Senki nincs a világban, aki Orbán Viktort felelősségre vonhatná

H_A Címkék: értekezlet nagykövetek Orbán Viktor orosz modell rebellis magyarok2014.08.26. 11:09

Bár nem egészen így hangzott el a fenti kijelentés, de engedtessék meg nekem, hogy ne tudjam másképp értelmezni. Azt hittük, hogy Tusnádfürdőnek nem csupán visszhangja, de tanulsága is volt Magyarország miniszterelnöke számára. Hát nem volt neki. A nyári uborkaszezon kellős közepére időzített illiberális eget verdeső hadova nem maradt koherens folytatás nélkül. Orbán Viktor a szokásos nyár végi külképviselet-vezetői értekezletre is tartogatott muníciót.

 

Akkor sem tudnám a kánikulára fogni, ha egyébként elnéző rajongója volnék Orbán munkásságának. Az igazi az lenne, ha csupán egy, a fenti hírhez hozzászóló kedves olvasó tömör és sokatmondó elemzését venném kölcsön, miszerint: "Tisztelt Hölgyeim és Uraim, kedves Barátaim! Van-e semmi??? Ha van, akkor nem semmi! Ha nincs, akkor mi az ami nincs?? Még egyszer mondom: Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!!! Kérem tudomásul venni, indul a repülőm lézerjani kapitánnyal Zürichbe!"

Csakhogy a helyzet tragikus volta megakadályoz abban, hogy ennyire nagyvonalúan elintézzem a dolgot. Szóval az van már megint, hogy a sajátjaink előtt, otthonosan, felszabadultan lehet nyomni a sódert. Grandiózus célokról, az exportképes magyar kis- és közepes vállalkozások számának megötszörözéséről, amelyeknek Európai Unión kívüli (értsd: szingapúri, kínai, orosz) piacokat kell találni, a  "kevéssé inspiráló aprómunkáról", az eddig megszokott okoskodástól különböző, másfajta (értsd: illiberális) szellemi bátorság szükségességéről. Továbbá:

A nagykövetek feladata nem az, hogy megvédjék külföldön az olykor éles kritikákkal szemben Magyarországot, mert "az eredményeink, illetve a talán még sokak által bizalmatlanul méregetett intézkedések megvédik magukat."

"Civilizációs kötelezettség reagálni a bírálatokra, de nem ez a politikai feladat." A viszonyítási pont ennek szellemében ezentúl nem azoknak a szervezeteknek a rendszere, amelyeknek amúgy Magyarország is tagja – így az EU vagy a NATO –, hanem a nemzeti érdek.

... a szerénység és a visszafogottság már csak méretünk és a nemzetközi politikában viselt súlyunk okán is indokolt ugyan, de "nem lehetünk a szőnyeg szélére állított nemzet". "Senki nincs a világban, aki kérdőre vonhatna minket."

... makulátlan az ország a közös európai értékek tiszteletben tartása szempontjából.

A 2010-es 3,6 millióhoz képest a jelenlegi 4,1 millió munkavállaló számát ötmillióra, a cseh számadathoz hasonlóra kell növelni. Ehhez folytatni kell és folytatni is fogja a kormány a sokat bírált közmunkaprogramot, de a befektetők meggyőzésében a külképviselet-vezetőkre hárul több feladat.

"Partnereink fejében sokszor nem ott vagyunk, ahol mi a saját fejünkben, és nehéz kimondani, de nekik van igazuk, hiszen a mi fejünkben a vágyálmok vannak, az övékben pedig az igazság." (WTF???)

Magyarországot nem úgy kell szemlélni, mint különböző problémák okozóját, hanem úgy, mint ami, ha különös módszerekkel is, de megoldja a problémákat. "A problémák pedig valójában nem azok, hanem megoldási lehetőségek."

"DECENS, POLGÁRI KIÁLLÁST VÁROK ÖNÖKTŐL, ÉS VÁRNAK A MAGYAR EMBEREK IS, SUNNYOGÁSSAL SEMMILYEN EREDMÉNYT NEM FOGUNK ELÉRNI."

"Az orosz modell hibátlanul működne Magyarországon, ha lenne itt 10 millió reguláris, birodalmi szemléletű ember, de nekünk 10 millió rebellis magyarunk van". (???)

Megpróbáltam szelektálni a homályosat a nagyon homályossal, az abszurdat a borzasztó abszurddal összekötő skála mentén elhangzott kijelentésekből, és nagyon nehezen bár, de sikerült rangsorolnom a felháborítón jóval túlmutató gondolatokat is. Azt hiszem szégyellhetjük magunkat a legutóbbi kijelentésért, bár természetesen megint nem nekünk kéne, de nézzünk szembe vele: az autokráciára kacsintgatás és a populizmus összefonódásának fekete leple alatt Orbán az orosz modellt szándékozik követni. Másodszor mondja ki igen rövid idő alatt. Nem tudom, az alkoholizmusra gondolt, vagy arra, ott az állami beruházások négyötödét lopják el, míg nálunk csak az egyharmadát, de egy egész borsóleves ömlött végig a hátamon, ahogy így belegondoltam.

Annak a 10 millió rebellis magyarnak az engedelmesebbik, birkapásztorabbik fele miatt nyilatkozhat ma ilyeneket, miniszterelnök úr, ilyen hálátlanul a szemükre hányni a lojalitást és az alázatot, igazán elképesztő. Ha 10 millió rebellis országa és Kárpát-medencéje lennénk, a közelébe sem kerülhettünk volna ennek az újabb 2/3-os oroszosodó modellhez.

orban_viktor_fidesz_mpsz_0901042444.jpg

 Senki nincs, aki... (fotó: sajatgondolat.blog.hu)

Az a nagy baj, hogy ez már megint nem egy kiszivárgott kocsmai beszélgetésen hangzott el, amelynek kiragadott mondataiból rosszindulatúan el lehetne ferdíteni a  mondanivalót: Orbán Viktornak az atyaúristen sem szólhat bele a döntéseibe. Ez mondatott ki tegnap. Szerényen és visszafogottan. Orbán Viktort nem lehet bírálni, az általa generált problémákat nem lehet problémáknak nevezni, legfeljebb megoldási lehetőségeknek, mert a bizalmatlanul méregetett intézkedéseket nálunk tagadhatatlan eredményeknek hívják.

