Jól teljesítünk veszélyhelyzetben: jöhet az EU segítsége

H_A Címkék: propaganda árvíz felszólalás Fidesz Orbán Viktor EU EP Pelczné Gáll Ildikó2013.06.11. 01:14

Az árvízzel folytatott küzdelem hevében eltelt napokra való tekintettel, a különösen és egyre jobban dübörgő miniszterelnöki és kormánypropaganda vonatkozásában, a nemzeti összefogás szellemében lerakott nemzetiszínű, önálló lábakon álló homokzsákokra vetve egy pillantást, számomra a hét eleje híreinek egyik legebbike ez: Pelczné Gáll Ildikó fideszes európai parlamenti (EP) képviselő az EP hétfő esti strasbourgi plenáris ülésén felszólította az illetékes uniós szerveket, hogy nyújtsanak pénzügyi segítséget az árvízkárok enyhítéséhez.

Olyannyira szívemhez szólt, és egyben gyomorszájon vágott a képviselő dagályosan-patetikusan csöpögő felszólalása, hogy kénytelen vagyok szöveghűen mellékelni, hátha minél többen a csodájára járnak:

„Bajban ismerszik meg a barát, tartja a magyar mondás. Napok óta folytatnak emberfeletti küzdelmet Közép-Európa hatóságai és lakói az elmúlt évszázad egyik legsúlyosabb árvízével szemben. Az árvíz Magyarországot sem kímélte, az azonban nem csak rekordvízállásokat hozott: Június 4-e a Nemzeti Összetartozás Napja Magyarországon, amit ez a rendkívüli vészhelyzet úgy személyesített meg, hogy a határon belülről és túlról érkezett önkéntesek példátlan összefogását mutatta meg. Hivatásosok, a katasztrófavédelem, a honvédség, a vízügyesek, a rendőrség jól szervezett és irányított csapatai mellett a segélyszervezetek és több ezer önkéntes vett és vesz részt a védekezésben. Mindenki lehetőségei és adottságai szerint teszi a dolgát. Férfiak, nők, idősek és fiatalok hordják a homokot, töltik a zsákokat, biztosítják a meleg élelmet és a kiköltöztetettek elszállásolását. Miközben mindannyiunk nevében megköszönöm ezt az önzetlen és áldozatos munkát, késlekedés nélkül arra kérem az Európai Uniót: nyújtson segítséget a károk enyhítésében, a jövőre nézve pedig tegyen lépéseket annak érdekében, hogy a szükséges, ugyanakkor ma még hiányzó védvonal megépítésére a források rendelkezésre álljanak.”

Hát nem gyönyörű? Ez a lírai telítettségű ömlengés, amelyből még a Nemzeti Összetartozás Napja sem maradhatott ki, ez a drámaian megható, magyar emberek iránti hálától és elismeréstől szétfeszülő expozé Pelczné Gáll Nofacenonamenonumber Ildikó előadásában, másik oldalról megvilágítva lényegében egy ellentmondást nem tűrő felszólítás, utasítás, ostoba fölényeskedő követelőzés. Sürgetése valaminek, amihez jogunk van. Úgy értem: mostazonnal, tegnap is késő volt alapon. Az Unió tolja szépen ide a zsetont, bocsássa rendelkezésre a forrásokat, világos? Minket alanyi jogon megillet, és ne érdekelje, hogy stadionok helyett miért nem gátakat/védvonalat építettünk az elmúlt években. Valószínűleg most az önzetlen és áldozatos munka helyett hátradőlve szemlélhetnénk miként vonul el a víz.

Mert igaz ugyan, hogy a miniszterelnök úr már hosszú napok óta, lankadatlanul egyszemélyben irányítja a munkát a gátakon, testével száll szembe a vizek haragjával, mindenhol ott van, ahol szükség van rá, vagy nincs,

És elhangzott ugyan, hogy 2010 óta Magyarország 250 milliárd forintot költött árvízi védekezésre, gátak megerősítésére, víztározók építésére, és itt ma mindenki biztonságban van, az árvízi védekezéshez szükséges létesítmények, és árvíz esetén a közvetlen védekezéshez szükséges források és eszközök korlátlanul rendelkezésre állnak,

És azt is hallottuk már, hogy tágabb értelemben tehát nincs ok aggodalomra: az árvízi védekezés költségeinek fedezete biztosított, szükség esetén a költségvetési tartalékokból, illetve fejezeti összegek átcsoportosításával is előteremthető a védekezés költségeinek fedezete,

És nem mellékesen ugye kívülről ismerjük már a Magyarország jobban teljesít mint az uniós tagországok, ma a saját lábunkon állunk, és minden külső segítség nélkül érünk el sikereket típusú sztorikat

És szem elől nem tévesztve, hogy a már legalább három napja működő, államosított rendszerben kitalált nemzeti összefogás 1357-es vonalán az árvízi rászorultak megsegítésére – hála legyen - több mint 100 millió forintot sikerült összegyűjteni,

most mégis úgy tűnik, az Unió pénzére szorulunk. Arról az Európai Unióról van szó, amelytől merőben eltérő neveltetésünk okán merőben eltérő, szokatlan viselkedési normák mentén viszonyulunk, amellyel szemben a folyamatos szabadságharc szellemében foglalunk állást, amelyet mindig a nagy sötét ellenséggel azonosítunk, amikor kormányzati kudarcaink mögül kilóg a lóláb. A páratlan napokon ugyebár, amikor éppen lerohanni készülünk Európát.

Ha annyira jól elvégeztük a házi feladatunkat, miként azt a hasbeszélő üzemmódra állított propaganda nyomatja, mi szükségünk van idegen pénzforrásokra, tisztelt Pelczné? A Strasbourgba előretolt katasztrófavédelmi helyőrség most mégis térdre borul a gonosz Európa előtt? Orbán közlegény a gáton mit szól mindehhez? Ja, tudom: jobban teljesítünk, de még nem elég jól.  

Mondjuk ha feleannyit foglalkoznátok az önmarketingeléssel, és az árvízzel való pózolás valamennyi válfaját nem próbálnátok ki, hanem példának okáért problémacentrikusan építkeznétek, (nem stadionokban, homokzsákokban mérve) és olykor hajlandóak lennétek beismerni, ha valamit elqrtatok, akkor talán nem kellene magyar népi bölcsességeket hatásvadász csomagolásba bújtatva, nevetségesen fölényeskedve, kuncsorogni az EU-s pénzekért. Amelyek egyébként tényleg járnak, bár kétségtelen, hogy cserében annyira nem díjazzák a berúgott ajtón érkezést, ablakon távozást, a gumicsizmát az asztalon, és a könyékig pörköltben stílust. Akármilyen szekuláris, keresztényellenes, családellenes banda is legyen.

Úgyhogy reménykedjünk! Hátha a magyar közmondások idegen európai szíveket lágyítanak meg. Az idegen európai pénzek meg majd magyar nemzeti károkat enyhítenek. Ha már így alakult. Hogy annyira megállunk a lábunkon, hogy nem.

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr335354911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amadeus62 2013.06.12. 12:28:01

@fehérfarkas:

Arról nem beszélve, hogy a válság miatt az elmúttnyócévben szerte Európában megduplázódott a munkanélküliség, nem csak nálunk. Amiért a szocikat ütni-verni lehetne (és jogosan) az az államadósság drasztikus növekedése és a szokásos hazugságaik (nem lesz gázáremelés + egyebek...)
Viszont ha a szocik bűneiért ütés-verés járna, akkor a fidesznyikek bűneiért kivégzés.

Szociknak vége 2013.06.12. 12:28:03

@fehérfarkas: Hogy hogy milyen lehet a kudarc? Hol éltél 2010 előtt?

Peterpapo 2013.06.12. 12:29:26

@fehérfarkas:

"De 2010-ben nagyon naivan azt hittem, hogy az új kormány majd tanul az elődei hibáiból és kijavítja azokat (vagy legalábbis törekszik rá)."

Te nagyon naív vagy. Én tudtam, hogy nem így lesz. Azért nem is rájuk szavaztam. Tudtam, hogy szarabbak lesznek a válaszható szarnál is, így én a kisebbik rossznak látszó szarra szavaztam.

Peterpapo 2013.06.12. 12:32:18

@MetroGoldwinMayer:

"1. Az elmúlt 3 év adósság növekedése, GDP csökkenése, forint romlása és a foglalkoztatásbeni csökkenés ÓRIÁSI SIKER azzal összehasonlítva, akik 2014ben alternatívaként megjelennek és már megmutatták mit tudnak."

Jézusmária!

Szociknak vége 2013.06.12. 12:37:19

@fehérfarkas: Moost itt a Bajnai vagy a Gyurcsány kormány pozitívumairól beszélünk? Vagy elírtál vmit? Nevetséges.

Gy és B alatt minden 7végén 100ezrek tüntettek, rövid az emlékezeted.

Amadeus62 2013.06.12. 12:38:27

@MetroGoldwinMayer:

A Jobbikra miért nem szavaznál? Ők még nem bizonyítottak mint az elmúlt 23 év kormányai és nem is "ballibek".

pocaklakó minimanó 2013.06.12. 12:41:20

@fehérfarkas:

"Persze akkor is voltak hibák, elég komoly hibák, de le is váltottuk ezért őket."

"Kemény bírálatot kaptunk a szovjet elvtársaktól, de a kritika helyes. Felvetődik a kérdés, hogy láttuk-e a hibákat? A hibáknak jelentős részét láttuk, de nem tettük meg a szükséges intézkedéseket. A gazdasági hibák egy jó magyar közmondással jellemezhetők: tovább nyújtózkodtunk, mint ameddig a takarónk ért. A tervek nem voltak reálisak, alapvető hibák vannak a tervezésben (...) A belügyi és igazságügyi szerveknél komoly hibák vannak. Helyes a szovjet elvtársak megállapítása, hogy minden felülről indult. Mi általában azt hangoztattuk, hogy nem fogják elég keményen a dolgot, ha valahol nem büntetnek eleget. Ezt az alsó szervek szó szerint vették, s ennek következménye lett a nép sanyargatása. Bár, amikor a párt ezt észrevette, intézkedett a visszaélések megszüntetésére." (Hidas István et.)

Peterpapo 2013.06.12. 12:43:40

@MetroGoldwinMayer:

Az. Nem gondoltam, hogy emberek ilyeneket képesek mondani végső kétségbeesésükben. Aggódom érted.

Peterpapo 2013.06.12. 12:48:02

@pocaklakó minimanó:

A Fidesz (párt) is ezt csinálta. Megszüntette a visszaéléseket. Amiket az MSZP csinált. És áthelyezte saját hatáskörbe. Így mégiscsak más és megbocsátható. Legalábbis ők úgy gondolják. A kis buták.

fehérfarkas 2013.06.12. 12:50:44

@Amadeus62:
Egyetértek. Ez nem értik meg a Fideszre szavazók.

fehérfarkas 2013.06.12. 12:55:21

@MetroGoldwinMayer: "Hogy hogy milyen lehet a kudarc? Hol éltél 2010 előtt?"

2010 után leálltak az autópálya és gyorsforgalmi útépítések. A panelprogram lelassul. Új motorvonatokat és mozdonyokat nem vettek. Az egyészségügy finanszírozása drasztikusan csökkent. A szociális támogatások drasztikusan csökkentek. A felsőoktatás támogatása 1/3-dal csökkent.

Szociknak vége 2013.06.12. 12:59:21

@fehérfarkas: Na és?

