Nem tetszik a rendszer? Akkor zsarolod a kormányt

H_A Címkék: média zsarolás tiltakozás közteherviselés véleménynyilvánítás Rogán Antal Lázár János reklámadó2014.06.05. 17:25

Néhány napja egy hírportál talpra állításán fáradozó ismerősöm hívott fel azzal, hogy vállalnám-e az oldal szerkesztésének koordinálását, esetenként néhány ütősebb véleményanyag megírását, hogy a naiv lelkesedésen kívül valamivel-valahogyan előrébb vigyük a kezdeményezés majdani, esetleges sikerének ügyét. Miután abban maradtunk, hogy alszom egyet-kettőt a dologra, kénytelenek voltunk egyetérteni abban, hogy "ugye tudod, hogy reklám nélkül egyhamar ebből nem lesz semmi, a meztelen hátsónk, lelkesedésünk, állítólagos tehetségünk és hozzáértésünk önmagában ehhez kevés?" Ez a beszélgetés elevenítődött fel bennem, amikor ma azt olvastam, hogy a reklámadó tervezett bevezetése nyomán a szemünk láttára körvonalazódó tömeges tiltakozásból Magyarország kétharmados kormánya azt bírta kiolvasni, hogy a média zsarolja a politikusokat. Merthogy a közteherviselés elve.

Noha én sem tartozom azok közé, akik egy két órás filmet három óráig szeretnek nézni a rengeteg közbeékelt reklámblokknak köszönhetően, és azoknak a táborát sem erősítem, akik most az egyes kereskedelmi csatornák tulajdonosainak egzisztenciája miatt aggódnak, vagy akik felvágják az ereiket egy, az Éjjel-nappal Budapesthez hasonló silány bulvármédia-produktumok nélküli világban, azért lassanként nyílik a bicska a zsebemben Rogán Antal arrogáns nyilatkozatától. Mert nyilván nem az a kérdés, hogy lesz reklámadó vagy nem lesz, ez eddig sem volt kérdés. A hátborzongást az alábbi gondolat okozza: mindenkinek megvan a joga a véleménynyilvánításhoz, de ezt a Fidesz nyomásgyakorlásnak, a politikai szereplők zsarolásának tartja, amire nem lesznek tekintettel.

Azt gondolom, hogy ennél a mondatnál meg is állhatunk anélkül, hogy a közteherviselés elvének piacgazdasági viszonyokkal köszönő viszonyban nem lévő Rogán-féle értelmezését is említenénk. Ez itt és most már megint nem a társadalom egyetlen szegmenséről szól, amelynek most éppen hadat üzentek Orbánék. Ez itt a sokadik, távolról sem utolsó szelete Magyarországnak. Ahol a fojtogató, ellentmondást nem tűrő, indulati ököljog-kormányzás légkörében ma újfent kimondatott: az ellenvélemény nem vélemény, a szabad véleménynyilvánítás szabad, de a francot sem érdekel, a tiltakozás pedig zsarolás. Mert akinek sok pénze van, attól el kell venni, és az éhező gyermekekre kell költeni. Mert a média is csak olyan, mint a bankok, és ahogy a bankok véleményét leszartuk, úgy szarjuk le a média képviselőinek tiltakozását is, mert ezek az "amennyije van, annyit is ér" magyar ember legnagyobb ellenségei, akiktől majd mi jól megvédjük. 

Egy olyan országban, ahol közpénzeket számolatlanul és büntetlenül két kézzel szóró Lázár Jánosok azzal riogathatnak, hogy a kereskedelmi csatornák fenyegetik a magyar embereket, és azon forgathatják a szemüket, hogy "nem lehet egy filmet normálisan végignézni, mert állandóan reklámot tesznek bele" ahol az adócsalás árnyékában viruló Rogán Antalok közteherviselésre, és hatalmas nyereségekre hivatkozhatnak szemrebbenés nélkül, ott nincsenek érvek, és ellenérvek. Ott a demagóg infantilizmus szellemében el lehet hitetni a néppel, hogy akinek hatalmas profitja van, az a társadalom ellensége. (És nem Simicska Lajosról van szó.) Ott nem kötelező a teljes igazságról beszélni: hogy tudniillik ezek a médiacégek is fizetnek adót (ha nyereségesek, akkor nyereségadót) és igenis hozzájárulnak a közteherviseléshez, sőt akkor is fizetnek, ha veszteségesek. És hogy az árbevételükre kiszabott adó már nem közteherviselési kötelezettség, hanem közönséges sarc.

Igen, egy ilyen ellenségektől hemzsegő jelenben kit érdekel, hogy az adóforintokból működő közszolgálati csatornákkal ellentétben, amely csatornákon nem mellesleg reklám nélküli filmeket lehet nézni, a kereskedelmi csatornák reklámbevételekből élnek, tehát ha nincs reklám, film sincs, ugyebár. És kit érdekel, hogy a reklámadónak köszönhetően, nem hogy kevesebb, hanem egyre több reklám szükségeltetik majd ahhoz, hogy egy-egy médiaorgánum versenyképes maradjon.

Úgyhogy amint az egykori trafik- és földtulajdonosok, pedagógusok, véleménnyel és ellenvéleménnyel rendelkező magyarok véleményére sem volt soha tekintettel ez a kormány, úgy a médiaszereplőkre is nagy ívben. A mindenható Fidesszel szemben mindenkinek joga van tudomásul venni, és végrehajtani az éppen soron lévő döntést. És azt, hogy ha nem tetszik a rendszer, akkor az mifelénk közönséges zsarolásnak számít.

U.I. Mivel tisztában vagyok azzal, hogy állítólagos hozzáértésem és naiv lelkesedésem nem elég ahhoz, hogy reklámok hiányában (indokolatlanul nagy) nyereségre tegyek szert a médiaszektorban, és mivel felháborítónak tartom ezt a társadalmi párbeszédet nélkülöző, arrogáns, csúsztatásokkal teljes kormányzati üzengetést, szimbolikusan én is csatlakozom azokhoz a médiaorgánumokhoz, amelyek tiltakoznak a reklámadó bevezetése ellen. Azt is vágom, hogy a Lázár-Rogán-fajtákat nem hatja meg a tiltakozásom, de bízom benne, hogy még odébb van az, amikor közém is lövetnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr56281391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.05. 18:31:39

A médiák valóban fenyegetik az embereket. De ez a reklámadós ötlet egy óriási baromság.

röhögő 2014.06.06. 08:10:41

@maxval a gondolkodó birca: A média a hírközlési módszerek összefoglaló neve, vagyis nincs többesszáma.
Tudod, olyan mint a sok, nincs olyan hogy sokok.

hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%A9dia_%28kommunik%C3%A1ci%C3%B3%29

Tanulj birka, pörkölt lesz belőled!

kézműves étcsokimikulás 2014.06.06. 08:10:46

kedves(...) poszter...

megnyugtatlak,hozzaertesed nem csak szerinted "allitolagos"...
nyoh,mindegy,a napi kormanyfikazasod megvan,viheted a szamlat...

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2014.06.06. 08:33:17

@röhögő: Annyira szánalmas, amikor valaki egy hozzászólásban még mindig a 30 éve unalmas "médaia - médiák - médiumok" témában ragad le.

Magam is lelkes nyelvtannáci vagyok, amikor INDOKOLT, de ez nevetséges.

A cikkhez: "Mert akinek sok pénze van, attól el kell venni, és az éhező gyermekekre kell költeni" - ezzel teljesen egyetértek.

♔batyu♔ 2014.06.06. 08:34:16

Nem értem mit kell ezen rugózni. Ez egy adónem. Amit egyébként az USA-ban 35%-al adóztatnak.

Igen jól látszik, hogy a média mennyire nem a kisembert képviseli, hanem magát és megrendelőit. Ez az adó eleve kizárólag a nagyokat érinti. Persze nyilván egy része lecsuroghat mint áremelés, de alapjában véve ez nem sok.

Sokkal jobban meg kellene adóztatni ezeket a reklámokat, mint ahogy tervezik, mert improduktív az egész dolog. Nem azt akarom mondani, hogy haszontalan, hanem azt, hogy improduktív.

A médiát pedig ki nem szarja le. Nézz rá egy index cikkre. Vagy bújtatott reklám, vagy propaganda.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.06.06. 08:34:33

A kétkulcsos adóról is írtál ilyen cikket ?

"a közteherviselés elvének piacgazdasági viszonyokkal köszönő viszonyban nem lévő BALLIBEK-féle értelmezését is említenénk. "

" Ott a demagóg infantilizmus szellemében el lehet hitetni a néppel, hogy akinek hatalmas profitja van, az a társadalom ellensége. (És nem Simicska Lajosról van szó.) Ott nem kötelező a teljes igazságról beszélni: hogy tudniillik ezek az ADÓFIZETŐK is fizetnek adót (ha TÖBBET KERESNEK, akkor TÖBBET ADÓZNAK) és igenis hozzájárulnak a közteherviseléshez, sőt akkor is fizetnek, ha veszteségesek. És hogy az FIZETÉSÜKRE kiszabott adó már nem közteherviselési kötelezettség, hanem közönséges sarc. "

Vagy csak a multik miatt aggódunk, ha több a bevételük, és az emberektől el lehet szedni, csak mert többet keresnek ??

Életunt Cápa · http://eletuntcapa.blog.hu 2014.06.06. 08:34:42

@röhögő:

Ezzel most special te lőttél félre, a médiák teljesen helyes a magyarban. Latinban meg angolban lehet hogy nem, de magyarul az. :)

A szegény médiáért hadd ne kelljen sírnom, attól függetlenül, hogy mennyire fair ez az adó vagy hogy mire megy ki a játék.

Netuddki. 2014.06.06. 08:36:01

@kézműves étcsokinyuszi: A napi nemfideszes blogírófikázásod megvan, kiállíthatod a számlát a fideszednek balfasz.

Netuddki. 2014.06.06. 08:42:49

@maxval a gondolkodó birca: A médiák is helyes, csak sok birka kell hozzá akik médiákat bégetnek médiumok helyett.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.06.06. 08:46:21

@kovi1970: "médiumok helyett. "

Uri Geller és Danny Blue együtt ?

esefe 2014.06.06. 08:47:07

Az adórendszert sehol sem beszélik meg az adóztatottakkal. A bankok is túlélték, sőt (a legtöbbjük) nyereségesen nyomják mai is. Létezik ilyen vagy hasonló adó máshol is, tehát nem új kitaláció.

Nyugodj meg!

♔batyu♔ 2014.06.06. 08:50:03

@Életunt Cápa: Itt arról van szó, hogy ez az adónem a médiumokat érintik, amelyet persze ők közügy elleni támadásnak állítanak be.

Holott épp a reklámadó (is) szolgálja a közügyet.

