A kereszténydemokrácia vidám vasárnapja: marhaság, de megcsináljuk

H_A Címkék: gazdaság kereskedelem munkanélküliség áruházak KDNP vasárnapi zárva tartás2014.11.04. 11:22

Valahogy semmi kedvem nem volt a KDNP-vel foglalkozni mostanában, pedig hiszem és vallom, hogy a boltok vasárnapi kötelezően választható zárva tartása sokkal brutálisabb és aljasabb húzás, mint az internetadó. Viszont miután a nemzetgazdasági miniszter is megszólalt az ügyben, és az internetadóval ellentétben nem tartja bölcs dolognak, lenne pár szavam nekem is ehhez a Harrach-féle ájtatos, és elviselhetetlenül fölösleges bandához. A KDNP önmagában egy pótcselekvés, amelyről lassan, de biztosan azok is meg fognak győződni, akik a hátukon hordozzák ezt a 0 társadalmi támogatottsággal rendelkező fantom alakulatot.

Alig leplezhető kárörömmel konstatálom tehát, hogy a kormánypárti képviselők körében sem osztatlan az örömködés a boltok vasárnapi bezárásáért, de mivel az ideológiák gyártásában éllovas Fidesz-KDNP-ről beszélünk, legyünk egészen biztosak abban, hogy elkészül az ideológia ehhez a védhetetlen hülyeséghez is. Miközben a tőke éppen vonul kifele Magyarországról, a KDNP a családokat próbálja vasárnap otthon tartani, mert egyébként minden más rendben van ebben az országban, leszámítva, hogy ezek a hanyatló nyugatot majmoló népek a templomok és stadionok helyett a plázákba, szupermarketekbe szabadulnak be. Az Úr napján, ünnepnapon. Szentségtörés. Politikailag, törvényileg szabályozni kell. Bele kell gyalogolni az emberek magánéletébe, és meg kell mondani nekik, hogy ők vasárnap igenis családilag pihenni akarnak. Mert különben nem tudják. (Javaslat: ha a  hivatkozási alap a pihenés, akkor tiltsunk be mindent, amit az emberek vasárnap csinálnak, mert a pihenés rovására megy. A vasárnap reggeli fűnyírást és harangozást mikor tiltják be?)

Varga Mihálynak természetesen nincs elfelejtve Vida Ildikó korrupciós szennyesének takargatása, de most az egyszer igazat szólt. Szerinte az van, hogy amikor minden ötödik ember vasárnap intézi a vásárlást, akkor ezt nem oly bölcs dolog korlátozni. Továbbá Magyarország ma még nem olyan gazdag ország, ahol a legfontosabb probléma az, hogy vasárnap nyitva van-e valami vagy nincs. Ha a munkáltató meg tud állapodni a munkavállalóval, miért ne lehetne nyitva? Hát erről van itt szó, Harrach elvtárs! Hogy két ideológia gyártás, és álszenteskedés között, amikor most éppen követendő példaként hivatkozunk a rothadó Európára, hogy bezzeg Ausztriában, Németországban, Franciaországban, akkor képmutató módon úgy teszünk, mintha Magyarország ezeknek az országoknak a fejlettségi szintjén állna. Hát k*rvára nem ott áll.

Úgy látszik, sikerült a valóságtól behozhatatlanul eltávolodni ezeknek a pótcselekvésből élő uraknak. Nyilván az, aki vasárnap nem dolgozik, vásárolni meg a cselédet küldi, annak aligha fogja fel az agya, hogy egy átlagos dolgozó magyar embernek nem a plázázás miatt, hanem kényszerből jó, ha vasárnap is tud vásárolni. Nehogy már olcsón be tudjon vásárolni a paraszt azon az egyetlen napon, amikor nem az ültetvényen szedi a gyapotot. 

Sokan leírták már, de az utókor kedvéért én is összefoglalom: az a baj, hogy ez az amatőr "mekkmesterkedés", ez a szerintünk nem lesz ebből munkanélküliség, nem sok embert fog érinteni típusú hozzá nem értéssel párosuló, minden áron tenni akarás könnyen dominó effektust produkál.  Varga Mihály is erre célozgatott, amikor megcsóválta a fejét a Hír TV stúdiójában. Ezen a képmutató (ál)családvédelmi észosztáson túl, belegondolt valaki ott a Harrach-Semjén dimenzióban abba, hogy Magyarországon (nem Hollandiában, nem Ausztriában, nem másutt!!!) milyen következménye lenne ennek a döntésnek? Hogy hozzávetőleg mégis hány ember elbocsátásával járna ez az akciózás? Hogy hány olyan embert jelent ez, aki kényszerből dolgozik vasárnap, és nem azért mert nem fetrengene szívesen a széles sávú internet előtt, szeretett családja kebelén? Vagy éppen ez a lényeg? Több tízezer új munkanélküli, nincstelen nyomorult kreálása, akit be lehet osztani közmunkára, hogy aztán elkeseredését kihasználva fanatizálni, és csatasorba lehessen állítani őket? Zseniális ötlet ez: ha a család legnagyobb része munkanélküli, tökmindegy hogy mi van nyitva mikor, lehet pihenni napestig, semmibe nem kerül.

Nem beszélve a legfontosabb hozzáadott értékről: itt az újabb helyzetbe hozható, lekötelezhető réteg. Majd a "bizoccság" eldönti, hogy pontosan mely üzletek tarthatnak nyitva vasárnaponként, és máris el van takarítva az útból a haveri bolthálózat káros extraprofitot termelő konkurenciája. Szarrá adóztatjuk a kereskedelmet, miközben korlátozzuk a működését. Hála és köszönet a seggnyalásért!

closed.jpgforrás: elelmiszer.hu

Nem bízom benne, hogy Varga ezúttal józan álláspontjának bármi esélye lesz ezzel az újramelegített gumicsonttal szemben. Ezúttal megcsinálják. Egy itt a lényeg: keresztényi megfontolásokra hivatkozva bezárni, megfojtani, betiltani, leépíteni, tönkretenni mindent, elvenni a másik tulajdonát. Sehol egy értelmes kezdeményezés, beruházás, fejlesztés, gazdaságélénkítő megmozdulás, csak az agymosó ideológiák gyártásának beteges kényszere. Bármi életképeset, jövedelmezőt meglátunk, rögtön ráugrunk és tönkretesszük, mert nem vagyunk mi kommunisták, de az extraprofit, ugyebár. És megint a szokásos cinizmus: csak az egyesekre vonatkozik az, ami a kettesekre nem.