Most fizetjük ki az eddigi fejlesztéseket is.

fehérfarkas 2013.06.12. 13:01:29

@pocaklakó minimanó:

Minden hibájával együtt a jelenleginél sokkal jobb volt az "elmúlt8év". Persze jobb lett volna, ha az észtekhez hasonló fejlődést valósítanak meg, de sajnos nem így történt. De azért 2002-2010 között a gazdasági világválságos év kivételével végig növekedett a gazdaság, és az ipari termelés. A nettó bérek is folyamatosan nőttek az átlag és az átlagalatti jövedelműeknél is (és nem pedig csak a jól kereseőknél). Nem egy észt növekedést mutattunk, hanem annál lassabbat, de azért a lassú növekedés és fejlődés is növekedés és fejlődés - szemben azzal a most van: csökkenés, visszaesés.
2013 márciusában nagyobb volt mint amikor Bajnai átadta a kormányzást Orbánnak 2010-ben.
Ráadásul a szocik úgy növelték az államadósságot, hogy 30-cal kevesebb adónem volt, kisebb volt az ÁFA, kisebb volt az össz adóterhelés, az akkoriban annyira szidott megszorítások meg sem közelítették az elmúlt 3 évbelit, nem nyúlták le a manyup pénzeket, épültek autópályák, sokkal gyorsabban haladt a panelprogram, a minimálbér adómentes volt, és az átlagbérből élők kaptak adójóváírást, és még lehetne hosszan sorolni.

Most meg úgy magasabb az államadósság, mint a 2010-es kormányváltáskor, hogy elvettek/államosítottak 3200 mrd ft manyup megtakarítást, 2700 mrd ft megszorítást csináltak a 3 év alatt (3200 + 2700 = 5900 mrd ft elvétel az emberektől és vállalkozásoktól), 1/3-dal csökkentették a felsőoktatás finaszírozását, csökkentették a gyógyszertámogatásokat, 27%-ra emelték az ÁFÁ-t, eltörölték a minimálbér adómentességét, és az átlagbérből élők számára megszüntették az adójóváírást, nem épülnek autópályák, a panelprogram is lelassult, és még lehetne hosszan sorolni...

Hogy lehet, hogy akkor mégis magasabb volt 2013 márciusában az államadósság mind nominálisan, mind GDP arámnyosan, mint 2010-ben a kormányváltás idején?

fehérfarkas 2013.06.12. 13:20:44

@pocaklakó minimanó:

A hasonlatod azért rossz, mert a szocik tudták mit kellene csinálni, csak nem volt hozzá elég merszük. Amikor GYF ezzel kapcsolatos beszéde 2006 őszén nyilvánosságra került, akkor a fideszes csürhe (akiknek a vezetője Orbán jobb keze lett, és 2010 után kormányzati pozíciót kapott) felgyújtotta a TV székházat, felszedte a térköveket, betörte a boltok ablakait, autókat gyújtott fel és napokon keresztül randalírozott. 2008-ban pedig az ún. szociális népszavazáson szavazták le az emberek a reformokat.
Ilyen körülmények között kellett a 2. Gyurcsány-kormányak kormányoznia: kormányszakadás lett a vége.
Majd jött a gazdasági világválság, ami igencsak éreztette a hatását.

2010-ben azt hittem (utólag már tudom tévesen és naivul), hogy a Fidesz kormányon majd meg meri tenni azt, amihez a szocik gyávák voltak. Főleg, hogy 2/3-dal győztek és a szociknak esélyük sincsen beleszólni meg leszavazni a fideszes javaslatokat.
A Fidesznek a 2/3 birtokában nem kell állandóan kompromisszumokat kötnie, mint ahogyan a szociknak kellett. Azt hittem, hogy ezt a 2/3-ot az ország javára használják fel.
Az, hogy emellett csúszik a saját zsebükbe is az belefért volna. A gond az, hogy szinte csak a saját zsebükbe csúszik, és senki máséba nem. Még az oktatás, egészségügy, infrastruktúrafejlesztésre sem jut elég pénz. Még annyi sem mint a szocik idejében, hiszen ezeken a területeken kezdték a lefaragásokat, megszorításokat.

Bajnait pont azért tisztelik sokan, mert 2009-ben az ismert előzmények után átvéve a kormányzást visszaállította az országot a helyes pályára, és válság kellős közepén visszahozta az országot a csőd széléről. Görögöknek, Portugálok, Spanyoloknak is elkellene egy Bajnai :)
Most világgazdasági válság nélkül rosszabb gazdasági és életszínvonalbeli adatokat produkálunk mint az "elmúlt8évben". 2009-ben a gazdasági világválság mélypontján is magasabb volt az életszínvonalunk mint most 2013-ban.
(kivéve a Simicska-Nyerges csoportot, meg a havi 270 ezer ft felett keresőket - akik ugye jóval az átlag feletti jövedelműek, mert nekik nőtt az életszínvonaluk, viszont a lakosság 70%-nak meg csökkent)

Szociknak vége 2013.06.12. 13:24:02

@fehérfarkas: Ja az a 70% akarja Bajnait, nyeheheeee.

Peterpapo 2013.06.12. 13:24:53

@fehérfarkas:

"Ráadásul a szocik úgy növelték az államadósságot, hogy 30-cal kevesebb adónem volt, kisebb volt az ÁFA, kisebb volt az össz adóterhelés,"

Na igen. Ezt sem akarják megérteni. Anno a Fidesz ellenzékben, mindent meggátolt, amit csak tudott (pl tandíj), hogy nehogy valami plusz bevételhez jusson a kormány, ezért kénytelenek voltak hitelt felvenni, hogy valamiből fedezhessék a jó néhány alkalommal feleslegesnek is mondható költekezést, osztogatást. Ezt két ok miatt tették. Az egyik, hogy bukjanak a szocik, a másik, hogy ők tehessék meg. Mindkettő számításuk bejött. A nagyobb baj az, hogy a szocik legalább egy részét beforgatták volna a gazdaságba, ezek meg minden fillért leosztanak és lenyúlnak.

fehérfarkas 2013.06.12. 13:27:17

@MetroGoldwinMayer: "Ja az a 70% akarja Bajnait, nyeheheeee."

Nem ezt írtam. Ugyanis ebbe a 70%-ba a fideszes szavazók is benne vannak, meg a minden pártból kiábrándultak, meg a jobbikosok, meg a szocik is, meg stb...
Vagyis ez a 70% egy nagyon heterogén pártpreferencia szempontjából. De nem is a pártpreferenciáról szólt a hozzászólásom, hanem: kiknek csökkent az életszínvonala a II. Orbán-kormány alatt.

Peterpapo 2013.06.12. 13:28:00

@MetroGoldwinMayer:

Nem. Megint rosszul látod. Nem kifejezetten Bajnait akarják, csak Orbánt nem akarják semmiképp.

Szociknak vége 2013.06.12. 13:28:29

@Peterpapo: egyáltalán nem érdekli a választókat az adónemek száma, amikor 500 mrd-ot hagyott az embereknél csak az szja reform. Ezért kussol bajnai az adóterveiről azóta, mióta 7% alá verte a népszerüségét a szoci modell restaurálása.

Peterpapo 2013.06.12. 13:42:26

@MetroGoldwinMayer:

Ezzel az érvvel is az a baj, mint az összes fidesz érvvel. Jól hangzik, de nem fedi a teljes valóságot. Tényleg ennyit hagytak az embereknél, csak az a gond, hogy nem azoknál, akik erre tényleg rászorulnának. AZok ugyanis egy fillérrel sem jártak jobban ezzel az intézkedéssel (sem).

Szociknak vége 2013.06.12. 13:45:06

@Peterpapo: Hát az teljesen egyéni megítélés kérdése. Szerintem a legtöbb adót fizetők életét könnyítették meg, és szerintem ez jó.

Amadeus62 2013.06.12. 13:45:24

@Peterpapo:

Többen jártak szarul az új adórendszerrel mint akik jobban.

Peterpapo 2013.06.12. 13:56:46

@MetroGoldwinMayer:

Már ne is haragudj, de hogyan lehetne egyéni megítélés kérdése valami, ami mindenkit érint és számokkal bizonyítottan a többséget rosszul? Az is számokkal bizonyítható, hogy a rezsicsökkentés önmagában klassz dolog és tényleg mindenki jól jár vele, de a "nyereség" sokszorosát fizetik ki az emberek máshol. Például chipsadó, tranzakciós adó, stb. Leegyszerűsítve úgy néz ki a helyzet, hogy valaki kilopja a zsebedből az összes pénzed, majd odamegy hozzád, és egy pici részét nagyvonalúan visszaadja neked, hogy lám milyen rendes is ő.

Peterpapo 2013.06.12. 13:59:37

@MetroGoldwinMayer:

Ja igen, az tényleg jó, hogy egy szűk rétegnek megkönnyítették az életét, csak az a rossz, hogy emiatt a többiek (nagy többség) szívnak.

Szociknak vége 2013.06.12. 13:59:57

@Peterpapo: Az egyéni megítélés kérdése, hogy ki a rászoruló.

Akinek az egykulcs jó az a rászoruló, rá van szorulva az adócsökkentésre, mert ő az eltartó.

A többi ingyenélő.

Költeni nem muszáj, sőt az emberek felfedezték hogy megtakarítani is lehet.

Szociknak vége 2013.06.12. 14:01:38

@Peterpapo: A nagy többség szerint minden ingyen van. Mivel szerintem ez nem helyes, további jövedelemtranszfert kell csinálni az adózók felé.

Peterpapo 2013.06.12. 14:13:33

@MetroGoldwinMayer:

Érdekes szemlélet. Olyan munkáltató pártinak tűnik. Tehát aki foglalkoztatott az kussoljon és örüljön, hogy dolgozhat?

Ja. Felfedezték, hogy nem muszáj költeni és hogy megtakarítani is lehet, csak nincs mit megtakarítani, mert elmegy az alapvető életszükségletekre. Annak, hogy az emberek nem tudnak egy kis luxust megengedni maguknak, azok a gazdasági résztvevők örülnek a legjobban, akik nem tudják eladni a termékeiket, szolgáltatásaikat, legyen az akár multi, akár kisvállalkozó, akár magyar középvállalat. Azt kellene észrevenni, hogy ha a multikat szívatjuk, épp úgy szívnak a többiek is. Nem tudod külön választani őket.

Azt pedig, hogy a nagy többség szerint minden ingyen van, nem tudom honnan veszed, de az biztos, hogy ez is csak egy fidesz típusú hamis állítás, magyarul egy nagy hazugság annak érdekében, hogy a baromságaikra valami elfogadhatónak tűnő magyarázatot találjanak.

Szociknak vége 2013.06.12. 14:16:10

@Peterpapo: Mivel itt szja-ról van szó a munkáltató hogy jön ide?

Arról a 20%-ról van szó aki az szja 85%-át fizeti be.

Szociknak vége 2013.06.12. 14:20:41

@Peterpapo: Baromság, a megtakarítások nőnek, pl. 3x annyi állampappír van a lakosság kezében mint korábban.

2. A 4 millió dolgozó 80%-a az szja 15%-át adja, tehát gyakorlatilag nem fizet adót, és értelemszerüen minden más adónemből is kevesebbet fizet be.

Neki is ugyan az az iskola, kórház, stb, mint a 'gazdag' melósnak. Ingyen, más pénzéből.

Peterpapo 2013.06.12. 14:38:47

@MetroGoldwinMayer:

Ja persze, mert az egyébként is milliókat keresők, most még többet tudnak belőle vásárolni, de kis keresetű most sem vesz egy darabot sem.

