Bírói ítéletben büntetlenül cigányozni...

H_A Címkék: erőszak ítélet előítélet rasszizmus igazságszolgáltatás cigányság Jobbik Magyar Gárda Gyulai Törvényszék Szebb Jövőért Polgárőr Egyesület dr. Mucsi Erika2014.04.25. 00:15

Nem titkolható megdöbbenéssel és felháborodással olvasom, hogy a 2009-ben feloszlatott Magyar Gárda egyik utódszervezetének tartott Szebb Jövőért Egyesületet (SZJE) a Gyulai Törvényszék nem találta feloszlathatónak. Leszögezném rögtön az elején: nem kizárólag az ítéletet tartom hátborzongatónak, nem a a strasbourgi emberi jogi bíróság ezzel kapcsolatos döntésének teljes figyelmen kívül hagyását érzem legalábbis elgondolkodtatónak, hanem a dr. Mucsi Erika bírónő által jegyzett ítélet indoklását találom elképesztőnek.

Csatlakozom ezennel mindahhoz, amit az előttem szóló jogvédő szervezetek már elmondtak a mellbevágó bírói ítélet kapcsán, de az utókor számára még egyszer leírom, hogy egy paramilitáris csoport megfélemlítő, rasszista, jogsértő magatartására miként nyújt feloldozást ma egy magyar igazságszolgáltatás intézmény:

„A »cigányság« mint kategória nem elsődlegesen faji alapon értelmezhető, hanem az ekként jelzett életformát követő, faji hovatartozástól függetlenül a lakosságnak egy elkülönült, a többségi társadalom hagyományos értékeit és a már hivatkozott jogszabályok által is védett értékeket semmibe vevő csoportjaként, akik egy bizonyos munkakerülő életforma, a magántulajdont, együttélési normákat nem tisztelő erkölcsi felfogás követői.”

Következésképpen - bár szorongást kelthet a magyar (és nem magyar?) emberekben - a Gyulai Törvényszék semmi kivetnivalót nem talál abban, hogy a SZJE tagjai egyenruhában, menetoszlopban, katonai vezényszóra felsorakozva indulnak csoportokra szakadva járőrözni Magyarország településeinek utcáin.

Véletlenül sem szeretnék abba a hibába esni, hogy az említett intézmény torz, előítéletes érveléséhez hasonló csapdába essek, és visszavonható-visszavonhatatlan szentenciákat fogalmazzak meg a magyarországi igazságszolgáltatás egészéről. Ennek ellenére is - hogy plasztikusan fogalmazzak, és kellően témába vágó legyek - bicskanyitogatónak érzem azt, hogy egy bíró törvényszéki ítéletben magánemberként büntetlenül cigányozhat. Nem gondolom, hogy a Jobbik rendezvényeit biztosító, és ideológiáját követő civil szerveződés gátlástalan masírozását egy bíróság valamely, bármely etnikai csoport megbélyegzésével legitimálhatja.

Amellett, hogy tulajdonképpen nem túl jó érzés egy olyan jelenben élni, amelyben a devecserihez hasonló cigányellenes atrocitások megtörténhetnek, mélységesen elkeserít, hogy egy törvényszék ítéletében felmentést nyújt azoknak, akik nem ritkán példát mutatnak arra nézve, hogyan kell ezt jól csinálni: hogyan kell ártatlan gyermekek életét is kioltani akár a "nem elsődlegesen faji alapon értelmezhető" „férgek”, „patkányok”, „sátánfajzatok” kategóriája iránt érzett zsigeri gyűlölködés szellemében.

Tisztelt Bíróság! Távolról sem hangulatot kelteni szeretnék, ahogyan önök fogalmaznak. Önökkel ellentétben engem aggodalommal tölt el, hogy a szélsőséges politikai erők térnyerésének árnyékában és újabban úgy tűnik, az igazság egyes megtévelyedett szolgáltatóinak hathatós segédletével szökken szárba a különböző félkatonai szervezetek generálta társadalmi erőszak.

