Szingapúr a jövő: az Orbán-rezsim legitimálásának védőbeszéde

H_A Címkék: liberalizmus nemzetpolitika munkaalapú társadalom Orbán Viktor Tusnádfürdő Tusványosi Nyári Szabadegyetem2014.07.26. 19:06

Színvonalas előadás volt, köszönjük az élményt !! Magyarnak lenni manapság kész kihívás, ugyanakkor büszkeség. Bátraké a jövő, így hát hajrá !! Több teher jut majd mindannyiunkra, amennyit el fogunk bírni, ez többször is elhangzott. Ehhez kell majd Isten segedelme, ki elküldi az égieket Csaba királyfi személyében, csillagösvényen. Úgy legyen, Ámen !! U.i. "Emberé a munka,Istené az áldás." - írhatnék csupán ennyit Orbán Viktor Tusnádfürdőn elhangzott beszédére, idézve Facebook-oldala és személye nagyszerű rajongóinak egyikét. Vagy írhattam volna csak annyit, hogy nem írok inkább semmit, hiszen mindenki, aki a politika világának közelében él, és mozog, billentyűzetet ragad, úgyhogy nehéz lesz újat mondani. De.

 

Mivel vettem a fáradtságot, és élőben néztem végig a beszédet, nem tehetem meg, hogy szó nélkül hagyjam. Nem elsősorban (de igen) a magyarországi liberális demokrácia halálhírére kaptam fel a fejem. Pedig van annak valami egyáltalán nem diszkrét, de legalább perverz bája, hogy a hanyatló nyugati liberális demokráciák ellenében, vágyakozó szemeinket "a nem feltétlenül demokratikus, de sikeres nemzetekre - Szingapúrra, Kínára, Oroszországra, Indiára, Oroszországra - vessük. Pedig ezt mondta Viktor, és Tusnádfürdőn nagy tapsot is kapott érte.

De feleim, miért a felháborodás? Orbán következetesen ugyanazt mondja legalább ötödik éve ebben a kérdésben: hogy a jövő a Putyin-féle autokráciáké, hogy a liberális demokrácia tulajdonképpen nem kell az állam működéséhez, és hogy tetszőlegesen túl- és átlépheti hatáskörét bármikor, mert

...az új államszervezeti rend, ami Magyarországon épül: a munka alapú állam. És ez karakterét tekintve nem liberális természetű. Bár elismeri a szabadság fontosságát, de nem a szabadság köré szerveződik. A liberális demokrácia két egyén viszonyát így definiálta: mindent lehet, ami a másik szabadságát nem sérti. Ezzel szerinte az volt a baj, hogy mindig az erősebb határozhatta meg, hogy mi az, ami a másik szabadságát sérti. A gyengébbet ebben a világban eltaposták. Ehelyett az lesz itthon, hogy: amit nem akarsz, hogy veled megtegyenek, azt te se tedd másokkal.

Tusnádfürdőn Orbán Viktort a minden évben megszokott vastapssal jutalmazták ezért a gondolatáért. Is. Mert bár nem akarjuk elismerni, ő egy vérprofi. Aki ráadásul ma egy olyan közegben fogalmazhatta meg gondolatait, ahol köztudottan óriási népszerűségnek örvend. Aki látta élőben a beszédét, biztosan észrevette, hogy a tőle megszokott ideges rángásoknak nyoma nem volt a gesztusain, hogy pár idézetet leszámítva teljesen szabadon, és önfeledten beszélt. Látványosan jól érezte magát, és erre minden oka megvolt. Büszkén jelenthette, hogy a választást megnyerte, és igen, jól hallottuk: a kétharmad megszerzésében a határon túliak egy mandátumot jelentő szavazata volt a döntő. Kurva nagy elismerés a hallgatóságnak, könnybe lábadt szemek, remegő kezek, hála és örök hála. (Az más kérdés, hogy ez így ebben a formában egy ordas nagy csúsztatás: Orbán kétharmadát nem az az egy rohadt mandátum hozta össze, de Erdélyben ezt kell mondani, hogy a határon túliak önmaguk fontosságától megrészegülve a szeretett vezér népszerűségi indexét további 50 évre betonba öntsék.)

 

orb_1.jpg

Barátok közt. Tusványos nem a (nemzet)politikai viták helyszíne

fotó: Facebook

Mindeközben: senkinek, de egyáltalán senkinek nem tűnt fel, hogy tulajdonképpen milyen vadakat állított a nemzetegyesítő miniszterelnök úr. Pedig azt mondta, nyíltan és arcizom rándulás nélkül, hogy eztán Oroszországot, Kínát és Szingapúrt lesz érdemes politikai-társadalmi mintának tekinteni. Semmi meglepő nem történt: önmaga, és rendszere legitimálásának védőbeszéde volt ez. A gyengébbek kedvéért, akik ott voltak, de hallani nem akartak. Szeretett Orbánuk azzal legitimálta önmagát hogy szembeállított olyan fogalmakat (demokrácia-munka), amelyek semennyire nem zárják ki egymást, sőt. Mert pontosan tudja (ezért vérprofi) hogy az emberekben megerősíti: a liberális demokrácia rossz, ott nem dolgoznak, nem számít a közösség, a nemzet, a tradícióink, ott férfiak együtt hálnak, és hasonló dekadens dolgok. Úgyhogy munkaalapú társadalom lesz, a fertőző liberalizmusnak befellegzett. (Én dolgozom, te dolgozol, ők zsebre teszik.)

Összefoglalva: a mai Orbán beszédből az látszik ki vegytisztán, hogy olyan szinten legyőzte, és saját lábaihoz parancsolta a Kárpát-medencei magyarságot, hogy bármit, úgy értem bármit megtehet vele. Reakció: Magyarország, Erdély magyarsága lelkesen tapsol neki. És szemében könny remeg. Mert a Tusványosi Nyári Szabadegyetem Orbán (és társai) nemzetpolitikai monológjainak helyszíne, ahol barátok  közt, 20 évvel ezelőtti orbánviktorságának mítoszából élő nénik-bácsik előtt büntetlenül, vita nélkül ki lehet jelenteni, hogy Szingapúr a jövő, és a szabadság jó ha van, de nem nagy baj, ha nincs.

Színvonalas előadás volt, köszönjük az élményt!

Ha tetszett, amit olvastál, vagy ha nem, de hiányzik egy "lájk" az életedből, csatlakozz az újonnan indult Facebook-oldal kedvelőinek táborához!

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr376546935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.07.27. 10:39:48

@dr kotász:

Hülyeség, akkor is, ha még ötvenszer leírod.

Átlag európai és átlag usák NEM tudja, hogy Szingapúrt eszik-e, vagy isszák, és nem is kíváncsi rá.