És mert a KDNP nem beszéli a Varga-féle, ezúttal valóban szakmainak mondható szempontok nyelvét, cserébe Magyarországon kormányzati tényező - vallási, CBA-támogatási, és képmutató családvédelmi szempontok alapján beláthatatlan következményekkel járó komoly gazdasági döntésként felcímkézve -, ezt is lenyomják a torkunkon. A fenti képsorok tanúsága szerint halvány segédfogalmuk nincs arról, hogy ennek a lépésnek milyen kihatása lesz ki tudja hány ember életére (talán ez a leginkább vérlázító az egészben), de nem is ez a lényeg. Ezzel elterelték a figyelmünket az internetadóról. Amivel elterelték a figyelmünket a kitiltási botrányba fulladt korrupciós ügyletekről. Ide jutottunk: ildomos minket vasárnap családilag távol tartani a káros bevásárlásoktól. Nézzük a jó oldalát: több időnk lesz tüntetésekre járni. 

U.I. Nagyon helyesen írta valaki: ha a KDNP javasolná, még a rák ellenszerét is fintorogva venném be.

Ha tetszett, amit olvastál, (az sem baj, ha nem tetszett) csatlakozz a nem oly régen indult Facebook-oldal kedvelőinek táborához!

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr596861635

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A kereszténydemokrácia vidám vasárnapja 2014.11.04. 13:13:01

Alig leplezhető kárörömmel konstatálom tehát, hogy a kormánypárti képviselők körében sem osztatlan az örömködés a boltok vasárnapi bezárásáért.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.04. 11:27:50

Pedig ez nem vallási kérdés, hanem munkavédelmi ügy.

nandras01 2014.11.04. 14:17:29

@maxval birca hozzászóló:
hogy is szól a javaslat?
a 400 m2- en felüli boltokra vonatkozna a tilalom. tehát, aki ennél kisebb alapterületű boltban dolgozik, azt nem kell munkavédelmileg védeni.
ja, és ott keletkezhet extraprofit :)

amúgy miajóisten az az extraprofit..?

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.04. 14:23:17

@nandras01:

Extraprofit - ez egy közgazdasági fogalom, olyan profitot jelent, mely egy adott területen jelentősen meghaladja a piaci szintet.

Pl. az élelmiszer-kiskereskedelem egy országban átlagosan 20 %-os bruttó haszonkulccsal dolgozik, míg X képes 100 %-ossal.

nandras01 2014.11.04. 14:43:28

@maxval birca hozzászóló:
igen, ezt a magyarázatot ismerem- de ettől még nagy marhaság. egyféle profit van csak, maga a profit. ha valaki egy mások által is végzett tevékenységért többet kaszál, mint mások, akkor az a valaki valami olyasmit tud, amit a többiek nem, ezért neki magasabb a haszna és ennyi.
a szelektív "munkavédelem"- ről meg mi a véleményed?

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.04. 15:02:55

@nandras01:

Alapvetően nem értek egyet az egész tervvel. Szerintem ezt felesleges szabályozni. Több a kára, mint a haszna.

zsoltix 2014.11.04. 18:22:58

Ezt a bótbezárásosdit már annyiszor bedobták, hogy én csak rezignáltan legyintettem, mikor most újra előálltak vele. Figyelemelterelésnek elég gyengusz. :)

zizi77 2014.11.05. 13:49:01

Ha nyugaton meg tudják oldani, hogy szombat 13h-ig bevásárolnak 1,5 napra, akkor szerintem itt se lenne ez akkora művészet. Sajnos sok embernek a vasárnapi plázázás a szórakozás, majd sírnak, hogy nincs pénz. Sok felesleges dolgot vásárolunk meg. Pár hónap alatt vissza lehet szokni a régi pláza előtti rendhez. Az eladók így is túl vannak terhelve szerencsétlenek. Gazdaságilag nem értek a témához, de emberileg simán támogatom.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.11.05. 14:02:15

az aki nem megy templomba hanem vásárol az miért gondolják, hogy majd ettől bevonul?

KolompárRómeó 2014.11.05. 14:16:32

A vasárnapi fűnyírás már be van tiltva ;)

kasza003 (törölt) 2014.11.05. 14:39:01

@zizi77:
De miért is kellene visszaszokni?
Svájcban sok helyen szabályozva van, hogy mikor moshatsz mosógéppel. Azt is átvesszük? Azt is meg lehet szokni. A hétfői TV adásszünettel is elvoltunk. Kapjuk vissza! Azt is meg lehet szokni pár hónap alatt.
A jegyrendszert is meg lehetett szokni.

De én már úgy megszoktam, hogy az állam nem találja ki helyettem, hogy nekem mi a jó. Nem lehetne úgy, hogy ezt szoknánk továbbra is?

Martinm5 2014.11.05. 14:46:09

@zizi77: egyrészt nem igaz hogy Nyugaton meg tudják oldani, pl Spanyolországban különösen nyáron sok áruház nyitva tart.
Másrészt pont az a jó, hogy a dolgozók így fajlagosan magasabb fizetést kaphatnak (pótlék) én pedig vasárnap, mikor ráérek szerelni otthon az elromlott csapot, stb, el tudok menni a Praktikerbe, stb, megvenni egy sz@r alátétet, ami persze pont nincs otthon.
Szóval ezt lehetőleg a piac döntse el, ne pedig valami ájtatoskodó égbenéző.
És nem akarok máshoz hozzászokni.

ZX 2014.11.05. 14:47:07

"Ha a munkáltató meg tud állapodni a munkavállalóval, miért ne lehetne nyitva?"

Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy bejössz dolgozni vasárnap, különben ki vagy baszva.

Milyen kirúgásokról van szó? Elárulom, hogy itt a fehérvári tescóban egy olyan osztályon ahol induláskor voltak 15-en, most 4-en dolgoznak és belegebednek, mert nem győzik a munkát. Mi ez ha nem modernkori rabszolgatartás? Egy húspultban 3 műszakra 1 eladó jut? A zöldségen 2 fő? Kit rúgnának ki? A forgalom meg ugyanakkora lenne csak nem 7 hanem 6 napra oszlana el, a vasárnapi üzemköltségek meg csökkennek.

zizi77 2014.11.05. 15:42:14

@ZX: pont ezt akartam én is írni, igaz más példával. A helyzet az, hogy már így is iszonyat módon ki vannak zsigerelve az eladók. Nyílván ehhez az is kell, hogy ne lehessen 60 órákat dolgoztatni a melósokat. Ezek a multik addig szorongatják szerencsétleneket, ameddig ki nem nyiffanak. Igazi rabszolgamunka. Lehet ám a másikat is embernek nézni!
Édesanyám kiskereskedő vidéken, és szombat 12-kor bezár. Nehezen, de megél. Túlságosan el vagyunk kényelmesedve. Szerintem igen kis réteg az aki hétköznap este 8-ig nem tudja megoldani a vásárlást. Magam részéről heti 1x nagybevásárlás, főleg péntek este, mert a férjem ilyenkor tud a gyerekekre vigyázni. Egyébként csak zsemlét veszünk naponta.
A csapszerelést is végig lehet előre gondolni, hogy ne akkor derüljön ki, hogy valami hiányzik.