Bízom benne, hogy csupán egy alkalmatlan, dilettáns bíró egyszeri, de még mindig jóvátehető döntéséről van szó, és nem egy meghonosodni látszó rendkívül veszélyes gyakorlatról. Ahogy a Magyar Gárdának, úgy a Szebb Jövőért Egyesületnek sincs helye a magyar közéletben. Egyáltalán nem mindenki cigány, aki bűnöző, mint ahogy semmi keresnivalója a bírói székben annak, aki állami tisztviselői minőségével visszaélve civilként cigányozik. Az igazságszolgáltatás nem érzelmi vagy szimpátia kérdés: semmi köze nem lehet ahhoz, hogy dr. Mucsi Erika bírónő otthon a mosatlan edények fölé hajolva utálja a cigányokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr506082769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BigPi 2014.04.25. 07:48:32

"Az igazságszolgáltatás nem érzelmi vagy szimpátia kérdés."

Kezdeném a végén. A bírói szabadság teret enged az érzelmi megnyilvánulásoknak. Ezt más ítéleteknél is lehet látni.

"„A »cigányság« mint kategória nem elsődlegesen faji alapon értelmezhető, hanem az ekként jelzett életformát követő, faji hovatartozástól függetlenül ......"

Első hallásra tényleg felháborítónak tűnik, de el kel ismerni, hogy a "cigány" jelző ma már nem egy kisebbséget jelöl. Hiszen az adott kisebbségre ma már Roma ként hivatkozik magára, így a közbeszédben a cigány szó egyre inkább minőség jelzővé válik. Gondolj, csak a vandál szóra. A vandál nép név is átment ezen a folyamaton. A kérdés az, hogy a cigány szó esetén ez már lezárult folyamat-e? Úgy gondolom még nem, de a forduló pont már megtörtént, és ezt érzékelte a bíró is.

A másik kérdés az egyenruhában masírozás. Először is tisztázni kellene, hogy mit nevezünk fél-katonai szervezetnek. Itt is látható a nyelveben a kettősség. Hivatalos hivatkozás szerint olyan civilek akik fegyveres csoportokat alkotnak valamilyen cél érdekében. A köznyelv minden olyan csoportot fél-katonai szervezetnek nevez ami egyenruhát használ és hierarchikus felépítésű. De ne felegyük ez utobbi szerint ebbe a csoportba tartoznak az úttörők, a cserkészek, polgárőrök és még hasonlók.
A kérdés az, hogy ezeknek szervezetek a viselkedését közterületen, mennyire kel szabályozni? Kelle, szabad-e tiltani az ilyen szervezetek gyülekezési jogát?

Éhes_ló 2014.04.25. 20:58:13

Szar ügy a bírói függetlenség amikor nme a PC dogmáknak engedelmeskedik a független bíró.
szar ügy az igazság bírói ítáletbe foglalva a cigányeszközkezeló bakónak.

Szar úgy a valósággal szembesülésetek.
Nektek.
Ez csak a kezdet.
A végetek még odább van.

bedeguz33 2014.04.27. 16:38:58

Magyar ember az anyanyelvén beszél.
Cigány- magyar szótár : rom = cigány
Ez már így van több százada, amióta a cigányok betelepültek az országunkba, nehogy már nekünk kelljen cigányul megtanulni !

eßemfaßom meg áll 2014.04.27. 16:50:20

"a Gyulai Törvényszék semmi kivetnivalót nem talál abban, hogy a SZJE tagjai egyenruhában, menetoszlopban, katonai vezényszóra felsorakozva indulnak csoportokra szakadva járőrözni Magyarország településeinek utcáin."

Ha ezt megtenné a rendőrség mint pont erre a célra fentartott állami szervezet, akkor nem kellene magánszemélyeknek a saját költségükön a saját szabadidejüket erre áldozni.

Hogy ez zavarja azokat akik emiatt akadályoztatva érzik magukat a mindennapi betevő lopásban-rablásban-betörésben, az engem spec nem igazán zaklat fel.

vezér01 2014.04.27. 17:20:33

És mit gondolsz Sándor Zsuzsa bírónő zsigeri gyűlölködéséről? "kis görény,aljas kis tetű,sunyi kis mocsok" ? Bár ez is csak egy alkalmatlan,dilettáns bírónő egyszeri és jóvátehető magánvéleménye.
Amúgy meg az ítélet idézett részében semmi kivetni valót nem látok, sima szarkeverés a hisztitek.