Elétolsz egy vaktérképet, simán berajzolja neked kínai kikötővárosnak :)

Pont ezért lehet vele a hülye konzumidióta nyugati polgár agyát mosni. Ismerős a név, de fingja sincs, mit kellene tudni róla, EZÉRT kész elhinni a szokásos ázsiai sztereotípiákat a 24 órás munkanapról, a marék rizs munkabérről, a ruhagyárban politikai okból kényszermunkáztatott költőkről, meg a rongyokban robotoló gyerekmunkásokról.

egysmás 2014.07.27. 10:41:09

@ténytár: Orbánnak nem képzett emberek, hanem hűséges alattvalók kellenek.

Krisz11 2014.07.27. 10:42:07

Nem kár a liberalizmusért. Szingapúrt meg ázsia svájcaként tartják számon.

igazi Ténytár 2014.07.27. 10:43:51

@kócsag: Ja, es a legszebb az egészen az hogy:

OTT NINCS NYUGDÍJ, és INGENYES EÜ ellátás hanem pont az a MANYU van amit Orbán azonnal eltüntetett!

a sok hülye szektas híve - akik a 300Ft orvoslatogasi díj ellen őrjöngött - most éljenzi, hogy 10x annyit fizetnek azsiaban és Orban azt hozza példaképnek ;-)))

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.07.27. 10:44:26

@ténytár: de te hiszen hazudsz...

Keress csak ra, nigeriaiak Kinaban, kivegzes, de tudod mit? Megkeresem neked. Jonnek ezek ENSZ menekult utlevellel... Alig gyozik kivegezni oket. A kinaiak rasszistak es teljesen igazuk van. Igy maradtak fenn eddig.

Itt elek, tudom mirol beszelek.
Igen, rasszista vagyok, ahogy minden ember. Azsiaban legalabb ezt szabad :)
A koszovoiak meg pont hogy a legnagyobb bunozok. Debrecenbol szervezik a drog es embercsempeszetet. Igazi maffia. Szoval azokat vedeni pont nem kellene.

igazi Ténytár 2014.07.27. 10:49:47

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: Igen az Ázsiai aranyháromszögben (Laosz, Thaiföld, Mianmar) milliószámra élnek a négerek...

Szingapúrban is azokat végzik ki és nem helyieket véletlenül se biztos...

Ne játszd mar a hülyét.

grani 2014.07.27. 10:50:03

Uncsi. A politikailag hulla, oszladozó ballibcsizmus utolsó rángásai. A ti időtök lejárt, a ronda dolgaitokat megtettétek. Most már csak komposztnak vagytok jó. Vegyétek már észre magatokat, nem kellettek senkinek.

igazi Ténytár 2014.07.27. 10:52:33

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: Ki védte? Pont a te hszolasodra volt példa, hogy ha szegények mint a templom egere, akkor az nem érdem, hogy de sokan jeleneznek kulimunkára egy gazdagabb országban, az meg szinte rabszolgaként kezeli őket akiknek a heti 1 szabadnap se járna a helyiek szerint.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.07.27. 10:53:30

@ténytár:

Orbán nagy hibái:
- drága állam, ami miatt nem megy elegendő pénz pl. oktatásra,
- magas adók.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.07.27. 10:57:14

@ténytár: hol koltenek mindent az oktatasra?
Szingapurban, igen, Magyarorszag sose lesz Szingapur, Orban hiaba rejszol erre az alomra
Szingapurban van diktatura, van halalbuntetes, a bevandorlokat rabszolgakent dolgoztatjak, ahol az etnikai konfliktusok azert nem robbanhatnak ki, mert a diktatura vigyaz erre
Emellett ne hidd, hogy a szingapuri kinai meg a szungapuri indiai meg a malaj csipik egymast

Egyszeruen ott van folottuk az allami eroszakszervezet es a jolet miatt nincs konfliktus.

Itt a niggerjeid, akiket Kina kivegez:

rt.com/news/china-to-execute-more-african-drug-dealers/comments/

www.africareview.com/News/Another-Ugandan-arrested-with-drugs-in-China/-/979180/2391938/-/4e0543/-/index.html

A tobbseg amugy nigeriai. A nagyvarosok tele vannak veluk sajnos.

www.chinadaily.com.cn/china/2010-03/11/content_9570200.htm

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.07.27. 10:59:06

@maxval, a gondolkodó birca:

A legnagyobb hibája, hogy a kormánya tétlenül nézi a mostanra napi rutinnak, bevett gyakorlatnak számító feketemunkát és az adócsalást.

Krisz11 2014.07.27. 11:05:01

@ténytár:

A huffington post egy hétköznapi amerikai újság, magán véleményekkel, és nem az amerikai kormány hivatalos álláspontjával.

De amerika véleménye nekünk túlságosan nem kell hogy számítson. A véleményük mindíg az érdekeiknek vannak alárendelve.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.07.27. 11:06:15

@ténytár: hazudsz

Nem.irtam, hogy millioszamra, nem irtam, hogy arany haromszogben

Ez a baj veletek liberaltakkal, hogy olvasni se tudtok.
Kinarol irok, nagyvarosokrol. Komoly nigger koloniak vannak, veszelyes bunozok, drogkereskedok. Nem gyoznek eleget kivegezni. En mindig bontok egy uveg sort minden egyes ilyen uj hir hallatan. Sajnos mar sorhasam no. De ezek az elet apro oromei.
En itt dolgozom, megbecsulnek, a negereknek itt szerintem semmi keresnivaloja.

$pi$ 2014.07.27. 11:06:50

@egysmás: "Oké, dolgozzunk!
Hol a munka?
Hol a feladat, amit el kell végezni? "

www.odesk.com

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.07.27. 11:12:01

@ténytár: olvasni nem tudsz, idiota libbant, ezert nem lesztek ti sose hatalmon tobbe, mert hazudtok
En Kinarol irok ezt ismerem, az aranyharomszoget te hazudtad ide.

Itt Kelet-Azsiaban szuperjo vallalkozni, munkasnak lenni se olyan szar, mint sokan hiszik, a videki csorosaghoz kepest jo munka a gyari droidsag, kulonben neked se lenne Ajfonod.
Pl. Sweatshop az Magyarorszagon is van am, minden elektronikai vagy gumiabroncs gyarto uzem ilyen.

midnight coder 2014.07.27. 11:27:40

@ténytár: Az ami nálunk manyup néven futott, valójában soha nem volt az, és pláne soha nem volt fenntartható. A magyar "manyup" valójában arról szólt, hogy állam bácsi felvett egy rakás hitelt a nevedben, ezt te áttehetted manyup kezelő számlájára, ahol a befektetések sikeressége függvényében kamatozott neked.

Rémbódess 2014.07.27. 11:28:44

@$pi$: "@mrs. white: "A landolás fájdalmas lesz mert nem hosszú agónia lesz pár nap alatt fog elfogyni a pénzeső amikor vége a tipsitapsinak."