Hát te nagyon elvagy tévedve! Aki dolgozik és fizetést kap, annak a fizetéséből nem csak az szja-t vonják, hanem a TB-t, nyugdíjat, stb, tehát nem ingyen van. A bruttó fizetések 40% ezekre megy el. Ezt még akkor is tudnod kellene, ha nem foglalkoztatott vagy, hanem munkaadó.

Például a családi adókedvezmény is csak azoknak kedvez, akik egyébként is baromi jól keresnek, de akik nem, azok rosszabbul jártak amiatt, hogy egy csomó más kedvezményt megvontak tőlük. Tehát ez is olyan, hogy itt elvesznek mondjuk 10000 forintot, ott meg adnak 8 ezret, de a 10000 minuszt ne vedd figyelembe, csak azt a 8000 amit adtak.

Szociknak vége 2013.06.12. 14:50:40

@Peterpapo: A TB, nyugdíj az TB, nyugdíj nem adó, így nincs belőle közvilágítás, út, oskola, kórház.

A családi adókedvezmény a családoknak kedvez, de meglepő. Már két minimálbéres is jól jár vele. Viszont a cigóknak már nem jár a semmiért, nagyon helyesen.

De a mai adórendszer sem igazságos.

Az igazságos adórendszer ilyen 18-60 év között havi 60.000 az adó, ebben minden benne van, viszont fizetni kell mindenkinek, a munkanélkülinek is. Egyenlő beleszólás, egyenlő adózás.

Peterpapo 2013.06.12. 15:05:51

@MetroGoldwinMayer:

Tudom, tudom, a tandíj az nem tandíj. Szerintem itt hagyjuk abba. Bocs.

2llkedő 2013.06.12. 15:10:08

@MetroGoldwinMayer: "Már két minimálbéres is jól jár vele."

Ezt kifejthetnéd bővebben! A minimálbéresnek a gyerekére nem ugyan annyit kell költeni, mint a Piktor gyerekeire? Nem ugyan annyiba kerül a pelenka, az iskola, az étkezés?

Ja? tudom, mások az igények.

"Egyenlő beleszólás, egyenlő adózás."

Egyenlő pályák, egyenlő esélyek, én kerékpárral indulok.

Szociknak vége 2013.06.12. 15:13:28

@Peterpapo: Szép nagy égés volt, köszönjük.

Szociknak vége 2013.06.12. 15:15:58

@félázsiai 2llkedő: A minimálbérest mi akadályozza meg hogy miniszterelnök legyen? Vagy esetleg vmi ennél jobban fizető szakmát válasszon? Semmi.

Sőt ösztönző hogy az adója miniszterelnökként sem lesz több.

fehérfarkas 2013.06.12. 15:36:45

@MetroGoldwinMayer: "egyáltalán nem érdekli a választókat az adónemek száma, amikor 500 mrd-ot hagyott az embereknél csak az szja reform. Ezért kussol bajnai az adóterveiről azóta, mióta 7% alá verte a népszerüségét a szoci modell restaurálása."

Ezt az 500 mrd-ot a magasabb fizetéssel rendelkezőknél hagyta, mert az átlagbérből és alatta élőktől (vagyis a bérből élők 70%-tól) elvette. Ezért találta ki a kormány, hogy a munkaadók kötelezően emeljék meg az alkalmazottak bruttó bérét, mert különben a nettójuk csökkenne. Vagyis a munkaadókra, a vállalkozásokra tett rá ezzel egy plusz terhet.
Az eredmény? Sok kis és közepes vállalkozás úgy tudta csak ezt megtenni, hogy vagy alkalmazottakat rúgott ki, hogy a többiek bruttóját emelhesse, vagy a kafetériát vette el.
Nem a multiknak volt gond kitermelni a bruttó béremelést, hanem pont a magyar kis és közepes vállalkozásoknak. Ennyit a hazai vállalkozások támogatásáról.

Peterpapo 2013.06.12. 15:39:47

@MetroGoldwinMayer:

Ne nekem köszönd, hogy ekkorát égtél. Csak magadnak köszönheted.

Ha tényleg komolyan gondolod, hogy mindenkinek egyformán kellene adót fizetnie, annak is, akinek önhibáján kívül nincs munkája és annak is, aki súlyos milliókat keres havonta, akkor két dolog lehetséges, vagy provokátor vagy és még sem gondolod komolyan, vagy egy orbitális barom.

És még valami. A családi kedvezmény pont nem kedvez egyformán minden családnak, ezt magyarázom neked egy ideje, de úgy látszik képtelen vagy felfogni (emiatt javasoltam, hogy itt fejezzük be). Tudod sok olyan nagycsaládos van, akik nem fidesz fanok és ők a saját bőrükön érzik, hogy egy nagy szar, amit Viktorék az elmúlt 3 évben alkottak.

Legyen szép napod!

Szociknak vége 2013.06.12. 15:39:55

@fehérfarkas: Nekem sehol sem az jön le hogy 70% az ellenzéket fogja választani(aki már bejelentette 2kulcsos terveit), úgyhogy ez kamu.

Megint 2/3 lesz, sanszosan.

fehérfarkas 2013.06.12. 15:40:29

@MetroGoldwinMayer: "Hát az teljesen egyéni megítélés kérdése. Szerintem a legtöbb adót fizetők életét könnyítették meg, és szerintem ez jó."

Neked jó, de a társadalom 70%-nak meg nem.
Te enélkül is jobban éltél mint a lakosság 70%-a, vagyis nagy szükséged nem volt rá.
De annak, aki nettó 140 ezerből vagy az alatt él meg (a lakosság fele ide tartozik, mert ez most a nettó bér mediánja) annak kifejezetten rossz. És nekik havi 10 ezer ft is sok pénz.

fehérfarkas 2013.06.12. 15:47:41

@MetroGoldwinMayer: "Nekem sehol sem az jön le hogy 70% az ellenzéket fogja választani(aki már bejelentette 2kulcsos terveit), úgyhogy ez kamu.
Megint 2/3 lesz, sanszosan."

Nem tudsz olvasni vagy szöveget értelmezni?
Nem azt írtam, hogy azok Bajnai szavazók lennének!!!
A szegények és alacsonyabb jövedelműek, meg a nyugdíjasok teszik ki a Fidesz szavazóinak a törzsbázisát. Ők azok, akik a rezsicsökkentést aláírják. Ők azok, akik hisznek Orbán Viktorban, és akármilyen szegények, de az Orbán Viktor-os bekeretezett képet akkor is megveszik, hogy a polcukra kitehessék.
Nem minden szegény Fidesz szavazó, de a közgazdasághoz nem értő, rezsicsökkentéssel átverhető szegények nagy része a Fideszre szavaz.

De rajtad meg a hozzád hasonlókon kívül senki számára nem titok, hogy a Fidesz a saját szavazótáborát úgy veri át a palánkot, hogy csak na!
Egy kis komcsizás, egy kis gyurcsánybajnaizás, egy kis libásozás, egy kis rezsicsökkentésezés és a fideszesek máris mennek Orbánra szavazni.

Peterpapo 2013.06.12. 15:50:39

@MetroGoldwinMayer:

Ja és még valami. Ezt írtad:

"2. A 4 millió dolgozó 80%-a az szja 15%-át adja, tehát gyakorlatilag nem fizet adót, és értelemszerüen minden más adónemből is kevesebbet fizet be.

Neki is ugyan az az iskola, kórház, stb, mint a 'gazdag' melósnak. Ingyen, más pénzéből."

Erre írtam én neked, hogy aki fizetést kap épp úgy fizet TB-t, nyugdíjat, mint szjat, tehát szerintem nincs ingyen neki a kórház, iskola. Mire Te, hogy az nem adó. Persze nem az, hanem járuléknak hívják, de abból a szempontból, hogy fizetned kell érte, teljesen mindegy hogy hogy hívják. Ezért írtam, hogy tudom, a tandíj, nem tandíj. Fájt ez a mélyütés mi? Nehéz lesz feldolgozni? Akarsz beszélni róla? Ha igen, nem bánom, csak ne velem.

Peterpapo 2013.06.12. 15:53:14

@fehérfarkas:

"Nem tudsz olvasni vagy szöveget értelmezni?"

Olvasni tud. A szövegértelmezéssel vannak elég nagy problémái. Meg a gondolkodásmódjával. Ne törd magad!

Peterpapo 2013.06.12. 15:56:40

@fehérfarkas:

Már megint az eszembe jutott valami, hátha ez értelmezhető lesz a számodra.

Ha Viktorék nem ellenezték volna az egészségügy privatizálását, akkor most te, aki megteheted, olyan kórházi szobában mehetnél, ahol nagy képernyős tévé van meg jakuzzi. A csóró meg mehetne a 8 vaságyas szobába. Azért ez bejönne neked mi?

Peterpapo 2013.06.12. 15:57:13

@Peterpapo:

Bocsi! Az előző nem neked szólt fehérfarkas, hanem Metro-nak. :)

fehérfarkas 2013.06.12. 15:59:40

@MetroGoldwinMayer: "Akinek az egykulcs jó az a rászoruló, rá van szorulva az adócsökkentésre, mert ő az eltartó.
A többi ingyenélő.
Költeni nem muszáj, sőt az emberek felfedezték hogy megtakarítani is lehet."

Nagy szerencséd, hogy kultúrlény vagyok és nem olyan tahó paraszt mint az imádott vezéred.
Ha te napi 8-10 órát dolgozol gyári melósként havi 130-150 ezer nettóért, vagy gyerekeket tanítasz havi 120-150 ezer nettóért, vagy óvodásokkal foglalkozol havi 90-130 ezer nettóért, vagy boltban szolgálod ki a vevőket havi 70-90 ezer nettóért, akkor majd pofázhatsz, hogy a magasabb jövedelműek kapjanak több adókedvezményt, és "megtakarítani is lehet".

De nézzük a konkrét számok nyelvén miről is van szó!
Igaz, ezek nem 2013-as, hanem 2010-es adatok:

Fizetési sávok és munkavállalók arány a a fizetési sávon belül:
-90.000 Ft/hó-ig 16%
90.001-130.000 Ft/hó-ig 29%
130.001-170.000 Ft/hó-ig 15%
170.001-210.000 Ft/hó-ig 11%
210.001-250.000 Ft/hó-ig 7%
250.001-490.000 Ft/hó-ig 14%
490.001 felett 7%
Átlag: bruttó 176.500 Ft/hó
Medián: bruttó 140.000 Ft/hó
forrás: www.vg.hu/vallalatok/karrierklub/kevesebbet-keresunk-mint-hittuk-hol-mennyi-a-fizetes-320383

2010-ben a foglalkoztatottak 45%-a bruttó 130.000 Ft/hó alatt keresett. További 15% bruttó 170.001 Ft/hó alatt. Vagyis a foglalkoztatottak 60%-a 170.001 Ft bruttónál kevesebbet keresett (ha meg a 210.001 ft/hó alattiakat nézzük, akkor meg 71%). Velük az új 1 kulcsos SZJA kiszúrt.
És nem ők azok, akiknél havi 10.000 Ft is sokat számít a megélhetéshez, míg egy 300.000 Ft/hó jövedelműnél ez az összeg nem jelent megélhetési próblémát?