Qub 2014.06.06. 08:50:09

@♔batyu♔: Szerintem meg sokkal jobban kéne Mészáros Lőrincet és Simicska Lajost adóztatni.. Az is egy adónem lenne hogy ha valaki 3 év alatt hirtelen a befizetett adókból pár tiz vagy 100 milliárdot kilapától annak vissza kell fizetni utóloagosan mondjuk a 98%-át.. Mit szólsz hozzá? Szerintem sikeresen helyre lehetne tenni a költségvetési problémákat.. És akkor nem is kellene a közgépnek meg a mészáros kftnek milliárdos osztalékfizetéseken gondolkodni

Lexa56 2014.06.06. 08:50:29

@maxval a gondolkodó birca: médium = egyes szám, média = többesszám
azt hittem a nemes jobboldaliak még ennyit tudnak a klasszikus nyelveken
médiák az annyi mint a médiákokokokok

van_itt_valaki? 2014.06.06. 08:51:59

@kézműves étcsokinyuszi: A napi seggnyalásod megvan, viheted a számlát. Te büdös, szervilis kommunista

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.06. 08:52:08

@Lexa56:

Egyes szám: médium - többes szám: médiumok.

Egyes szám: média - többes szám: médiák.

Aki szerint a média többes szám, az nem ismeri a magyar nyelvtant alapszinten sem.

van_itt_valaki? 2014.06.06. 08:52:43

@Mityu "aljanép" MG: Még egy büdös kommunista, beszarok, Kádár népe ez még mindig...

van_itt_valaki? 2014.06.06. 08:53:45

@♔batyu♔: Te is mekkora egy büdös nagy kommunista vagy. Menj, azt szopd le lázár elvtárs fa..át!

van_itt_valaki? 2014.06.06. 08:55:47

@Qub: Az nem jó, a jó elvtársakhoz nem lehet nyúlni, hát mit képzelsz te???

cönde 2014.06.06. 08:57:10

@♔batyu♔: egy előnye lenne ha a reklámok miatt oldalak szűnnének meg, vagy kapcsolnának minimál üzemmódba: nem kellene folyton belebotlanom azokba az ordas balfaszságokba amit minden általad utált blogba okádsz.
Mert hogy faszául nem értesz sem a gazdasághoz, se a politikához, se úgy valójában semmihez, az hót bizti.

lobster thermidor 2014.06.06. 08:58:31

@♔batyu♔:

Arról nem írtál, vagy csak szimplán megfeledkeztél róla, hogy bár állításod szerint a reklámadó az USA -ban egy kötelező adónem, de vajon ott mennyi koncessziós díjat fej le az állam a ker. csatornákról, és rádióadókról frekvenciahasználat címén.

egysmás 2014.06.06. 08:58:38

@Mityu "aljanép" MG: Az éhező gyerek a stadion, meg a leendő unoka kisvasútja.

esefe 2014.06.06. 09:00:05

@Qub: Őket is kéne, meg a reklámokat is! Tudod egyébként, hogy a nevezettek mennyi adót fizetnek?

Azt olvastad, hogy a kozbeszerzes.hu megírta, hogy a múlt évben a Strabag még mindig százmilliárddal több melót végzett mint a Közgép, és, hogy az első tízben a Mészáros Lőrinc nincs benne, pedig a tizedik (Penta) már csak ötven milliárdos megbízást kapott, ami ugye messze nem nyereség?

és azt tudod, hogy a Közgép százmilliárdokat nyert a bolsik alatt is? Elég, ha a Margit hídra, vagy a Szolnoki hídra gondolsz.

lobster thermidor 2014.06.06. 09:01:16

@van_itt_valaki?:

A tipikus elkötelezett fideszrajongó szótárat használja.
tiltakozás = zsarolás
rablás = közügy
ellenvélemény = ellenség

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:04:03

@cönde: Ugord át te nagyonokos. Én is azt teszem amikor te hozzászólsz, nem nyafogok, hogy jaj, ez már megint hozzászólt.

esefe 2014.06.06. 09:04:10

@van_itt_valaki?: Nem veszed észre, hogy a saját szarotok másra kenegetése, eddig sem volt eredményes? Mit gondolsz, miért jutott oda a baloldal, ahol ma van? Hidd el benne van ez a bornírt kommunistázása mindenkinek aki nem vérbalos. Szánalmas, hogy ezt nem veszitek észre, de lehet, hogy ezért:

"Az MSZP hagyományosan idős szavazótábora némileg fiatalodott a Demokratikus Koalíció
kiválása óta (mely a legidősebb szavazótábort tudhatja magáénak), ám ezzel együtt is igen
magas az idős, hatvan év feletti szavazók aránya

A szavazótábor egyik legmarkánsabb különbsége az iskolai végzettségben mutatkozik: a
szocialista szavazók fele legfeljebb nyolc osztályt végzett: ez jóval magasabb arány, mint amit
bármelyik másik párt táborában látunk."

www.republikon.hu

Reggie 2014.06.06. 09:04:13

@lobster thermidor: Sokat. A frekvencia nagyon korlatozottan all rendelkezesre, ezert draga. Mindenhol.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.06.06. 09:04:39

Ez a reklám-adó nagyjából arról szólna, hogyha egy média szereplő sokat keres akkor fizessen többet.
Mint ahogyan azt itt is olvashatjuk.

Meglehetősen fura azoktól látni az ellenkezés iszonyú hullámát akik a kétkulcsos adó mellett teljes mellszélességgel kiállnak.

Így az üzenete az a dolognak, hogy a multikat megvédig az extra profit adóztatásától, viszont az emberek, adózó állampolgárok esetén nem tűrik el a jobb teljesítményt, több pénzt, és második kulccsal büntetik.

Biztos hogy ezzel tesz népszerűségre szert majd a háromfele szakadt ballib tábor ?

tommybravo 2014.06.06. 09:05:17

@♔batyu♔: Az USA-ban a nyereséget adóztatják 35%-kal, nem az árbevételt, te idióta.

van_itt_valaki? 2014.06.06. 09:07:10

@♔batyu♔: Igen, na gyere fussunk össze kis komcsi. Örsön, ma este?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.06.06. 09:08:11

Nagyon jó a reklámadó, még emelni is kell majd. Ömlik a fos ezekből az adókból, mellette fele arányban reklám.

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:08:41

@van_itt_valaki?: A csajokat szeretem haver. Próbálkozz mással.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 09:09:15

Nagyon egyszerü.

A megszokott módon, a kormány érveit zabálni fogja a nép, a retekklubét le fogja szarni.

Ha nagyon ugrálnak még picsán is rugdossák őket, de kolosiéknak jó lesz a kevesebb pénz is, ha nem lesz több.

Isten áldja a kormányt!

Rátóti Mutyikos 2014.06.06. 09:09:24

www.e-nyelv.hu/2009-06-09/medium-media-mediak/

a bolgar kiugrott kispapot meg szarja le mindenki. orosz ugynok.

egysmás 2014.06.06. 09:10:04

@Trompf: Igen egyszerű egy lélek a fideszes...

@esefe: A baloldali szavazót a jobboldalitól a gerinc különbözteti meg.

A baloldaliak elfordultak a szociktól, amikor sumákolással vádolták őket, a pártban, kormányban személyi következményei lettek döntéseknek, stb.

A fideszben ezzel ellentétes dolgok játszódnak le: a vádakra, bizonyítékokra, sumákolásra a támogatók összezárnak és próbálják túlüvölteni a vádlókat.

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:10:08

@Trompf: Itt a háromnegyedének csak az a gondja, hogy Orbán. A maradék pedig médiamunkás lehet.

2014.06.06. 09:10:34

@maxval a gondolkodó birca: A medium latin szó, jelentése közvetítő, többes száma media. Tehát ha magyar többes számot akarsz használni, akkor médiumok, egyébként ezt a szót használják akkor, mikor nem a sajtó egészéről beszélnek. Egyébként a sajtó egészére a helyes termius technicus a mass media.
Cserébe kérnék egy rövid szláv nyelvleckét. Dovidenia

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2014.06.06. 09:10:38

@van_itt_valaki?: Jó ez a kifinomult érvrendszer, amit felmutatsz. Amúgy meg ne szagolgass, csak vitatkozz velem értelmesen - ha sikerül. ;)

Qub 2014.06.06. 09:12:05

@♔batyu♔: Mellébeszélés, az adók miatt.. Őszintén egyszerűen nem értelek benneteket.. Ti is pontosan tudjátok hogy kurvára nem az adóról szól ez az egész hanem a média ellenőrzéséről, fegyelmezéséről. Csak azt csak úgy csak akkor mondj amit én akarok különben szétszedlek. Engem nem érdekel hogy a fidesz vagy az mszp vagy bárki más csinál hülyeségeket, de hányok attól hogy itt ahelyett hogy jó megoldásokat választanának egy egy probléma megoldására, erőből le akarnak nyomni mindent pusztán azért hogy a stiklik ne derülhessenek ki. És ráhúzzák a nemzeti köntöst meg a "zemberek védelmét".. Volt már ilyen ebben az országban sok sok évig.. Miért kell tapsolni ahhoz hogy visszamegyünk 40 évet?

van_itt_valaki? 2014.06.06. 09:12:14

@esefe: Te szánalmas 1 bites idióta.
1. Aki nem Fideszes az MSZP-s, vagy DK-s??? Ennyire sík, együgyű világképet, istenem.
2. Ne beszélj rólam többes számban. Tudom, hogy nektek komcsiknak a birkaszellem a természetes, de én nem tartozom egyik hulladék párt seggnyalói közé, ellentétben veled.
3. Magyarországon nincs jobb és baloldal, teljesen lényegtelen, mert a fideszben ül a legtöbb kommunista féreg, és a fidesz a kommunista párt, stílusában, retorikájában, cselekedeteiben.
Ja, ügynöktörvény, kiskomcsi?

4. Szerintem idáig el sem jutsz, de azért szégyelld magad, te szervilis féreg. Az előző rendszereben az ilyenek, meg a batyu szarok voltak a besúgók, meg rendszer fenntartói. Szánalmas férgek

Ja, nekem van egy mérnöki diplomám, te hogy állsz, ha már így 8 általánosozol?

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:12:35

@egysmás: Ne kínlódjál már, gondolod, aki helyesli a Fidesz kormány egy-egy intézkedését, az mind fideszes is? Az emberek legfőképpen maguknak drukkolnak. Ezt jól mutatja, hogy azok többsége akik most a fideszre szavaztak, 2002-ben az MSZP-re szavazott.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2014.06.06. 09:13:16

@egysmás: mmmmm, ezt most nem értem. Hogy van ez?

2014.06.06. 09:13:23

@Életunt Cápa: Most a médiáért nam sírunk, holnap az internetszolgáltatókért, holnapután a fapados repülőjáratokárt, majd a nemzetközi buszjáratokért, aztán a kilépő útlevélellenőrzés újboli bevezetése nem fog érdekelni, majd magasról teszünk a kijárási tilalomra. Út a szolgaságba.

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:13:25

@Qub: Kurvára utálom a reklámokat és nagyon helyeslem, hogy megadóztatják. Ennyi.

van_itt_valaki? 2014.06.06. 09:13:29

@♔batyu♔: Téged csak leköpdösnélek, mert hányok az ilyen szervilis bolsevik férgektől...

egysmás 2014.06.06. 09:14:31

@♔batyu♔: nem, bazeg a gond az, hogy meg akarta a fidesz szerezni a retekklubbot, de nem sikerült neki, úgyhogy bosszúból hozott egy törvényt, aminek egyetlen célja az, hogy kibasszanak a tulajokkal.

Ez a gond, nem a reklámadó.

