Hamisított közmunkások országa

H_A Címkék: átverés közmunkás közmunka-program Salgótarján Székyné Sztrémi Melinda2014.04.20. 00:45

Olvasom, hogy egy szedett-vetett német televízió, fene tudja milyen sötét erők megbízásából, a magyarországi szociális feszültségekről - és kapcsolt árucikként - a szélsőségek megerősödéséről jött riportot forgatni szép hazánkba. El nem tudom képzelni, ki bátorkodott azzal kábítani ezeket a germánokat, hogy itt mifelénk feszültségek vannak, szociálisak méghozzá, és hogy bármiféle szélsőségek megerősödni látszanak, minden esetre Salgótarjánt ideális helyszínnek találták eme valóság megörökítése céljából. És nem az a baj, hogy a stáb elégedett közmunkásokat talált a településen. Az a baj, hogy az illetékesek egyáltalán nem voltak közmunkások.

Persze lényegben semmi baj nincsen. Különösen mióta tudjuk, hogy a közmunka (a valódi, gazdaságot lábra állítani képes, versenyszférában létre nem hozott munkahelyek alternatívájaként) értéket teremt, visszavezeti a társadalom leszakadó rétegét a munka világába, visszaadja a kétkezi munka becsületét, és mindörökké mementóként szolgál arra nézvést, hogy 47 ezerből igenis féllábon röhögve meg lehet élni.

Éppen ezen felemelő okoknál fogva rejtély számomra, hogy Székyné Sztrémi Melinda, Salgótarján fideszes polgármestere miért ragaszkodott minden áron ahhoz, hogy megpróbálja megvezetni ezeket a kíváncsi németeket. Tény, hogy a technika ördöge megviccelte a jóravaló hölgyet. Legnagyobb szerencsétlenségére, és a köztévé legnagyobb érdektelensége dacára elszólta magát: a felvételek kedvéért összetapsolt, közmunkásoknak álcázott emberek tulajdonképpen statiszták. Az én olvasatomban ez annyit tesz, hogy momentán munkát kereső, erős fideszes szimpátiával gyanúsítható sorozat színészek játszották el a boldogságtól szétfeszülő keblű közmunkások szerepét.

Tudom, hogy a rosszindulat tehet erről az ügyről is. Tudom, hogy a bekapcsolt mikrofonok ellenére a polgármester asszony csupán egy ártatlan, utólag szándékosan manipulált magánbeszélgetésben viccelődött azzal, hogy egyáltalán nincs is közmunkás a helyszínen, és ez nem tartozik a széles nyilvánosságra. Ennek ellenére felteszem a kérdést: mire ez a színjáték? Ha a közmunkaprogram (tágabb értelemben a munkaléti állam kiépítése) bevezetése a Fidesz - saját bevallása szerint is - rezsicsökkentés utáni legnagyobb vívmánya, miért nem lehet igazi, valódi, hamisítatlan közmunkásokat mutogatni a külföldieknek? Miért kell a kamerák kedvéért előre betanított pártkatonákat megbízni ezzel a feladattal?

Valószínűleg pont azért. Mert semmi nem igaz abból a sikertörténet szagú fikcióból, amelyet a régi-új kormánypárt a közmunka köré felépített. Az igazi, valódi, hamisítatlan magyar közmunkás arca egyáltalán nem mutat jól a német televízióban. És egyáltalán semmilyen televízióban. A gödröt értelmetlenül kiásó, majd betemető, követ törő, lapátjára támaszkodó, éhbérből megélni képtelen közmunkás elgyötört arca nem az a látvány, amelyet szívesen mutogatunk a hanyatló Nyugatnak.

Pont ezen triviálisan egyszerű oknál fogva van elengedhetetlen szüksége a rezsimnek a Székyné Sztrémi Melinda-félékre. Akiknek az a feladatuk, hogy fenntartsák egy irigylésre méltó, de sajnos nem létező alternatív valóság képzetét mindazokban, akik megkérdőjelezik sehova nem vezető, kontraproduktív intézkedéseit.