Ja, te még nem vetted észre? Ez a duma már nem menő, már csak azok nyomják, akik három éve nem olvastak gazdasági jelentéseket."

Pár napja volt cikk, hogy március óta nem jönnek az eu-s pályázati kifizetések. Ezt elég nehéz nem úgy értelmezni, hogy "elfogy a pénzeső"... És vannak egyéb pénzforrások is, amik elapadhatnak, pl. működőtőke-beáramlás

midnight coder 2014.07.27. 11:29:36

@ténytár: A magyar oktatási rendszert Magyar Bálinték baszták szét. Plusz a jó kis liberós deszegregációs politika, amivel bekúrták a putricigányokat a többi közé, aztán csodálkoztak hogy ettől nem a putricigány lett normális, hanem a többiek züllöttek le az ő szintjére.

nu pagagyí 2014.07.27. 11:30:58

Néhány polgárháború sújtotta államot leszámítva, mindegyikben munkaalapú a társadalom van, különben éhen döglenének. A különbség a liberális és nem liberális államok közt az, hogy egy liberális államban Te magad döntöd el, mivel foglalkozol, ezáltal befolyásolhatod a jövedelmedet, továbbá az állam téged szolgál, nem alattvaló vagy, valós beleszólásod van az ország dolgaiba.

$pi$ 2014.07.27. 11:35:52

@Rémbódess: "És vannak egyéb pénzforrások is, amik elapadhatnak, pl. működőtőke-beáramlás "

Persze, "elapadhatnak". Lenne, vóna, talán.

Örülnél, ha térdre kényszerítenék az elvbarátaid az országot, mi? :D

midnight coder 2014.07.27. 11:37:41

@nu pagagyí: Akkor liberális állam sehol a világon nem létezik. Mert hogy a fenti kitételek kb. sehol nem teljesülnek.

nu pagagyí 2014.07.27. 11:41:43

@midnight coder: A "többiek" azért züllöttek a "putricigányok" szintjére, mert a falvakban nincs munkalehetőség. Az ottani nem cigányok nagy része is a kocsmában tölti a napjait vagy eliszkol a nyomorból és kilátástalanságból. Köszönhető mindez a teljesítményt figyelembe nem vevő földtámogatási szisztémának, a töketlen és általában tolvaj polgármestereknek, a földforgalom évtizedes blokkolásának, az idióta "birtokpolitikának".

midnight coder 2014.07.27. 11:44:09

A fő probléma az, hogy az a liberós demokrácia, amit a honi liberósok mint követendő példát emlegetnek, csak pár olyan kőgazdag országban létezik, akik a liberós demokrácia bevezetése előtt is kőgazdagok voltak - sőt, igazából akkor gazdagodtak meg, és a liberós demokrácia bevezetése óta leginkább az apáik-nagyapáik által felhalmozott tőke felélését végzik.

Attól, hogy mi átvesszük ezeknek az országoknak a liberós mintáit mi nem leszünk gazdagok - mert hogy nem eleve nyerő helyzetből indulunk.

A másik tévedése a liberósoknak, hogy ezek az államok elérték a történelmük végét, és innentől kezdve ez maximum csak még jobb lesz. Nem. Az összeomlás szélét érték el. Demográfiailag, kulturálisan, gazdaságilag. Csak idő kérdése hogy mikor fog bekövetkezni az a nagy válság, amikor ezek az országok szépen visszaesnek a reális termelésük által biztosítható életszínvonalra. De előbb-utóbb be fog ez következni, vagy lassan vagy gyorsan egy nagy válság során. És az nagyon fog fájni.

midnight coder 2014.07.27. 11:46:10

@nu pagagyí: Nem. Azért züllöttek, mert egy gyerektársadalomban nem azok az értékek érvényesek mint a felnőttben. Ott az van a ranglétra elején aki a bátrabb, erősebb, agresszívebb - és aki a falka élén áll, az lesz a minta, és nem a jó tanuló "stréber".

nu pagagyí 2014.07.27. 11:50:45

@midnight coder: Mi nem teljesül? Egy liberális demokráciában, ahol általában forradalommal vívták ki a jogegyenlőséget és az emberi jogokat, Orbán egy ilyen beszéd után, amit elmakogott, már futólépésben menekülne a nép haragja elől.

nu pagagyí 2014.07.27. 11:52:49

@midnight coder: Akkor velük kell tárgyalni és keresni olyan megoldásokat, ami mindenkinek jó. A cigányok sem akarnak nyomorban élni.

avocado_ 2014.07.27. 12:14:18

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:
Téged nem lehet valahogy itt lenémítani mert annyira buta vagy hogy már fáj. Valami cipőgyári munkás lehetsz ott kínában mert ennyi ésszel biztos nem adnak a kezedbe ájfón alkatrészt. Na húzz vissza mert kezdődik a műszakod.

midnight coder 2014.07.27. 12:17:50

@nu pagagyí: 1. Nincs a világon, ahol te magad döntöd el hogy mivel foglalkozol. Ahhoz, hogy foglalkozz valamivel elsősorban képzettség kell, aminek megszerzéséhez idő, képességek, és sok-sok pénz szükséges. Aztán ha megvan a képzettség, akkor gyakorlat is kell - azaz be kell hogy kerülj egy olyan helyre ahol erre szert lehet tenni - csakhogy, a cégek általában inkább olyan embert keresnek akinek már eleve van gyakorlata, és nem náluk fogja azt megszerezni. Szóval, ez a mindenki eldönti hogy mivel fog foglalkozni, max. a mesében van így, a valóság kurvára más. A harlemi 8 elemis néger gyerekből viszonylag kis eséllyel lesz atomfizikus. Inkább drogdíler.

Beleszólásod pedig lószarba van, nem az ország sorsába. Kinn is, akár csak nálunk képviseleti demokrácia van. Azaz, a polgár szavaz egy-egy politikusra vagy pártra, akik aztán vagy azt csinálják amit beígértek, vagy teljesen mást. Ennél is nagyobb probléma az, hogy az igazán sorsfordító dolgokra az átlagpolgárnak abszolút nincs rálátása, így leginkább azt az irányvonalat fogja támogatni a szavazatával, amit az általa fogyasztott média - ezen keresztül pedig azok akik ezt a médiát irányítják - sugallnak nekik.

midnight coder 2014.07.27. 12:19:01

@nu pagagyí: A cigány társadalom egy nagyon zárt társaság, saját értékrenddel, törvényekkel. Nem véletlenül tartanak ott ahol, kb. mindenhol a világban ahol csak nagyobb számban élnek.

mrs. white 2014.07.27. 12:21:24

@$pi$: 3 diploma 55 éves 5 gyerekkel és nő vidéken. Ennyi szerintem már bőven elég hogy ne kapj munkát a munka alapú társadalomban, de majd lesz jó sok nyugdíja a tervek szerint. A rohadt mocskos liberális dánoknál ez nem volna annyira nagy probléma.