Nézzük a tényszámokat 150.000 Ft/hó jövedelmek hogyan alakultak a szocik sávos adózása, és a mostani 1 kulcsosa alatt
(0 gyerekes személyt nézek, hogy a különböző gyerekek utáni kedvezmények ne befolyásolják az eredményt, ha tisztán az adó hatását lássuk,
forrás: berkalkulator.info/):
2010-ben: 107.205 Ft/hó nettó
2013-ban: 98.250 Ft/hó nettó
(8.955 Ft/hóval csökkent a nettó)

Most nézzük meg 100.000 Ft/hó jövedelmek hogyan alakultak a szocik sávos adózása, és a mostani 1 kulcsosa alatt:
2010-ben: 76.510 Ft/hó nettó
2013-ban: 65.500 Ft/hó nettó
(11.010 Ft/hóval csökkent a nettó)

Most nézzük meg a 300.000 Ft/hó jövedelműeket:
2010-ben: 185.490 Ft/hó nettó
2013-ban: 196.500 Ft/hó nettó
(11.010 Ft/hóval nőtt a nettó)

Most nézzük meg a havi 1 milliót keresőket:
2010-ben: 522.095 Ft/hó nettó
2013-ban: 655.500 Ft/hó nettó
(113.3405 Ft/hóval nőtt a nettó)

Hiszel a saját szemednek? Látod már miért igazságtalan ez az egykulcsos SZJA rendszer?
A 150.000 Ft/hó bruttót keresők most majdnem 9.000 Ft/hóval keresnek kevesebbet nettóban.
És ők nem ingyenélők, hanem bérből-fizetősből élő dolgozók!!!

fehérfarkas 2013.06.12. 16:03:17

@Peterpapo: "Már megint az eszembe jutott valami, hátha ez értelmezhető lesz a számodra.
Ha Viktorék nem ellenezték volna az egészségügy privatizálását, akkor most te, aki megteheted, olyan kórházi szobában mehetnél, ahol nagy képernyős tévé van meg jakuzzi. A csóró meg mehetne a 8 vaságyas szobába. Azért ez bejönne neked mi?"

Hát igen, most mindenki a "8 vaságyas szobába" megy, aki az állami egészségügyet választja, mert a magánklinikákra nincsen pénze.
(bár egyes vidéki kórházakban már a vaságy is luxus)

Amadeus62 2013.06.12. 16:04:11

@MetroGoldwinMayer:

Nagyképű fasz vagy te.

Nem csak a minimálbéres iskolázatlan jómunkásemberek meg ingyenélők, meg egyedülállók az új adórendszer vesztesei te idióta fidesztroll. De maradj csak benn Orbán seggében, az illatosabb mint a szabad levegő.

Peterpapo 2013.06.12. 16:12:28

@fehérfarkas:

"(bár egyes vidéki kórházakban már a vaságy is luxus)"

Viktoréknak köszönhetően.

fehérfarkas 2013.06.12. 16:18:34

@MetroGoldwinMayer: "Mivel itt szja-ról van szó a munkáltató hogy jön ide?
Arról a 20%-ról van szó aki az szja 85%-át fizeti be."

De a jövedelme is annyival több mint a maradék 80%-nak.
Sőt, ha belemegyünk jobban, akkor az a 80% csakis azért tud annyi pénzt keresni, mert a 80% nekik dolgozik alkalmazottként és nekik termeli a pénzt, aminek csak egy nagyon minimális töredékét kapja meg munkabérként. Vagyis az a hozzád hasonló 20% szó szerint kizsákmányolja a másik 80%-ot, és közben még van pofátok beugatni. Majd, ha svéd fizukat fizettek, akkor majd ugathattok!
Mert amíg egy magyar bolti eladó és a svéd bolti eladó között 5x-ös a fizetési különbség, addig nektek kuss a nevetek és örüljetek, hogy a magyar munkavállaló egy türelmes lélek! Ha francia munkavállalókról lenne szók, akkor ti már rég a lámpavasakon lógnátok, ahogy az 19. sz-ban és a 20. sz. első felében szokás volt arrafelé a ti fajtátokkal. Sőt, a franciák még 2009-ben is foglyul ejtették az egyik gyár igazgatóját (aki több száz embert akart kirúgni), és addig nem engedték el, amíg egy összegben a végkielégítésüket oda nem adja nekik. A rendőrség szóba sem jöhetett, mert a szakszervezet is benne volt a dologban, aki úgy az orra alá dörgölte az igazgatónak, hogy a rendőröket meri hívni, akkor tegye nyugodtan, csakhogy a szakszervezet is át fog adni a rendőrségnek egy jó vastag dokumentumot a cég valós könyvelési adatairól, és utána élete végéig a sitten rohadhat adócsalásért. Ennyit a ti fajtátokról. Úgyhogy örülj, hogy Magyarországon élsz és itt nyugodtan szidhatod a bérből élő tisztességes dolgozókat, mert Franciaországban a lámpavason végeznéd.
(bár az elmúlt évtizedben a lőfegyverrel nyílt utcán lelövés és az autófelgyújtás van ott divatban - hiába, változnak az idők)

Most egy kicsit indulatos voltam, mert ez a hangnem amit megengedtél magadnak a tisztességesen dolgozókról teljes joggal verte ki a biztosítékot. Ilyen bunkó suttyó módon civilizált ember nem beszél a tisztességesen dolgozó emberekről, megértetted?

fehérfarkas 2013.06.12. 16:31:08

@MetroGoldwinMayer: "A TB, nyugdíj az TB, nyugdíj nem adó, így nincs belőle közvilágítás, út, oskola, kórház."

Tévedsz. Egy közös kasszába megy. A szocik próbálták bevezetni a külön kasszás rendszert, de aztán politikai okokból lemondtak róla. Ennél kisebb dolgot sem tudtak a parlamenten keresztül vinni, mert nem volt meg hozzá a többségük (hiszen a szocikon belül is voltak ellenzők + a Fidesz is folyton leszavazta a reformokat).
A jelenlegi felosztó-kirovó rendszerben minden egy közös kalapba megy be.
Az csak technikai részletkérdés, hogy minek nevezik, mert ha a költségvetési vitákat figyelemmel követed, akkor láthatod, hogy a politikusaink bármelyik forrásból származó bevételt bármikor bárhová átcsoportosítanak, ha a frakcióvezetőjük arra kéri őket, hogy szavazzák meg.

Sőt, most még rosszabb is a helyzet mint régebben, mert a szocik alatt legalább az volt a szokás, hogy a járulékbevételi összegeket békén hagyják, vagy ha hozzányúlnak, akkor csak hozzátenni lehet, de elvenni belőlük nem. Most a Fidesz a járulékbevételekből simán elvesz, és átcsoportosítja oda, ahova rövidtávú érdekei szerint éppen gondolja.

2llkedő 2013.06.12. 16:35:29

@MetroGoldwinMayer: "A minimálbérest mi akadályozza meg hogy miniszterelnök legyen? "

Az, hogy be van töltve az a pozíció. Meg különben is egy helyre nagyon sok minimálbéres jelentkezhetne, tehát nem igazán van ösztönző szerepe.

azbesztos 2013.06.12. 16:36:32

@Peterpapo: A szaros libatolvaj Bajnai nem hozta ki a csődből az országot, nem úgy volt "szocializálva". Hála Viktornak, talán most kászálódunk ki végre abból a fekáliából, amibe gazdasági miniszterként és gyurcsány epigonjaként belevitt bennünket. A többi is csak seggnyaló hazugság, amiket leírsz.

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf:Bajnai cége átvette a libákat? Fizetett értük? Akkor mit hazudozol itt bajnai-seggnyaló bolsi?

@kovi1970: A külföldi bankok a nemzetközi pénztőke pénzszivattyúi. Ezeknek nem lenne köze az EU-t uraló büdös Eu biztosokhoz, akik az ő lepénzelt ügynökeik? Az egész IMF és Eu konzorcium az európai népek kifosztására alakult bűnszövetkezet. Lerohasztani a tagállamokat, majd a német, francia, angol, holland stb, (jobbmódu) országok állampolgáraitól adóban beszedett pénzekből hitelezni a tönkretett keletieknek, délieknek, végül a bankokkal az egészet a keleti gazdaságok ostoba úniós szabályokkal való megnyomorítása, tönkretétele után uzsorakamatokkal, a keleti devizák leértékelésével visszavenni és átpumpálni a nemzetközi pénztőke kasszáiba a tengeren túlra. Ez bizony az összes európai nemzet kifosztása, csak a nyugatiak még nem ébredtek fel.

Egyébként sértegessétek a tel-avivi nénikéiteket!

fehérfarkas 2013.06.12. 16:37:49

@MetroGoldwinMayer: "A minimálbérest mi akadályozza meg hogy miniszterelnök legyen? Vagy esetleg vmi ennél jobban fizető szakmát válasszon? Semmi.
Sőt ösztönző hogy az adója miniszterelnökként sem lesz több."

Speciel az a konkrét esetben, hogy nem kap Soros Györgytől ösztöndíjat, hogy Oxfordban tanuljon.
Sőt mint látszik, el sem kell végezni azt, amire az ösztöndíjat kapja, meg a rendes itthoni egyemen sem kell az összes szakvizsgáját letenni, sőt még gyakorlatra sem kell mennie, mert elég az, hogy jó időben jókor jó helyen volt.

De ugye te is érzed, hogy egy országban csak 1 miniszterelnöki poszt van, és nem lehet mind a 10 millió miniszterelnök. És nekik is joguk van a tisztességes megélhetéshez :)
Egyébként a demokráciát a diktatúrától az különbözteti meg, hogy a vezető szolgálja-e a népet, vagy a nép a vezetőt.

Szociknak vége 2013.06.12. 16:44:05

@fehérfarkas: Semmi szükségem nincs rá? Azért szeretem hogy nem kommunizmusban élek, mert én szeretném eldönteni mire van szükségem a pénzemért.

Szociknak vége 2013.06.12. 16:46:25

@fehérfarkas: Most írtad hogy a fidesz adórendszere szerinted a gazdagoknak kedvez. Meg azt is hogy a törzsbázis nyugger és szegény.

Én meg azt mondom minden rétegben van fideszes, épp elég sok.

Szociknak vége 2013.06.12. 16:55:11

@fehérfarkas: És Soros hülyegyerekeket támogat, vagy okos gyerekeket?

Mit sír a proli ha nem fedezték fel? Soha senki nem mondta hogy mindenki tehetséges, de a tehetségesek tudnak pénzt keresni. Soros nem véletlenül választja ki azokat akiket támogat.

Szociknak vége 2013.06.12. 17:05:53

@fehérfarkas: Ez a jó időben jókor jó helyen volt proli legenda. Orbán sokkal iskolázottabb, okosabbb, gyakorlottabb, céltudatosabb mint az itt kommentelgetők ez meg egyszerü tény.

2llkedő 2013.06.12. 17:12:14

@MetroGoldwinMayer: "Orbán sokkal iskolázottabb, okosabbb, gyakorlottabb, céltudatosabb mint az itt kommentelgetők ez meg egyszerü tény."

Ezért ment jogásznak. Máshova nem vették volna fel. Ezt ő a pici szájacskájával mondta.

2llkedő 2013.06.12. 17:16:08

@MetroGoldwinMayer: "Azért szeretem hogy nem kommunizmusban élek, mert én szeretném eldönteni mire van szükségem a pénzemért."

Nemsokára Piktorod fogja eldönteni, hogy neked mire van szükséged. Mert ő sokkal jobban tudja, mint te.

Peterpapo 2013.06.12. 18:41:09

@azbesztos:

A számok nagyon mást mutatnak, de ez téged, mint ovi kedvenc seggnyalóját nyilván nem érdekel. Hála annak a kis gyökérnek nagyobb szarban vagyunk, mint mikor átvette a hatalmat. Azért nem országot írtam, mert azt ő egyrészt leszarja, másrészt nem átvette, hanem átverte.