ZX 2014.11.05. 16:22:56

@zizi77: Hozzáteszem legjobban mindig azok picsognak akik életükben nem csináltak semmit vasárnap a hereverén kívül. Csak éppen amikor 2 ember úgy dolgozik, hogy az egyik megy minden hétvégén miközben a másik pont akkor szabad és naponta pár órát találkoznak, a gyerekről nem is beszélve, akkor azért más a helyzet.

$pi$ 2014.11.05. 16:27:02

@ZX: "Hozzáteszem legjobban mindig azok picsognak akik életükben nem csináltak semmit vasárnap a hereverén kívül."

Úgy van! A KDNP politikusok életükben semmit nem csináltak vasárnap!

ZX 2014.11.05. 16:28:48

@$pi$: Ők se, de akik vásárolgatni járnak azok sem.

adrfst 2014.11.05. 17:10:39

Én továbbfejleszteném a dolgot: legy egy nap a héten, mondjuk a hétfő a plázanap. A nagy boltok csak ekkor lehessenek nyitva. Így már biztos nem lennének kizsigerelve a dolgozók, heti egy napot lehúznak, utána hat nap pihi.
A vásárlók meg úgyis megszoknák. Különben is, aki nem tudja hétfőn elintézni a heti bevásárlást az nyilván egy élhetetlen lúzer, aki megérdemli a sorsát.

DirkDiggler 2014.11.05. 17:26:45

@zizi77:
Csak azt nem értem, hogy miért a bolti eladók a szent tehenek, akiket védeni kell? A kisboltbi eladó, a rendőr, a mentős, vasutas stb. dolgozhat vasárnap? Ők nem akarnának a családjukkal lenni vasárnap?
Az hogy 60 órát dolgozik (mellesleg ez nem tudom mennyire igaz) pedig taljesen más kérdés, annak nem az megoldása, hogy vasárnap ne dolgozzanak.

nu pagagyí 2014.11.05. 17:34:11

Hál'Isten, a keresztények is lejöhetnek végre a fáról. Már a pápa szerint is van evolúció. Hátha megokosodnak egyszer.

nu pagagyí 2014.11.05. 17:36:02

@ZX: Keress egy kényelmesebb munkát, ha nem tetszik.

ex-dr. vuk 2014.11.05. 17:50:12

@nandras01: itt az a lenyeg, hogy a CBA-ra ne vonatkozzon. mert az a mi kutyank kolyke.

Ez az egesz arrol szol, hogy a kulfoldieket ki kell taszitani az orszagbol, es a CBA/COOP seggnyaloinak atjatszani a vagyont es a piacot. Ennyi es nem tobb. Az orszag modszeres szetverese tortenik. En mar messzirol nezem csak, szerencsere.

dr. mesterséges színezék 2014.11.05. 17:58:02

@doggfather: " az aki nem megy templomba hanem vásárol az miért gondolják, hogy majd ettől bevonul? "

Szent István Magyarországát is az stabilizálta, hogy kötelezővé tette a bevonulást, mi meg stabilizálódni akarunk.
Különben is látszik az iskolai hit- ill. erkölcstan órák népszerűségéből (szinte minden gyerek megjelenik!), hogy erre igény van; már-már követelik a zemberek.
Az meg csak technikai kérdés, hogy a teszkó- meg sparkártyát a persely is elfogadja.

Bolsi Buster 2014.11.05. 18:01:43

@ex-dr. vuk: 'Ez az egesz arrol szol, hogy a kulfoldieket ki kell taszitani az orszagbol, es a CBA/COOP seggnyaloinak atjatszani a vagyont es a piacot.'
- ha igy van akkor mindenképp támogatom. egyébként meg leszarom a vasárnapot.

dr. mesterséges színezék 2014.11.05. 18:06:07

@Martinm5: "Másrészt pont az a jó, hogy a dolgozók így fajlagosan magasabb fizetést kaphatnak (pótlék)"

Ha már így felvetődött, említést érdemel a zországgyűlésben feszt felvetődő túlóra kérdése.
Elárulom a mindenkori t. képviselőknek, hogy ahol a túlmunkát kifizetés nélkül gyakorolják, ott leszarják a korlátozásokat (tekintve, hogy a t. képviselők közül nem kevés is közvetve vagy közvetlenül foglalkoztató, ez biztosan új információ) - ahol meg kifizetik, ott a zemberek a büdös picsába kívánják a korlátozás mindenkori kitalálóját. Biztosan azért van ez, mert mammonisták, nem pedig jó keresztyének, hiszen a zegykulcsos szja meg a rezsicsökkentés után a tisztes megélhetés mindenki számára garantált: túlórára már csak a kapzsiság miatt számítanak a nertelenek.

dr. mesterséges színezék 2014.11.05. 18:08:15

@zizi77: "Magam részéről heti 1x nagybevásárlás, főleg péntek este, mert a férjem ilyenkor tud a gyerekekre vigyázni. "

Esetleg kölcsön is adhatod a férjedet az igénylőknek, ha a saját soppingolást letudtad.

dr. mesterséges színezék 2014.11.05. 18:13:29

@Bolsi Buster: " - ha igy van akkor mindenképp támogatom. egyébként meg leszarom a vasárnapot. "

Okos.

Ha bejön a dolog (ahogy a dohányeinstand is bejött - csak a pénzügyőröknek kell szopniuk az M3-as mellett, hogy a kiesést csökkentsék), sor kerül majd a te bizniszed lenyúlására is.
Bízhatsz: bőven lesz, aki azt is támogatja.

Bolsi Buster 2014.11.05. 18:20:31

@dr. mesterseges szinezek: 'csak a pénzügyőröknek kell szopniuk az M3-as mellett, hogy a kiesést csökkentsék), sor kerül majd a te bizniszed lenyúlására is.'