A gazdasági elemzésedről annyit, hogy addig finanszírozzák az országot amíg fizetik a mocskos liberálisoknak, kapitalistáknak a kamatot.
Most ez nagyon rendben van mert Orbán támogatottsága ezt simán indokolja is. A befektető pusztán azt nézi, hogy visszakapja a megfelelő kamatra a lóvét. Zavargás nincs, birka magyaron bármit belehet hajtani tehát mehet az üzlet. Ha példáiul lennének tüntetések (nem lesznek)akkor rögtön fordulna a kocka. Na ez lenne a landolás. Paradox módon nekünk addig jó amíg Orbán van. Addig tűzzel vassal be lesz hajtva a pénz amivel lehet finanszíroznia az országot. Vége azért lesz mert semmi nem mutat arra, hogy valaha is kinőnénk az adósságot. Egyre több adó kell majd a finanszírozásához. A rendszerváltozás után az állami tulajdont élték fel, hogy ne legyen csőd. Most már nincs olyan mértékű vagyon amit majd később pénzé lehet tenni. Természetesen eltudok képzelni egy olyan helyzetet amikor megint csak államosítani kell mert kiderül, hogy mégiscsak az a jó gazda és nem az állam de ez már csepp lesz a tengerben. Orbánnak fáj, hogy a rendszerváltozásnál történt szabad rablásból a szocikhoz képest csak morzsák jutottak. Most megpróbálja ezt újra osztani. Viszonylag sikeresen. Tehát nem szoci oligarchák lesznek innentől pozícióban hanem fidesz oligarchák. Bár Leisztingernél kicsit zavarba van az ember hogy minek nevezze. Lehet, hogy csak simán oligarchák léteznek.
Te olyan zseni vagy gazdaságilag, hogy biztos megtudod magyarázni a következőt.
Kéményseprő cégeket tönkre tették a rezsicsökkentéssel. Ezek jellemzően nem is külföldiek voltak és multik, tehát annyira nem is kell rájuk haragudni. Kérdéseim a következők lennének.
1,Ha az állam átveszi egy olyantól akinek veszteséget termelt akkor az Állam hogyan fogja nyereségesen üzemeltetni ugyanazon a szolgáltatási áron?
2, Ha felemeli az árát a szolgáltatásnak akkor vajon ugyanott van e az egyszerű állampolgár mint előtte?
3, Ha nem emeli fel az árát akkor a veszteséget ki fizeti? Tóta W Árpád kedvenc szavajárását idézve az üregi nyulak vagy az emberek?
4, Ha az emberek akkor semmi más nem történik mint akinek egy kéménye van vagy egy se hozzájárul adóforintokkal az egy vagy több kéménnyel rendelkezők boldogulásához adóforintokon keresztül?
5, Az is fizet akinek nincs kéménye például távhős lakásban él? Mondjuk akinek kéménye van az meg fizeti a távhő csökkentését tehát szava nem lehet.
6, Esetleg nem lenne jobb ha mindenki azt fizetné amit fogyaszt? Vagy nem ezért találták ki a magas áfát és az alacsony adókulcsot?
7, Az extra profitot adóztatni kell az arányos teherviselésért de akkor akinek több a jövedelme az miért nem adózik sávosan mint az Rtl klub? Vagy csak bizonyos esetekben számít az extra profit és ez csak nem szabályoktól elvektől függ hanem hogy egy ember reggel hogy ébred?
8, Ha mindenkivel ezt csinálják akkor ki akar majd ide pénzt hozni, befektetni?
9, Ha nincs befektetés akkor miből lesz munkahely?
10, Az MKB-t ki fogja nyereségessé tenni? Ha bajoroknak nem sikerült magyar államnak menni fog? Vagy ismét egy feneketlen kút ahova lehet önteni mint a bkv-ba és a máv-ba?
+ bonusz
Mitől sikeres India, Törökország Kína?

Válaszolok mielőtt Miniszterelnök urad és te szét töprengenéd az agyad.
Nagy lélekszám országok borzasztó olcsó munkaerő költséggel és szabályzók hiányába (munkaerő védelme környezetvédelem stb.)nagyon kis előállítási költséggel, ahol a széles néptömegnek szar az uralkodó elitnek pedig jó. Ez így van a liberális demokráciákban is csak ott a széles néptömegeknek is jobb mint Kínában vagy Indiában. Indiában például szerintem kifejezetten szar lehet nőnek lenni de ezt biztos nem így látod a ha Miniszterelnök urad sem így látja. Elvégre egy sikeres országban boldogok az emberek nem csak az 50%-a. Figyeltem az érzékenységedre mindig nagy betűvel írtam erről a csodálatos emberről. Remélem értékeled.

2014.07.27. 12:31:55

@mrs. white: Leisztingernek nem volt más választása, focirajongó lett és elajándékozta a Hunguest Hotels egy darabját. Úgy ítélték meg, hogy tud jó bolsi lenni ha akar.

c4rtm3n 2014.07.27. 12:45:51

@.Gordon Gekko.:
Kicsit megkésve...

Nem, a versenyképességgel nincs gond:
hu.m.wikipedia.org/wiki/Orsz%C3%A1gok_rangsora_glob%C3%A1lis_versenyk%C3%A9pess%C3%A9gi_index%C3%BCk_alapj%C3%A1n

Az EU adja a világ GDP-jének majd a negyedét, miközben a lakossága nagyjából a 7%-a. Igen, arányosan egyre többet adnak a világ GDP-jébe a keleti országok, de ez két dologra vezethető vissza. Egyrészt a korábbi olcsó munkaerő miatt sok gyár települt oda (Made in China), majd ezzel együtt ahohy emelkedik az életszinvonal a belső kereslet is elkezdett szépen nőni.

Rémbódess 2014.07.27. 12:48:19

@$pi$: Természetesen nem örülnék, mindenesetre az én szemem előtt nincs narancssárga szemellenző...

egysmás 2014.07.27. 12:54:13

@$pi$: Aszittem Orbán Magyarországon akar munkaalapú társadalmat.
Észt azt is hittem, hogy azt nem úgy gondolja, hogy én gebegek Angliában, hazaküldöm a lóvét ő meg elkölti.

Ez az egyik.

A másik pedig az, hogy a _mindenki_ nem egyenlő a _bárkivel_.

Egy munkaalapú társadalomban a társadalom túlnyomó többségének kell lennie munkának, feladatnak.

Hol van a munka, hol a feladat?

turista a saját országában 2014.07.27. 13:20:11

Posztoló jobban tenné, ha nem itt a blogjában nyafogna, hanem takarodna ki az utcára több millió polgártársával együtt. Meg velem együtt.