A burkolt rasszista megnyilvánulásaiddal pedig traktáld a kedves édesanyádat.

Peterpapo 2013.06.12. 18:51:54

@MetroGoldwinMayer:

"Semmi szükségem nincs rá? Azért szeretem hogy nem kommunizmusban élek, mert én szeretném eldönteni mire van szükségem a pénzemért."

Akkor most már végképp nem értem, hogy mit szeretsz ezen az ostoba, tudatlan emberen, akinek annyi esze sincs, mint egy marék molylepkének?

fehérfarkas 2013.06.12. 19:07:56

@MetroGoldwinMayer: "Semmi szükségem nincs rá? Azért szeretem hogy nem kommunizmusban élek, mert én szeretném eldönteni mire van szükségem a pénzemért."

Nem azt mondtam, hogy semmi szükséged nincsen rá, hiszen még Bill Gatesnek is szüksége van a még több pénzre - hiszen, ahogy a mondás tartja: "pénzből soha nem elég". Csak éppen másoknak, a nálad kevesebb pénzből élőknek sokkal nagyobb szüksége van rá.
Námarmost a közös adóbevételeket nagyon igazságtalan úgy visszaosztani, hogy a gazdagabbaknak adjunk belőle még többet, a szegényebbektől meg még azt a kevéske pénzüket is még jobban elvegyük.

fehérfarkas 2013.06.12. 19:09:35

@MetroGoldwinMayer:
Ezt arra válaszoltam, hogy az egykulcsos adó miatt rosszul járó 70%-nak semmi köze ahhoz, hogy kire szavaz. Olvasd vissza mit írtam és értelmezzed, lécci!
:)

fehérfarkas 2013.06.12. 19:18:33

@MetroGoldwinMayer: "Semmi szükségem nincs rá? Azért szeretem hogy nem kommunizmusban élek, mert én szeretném eldönteni mire van szükségem a pénzemért."

Azt, hogy a pénzedet mire költöd, azt egyelőre még te döntöd el. Bár Matelcsyék nagyon dolgoznak rajta, hogy az utolsó fillérig nyomon kövessék hol tartod és mire költöd, sőt még újra megadóztassák az egyszár már megadóztatott jövedelmedet minden egyes tranzakciókor. Még azután is külön adózol, hogy az adózott jövedelmedből valamit vásárolsz a boltban. Ezt Metalcsyiék vezették be, ő rajtuk kérd számon, okés?

Az államnak nem az a szerepe, hogy abba szóljon bele mire költöd a pénzt (persze a legális dolgok közül), hanem egy igazságosságra törekvő adórendszert működtessen. Teljesen igazságosat nem lehet működtetni, de törekedni lehet rá.
Egyébként a gazdagoknak is jobb, ha igazságosabb az adórendszer, mert akkor kisebbek a szociális feszültségek, kisebb a bűnözés, jobb a közbiztonság, jobb a közérzet, és a befektetések is nagyon biztonságban vannak, több beketető érkezik, felpörög az üzleti élet és a gazdaság. Erre a világ több országában rájöttek. Az Orbán-kormány viszont pont az ellenkező irányba halad. A latin-amerikai módszer, a banán köztársasági modell felé.

azbesztos 2013.06.12. 19:34:01

@Peterpapo: Mitől lennénk nagyobb szarban? Soha nem fejlődött látványosabban az ország, ragyog minden, az emberek egyre jobban élnek, egyre bizakodóbbak. A megélhetés terhei csökkennek, a jövedelemadó, a társasági adó soha ilyen alacsony nem volt. Hogy nőtt a bankadó? A multik nem lophatják ki az országból a 30-40%-os nyereséget? Tiszta sor. Hogy nem veszünk fel az IMF-től 20 milliárd Eurót? Ezért nem lakik már a fél ország bádogviskókban, mint Görögországban és keservesen ugyan de törleszteni tudja az uzsorakamatokat.

Amadeus62 2013.06.12. 19:48:05

@azbesztos:

Te sötétebb vagy a Selmeczi Gabikánál more!

2llkedő 2013.06.12. 20:00:27

@azbesztos: "Mitől lennénk nagyobb szarban? Soha nem fejlődött látványosabban az ország, ragyog minden, az emberek egyre jobban élnek, egyre bizakodóbbak. A megélhetés terhei csökkennek, a jövedelemadó, a társasági adó soha ilyen alacsony nem volt."

A Tündérmesében Tündérmeseországban nyalván így van.

Peterpapo 2013.06.12. 20:12:30

@azbesztos:

Na látod! Lehet így is. Most mosolyt csaltál az arcomra és csak azért nem nevettem fel harsányan, mert a valóság nagyon elszomorít.

Lencsés István 2013.06.12. 21:50:31

@collateral collector: Persze hogy nem fűzől hozzá semmit , mert fáj az igaz . :) ;) :D Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :)

@Peterpapo: Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) Nem lopnak , nem csalnak , nem hazudnak , te hazudsz , és ha ez mégegyszera előfordul , akkor nem reagálok rád többet ma . Nincs mit észrevenni . Nem védek senkit , tényt közlök .

azbesztos 2013.06.12. 21:59:55

Az Európai Únió az eddigi választásoknak köszönhetően egyfajta balos többségű, központi irányítású szocialista hatalommá vált. Ezzel minden versenyképességét elveszítette, és ha ilyen marad, épp úgy felszámolja önmagát, mint a Szovjetúnió. Kína csak azért fejlődhetett, mert szép csendben felszámolta a szocializmust, nem is szólva Amerikáról, amely sohasem süllyedt a szocializmus mélységére. De beszélhetünk Brazíliáról, vagy más feltörekvő nációkról. Európában Anglia és Németország azért maradt versenyképes, mert zökkenőkkel ugyan de megőrizte szocializmus ellenes gyökereit. Nálunk most miért e reménykednek a buta, anarchista hisztiző balfékek, hogy a kisebbségek hergelésével, rémisztgetésével a társadalom nagyobb felét meg tudják szólítani? Csupa funkcionárius ivadék álmodozik arról, hogy a végre kinyílt szemű népet megszálló nagyhatalom fegyveres terrorja nélkül vissza tudja süllyeszteni a szocializmus mocsarába. A tehetségtelenek gyűlölete és irigysége vezérli őket, hiszen a rendszerváltáskor megszerzett privilégiumaiknak annyi. Szerencsére a kisebbségek nem olyan ostobák, hogy bedőljenek még egyszer nekik, látható, hogy a zsidóság és cigányság soraiban is megindult a változás, lassan nemzetté kovácsolódunk. Emiatt sivalkodnak rémülten az áldemokraták, az ál-liberálisok, és próbálják a kommunista anarchia eszközeit bevetni a nép ellen. Magyarország, a magyar nép erre nem vevő. Hiába a nemzetközi seftelő tolvajbandák támogatása, már azok is belefáradtak a buta és tehetségtelen ellenzék pátyolgatásába. Teljes a csőd elvtársak! Ha vége lesz a válságnak, mehettek kukázni.

Amadeus62 2013.06.12. 22:05:11

@azbesztos:

"elvtársak" Igen, a fidesz tele van velük. Sőt, sokkal több a komcsi náluk mint az mszp-nél. Úgy hogy csak óvatosan ezzel az elvtársazással.

"Csak a Fidesz" olvasható burkoltan a hozzászólásodból. Gondolom tényleg Csak ezt akarod és nem akarsz ellenzéket egyáltalán. Egypártrendszert akarsz liberálisok, szocdemek, zöldek és minden más nélkül, igaz?!
Rohadjon meg a bolsevik fajtátok!

Peterpapo 2013.06.12. 23:36:12

@Lencsés István:

Amiket te közölsz, azok hazugságok és nem tények. A tények mást mutatnak. Ha tetszik, neked, ha nem, ezek hazugok, tolvajok, csalók és bélférgek. Van még 25 perc, amit ki kell bírnod. ;)

Peterpapo 2013.06.12. 23:41:52

@azbesztos:

Ha valaki ebben az országban a kommunista diktatórikus rendszert meg akarja honosítani, az pont Orbán Vitya. A Fideszben több a volt kommunista és kommunista poronty, mint az összes többiben együttvéve. Nem is értem, hogy azok után, amiket leírtál, hogy rajonghatsz egy ilyen álszent, álnépnemzeti, álnemzetmentő, hazug, tolvaj csürhéért?

Lencsés István 2013.06.13. 09:13:34

@Peterpapo: Én soha nem hazudok , szóval ezt beszoptad . :) ;) :D Nem hazugok , nem tolvajok , nem csalók , bélférgek meg nehezen lehetnének EMBERként . Szóval aki hazudik az te vagy ráadásul fosva .

Peterpapo 2013.06.13. 10:02:25

@Lencsés István:

Ki mondta, hogy hazudsz? :) Én azt mondtam, hogy amit mondasz, azok hazugságok. Ha azt állítod, hogy én azt mondtam, hogy hazudsz, akkor arra csak azt tudom mondani, hogy hazudsz, mert én nem mondtam, hogy hazudsz. ;)

Na jó nem bélférgek, de viszont hazugok, csalók és tolvajok.

(A kis bélférgek)

Lencsés István 2013.06.13. 11:04:50

@Peterpapo: Te mondtad , és még tagadod is , egyre szánalmasabb vagy . Nem hazugok , nem csalók és nem tolvajok , ha ezt nem érted meg akkor ma ezen a blogon utoljára reagáltam rád . ( EMBEREK hogy lehetnek állatok , áruld el , köszönöm . :) )

fehérfarkas 2013.06.13. 13:48:07

@azbesztos: "Mitől lennénk nagyobb szarban? Soha nem fejlődött látványosabban az ország, ragyog minden, az emberek egyre jobban élnek, egyre bizakodóbbak."

Leálltak az autópálya-építések és az 1+1 városi útfelújítási program, a lelassult a panelprogram. A lakásépítések a 1/4-re estek vissza. Ipari parkok sem épülnek újak, sőt új multi nem jött, inkább csak 1-2 meglévő bővít, de ennél több vonult ki az elmúlt 3 évben (a Mercedes még az előző szoci kormányok alatt jött ide, csak a gyár felépítése és a termelés elindítása már átcsúszott a kormányváltás utánra, az Audi és a Lego pedig csak a már meglévő üzemeit bővíti, és nem ebben a ciklusban jött újak).

De most nézzük néhányat tényszerűen:

Autópályák hossza:
•1998: 534km
•2002: 571km
•2008: 1119km

Autópályán elérhető nagyvárosok (Budapest kivételével, mert onnan indulnak, vagy azt érintik):
•1998: Győr, Székesfehérvár, Tatabánya, Kecskemét (=4)
•2002: Győr, Székesfehérvár, Tatabánya, Kecskemét (=4)
•2009: Győr, Székesfehérvár, Tatabánya, Kecskemét, Szeged, Dunaújváros, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza, Nagykanizsa (=10)
•2013: Győr, Székesfehérvár, Tatabánya, Kecskemét, Szeged, Dunaújváros, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza, Nagykanizsa (=10)

2x2 sávos gyorsforgalmi úthálózattal a sztrádahálózatba bekapcsolva: Veszprém, Várpalota, Gyöngyös

Új, európai színvonalú motorvonatok:
•Siemens DESIRO: utas szállítás 2003-től, 23 darab
•Bombardier TALENT: utas szállítás 2007-től, 10 darab
•Stadler FLIRT: utas szállítás 2007-től, 60 darab

Ne hagyjuk ki az energiatakarékosságot sem, hogy a populista rezsicsökkentés helyett (ami egyébként a 10% csökkentés ellenére is magasabb mint Bajnai idején) inkább az energiamegtakarítást és hatékonyságot támogatták:

Panelprogram (felújított/hőszigetelt/energiatakarékossá alakított lakások):
•2001-2008: 190.000 lakás

Megújult kollégiumi férőhelyek száma 2002-2008 között: közel 6.000
Valamint 2009-ben előkészítés alatt volt további 12.000.