Az a baj, hogy a fidesz a törvénykezést, adóztatást korbácsként használja, büntet és jutalmaz vele.

tommybravo 2014.06.06. 09:14:49

@Trompf: Ha a magánszemélyeknél támogatod az egykulcsos adót, akkor a multikkal miért fizettetnél többet?

Azt tudtad, hogy Magyarországon a kis cégek eleve kevesebb társasági adót (10%) fizetnek, mint a nagyok (19%)? Tehát már most is van több kulcs!

És azt tudtad, hogy a reklámadót NEM a nyereség után, hanem az árbevétel után kellene fizetni, függetlenül a nyereségtől?

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:15:41

@egysmás: Leszarom, mert nem nézem. Felőlem nyugodtan megszerezheti.

van_itt_valaki? 2014.06.06. 09:15:42

@Mityu "aljanép" MG: Egy komcsival miről lehet értelmesen beszélni? Pont az értelem hiányzik te szerencsétlen...

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2014.06.06. 09:16:22

@van_itt_valaki?: arra nincs jó söröző, ne ott találkozzatok. Belvárosban sokkal jobb helyek vannak, tudok olyat, ahol olcsó a sör, mégis jó.

esefe 2014.06.06. 09:16:26

@egysmás: Persze. Aki azt hiszi, csak az egyik oldal lop, az vagy naív, vagy primitív, vagy hívő bolsevik.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.06. 09:17:42

@fagyospityóka:

Hogyan kapcsolódik egy magyar szóhoz a latin nyelvtan? Sehogy.

Ezen az alapon magyarul nincs "operák", "noteszek", "fóliák" szó sem, hiszen ez dupla többes szám. Meg még egy tucatnyi hasonló szó.

Gondolkodj tehát, mielőtt téveszméket terjesztesz.

Egyébként szláv nyelveken ugyanígy van, pl. bolgárul egyes szám медия vagy медиа, a többes meg медии.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2014.06.06. 09:17:46

@van_itt_valaki?: De ezt miből állapítod meg? Mert egyelőre csak vagdalkozol. Nem tudok róla, hogy IQ-tesztet töltettél volna ki velem valamikor. :)

tommybravo 2014.06.06. 09:17:55

@fagyospityóka: A médium és a média két magyar szó, amik a latinból származiknak. Úgy ragozod, ahogy akarod: médiák, médiumok, média.

Ha túl magas lovon lovagolsz, akkor az bizony zsiráf és le kellene szállni.

van_itt_valaki? 2014.06.06. 09:18:43

@Mityu "aljanép" MG: Nem szívesen sörözök egy bolsevikkal. Nem érdemel mást, csak egy méretes turhát az arcára. Hányok kádár népétől.

Qub 2014.06.06. 09:19:59

@♔batyu♔: ebben az esetben haladni kellene a korral. A varázsszó: reklámszűrő. És soha többé nem kell reklámokat nézned

Chayenne 2014.06.06. 09:20:09

Teljesen jogos az adó! Máshol is van! A cikkíró egy ugyanolyan laikus balfasz, mint bárki aki kommentel, csak neki ezért fizetnek és azt hiszi, hogy majd mint véleményformáló léphet fel. Negatív! A szokásos baloldali gyűlöletkeltés megvolt, lehet hátradőlni a székben és fizetni az adót! A tv-k mindig is tisztességtelen reklámot folytatnak, amikor a 2 órás filmben végig kell nézni 3 pelenka,4 intimbetét,4 sör, és 6 banki reklámot!Úgyhogy nem sajnálom őket!

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:20:25

@tommybravo: Ja, nem a média az egyetlen, ami magyar szó lett és "eredeti" értelmében hibásan ragozzuk.

100 év múlva ezen már nem fognak problémázni.

van_itt_valaki? 2014.06.06. 09:20:36

@Qub: Mit vársz, hogy egy komcsinak legyen esze? Normális? Nem tud mást csak bégetni...

egysmás 2014.06.06. 09:21:49

@esefe: ezek szerint a fideszes az "naív, hívő primitív bolsevik" vagy kurvára nem zavarja, ha a pártja lop.

Erről beszéltem.

A különbségről. Hiszen a baloldaliak elfordultak a párttól a lopás gyanújára, a fideszesek pedig összezárnak a bizonyítékok ellenére.

@♔batyu♔: persze, leszarod, nem nézed, de kurvára zavarnak a reklámok...
Egyszerre.
Nemá!
És mellesleg miért gondolod, hogy nem a reklámok adóztatása nem a reklámok mennyiségét növeli, vagy miből gondolod, hogy csökkenteni fogja azokat?

Paula56 2014.06.06. 09:22:16

@maxval a gondolkodó birca: De jó annak akik a reklámok miatt bosszankodnak .... nincs sok gondjuk!

van_itt_valaki? 2014.06.06. 09:22:44

@Chayenne: Nevetséges vagy. Jaj, szemét RTL, mert reklámokat vetít 2 anyátok közt, brühühü..

Te nevetséges komcsi, nem kell nézni. Tudod, ezek a médiumok a reklámokból élnek. Nem lesz szappanopera, meg holakonyhám, mit fog nézni a szánalmas kis kommunista fejed az aranyászok mellé?

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2014.06.06. 09:22:48

@van_itt_valaki?: Ne legyél mál ilyen dulva. :)

Pedig hidd el, mindkettőtöknek jót tenne egy közös sörözés. Még a végén kiderülne, hogy sok dologban kellemesen el tudtok beszélgetni a másikkal.

tommybravo 2014.06.06. 09:23:29

@Chayenne: Azt azért tudod, hogy a tévék a reklámokért kapott pénzből tartják fenn magukat, abból fizetik az alkalmazottakat és abból fizetnek a filmgyártóknak is?

És mondjál már nekem példát a világból, ahol ilyen mértékű (vagy fele ekkora) reklámadó van? Vagy csak szajkózod a pártközpont hirdetéseit?

esefe 2014.06.06. 09:24:14

@van_itt_valaki?: Egy százalék esélyed nincs, hogy intelligensebb legyél nálam. És ezt nem gondolom, hanem ez a matematika. És ráadásul nem csak azért mondom, mert ilyen primitív módon írsz m mindenkinek, aki nem kommunista.

Kizárt, hogy diplomád van ilyen intelligenciával. Talán még szakmunkás sem vagy. De, hogy vörös könyved volt (nagyjából az egyetlen könyved), azt nagy összeggel megtenném.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.06. 09:24:52

@Paula56:

Én megoldottam, nem nézek kereskedelmi tévét. Ha jó filmet adnak kereskedelmi adón, letöltöm a neten és megnézem úgy. Így nincs reklámgondom.

Tévében csak politikai műsorokat szoktam nézni, filmet sosem.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.06.06. 09:25:16

Magyarország pógárais "szabad sajtó" meg a "szabad" kurmányok rabságában van...ez tegnap nyilvánvalóvá vált, amikor is szart se érdekelt az elsötítés és semmilyen hatást nem ért el.

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:26:33

@Qub: A neten nem zavarnak a reklámok, mert nem úgy nézem mint a TV-t. Tulajdonképpen észre sem veszem ezeket, mert mire értelmezném, már kikapcsoltam.

Valahol már a TV-ben sem zavar, mert TV-n filmet nem nézek, átalakult a TV nézési stílusom, egy csatornánál max. negyedórát maradok.

Ezért nem érdekel a kérdés, pontosabban úgy érdekel, hogy fizessen csak minél többet, hiszen e rendszer fenntartásában már semmiféle érdekeltségem nincs. TV előfizetésem is csak azért van még, mert együtt van a nettel.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2014.06.06. 09:26:35

@esefe: khm, statisztikába ne bonyolódjatok bele, azt hagyjátok meg nekem.
Jóval esélyesebb, hogy "van itt valaki?" legalább érettségizett, mint ahogy gondolod.
De majd mindjárt megtudjuk tőle....

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:27:33

@egysmás: Én abban bízom, hogy ez kinyírja a jelenlegi struktúrát.

_most_ 2014.06.06. 09:29:19

@Chayenne: bakker, ha nem akarsz reklámot nézni, akkor fizess elő az hbo-ra, ja, hogy fizetni nem akarsz, de reklámot se akarsz nézni, nem vágom mikor lettek ekkor kommunisták a fidesz szavazók.

Bicepsz Elek 2014.06.06. 09:30:00

Gyerekek!!! Ne ilyenkor jarjon a pofatok, amikor titeket ernek a retorziok!!!
Bezzeg az 1990- es evekben a mediatok tudta hergelni az embereket!! Kormanyokat buktatott meg(Antall/Boros+Horn), politikai megrendelesre csinalt ki embereket(Torgyan), nem engedte a Pannon radiot se mas nemzeti adot, uldozi a kurucinfot, elarasztja szemettel az atlagember fejet(a licenszelt sz.rjaival). Azt kapjatok vissza amit adtatok. Ha nem tetszik takarodhattok oda, akinek az erdekeit eddig kepviseltetek!!

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:30:16

@maxval a gondolkodó birca: Dettó. Én szoktam dok.filmet is nézni. Jön a reklám, átkapcsolok, sokukat már úgyis láttam, a jókat pedig ugyancsak le lehet tölteni.

De annyira eluralták a reklámok, hogy már az sem zavarna, ha megszűnne a TV adás.

esefe 2014.06.06. 09:30:22

@egysmás: a realista tudja, hogy mindenki lop. Ha jogilag nem is (bár azért bolsik rendesen ültek eddig is miatta), de ténylegesen igen. Amit a proli lopásnak hív, azt miden párt megteszi. Nincs kivétel. a világban máshol sem.

Hogy hol van több naiv hívő, hát a republion nevű liberális intézet szerint a baloldalon.

A baloldaltól pedig nem a lopás gyanújára fordultak el a hívők, hiszen akkor egy szavazójuk nem lenne, de azért harminc százalék felett van. Még a gyurcsányi is tíz körül, pedig nála jobban kevesebben tollasodtak meg politikusok közül, és róla az APEH (anno) is megállapította, hogy nem bűncselekmény hiányában nem foglalkoznak az ügyeivel, hanem elévülés miatt. Utána megválasztották újra.

esefe 2014.06.06. 09:31:48

@Mityu "aljanép" MG: Én az ilyesmit nem gondolom. Én rendelkezem információkkal.

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:32:20

@_most_: Ne kínlódjál, nekem pld. van HBO előfizetésem, ami sajnos a filmek minősége miatt amúgy egy kalap szart nem ér.

Ennél többet ér pld. a DunaTV, vagy a közszolgálati.

2014.06.06. 09:33:18

@maxval a gondolkodó birca: @tommybravo: utánanéztem, Igazatok van. Mindkét szó bekerült a magyar nyelvbe, ráadásul más-más értelemmel, ezért magyarul ragozzuk.

Egy cikk:

www.nyest.hu/hirek/medium-media-mediumok-mediak

A lovak és a zsiráfok pedig nem hibásak ebben. Azért elgondolkoztam, milyen lehez zsiráfon lovagoni (zsiráfogolni)?

2014.06.06. 09:34:41

@♔batyu♔: Lováriul hogyan ragozzák?