Ja, hogy nem vagyunk ott? Kertész Ákosnak igaza volt.

mrs. white 2014.07.27. 13:39:21

@dr kotász: Én is így tudom, hogy megmondták neki vagy szereti a focit és azt a csekély 300-400 milliót beteszi évente a dvtk-ba vagy hirtelen elkezdenek kutakodni és akkor majd találnak valamit amitől neki nem lesz annyira jó.
De nézzük a jó oldalát azóta Ő is nyert rengeteg földet. Ezt szokták mondani az ellenek de én nem értek egyet ezzel a hozzáállással sőt teljes mértékben elhatárolódok tőle.

Természetesen én úgy gondolom, hogy ezt a rendkívüli hozzáértésének mezőgazdasági tapasztalatának köszönheti és nem kell belőle visszacsorgatni sehova. Aki ezt állítja szerintem egy szemét aljadék libsi. Ezt mindenképpen ki kellett hangsúlyoznom a politikailag korrektség kedvéért. Sőt továbbmegyek úgy gondolom mindig is szerette a focit de a szocialisták alatt ezt nem lehetett kimondani és szabadon nem adakozhatott a maszop pénzéből. Áldás, hogy végre szabadon lehet önteni a pénzt a fociban a haza üdvére, amit egy nagyon hasznos és előremutató dolognak tartok. Egyrészt erősödik tőle a nemzeti tudat fejlődik a fiatalok testkultúrája és ezzel hasznos tagjai tudnak lenni a társadalomnak, közösségnek, mert tegnap óta már azt is tudom, hogy az egyének boldogulása kora lejárt. Az egy liberális ármány, hogy azt csinálhatok ami másnak nem árt. Sokkal jobbnak tartom ha nem én dönthetem el hogy pl iszok energiaitalt vagy cigarettát szívok, hanem majd megtiltják nekem és még ezt is eldöntik helyettem mit szeretek csinálni. Tök felesleges ilyeneken gondolkodni elveszi az energiát a közösség építéstől. Minden normális ember arra vágyik hogy tollba mondják neki az életét.

2014.07.27. 14:51:19

@mrs. white: Egyetértek, Nyúl Béla legyen a talpán aki a PC beszédet nem tartja szem előtt.

nyünyüge 2014.07.27. 15:26:57

@turista a saját országában:
erre érez rá kiválóan OV, ezért tartunk ott, ahol.

Szelid sunmalac 2014.07.27. 15:38:49

Elolvastam ma par blogot szorkaozasbol. Az az igazsag, hogy mar jopar eve olvasom oket, de ma radobbentem mennyire unalmas is lett. Vannak a szemfeledeles birkak, akiknek minden jo, amit Orban csinal, barmekkora baromsag is legyen. Vannak a masik oldal, akinek semmi nem jo. Meg vannak a vertrollok.
Pedig a keplet egyszerubb. Orban hatalmat akar, elkepsztoe ugyesen veghez is viszi, a nep assizstal, masok meg keptelenek ezt megerteni. De nincs rajta mit erteni. En meg mar nem is akarom.
Miert ne lehetne Magyarorszag felfeudalis- fel-demokrata orszag? Egesz jol eleltek eddig is az emberek ilyen-olyan berendezkedessel. Mi mas lenne a demokracia, ha nem elfogadasa annak, hogy a nagy tobbseg nincse s jodarabid (par evszazad talan) nem is lesz felkeszulve deomkraciara? Egyszeruen mas a kultura. Az enyem megint mas, de en mar leleptem, ugyhogy kevesse izgat. Felolem lehet akar diktatura is es elfogadom, ha az emberek tobbsege azt akarja. Merthogy a beletorodes is akaras.

midnight coder 2014.07.27. 16:33:43

@Szelid sunmalac: A demokrácia elsődleges feltétele a jólét. Ha van sok-sok pénz akkor bele lehet szarni mindenbe, nem gond ha az aktuális kúrmány elkúrja, majd jön egy másik. A gond ott van, ahol az elkúrás a bőrödre megy.

vajdasagi 2014.07.27. 16:52:52

@.Gordon Gekko.: Ezt mondod: "A mai liberális demokráciák sem nem innovatívak, sem nem munka alapúak, sem nem eredményesek. A világ sikerországai nem tegnap óta, hanem 10 éve a brazilok, törökök, oroszország és kína. A nyugat a múltból él és ez egyre kevesebb a versenyben. Nem lehet a végtelenségig adósodni v. háborúkat indítani. "

Te biztosan ne jártál sem Brazíliában sem Törökországban, sem Kaliforniában. Mert ha láttad volna ezeket, nem beszélnél ekkora hülyeségeket. A nyugati liberális demokráciák igenis jól elvannak. Ott a nagy többség elég jól és, és persze vannak nélkülözők is. Ezzel szemben a Te általad ajnározott országokban a többség éhezik.

Ti nyugat-ellenesek nem vagytok köszönőviszonyban sem a valósággal.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.07.27. 17:04:25

@.Gordon Gekko.: "Egyébként azért dobálózhat könnyedén ilyen jelszavakkal Orbán a liberális demokráciáról, mert tudja hogy ez a hallgatóság azt Gyurcsányban látja megszemélyesítve."

Hát igen, ahol nem ostoba idiótákból áll a hallgatóság, oda el sem megy előadni, igaz?

Kiváncsi vagyok, hogy a román-magyar fiatalok mit szólnának, ha Ponta beszélne ilyeneket.

Szelid sunmalac 2014.07.27. 17:07:45

@midnight coder: Marmint azokera, akik megszavazzak az aktualis kormanyt, meg akik hozzajarulnak ahhoz (akar nem szavazassal), hogy megszavazzak oket.

béla a görög (törölt) 2014.07.27. 17:48:51

Elég perverz dolog lehet Orbánt élőben nézni - hova tovább gyomor kell hozzá, hogy kielemezhesd. Én még TV-n keresztül is elhánynám magam. Nem is nézem.
És örök hálám annak aki ezt megteszi és leírja akár foglalkozása akár nem.
-----
Orbán vérprofi. aha de könyörgom vérprofi MI????
Szónok vagy politikus? nem ugyanaz!
Szónok? Igen azt elismerem.
Politikus? Ne röhögtessük már egymást, egy harmatgyönge senkiházi aki dadogna HA NEM SZÓNOKOLNA. Mert ott már lenne más is, lenne másnak is véleménye és azt mondaná NEM. Nem bír vele mit kezdeni.
-----
Én meg azért csak szétcsaptam volna könnyes szemű erdélyiek hátát a románok helyében - tessék (román) nemzetpoltika - ha a magyarhoz tapsikoltál, akkor ehhez is tapsikolj! (csak hogy tudja mihez tapsikol).
de a románoknak több eszük van - örülnek ha ránk szabadíthatják őket.