"A megélhetés terhei csökkennek, a jövedelemadó, a társasági adó soha ilyen alacsony nem volt. Hogy nőtt a bankadó? A multik nem lophatják ki az országból a 30-40%-os nyereséget? Tiszta sor. Hogy nem veszünk fel az IMF-től 20 milliárd Eurót? Ezért nem lakik már a fél ország bádogviskókban, mint Görögországban és keservesen ugyan de törleszteni tudja az uzsorakamatokat."

néhány adónemet valóban csökkentettek, viszont meglévő régiek közül többet felemeltek + kb. 30 új adónemet bevezettek.
Az EU legmagasabb ÁFÁ-ja nálunk van. És az adózott jövedelmünk után is újraadózunk minden egyes pénzkivétnél, átutalásnál, banki tranzakciónál, vagy akár a telefonálásnál is.
Az pedig, hogy az adókat a vállalkozások nem építik be egy olyan ordenáré nagy hazugság, hogy arra már szavak sincsenek.

A multik a nyereséget kiviszik meg annyit: miért ne tegyék? Az az ő nyereségük. Ha becsületesen befizették az adókat, járulékokat, illetékeket, stb terheket amit az állam meg az önkormányzat kiró rájuk, akkor a megmaradt nyereséggel miért ne csináljanak azt amit akarnak? Az az övék, nem? Ugyanúgy, mint a te vállalkozásod nyeresége is a tiéd. Örülnél neki, ha az adózás utáni megmaradt nyereségeddel kapcsolatban megmondanák mit csinálj vele?
aki adót csal, azt kapják el ha multi, ha kkv. De aki tisztességgel befizeti a közterheket, azt utána ne tekintsék bűnözőnek csak azért mert nem a Simicska-Nyerges, Demján-Csányi vagy a Lázár tesó cégcsoporthoz tartoznak!!!
De ott CBA, OTP, Trgiránit vagy MOL, mit szólnál ahhoz, ha ezeket a külföldi országokban terjeszkedő vállalataink ellen az ottani országok ugyanezt megcsinálnák? A CBA, OTP, Trigránit meg a MOL is multinak számít.
Egyébként javaslom neked a pécsi vízművek államosításának történetét. Az a fránya Suez merészelt profitot termelni, és abból osztalékot fizetni magának. Most, hogy önkormányzati tulajdonú lett, nemhogy nem termel profitot és az önkori nem tudja kiszedni belőle az osztalékot (amivel a pécsi költségvetés mint jelentős forrással számolt!!!), hanem még az önkorinak kell fedeznie az államosított cég veszteségeit is. És mindezt úgy érte el az államosított új cégvezetés, hogy monopol piacon az államosítás után árat emeltek.
Most a pécsiek drágábban kapják a vizet mint előtte a multi időszakában + az adópénzükből még a cég veszteségét is ők fizetik.
A multi, a Suez minden évben befizette az önkorinak az adókat + még olcsóbban is adta a lakosságnak a vizet. És még nyereséget is tudott termelni, amit megirigyeltek a kapzsi pénzéhes fideszes hiéna politikusok és le akarták nyúlni. Meg is lett az eredménye: szakmai dilettantizmus, megsokszorozódott korrupció, politikusi barátok kifizetőhelye lett + veszteség + drágább vízdíj.

fehérfarkas 2013.06.13. 14:02:01

@azbesztos: "Az Európai Únió az eddigi választásoknak köszönhetően egyfajta balos többségű, központi irányítású szocialista hatalommá vált. Ezzel minden versenyképességét elveszítette, és ha ilyen marad, épp úgy felszámolja önmagát, mint a Szovjetúnió."

Látom, a valóság továbbra sem zavar téged. Ugyanis az EU legnagyobb pártcsoportja a Néppárt, amelynek a Fidesz is a tagja.
Sőt, Magyarországról a belépésünk utáni legelső EU-s választások óta a Fidesz adja a legtöbb EU-s képviselőt. Ilyen formában az EU-val szembeni bírálatuk a saját maguk bírálatát is jelenti, mert a fentiek ellenére nem tudtak az országnak semmi érdemlegeset kilobbizni. Vagy nem is akartak, mert magasról lex@rták? Persze akiknek az a legfontosabb, hogy a magyar EU-s bizottsági tagokat lejárassák csak azért, mert azok nem fideszesek, azoktól mit várunk el? Ugye emlékszel még amikor photoshoppolt hamisítvány képet küldözgettek körbe az EU parlamenti képviselőinek, ahol a magyar EU biztost ÁVO-s ruhában ábrázolják?
Vagy 2011 első felében Magyarország adta az EU elnökségét, és közben Orbánék agyba főbe hazudtak az EU-nak és ott verték át ahol tudták. Még az új alkotmányunkkal kapcsolatban is hamis fordítást küldtek meg. Egy nagyon szép EU-kompatibilis angol nyelvű szöveget küldtek meg fordításként, csak aztán lelepleződtek, hogy a magyar nyelvű változat teljesen mást tartalmaz. Az EU soros elnökeként az EU-t átverni? Milyen magatartás ez? Milyen mentalitás ez?
Nem lehet, hogy az ilyenekért pikkel ránk az egész EU? Nem lehet, hogy az Észtekkel vagy a Finnekkel szemben ezért vagyunk mi az EU lúzerei, mert a Fidesz adja a legtöbb EU-s képviselőnket, és soros elnökségként is csak becstelen bűnöző módjára hazudni tudott Orbán agyba-főbe?

fehérfarkas 2013.06.13. 15:50:10

@fehérfarkas:
Most néztem meg, hogy a MOL az nem is igazi magyar multi, és most nem a kisrészvényesekről beszélek, hanem a részvényeinek főbb tulajdonosairól, amelyek között ott az ING Bank meg az UniCredit, meg 3 arab olajtársasági is (1 ománi és 2 emírségekbeli).
Most akkor akkor a fideszesek igencsak nehéz helyzetben lehetmek a MOL-lal kapcsolatban, hogy azt gonosz külföldi multinak, vagy hazai/nemzeti vállalatnak tartsák :D :D :D

MOL tulajdonosi megoszlás:
ir.mol.hu/en/about-mol/ownershipbrstructure/

azbesztos 2013.06.14. 18:50:05

A Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai rezsimek alatt az autópálya építések kizárólag a közpénzek lenyúlását szolgálták, ezért készültek két és félszer olyan drágán, mint bárhol a világon. Ezért készültek a legelképesztőbb pazarlással síkvidéki viaduktok, búza-táblák alatt fúrt alagutak (ráadásul már az építkezés alatt beomolva). Olyan mennyiségű felesleges költséget hagytak jóvá a pártfunkcik a természetesen egytől egyig külföldi kivitelezőknek, hogy a sok elszámolt anyagot még beépíteni, lekönyvelni sem tudták és az üzemanyagot és az építőanyagot az építkezések mentén árusították egyenesen a tankautókból, betonszállítókból –feketén, adómentesen. Közben az ország egész úthálózata lerobbant a balos kormányok alatt és most százmilliárdokba kerül csak a javítgatásuk, és ezer milliárdba a felújításuk. A korrupcióra és lopásokra jellemző, hogy balos országgyűlési képviselők vásárolták fel (parlamenti bizottságokban szerzett információk alapján) az autópályáknál kisajátítandó telkeket és jutottak százmilliárdos nagyságrendben közpénzekhez.

A „pályázatokon”kiválasztott „európai színvonalú” elővárosi és kistávolságú személyszállításra alkalmas motorvonatok mellett elkótyavetyélték a MÁV legjövedelmezőbb üzletágát, a teherszállítást, a járműparkot hagyták lerohadni. Most kell megteremteni a távolsági intercity kocsi gyártás kapacitását, és visszavásárolni százmilliárdokért az idegen kézbe adott MÁV Cargo-t.
A rezsit, a gáz, és elektromos árakat nyolcvanhárom alaklommal emelték, és Európában mesze a legmagasabb árakat számoltak fel a nagy nyugati állami cégek, akiknek az energia szolgáltatást, és forgalmazást eladták, és akik a nyugat-európai nagyvárosok lakóinak rezsijét csökkentik a mi rezsidíjainkon.

A Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai rezsimek alatt a legszegényebbek is 19 „%-os jövedelemadót fizettek, a nyugatiakhoz mérve szegénynek számító „középosztály”t-ól már harminc százalékot sarcoltak, míg a leggazdagabbaknak lehetővé tették, hogy minimálbérre bejelentve cégük nyereségéből csekély adóval nyúlhassák le milliós jövedelmeiket. Közben az állami cégekből nokiás dobozos korrupciós központokat csináltak, 100 milliós végkielégítésekkel, 10 milliós havi fizetésekkel és emellé 200%-os prémiumokkal jutalmazták a köztörvényes lenyúlást, az adóforintok átjátszását a maszop és szdsz pártkasszáiba. Az elképesztő víz, energia és közműszolgáltatási díjakat csak most sikerült lefaragni, ahogy a telefonköltségek is csak most csökkennek.
Az ÁFá-t kénytelenek voltunk megemelni a hazudozó és hazánkat rágalmazó balos EU képviselők által felheccelt Eu funkcik gyűlölethadjárata, oktalan, jogtalan és aránytalan gazdasági követelései miatt, de mi csak 2 %-al emeltük, míg a A Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai rezsimek alatt csökkentették a gyest és gyedet, elvették a nyugdíj közel 10 %-át (a 13 havi nyugdíjat), megszüntették a lakástámogatásokat,

azbesztos 2013.06.14. 18:50:53

A panelprogramnak nevezett szakszerűtlen hőszigetelési és nyílászáró csere hisztéria, csak a balos csicska vállalkozóknak hozott jövedelmet, a lakók sokkal többet fizettek ezért, mint amekkora megtakarítás valaha s megvalósul. Nem is beszélve arról, hogy eddig a rossz hőszigetelés most a légtömör nyíl@fehérfarkas:
A csekkadó jogtalan lakósságra hárításával valóban több külföldi bank megpróbálkozik, de többnyire rajtavesztenek mint most a Volksbank, amelyet 200 millióra bírságol a PSZÁF. A bankok e téren csak még rosszabbra számíthatnak, ha az MNB veszi kézbe mocskos ügyleteik felülvizsgálatát és megrendszabályozásukat. Minden multi valóban kiviheti nyereségét, ha becsületesen leadózik, de hol láttál ilyet? A svájci frankot sohasem látott svájci frank hiteleknek hazudott világcsalás jól megmutatja, hogy ez, a legnagyobb válság idején is 30%-os nyereségre szert tevő tolvajbanda mire képes. Simicska , Lázár és Demján a balos tolvajbanda uralma idején is létezett, a CNB akkor véált a legnagyobb áruházlánccá, Demján akkor épített legnagyobb plázáit. Ez a rágalomhadjárat elenük nem egyéb, mint magyar gyűlölő idegen rablóbandák bosszúhadjárata a lassan kialakuló magyar nagytőke ellen, mely valóban munkahelyeket termel, és fejlődést indukál. A multik egy részénél a legnagyobb fizetésű alkalmazottak egytől egyig külföldiek, akik osztalékként viszik ki a pénzt az országból és kihasználják a balfék gazdasági döntéshozók által nekik biztosított monopol helyzetüket.
Külföldi országokban nem terjeszkedhetnek magyar vállalkozók, azokat a legelképesztőbb diszkriminációkkal akadályozzák. Még a magyar árukat is diszkriminálják, ezért csak a magyar föld hihetetlen termőképességének köszönhető, hogy exportunk mégis szinte sikeres és jövedelmező.