A nyomorgásra kiválóan elegendő közmunkának volt, van és lesz létjogosultsága, majd a nagykövetek elmagyarázzák a világnak. Mert egy nagykövetnek mi lehetne nemesebb célja ennél? Az európai értékek makulátlan tiszteletben tartásának szellemében Putyin országának vágyálmodjuk magunkat. Arra hivatkozva, hogy a magyar emberek ezt várják tőlünk. Civilizációs kötelezettségekről beszélünk, miközben egy olyan orosz modellt legitimálunk úton-útfélen, ahol a napi gyakorlat része, hogy az országot egy végletesen korrupt, a demokráciát ímmel-ámmal fenntartó, pénzüket külföldre talicskázó oligarchák uralják. Ahol kizárólag a mamut energiacégek véges készleteinek exportjára épülő, külterjes, döglődő gazdaság a még nálunk is siralmasabb demográfiai helyzetben lévő népességet hurcolja a hátán, több tízmillió alkoholistával. Ehhez kérjük a nem sunnyogó aprómunkát, tisztelt nagykövet urak!

Félelmetes, hogy egyre nyilvánvalóbb: senki nincs a világban, aki ezért az aljas, kitartó romboló munkáért felelősségre vonhatná.

Ha tetszett, amit olvastál, vagy ha nem, de hiányzik egy "lájk" az életedből, csatlakozz az újonnan indult Facebook-oldal kedvelőinek táborához!

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr826635477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 12:06:15

@gumirocker:

Európa menetel a fasizmusba, ez maradt a liberalizmus bukása után.

Putyin alternatívát kínál.

Orbán fő pozitívuma: ő a kisebbik rossz a ballibekhez képest. Egyébként számtalan hibája van neki is.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 12:07:04

@s:

Mi az az ország érdeke? Valami felhőkben lebegő valami? Ki dönti el mi az? Nem a legitím kormány dolga ez?

s 2014.08.27. 12:08:46

@netnepper: Továbbá bűne az is, hogy nem ismeri fel, hogy ez a két elmebeteg barom egy osztályról szabadult ránk a diliházból. Sőt, talán egy szobából is.

gumirocker 2014.08.27. 12:13:55

@Blogger Géza: Hát ha az programnak tekinthető, hogy az adórendszer változtatása - könyörgöm: miben, hol, mikor? Semmilyen konkrét tervet nem mertek előre elárulni. Az nem konkrétum, hogy 1 Millió munkahelyt teremtünk, (illetve majd a létrejövő vállalkozások teremtik. Hogyan?

Másfelől meg az előző hozzászólásodra: az a párt, aki 8 éven keresztül azt kommunikálja, hogy ő már kész menetrenddel rendelkezik, attól elvárható igenis, hogy pontosan mondja meg, hogy mit akar csinálni hogyan akarja. Azaz nem igaz az, hogy nem tudhatta, hogy mit fog akarni csinálni 4 év múlva. Pontosan tudta, csak nem akarta elmondani. Nem véletlenül.

s 2014.08.27. 12:13:55

@a gondolkodni próbáló maxval birca: "Nem a legitím kormány dolga ez?"
De. Az ő dolguk VOLNA. A kérdés már csak az, hogy el tudják -e végezni ezt a munkát, illetve el akarják -e végezni. Meglátásom szerint mindkét kérdésre nemleges a válasz. Sem a szándék, sem a képesség nincsen meg. Mások ezt nyilván megítélhetik másként, de dönteni nem mi fogunk, hanem a gazdasági objektivitás. Tudod, a sziklafal akkor is ott van, ha nem látod, vagy ha látod ugyan, de rossz a fék az autódban. Meg akkor is, ha minden megvan, csak ezt nem akarod tudomásul venni. Utasként mondom ezt, mert mások vezetnek.

Andy73 2014.08.27. 12:15:17

Ez itt a Hócipő blogja? Legalábbis a fénykép alapján erre gondolna az ember.
Ez már egy nagyon régi toposz az Orbán-fóbiásoknál. Ők lehet, hogy viccesnek gondolják, de ideje lenne rájönni, hogy bármilyen írást komolytalanná tesznek vele.
Persze bárkinek jogában áll a kormányfőt bírálni, de ez így eléggé szánalmas.

gumirocker 2014.08.27. 12:21:23

@a gondolkodni próbáló maxval birca: már elnézést, de miben kínál Putyin alternatívát? Mi az ő alternatívája?

gmihaly 2014.08.27. 12:23:54

A világ játszotta el a felelősségre vonás jogát a történelem során. A firkászok és a gagyi politikusok és a többiek.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 12:25:17

@s:

Semmi gond. Ezért vannak választások. Ha valaki rosszul teljesít, a választók leváltják.

bulista 2014.08.27. 12:26:13

@a gondolkodni próbáló maxval birca: Magyarország számára a legnagyobb veszélyt több, mint 200 éve az agresszív pánszlávizmus jelenti, aki ezt nem érti, az vagy tényleg Moszkva fizetett ügynöke - vagy maga is inkább szláv, mint magyar...

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 12:26:53

@gumirocker:

Gazdasági liberális + szociális érzék + konzervatív értékek.

Meghaladja a XX. sz. három nagy bukott eszméjét: a marxizmust, a fasizmust, a liberalizmust.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 12:27:49

@bulista:

Semmilyen pánszláv veszély nincs. Szerinted a horvátok egyesülnek a szerbekkel? Vagy a lengyelek a belaruszokkal?

bulista 2014.08.27. 12:29:50

@a gondolkodni próbáló maxval birca: És ha elfogy a gáz és az olaj, meg még az orosz fegyvereknek sem lesz piaca - akkor vajon Putyin hány napig marad hatalmon?

bulista 2014.08.27. 12:33:46

@a gondolkodni próbáló maxval birca: Szerintem mellébeszélsz, de lehet, hogy valakiket meg tudsz győzni az érvek helyett alkalmazott szövegeddel.

$pi$ 2014.08.27. 12:38:16

@grani: "hát először is senki nem főz vodkát. A vodka az tiszta szesz vizes oldata."

Jah, a szeszt meg csak lepárlással lehet előállítani, azaz "főzni kell". De persze igen, kurva okos vagy, oroszországban senki sem főz vodkát. Hogy a fenébe is főznének.

"Főzni a szamogonkát főzik."

Meg a lekvárt is. Meg a bablevest. És akkor? Ilyen szó, hogy szamogonka nincs a magyar nyelvben, én meg magyarul írtam. Te meg kötekedj nyugodtan.

"Sokkal kevesebben főzik, mint MO-n, ahol ez ugye teljesen legális."

Jah, az oroszok nem főznek szeszt, mert nem legális, a magyarok meg főzik a pálinkát mert legális. Neked meg a politika az agyadra ment.

"Kettő, a statisztikák az illegális szesz fogyasztását is belekalkulálják."