- mindenkinek olyan kiesést kivánok amilyen ürt hagyott maga után a bukott bolsevik bannda! Jól lenyomták Orbánékat, a nép felhatalmazta őket Magyarország megdemokratizálására..

dr. mesterséges színezék 2014.11.05. 18:39:48

@Bolsi Buster: Én is úgy gondolom, hogy a nép arra hatalmazta fel Orbánékat, hogy lenyúlják a dohánykereskedelmet, saját vazallusaik zsebét tömve, viszont tovább tágítva a zország zsebén lévő lyukat.

Remélem, elégedett vagy velem, nertárs.

Bolsi Buster 2014.11.05. 18:42:37

@dr. mesterseges szinezek: senkit nem érdekel mennyit lopnak, amíg az országnak jobban megy

evvan

2014.11.05. 18:48:17

@Bolsi Buster: Hazudjatok és lopjatok, már nem sok időtök maradt, bolsevik hazaárulók.

na4 2014.11.05. 19:11:41

Harrach egy sötét hülye, remélem elhajtják ezt az ostoba szentfazék csürhét a franca.

Szelid sunmalac 2014.11.05. 20:06:56

@zizi77: Mi van? Most hirtelen pelda lett a nyugat? Az oroszoknal hogy van? Meg az azerieknel? Nehogy mar a mocskos kapitalistakat majmoljuk! Jut eszembe! Te is ugy jartal a nyugaton, mint a birka? Mert akkor biztos kurva okosan meg tudod nekem mondani, hogy hanykor vegeznek az emberek a munkaval, es hogy vajon mennyire tartjak ezt be.
De nem. Te kibaszott okos vagy, de nem tudsz ra valaszolni! Ezert megteszem helyetted: delutan 5-6-kor legkesobb leteszik a melot, ha nem elobb. Ahol pedig jelentosen es rendszeresen megszegi a munkaltato a 8 oras rendet, azt ugy megbasszak, ahogy teged kene.
Most pedig fogd a billentyuzetet, es tessek ideirni, hogy az atlagmagyar mikor vegez a meloval!

Mertcsak 2014.11.05. 20:19:37

A KDNP-től hányni tudnék. Gusztustalan, álszent férgek.
Viszont anno nem kellett volna engedni a vasárnapi nyitvatartást!
Szombat délben zárás, oszt hétfő reggelig kuss! Mint ahogy az működött is valaha.

dr Smittpálelnökúr 2014.11.05. 20:56:47

@Mertcsak: A kurva tv is szétcseszi a családokat, hétfőn ne legyen adás! Ahogyan működött valaha.

Sőt, a kurva internetet is be kellene zárni vasárnap, vagy akár örökre, mert megvoltunk nélküle valaha.

Soroljam, mi mindent eltűrtünk valaha, pedig nem kellett volna?

Pl. a Vörös Hadsereget, jó sokáig elviseltūk, nem?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.05. 20:58:43

@maxval birca hozzászóló: "Pl. az élelmiszer-kiskereskedelem egy országban átlagosan 20 %-os bruttó haszonkulccsal dolgozik, míg X képes 100 %-ossal."

Tehát ha egy cég hatékonyan és eredményesen dolgozik, akkor jól csűrjünk oda neki, hogy elvegyük a kedvét. Ne felejtsd el, hogy a profit azután látható, miután a cég minden "sima" adóterhét lerótta.

Mekkora kommunista vagy te...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.05. 20:59:55

@zizi77: Számos eladó ismerősöm van. Szeretnek vasárnap dolgozni, mert sokkal magasabb a bér, és cserébe hétköznap van szabadnapjuk.

Larry Silverstein 2014.11.05. 21:01:42

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: senki nem mondta hogy ne dolgozzanak vasárnap, ha akarnak

ex-dr. vuk 2014.11.05. 21:02:48

@Bolsi Buster: marmint mit tamogatsz? masok uzletenek ellehetetleniteset?

2014.11.05. 21:13:44

@zizi77: Persze hogy meg lehetne oldani. Ugyanígy ment a "nem lehet" kórus a kocsmák dohányzásmentesítésekor. Ehhez képest mindenki szépen megszokta.
Ettől függetlenül sztem nem fog átmenni. Vargán kívül már más fideszes képviselő is inkább a nem mellett tette le a voksát nyilvánosan.

Brix 2014.11.05. 21:24:52

Magyarország nagy bajban van, de az átlagember figyelmét sikerült a netadóval és a " zárjunk be a boltokat vasárnap, faszsággal elterelni... Az Orbán-kormány teljes mértékben diszkreditálta magát a nemzetközi politikában és komoly szintű tőkekivonás indult, amely előbb-utóbb hatással lesz a mindennapi életünkre. Az idei év jobb GDP mutatója egyszeri tételeknek volt köszönhető, de jövőre újra lefelé fogunk menni
A 2015-ös, várható megszorítások is azt jelzik , hogy valami nagyon nincs rendben...

2014.11.05. 21:28:08

@Brix: Az a baj, hogy 2011 óta minden évben ugyanezt a szöveget szajkózzátok, de valahogy az a szemét zorbán soha nem akar megbukni..
Nem kéne új lemezt feltenni?

Larry Silverstein 2014.11.05. 21:31:36

@Brix: ááásít

az állampapírokat fele annyi haszonért is megveszik az orbán diktatúrától reszkető nyugati befektetők mint a zseniális demokraták idején

fda 2014.11.05. 21:55:00

Kedves cikkíró mérhetetlen gyűlöletében teljesen más dolgokra emlékszik, mint amik megtörténtek.

Az mindenesetre látszik, hogy nem dolgozott még szerencsétlen eladóként minimálbérért, akikért ez a törvényjavaslat megszületett.