A kedves vezér egyik kedvenc vesszőparipájaként elhíresült munka alapú társadalom, ha úgy tetszik, munkaléti (azaz egyáltalán nem jóléti) állam kiépítése - a propaganda eredményessége dacára - meg fog bukni. És ezt Székyné is pontosan tudja. Hogy a közrabszolga-programoknak semmi közük az értékteremtéshez, a kétkezi munka megbecsültségének növeléséhez, a felzárkóztatáshoz, vagy az emberhez méltó lét feltételeinek biztosításához.

Lehet, hogy ennek a rendszernek valamennyi kudarcát egy tévéstáb kedvéért ideig-óráig oly módon lehet kozmetikázni, hogy azt egyesek torkán büszkén le lehessen nyomni, de a propaganda eredményessége ellenére is egyre kínosabb, hogy a meggyőződéssel szajkózott valóságot is meg kell hamisítani, mert már a kitalálók sem hisznek a létezésében, létjogosultságában.  Arról nem beszélve, hogy mi van akkor, tisztelt polgármester asszony, ha legközelebb szembejön egy igazi, valódi, hamisítatlan közmunkás, akinek egyáltalán nem tetszik az önök megalázó, munkaalapú értékteremtése, és az sem, hogy az önök nem 47 ezerből fizetett bérencei a nevében nyilatkoznak?

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr216055367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.20. 09:10:07

A német televízió nyilvánvalóan a nagy nemzetközi háttérhatalomnak dolgozott. Még szerencse, hogy vannak olyan hősies és bölcs elvtársnőink.... bocsánat nertársnőink, akik ezt éles eszükkel felismerik, és és védik a Nemzetet az efféle támadásoktól. Szerintem szervezzünk békemenetet a nertársnő tiszteletére, példaként állítva őt a nertrársak elé!

lavór 2014.04.20. 09:11:54

Már csak az a kérdés: mikor kezdünk végre beszélni a lényeges kérdésről?
Közmunka... Ugyan már! Beszéljünk a közszférában elrejtett több százezer emberről, akik többen is vannak, többe is kerülnek az országnak a közmunkásoknál. Pont annyi hajtanak, mint aközmunkások. (Semmit.) Viszont az egojuk az eget veri.

Jock Ewing 2014.04.20. 09:28:27

Sétálgassatok egy fél órát Olaszliszkán, utána írogassatok cikket a közmunkáról, hülyék.

Pan Modry 2014.04.20. 09:43:39

A kozmunka egy nagy baromsag es csalas.

Az egeszet a munkanelkuli statisztikak kozmetikazasahoz talaltak ki, illetva ahhoz hogy helyi kiskiiralyoknak ne kelljen piaci bert fizetni egyes munkakhoz es kvazi rabszolgakent dolgoztathassanak embereket az egyebkent legalisan eletkeptelen vallalkozasaiknak.

2014.04.20. 09:48:12

"lapátjára támaszkodó, éhbérből megélni képtelen közmunkás elgyötört arca"
Támogasd munka nélkül!

Politikai árva 2014.04.20. 09:57:10

@Pan Modry: én is így gondolom egyfelől.

Másfelől szakadjunk el az értelmiségi okoskodástól (nem téged oktatlak, hanem általában mondom) és menjünk el vidékre. Tényleg van sajnos egy olyan réteg, amelyet meg kell tanítani számolni. És az is reális sajnos, hogy a közmunka egy csomó embernek biztos havi 70.000 Ft-ot jelent, még ha ideig-óráig is. Mi, akik nem élünk fél- vagy mélyszegénységben, a módszer ellen helyesen tiltakozunk, mert ez valóban kozmetika, szavazatszerzés, amelynek valószínűleg különadók formájában fogjuk meginni a levét. Viszont azoknak az embereknek a nagy része, akik közmunkán vannak, egyébként lehet, hogy éhen halnának. Hogy miért? Mert évtizedek óta senki nem tesz értük semmit, csak látszat és nagyon rövid időtávon működő megoldások vannak. Mert ők sajnos a politikában addig jelentenek fontos szegmenst, amíg be kell húzni az ikszet, de a munkaerőpiac már rég lemondott róluk. Az ikszhez pedig elég egy közmunka program, illetve elég ez még ahhoz, hogy ne haljanak éhen.