Jah, azért nincs két egyforma statisztika és azért írják a statisztika után, hogy +-50%, mert a vidéken nincs olyan háziasszony aki ne főzne krumpliból vodkát (vagy nevezd aminek akarod, leszarom).

"Három, mivel mindkét országban, MO-n és Oroszországban is huzamosabb időt éltem, élek, és nem vetem meg a szeszt, ezért határozattan állítom, hogy a magyarok jóval többet isznak."

Nem is tudom hogy a picsába kell nekünk statisztika, amikor te jössz és megmondod faszán.

"Szóval az internet világában blöffölni nem egészen okos dolog."

Olvass utána a statisztikáknak és ne a haverjaid ivási szokásait nyomasd mint nagy orosz meg nagy magyar átlag. Indulásként meg fogadd el, hogy a vodkát főzik, lásd itt:

www.wikihow.com/Make-Vodka
www.youtube.com/watch?v=XEJZbsUapDI
www.youtube.com/watch?v=SxwriXGXS1A

gumirocker 2014.08.27. 12:40:26

Értem birka, tehát ha ezek megvannak, akkor nézzük el azt a kicsinyke elhanyagolható tényezőt, hogy: 1. újból nagyorosz birodalmat akar 2. politikai ellenfelek büntetőjogi köntösbe (koncepciós büntetőperek) és/vagy expeditíve, köztörvényes eszközökkel történő elhallgattatása (konkrétan újságírók, rendőrök és civilek meggyilkolása)

Ezek valahogy kimaradtak a felsorolásodból....

s 2014.08.27. 12:40:30

@a gondolkodni próbáló maxval birca: " Ha valaki rosszul teljesít, a választók leváltják."
Csak akkor, ha a választók viszont jól teljesítenek. Sokszor megfeledkeznek manapság arról, hogy a demokrácia egyik nagyon fontos kelléke az intelligencia. Persze ezt figyelembe véve érthető sokak vonzódása a kevésbé demokratikus rendszerek felé. Nagyon kilóg a lóláb.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 12:42:13

@gumirocker:

Oroszország eleve egy birodalom. Nagyobb nem kell, minek?

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 12:42:46

@s:

Akkor sehol sincs demokrácia, mert mindenhol ostoba az átlagember.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 12:43:22

@s:

"érthető sokak vonzódása a kevésbé demokratikus rendszerek felé"

Az átlagembert a teljesítmény érdekli, nem a cimke.

gumirocker 2014.08.27. 12:43:55

És még egy dolog birca: a szociális érzékenység és a nyomorgó szinten lévő sok-sok orosz.... nem tudom, ez nekem nem fér össze. És a konzervatív értékek mindegyikét sem tudom magamévá tenni, konkrétan az erőteljesen patriarchális családmodellt sem pld. és a merev tekintélytiszteleten alapuló hatalomgyakorlást sem. Mint ahogy azt sem, hogy a kedvencként meghagyott oligarchái meg azt csinálják, amit akarnak a saját területükön. Ez is Putyin.

gumirocker 2014.08.27. 12:46:38

@a gondolkodni próbáló maxval birca: Ó ne már... nem hiszem, hogy nem érted, hogy mit akar ő. Leginkább minden oroszok cárja lenni. Minden diktatúra és fél-diktatúra stabil állammal jár. De milyen eszközökkel.... Végülis ha így nézem a hitleri Németország is rendkívül stabil állam volt. De azt azért nem hinném, hogy szerettél volna benne élni.

s 2014.08.27. 12:48:11

@a gondolkodni próbáló maxval birca: "mindenhol ostoba az átlagember"
Képzeld csak, nem. Viszonylag sok helyen van demokrácia a világon. Azt nem állítom, hogy ez a többség, de azt igen, hogy az ezekben élő állampolgárok értelmesebbek a többieknél, mert ezt a rendszer meg is követeli ezt tőlük, hasonlóan ahhoz, ahogy ők követelik meg a rendszertől az ügyeik intézésébe való beleszólás lehetőségét.

s 2014.08.27. 12:52:08

@a gondolkodni próbáló maxval birca: "Az átlagembert a teljesítmény érdekli, nem a cimke."
Nem a címke a lényeg, valóban. A teljesítményt viszont nem tudod megítélni reálisan, ha nem vagy elég értelmes. Tehát a hangzatos jelszavak pufogtatása közben kivenni a hatalmat a nép kezéből csak ott lehet, ahol a nép ostoba. Azok élnek terelt birkaként, mert nem volt elég eszük ahhoz, hogy elkapják a pillanatot, amikor MÁR NEM ŐK KORMÁNYOZNAK.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 12:54:25

@gumirocker:

Oroszország kipróbálta a kommunizmust. Az eredmény katasztrófa.

Kipróbálta a liberalizmust. Az eredmény katasztrófa.

15 éve mást próbál. Egyelőre működik.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 12:55:37

@s:

A demokrácia annyit jelent: az emberek döntik el ki legyen az élen. Oroszországban demokrácia van.

Önmagában egyik politikai rendszer se teszi az embereket okossá.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 12:56:40

@s:

A teljesítmény az: ma jobban élek-e, mint tegnap. Ennek megítélésére a hülye is képes.

randomuser1 2014.08.27. 12:57:20

@a gondolkodni próbáló maxval birca: mert ez még nagyobb, globális katasztrófa lesz, csak még ki kell forrja magát :)

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 13:02:53

@Emmanuel Goldstein:

Egyelőre nem így néz ki.

A liberalizmus bukásban van, szülőhazájában is, elérte saját határait. Lehetne erőltetni, de minek?

randomuser1 2014.08.27. 13:13:10

@a gondolkodni próbáló maxval birca: egész egysíkú troll vagy, bár a bitorolt nick varázsa még tart, de egyre jobban kilóg a lóláb...

bulista 2014.08.27. 13:25:33

@a gondolkodni próbáló maxval birca: Uramisten, Oroszország mikor próbálta ki a liberalizmust???

Mert ha szerinted az alkoholista Jelcin alatti káosz liberalizmus volt, akkor tényleg jobb, ha kezelteted magadat...

Csuti Ördögüző 2014.08.27. 13:39:05

@bulista: Jelcint nem bántotta a nyugati sajtó, mert nekik az teljesen jó ha Oroszországban idióta van a vezető poszton. Ezért nem bántották Megyót, Fletót meg Gordont se.

s 2014.08.27. 13:46:58

@a gondolkodni próbáló maxval birca: "Oroszországban demokrácia van."
HURRÁ. Akkor most már hárman vagytok, akik így gondolják. Vlagyimir Vlagyimirovics Putyin, Dmitrij Anatoljevics Medvegyev, és te. Nem rossz társaság egyébként.