Qub 2014.06.06. 09:35:18

@♔batyu♔: "Ezért nem érdekel a kérdés, pontosabban úgy érdekel, hogy fizessen csak minél többet, hiszen e rendszer fenntartásában már semmiféle érdekeltségem nincs".. na ezért írtam mészárost meg simicskát.. fizessenek ők is sokkal többet.. vagy elég ha visszafizetik.. fizessenek a tv adók is.. csak ne büntetésből meg nem megzsarolva az egész iparágat.. meg ne azért rugdaljanak ki szerkesztőket mert megírja az igazságot ami egy miniszternek (magyarul szolgának) nem tetszik. Azért kicsit sajnállak benneteket ilyenkor.. Egyrészt felesleges amit csináltok hiszen pár száz pár ezer ember olvassa ezt az egészet. Másrészt bizonygatni valamiről hogy az jó miközben a dolog csak büntetés céljából jön létre és nem a polgárok védelmében - nagyon nem lehet jó.. Hát hiába a pénz nagy úr..

_most_ 2014.06.06. 09:35:28

@♔batyu♔: pont leszarom milyen előfizetésed van, te náci vagy, gondolom csak a kuruc.info-n nézel filmeket, ott meg úgy se akar senki reklámozni :D

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2014.06.06. 09:35:56

@esefe: Akkor miért úgy írtad, hogy "talán"?

2014.06.06. 09:37:27

@♔batyu♔: 100 év múlva megtudod.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.06. 09:38:06

@fagyospityóka:

Ezt a mítoszt, hogy a "média többes számban van" egy újságíró terjesztette el kb. 20 éve. Minden nyelvész tiltakozott ellene, de benne maradt a köztudatban.

Pont egy olyan kérdés, melyben a két egyébként ellenséges magyar nyelvésziskola is egyetért.

esefe 2014.06.06. 09:39:35

@Mityu "aljanép" MG: Nem tudom, mit mire írtam, átnézni meg nincs kedvem. Idézd, akkor megmondom!

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:41:21

@Qub: Elviekben igazad van, hiszen Simicska dettó Gyurcsány, csakhogy ez a probléma - a médiák - túlnyúlik ezen.

Egy dolog, hogy Simicska áttétekkel lenyúlja az adófizetők pénzét, másik dolog, hogy a média szerintem megérett a teljes átalakításra és én minden olyan intézkedésnek örülök, amelyik szívatja. Mielőtt fideszeznél, beleértve a jobbos médiát is, mert az ugyanúgy hazudik mint a ballibsi és ugyanúgy elöntik a reklámok.
Óriási kárnak tartom, hogy igen jelentős a politikai üzenet, amelyik azért kerül ma kurvasok pénzbe és azért sző át mindent, egy sima cikket is, mert megtanultuk elkerülni.

Engem ne sajnálj, mert attól, hogy egy reklámadótól nem jutok el a sajtószabadságon keresztül a saját fogfájásomig, még nincs hiányérzetem.

De hová tűnt Columbo felesége? 2014.06.06. 09:41:25

@Qub:

Szépen összefoglaltad a lényeget.
Ennyi és nem több.

Az aktuális hatalom tábora többnyire ostobákból, szervilisekből és/vagy élősködőkből, érdekeltekből áll.

Ami a baloldalt illeti: sokan fordultak el tőlük, joggal. Újabban a fidesztől is (ez látszik a választási eredményeken), így a fidesz számára mindig az ALACSONY választási részvétel, a zéró, vagy kisszámú médiakritika az elsődlegesen fontos.
A hatalom megtartása elsődleges cél.

Ennek az egyik állomásánál robog most a fülke-expressz.
Ennyi.

tobeor 2014.06.06. 09:43:06

Mi van pupákok, kezd leesni végre, hogy meg kell védeni magatokat a narancsmaffiától? Mert ha nem, kilopják a szemeteket is fényes nappal és közben még nekik áll majd feljebb?

Istenem de nehezen esett le a tantusz....

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:43:39

@_most_: Tele van a kuruc reklámmal te ostoba. Ha hirdetnék, csak ott tenném.

gabuscica 2014.06.06. 09:45:23

Az Origóból százával menekülnek a rettegők.
De gazdag a szélsőbal...

kissiú 2014.06.06. 09:46:47

@Chayenne: "amikor a 2 órás filmben végig kell nézni 3 pelenka,4 intimbetét,4 sör, és 6 banki reklámo"

Te elolvastad a cikket? Pont az a lényeg, hgy 40%-al TÖBB reklám kell ugyan annak a filmnek a megvásárlásához! Ja, hogy ezt nem mondta a vezéred?

egysmás 2014.06.06. 09:46:51

@♔batyu♔: A jelenlegi struktúra a következő: Valaki megveszi a reklámidőt, és ebből tartja fenn magát az adott csatorna.
Ebből a pénzből fizeti a filmek jogdíjait, a produkciók költségeit, a takarítónénit, meg az állambácsit.
Magyarul a tévéadó eladja a néző idejét és abból a pénzből, amit érte kapott olyan környezetet biztosít, amiben a néző szívesen tölti el az idejét.

Ha ez a struktúra változik, honnan lesz pénze a szolgáltatónak és kinél jelentkezik a néző idejéből származó haszon?

kissiú 2014.06.06. 09:48:49

@gabuscica: "Az Origóból százával menekülnek a rettegők"

Nem mindenki szereti, ha vezetik a kezét. Persze van, aki csak bölcs vezetők mellett érzi jól magát.

esefe 2014.06.06. 09:50:37

@kissiú: Viszont van egy törvény, mennyi ideig adhatnak reklámot. Azt nem lehet kikerülni, vagyis lehet, de azt bírságban elveszik tőlük. Gondolkodj!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.06.06. 09:50:43

A reklámok áfája mennyi? Ha 27%, akkor felesleges a reklámadó, adóznak most is eleget.
Viszont a reklámok mennyiségének korlátozására is van egy törvény, amire előszeretettel hivatkoznak a tévék-rádiók, hogy nem használják ki maximálisan a reklámlehetőségeket. Talán azt kellene módosítani...
Egyébként a reklámok csökkentésétől nő a gagyi tévéműsorok színvonala?

sas70 2014.06.06. 09:51:12

@Chayenne: Sokféle adó létezik szerte a világban, nem ez a lényeg. A lényeg az adópolitika, ami nálunk egy nagy katyvasz leginkább. Ebbe a katyvaszba raknak bele egy újabbat. És gyártanak hozzá egy populista szart, mert a reklámokat nem szeretik az emberek.
Csak reklám nélkül nem létezik kereskedelmi média. Nincs külföldi focimeccs, tenisz közvetítés, autósport stb. Nincs sorozat és film, mert nincs miből megvenni. Van helyette előfizetéses csatorna és műsor, meg lehet venni a mozijegyet, elmenni színházba. Ez persze döntés kérdése, csakhogy a vita nem erről szól és ahogy kinéz, ezt a reklámadós szarságot sem ezért akarják bevezetni. Arról van szó sajnos, hogy a hatalom akarja megmondani a médiának, hogy mit tehet és mit nem. Részben közvetlenül, részben pedig indirekt nyomásgyakorlással. És ez itt a komoly baj! És ezért csatlakozott a tiltakozáshoz a jobbos média is! Mert az ő faszukat is bele akarják verni a csalánba és ez senkinek nem tetszik. Mert mi lesz ha a Magyar Nemzet vagy a Hír Tv főszerkesztőjét basszák ki azért, mert egy korrupt politikusról megírja az igazságot. Itt részben a sajtószabadságról van ám szó és ez sokkal komolyabb dolog, mint az, hogy egy tv mennyi reklámot ad.

kissiú 2014.06.06. 09:51:29

Úgy látom, a legtöbb kommentelő valóban nem ismeri a különbséget a bevétel és a nyereség között. Jobb is így, máskülönben nem jöhetett volna létre pl. a Nagy Októberi Nyugdíjmentés. Tanítsunk továbbra is Szent-Korona Tant közgazdaságtan helyett.

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:51:40

@egysmás: Nem értetted mit írtam. Azt írtam, hogy a haszonlevűség akkora, hogy a csatornák eleve nézhetetlenek.

Azaz tökmindegy, hogy hány %-al lesz azon több reklám, mert sokan (én is), már tegnap sem néztem ezeket.

Éppen ezért van a nagy pánik, mert abba lassan már belenyugodtak a csatornák, hogy az autó és a drága cuccok TV-n keresztül eladhatatlanok.

Viszont ez már a mosószert, gagyi csodalámpát, nápolyikat, stb. érinti és a proli sem bír el akármennyi reklámidőt.

esefe 2014.06.06. 09:51:45

@kissiú: Vezető nélkül még egy BT sem tud működni.

gabuscica 2014.06.06. 09:52:20

@kissiú: szerinted ki rúgta ki a főszerkesztőt? Olyan ember, akinek nincs hozzá joga? És ha jobboldali volt a nehezedés, akkor egy bő évtizeden át miért tűrték az alantas mocskolódást?

esefe 2014.06.06. 09:52:47

@kissiú: Te sem dicsekedhetsz, ha azt sem tudtad, hogy szabályozva van az egy órára eső reklámidő hossza.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.06.06. 09:53:14

@van_itt_valaki?: ha nem lenne KÖTELEZŐ megvennem az rtl+tv2+továbbifosai csatornákat csomagban, engem sem érdekelnének. De kötelező, mindegyik társaságnál. Pedig kurvára nem kellenének nekem.

kissiú 2014.06.06. 09:53:19

@Online Távmunkás: "Viszont van egy törvény, mennyi ideig adhatnak reklámot. Azt nem lehet kikerülni, vagyis lehet, de azt bírságban elveszik tőlük. Gondolkodj!"

Gondol...gondol...akkor viszont még szarabb filmeket kell szegény Lézernek ugyan annyi reklámmal tűzdelve végignézni. Kezdem sajnálni ezt az embert.

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:53:38

@sas70: A hatalom, ha kell neki a pénz adóztat, mert mondjuk, a cigányintegráció fontosabb mint az, hogy a pronyó több mosóporreklámot néz a Monikashow alatt.

gabuscica 2014.06.06. 09:54:33

@♔batyu♔: pontosan látod, de kifelejtetted az uborkaaprítót, amelyikből kettőt kapsz egy áráért, valamint ott vannak a jósnők és telepaták.

esefe 2014.06.06. 09:54:43

@gabuscica: @Online Távmunkás: Ebből a szempontból lényegtelen, hogy nő vagy nem.

kissiú 2014.06.06. 09:54:46

@enpera: "Te sem dicsekedhetsz, ha azt sem tudtad, hogy szabályozva van az egy órára eső reklámidő hossza."
Nem is szoktam reklámokkal kereskedni (meg dicsekedni sem). De bevételem és nyereségem azért van.

kissiú 2014.06.06. 09:55:34

@enpera: Bocs, esefenek ment volna.

gabuscica 2014.06.06. 09:56:39

@esefe: és Dunapentelénél hajóvonták találkozása tilos.

esefe 2014.06.06. 09:56:52

@kissiú: Készséggel elhiszem. Nekem is. Elámulnál mennyi.

Viszont az ne oktasson egy kérdésben, aki maga sincs tisztában a peremfeltételekkel! Szerintem.

esefe 2014.06.06. 09:57:28

@gabuscica: Bocsi! Nem neked szólt. Gondolom észrevetted.

egysmás 2014.06.06. 09:58:01

@♔batyu♔: Ha nézhetetlen egy csatorna, nem nézi senki, ha nem nézi senki, értéktelen a reklámidő, mivel nem nézi senki.