JohnHenry 2014.04.20. 10:03:45

@condemnation: ezt a havi 70000-t honnan veszed? ha ennyit fizetnének közmunkásoknak nettóban, ezerszeres túljelentkezés lenne.

csakférfi 2014.04.20. 10:16:57

@condemnation: Jól látod.Az igazság nálam például hogy egy éve végkielégítéssel kirúgtak,azóta keresek munkát.Mint regisztrált álláskereső.3 hónap után nem kaptam álláskeresési támogatást,hanem a nagy semmi volt a bevételem.így mihelyst adódott valami azonnal elvállaltam.sajna a közmunkaprogramból kiestem,így döntöttek azok akik kijelölték a közmunkásokat a hivatalban.csak azért írom mert egy sima szalagmunkához tesztet írat a Hr.-es.Az nem érdekli hogy dolgoztam régebben ilyen munkakörben hónapokig és 12 órát is egyhuzamban.A teszt eredménye nem jó akkor nem kellesz.Amúgy is rostálni kell mert túljelentkezés volt.mellesleg meg sem mertem említeni az önéletrajzomban hogy technikusi végzettségem is van.Elég volt csak annyi hogy érettségi.
namármost gyanítom a korom is hozzájárult(túl a 40-en)ahhoz hogy nem találtam eddig bejelentett munkahelyet.mindig nagy a túljelentkezés.
ha a kormány nem találja ki ezt a lehetőséget nálamnál rosszabb helyzetben lévő emberek nyomorultul élnek.Mivel az a 46 e ft. sokaknak nagyon jól jön.
Lehet hogy kozmetikázzák a statisztikát de azért elkaparászgatnak unalmukban ezek az emberek.van látszatja a munkájuknak.Meg aztán esetleg még hasznuk 20e ft a 26 e ft szociális segélyhez képest.
nem mindenki érettségizett.valamint nem biztos hogy éppen tehet is róla.

Politikai árva 2014.04.20. 10:17:00

@JohnHenry: a családomból veszem. Négy hónap iskola, egy hónap munka és ezalatt az idő alatt nettó 72.000 Ft. Jogos, amit mondasz, mert a 72.000 csak 52.000 lenne, ha nem lenne benne a gyerekek után járó adókedvezmény. A lényegen annyiban nem változtat, hogy az 50.000 is több, mint a nulla.

Politikai árva 2014.04.20. 10:25:08

@csakférfi: nem kellene, hogy mindenkinek diplomája vagy érettségije legyen, a szakmunkásvizsga egykoron még jelentett valamit. Abban is igazad van, hogy abban, ki mennyire képzett vagy egyáltalán tudja magát képezni, benne van a családi háttér és a lehetőségek megléte, vagy hiánya. Messzire vezet ez a problémakör, mint ahogy az is, hogy a szakmunkás képzés szinte teljesen megszűnt létezni, nincs normális átképzési rendszer se, stb.

tobeor 2014.04.20. 10:29:20

Most őszintén, pár emberen túl ki érdekel hogy a polgármesternő felfogadott embereket, hogy játsszák el a kamu közmunkásokat? Kamu közmunkások, kamu idill, ez jár ennek az országnak. Különben is: a cigányok, a ballib, a szemét németek kurva anyját.

dr kíváncsivagyok 2014.04.20. 10:55:13

Az a szomorú, hogy ilyen , a párthoz és vezéréhez hu elvtársnokre szukség van...
Sot , meg is dícsérik és jutalmazzák...
Ez a csuti ártány Ars poetica - ja...
Színház az egész világ, és....

Pan Modry 2014.04.20. 11:06:11

@csakférfi:
Csakhogy azzal hogy az allam penzt ad miutan elvesztetted az allasod nem kegyet gyakorol, ugyanis mialatt dolgoztal nem azert fizetted te es a munkaadod a munkaeropiaci jarulekot hogy aztan ha esetleg elveszted az allasod lofasz a seggedbe!