"Önmagában egyik politikai rendszer se teszi az embereket okossá."
Önmagában nem. Sok okos ember viszont bármelyik rendszert demokratikussá teheti.

bulista 2014.08.27. 13:55:14

@s: Nono, Viktor viktorovics Orbanovot kifelejtetted - hatalmas hiba!

grani 2014.08.27. 13:55:54

@$pi$: Jah, maradj te csak a fakanál mellett. Ha nem érted, mi a különbség a pálinka meg a vodka között, akkor a témában ne nyilatkozz. A vodkát főzik, ne röhögtess. Ennyire buta nem lehetsz, hacsak nem vagy szőke.
hu.wikipedia.org/wiki/Vodka

Ja, aki a jútúbról meg a faszbukról tájékozódik...
Egy szó mint száz, a magyarok agya szeszben ázik... Ezt mondja a statisztika. Nem is tudom, miért állok szóba egy alkoholista náció képviselőjével...

grani 2014.08.27. 13:56:54

@s: Szerintem is demokrácia van. De te MO-ról biztosan jobban tudod, mint én, aki itt élek. Ennyi erővel szerintem mag nálatok fasizmus van.

grani 2014.08.27. 13:58:59

@bulista: Miért, láttál te már más liberalizmust? Mert én nem. Ami MO-n volt, az jobb volt, mint a Jelcini? Elittátok az egész ország vagyonát és devizára lapostévét vettetek. Száz évre eladósítottátok az országot. Nem tudom, mire vagytok büszkék? Arra, hogy a második legnagyobb parlamenti párt egy náci párt? Vagy arra, hogy a liberaluzmus szitokszó lett MO-n is?

grani 2014.08.27. 14:04:26

@gumirocker: Nyomorszinten élő rengeteg orosz? Hehe...
Statisztika...
Oroszországban 12,7% él a szegénységi szint alatt, MO-n meg 14%
www.nationmaster.com/country-info/compare/Hungary/Russia/Economy

El vagytok tévedve Oroszországgal kapcsolatban.
Hasonlítsd össze, hogy ti magyarok a fene nagy "demokráciátokkal" és "liberalizmusotokkal" mire jutottatok.
pbs.twimg.com/media/Bvt3EkqIcAAvSg_.jpg:large

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 14:05:01

@Emmanuel Goldstein:

Sosem bitorlok nicket.

Azaz párszor írtam idegen nick alatt, viccből, de mindig látszott, hogy humor.

Komolyan sosem szoktam anoním módon hozzászólni.

s 2014.08.27. 14:05:28

@a gondolkodni próbáló maxval birca: Sőt, így csak a hülye gondolkozik. Ugyanis vannak rövid távú előnyök és hosszú távú előnyök. Ugyanez hátránnyal is. Ezeket kell mérlegelni és akkor a populista dumával nem lehet tarolni, mert mindenki azzal számol, hogy oké, oké, de lesz holnap is. Akkor mi a fasz lesz? Mint a manyup esetén, például.

s 2014.08.27. 14:07:47

@bulista: Amennyire tudom, nem orosz. Egy koszos lábú cigány lótolvaj. Ez a rendszertani besorolása.

bulista 2014.08.27. 14:12:59

@grani: Ez a ti beteges rögeszmétek, hogy aki bírálni merészeli a csúti bonsai Napóleont, vagy a muszkák által kitartott Jobbikot - az mind ballibsi. Az imádottaid a 3000 milliárdos nyugdíj-vagyon elverése után is sorra állítják fel az államadósság rekordokat, a FIDESZ egyetlen dologban tökéletes: a karakter-gyilkosságban! Tegnap még ennek a szerencsétlen Falus Ferkónak is nekimentek a "nagyágyúk", pedig annál a szerencsétlennél nincs mit meggyilkolni, tipikusan az a fazon, akire még a saját családja sem szavazna...

Én viszont személy szerint nem iszom alkoholt, nincs adósságom - igaz lapos tévém, vagy befektetési célból vett, államilag támogatott hiteles lakásom sincs. Mert én ilyen élhetetlen balfasz vagyok...

bulista 2014.08.27. 14:14:53

@a gondolkodni próbáló maxval birca: Akkor a te érdekedben nagyon remélem, hogy a bolgár egészségügy nincs olyan tragikus állapotban, mint a magyar...

s 2014.08.27. 14:17:55

@grani: Oké, főnök. Akkor már négyen vagytok. Le se szarjad, hogy ki mit mond még kerek e világon. A lényeg, hogy te mit gondolsz.

s 2014.08.27. 14:19:56

@bulista: A neurológia például szarabb. birka elvtárs a cáfolhatatlan bizonyíték erre.

grani 2014.08.27. 14:25:00

@bulista: Te mondád:) Viszont az meg a ti rögeszmétek, hogy aki bírálni meri azokat, akik itt évtizedekig garázdálkodtak azzal takargatva a kakaóbiztos számítógépeket meg völgyhidakat, hogy ők kurva nagy liberálisok, demokraták, azok mind faiszták, nácik, jobbikosos...

grani 2014.08.27. 14:25:44

@s: Miért, téged érdekel? Te is leszarod, én is leszarom. Kvittek vagyunk.

$pi$ 2014.08.27. 14:27:03

@grani: Ezt linkelted be:

"A vodka (lengyelül: wódka, oroszul: во́дка, ukránul: Горілка, szó szerinti jelentésben "vizecske") általában színtelen, hagyományosan erjesztett gabonából vagy burgonyából készült égetett szesz, melynek gyártásakor az alapanyagból először finomszeszt főznek"...

Szóval akkor a te általad hivatkozott forrás szerint is főzik. Milyen meglepő, alkoholt erjesztéssel és utána lepárlással állítanak elő, hű a csodába, nahát.