A kereskedelmi televíziózásban egyensúlyoztak az adók a "még itt marad a néző" határán.

Szóval, a struktúraváltás az mit jelent számodra?
Ki fog fizetni szerinted a műsorért és kinek a haszna lesz az az idő, amit a néző tölt el a tévé előtt?

Blogger Géza 2014.06.06. 09:58:22

Ha jól értem az első sorokat, már a kutya nem akar fizetni puszta kormányfikázásért, apadnak a ballib források... Nem rossz! :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.06.06. 09:58:33

@♔batyu♔: Itt van 27%-os áfa és 40%-os reklámadót fog az RTL Klub fizetni. Az USA-ban nincs áfa az állítólagos 35%-os adó mellett...
Egyébként a média miért lenne a kisemberért? És a reklámadó miért nem egykulcsos, mint az igazságos jövedelemadó? Talán mert a jövedelemadónál a képviselők a felső kulcsba tartoznak és a reklámnál az alsó kulcsokba?

@esefe: A legtöbbjük nyereséges? Az OTP-n kívül a nyereséget nagyítóval kell keresni az utóbbi 4-5 évben...

gabuscica 2014.06.06. 09:59:11

@Online Távmunkás: a reklámok csökkentésétől a "főműsor" (értsd: alműsor) még ócskább lesz, mert nem lesz pénz az alsó középkategóriára. "Rohadj meg III." szerkezetű filmeket fog látni, aki ott tart, hogy még bekapcsolja a tévéjét.

esefe 2014.06.06. 09:59:18

@kissiú: Melőhetős. Több mint harminc éve vagyok vállalkozó.

♔batyu♔ 2014.06.06. 09:59:44

Összefoglalva: A mohóság olyan szintre juttatta el a médiát, hogy a társadalom jórésze "kivonult" belőle a sok reklám és a sok szemét miatt.

Na ezért van az, hogy az átlagember magasról szarja le ezt az egészet, sőt kevesli az adót még úgy is, hogy nem tudja mennyi lesz.

gabuscica 2014.06.06. 09:59:57

@esefe: nem haragszom. Gondolom, észrevetted.

Reggie 2014.06.06. 10:00:09

@kissiú: Nem kell 40%-al tobb reklam. Eleg, ha csak 40%-al dragabban adnak el ugyan annyi reklamidot.

♔batyu♔ 2014.06.06. 10:01:59

@gabuscica: Nem hiszem, hogy bárki bekapcsolja manapság a TV-jét egy filmért.

Talán pár nyugdíjas, akinek még jól is jön a reklám, mert elmegy WC-re, egyebek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.06.06. 10:02:54

@gabuscica: Ha kevesebb reklámhely van, akkor azokat drágábban lehet eladni.

@♔batyu♔: Az átlagember bámulja a tévét gondolkodás nélkül és elhiszi, amit ott lát. Lásd választási kampányok és agymosó közmédia...

egysmás 2014.06.06. 10:04:04

@Reggie: Ez valami matolcsisztikus matematika.
A 140 60%-az 84%.
Eláruljam, hogyan kell kiszámolni, hogy 40% plusz elvonás mellett a jelenlegi árbevétel maradjon?

Valamint nem biztos, hogy ér annyit a reklámidő.

esefe 2014.06.06. 10:04:30

@Online Távmunkás: Gondolom azért maradtak itt és azért jönnek újak. karitatív alapon.

Te mindent elhiszel amit az újság leír? Nézd már át az év végi mérlegeket, ha érdekel! És azt is mennyi a kinnlévőség az egész mérlegből, amiről biztos, hogy nem az állam tehet!

Egyébként az én bankom nyereséges (minden évben én dönthetem el, hogy a nyereség rám eső részének 10%-át mire költsék), pedig öt évig egy fillér (magán számláról beszélek) költségem sem volt, csak a kamat húztam tőlük, és most is csak havi kétszáz kártyadíj a költségem. Se kártyakiváltás, se tranzakciós díj, se kp felvételre felszámított összeg nem létezik náluk. Épp mint nyugaton.

esefe 2014.06.06. 10:05:40

@gabuscica: Kár. Gondoltam végre egy újabb konfliktus. :))

♔batyu♔ 2014.06.06. 10:08:47

@Online Távmunkás: Az átlagember eleve nem néz választási kampányt és szerintem a média agymosása is hatástalan.

Ha nem így lenne, akkor a döntő többség szerint valóban nem lenne i cigánybűnözés, a világbékét az oroszok veszélyeztetnék és nem az USA vagy Izrael, továbbá Bajnai lenne a legnépszerűbb.

Épp azt magyarázom, hogy a média már odáig eljutott, hogy az üzeneteit nem tudja átadni.

Most őszintén:
Te rendszeresen elolvasod az index véleménycikkeit? Lelkiismeretesen megnézel minden ballibsi vagy jobbos arc interjúit a HírTV-ben?

Pedig neked szólnak, hisezn te vagy az átlagember.

Ugyanakkor az alternatív média nyilván nagyon is érdekel, kifejezetten a média tabunak számító területei.

esefe 2014.06.06. 10:08:54

@gabuscica: Miért is ne? Dolgoznak helyettem. Nekem már régen nem kell melóznom, ha nincs kedvem. Kiadom ki mit csináljon és, ha nincs baj, akkor minek szóljak bele? Meg kell fizetni az embereket és máris dolgoznak mint a kisangyal. A felelőse mindennek megvan, minek túráztassam magam rajtuk?

Napi egy-két óránál csak akkor dolgozom többet, ha üzleti úton vagyok, vagy, ha valami nagy gebasz van.

Reggie 2014.06.06. 10:10:17

@egysmás: En tudom, hogy kell kiszamolni, csak reagaltam egy kommentre, amiben konkretan 40% volt. Nem a 40% a lenyeg, hanem az, hogy nem csak a reklam mennyiseget lehet novelni, hanem a reklamido arat.

esefe 2014.06.06. 10:10:52

@Online Távmunkás: És, ha teljesen ellentétes politikai véleményeket (netán reklámokat) lát tíz percen belül?

gabuscica 2014.06.06. 10:13:39

@♔batyu♔: az ő kedvükért fel is hangosítják a reklámot.

gabuscica 2014.06.06. 10:14:59

@esefe: Atyaég, te a szabadidődet fordítod ilyen idétlenkedésre? :o

esefe 2014.06.06. 10:19:22

@gabuscica: Ahogy mondtam, nekem rengeteg szabadidőm van. A vita pedig jó agytorna, ha nem is hiszed.

Ha esetleg majd itt látsz rendszeresen napi több órát (nulla rá az esélyed), akkor szörnyülködj!

Egyébként te mit csinálsz most itt? Nem ugyanazt mint én? nem tudnád valamilyen más szempontból hasznosabban eltölteni az idődet?:))

esefe 2014.06.06. 10:20:34

@gabuscica: Pedig azt is bünteti. De az nem zavarja annyira őket, hogy levegyék a reklámhangot.

kissiú 2014.06.06. 10:22:52

@esefe: "Viszont az ne oktasson egy kérdésben, aki maga sincs tisztában a peremfeltételekkel! Szerintem"
@Reggie: "Nem kell 40%-al tobb reklam. Eleg, ha csak 40%-al dragabban adnak el ugyan annyi reklamidot."

Mea culpa. A mondandóm lényegén nem változtat: mindent várhatunk Pártunk új törvényétől, csak minőségjavulást nem. 'Szlát, K.

♔batyu♔ 2014.06.06. 10:23:32

@gabuscica: Így van, ezek sem ma jöttek le a falvédőről.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 10:25:32

@kissiú:

Ugyanez volt a mantra, amikor a fidesz betámadta a

bankokat

játékautomatákat

cigit

Na azt mi lett? Az lett amit a kormány akart és így lesz most is.

♔batyu♔ 2014.06.06. 10:25:37

@kissiú: Szerintem ezért Orbánékat kár basztatni, mert a minőség idáig is a padlón volt. Éppen ezt használják ki, pár emberen kívül mindenki magasról szarja ezt le.

Pld. vegyünk téged:

Mikor néztél meg egy komplett filmet valamelyik ker.TV-n?

gabuscica 2014.06.06. 10:27:27

@esefe: de. Már megyek is. További üdítő gárgyulást!

ParaZita2 2014.06.06. 10:31:35

A jelenlegi hatalmi gépezet terrorizálja a nép jelentős részét.
Mi is a TEK (TerrorElhárításiKözpont) szerepe, feladata?
AZaz a TEK-nek most törvényben előírt, netán alkotmányos kötelessége lenne a hatalmi gépezet ellenében megvédeni az érintetteket, azaz a magyar népet.
TEK, tessék letartóztani a kormányt!

esefe 2014.06.06. 10:33:18

@Tiszteltetem Brüsszelet: Ez minden államban így van. Nekem sok minden nem teszik (a nagy stadionépítések magánvállalkozásoknak közpénzből, az oktatás teljes szétbarmolása, a vissza nem térítendő támogatások felhasználása, stb.), de azt nem gondolom (elég sokat mászkálok a világban), hogy más országokban nem az van, amit a kormányzó párt akar. Az van mindenhol a törvényes kereteken belül! Az ellenzék meg mindenhol lázad, de ahogy hatalomra kerül.....

♔batyu♔ 2014.06.06. 10:33:36

"Hegedűvonókat koboztak el a Budapesti Fesztiválzenekartól a New York-i vámosok."

Az amerikai hatóság azzal az indokkal vette el a hangszer-alkatrészeket, hogy azok elefántcsontot tartalmaznak. Stefan Englert, a Fesztiválzenekar ügyvezető igazgatója a Lánchíd Rádiónak elmondta: az eszközöket több mint 500 dollár pótdíj ellenében kapták vissza."

Nem csak Orbánék szeretnek pénzt keresni.

esefe 2014.06.06. 10:34:41

@♔batyu♔: Igen. Ha szabálytalan nem adom vissza, ha nem az miért veszem el?

ParaZita2 2014.06.06. 10:34:57

Rogán: 2002-ben harsogta "Rosszabbul élünk mint 4 éve!"
Csak azt nem tette hozzá: ők maguk, hiszen addig nem ők voltak a húsos fazék mellett.
Rogán szava annyit is ér, mint amennyit ér LJ, teljes vagyonelkobzás után!!!!! (mint ember, bocs, miről beszélek? ember? nem pedig nyílt terrorista?)

♔batyu♔ 2014.06.06. 10:37:09

@esefe: Az egész inkább valamiféle csinovnyik fontoskodásnak tűnik. A zenekar helyében simán visszafordultam volna.

esefe 2014.06.06. 10:37:15

@ParaZita2: Ki a jobb? Ajánljál valakit, akiben meg lehet bízni, nem fog egy fillért sem elrakni a minimálbéren kívül!

esefe 2014.06.06. 10:38:41

@♔batyu♔: Azt azért talán nem, de aki meghívott annak telefonáltam volna, hogy ilyenkor mi van. Annak talán lett volna annyi ráhatása, hogy leállítsa a túlterjeszkedőket.

egysmás 2014.06.06. 10:40:08

@esefe: A Feri nem vette fel a fizuját... :o
Szóval, ő még annyit sem tett zsebre.