Konkretan azzal hogy az allamtol csak 3 honapig kapsz penzt, ezaltal meglop teged, ugyanis egy sima piaci alapu munkanelkulisegi biztositas eseten tovabb es tobbet kapnal mint amivel az allam kiszurja a szemed!

csakférfi 2014.04.20. 11:16:53

@condemnation: Én magánvéleményem az hogy nincs összhangban a tekintély és a tudás és a tisztelet.
Mire gondolok?
arra hogy egy "szaki" aki 40 éve a szakma csínját bínját elleste valamint volt néhány ötlete amit egymásközt megbeszéltek a csoportban és megoldottak gyakorlati problémákat.Még mindig óriási hátrányt szenved egy Hr.válogatáson.Mivel nem szempont a tudás hanem a minél alacsonyabb munkabér.ezzel nekem túl nagy problémám.Inkább azzal hogy a tanult fiatal egyetemet nemrég elvégzett tanoncok,ezeknek a szakiknak(én nem az vagyok)statisztikai adatokra hivatkozva olykor osztják az észt.Többnek gondolva a saját tudását mint a másét.
Általánosítva ezen gondolatmenetet.
A fiatal generáció a tudásra(tanult) építi a karrierjét.Mivel a kétkezi munkának (szakinak) nincs becsülete.Ezt sulykolja a mindenkori(jobbos-balos közép) kormány.Az hogy nyugaton mi a helyzet az engem nem érdekel.állítólag ott ez nem divat.Mármint a munkás együtt ebédel a gyárigazgatóval,egyszerre,valamint ismerik és megbecsülik egymás munkáját.Állítólag!:)
Egyébként senki sem kényszerít senkit arra hogy ne diplomázzon csak melós legyen.
Sajna a saját generációmat kell ezekért a megalomániákért okolnom.
A kormányunk(mindegy hogy ki)ezt meg kihasználja csak azért hogy a multikat olcsó munkaerő igézetével ide vonzza.
Ugyanis a végtelenségig nem lehet robotizálni a dolgokat.
Gondolok itt arra hogy a robotokat is szervizelni kell.
valamint felügyelni.
Hol marad majd akkor a kreativitás,
Mindenki nem lehet mérnök és művész egyszerre.Valamint a pszichiátria doktora,gazda és napszámos egyben.
Vagy tévedek?
:):):)

csakférfi 2014.04.20. 11:26:25

@Pan Modry: Az én szememet aztán nem .
Én is kitudnám szúrni.Márha az államnak(NAV) lenne ilyen.
még mielőtt kirúgtak volna többünket.Én már láttam a figyelmeztető jeleket.Nem kellett nagy ész hozzá.
mellesleg nem mondasz hülyeséget mivel nem az állam feladata lenne a munka kieső részére átmeneti megoldást nyújtani.
hanem annak aki gazdasági "megfontolások" alapján ezt tette.
Hidd el nekem nem fáj (már) hogy ez van.:)
Alkalmazkodtam a felálláshoz.
Állítólag ezért maradtunk életben mi emberek.

űrszelvény (törölt) 2014.04.20. 11:34:33

Az eddigi számtalan meghamisított videóról hol a poszt?
Ja, hogy azt ezzel ellentétben nem a jobboldal csinálta...

Megoldó 2014.04.20. 11:41:52

Szerintem ezeket le kell lőni, pont.

Pan Modry 2014.04.20. 11:43:16

@csakférfi:
szerintem sem feltetlen az allam feladata lenne, szerintem amit ma munkaeropiaci jarulek cimen levonnak a fizetesedbol es a munkaadodtol, azert a penzen minden munkavallalonak lehetne piaci alapu biztositasa munkanelkuliseg esetere, es sokkal jobban kijonnenek belole a munkavallalok.

Pan Modry 2014.04.20. 11:46:39

@csakférfi:
azert olcso a munkaero mert amihez es amilyen minosegben ert annak ez az ara a piacon, az allam mindamellett nem ervenyesiti megfeleloen a jogbiztonsagot es emiatt is a munkaero sziv.

De ti magyarok valasztjatok a vezetoiteket, ti tudtok beszelni a kepviseloitekkel hogy mire van szuksegetek.

Ezzel szemben ket olyan partra szavatatok a legtobben akik az utobbi 12-14 evben totalisan versenykeptelenne tettek az orszagot, harmdaik helyre meg egy olyat hoztatok be aki helyi szinten sem tudott semmilyen sikert elerni.