Hiába hazudozol, hogy a multik idején a közmű díjak alacsonyabbak voltak, a számlákat mindenki megkapja és láthatja, mi az igazság. A francia Suez meg már Franciaországban is fekete listán volt, ahogy jónéhány itt korrupcióval prosperáló építőipari cég is odahaza már régen csőddel küzd és csak az itt összelopkodott haszon tartja még életben őket. Ez egyébként megmutatkozik gyalázatos munkateljesítményükben és a munkaminőségben is.
Na, „érvelj” tovább, hadd igazítsam helyre gyurcsányista fejedet.

azbesztos 2013.06.14. 18:57:12

@Peterpapo:
Azt vizsgálni, hogy ki a kommunista poronty: rasszizmus, egy olyan tízmilliós országban, ahol egymillió „párttag volt”.
Csak a másokat kifosztó, megnyomorító, legyilkoló, megzsaroló, megszállókat kiszolgáló hazaárulókat kell és lehet feleősségre vonni. Azok is voltak pár tízezren és nem a megzsarolt, élni akarókat, a terrorhoz látszólag alkalmazkodókat kell hagyni a gyilkosok reputtyai által fikázni még ma is.

Peterpapo 2013.06.14. 20:42:40

@azbesztos:

Rendben. És mi alapján kell elhinnem, ha valaki azt mondja, hogy őt kényszerítették. Továbbá mi különbözteti meg azoktól, akiket elvileg nem kényszerítettek, de nem meggyőződésből léptek be, hanem csak azért, hogy ne is kényszerítsék. És mi különbözteti meg azoktól, akik kényszer hatására sem léptek be? Nyilván ilyen is és olyan is van mindkét oldalon.

Peterpapo 2013.06.14. 20:52:41

@azbesztos:

Nagyon remélem, hogy Te csak egy provokátor vagy, mert ennyire elvakult, a hazugságokon átlátni képtelen, megtévesztett, gondolkodás nélküli ember nem létezhet, annak alapján amiket itt összehordasz. Ez utóbbi felvet egy újabb lehetőséget: Te magad vagy Orbán Viktor. Ha esetleg így lenne, akkor nagyon szépen megkérlek, hogy húzzál el a politikai életből örökre, mert a mohácsi vész is kutya füle volt hozzád képest. Még most tedd meg, mert néhány év alatt helyre hozható, amit totálisan tönkre tettél, de minél később teszed meg a helyre állítási idő hatványozottan nőni fog. Ha számít neked a haza és az itt élő emberek érdeke, mint ahogy ezt mondod, akkor semmi perc alatt el húzod a csíkot a Parlamentből és vissza se nézel!

azbesztos 2013.06.14. 20:54:09

Azt írtam, hogy nem a kényszer vagy nem kényszer alapján belépők a bűnösök, hanem a megszállókkal kollaboráló, embereket üldöző, gyilkoló, kirabló, őket zsaroló, és bűnökbe kényszeríteni próbáló gazemberek. Mindenki más ártatlan, lett légyen vala párttag, vagy pártonkívüli.

azbesztos 2013.06.14. 21:43:10

@Peterpapo: Elfogult vagy bátyám, menj és javulj meg.

azbesztos 2013.06.14. 21:44:18

@Peterpapo: Semmi sem különbözteti meg őket csak azoktól, akik gyilkoltak, loptak és kollaboráltak a megszállókkal, részt vettek a negyven éves terrorban.

azbesztos 2013.06.14. 21:45:55

@fehérfarkas: Lehet, hogy a legnagyobb pártcsoport a Néppárt, de nincsenek többségben. A szocik a zöldek, a jobbosok és az egyéb kisebb pártok képviselői többen vannak.

azbesztos 2013.06.14. 21:46:38

@fehérfarkas: Az Orbán fóbia elmebajhoz vezet.

Peterpapo 2013.06.14. 21:48:08

@azbesztos:

Igazad van, elfogult vagyok, de egyáltalán nem alaptalanul. Ez nem csak úgy jött, hogy ránéztem Viktorra és nem volt szimpatikus, hanem hosszú évek alatt alakult ki, mert szép lassan rájöttem, hogy abban az emberben minden megvan, amit nem szeretek. Populista, hazug, a buta emberekre építő és azoknak a hiszékenységét végtelenül kihasználó, pökhendi alak.

Peterpapo 2013.06.14. 21:52:29

@azbesztos:

Én értem, de ki állapítja meg, hogy kik vettek részt a 40 éves terrorban, kik gyilkoltak, kik kollaboráltak a megszállókkal, kik gyilkoltak és kik loptak? Ránézésre? Viktorka fogja eldönteni? Mert hogy nyilvánosságra még mindig nem hozták az iratokat! 3 év alatt képtelenek voltak rá! Pedig azt is megígérték, de ezek szerint ebben is hazudtak, mint eddig mindenben.

Peterpapo 2013.06.15. 01:39:12

@azbesztos:

Csak hogy legyen mit olvasgatni:

egyenlito.blog.hu/2013/06/14/egy_nap_a_ner-ben?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2013_06_15&utm_campaign=index

Na szóval. Este 9 körül elkezdtem olvasni, mi minden történt a NER-ben.

1. 20 milló Gipsz Jakabnak

20 millió forintot nyert el a a Nemzeti Együttműködési Alapból (!) a Nők a Magyar Nemzetért Közhasznú Egyesület. A szervezet bírósági adataiban tisztségviselőként Gipsz Jakabot, Iksz Ipszilont, Piros Aranyt és Hát Izsákot nevezte meg.

Mit ad Isten, az egyesületet mindössze két és fél éve jegyezték be. Honlapjukon túl sok információhoz nem jutunk eddigi tevékenységükről, bár az kiderül, hogy a tavaly március 15-i ünnepségeken a lengyel Fidesz-szimpatizánsokkal közösen vonultak fel.

2. 76 millió és 12 trafik a fideszes képviselő családjának

Takács Gábor miskolci fideszes önkormányzati képviselő cége és családja összesen 12 (!) dohánykoncesszióhoz jutott a városban. Mondjuk, eddig is volt mit a tejbe aprítaniuk: családi vállalkozásuk, a New Man Kft. nemrégiben kapott 15 millió forint vissza nem térítendő támogatást a Nemzetgazdasági Minisztérium munkahelyteremtő pályázatán. Tavaly pedig szerény 61 milliót nyertek el egy NFÜ pályázaton. Összesen tehát 76 millió pályázati pénz + 12 trafik. Nem lehet rossz Takács úr családjához tartozni.

3. Haldokló települések

A Hoffmann Rózsa szerint „sikertörténetként” zajló iskola államosítás egyik velejárója, hogy az einstand után a kormány úgy ítélte meg: a kevesebb feladat kevesebb pénzzel jár. Így aztán minimálisra csökkentették a településeknek járó juttatásokat. Kübekháza (halmozottan hátrányos helyzetű falú) polgármestere a hvg.-nek azt nyilatkozta: „Ha kikapcsolnánk a közvilágítást, biztos nem örülne az 1600 falubeli. Pedig már más forrást nem látok."

Több település van ezzel így Csongrád megye déli részén. A polgármesterek elmondása szerint, az államosítás és az új finanszírozási rendszer miatt, annyi pénztől estek el, hogy az már napi gondokat okoz az önkormányzatoknak. Egész konkrétan: sem a bérekre, sem a segélyekre, sem a számlákra nincs pénz.

3. Fantomintézetek 2 milliárdból

Miközben a Varga-csomag miatt újabb megszorításokra készül a kormány, érdekes módon több, mint 2 milliárd forintot különített el különböző, saját maga által alapított intézetek finanszírozására. A héten például 175 milliós büdzsével alakult meg a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen a Molnár Tamás Kutató Központ.

No persze 175 millió nem is olyan sok az 1.3 milliárdból gazdálkodó, és gyakorlatilag nem létező Nemzetstratégiai Kutatóintézethez képest. Ez utóbbinak még hivatalos telefonszáma sincs, de a Kossuth tér 1-3 (igen, a nagy tornyos) alá bejelentett székhelyükön sem érdemes keresni őket. Nem is tudnak létezésükről. A vezetője egyébként Kövér László régi, jó barátja, Szász Jenő, aki „munkájáért" havi 997 ezer forintot kap. (A többi, érdekes körülmények között működő intézetről itt olvashattok.)

4. A trafik- és a földmutyi után itt a gyümölcsmutyi

Az évek óta nagy sikerrel működő iskolagyümölcs program eddig zökkenőmentesen tevékenykedett, majd az iskolákat működtető Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) váratlanul olyan közbeszerzést írt ki, amely teljesen kizárta volna a kistermelőket az ügyletből. A munkára a termelőknél bejelentkezett egy frissen alapított cég, amelyik 10 százalékot kért volna a „továbbfoglalkoztatásért".

Az iskolagyümölcs-programmal kapcsolatban kiírt pályázaton – a kistermelők szerint – csak egyetlen cég nyerhetett volna: a közbeszerzési eljárás kiírása előtt néhány héttel, április 17-én alakult Magyar Iskolagyümölcs Kft. A cégnek két tulajdonosa van, az egyik az a Paprikakert TÉSZ Kft., amelyben a ceginfo.hu adatai szerint tulajdonrésszel rendelkezik Simonka György fideszes polgármester, országgyűlési képviselő és felesége, Simonka Györgyné.

5. Amire már nincsenek szavak

Végezetül a pofátlanság netovábbja: a Trafikmutyi Zrt. megható családi történeteket vár a nyertesektől. Sajnos ezt már nem tudom „nyomdafestéket tűrően” kommentálni, így a kedves olvasók képzeletére bízom, milyen üzenetet juttatnék el nagy szeretettel Gyulay Zsoltnak, akinek rokonságában/ismeretségi körében – érdekes módon – tíz darab koncesszió lelt gazdára.

Egy nap a NER-ben. Egy hosszú nap után, ömlesztve szembesülni vele életveszélyes.

azbesztos 2013.06.15. 13:20:57

1. 20 milló Gipsz Jakabnak

Szóval ha általad ismert nevű bolsik nyerték volna a trafik pályázatot, tapsolnál. Például az ÁSZ munkatársai budapesti sajtótájékoztatójukon számoltak be az SZDSZ és pártalapítványa, a Szabó Miklós Alapítvány 2009-es és 2010-es gazdálkodásának vizsgálati eredményeiről, melyből kiderűl, as szabad demokraták egy 2010-ben kapott, 56,5 millió forintos adománnyal nem tudnak megfelelően elszámolni. A párt csak úgy fogadhatta volna el ezt a támogatást, ha bizonyítja: az adományozó alapítvány nem részesült közvetlen költségvetési támogatásban, ugyanakkor az SZDSZ a vizsgálat során ezt nem tudta igazolni, ezért az összeget most vissza kell fizetnie a központi költségvetésbe.
De említhetném a Heller Ágnes féle szélhámoskodást, amikor klasszikus műveket fordítottak újra és tanulmánykötetnek hazudták.