Te meg itt játszod a szakértőt, hogy nem is főzik. Jah, jó, akkor hagyjuk.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 14:48:41

@s:

A hosszú távú elemzés szakértők hobbija, az átlagembert ez nem érdekli. Az átlagember megunta a "csak kicsit kell szarul állni, aztán nagyon jó lesz" szöveget.

s 2014.08.27. 15:20:32

@grani: "Miért, téged érdekel?"
Persze. Általában a legtöbb véleményt megpróbálom megismerni. Kifejezetten nagyobb súllyal számítom azok meglátását, akik már többször adtak helyes előrejelzést, értékelést. Ez másoknak nem kötelező, én így szoktam eljárni. Meggyőződésem, hogy ez a hosszú távú siker egyik nem is túl nagy titka.

s 2014.08.27. 15:23:03

@a gondolkodni próbáló maxval birca: "A hosszú távú elemzés szakértők hobbija"
Sajnos. Előrébb tartanánk, ha az átlag ember számára is ez lenne a természetes gondolkozásmód. Kevesebb néphülyítés menne át a rendszeren, mint most.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 15:26:52

@s:

A tömegdemokrácia alapja a hülyítés.

s 2014.08.27. 15:28:26

@maxval a bircaman: Rossz véleményed van a demokráciáról. Talán azért, mert nem ismered igazán.

randomuser1 2014.08.27. 15:36:33

nahát, hogy elszaporodtak a demens birkák a blogon :)

s 2014.08.27. 15:48:54

@maxval a bircaman: Oké, másként látjuk. Mondanám, hogy nézzük meg 20000 év múlva, de ez nem igazán gyakorlatias javaslat. Az összes érvem tehát az, hogy a mai állapotokra hivatkozva állítom, hogy a fejlett gazdasággal és társadalommal rendelkező országok nagyrészt demokráciák. Tehát lehet találni kivételt nyilván, de a mennyiségeket is tekintetbe véve általában elmondható, hogy az ilyen berendezkedésű országok a sikeresebbek. Akkor is, ha néha komoly válságba kerülnek, mert az 1920-as években is egyszer már temették a demokráciát, aztán mégis az lett a vége, hogy a demokratikus berendezkedésű országok győztek le diktatúrákat katonailag és gazdaságilag is. Ha most kellene fogadnom egy üveg hideg sörben, hogy 20000 év múlva melyik forma lesz a nyerő, akkor a demokráciára fogadnék.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 15:53:33

@Emmanuel Goldstein:

Mindegyik én vagyok. Időnként váltogatom.

turista a saját országában 2014.08.27. 15:54:14

"Senki nincs a világban, aki Orbán Viktort felelősségre vonhatná"

Bár megtehetnék, nem vonják felelősségre, hanem csak simán kiírják a világból. Viszont a tragédia, hogy vele együtt az országot is, mert nem tehetnek mást.

Mert hogy a külföldi beruházó tőke nem jön, ill. menekül, hogy diplomáciailag elszigetelődtünk, az nem személyes felelősségre vonás. Az ország szavazati jogának a felfüggesztése, az uniós pénzcsapok elzárása, stb. sem lenne az.
Nemzetközi bíróságra csak háborús bűnökért visznek volt kormány-és államfőket. Korrupció, sikkasztásért, hivatallal való visszaélésért, hatáskör túllépése vádjában mindig a honi igazságszolgáltatás dolga eljárni.

Egyetlen személyes, csak Orbánt érintő felelősségre vonást tudok elképzelni: a néppárti politikusok végre lépnek, és kirúgják a Fideszt a pártcsaládból. De ez nem fog megtörténni. A Fidesz a Néppárt erős tagja, nem fogják megkockáztatni a kenyértörést. Orbán előbb vinné ki a Néppártból a pártját és ültetné be az euszkeptikusok amúgy is heterogén, igazi frakcióközösséggé összeállni képtelen táborába.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 15:58:01

@s:

A diktatúra sosem megoldás. A diktatúra nagy előnye: gyorsan meg lehet lépni a szükséges intézkedéseket. Azonban hosszú távon nem működőképes rendszer, mert a hatalom is elveszti a valós képet az alattvalókról. Ezen kívül mivel nincs leválthatóság, egy rossz vezető sokkal több rosszat képes tenni, mint egy demokráciában egy hozzá nem értő vezető.

Az ókoriak értették ezt. Rómában diktátort mindig csak vészhelyzetben neveztek ki, s csak meghatározott időre.

Szóval a demokráciával semmi gond, szükséges mindenképpen.

A kérdés inkább az: milyen demokrácia legyen. A liberális demokrácia egyszerűen elérte határait és ma már rosszat hoz.

Blogger Géza 2014.08.27. 16:01:17

@turista a saját országában: Nem jön a tőke?

Mai hír: "Az elkövetkező két évben 250 új munkahelyet létesít a Citi-vállalatokat a régióban, illetve globálisan kiszolgáló Budapest Citi Szolgáltató Központ. A kormány a beruházáshoz 250 millió forintos állami támogatást nyújt. A teljes beruházás értéke meghaladja a 3 milliárd forintot."

www.vg.hu/vallalatok/tobb-szaz-uj-munkahelyet-teremt-magyarorszagon-a-citi-434062

Mindeközben 6 éves mélyponton a munkanélküliség, és 22 éves csúcson a foglalkoztatottság...

www.napigazdasag.hu/cikk/21283/

Ha mindezt külföldi tőke beáramlása nélkül értük volna el (ez nyilván nem igaz), az lenne csak a szuper, mert akkor a hazai tőke lenne egyre nagyobb jelentőségű és egyre hatékonyabb.

Blogger Géza 2014.08.27. 16:06:15

@s: " a demokratikus berendezkedésű országok győztek le diktatúrákat katonailag és gazdaságilag is." Ez így nem igaz. A tengelyhatalmak kiütéssel legyőzték a demokráciákat a kontinensen (Nagy-Britannia csak a tengerszoros miatt menekült meg, de ha Hitler rá fókuszál, egyedül nem sokáig tarthatta volna magát), és csak az okozta vesztüket, hogy az antidemokratikus Szovjetunió ellen fordultak. Ha Hitler (és sokan mások) nem becsülték le volna a szovjet haderőt és ellenállást, és nem üzen hadat az USÁ-nak sem, aligha lettek volna képesek a "demokráciák" katonailag legyőzni Németországot belátható időn belül.

tcom 2014.08.27. 16:11:11

Méghogy 10 millió rebellis magyar nincs? De van vagy 2-3 millió barom, aki beveszi ennek az elmebeteg, hatatlommániás, zsebnapóleonnak a szövegét és szavazatával aszisztál és van 7-8, amelyik elviseli.
Stadion közpénzen a kert végébe, a magyarok le "rebellisezése"?! Mi lesz ebből a törikönyvekben 100 év múlva, táváris Orbán?

Mélyponton a munkanélküliség? Persze, mert 100 ezrek mentek el az országból. Ha ezek nem mentek volna el, akkor 20% lenne, mint Spanyolországban, ahol még hozzánk mérten is gyenge a mobilizációs hajlam.