űrszelvény (törölt) 2014.07.27. 17:54:28

"Mert pontosan tudja (ezért vérprofi) hogy az emberekben megerősíti: a liberális demokrácia rossz, ott nem dolgoznak, nem számít a közösség, a nemzet, a tradícióink, ott férfiak együtt hálnak, és hasonló dekadens dolgok."
De miért, nem így volt?

béla a görög (törölt) 2014.07.27. 17:58:32

@béla a görög: egyébként azt elmondta Orbán az erdélyi magyarságnak, hogy Magyarországon a választok 2/3-a nem illetve nem rá szavazott? Azt elmondta az erdélyi magyarságnak, hogy Magyarországon nem biztos, hogy mindenki olyan hálás, hogy Orbán az ő farkával vereti a csalánt és ehhez az erdélyi magyarság is segített neki.

Ide óhajtanak jönni orbán-szolgának a feudalizmusba vagy elvannak odáát és örülnek az évi egy orbán vendégjátéknak?

Ha esetleg idejönnek akkor nem lesz úgye csodálkozás ha nem lesz forró fogadtatás?

Ez is hozzátartozik az Orbán-féle 'profi' szinielőadáshoz.

béla a görög (törölt) 2014.07.27. 18:00:46

@béla a görög: röviden eszköznek használják őket, ők meg ennek valamiért nagyon örülnek

Szelid sunmalac 2014.07.27. 18:05:17

@béla a görög: Akarcsak a honiak nagy resze. Mi ebben a meglepo? Te nem orulnel, ha hirtelen itt teremne egy masik allam kormanyfoje, kezdbe nyomna egy allampolgarsagot, utlevelet, nemi lovet az onkormanyzatodnak, meg szervezetednek, neha szervezne neked egy kis dzsemborit ingyer, sot, meg szavazhatsz is, mikozben neked semmi hatranyod nem szarmazhatna az egeszbol? Dehogynem orulnel. Ha eredmeny van, akkor azt neked koszonhetik, ha szar van, akkor felteszed a kezed es eled tovabb a kis eleted. Egyszeru, nem?

mojszipupi 2014.07.27. 18:39:34

Majd ha nalunk is kivegzik a patkany korrupt politikus maffiat akkor lehet Kinaval es a tobbi etalon orszaggal dobalozni. Orban eteti, simogatja es penzeli ezeket a fergeket. Maganak meg hobbibol stadiont epit. Kinaban mi lenne az ilyen felcsuti trogerekkel? Na ugye

Alick 2014.07.27. 18:51:23

@midnight coder: "Ahhoz, hogy foglalkozz valamivel elsősorban képzettség kell, aminek megszerzéséhez idő, képességek, és sok-sok pénz szükséges."

Kivéve, ha az ember sikeres politikus... :)

béla a görög (törölt) 2014.07.27. 18:56:56

@Szelid sunmalac:
"Akarcsak a honiak nagy resze."
Azok idióta, fanatizált, gondolkodásraképtelen, szektás zombik. Aki Magyarországon nem látja mit csinál ez a primitív paraszt az menthetetlen.
Erdélyiek - "Te nem orulnel, ha hirtelen itt teremne egy masik allam kormanyfoje..."
Na ja, ha innen nézem, igen. igaz.
De azért elgondolkodnék mert nem szoktak "csak úgy, minden ok nélkül" ott teremni, adni és felajánlani.
Tudod, messziről jött ember azt mondd amit akar - meg ilyenek.
De alapjában véve igazat adok neked igazad van - valószínű én is tapsikolnék.

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 18:59:06

Semmi gond. Boríccsátok Orbánra a Ződ dossziét majd attól padlót fog.

Nyííííhahhahhaaha

Sir Galahad 2014.07.27. 19:14:23

El van ez túlozva. Amit Orbán mond, az mindössze annyi, hogy a jogok mellé, azokkal arányban kötelességeknek is kell járniuk, és ez a korábbi mainstream liberális felfogás szerint nem volt egyértelmű.

Muad\\\'Dib 2014.07.27. 19:27:29

"...hogy a liberális demokrácia tulajdonképpen nem kell az állam működéséhez..."
Mondjuk ez egy tökéletesen igaz, és abszolút nem problematikus kijelentés. Attól, hogy ma a liberális demokrácia a vezérelv, a demokráciák tökéletesen megvoltak a liberális demokrácia előtt is, és valószínűleg meglesznek azután is.
Súlyosan káros ferdítés, amikor valaki a liberális kitétel hiányából automatikusan autokráciát vizionál. A liberalizmus NEM előfeltétele a demokráciának. Lehet, hogy hasznos kiegészítése, de semmiképpen sem alapja.

J.László 2014.07.27. 19:52:59

Mi különbözteti meg a liberális demokráciát a demokráciától? Legyen olyan kedves valaki és magyarázza el nekünk.

Engem a "liberális demokrácia" kifejezés a "szocialista demokráciára" emlékeztet. Miért a jelző?

A liberális magyarul szabadelvűt jelent. 1990 óta egyetlen libsi szájából még nem hallottam kijönni e szót.

Nekem az a véleményem, hogy óvakodni kell azoktól, akik közérthető magyar szavak helyett idegen szavakat használnak és kényszeresen látnak el értelmetlen jelzőkkel önmagukban is közérthető fogalmakat.

egysmás 2014.07.27. 20:40:03

@Sir Galahad: Először jogok vannak, utána jönnek a kötelességek.

Pl. a magántulajdonhoz fűződő joghoz nem tartozhat kötelesség.
Vagy a tisztességes eljáráshoz való joghoz, vagy az élethez való joghoz, vagy a jogszerzéshez való joghoz.
Vagy a lelkiismereti és szólásszabadsághoz sem tartozik, mert nem tartozhat kötelezettség.

Ezek nélkül nincs liberalizmus, amikben pedig ez benne van, az liberális.

Orbán ezeket akarja elvenni.
Vagy hülye, és azt sem tudja mit beszél.

Muad\\\'Dib 2014.07.27. 20:44:21

@egysmás:
Ezek a jogok már akkor megvoltak az európai demokráciák nagy részében, amikor a liberális demokrácia, mint kifejezés, és elv még szóba sem került. A liberális demokrácia ezt még kiterjesztette jó pár egyéb alapvetéssel, melyekből nem biztos, hogy mindegyik annyira remek.

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 20:44:30

@egysmás: 'Pl. a magántulajdonhoz fűződő joghoz nem tartozhat kötelesség.'

- érdekes hogy akkor miért tartozik.

hehe

heheheehe

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 20:45:26

@egysmás: 'Vagy a lelkiismereti és szólásszabadsághoz sem tartozik, mert nem tartozhat kötelezettség.'

Már ha hiszel a holokausztban.