Megfelel?

esefe 2014.06.06. 10:42:18

@egysmás: Az államtól ingyen "megvett" javakból, havi tízmillere tisztán megvan. Szóval nem jó. Nem ingyen dolgozott ő. (Bár még egy szervezet sem jelentkezett, hogy őket támogatta. Ki tudja, nem a saját alapítványa volt a gyerekei fejlesztésére, amire a pénzt adta.)

♔batyu♔ 2014.06.06. 10:43:14

@egysmás: Ha én annyit "szereztem" volna az adófizetők vagyonából mint a Feri, én sem venném fel a bruttó egymilliós miniszterelnöki fizetésemet, megelégednék az évi 80 milliós osztalékkal.

♔batyu♔ 2014.06.06. 10:44:08

@esefe: "Csak" havi 8 van meg neki. Legalábbis saját bevallása alapján.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.06. 10:44:39

Honnan lehet tudni, hogy az átlag balos buta, mint a Föld, csak éppen nem forog?

1. Ajvékol a reklámadó miatt, pedig ezzel olyan milliárdos bevételeket adóztat külön a kormány, amit a reklámozott termékek gyártói az ő zsebéből vettek ki, hogy abból gyökér reklámokat gyártassanak és tolhassanak műsor/tartalom helyett az arcába. Ráadásul a reklámokat mindenki utálja, mint a szart, a kereskedelmi csatornák 20 perc műsor + 40 perc reklám és előzetes gyakorlatáról nem is beszélve.

2. Nem ajvékol ellenben a saját ZSEBÉRE MENŐ adótartalmak miatt, mint például a benzin, a dohánytermékek, a szeszes italok különadója, vagy a chipsadó.

Hát innen lehet tudni, hogy az átlag balos buta, mint a Föld, csak éppen nem forog.

esefe 2014.06.06. 10:46:13

@♔batyu♔: Én még évi nettó százhúsz osztalékról tudok, 2012-ből, de ez csak a kádkőgyárból. Van még ugye egyéb is.

egysmás 2014.06.06. 10:46:53

@esefe: @♔batyu♔: Lehet úgy is felfogni, hogy neki ennyi elég, most már ráér foglalkozni az ország bajaival is, mivel a sajátja már meg van oldva. ;-)

Kaya Ibrahim és Joszip Toth mellesleg nem zavar, belefér?

esefe 2014.06.06. 10:51:38

@egysmás: Én már mondtam, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze, mit szeretnél még? De te hoztad fel, hogy a gyurcsányi az egy szent és ingyen dolgozik a mi érdekünkben és közben nem is ad neki árkedvezményt a villamos művek, még tíz másik céggel együtt, havi többmilliós tételben.

Persze nem azért kapott ilyet mert ő a miniszterelnök. Nekem is adtak volna, ha kérek. Biztos.:))

_most_ 2014.06.06. 10:54:04

úgy látom, hogy az egyszerű fidesz szavazók megint nem látnak tovább az orruknál, csak azt látják, hogy nem szeretik a reklámokat, így jó ha megadóztatják őket, azt viszont már képtelenek felfogni, hogy ezzel az adóval kormánynak egyértelműen az a célja, hogy zsarolja a kormánytól független médiát. A fdeszesek szájából meg az igazságosság borzasztóan álságosan hangzik, mikor az adófizetők pénzéből élő közgép és mészáros kft. a közműcégek extraprofitjánál jóval nagyobb profitrátával dolgoznak és a milliárdos nyereségeket kiviszik osztalékként offshore számlákra.

egysmás 2014.06.06. 10:56:10

@esefe: amit mondasz, az nagyon erős állítás.

Ha igaz, azért a Ferit börtönbe kell csukni.

Ha nem igaz, meglehetős rágalom...

esefe 2014.06.06. 10:57:01

@_most_: És a bonyolult Fidesz szavazók, azok már okosabbak? És az egyszerű bolsik milyenek? Vagy a nagyon egyszerű un. liberálisok. Esetleg a rendkívül bonyolult LMP-sek?

♔batyu♔ 2014.06.06. 10:57:52

@egysmás: Én ezt nem fogom fel így, ha nem haragszol, Gyurcsány az én szememben egy bűnöző és ezen a tényen nem változtat az, hogy esetleg rajta kívül más is az, pld. Kaya Ibrahim, Joszip Toth akik egyébként nem játszák meg az agyukat, hogy bűnözőkként a nemzet megmentői.

egysmás 2014.06.06. 10:58:10

@esefe: A bonyolult fidesszavazó az oximoron.

♔batyu♔ 2014.06.06. 10:58:23

@esefe: Ezt taníthatod, nagyon ostoba szerencsétlen.

béla a görög (törölt) 2014.06.06. 10:58:55

Teljesen korrekt.
Szívük szerint lövetnének már mert nem ha nem vagy csicska akkor csak potenciális ellenség lehetsz.
(Fogyasztó nem vagy mert rablásból, védelmi pénz beszedéséből tartják fenn magukat - amit adónak neveznek - ehhez nem kell fogyasztó)

Egyébként meg történelemi pillanat, hogy a kormány először védekezett!!! Eddig csak közölték, hogy a k...a anyád büdös polgár most védekezésként ki tudták böfögni, hogy a média zsarolja a kormányt.
(és ugyanúgy mindenki aki nem rájuk bízza a pénzt mert miért aztán pénzbehajtás lesz például majd informatikánál is mert akkor majd azok keresnek jól, meg bárkinél aki jól keres - és nem Simicska meg CBA meg haver)
Maffia! nem politika!

egysmás 2014.06.06. 11:00:27

@♔batyu♔: Ha Kaya Ibrahim és Joszip Toth bűnöző, akkor Orbán is az. :o

Gyurcsány mitől bűnöző?

Attól, hogy Antall olyan törvényeket hozott, amilyeneket, majd ezen törvények alapján lett vagyona a Ferinek?

Ettől bűnöző?

esefe 2014.06.06. 11:00:53

@egysmás: Dehogy kell. Nem ő kényszerítette a céget, hogy kedvezmény adjon és ráadásul nem csak ők kapott még párna. Nekik már akkor rezsicsöki volt, csak a prolitól sajnálja a volt utódpárti párttitkár.

".. Az Altus Rt. pedig Gyurcsány Ferenc százszázalékos cége. ... együtt 2006 végén több mint 6 százalékos kedvezménnyel jutott áramhoz."

www.gondola.hu/cikkek/87538-Vadak_es_remenyek_.html

_most_ 2014.06.06. 11:02:20

@esefe: bocs, félreérthetően fogalmaztam, minden fidesz szavazó egyszerű, akik birkaként vonulgatnak, és élvezik, hogy Orbán hülyére veszi őket, nyilván nem lehetnek túl nagy észlények, most meg már az arisztokratákkal mulatozó, arrogáns Lázárnak is örömmel hajbókolnak, tényleg nem értem hogy lehet ennyire mélyre süllyedni.

♔batyu♔ 2014.06.06. 11:02:35

@béla a görög: Kire lövetnének szívük szerint? Arra a 300 szokásos tiltakozó ballibsi arcra? Azokra minek?

Ezek demokraták, ezek nem fognak szemeket kilövetni, ne is reménykedj.

♔batyu♔ 2014.06.06. 11:03:21

@esefe: Azt én is szoktam, nagyon szereti:))

ParaZita2 2014.06.06. 11:06:19

@esefe: " Ki a jobb? Ajánljál valakit, akiben meg lehet bízni, nem fog egy fillért sem elrakni a minimálbéren kívül! "
Igenis, van jobb.
NAgyon sokan.
Csakhogy alapelvekben kellene egész más társadalmi struktúrát kialakítani. Eleve új alkotmány KELL!
Alapvető, emberi életcélok és értékek, valamint jól behatárolt hatalmi feladatok kristálytiszta megfogalmazásával.
Elv az is: a legkevésbé észlelhető kormányzat a legjobb.

Mondjátok: a politika nem szakma? Ahhoz nem kell felsőfukú,
szakirányú végzettség?

esefe 2014.06.06. 11:06:20

@egysmás: Attól, hogy azt a gyárat annyiért én is megvettem volna. Továbbmegyek sokkal többért is. De a törvény ellenére nem hirdették meg, hanem fű alatt megkapta. Én minden héten bejártam akkoriban a Pozsonyi útra az APV Rt-hez, hogy megnézzem mi van eladó. Évekig egyet se találtam amit érdemes lett volna megvenni, csak régen bezárt vendéglőket hirdettek meg negyed hektárokat a halálfaszán. Ő meg lám, lám, ingyen (majd a bevételből visszafizeti), és az anyósa hathatós "elvtársi" segítségével megvehette.

_most_ 2014.06.06. 11:07:46

egyébként lehet fikázni a médiát, de figyelemre méltó, hogy egy emberként kiállnak a reklámadó ellen, még a fideszes lakájmédia is, kár hogy mikor másokat szívattak, akkor az nem érdekelte ennyire őket, a fidesz ellen csak teljes összefogással lehet harcolni, nem szabad engedni, hogy megosszák az embereket.

_most_ 2014.06.06. 11:10:43

@esefe: gondolom az egyáltalán nem zavar, hogy ab irkamenetben ott virít Széles Gábor, aki szintén elég jól járt a privatizáció során, ő is ingyen kapta meg a legnagyobb magyar céget, majd szépen tönkretette.

esefe 2014.06.06. 11:12:46

@_most_: Miden szavazó aki ilyen hülye. Van minden pártnál, ahol több a szavazó ott több van.

De azt mondom, van akinek jobb most mint régen volt. Az örül. Valakinek meg akkor volt jobb, mikor a bolsik voltak, az meg azoknak örül. Ettől még nem biztos, hogy nagyon egyszerű, csak nem törődik a politikával többet, mint, hogy neki mi a jó.

Az én gyerekeim egyáltalán nem politizálnak, szavazni soha nem mennek. Jól jártak az adócsökkentéssel, hát szimpatikus nekik a Fidesz, de annyira nem, hogy el is menjenek szavazni. Ha olyan egyszerűek lennének szimpatizánsságuk miatt, nem fizetnének nekik a multik sokszázezret havonta.

egysmás 2014.06.06. 11:12:47

@esefe: Én meg a telefont kapom olcsósítva...

Szóval, ha van egy árverés, amin megszakítható villamos energiát árulnak (ez az éjszakai áram újabb neve), amit 6%-kal kap meg olcsóbban valaki, mint a többiek, ellenben előre kifizeti, ha el használta, ha nem, szóval, ha ott ezt az áramot megveszi, akkor az tűrhetetlen rablás, hivatali visszaélés.

Értem!

esefe 2014.06.06. 11:14:21

@_most_: Mert nem ő volt a téma. Kifejezetten utálom a Szélest.

Most jó?

Nem mindenki pártkatona, ha ez neked furcsa is.

egysmás 2014.06.06. 11:15:04

@esefe: Antall hozta a törvényeket, Antall kormánya felügyelte az egészet és ők rendben találtak mindent.

Gondolom, az MDF is komcsi volt...

esefe 2014.06.06. 11:15:28

@egysmás: Előbb még börtönbe küldte volna. Neked felajánlották a villamosenergiát olcsóbban?

esefe 2014.06.06. 11:16:56

@egysmás: Nem volt elég káderük, amit a bolsik ki is használtak.