Blogger Géza 2014.08.27. 16:12:03

@s: Hát igen, sajnos a népet nem lehet leváltani, ezt már sokan megállapították. Ezért egy intelligens és demokrata politikus alkalmazkodik a választópolgáraihoz. Már ha hosszú távon is sikeres akar lenni.

s 2014.08.27. 16:13:27

@maxval a bircaman: "A liberális demokrácia egyszerűen elérte határait és ma már rosszat hoz."

Szeretném megkérdezni tőled, hogy mit jelent a liberális fogalom. Neked.

Mert definíció szerint a demokrácia és a liberalizmus túlságosan jó barátok ahhoz, hogy sokáig meglennének egymás nélkül. Itt egy idézet Wikipédiából, hogy jobban tisztában legyél azzal, amiről beszélsz.
"Valamennyi demokrácia liberális, mivel szabadságjogokat biztosít. Vannak különböző változatai, amelyek különböző fokon és eredménnyel működnek. A demokrácia liberális felfogása szerint a döntéshozás is korlátozható az egyéni és közösségi jogok valamint a szabadság védelmével. Nincs olyan nyugati demokrácia, amely ne korlátozná érdemben a többségi elvű hatalomgyakorlást. Az amerikai demokrácia a kötelező közterhekkel az egyéni szabadságjogokat kevésbé korlátozza, mint a különböző szintű európai demokráciák. Politikai értelemben a magyarországi politikai rendszer liberális demokráciának számít, hasonlóan a tagállamokhoz az Európai Unióban, amely gyakorlatilag felvételi kritériumnak tekinti a demokratikus berendezkedést."

"Politikai értelemben a magyarországi politikai rendszer liberális demokráciának számít"
Ez persze orbán beszéde előtt volt. A probléma pont az, amit mondott, és az, amit tenni készül.

high up! 2014.08.27. 16:15:37

Orbaneszku elvtárs Európa Betege.
Mindenki tudja róla, csak úgy mint Sztálkinról. De nem merik megmondnani neki. Mert majd még dühöngeni fog, aztán még az orvosait is kivégzi majd, mert szerinte ők rontották el.

A magyar nép meg pont annyira beteg, mint akiket válászt már 1994 óta.

Nagy út volt ám ez az Elmútt24 év!
A munkás-paraszt társadalomból az Átlaghülyemagyarok társadalma lett!

Meccsoda siker!

FOLYTASSUK!

s 2014.08.27. 16:16:28

@Blogger Géza: Ha öreganyámnak kerekei lettek volna, ő lett volna a 6-os villamos.
gézabácsi, ne azt nézze kelmed, hogy mi lett volna, hanem azt, hogy mi lett.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.27. 16:17:51

@s:

Demokrácia: a többség dönt.

A liberális demokráciában a többségnek nincs döntési joga olyan kérdésben, mely érinti a liberalizmus alapelveit. Ezek ugyanis kötelező elvek.

tcom 2014.08.27. 16:17:56

@Blogger Géza:
Persze Géza! Tudjuk, a demokráciáknak vége. Sokkal jobb lesz nekünk a putyini keresztény-kommuista orosz modell.
Mikor jön a karvajtőke, meg a rothadó nyugat, meg a kulákok...? Miféle avitt kommunista sugallás ez?
Egyébként is jellemző rád, hogy egy az egyben véded Orbán baromságait. Mintha maga Orbán szárnysegédje, vagy ellentengernagya lennél. Tényleg miért nincs hadiflotáánk még?
Igazán beszerezhetne ez a majom egy pár hadihajót, az is hozna néhány szavazatot a szélsőjobbos nagyamagyaroknál és még te is Géza meg tudnád védeni, biztos vagyok benne.

s 2014.08.27. 16:20:56

@Blogger Géza: "Már ha hosszú távon is sikeres akar lenni."
Mit értünk siker alatt? Hatalmon maradni, vagy sikeressé tenni az országot, amit vezetünk? orbán az első változatot játssza, de nekünk nem kell. Ragaszkodhatnánk a másodikhoz, mert nekünk csak az a jó. Nem gondolod?

Gyorgy Nagy 2014.08.27. 16:21:11

Beszaràs! A 61-s villamoson kèt jolöltözőtt fèrfi beszèlgetett és az egyik azt mondta hogy Orbànnak àllitolag tetszik amit az arabok szeretnènek ez a kalifátus birodalom. Kalifa akar lenni az alcsutdobozi volt KISZ titkár? A TEK- nek figyelni kène kicsi Viktort.

Blogger Géza 2014.08.27. 16:24:53

@tcom: Nem közpénzből épült, hanem (igaz, adókedvezménnyel támogatott) adományokból, de az összeg, amibe került, nemzetgazdasági szinten amúgy is teljesen jelentéktelen, kb 4 Mrd Ft, ami az éves GDP kb. 0,01%-a. Másképp: egy sokat emlegetett völgyhídból kijönne több mint 10 ilyen stadion is. Hat erre azt mondod, hogy de a völgyhidat nem Orbán használja, akkor ez még inkább igaz a Pancho Arénára is. Vagy szerinted az Orbán Viktor privát stadionja, és csak ő focizgat benne? Vagy csak az elmúlt 4 évben épült Magyarországon stadion?

Egyébként kérdésedre válaszolva: Egy bő évszázada, a századfordulón rengeteg pénzt öltek közhasznú ingatlanok építésbe, és azt az időszakot tartjuk most Magyarország egyik aranykorának. Pedig akkor is voltak szegények, és hát azok tényleg szegények voltak, nem olyanok mint manapság, akik lapostévé mögött okostelefonról siránkoznak.

turista a saját országában 2014.08.27. 16:25:02

@Blogger Géza: De hogy hány multi lép le ezzel egyidejűleg az országból, az ne zavarjon. Arány kb. 1:10.

s 2014.08.27. 16:26:47

@maxval a bircaman: Azt kértem, hogy a liberalizmus fogalmát mondjad el nekem, hogy ez pontosan mit jelent neked. Erre jössz a demokráciával.

Minden demokrácia a többségi akarat érvényesülésén alapul. A liberális demokrácia sem más ebből a szempontból.

tcom 2014.08.27. 16:27:30

@Blogger Géza:

Kádártól tudjuk, hogy a politikus dolga kiszolgálni, lesni a nép akaratát. Oszt Kádár meg is tette, hogy a nyugati karvajtőkésektől kunyerált 20 milliárd dollárt elköltötte jóléti népámításra. Oszt vége is lett.

Nem!!! A politika, a törvényhozó hatalom dolga a demokratikus keretek biztosítása, jogrend fenntartása, és nagyon fontosan a buta állampolgárok akarán túllépve az ország hosszútávú érdekeinek figyelembevétele.
nem feladata pl. bírói ítélethozatal bírálása.