Muad\\\'Dib 2014.07.27. 20:50:55

@egysmás:
Azzal már csak halkan egészítem ki, amit írtál, hogy nem is teljesen fedi a valóságot. Hiszen ezen jogok biztosítása automatikusan kötelesség formában jelenik meg az állam oldalán.

egysmás 2014.07.27. 20:52:19

@Lucky Larry Silverstein: milyen kötelesség tartozik a magántulajdonhoz való joghoz?

A holokamu híreszteléséhez milyen kötelességet kell teljesíteni?
Szóval, a kérdés, hogy mit kell tenned ahhoz, hogy megszerezd azt a jogot, hogy híreszteld a holokamut?

@Muad\\\'Dib: pl. mivel terjesztette ki a liberális demokrácia?
Konkrétumot kérek.

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 20:55:35

@egysmás: Olyan nincs hogy magántulajdonjoghoz való jog.

Tulajdonjognak hívják, a ptk-ban találhatod egy hosszú listával - a tulajdonjog korlátaival, amik mind kötelezettségek.

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 20:57:20

@egysmás: Amúgy a demokrácia meg a liberális demokrácia között a különbség a szabad buziházasság kb, meg néhány senkit nem érdeklő egyé téma.

egysmás 2014.07.27. 20:58:36

@Muad\\\'Dib: A liberális rendszer lényege az, hogy nem hagyja az államot egy bizonyos kontrollszint fölé erősödni az egyén felett.
Ezt a joguralommal éri el, beleírja az alkotmányba vagy az annak megfelelő alapcuccba a garantált jogokat.
Azokat, amik _minden_ polgárát alanyi jogbon megilletik.

A kurvaistenfasza nem tud lesújtani, így, mivel a fenti jogokat csak az állam tudja elvenni, a garanciának is tőle kell származnia.
Ezt csak halkan jegyzem meg.
Szóval, semmi csodálkozni való nincs abban, hogy ha valamit az az entitás garantál, amelyik adni és elvenni tudja a garantált dolgot.

egysmás 2014.07.27. 20:59:56

@Lucky Larry Silverstein: Mi az, hogy nincs tulajdonhoz való jog?

Az az egyik emberi jog, hogy _lehet_ tulajdonod.

egysmás 2014.07.27. 21:01:10

@Lucky Larry Silverstein: Ahol szabad házasodni a buziknak, az liberális demokrácia?

Ez hülyeség.

A buzik házasodásának nincs köze a demokráciához.

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 21:07:14

@egysmás: dehogynem. mi az hogy nincs! de van! de van!

És tudod minek van még köze? Az izraelhez való hozzáállásnak!

Orv bán ne várjon kegyelmet ha egyszer sem mondott jót Izraelről posványoson. Ez már nácizmus!

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 21:09:02

@egysmás: Hülyeség ezt jogként definiálni, mindenhol lehet tulajdonod.

De nukéláris robbanófejed csak akkor lehet ha demokrata vagy!

különben neked annyi

egysmás 2014.07.27. 21:19:23

@Lucky Larry Silverstein: Mi az, hogy hülyeség jogként definiálni?

Ez a jog nem azért lett definiálva, mert mindig is így volt, hanem azért, mert el kellett ezt érni.

Sem Pakisztán sem Kína, sem Észak-Korea nem demokratikus állam, mégis van nukleáris robbanófejük.
Sőt, a Szovjetunió sem volt demokratikus ország, és a mai Oroszország sem demokratikus, mégis van robbanófejük.

Igazából több autokráciának van robanófeje, mint ahány demokráciának.
Persze, ez nem zavar téged.

Muad\\\'Dib 2014.07.27. 21:20:20

@egysmás:
Magyarán nem létezik jog valamilyen kötelesség nélkül.

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 21:31:58

@egysmás: 'Sem Pakisztán sem Kína, sem Észak-Korea nem demokratikus állam, mégis van nukleáris robbanófejük.
Sőt, a Szovjetunió sem volt demokratikus ország, és a mai Oroszország sem demokratikus, mégis van robbanófejük.'

Qrvára nem érted te ezt. Ezek vagy erősek, vagy nincs olajuk.

Ha gyengék vagy van olajuk, akkor terroristák, ha erősek vagy nincs, akkor demokraták.

Érted már?

egysmás 2014.07.27. 21:35:35

@Lucky Larry Silverstein: Mit nem értek?

Azt állítottad, hogy csak a demokratáknak lehet nukleáris robbanófejük.

"nukéláris robbanófejed csak akkor lehet ha demokrata vagy!

különben neked annyi "

így, a saját száddal.

Most meg nekiállsz hadoválni olajról, meg erőről.

A faszé nem azt mondod, amit akarsz mondani?
Ez valami agybaj?

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 21:40:45

@egysmás: Ne vedd már szó szerint a trollkodást, bazmeg!

Milyen tulajdonhoz való jog az, ahol nem lehet NUKÉja mindenkinek aki akar? Én akarnák!

egysmás 2014.07.27. 21:52:31

@Lucky Larry Silverstein: A tulajdonhoz való jog nem korlátlan.
Rabszolgád sem lehet.

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 21:55:35

csak nem ölhetem meg, legalábbis gyorsan nem, csak lassan. de eladhatom, megvehetem

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 21:58:15

@egysmás: lárifári, tőlem akárhogy híhatod a rabszolgáimat

egysmás 2014.07.27. 21:58:58

@Lucky Larry Silverstein: Ha kiderül, hogy rabszolgát tartasz, mehetsz a börtönbe.

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 22:09:19

@egysmás: Van cégem ott mindenkivel rendelkezem, eladom őket a kínaiaknak ha fölvertem az értéküket.

egysmás 2014.07.27. 22:23:39

@Lucky Larry Silverstein: Dehogy rendelkezel velük.
Amíg fizeted őket, megteszik, amit meg kell tenniük.
Ha pedig lejárt a munkaidő, hazamennek.
És, ha valamelyik besokall, ha a fejed tetejére állsz, akkor is otthagy a picsába.
Ha pedig nem fizetsz nekik, kiperelnek a gatyádból is.

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 22:51:26

@egysmás: Én miondom meg mikor hova megy. Ha besokall jön a másik. A nevüket se tudom.

egysmás 2014.07.27. 22:58:13

@Lucky Larry Silverstein: Tehát nem rabszolgák.
Tudod, a szavaknak VAN jelentése.