2. 76 millió és 12 trafik a fideszes képviselő családjának

KULCSÁR ATTILA ÉS A BRÓKERBOTRÁNY

Vád: sikkasztás, magán- és közokirat-hamisítás, több szereplőnél pénzmosás Vádlottak száma: az új eljárásban 18 fő (eredetileg 24 fő) A névadón kívüli fontosabb szereplők: Rejtő E. Tibor, a K&H exvezérigazgatója; Kerék Csaba, a bróker által szerzett pénzekből működő Britton Kft. egykori ügyvezetője; Schönthal Henrik, a pénzmosást segítő offshore cégek képviselője; Dunai György és Garamszegi Gábor, a Betonút Zrt. jelenlegi és volt tulajdonosai (utóbbi fővárosi MSZP-s képviselőként is működött) A gyanúsítások kezdete: 2003 A nyomozást folytató szerv: Országos Rendőr-főkapitányság, Fővárosi Főügyészség Az ügy állása: a héten kezdődött újra a brókerügy elsőfokú tárgyalása a Fővárosi Bíróságon Megjegyzés: noha a hatályon kívül helyezett elsőfokú verdikttel a bíróság felmentette Rejtő E. Tibort és Dunai Györgyöt, a megismételt eljárás miatt ők is újra elítélhetővé váltak

HUNVALD GYÖRGY ÉS AZ ERZSÉBETVÁROSI PANAMÁK

Vád: különösen jelentős kárt okozó, üzletszerűen, bűnszervezet tagjaként elkövetett csalás, hivatali visszaélés és más bűncselekmények Vádlottak száma: 25 fő A névadón kívüli fontosabb szereplők: Gál György, az egykor Hunvald György polgármester által fémjelzett VII. kerületi önkormányzat gazdasági bizottságának SZDSZ-es elnöke; Kardos Péter, a pénzügyi bizottság szintén szabad demokrata exelnöke A gyanúsítások kezdete: 2008 A nyomozást folytató szerv: Központi Nyomozó Főügyészség Az ügy állása: az ügyészség novemberben nyújtotta be a vádiratot a Fővárosi Bíróságnak Megjegyzés: bár a közvélemény Hunvald-ügyként ismeri az eljárást, a bűncselekmény fő vádlottja, a bűnszervezet feje nem a volt szocialista polgármester, hanem Gál György lehetett (őt hivatalos személy által elkövetett vesztegetéssel is vádolják egyes önkormányzati ingatlanok értékesítése kapcsán)

VERÓK ISTVÁN ÉS A TERÉZVÁROSI INGATLANELADÁSOK

Gyanú: különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés Gyanúsítottak száma: 14 A névadón kívüli fontosabb szereplők: Fürst György, az egykor Verók István polgármester által fémjelzett VI. kerületi önkormányzat korábbi MSZP-s alpolgármestere; Hatvani Csaba ugyancsak volt szocialista alpolgármester A gyanúsítások kezdete: 2009 A nyomozást folytató szerv: Budapesti Rendőr-főkapitányság, majd Központi Nyomozó Főügyészség, most újra BRFK Az ügy állása: tart a nyomozás Megjegyzés: pikáns összefüggés, hogy Verók István, Terézváros 2002 és 2010 között regnáló polgármestere 2001-ig az Erzsébetvárosi Vagyonkezelő vezérigazgató-helyettese volt, miközben a VII. kerület gazdálkodásáért (akkor alpolgármesterként) Hunvald György felelt

HAGYÓ MIKLÓS ÉS A BKV-S BŰNSZERVEZET

Gyanú: bűnszervezetben elkövetett, különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés Gyanúsítottak száma: 21 A névadón kívüli fontosabb szereplők: a Demszky Gábor korábbi főpolgármestert tanácsadóként segítő Mesterházy Ernő; Antal Attila volt BKV-vezérigazgató, illetve egykori helyettesei, Balogh Zsolt és Regőczi Miklós A gyanúsítások kezdete: 2010 A nyomozást folytató szerv: Budapesti Rendőr-főkapitányság, majd Központi Nyomozó Főügyészség Az ügy állása: tart a nyomozás Megjegyzés: a bíróság legutóbb november közepén hosszabbította meg három hónappal Hagyó Miklós előzetes letartóztatását (a nyomozás eredményeként a volt szocialista főpolgármester-helyettest újabb bűncselekményekkel is meggyanúsíthatják)

azbesztos 2013.06.15. 13:21:31

3. Haldokló települések

Orbán Viktor miniszterelnök 2012 október 27-én jelentette be, hogy az ötezernél kisebb lakosságú települések adósságát teljes mértékben, a nagyobb településekét pedig részben átvállalja az állam. Támogatja az Állami Számvevőszék azokat a kezdeményezéseket, amelyek meg kívánják előzni, hogy az önkormányzatok körében jellemző eladósodottság újratermelődjön.
Eljuttatta az Állami Számvevőszék (ÁSZ) az ÁSZ önkormányzati ellenőrzési tapasztalatait a parlamenti és kormányzati döntéshozókhoz, szakértőkhöz. A híradások szerint az előkészítés alatt lévő törvény indoklásában számos helyen támaszkodnak az Állami Számvevőszék megállapításaira. Ezáltal az ÁSZ ellenőrzéseinek tapasztalatai beépülnek a törvényalkotási folyamatba, így járulva hozzá a jó kormányzáshoz, a hatékony állam megteremtéséhez
3. Fantomintézetek 2 milliárdból

"Valóban az MSZP-SZDSZ-koalíció kifizetőhelye volt a BKV" - állította a Népszabadság szerdai számában megjelent interjúban Regőczi Miklós, a BKV korábbi kommunikációs vezérigazgató-helyettese. Regőczi - aki maga is gyanúsított a BKV-botrányban - azt mondta: Demszky Gábor főpolgármester és Hagyó Miklós korábbi főpolgármester-helyett lobbistái befolyásolták, kivel kössön nagyobb értékű közbeszerzéseket a BKV.
"Két- háromhetente kaptam politikai kérést" - mondta Regőczi, aki szerint főként Hagyó kabinetjének tagjai, illetve az SZDSZ részéről leginkább Tóthfalusi György, a BKV igazgatóságának elnöke intézett hozzá utasításokat. Regőczi szerint 2007 tavaszáig nem találkozott ilyesmivel, akkor azonban Antal Attila vezérigazgató szólt neki, hogy túl sok ilyen jellegű kérés érkezik hozzá, ezért ezek egy részét vegye át.
Szerinte azért kapott ilyen ritkán "politikai" kéréseket, mert kevés, és nehezen kiadható pénzügyi kerettel rendelkezett, más vezérigazgató-helyettesek sokkal nagyobb kerettel rendelkeztek. Műszaki területen fordulhatott elő, hogy a nyertes cég utólag árat emelt vagy határidőt hosszabbított, a megemelt összegből pedig bizonyos százalékot vissza kellett csorgatni. Hasonló áremelkedésekről, és visszacsorgatott pénzekről beszélt a Magyar Nemzetnek adott interjújában Balogh Zsolt korábbi vezérigazgató-helyettes.
A korábbi vezérigazgató-helyettes szerint általában nem az önkormányzati képviselők kértek személyesen a BKV-tól. "Volt annyi eszük, hogy közvetítőkön keresztül jelentkezzenek" - mondta Regőczi, aki szerint Demszky egyszer hívta személyesen, hogy kössön a Sawyer Miller Group kommunikációs céggel szerződést. Hasonló telefonbeszélgetésről számolt be a Magyar Nemzetnek adott interjújában Antal Attila korábbi vezérigazgató is.
Az interjúban Regőczi többek közt azt mondta: konkrét politikai kérés volt a Csapó Bt. ügye. Lelovics Ottó, Hagyó kommunikációs igazgatója kérte, hogy Csapó Gábor vízilabda-iskolájának adjunk valahogyan pénzt (a cég végül reklámfelület biztosítása címén kapott 2 és fél millió forintot 2008-ban). A 4-es metró Rákóczi téri állomásának újraterveztetését pedig állítólag azért kellett elvégeztetni, mert a lakók tiltakoztak a fák kivágása miatt. Regőczi szerint azonban szó sem volt semmilyen igazi lakossági tiltakozásról, ez csak ürügy volt, hogy 600 millió forintot kérhessenek az állomás átterveztetéséért.

azbesztos 2013.06.15. 13:23:00

Amikor a BKV-nál dolgozott, 2007 eleje és 2008 ősze között, Regőczi szerint 9 milliárd forintot spóroltak, amely komoly érdekstruktúrát sértett és a rendszer korábbi haszonélvezői komolyan próbálták kriminalizálni a szereplőket. "Antalt egyébként az SZDSZ buktatta meg, a távozásához vezető használtbusz-tender ügyét ők szivárogtatták ki" - jelentette ki Regőczi.
"Hagyóval rendkívül ritkán találkoztam, a nyakamat sem fogta meg, és párizsit sem evett előttem" - mondta Regőczi, aki szerint Baloghot naponta berendelték a városházi vezetők. Az interjú szerint Antal egyszer azt mondta Regőczinek, hogy a sok kérés között elfelejtette, hogy Dancs Gábor akkori SZDSZ-es közlekedési tanácsnok kért tőle két nyolcmilliós szerződést, emiatt Dancs ellene fordult a felügyelőbizottságban.
Egy másik példa szerint Olti Ferenc, a BKV vezérigazgató-helyettese jelezte Antalnak, hogy kevés a fizetése, ezért hozott egy céget, amellyel szerződést kötöttek havi többszázezer forint értékben. Regőczi szerint gyakorlat volt, hogy sok, hosszú távú szerződés köttetett ingatlanok bérletére, feltűnő értékaránytalanság mellett. Egyszer megtámadott a bíráságon egy olyan szerződést, amely havi egymilliós bérleti díj helyett, csak 150 ezret kellett fizetnie a bérlőnek, de keresetét elutasították.
Regőczi szerint a BKV-n kívül az MTV, a Magyar Posta és a MÁV is az adott kormányok kifizetőhelyeként működött, nemcsak a közelmúltban, hanem az elmúlt 20 évben. Szerinte a jelenség minden állami és önkormányzati cégre igaz.
A korábbi vezérigazgató-helyettes a Magyar Nemzetnek azt mondta, hogy speciális elvárás volt, hogy legyen minél több olyan rendezvény, ahol Demszky és Hagyó pozitívan tud fellépni, de mindketten úgy akarták ezt csinálni, hogy a másik ne legyen ott. Szerinte nem csak a fővárosi, hanem az országos politikából is érkeztek hozzá kérések, amelyeket főként Lelovics Ottó tolmácsolt és mindig az MSZP-re hivatkozott.
A Hócipő, a Klubrádió és a Nap-kelte is azok közé a médiumok közé tartozott Regőczi szerint, amelyek milliós támogatásokat kaptak, hogy "szívélyesen" bánjanak a BKV vezetőivel. Egy politikai kérésre példaként azt hozta fel, hogy "egyszer Antal Attila keresett meg, hogy Lendvai Ildikó egyik ismerősét el kell helyezni. Az ismerős teljesen alkalmatlan volt, nem tudtam felvenni, de végül egy külső cég beleegyezésével hozzácsaptuk a fizetése összegét, ha jól emlékszem 300 ezer forintot havonta".
Az egyedi kérések közé sorolta, amikor Nyakó István felesége buszokat kért kölcsön pár alkalommal, ifjúsági táboroztatásokhoz. Nyol-tíz busz kellett neik, de nem fizettek érte.

milyen szép a Vértes, ó 2013.06.15. 18:58:28

@azbesztos:

Az agitpropos elvtársak bedobták magukat, látom. :)
süti beállítások módosítása