Ha egy politikus csak avval van elfoglalva, hogy hogyan "alkalmazkodik" a vállasztópolgárjaihoz, akkor az előbb utóbb bukásra van ítélve. Lásd kommunizmus.
Ha egy kormány a választásokhoz közeledve osztogat közmunkákat nagyobb számban, akkor az éppen idomulás a választásokhoz, számítva arra, hogy a közmunkások hálából a fideszre szavaznak.

Ez a populizmus.

s 2014.08.27. 16:29:22

@Gyorgy Nagy: USA drónok elintézik majd a hülyéjét. Nem kell annyira aggódni.

Blogger Géza 2014.08.27. 16:31:09

@s: Ez nem elválasztható, egy demokráciában nem maradhat tartósan hatalmon az, aki sikertelenül vezeti az országát. De elég abszurd a kérdésed pont most, amikor rekord alacsony a munkanélküliség, egyre magasabb a foglalkoztatottság szintje (a versenyszférában, közmunkások nélkül is), az infláció alacsony, az ipari termelés és az export szárnyal, az államdósság finanszírozása meg soha nem volt ilyen alacsony...

Csak tudod, van, aki a valóságot tekinti mércének, van, aki pedig azt, hogy mit írnak róla a (főként liberális) újságírók... Én olyan vezetőt akarok aki az első dologra figyel, és nem a másodikra. Aki a választópolgárai érdekeit tekinti elsődlegesnek, és nem a külföldnek akar mindenáron gazsulálni és megfelelni.

turista a saját országában 2014.08.27. 16:33:15

@Blogger Géza: "Mindeközben 6 éves mélyponton a munkanélküliség, és 22 éves csúcson a foglalkoztatottság..."

Félmilliónyian kimentek külföldre, nagyjából csak 2010 óta, köztük sok olyan, akik itthon nem találtak állást. A munkanélküliek "leadása" a munkanélküliségi rátán már önmagában javít. Aztán a közmunka-program. Istenem, lehet vele takaródzni. Rabszolgamunka éhbérért. Adjad neki. De hát velük is szépen lehet hízlalni a mutatókat, ugye.

Blogger Géza 2014.08.27. 16:35:28

@tcom: Akkor nem volt demokrácia. És valóban, eladósodásból könnyen lehet egy ideig a népet etetni (ez ment 2002 és 2010 között is). De azóta csökkenő pályájú eladósodás mellett születnek már-már meglepően jó adatok Magyarországról.

Szerintem nem populizmus az, hogy a kihasználatlan munkaerőt közcélokra felhasználják, és nem adják ingyen a segélyt. Ez egy okos, praktikus, ha úgy tetszik, illiberális megoldás. És az nem baj, ha közben a többségnek még tetszik is.

turista a saját országában 2014.08.27. 16:35:46

@Blogger Géza: "Ez nem elválasztható, egy demokráciában nem maradhat tartósan hatalmon az, aki sikertelenül vezeti az országát."

Kivéve, ha átírjuk a törvényeket úgy, hogy mégis maradhassunk.

De amikor már ez sem használ, akkor szokott jönni a forradalom.

Blogger Géza 2014.08.27. 16:39:13

@turista a saját országában: Semmilyen komoly termelő multi nem lépett le az országból. Egyetlen kivétel a Nokia, de az sem országspecifikus dolog amit, hanem az új tulaj új koncepciója (meg a Nokia globális sikertelensége) miatt. Minden évben komoly nettó működőtőke-beáramlás volt Magyarországra a 2010-2014-es időszakban. Az arány tényleg lehet 1:10, de akkor 10 érkezik és fejleszt itt, és 1 távozik.

tcom 2014.08.27. 16:39:35

@Blogger Géza:

Az a baj, hogy nem 4 milliárd, hanem el sem merik árulni. Az adókedvezmények kisenek az államkassza bevételeiből. Vicces látni a pálya körül a reklámozókat: MOL, MVM, Mészáros és Mészáros Kft...
Mint a kommunizmusban. Mikor jön a Skálakkópé, meg a Hurkagyurka, Volántefu?

Másrészt mondanám sportbuziként, hogy hurrá, de rengeteg pénz, hogy 100 gyerek sportoljon, miközben ezreket megmozgató sportágak kapnak évente pár milliót csak. Másrészt Orbán pechjére az akadémiája, mint az egész magyar foci velejéig korrupt, korszerűtlen, haszontalan valami.
Itt Csaucseszkui nagyzolásról van szó. Amikor valaki azt gondolja neki ezt is szabad.
Miközben pl. az egészségügy romokban, emberek halnak meg szakemberek és megfelelő körülmények hijján.

Olyan, de olyan kíváncsi lettem volna mit mondasz, ha Gyurcsán épített volna 10 milliárd kemény KÖZPÉNZBŐL stadiont maga szórakoztatására.

Blogger Géza 2014.08.27. 16:41:22

@turista a saját országában: De itt nincs ilyen törvények, ha valaki megszerezni választók (akár relatív) többségének szavazatát, az fog kormányra kerülni. Ha az MSZP+csatlósai kaptak volna 45%-ot 2014-ben, most ők kormányoznának.

Blogger Géza 2014.08.27. 16:42:33

@tcom: Ez hülyeség, egy stadion soha nem egy ember szórakoztatására épül. Hiába próbáljátok ezt sugallni/hazudni.

tcom 2014.08.27. 16:43:30

@Blogger Géza:

Most rúg ki a Magyar Telekom 1700 embert, mert a korány halálra baszogatja telekomadóval, közműadóval. Midegyik multi folyamatosan leépít, csökkenti a beruházásait.

Jó az autóipar száguld, mert olcsó a munkaerő. Csak egy olyan válság, mint 2008 és bukik a mutatvány. Egy lábon áll az ország exportja.

tcom 2014.08.27. 16:46:37

@Blogger Géza:
Bocs ott ül még Mészáros Lőrinc, Snitt Pál, Balogh Zoltán, Széles Gábor, Navrasics és még rengeteg nagyszerű hazafi.

Ha azt akarják, hogy sokan látogassanak egy stadiont akkor egy városba teszik. Ez is úgy fogja végezni, mint Csaucseszku stadionja, amikor megbukik a putyini modell. Rokokban.
De reméljük nem kell hozzá megint egy 3. VH.

tcom 2014.08.27. 16:57:03

@Blogger Géza:

"Akkor nem volt demokrácia. És valóban, eladósodásból könnyen lehet egy ideig a népet etetni (ez ment 2002 és 2010 között is). De azóta csökkenő pályájú eladósodás mellett születnek már-már meglepően jó adatok Magyarországról."