Nem is ertem miert panaszkodtok, hiszen ti szavaztok ujra es ujra bizalmat a kizsakmanyoloitoknak.

kuwert 2014.04.20. 12:27:11

@Jock Ewing:
Mi a baj?
Miért ez az idegesség?
Tudunk segíteni?
Tényleg nem érted, hogy egy problémára nem lehet egy másik probléma fölvetésével válaszolni?
Én nem gondolom ám rólad, hogy egyetértesz ezzel a közmunka-hazugsággal.
Akkor Te se gondold a többiekről, hogy hülyék, csak mert fölhívják a figyelmet valami anomáliára. Még ha az a Te politikai oldalad baromsága is.
Tanuljunk meg ügyekben és nem politikai oldalakban gondolkodni. Ha nem megy, ne beszélgess velünk.
Semmi baj...
Attól mi még nem tartunk Téged hülyének...

bendeguz33 2014.04.20. 13:04:00

A lényeg ,hogy aki eddig dolgozott és most elveszíti a munkahelyét és van emberi tartása, vagy talál munkát vagy éhen is halhat,de van egy másik út behódolni a polgármesternek átmenni pitibe és talán nem döglik éhen az ember.Aki eddig még soha nem dolgozott rendes munkahelyen annak elég a közmunkás bér is nem is dolgozik meg érte,ha pedig letelik az egy hónap akkor pedig jár tovább a jövedelempótló juttatás,mondják a hatalmasok: "senki nem halhat éhen" kivéve a tisztességes munkás embert aki elveszítette a munkahelyét és nem akar a posványba süllyedni !

gizmo26 2014.04.20. 13:37:39

Közmunka helyett lehet a munkaügyi központ által szervezett képzésekre is járni, és akkor talán nagyobb eséllyel kap munkát az álláskereső.

lavór 2014.04.20. 13:46:40

@gizmo26:

Ja, lehet 6 tanfolyammal is közmunkás. :D

bendeguz33 2014.04.20. 13:56:51

@gizmo26:
Na ne vicceljünk már ,látszik,hogy még nem voltál munkanélküli ! Elég már ebből a kábító kormánypropagandából!Fogalmad sincs miről írsz,nem oktatás kell mert attól nem lesz munkája senkinek,munkahely kellene ahol a rendes munkás aki valamiért elveszítette a munkahelyét az dolgozhasson.Nem kell a sehová vezető oktatás aminek semmi értelme.

igazi Ténytár 2014.04.20. 14:31:30

Segitelk@űrszelvény: sorold akkor fidesz bernick. Segítek:

HirTV hamis cigány tanúval megrendezett riport
HirtV hangsávhamisítással leadott Medgyessy ellenes beszámoló.

igazi Ténytár 2014.04.20. 14:34:59

@condemnation: Olyan országban ahol ilyen ember (nem mellesleg kommunizmusban is szépen megélt) a vérlázító kijelentése után nem közmegvetés tárgya és nyugodtan sétálhat az utcán mit varjunk?

Igen a nép szolgának tekinti magát és úgy boldog ha pár üveggyöngyért ezekre szavazhat.

________________
Az emberek harmadát az út szélén hagyná a fideszes „szakember"
2013. január 18., péntek 03:15 | Egyenlítő TV |

Bogár László a Heti Válaszban adott interjújában brutális dolgokat mond. Szerinte a „társadalom legalább harmadát" az „út szélén kell hagyni" különben „a többiek soha nem fognak célba érni." Szerinte „Orbán Viktor látja ezt a csapdát, csak nem beszélhet őszintén a valóságról".

m.cdn.blog.hu/eg/egyenlito/image/Bogar_Laszlo_ut_szelen.jpg

__________________________

gizmo26 2014.04.20. 14:46:13

Nagyon tévedsz, 13 hónapja vagyok munkanélküli. Ráadásul igénybe veszem az 1 évig járó 22800 Ft-os szociális segélyt, amiért cserébe bármikor behívhatnának közmunkára ez az 1 év alatt. Viszont részt vettem egy 3 hónapos nyelvtanfolyamon, így erre az évre már békénhagynak :-)