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 23:06:47

@egysmás: lárifári, fingod nincs neked mi a rabszolga jelentése

Sir Galahad 2014.07.28. 07:59:27

@egysmás: Pont ennek a szemléletnek van vége, tökéletesen írtad le a liberális elveket. "Pl. a magántulajdonhoz fűződő joghoz nem tartozhat kötelesség." - írod. Dehogynem: az, hogy köteles vagyok tiszteletben tartani a mások jogát a magántulajdonukhoz... és végigmehetnénk a többin is, amit írtál.

fvipera 2014.07.28. 10:46:58

@maxval, a gondolkodó birca: orbán mindenkinek azt mondja, amit hallani szeretne.

fvipera 2014.07.28. 10:56:38

@Lucky Larry Silverstein: az alapjogok előfeltétel nélküliek. ha pedig ezt a rendszert megbontod, akkor a végén a fejedre dől a ház. ez fog történni orbán rendszerével. nem lehet büntetlenül szórakozni pl. a magántulajdonnal. orbán ezt megtette és ma már látszik, hogy senki nem ruház be Magyarországon. más szavakkal: jópofa dolog a kommunizmus, de csak addig működik, ameddig ki nem futsz mások pénzéből. majd csodálkozik a jónép, amikor orbán egy támogató EU környezetben vezeti falnak az országot.

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.28. 15:39:49

@midnight coder:
Én brit Lidlben veszem a tök ugyanolyan ízű Coca-Colát.

Mit kéne látnom egy német Lidlben? Azt a döbbenetes dolgot, hogy ott, ahol kisebb az ÁFA és egyéb adók, ott még olcsóbbak is ugyanazok a cuccok?

egysmás 2014.07.28. 19:41:21

@Sir Galahad: Tévedsz.

Egy jogot elveszíthetsz, pl. azzal, ha nem tartod tiszteletben más jogát valamire, de nem kell megszerezni, mert az adott.
Nem azért van jogod a magántulajdonra, mert tiszteletben tartod mások ezen jogát, hanem azért, mert az állam ezt garantálja neked.
Az elvonásával fenyeget(het), de nem kell teljesíteni érte semmit.
Ha te otthon henyélsz, és naphosszat trollkodsz, akkor is jogod van ahhoz, hogy legyen magántulajdonod.
És ugyanígy van ez minden emberi joggal.
Egyszerűen nem tartoznak, mert nem tartozhatnak hozzá kötelességek.
Pl. nem írhatod elő, hogy csak akkor van jogod a magántulajdonhoz, ha dolgozol, vagy ha kék a szemed, vagy, ha akármi, mert pl. egy ajándék vagy a nyeremény is magántulajdon.

Sir Galahad 2014.07.28. 21:48:39

@egysmás: Még egyszer mondom, Orbán arról beszélt, hogy ennek a világnak, amit például itt, most te is megfogalmaztál, vége. Ha örülsz neki, ha nem, vége. Ez van.

"Ha te otthon henyélsz, és naphosszat trollkodsz, akkor is jogod van ahhoz, hogy legyen magántulajdonod." Hát persze, de ha mindenki úgy gondolkozik, mit te, nevezetesen hogy a tulajdonhoz nekem jogom van, de nekem nem kötelességem tiszteletben tartani a mások tulajdonhoz való jogát, akkor a tulajdonhoz való jog egy üres szólam marad tényleges tartalom nélkül. Minden jog annyit ér, amennyit gyakorolni tudok belőle, és ha nem tudom gyakorolni, mert mások nem tartják tiszteletben, akkor nem ér semmit, nincs. Ha ez nem működik kölcsönösen, oda-vissza, akkor semmi értelme az egésznek.

Párhozamba, egyensúlyba kell állítani a jogokat és a kötelességeket. A jogokat ugyanis a velük szemben álló kötelezettségek teszik gyakorolhatóvá. Ez független attól, hogy ez a bizonyos jog eleve adott-e, vagy az állam garantálja-e. Szerintem ez egy logikus rendszer - ha nem érted, sajnálom.

egysmás 2014.07.28. 22:03:12

@Sir Galahad: Nehéz ez neked!
Nem tudsz különbséget tenni az között, hogy valakinek joga van valamire és az között, hogy egy jogot elveszíthet valaki.
Oké, vegyünk egy egyszerűbb példát!

Ahhoz mindenkinek joga kell, hogy legyen, hogy tisztességes bírósági eljárásban lehessen csak elítélni.
Ehhez a jogához nincsenek kötelezettségek, ezt a jogát semmilyen cselekedettel nem veszítheti el.
Ez egy olyan jog, amihez nem fűződhetnek kötelezettségek.

Sir Galahad 2014.07.29. 08:48:06

@egysmás: Ne fáradj, lehet találni néhány jogot, amihez nem tartozik kötelesség, és olyan kötelességet is, amihez nem tartozik jog - vannak kivételek. De a fő szabály az, hogy a jogoknak és a kötelességeknek egymással arányban kell állniuk. Úgy a rendszer összeomlik, ha a jogokat mindenki követeli magának, de közben semmilyen kötelezettséget nem tart be.

egysmás 2014.07.29. 18:55:53

@Sir Galahad: A faszt.
Az állammal nem üzleti a viszonya a polgárnak, mert az állam hozza a szabályokat és nincs lehetőség a polgárnak betartatni azokat.

Mellesleg nem igazán értem, hogy milyen kötelességekről beszélsz?
Mondjál kérlek pár kötelességet, meg a hozzájuk tartozó jogot!
Meg meséld el, hogy mi történne, ha valaki a kötelessége nemteljesítése folytán elveszítene jogot.

Csak, hogy tudjuk, TE miről beszélsz.
Mert azt, hogy Orbán mit MONDOTT, azt értem...

igazi Ténytár 2014.08.03. 12:31:41

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: ne röhögtess mar, hogy a 1.36 MILLIÁRD kínai mellett te itt a parezer Nigériai bűnöző miatt négerezel! Meg ha az összes nigeriai ott élne akkor se lennének meg 12%-se!

De persze az a kisebbség a felelős a döntő többség bajáért...(zsidókat nem akarod előhozni?)

Ilyen hasonlattal Európának tényleg rákfenéje a magyar nőkereskedői, tolvaj stb bűnözői mentalitás.

ja, az mas akkor nem igy nezzuk.

igazi Ténytár 2014.11.08. 14:21:28

@ Újra

____
index.hu/kulfold/2014/11/04/kover_szingapur_illiberalis/

Kövér modellértékűnek nevezett egy újabb illiberális államot
____

igazi Ténytár 2015.03.08. 09:00:55

@ "De feleim, miért a felháborodás? Orbán következetesen ugyanazt mondja legalább ötödik éve ebben a kérdésben: hogy a jövő a Putyin-féle autokráciáké, hogy a liberális demokrácia tulajdonképpen nem kell az állam működéséhez, és hogy tetszőlegesen túl- és átlépheti hatáskörét bármikor, mert"

KOMOLYAN, miközben MOST IS TE HÁBORODSZ FEL??? ;-)))

hacsaknem.blog.hu/2015/03/07/ha_az_igazsagszolgaltatast_en_iranyithatnam#comment-form
süti beállítások módosítása