Ha még valamit nem értesz szólj! Azt is szívesen elmagyarázom.

egysmás 2014.06.06. 11:18:58

@esefe: A böri azért járna, ha mindezt miniszterelnöki ráhatással érte volna el.

Se nem vagyok elég nagy fogyasztó ahhoz, hogy egy ilyen árverésen részt tudjak venni, se elég pénzem nincs ahhoz, hogy ott fizetni tudjak.

egysmás 2014.06.06. 11:21:09

@esefe: Oh, persze, persze!
Nem volt elég káderük!

Magyarul erőforrások nélkül elkezdtek országlani, és Isten nevibe' kormányozni, a majdcsak lesz valahogy alapon és ezen országlás közben kiárusítani a javakat.

Ez annyira jobboldali, annyira magyar, annyira szánalmas!

esefe 2014.06.06. 11:21:22

@♔batyu♔: Igen. azok így a jók. Annyira szánalmasak, hogy éppen aminek reklámot csinálnának, azt teszik nevetségessé.

Mint a feldemhedt faszi, aki mikor a rendőrök rendet tettek az új szobornál, azt mondta az ATV-nek, hogy most bukott meg a kormány, holnap itt százezrek lesznek, és megbuktatják a kormányt.

Űber szánalmas.

Lexa56 2014.06.06. 11:21:24

@maxval a gondolkodó birca: aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul
medium (latinul) = közeg (nem az a faszi, akit hipnotizálnak)
media (latinul) = medium töbesszáma
grammar.about.com/od/alightersideofwriting/a/mediagloss.htm

esefe 2014.06.06. 11:22:00

@egysmás: Úgy érte. Aki mást hisz, az nagyon de nagyon naiv. Most más jelzőt nem használnék!:))

egysmás 2014.06.06. 11:23:45

@esefe: Fel kell jelenteni. Ennyi.
Feljelenteni, bebizonyítani és mehet a böribe.

Ennyi a meló.

Jah, hogy ezt tíz kurva éve nem képes elvégezni a fidesz jogásztagozata?
Jah, ennek mi az oka?
Dilettánsok? Bűnpártolók?
Na, melyik?

esefe 2014.06.06. 11:26:21

@egysmás: Tudom, hogy a baloldalnak szánalmas a magyar. A baloldalon ez volt a vezérelv.

Szerintem le vagy maradva, már más a brossúra. A Trianoni megemlékezések alkalmából, a gyurcsányin kívül mindenki azt mondta, hogy igazságtalan volt és nemzeti tragédia.

Azért te még képviseld a régi vonalat! Olyan sokra mentetek vele mostanában:))

esefe 2014.06.06. 11:26:49

@egysmás: Megtették. Elévülés miatt leálltak.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2014.06.06. 11:27:04

@esefe: "@van_itt_valaki?: Egy százalék esélyed nincs, hogy intelligensebb legyél nálam. És ezt nem gondolom, hanem ez a matematika. És ráadásul nem csak azért mondom, mert ilyen primitív módon írsz m mindenkinek, aki nem kommunista."

Hanem gondolom azert, mert megirtad a Mensa tesztet, es 135+os lettel. Rossz hirem van: a felso 1% a teljes nepessegre vonatkozik, es bar egyre tobb a kommentelesre raszoko irastudtlan, azert az itteni populacio erosen 100+os. Hadd tippeljek, nem matekos iranybol jottel, ugye?

"Kizárt, hogy diplomád van ilyen intelligenciával. Talán még szakmunkás sem vagy. De, hogy vörös könyved volt (nagyjából az egyetlen könyved), azt nagy összeggel megtenném."

Szerintem meg egesz ertelmesen ir a srac (csaj?), a voros konyvvel pedig nem nagyon peldaloznek a helyedben. Ad1, a mostani partok "elitjenek" nagy resze rendelkezett azzal a bizonyos konyvecskevel (a fehervari Telekibe jartam, 15 eve meg kinn volt Orban Viki KISZ-titkari kepe, MUHAHA), ami a kommentelok nagy reszerol mar csak kora okan sem elmondhato.
Nem mellesleg en is ugy latom, hogy a legsikeresebb MSZMP utodpart a Fidesz, szoval ezzel csak ovatosan, baratom.

Az esemenyekre visszaterve: remiszto, ami ebben az orszagban tortenik. 2010-ben a Fideszre szavaztam, mint sokan masok, akik valtozast remeltek ettol. Valtozas az lett, de remalmaimban sem kepzeltem volna, hogy ilyen iranyba, es foleg ilyen aggresszioval es pofatlansaggal lesz.

esefe 2014.06.06. 11:34:47

@leningrad: Ez nekem nem rossz hír. Ez matematika.

Ha nem látnád ki mindenki kommentel is (nyolcvan felett gond nélkül ír, hogy mit azt meg látnod kell, ha van hozzá eszed), akkor is ugyanannyi esély lenne (vagy nagyon minimálissal kevesebb mint az utcán), hogy egy százalék esélye legyen.

De elárulom, több mint az alsó határ az analógiás gondolkodási képesség extrém magas kategóriájában, csak az egyszerűség miatt írtam amit írtam.

Én egyik pártot sem szeretem. de egy biztos, hogy a bolsik alakultak át szocialistává, a könyveseik kilencven százaléka náluk maradt (aki egyáltalán megmaradt a politikában), automatikusan.

Bánt valamiért, ha a vörösöket bolsizom? Nem kellett volna az elnyomókat szolgálnod és nem bántana!

egysmás 2014.06.06. 11:35:00

@esefe: Várj, én megvádolom Orbánt, hogy elgáncsolt harminc éve, majd feljelentem és miután nem vizsgálják a dolgot, mert már elévült, ki lehet jelenteni, hogy a vád igaz, csak nem vizsgálják.

esefe 2014.06.06. 11:38:03

@egysmás:

Ez nagyon szánalmasra sikerült.(Vizsgálták és kimondták, hogy volt, csak elévült. Te nem emlékszel semmire a mai reggelen kívül?)

Na hagylak, mert egyre nagyobb butaságokat beszélsz!

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2014.06.06. 11:38:23

@esefe: "@van_itt_valaki?: Egy százalék esélyed nincs, hogy intelligensebb legyél nálam. És ezt nem gondolom, hanem ez a matematika. És ráadásul nem csak azért mondom, mert ilyen primitív módon írsz m mindenkinek, aki nem kommunista.

Kizárt, hogy diplomád van ilyen intelligenciával. Talán még szakmunkás sem vagy. De, hogy vörös könyved volt (nagyjából az egyetlen könyved), azt nagy összeggel megtenném."

Ja igen, es ez a hozzaszolas igy egyben nagyon szepen mutatja, miert is "karos" bizonyos szempontbol a Mensa teszt. A magadfajta felfuvalkodott holyagok onigazolaskent hasznaljak, hogy a (feltetelezett) piedesztaljukrol masok intelligenciajat, kepzettseget vagy barmijet kritizaljak, teljesen jogtalanul. Esefe velemenye neked elhiszem h nem tetszett, de az irasaban nem volt semmi alacsony intelligenciara utalo resz. A tieddel ellentetben.

Helyetted is szegyenlem magam.
(Csak egy megjegyzes: ha szakmunkas lenne, se arulkodna a dolog az intelligenciajarol, de a mernoki szakok tipikusan azok, amik nem oldhatok meg seggelessel (nem ugy mint a jog pl - megerne egy kulon hozzaszolast miert ul aranyaiban joval tobb felfuvalkodott, szuk latokoru de vegtelenul onhitt jogasz politikai pozicioban, mint amennyit a vegzettek szama es aranya indokolna))

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 11:40:14

Majd az őszi választásokon zsarolhatjátok legközelebb a kormányt csicskák!

Rezsiemelést! Sajtószabaccságot, demokráciát, ejrópát, svejcot!

Addig barikádra fel!

babbaba 2014.06.06. 11:42:09

@egysmás: Ha egy vizsgálat alaptalan volt, akkor azt írják, hogy bűncselekmény hiányában szüntetik be az eljárást. Ha találtak valamit, de eljárni nem tudnak elévülés miatt, azt írják, hogy elévült.

Te valóban nagyon keveset tudsz a világról. És még azt mondják, ide okosabb emberek írnak mint az átlag. Nem lett az átgondolva.

babbaba 2014.06.06. 11:44:47

@leningrad: Édes istenem! Ezt minek szovjetbarát? Csak nem találva érzed magad te is?

ParaZita2 2014.06.06. 11:46:03

@esefe: Jobbak:
Jogi végzettségű? Kizáró Ok!
Orvosi végzettségű? Kizáró ok!
Nincs politikai-filozófiai, szociológiai és egy természettudományos legalább mesteri végzettsége? Kizáró ok!
Milyen az emberi integritása, értékrendje?
Milyen az "erkölcsi bizonyítványa"?
Milyen a családi és vagyon háttere?

(pl. én - :) -csak azért nem felelnék meg, mert nincs bizonyos végzettségem)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2014.06.06. 11:48:20

@esefe: "De elárulom, több mint az alsó határ az analógiás gondolkodási képesség extrém magas kategóriájában, csak az egyszerűség miatt írtam amit írtam."

No, meselj :))) Kivancsian hallgatom.

"Én egyik pártot sem szeretem."
Dehogynem.

"Bánt valamiért, ha a vörösöket bolsizom? Nem kellett volna az elnyomókat szolgálnod és nem bántana!"

Hogy is volt az az allitas az analogias gondolkodas athagott extrem magas hatararol? Nem szolgaltam az elnyomokat (sem a korom, sem mas okan nem is tehettem volna), megis bant. Akkor ez most hogy is van?
Az elnyomokrol szolva, pont ez a bajom a jelenlegi kormannyal. Az orszag egynegyedenek tamogatasaval gyoztes Fidesz mindent erobol nyom at, a nem letezo 66%os tamogatottsagukra hivatkozva. Ha valoban akkora lenne a tamogatottsaguk, akkor sem kene a maradek 33% tottkan eroszakkal lenyomni semmit. Igy most 75%ot tomnek.

Ez nem partpreferencia, nem jobb es bal. Ez egyszeru igazsagerzet. (tudom, az ilyesmit nem merik Kristof specko tesztjei.)

egysmás 2014.06.06. 11:48:44

@babbaba: ha a vizsgálni kívánt cselekmény elévült, akkor nem vizsgálják.

A nemvizsgálat indoka pedig az, hogy a vizsgálat egy elévült cselekményre irányulna.

Magyarul, ha te azt mondod, hogy én húsz éve elloptam tőled a mecsboxodat,akkor nem vizsgálnak, és meg is mondják, hogy azért nem, mert az a cselekmény már elévült, tehát a vizsgálatnak nem lenne hatással sem rád, sem rám.
Nincs szankció, nincs kártérítési kötelezettség, nincs semmi.
Tehát nem is mozdulnak a nyomozók.

béla a görög (törölt) 2014.06.06. 11:54:04

@♔batyu♔: Buta ember!
Tudtommal egy szem ment ki gumilövedéktől - tehát nem szemeket hanem csak szemet. Azonkívül az korrekt volt. a magadfajtát jól össze kell verni abból ért.
(Egyébként a posztnál a posztoló se és én se nem gumilövedékre gondoltunk. /én biztos/)

A libsik nem ölnének soha birka fideszest. a birka fideszes birka magyart is jó fogyasztó. Nincs velük baj csak ostobák, de hát ostoba emberekkel is együtt kell élni.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2014.06.06. 11:54:21

@♔batyu♔:
"Ennél többet ér pld. a DunaTV, vagy a közszolgálati. "

Na ne haragudj, de a közszolgálati tv adás (mind) egy hulladék szar. A sport közvetítéseket leszámítva nézhetetlen.