Igen. Csak a gond, hogy nézem a KSH adatait. És valahogy 85%-on az államadóság. Nem vagyok kíváncsi az orbáni nettó, kintévőség és hasonlókra! Ez tény. Nominálisan is havonta rekordokat dönt az adósság. Ez szerinted nem az eladósodás folytatása?

"Szerintem nem populizmus az, hogy a kihasználatlan munkaerőt közcélokra felhasználják, és nem adják ingyen a segélyt. Ez egy okos, praktikus, ha úgy tetszik, illiberális megoldás. És az nem baj, ha közben a többségnek még tetszik is."

Igen, ezt nehéz eldönteni. De az tény, hogy sokkal többe kerül az adófizetőknek egy-egy közmunkás, mintha csak segélyt kapnának. És sajnos az árok pucolásból csak 3-4% jut vissza a munka világába. És azt is látni kell, mire használja a kormány a közmunkásokat. Mert valahogy akkor nő meg a munkák száma, ha választás közeleg. Undorító feltételezés, hogy ők mind hálásan a fideszre szavaznak. Ennyi lenne a hatalom véleménye a szerencsétlenekről?
Másrészt igaz lehet, hogy legalább valami rendszeresség, kvázi munkavégzésről van szó.
Esetleg hagyni kellen a vállakozásokat, akkor talán több embert foglalkoztatnának. Soha ilyen szarul nem ment a magyar vállakozásoknak. A hatalom halálra adóztatja, szed be minden címén pénzt ezektől, mert különben nem lehetne népetámítani.

s 2014.08.27. 17:02:00

@Blogger Géza: "egy demokráciában nem maradhat tartósan hatalmon az, aki sikertelenül vezeti az országát"
Teljes mértékben igaz. Akkor most azon töprengjünk egy kicsit, hogy orbán miért akarja megrövidíteni a demokrácia által biztosított lehetőségeit a választóknak - bármilyen tekintetben, mondjuk, hogy ne legyen liberális, vagy bármi egyéb módon. Tán csak nem azért, mert nem bízik abban, hogy sikeresen vezeti az országot? Mert akkor valóban egy igazi demokrácia kibaszarintaná a hatalomból. Nagyon valószínű, hogy az orbán-féle demokrácia redukálás mögött az a valós aggodalom húzódik meg, hogy amennyiben esetleg mégsem lenne sikeres a hasra ütés alapon bevezetett gazdasági lépéssorozat, akkor is legyen esély a hatalom megtartására. Ezt egy hatökör is észrevenné, de azért a fidesz szavazók bíznak a vezér adottságaiban, és gond nélkül lemondanak a saját demokratikus jogaikról. Arról már ne is beszélek, hogy az enyémekről is lemondanak, de ez már egy másik történet.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.08.27. 20:37:17

@Blogger Géza: "Szerintem nem populizmus az, hogy a kihasználatlan munkaerőt közcélokra felhasználják, és nem adják ingyen a segélyt."
Ez speciel az egyik legjobb amit Orbánék tettek. Mert az az ember aki rá van kényszerítve hogy bemenjen dolgozni, még azért a kevés pénzért is, az sokkal könnyebben fog visszatalálni a munka világába. Úgyhogy ezzel egyetértek.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.08.27. 20:39:09

@Blogger Géza: " Másképp: egy sokat emlegetett völgyhídból kijönne több mint 10 ilyen stadion is. Hat erre azt mondod, hogy de a völgyhidat nem Orbán használja, akkor ez még inkább igaz a Pancho Arénára is."
- A völgyhíd nyomvonalát is ugye Orbánék jelölték ki és az első szerződést rá is ők kötötték a Vegyépszerrel.

Blogger Géza 2014.08.27. 21:23:51

@tcom: Nem. Ebben kérdésben (és sok másban is), igenis meg kell különböztetni a hosszú távú trendeket az évközi hullámzástól. De még a 2014 közepi ideiglenesen magas érték is alacsonyabb, mint a 4 évvel korábbi. Miközben 2002 közepe és 2010 közepe között 30%pont feletti volt az emelkedés (kb 53%-ról 85%ra.) Ez nagyon-nagyon más trend.

Blogger Géza 2014.08.27. 21:25:10

@s: Én semmiféle demokratikus jogomról nem mondtam le, és nem is kért tőlem senki semmi ilyesmit.

Blogger Géza 2014.08.27. 21:26:09

@tcom: Szerencsére nem csak ebből áll a magyar gazdaság.

igazi Ténytár 2014.08.28. 05:03:05

@s: Ha a fel országot lelopjak (bocsanat állami tenderen milliardokat nyernek állandóan ugyanazok) ugyan mit zavarja mi lesz?

Latin-amerikaban is boldogan megvan a gazdag réteg a saját elkerített luxus területein az őket kiszolgáló cselédekkel, testorokkel, letojva hogy a lakosság 80% éhező, koldusszegény.

igazi Ténytár 2014.08.28. 05:05:22

@Blogger Géza: Igazad van. Nem egyetlen emberre hanem kb 3000 ember szórakozására épülnek.

Ugyanis CSAK ennyien mennek ki HETENTE az egyes MECCSEKRE atlagosan.

Megéri!

s 2014.08.28. 09:33:39

@Blogger Géza: Nem vetted észre, de éppen ez történik.

s 2014.08.28. 09:38:15

@a Ténytár: "ugyan mit zavarja mi lesz?"
Kifogy a pénz a kasszából és akkor már nem lesz mit lopni. A népek felfordulást csinálnak, mert nem működik semmi. Ez fogja zavarni.

"Latin-amerikaban is boldogan megvan a gazdag réteg"
Az a térség teljesen más. Egész évben elvagy egy rövid gatyában, meg egy trikóban, mert soha nincs hideg. A népek nagyrészt bűnözésből és illegális kereskedelemből megélnek. Ez itt, Európa közepén nem fog menni. Kár is erre számítani.

DFK 2014.08.28. 12:15:04

@tcom: az a gond, hogy most, amikor 2010 óta 6 % pontot nőtt az adósság sírtok, amikor 2002 és 2010 között 25 % ponttal nőtt az adósság, tapsoltatok.

Blogger Géza 2014.08.28. 14:58:39

@a Ténytár: Nyilván. Mert amúgy a sport iránt csak az érdeklődik, aki épp kit van meccsen, tévéközvetítésről újságokról, alkalmi kilátogatókról stb. még nem is hallottál.

(Csak a Fradi sstadionnyitó meccsén többen voltak amúgy...)
süti beállítások módosítása