gizmo26 2014.04.20. 14:46:44

@bendeguz33: Nagyon tévedsz, 13 hónapja vagyok munkanélküli. Ráadásul igénybe veszem az 1 évig járó 22800 Ft-os szociális segélyt, amiért cserébe bármikor behívhatnának közmunkára ez az 1 év alatt. Viszont részt vettem egy 3 hónapos nyelvtanfolyamon, így erre az évre már békénhagynak :-)

bendeguz33 2014.04.20. 14:53:05

@gizmo26: És ettől lesz munkahelyed,rendes megélhetésed amiből eltarthatod a családodat ? Amit a három hónapos tanfolyamon tanultál most tudod,vagy akarod hasznosítani? Úgy látom nem, mert berendezkedtél a 22.800 ft-osszociális segélyre ! Ez aztán a PERSPEKTÍVA ! Gratulálok.

lavór 2014.04.20. 14:57:02

@gizmo26:

Magyar tanfolyam volt? Bár ahhoz is kevés 3 hónap.
22.800-ból még félre is tudsz tenni szerintem.
Tőzsdézz a feleslegből, akkor még tanulnod sem kell.

gizmo26 2014.04.20. 15:00:52

@bendeguz33: Ezt nem veled fogom megosztani, de tudom hogy akarom hasznosítani.

gizmo26 2014.04.20. 15:02:26

@lavór: angol középfokú nyelvtanfolyam volt, és sikerült

lavór 2014.04.20. 15:03:23

@gizmo26:
:D Mehetsz máris idegenvezetőnek. Esetleg Angliába mosogatni.

gizmo26 2014.04.20. 15:06:40

@lavór: Hűű de negatív vagy. Szemétszedéssel többet keresek kint nettóban, mint itthon egy mérnök bruttóban.

gizmo26 2014.04.20. 15:11:17

Rengetegen vannak olyan munkanélküliek, akik a munkaügyi központban nem sétálnak ám el a továbbképzési irodába, mert úgysincs semmi értelme. Őket nem tudom sajnálni.

lavór 2014.04.20. 15:11:49

@gizmo26:

Biztos is, de te mégis 22.800-ért csapatod itthon. :D
Bár az arra tévedt turistáknak megmutogatnád a helyi szövetkezeti italboltot, a félig leomlott templomot...

bendeguz33 2014.04.20. 15:13:10

@gizmo26:
Ismerem ezeket a mondva csinált tanfolyamokat, aminek csak az az értelme ,hogy az oktatókat jól megfizessék a kölségvetési pénzből, az oktatás színvonaláról ne is beszéljünk :-))

gizmo26 2014.04.20. 15:16:48

@bendeguz33: Nem ismerek más tanfolyamokat, de én elégedett voltam a tanfolyam minőségével, még idegen nyelvű tanárunk is volt, heti kétszer

lavór 2014.04.20. 15:30:49

@gizmo26:

Az idegennyelvű tanárotok.

gizmo26 2014.04.20. 15:34:42

Amerikai volt. A magyar feleségének honvágya volt New Yorkban, ő meg jött utána.

lavór 2014.04.20. 15:53:10

@gizmo26:

S így születnek a modern kori magyar népmesék. :D

gizmo26 2014.04.20. 17:15:08

@lavór: Igen, Orbán Viktor adta össze őket és a közmunkások voltak a koszorúslányok.

csakférfi 2014.04.20. 17:23:01

@Pan Modry: Némi gúnyt érzek a szavaidból: ti választotok,akkor miért panaszkodtok!
Te nem magyar vagy?
Mert elsősorban csakférfi és ember vagyok utána meg magyar csak egy arc a tömegből.
Egyébként nem panaszkodtam.meg választani is csak azért mentem mert jobbat nem tudok.
Illetve tudok csak azért nem gúnyt fogok tőled kapni,hanem durva sértegetést.
Abból meg "kissé" elegem van.
öszintén szólva nem vagyok az az ember aki a politikátol tesz függővé életének minőségének megítélését.
van házam feleségem autóink,kutyáink macskáink,meg földjeink meg szüleink meg.....ítéletünk az emberekről.
:)

Politikai árva 2014.04.20. 20:12:41

@ténytár: igazad van. de az a pár üveggyöngy sajnos a társadalom sok tagjának az élet maga.

szeretnék koncepciót látni ezeknek a falvaknak a megmentésére. ilyen egyelőre nem lesz, majd akkor, ha felrobban az a társadalmi bomba, ami jelenleg alattunk ketyeg. fel fog robbanni és igazából az lesz a jó, utána lesz stratégia is. persze jó lenne tudatosan nem eljutni eddig, de ahhoz több bölcsesség és hosszú távú gondolkodási készség kellene a törvényhozóknak.