Az is látszik, hogy nem sokfelé élt még a mindig majmolt nyugaton, mert ott sokfelé a vasárnapi zárva tartás egészen természetes dolog.

zizi77 2014.11.05. 22:13:18

@Szelid sunmalac: kedves sünike, mivel férjem komplett családja ausztriában él már igen régen/nem mostanában ugrottak ki szerencsét próbálni/, és sűrűn látogatjuk is őket, van némi fogalmam az ottani munkaviszonyokról. Mivel, ahogy írod 5-6 után nem igen dolgoznak, mellesleg igen, de akkor nagyon komoly túlórapénzt kapnak, simán elérnek a boltba 7-ig, mert ugye addig vannak nyitva.
Az átlag magyar szintén nem dolgozik 6 után/ ne a 10-re beeső szinglikből indulj ki/, főleg mert a gyerekeket is el kell hozni a suliból 5-kor. Vidéken meg főleg megáll az élet 5 után. Hogy a fenébe van az, hogy akkor 8-ig, mert itt ugye addig vannak nyitva a boltok, nem ér oda megvenni a kaját, ha nem is minden nap? Egyébként keversz valakivel, ha azt hiszed, nekem bármikor is jó példa volt az általad említett Oroszország.
Egyébként abban igazat adok, hogy itt is be kéne tartatni a munkaszerződésben foglaltakat, és nem rabszolgaként dolgoztatni a melósokat/ mint pl. a férjemet, aki informatikusként 24 órában van szolgálatban a hülye usereknek/

dr. mesterséges színezék 2014.11.05. 22:26:09

@fda: "nem dolgozott még szerencsétlen eladóként minimálbérért"

Minden minimálbéres eladó heves köpködésbe kezd, ha a hétvégi túlórára gondol. Mindegyik, kivétel nélkül.
Szívesebben menne MINDEGYIK vasárnap a templomba, az ima erejével betömni a kosztpénz réseit.

KergeK@csa 2014.11.05. 22:38:52

@zizi77: Mondjuk ha a férjed informatikusként ennyire szar helyen van, akkor ott vele van valami komoly baj, ugyanis jelenleg a jó informatikusokért szó szerint kapkodnak a cégek. Úgyhogy nem feltétlenül a user a hülye, de hát könnyebb a "vásárlót" szidni. Ez is itt maradt szocializmusból...

dr. mesterséges színezék 2014.11.05. 22:47:53

@balfaszokkal sáncoló: "Az a baj, hogy 2011 óta minden évben ugyanezt a szöveget szajkózzátok"

3 év... nem is sok, ha megnézzük, hogy Fletó a 0 mozgástérrel is húzta addig.
A vekkered megvan még?

Szelid sunmalac 2014.11.05. 23:02:06

@zizi77: merges sun vagyok! Merges, mert pontosan tudom, hogy kik es miert dolgoznak hetvegente. Merges, mert a nemeteknel keres annyit egy elado, hogy ne kelljen hetvegen dolgoznia, a vevo meg eltud menni hetkoznap mindent megvenni. Merges, mert aljas hazug gerinctelen fergek alszent modon akarjak korlatozni az emberek lehetosegeit.

2014.11.05. 23:08:01

@dr. mesterseges szinezek: Álmodozz csak. A legutóbbi 3 pofánverés után nem nagyon maradt más.. ;)

fda 2014.11.05. 23:10:06

@dr. mesterseges szinezek: "Mindegyik, kivétel nélkül."
Bocs, nem tudtam, hogy mindet ismered, és egyikük sem maradna inkább a családjával.

Mondjuk nekem eszembe nem jutna elcseszni a vasárnapomat valami szar boltban, mások meg vasárnap kettőkor képesek elmenni akciós krumpliért és sörért .Szomorú látni, hogy a parkolók olyankor is tele vannak

Gondolom nagyapád meg a kötelező éves szabadság és a 40 órás munkahét ellen küzdött, hiszen ez is azzal jár, hogy addig se lehet dolgozni.

2014.11.05. 23:17:18

@Szelid sunmalac: Ne izgulj ! Van a Fideszben is elég jobb-közép liberál patkány, aki megakadályozza a szabad vasárnapot. Garantálom hogy nem lesz megszavazva.
Én meg olyanokat ismerek, akiknek kurvára tele van a töke azzal ,hogy minden második vasárnap be kell mászniuk "önkéntes alapon".
Mert bizony ha nincs meg a szükséges létszám, akkor jön a nyomásgyakorlás multi istenék részéről.

Szelid sunmalac 2014.11.05. 23:41:13

@Tölcsért csinálok a fejedből..: te se izgulj. Ok lesznek azok, akiknek majd egyaltalan nem kell bemaszniuk.

dr. mesterséges színezék 2014.11.05. 23:43:43

@balfaszokkal sáncoló: Én álmodozom. Pont ezért kérdem, hogy megvan-e még a vekker.

dr. mesterséges színezék 2014.11.05. 23:47:41

@fda: Szerintem teljesen felesleges közös vasárnapi programot egyeztetnünk itt, meg feltárni, hogy embertársaink mely szabadidős tevékenységei szomorítanak el bennünket. De a kezdeményezést értékelem.

Nagyapámról annyit el lehet mondani, hogy szénbányászként pontosan annyit dolgozott, amennyivel a te nagyapád seggének befagyását meg lehetett akadályozn: alapból rengeteget, krízis esetén picit még többet.

2014.11.06. 00:33:20

@dr. mesterseges szinezek: Mégha eredményes lenne a szaros kis okosteló forradalmatok, mégis kit ültetnél a miniszterelnöki székbe, Dopeman-t te szerencsétlen? Az a baj veletek, hogy nem vagytok képesek két lépéssel sem előre gondolkodni..

2014.11.06. 00:38:59

@dr. mesterseges szinezek: "3 év... nem is sok, ha megnézzük, hogy Fletó a 0 mozgástérrel is húzta addig."
Aha csak ő ezután nem nyert meg fölényesen 3 választást fél éven belül..

dr. mesterséges színezék 2014.11.06. 00:43:57

@balfaszokkal sáncoló: Ha 25 évvel ezelőtt akadt valaki a bolsevik gólem ledőlése utánra, akad most is.
A hatalmi vákuumtól való félelem véletlenül sem tartozik a fóbiáim közé.

Csupasz seggek túl közeli látványának és az esti rétesért egyszerre lépésnek a gondolata jobban irtóztat.
De nem vagyunk egyformák.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 05:39:40

@Rezsicsökkentő Hapcibenő:

Ezek szerint az USA és az EU komcsi, hiszen monopolellenes jogszabályaik vannak.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.06. 07:52:38

@zizi77: Az a baj, hogy ez nem a TE dolgod. A zemberek majd eldöntik, milyen alapon akar valaki ebbe belepofázni? Értem, hogy emberileg támogatod, én viszont ezt úgy élem meg, hogy egy olyan dologba szólsz bele, amihez nincs közöd. Felnőtt emberek eldöntik, hogy mit szeretnének csinálni VÁSÁRnap. Megint a vallásos baromságokat akar lenyomni egy kisebbség. Ez a baj.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.06. 07:56:04

@ZX: Összefügghetnek-e az elbocsátások a különadókkal?

lavór 2014.11.06. 07:56:47

@maxval birca hozzászóló:

Ezzel a magyarázattal pont az a baj, mint a vasárnapi bezárásokkal. A piac majd szabályozza, hogy egy adott terméken mekkora profitot lehet elérni. Adhatod te drágán a rothadt gyümölcsöt, ha senki nem veszi meg.