Mohamed 2014.04.27. 17:32:09

"a Magyar Gárdának, úgy a Szebb Jövőért Egyesületnek sincs helye a magyar közéletben."

Ebben tévedszz!
Nagyon is szükség van a közéletben és a közbiztonságilag elhanyagolt területeken rájuk függetlenül attól, hogy milyen néven jelennek meg.
Méghozzá azért van szükség rájuk mert senki más (még a rendőrség sem)nem hajlandó megvédeni az embereket ettől a szemét embernek nem nevezhető hordától.

feketeesfeher 2014.04.27. 18:11:10

@vezér01:
"És mit gondolsz Sándor Zsuzsa bírónő zsigeri gyűlölködéséről? "kis görény,aljas kis tetű,sunyi kis mocsok" ?"

Ezt melyik ítéletében írta?

zobod 2014.04.27. 19:22:41

A politikusok, formális vezetőktől a magukat civilnek láttatni akaró figurákig, azzal foglalkozzanak, hogy mit lehet tenni a totálisan perspektívátlan közegbe születő gyerekek érdekében, hogy a nyomort újratermelő, önsorsrontó szocializációs minták megváltozzanak végre. Ha erre a kihívásra működő válaszok is születnek, akkor szjpe sem lesz, és még bíróság sem kell majd hozzá.

Vu, de ja vu 2014.04.27. 19:48:23

A jogvédők felháborodását abban az értelemben értem meg, ha a háborgás témája az a nyelvi paradoxon, ami miatt egyenlőre nincs megfelelő kifejezés arra a jelenségre, hogy egyes, etnikailag körülirható csoportosulásból álló személyek azért követhetnek el általában szintén jól meghatározható bűncselekmény-fajtákat, mert az igazságszolgáltatás színvonala olyan alacsony, hogy a megszokott polgári rendvédelmi erők (polgári védelem) mellett további, a célcsoporttal szemben fellépő, de el nem ismert más rendvédelmi erő létrehozását és működését is legitimizálhatja.

Az ország keleti részében élve, módom volt kb. 1 hónapot a nyugati országrészben eltöltenem és az első döbbenetem az volt, hogy cigány házaktól pár száz méternyire, őrizetlenül, hobbitelket művelő embereket láttam. A helyiek ugyan mondták, hogy előfordul terménylopás időnként, azonban összehasonlíthatatlan az és az itteni lét, amikor az itt élő körbekerített kertjéből úgy szüretelnek, hogy ha észre is veszi a tulaj, visszaküldik a házba, "egészségügyi" okból:-(((

Sajnálom a bírónőt, mert egy olyan csürhe támad most rá, amelyik ellen nincs védelem, mert ezeknek - bármit mondanak - a szava maga az igazság, mint axióma, ami ellen minden szó fölösleges.

Holott elég lenne csak annak utána olvasni, hogy a történlemben mikor és miért radikalizálódtak társadalmak, mikor és miért kezdődtek nép pogromok, és végül hova vezettek ezek...

Egyenlőre a szélsőjobb által létrehozott szervezetek azok, amelyek hatásosan képesek fellépni a renitens, a lakosság nagyobbik részét sújtó, súlyában talán csekély, de gyakoriságában elviselhetetlen agresszióval szemben.

Ezen kívül kérem a jogvédők fellépését azok védelmében is, akik tisztességes, fehérbőrű magyar állampolgárok, munkájuk miatt vagy más okból öltönyt viselnek, így könnyedén összekeverhetők a "fehérgalléros bűnözőkkel"... Ugye ez is egy fenntartások nélkül elfogadott fogalom, egy köztisztviselőt azonban jogosan zavarhat - mégsem tesz különbséget a szleng a kettő közé... DE EZ JÓL VAN ÍGY???

A "bodzaszedésből százmillát", a "csigafelvásárlásból nagy vagyont", a "szinterezésből családi megélhetést" biztosító esezek semmilyen ingerküszöböt nem érnek el, de a "nemdefiniált származású emberek tipikus bűnözői életmódja" ellen fellépő önszerveződő csoportok erőszakmentes megjelenése, bűnmegelőző jelenléte már indok??? Megindul az államgépezet... és letarolja a jog mellett kiállókat???