Politikai árva 2014.04.20. 20:21:31

@csakférfi: "Mivel nem szempont a tudás hanem a minél alacsonyabb munkabér."

Ez sajnos nem magyar sajátosság és azt sem, amit leírtál, hanem globalizációs törvényszerűségek. És igen, ezek is hozzájárulnak a társadalmi szétfeszüléshez, nő az olló és ritkán ebédel gyárigazgató munkással. Pedig a különbség pusztán annyi, hogy mindenkit másra predesztinálnak a képességei és jó esetben ez is vezet a társadalmi egyensúlyhoz.

De fő a család, meg az egészség!:-) A dolgoknak pedig változniuk kell és fognak is, csak a 23 év alatt ez már rég megtörténhetett volna.

bendeguz33 2014.04.20. 20:28:54

@Pan Modry: Nehezen érti az az ember aki nem itt él, mi folyik abban az országban amelyben mások élik a mindennapjaikat,viselik a döntésük súlyát. Vannak akik könnyen döntenek felszínes ismeretük alapján csak azért, mert magyar állampolgárok ! Nekünk ez a hazánk attól hogy véleményünk van a dolgokról az nem azt jelenti,hogy beleszólnánk más országban élő emberek dolgába !

csakférfi 2014.04.20. 20:51:45

@condemnation: Jó fej vagy tetszik a humorod.
Jól eldiskurálunk mert az értékrendünk úgy látom ugyanaz.Viszont nem hiszünk már a politikusok meséiben.Csak magunknak.
Mellesleg ma olvastam egy cikket az amerikai "demokráciárol".
Mivel mi is azt majmoljuk,mármint a politikusaink kivétel nélkül.
Orbán-diktátor
Vona-sunyi képmutató
Shiffer-ájtatos kö..g
Gyurcsány--öszinte balek
Bajnai--ájtatos manó
Mesterházy---nyálcsorgato despota
Néhányaknak írtam már jobbat nem tudtam ezen kínálatból.
Egyébként Platón az államelméletében azt a kijelentést teszi:hogy azért van szükség államra és hatalomra mert az emberek gyenge jelleműek.
Tehát ezen okoknál fogva a demokrácia nem több diktaturánál.
Ugyanis a politika a pénzek ujra osztására korlátozódik.Tehát aki hatalmon van hatalmas pénzek ujra osztásáról dönt.Jól-rosszul.
Az emberek meg mivel ideákat kergetnek(Platón szerint)
ezért pártokra szakadnak.
i.e. 300 óta ez van.Csak most éppen már globális piacliberalizált,világban.Fogyasztói társadalomnak álcázva.

csakférfi 2014.04.20. 21:03:56

@bendeguz33: Igen,de nem hiszem hogy a politikus azért politikus hogy a világot jobbá tegye.
mivel első a saját és családja jóléte utána azoké akik a székbe segítették azután a pénzezsákoké(multi) azután a kisebség.Legvégül pedig a többség.
Így nem csalódom sosem.
:)

bendeguz33 2014.04.20. 21:09:23

@csakférfi: Mégis vannak olyan országok ahol már régen működik a kapitalizmus ott a politikusok nem akarnak a néptől mindent ellopni, nálunk valami gond van a törvények érvényesítésével !

bendeguz33 2014.04.20. 21:18:43

@csakférfi: Minden társadalom diktatúra a "demokrácia = a többség diktatúrája a kisebbség felett".Az állam az uralkodó osztály erőszakszervezete.A kapitalizmusban pedig egy szűk réteg az uralkodó osztály, a diktatúrában meg még szűkebb,mint nálunk."Politikai gazdaságtan" nem én találtam ki, tőlem sokkal okosabb emberek.