Meg sem lett volna szabad annak idején engedni a vasárnapi nyitva tartást. Most nem lenne ez a kavarás.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 08:02:07

@lavór:

Ehhez azonban valódi piaci helyzet kell, ami ritkán van. Ezért vannak szabályok.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.06. 08:05:09

@zizi77: Van egy olyan, hogy Munka Törvénykönyv. Ezt módosították Orbánék úgy, hogy a munkáltató jár jobban. Kevesebb lett a fizetett szabadság és normálisan is többet lehet dolgoztatni. Ezen gondolkodj el.

lavór 2014.11.06. 08:05:25

@maxval birca hozzászóló:

Pont a magyar szabályozásokkal van a gond.
Na meg hasra ütés szerűen kitalálod, épp kinek van extra profitja. Közgép, fideszközeli cégek véletlenül sem esnek ebbe a kategóriába. Kérlek, ma már ne írj semmit! Fárasztó.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.06. 08:06:42

@maxval birca hozzászóló: Többek között azért nincs valódi piaci helyzet, mert a vezéred törvényekkel, rendeletekkel helyzetbe hozza a sajátjait. Tudod, így nehéz.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 08:08:19

@lavór:

Amit írsz, annak oka a korrupció, de ennek sok köze nincs a témához.

zizi77 2014.11.06. 08:09:00

@KergeK@csa: igen, sajnos Ő az a kihasználható tipus. Nem tud nemet mondani.

lavór 2014.11.06. 08:09:22

@maxval birca hozzászóló:

Jaj, megen ideírtál valami elképesztő butaságot.

zizi77 2014.11.06. 08:20:40

@Miazmás: nem hinném , hogy a mt. megengedi, hogy 2 héten keresztül 12 óráztassák a dolgozót a tescoban. Az a baj, hogy ami megengedett, annak a dupláját követelik meg, mert különben lapát. Persze vannak olyan nyomorultak, akiknek más megoldás nincs, de ezért hagyjuk, hogy kényükre-kedvükre kinyiffantsák őket? Nagyon emberi hozzáállás. Neked legyen jó, és álljanak vigyázban, ha elfogyott otthonról a chips, egyébként meg dögöljön meg, ha nem bírja! Gratulálok! És akkor csodálkoztok, hogy az eladó nem tud mosolyogni.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 08:30:50

@Miazmás:

Kevered a dolgokat. Mintha Orbán miatt ne lenne piaci helyzet. Előtte se volt, utána se lesz.

Helmut von Offenburg 2014.11.06. 08:33:44

A vasárnapi nyitvatartást nem kellett volna engedélyezni, anno. Csak a profit mindennél fontosabb volt egyeseknek. Aki meg azon sajnálkozik, hogy jaj, jaj nem plázázhatok vasárnap, az álljon be az eladó helyére és csinálja. És mielőtt elkezdenének anyázni, közlöm, hogy ott is EMBEREK dolgoznak, akiknek ugyanúgy van magánélete mint a vásárlónak, akik javarészt nem is vásárlók, csak ott ba****ák a napot.
Az állandó példaként, hivatkozási alapként előhozott német, svájci és többi nyugati társadalomban is korlátozva van. És Mo-n is így volt.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.06. 08:35:22

@zizi77: "nem hinném , hogy a mt. megengedi, hogy 2 héten keresztül 12 óráztassák a dolgozót a tescoban."

A hit ide kevés. Nem ismerem annyira a törvényt, hogy ezt meg tudjam mondani. Az viszont biztos (keress rá a törvényre), hogy Orbánék több olyan módosítást hajtottak benne végre, ami a munkáltatónak kedvez a munkavállaló kárára, munkaidő tekintetében is.

"Persze vannak olyan nyomorultak, akiknek más megoldás nincs, de ezért hagyjuk, hogy kényükre-kedvükre kinyiffantsák őket? "

Ezt melyik kommentemből szűrted le? Vagy ez csak a szokásos fideszes barokkos csúsztatás?

"Neked legyen jó, és álljanak vigyázban, ha elfogyott otthonról a chips, egyébként meg dögöljön meg, ha nem bírja! Gratulálok! És akkor csodálkoztok, hogy az eladó nem tud mosolyogni."

Írtam én ilyet? Az eladó azért dolgozik ott, mert - többek között - a végzettsége csak erre ad neki lehetőséget. Ettől függetlenül az lenne a kívánatos, hogy ebből a munkából is tisztességesen meg lehessen élni heti max. 40 óra munkával. A helyzet az, hogy amíg a kirúgott eladó helyére másnap 20 másikat tudna felvenni, addig nem fog többet fizetni. Az iskolázottabbak között kevesebb a munkanélküli, ez tény. Az Orbán viszont azt akarja, hogy minél kevesebb legyen az iskolázott ember. Tudom, hogy fideszes-jobbikos körökben divat a multikat fikázni és azt is tudom, hogy a multik is megérik a pénzüket. De ne tegyünk már úgy, mintha a magyar vállalkozások tökéletesek lennének. Tudod, a világ nem fekete-fehér. Ha pedig egy munkavállalót nem az mt. szerint dolgoztatnak, arra nem az a megoldás, hogy hülyeséget beszélünk meg adóztatunk, hanem az, hogy ellenőrzünk, betartatjuk a törvényt.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 08:35:43

@Miazmás:

Valójában ez a módosítás a már úgyis meglévő helyzetet rögzítette, semmi egyéb.

Alapvetően ez egy elhibázott nyugati modell, hogy kitalálnak ELVILEG jó intézkedéseket, melyek a gyakorlatban pont az ellenkező hatást érnek el.

Pl. Olaszországban a határozatlan idejű dolgozót gyakorlatilag nyugdíjig kell megtartani, elbocsátani nem lehet. Az egyetlen megoldás: az egész cég megszüntetése. Hacsak a dolgozó nem drogozik be és nem kezdi felgyújtani az épületet, nem lehet kirúgni. Nem lehet pl. átszervezésre hivatkozva elbocsátani. Ezt kiharcolták a szakszervezetek. S mi a valóság? A cégek nem vesznek fel senkit határozatlan idejű szerződéssel. Akinek ilyenje van, az kivételes és szerencsés embernek számít.