Nem fognak cigányozni: tessék nevet adni ennek a bűnelkövetési formának IS, és kész...

Húsleves 2014.04.27. 19:51:24

A cikket, meg a többi hasonló szart olvasva nincs illúzióm affelől, hogy a kirekesztő beszéd elleni nemes antifasiszta harc következő állomása az lesz, hogy majd ti írjátok meg előre a bírók helyett az ítéletet, hogy ilyen szégyenteljes ítéletek ne fordulhassanak többé elő.

És ha holmi értelmiségiek esetleg nem állnának be közétek kórusban bégetni, ahogyan az a PC "szabadság" korában egy igazi "nem genetikai alattvaló"-tól elvárható, akkor a kommunista "történész" Karsai Elek fia, Karsai László majd jól beléjük kussoltatja a véleményüket a cigányokkal, ahogyan ezen a "konzultáció"-n tették Czeizel Endrével és Vajda Zsuzsannával.

Húsleves 2014.04.27. 19:54:56

Kimaradt a felemelő "konzultáció"-hoz a link, pótolom:
www.youtube.com/watch?v=bMEGrnZ5Zp8
Érdemes megnézni, szép jövő tárul elénk, ahol cigányok ugatják le a tudósokat.

J.László 2014.04.27. 20:11:50

Fetrengjetek libsik. Májusban jön a következő zakó.

Exploiter 2014.04.27. 20:16:04

A történet csak tünet. Egészen egyszerűen így lehet összefoglalni a dolgot:
Vagy megoldja valaki a cigány problémát végre, vagy valakik fogják megoldani később.
El kell jutni odáig, hogy probléma márpedig van. Ez az első lépés.
A jobbik tudja ezt, bent is vannak a parlamentben. Jó ez bárkinek?

J.László 2014.04.27. 20:17:18

Jó vicc különben, hogy az éjt nappallá téve csutimocskoscigányozó libsik jönnek most ezzel.

Húsleves 2014.04.27. 20:19:10

@J.László:
Nehogy azt hidd, hogy attól, hogy nem őket választjuk, nem ők lesznek az "emberi jogok védelmezői" az Unióban. Kapnak majd valamilyen "szakmai", "szakértői" szerepet, meg egy gombot, amivel bármikor kikapcsolhatják Morvai Krisztina mikrofonját, ha esetleg meg akarná kérdezni, hogy a szabadkőműves kormány alatt titkosszolgálatokkal gyilkoltatott cigányokkal miért nem példálózik Göncz Kinga.

J.László 2014.04.27. 20:20:56

@Húsleves:
Nos, ez a másik fele.
Ki is gyilkoltatta a titkosszolgálatával a cigányokat?
Természetesen nem neked szól a kérdés.

Húsleves 2014.04.27. 20:24:41

@J.László:
Ugyanazok, akiknek a nemes lelke most jajj de nagyon vérzik értük.
Természetesen nem neked szólt a válasz :)

vezér01 2014.04.27. 20:25:39

@feketeesfeher: Kálmán László blogján ítélte el ily szavakkal Schiffert,mert másként gondolkodott /és beszélt/ bizonyos dolgokról. Ha módodban áll végigolvasni a Gyulai Ítélőtábla bírónőjének indoklását,abban bizony se "cigányozás",se ilyen sándori
gyűlölködést nem találsz.
Elfogadom,hogy nincs "cigánybűnözés,mint ahogy nincs "fiatalkorú bűnözés" se /vagy az van???/,de ha azt hallom,hogy egy 85 éves öregasszonyra rátörték az ajtót,brutálisan összeverték,szemét kinyomták,megerőszakolták,baltát vágtak a hátába és kirabolták,akkor bizony tudom,hogy roma volt a tettes.
És ez nem elő,hanem utóítélet.

Nemetsek Tibor 2014.12.02. 14:26:31

@vezér01: bocs, a kis csúszásért plne :) de érdekelne,hogy ezt hol írta?
süti beállítások módosítása