csakférfi 2014.04.20. 21:34:52

@bendeguz33: Mégegyszer elmondom:
A kisebbség(multi milliárdos)irányítja a többséget.
a politikusokon keresztül.(lobby)
Neked meg azt hazudják (jobbos-balos-közép)hogy a nép(a többség)akarata ez.Indok hogy ezek választották meg őket.
Így már érthető?
Mivel nem vagy multimilliárdos.Esetleg milliárdos.nem tudhatod hogyan gondolkozik.csak azt hogy nagy a nyomor.
Azt hiszed hogy a nyomorult saját rossz döntései alapján került ebbe a helyzetbe.Mivel mindenki hibázik.
A többség véleményét meg statisztikai esetleg más utakon keresztűl tudhatod.De ez sokszor illúzió.Hiszen a politikus ha jól hazudik (illúziót kelt) akkor "lekommunikálja"(kommunikációs stáb)neked.
A valóság az hogy a saját félelmeidre hat.
Mivel Ő majd ezeket eloszlatja.
Így világs?
Mellesleg az ősközösség nem volt diktatórikus.Mivel a javak egyenlő elosztásra kerültek.
Ezért most biztosan "megkövezel"
:)

bendeguz33 2014.04.20. 22:14:18

@csakférfi: Á dehogy kövezlek meg én tolerálom más véleményét a mondanivalód tartalmával egyet is értek viszont a stílusodon még csiszolni kellene egy kulturált ember nem háborodik fel es nem akar másokat kioktatni, mert más a véleménye !

igazi Ténytár 2014.04.21. 11:31:46

@condemnation: Minek ide stratégia? Ennek a népnek?

Mondom, az a vérlázító embertelen szöveg amit a Fideszes Bogár leadott nem hogy következmények nélkül maradt hanem 2/3-ot kaptak érte.

Hát mi a francnak akkor a vidéknek stratégia?
Boldogok jobbágyként, és meg imádkoznak is a földesúrhoz!

csakférfi 2014.04.21. 15:34:49

@bendeguz33:
Magyarországon élsz ?
Költői vagy esetleg gúnyoros.
Már ami a csiszolást illeti.

egy kulturált ember nem háborodik fel es nem akar másokat kioktatni, mert más a véleménye !

Csakférfi vagyok,egyvalaki várja el tőlem a kultúráltságot.a véleményemet akkor is leírom ha mások sértőnek gúnyosnak találják.Amiből következtethetek az illető,személyiségére vágyaira és arra hogy boldog -e .
Mivel ezen kritétiumoknak kell ahhoz megfelelni,hogy csak a véleményemet,ne a dühömet,vetítsem az illető jellemére.
Ha nem vagy boldog ----félnem kell mert az elégedetlenséged miatt nem vagy az.így én leszek az elégedetlenséged oka és jellembéli hibáimra fogsz utalni.Magyarul sértegetjük és jellemezzük egymást negatív tulajdonságokkal.Ez nem vita.
Eszméket(gondolatokat) akkor tudunk cserélni ha feltételezzük a másik vagy több beszélgető partnerről nem kell tőled félni nem akarsz megtörni,és eltiporni.
a kioktatás olykor lehet sértő viszont felfoghatod pozitívan is.Kérdés hogy meg tudsz-e bocsátani annak aki a sérelmedet okozta.
Ezt hívják bölcsességnek.Én annak gondolok sok embert.Mivel a bölcsesség nem azonos a doktori vagy professzori fokozattal.
Ezen a monitoron ami az orrom előtt van csak gondolatsorokat látok,amiket emberek gondolnak.
Logikai hibákat akkor tudok felfedezni,ha elolvasom őket.
Mivel az érzékenységem igen nagy ezért azonnali dühöt vált ki belőlem a "ez az ember nem boldog"elv.Én az vagyok.
Azt is meg tudom nagyjából írni miért nem az.
Ez álalában még dühösebbé tesz embereket.
Nem kioktatni akartalak.Nekem olyan benyomásom volt értetlenkedsz.Valamint okosabbnak bölcsebbnek képzeled magad.

bendeguz33 2014.04.21. 20:05:15

@csakférfi: Nos én nem vagyok bölcs ! Úgy gondolom nekem ennyi elég volt. :-)
süti beállítások módosítása