Azaz az elvileg jó szándék iszonyúan negatív hatást ér el.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 08:37:33

@Helmut von Offenburg:

Az egy másik kor volt. Éhség volt az árukra a 90-es évek elején. Az emberek még emlékeztek a kommunizmusra, amikor szomabt délben minden bezárt és semmit se lehetett kapni sehol hétfő reggelig.

De később ezt lehetett volna visszafogni.

2014.11.06. 08:38:18

Azon én is a mai napig elcsodálkozom néha, hogy mi a fenét keres ott a kdnp. A fidesz még aktívkodik de ezek tisztára mintha csak azért találnának ki valamit, hogy ők is mondjanak valamit, ne maradjanak ki a buliból és mindig valami orbitális baromságot sikerül mondani. Ok, a keresztény morális irányt, ideológiát (mértékkel) elfogadom, főleg ha az alternatíva a muszlim meg a szekták, ok ezzel nincs gond, de azért mekkora nagy kamu ilyesmire pártot csinálni manapság Magyarországon... nem bírom kitalálni mit gondolt Orbán amikor kikeresett egy ilyen kamupártot valami nagy telefonkönyvből és meghívta őket ebbe az egészbe (biztos van előzménye csak én vagyok 'fiatal' hozzá).

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.06. 08:40:31

@Helmut von Offenburg:

1. Senkit nem kergetnek késsel, hogy eladónak menjen.
2. A kereskedelem és a vendéglátás egy ilyen szakma, bocs.

Szerintem vasárnap zárjuk be még:

A benzinkutakat, az éttermeket, a színházakat, a trafikokat, az összes élelmiszer boltot stb.

fentek mindegyike nélkül meg lehet lenni vasárnap.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.06. 08:42:11

@maxval birca hozzászóló: Akkor ezek szerint egyetértünk, azzal a különbséggel, hogy még mindig nem támogatom a vasárnapi zárva tartást.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.06. 08:43:58

@maxval birca hozzászóló: Nem, nem lehet visszafogni. Mivel a tulajdonosnak nem tilthatod meg a munkát, mindig lesz olyan, aki élelmesen nyitva tart vasárnap meg szombaton is. Azt kéne megérteni, hogy ez így működik.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.06. 08:45:21

@vuvuzela importőr: Lehet, hogy kellett a FIDESZ-propaganda a templomokba is.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.06. 08:49:30

@maxval birca hozzászóló: "Valójában ez a módosítás a már úgyis meglévő helyzetet rögzítette, semmi egyéb."

Na, ezt nevezem én retorikai bravúrnak!

Íme a gondolatmenet:

1. A büdös multik kihasználják az embereket.
2. A FIDESZ segít nekik ebben.
3. Valójában ez a módosítás a már úgyis meglévő helyzetet rögzítette, semmi egyéb.

Következtetés: Büdös multik.

Nincs már messze a duplagondol....

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 09:04:01

@Miazmás:

Én sem támogatom a vasárnapi zárást. Egyszerűen az emberek már megszokták, ezek után most már nagyobb hiba lenne a tiltást bevezetni.

zizi77 2014.11.06. 09:04:18

@Miazmás:
"@zizi77: Az a baj, hogy ez nem a TE dolgod. A zemberek majd eldöntik, milyen alapon akar valaki ebbe belepofázni? Értem, hogy emberileg támogatod, én viszont ezt úgy élem meg, hogy egy olyan dologba szólsz bele, amihez nincs közöd. Felnőtt emberek eldöntik, hogy mit szeretnének csinálni VÁSÁRnap. Megint a vallásos baromságokat akar lenyomni egy kisebbség. Ez a baj."
Ebből nekem az jön le, hogy ne foglalkozzunk vele, ha a szerencsétleneket kizsigerelik, hiszen más választási legetőség híján, ő válalta.
"Nem, nem lehet visszafogni. Mivel a tulajdonosnak nem tilthatod meg a munkát, mindig lesz olyan, aki élelmesen nyitva tart vasárnap meg szombaton is. Azt kéne megérteni, hogy ez így működik"
Valahogy ez a németeknél mégis megy.
" Ha pedig egy munkavállalót nem az mt. szerint dolgoztatnak, arra nem az a megoldás, hogy hülyeséget beszélünk meg adóztatunk, hanem az, hogy ellenőrzünk, betartatjuk a törvényt."
Ezzel egyet tudok érteni. Én is ezt írtam, hogy be kéne tartatni a törvényt, és nem szemethunyni, vagy pár százezres büntivel elintézni/amire volt példa/, mert az pl. a tesco meg se érzi.
Ezt most találtam, ami szerint a fenti példa baromira nem törvényes:
"A munkaidőkeret lényegét a következő példa mutatja. A munkáltató négyheti munkaidőkeretet rendelt el. Az egyszerűség kedvéért erre az időszakra 4*5 munkanap esik. A munkavállaló teljes napi munkaideje nyolc óra.
A munkaidőkeretben teljesítendő munkaidő = 4 * 8 * 5 = 160 óra
Az így kapott 160 órát a munkáltató szabadon, egyenlőtlenül beoszthatja a munkanapokra, ennek során a beosztás szerinti munkaidő korlátaira (min. 4, max. 12 óra), a napi és a heti pihenőidőre kell tekintettel lennie. Így jogszerű lehet az alábbi beosztás:
1. hét 5*12 óra 2. hét 2*10 óra 3. hét 5*12 óra 4. hét 2*10 óra
A ledolgozott munkaidő 160 óra, amely a munkaidőkeret átlagában éppen a törvényes heti negyven órának felel meg."

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 09:04:55

@Miazmás:

Ez így nem igaz. Vannak országok, ahol bizony komoly korlátozások vonatkoznak a nyitvatartásra.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.06. 09:08:19

@maxval birca hozzászóló: És most hirtelen példa lett a nyugat? Másban miért nem az?

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 09:08:19

@Miazmás:

Nem ilyen egyszerű ez...

A multik szerepe nem negatív, hanem elsősorban pozitív, de ennek vannak negatív elemei is. A multiellenesség butaság, viszont az ellenkező véglet - hogy nincsenek negatívumok - ugyanúgy butaság.

A munkaügyi szabályokat legnagyobb arányban NEM a multik szegik meg, hanem a magyar kisvállalkozók. Azaz eleve az egésznek semmi köze a multikhoz.