A VV egy hányadék a többi szarral együtt, de például a Szeretlek Magyarország, egy akkora selejt, olyan emberekkel mint a Csiszár na az már minőség. Ugyan egy fikarcnyit sincs jobb a műsorra mint a másik kettő tv2/rtl rötyinek. De cserébe 78-80 milliárdot dobunk ki rá.

Tehát ha színvonalról beszélünk akkor nem a közszolgálati csatornákkal kellene példálózni.

Másrészt minek is van ennyi állami tv: mtv1, mtv2, mtv3, dunatv, dunatv2, dunatv autonómia, parlament tv. Ennyi jutott eszembe hirtelen, kellene össze vissza kettő, egy földi sugárzású, meg egy műholdas a külhoniaknak, meg maximum maradhat az m3 személyzet nélkül, archív adások ismétlésével. A költségvetést meg minimum felezni kellene, minek ennyit költeni ezekre a hulladékokra. Máris lenne 40 milliárd az iskolákra.

A reklámok lehet amúgy utálni, nincs aki szereti, de ezért nem kell fizetni az adásokért, vagy ezért nem kell olyan sokat fizetni az adásokért, amit Józsikának meg Marika néninek nem tellene, a nyugdíjból meg közmunkából. Így Józsika megnyugszik megnézi a napi népbutítását és nem agyal azon, hogy melyik lámpavas is lenne jobb egy-egy irritáló és korrupt politikus felkötésére.

Ez az új adó meg hát ugye a nyereségességtől független. Akkor már etikusabb lenne, hogy az olyan médiumok amik reklámokból tartják el magukat kapjanak egy 5% nyereség utáni plusz adót, értékhatárok nélkül. Na az lenne egy Fideszes egyenlősdis megoldás. De ennek látszatra sincs köze semmilyen bevételi kényszerhez. Mindössze egy kicsinyes bosszúról szól, illetve zsarolásról.

Baszkikám 2014.06.06. 11:55:46

Nos, nem értem normális emberek miért állnak le a viktorfelszoponcokkal vitatkozni.
Nem vettétek még észere, hogy nekik minden, és mindennek az ellenkezője ugyanúgy elfogadható, ha a nagyúr szájából hangzik el? Ráadásul "ész"-érvekkel meg is próbálnak magyarázni minden eszement baromságot.
Vegyünk csak egy példát, ami elég jól mutatja miről is van szó.
Paks, és Putyinbácsihoz való hozzáállás.
Pár éve az orosz KGBdzsúdós volt a patás ördög, akinek eladjuk a lelkünket, ha megkötjük vele a paksbővítősszerződést.
Most meg? Asszem nem kell ecsetelnem.
És a felszoponcok vigyázzállásban, azaz ülésben, simán megkommentelik neked, hogy egy ilyen pálfordulás pár év alatt teljesen normális dolog.
Az, hogy a vezéreik saját magukat köpték szembe ezzel a húzással, nem is érdekli őket! Ugyan már semmiség!
Ha bármelyik más politikai erő akárkije tenne hasonlót, azon csámcsognának ezerrel, hogy mekkora köpönyegforgató az adott illető.
Bezzeg akármelyik dilettáns megélhetési politikus a kormányoldalon! Azoknak csak bölcsesség hagyja el a száját.

Mondom, kár ezekkel leállni vitatkozni, mert tök felesleges.
A pártszékházból kiadott formaszövegeken kívül úgyis csak komcsizás, libsizés az amit összetudnak hozni.

És igen! Én egy libsikomcsicigányzsidó vagyok, nem kell rá külön felhívni a figyelmem, vagy akár meg is teheted, kedves fideszfelszoponc.
Szabadság van , kommentelhetsz.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2014.06.06. 11:55:52

@babbaba: a nevem egy orosz ska-punk zenekar utan kaptam. Szovjetbarat mar nehezen lehetnek, de az oroszokkal speciel epp a jelenlegi kormanyzat baratkozik. Szoval ha igy vesszuk a nevem teljesen "komilfó".

Ja igen, es teljesen talalva erzem magam, ez nyilvanvalo :) Alacsony intelligenciaju szakmunkas (sem) lehetek, ezt akarki meglassa :)

Ha nem provokacionak szantad, hanem oszinte a kerdesed: ezt azert, mert valoban letezik a jelenseg. Legalabb ketfele valtozatban: amikor az alacsony onbecsulesu tag vegre papirt kap arrol, hogy o talan tenyleg csak azert volt olyan nepszerutlen a suliban, mert o "mas", mert o okosabb. Aztan ezen felbatorodva elkezd mindenkit hulyezni.
A masik verzio a rosszabb, amikor az arrogans pocs kap ezuton megerositest. Na, abbol lesz a meg nagyobb hepaj:)
A tagsag egy resze tokeletesen elviselhetetlen mint ember, es ezt sajnos nagy reszben a megszerzett papirja (is) taplalja. <maganvelemeny>

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2014.06.06. 12:10:29

@babbaba: "@egysmás: Ha egy vizsgálat alaptalan volt, akkor azt írják, hogy bűncselekmény hiányában szüntetik be az eljárást. Ha találtak valamit, de eljárni nem tudnak elévülés miatt, azt írják, hogy elévült.

Te valóban nagyon keveset tudsz a világról. És még azt mondják, ide okosabb emberek írnak mint az átlag. Nem lett az átgondolva."

Az uccso 2 mondatban azert tobbe-kevesbe igazad lehet, mert bar sem az altalad az elevulesrol irtak, sem a "buncselekmeny hianyaban" resz nem fedi azt, ahogy a jogrendszerunk mukodik, megis vetted a batorsagot hogy masoknak beszologass. Bar lehet nem vagy konkretan hulye, csak hulyebb, mint amennyire bator.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2014.06.06. 12:18:45

@leningrad: az uccso mondatot nem kellett volna, bocs. Csak felhuztam magam. Editalni sajnos nem lehet.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.06.06. 12:47:49

@esefe: Akkor csak bámul tovább, legfeljebb legyint egyet.

A Magnetnél vagy, amelyik felezte egy csomó ember fizetését, amikor megvette az olasz bankot? És persze csak havi két készpénzfelvétel ingyenes, mint mindegyik magyarországi banknál, mellette évente 2400 forint kártyadíj...

@♔batyu♔: Tévedsz. A média üzenetei nagyon fontosak, ezt ismerte fel 2006 körül a Fidesz, jól bevárásolt a médiapiacon és simán megnyerte a választásokat 2010-ben és 2014-ben.
Az én médiafogyasztásom nem egyezik az átlagemberrel, mert sosem volt tévém és rádióm, csak gyerekkoromban szüleimnél néztem tévét és rendszeresen külföldi újságokat, hírportálokat olvasok.

grigorij 2014.06.06. 12:52:20

Hú baszki, megy itt a balosozás, jobbosozás, pedig a lényeg nem ez!
Még az sem, hogy a nyereséget kell adóztatni, és az sem, hogy x vagy y kikerül a törvény alól és pofára nyakonbasszuk valami luxusadóval, hogy jöjjön be a lé, amit már júniusban előre elloptunk...
A valódi probléma az, hogy ezek a orbáni törvények (bankok ellen, nyugdíj, telekomadó, most a reklámadó) kizárólag
1, a nyereséges területek lezüllesztésére valók, amiket majd a seggnyaló tábor később hugyé-szaré felvásárol, így féláron juttat a csúti falábú a táborának nagy nyereséges cégeket!
(és ebben az sem gátolja, hogy közben a ország döntő része tönkremegy vagy kivándorol, ők 5-10 évet is képesek átvészelni még akkor is, ha véletlenül valóban valami nemzetközi bojkott lesz országunk ellen!)
2, minden nem hozzájuk tartozó bank, telefonos cég, közlekedési vállalat vagy média káros és meg kell szüntetni! Ma már a tévék/rádiók 90%-a, a netes portálok 60%-a és az újságok 60%-a a kezükben van. Akkor lehet a totális fasizmust beindítani, ha az utolsó országos és népszerű cstornákat, portálokat is megszerzik, bezáratják, elüldözik! Ha az RTLK és az origo is meglesz, mindent megtehetnek, hiszen az ország 95%-a kizárólag az ő csatornáikat nézi, hallgatja, így semmi ellenvélemény, valódi információ nem lesz megismerhető, minden ellenvélemény ellenséggé, nép és magyarellenes támadássá változik.
Ez nem Belorusszia!
Ez már a chavezi bolsevik diktatúra!
És a közénklövetésben se legyél annyira biztos, hiszen ma már vannak pufajkások és munkásőrök (TEK és Katasztrófavédelem) és nincs sem ügyészség, sem bíróság, amely egy fasiszta rendőrattakot elítélne!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.06. 13:28:26

@Lexa56:

Na és ez hogyan befolyásolja azt amit én írtam? Sehogy.

jolaca 2014.06.06. 19:37:34

@grigorij:
Gratula!
Hozzászólni készültem, de csak annyit: Te rendesen elmondtad a lényeget. Bár próbálnák azok is MEGÉRTTENI a leírtakat (a vitaindítót is beleértve), akik másra sem képesek, mint zsigerből bőgve libsi-bolsi-multizni.

Chayenne 2014.06.06. 20:04:23

@van_itt_valaki?: Te egy igazi kis köcsög fidesznyik vagy! Esetleg egy frusztált jobbikos.....sajnállak bmeg!

Mekk Gábor 2014.06.07. 14:25:40

@Baszkikám: "Én egy libsikomcsicigányzsidó vagyok" - ez a megfogalmazás azt takarja, hogy életedben nem dolgoztál?

bölcsbagoly 2014.06.12. 16:05:19

Rogán nyugodtan mondhatta ezt, ugyanis, aki a felelősség az diktál s nem a partvonalon túli kibicek!Az ellenvélemény addig vehető tekintetbe, amíg konstruktív, de nem mikor nihilista/negativista: csak, azért, mert alapon történik. Egy titkos küldetés mindig annyiba kerül amennyibe, ha az hasznos s attól titkos, hogy a résztvevők nevét nem kötik illetéktelenek orrára.
Ha nem tévedek, a médiaadó sávos lesz! Erről miért hallgat a nem igen tisztelt ellenzék és médiuma?

hosaka 2015.07.20. 10:31:11

@Mekk Gábor: Mekk Gábor 2014.06.07. 14:25:40
@Baszkikám: "Én egy libsikomcsicigányzsidó vagyok" - ez a megfogalmazás azt takarja, hogy életedben nem dolgoztál?

Ezen a blogon csak te tudsz vasvellával szart kanalazni. Ázsiai szarcsimbók.

Ria-ria-Germánia! Kerítésen dolgozz, kész van? Utána ugass, keletről jött ember.
süti beállítások módosítása