Életszerűtlen szabályokat fenntartani értelmetlen. Pl. lehet olyan szabályt hozni, hogy minden mozgássérült jogosult 100 % jövedelemkiegészítése, de ennek egyetlen eredménye lesz: senki sem fog mozgásérültet alklamazni.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 09:09:57

@Miazmás:

Semmi sem fekete-fehér.

A nyugat romlott értékrendjének (drogok, pedofilek, ateizmus, feminizmus, liberalizmus, homokosok) elutasítása nem jelenti, hogy minden nyugati dolgot el kell utasítani.

zizi77 2014.11.06. 09:13:56

@Miazmás: agyatlanul nem kell mindent átvenni a nyugattól, de a vasárnapi plázázás az utóbbi 20 év marhasága lett itthon is, szóval marha nagy hagyomány. A probléma ott volt, hogy azt hittük ettől fogunk jobban élni, holott csak felesleges vackokat vásárolunk össze, ahelyett, hogy értelmesen töltenénk az időnket, mondjuk a szabadban.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2014.11.06. 09:16:01

@ZX: Sőt, lehetne mondjuk hétfő télleg tv-adás nélküli nap, akkor lehessen bevásárolni, oszt jóvan!
A többi napon a stadijonyokban lenne cirkusz (focit szándékoltan ne ejtek számra ezen esetben), kedden kenyérosztás (ha kedd, akkor Belgijum alapon), szerdán internyetezés (engedélyezetten, sávszélesség-szűkítéssel), a többi (maradék) otthun, munka nélkül töltött napokra is várunk illen kis 5-leteket, ha lehet!:-(

zizi77 2014.11.06. 09:19:13

@maxval birca hozzászóló: bocs, hogy belekötök, de amiket felsoroltál nem nyugati probléma, hanem egyetemes, csak van ahol nem beszélnek róla/ és nem minden probléma/. Nem azért lesz valaki pedofil, mert szabad. Ahol nem szabad ott is pedofil lesz, amíg le nem bukik.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 09:26:33

@zizi77:

Az, hogy valaki pedó vagy homokos, az genetikai okokra vezethető vissza, ezek betegségek. Viszont ahhoz, hogy ezt valaki fel is vállalja, sőt büszke legyen rá, ahhoz romlott társadalom szükséges.

zizi77 2014.11.06. 09:35:27

@maxval birca hozzászóló: a pedofiliát mindenhol büntetik, így azt sehol nem célszerű felvállalni. Sajnos ettől még mindenhol létezik. Egyébként a homokos se maga választja ezt az életet, csak megnyomorítja magát, ha ezt titkolnia kell, pedig nem árt vele senkinek. Persze kérkedni sem kellene vele, de üldözni se lenne muszáj. A pedo más tészta, mert az a kihasználásról szól.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 09:38:17

@zizi77:

A pedofíliát sehol sem büntetik, ugyanis ez egy veleszületett betegség. Ugyanez a helyzte a homoszexualitással.

zizi77 2014.11.06. 09:50:24

@maxval birca hozzászóló: de ha gyakorolja is, akkor már igen. Egyébként nem derül ki nyilván. Viszont, ha abuzál egy gyereket, azt hivatalosan sehol nem tolerálják. Persze a tömeggyilkost se csukják le, amíg meg nem teszi, max. gyógykezelik, ha ezt hangoztatja.

zizi77 2014.11.06. 09:51:26

@maxval birca hozzászóló: a homoszexualitás meg két felnőtt magánügye, ahogy a heteroszexualitás is az kéne legyen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.06. 09:53:17

@zizi77:

"A helyzet az, hogy már így is iszonyat módon ki vannak zsigerelve az eladók. Nyílván ehhez az is kell, hogy ne lehessen 60 órákat dolgoztatni a melósokat. Ezek a multik addig szorongatják szerencsétleneket, ameddig ki nem nyiffanak. Igazi rabszolgamunka. Lehet ám a másikat is embernek nézni!"

Ezt nem kötelező zárva tartással kell megoldani. Tudtommal létezik Munka Törvénykönyve, léteznek munkavédelmi szabályok, sőt szakszervezetek is.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 09:53:36

@zizi77:

Országfüggő. Mo-n a 12 éven alulival való szex bűncselekmény minden esetben. Míg a 12-14 közöttivel csak akkor, ha 18 éven felüli követi el. Az USA-ban meg a 18 éven alulival való szex bűncselekmény, ha 18 éven felüli követi el.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 09:54:14

@zizi77:

Ami bűnös és beteges, az nem lehet magánügy.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.06. 09:57:23

@DirkDiggler:

"A kisboltbi eladó ... dolgozhat vasárnap?"

Itt lóg ki nagyon a lóláb. Lószart a dolgozót védik.

Ráadásul a hiperben legalább tisztességesen be vannak jelentve a dolgozók, míg a kisboltban ez nem annyira általános. Vagyis a kisbolti aladó - hacsak nem családtag - sokkal inkább ki van szolgáltatva, őt mégsem védik.

digitime 2014.11.06. 10:11:34

Még jó, hogy online nincs vasárnap... Úgyis jön az internetes vásárlás napja, azon akciózik a tesco is, praktiker is, játéknet is, meg még vagy 3-400 áruház. glurl.co/dcday

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.06. 10:21:05

@digitime:

Ne adj ötleteket, mert még a webáruházakat is bezáratják vasárnaponként.

zizi77 2014.11.06. 10:21:30

@maxval birca hozzászóló: egyszer nálam okosabbak azt mondták, a pedofilia a nemileg éretlen gyerekekhez való szexuális vonzódás. Bár nem vagyok híve, hogy 15 éves gyerekek felnőttekkel szexeljenek, az itthoni törvények ennek a definíciónak pont megfelelnek. Az amerikai törvény némileg túlzás, de az itthoni alsó határ kb. mindenhol érvényes, talán néhány szélsőséget leszámítva.
Amit két felnőtt csinál egymással szabad akaratból, és nem jár visszafordíthatatlan következményekkel, az magánügy. Te szeretnéd, ha mások megmondanád, hogy szeresd otthon az asszonyt?

igazi hős 2014.11.06. 10:32:47

@Larry Silverstein: "az állampapírokat fele annyi haszonért is megveszik az orbán diktatúrától reszkető nyugati befektetők mint a zseniális demokraták idején" Erre hozz már egy adatot, mert a valóság nem igazán tükrözi a "véleményedet". A fele akkora kamat igaz, csak közben a referencia is erősen megváltozott, csak a német állampapír hozamot kéne megnézned. Ha hozzád hasonlóan akarok ferdíteni, akkor azt írhatom, hogy most ötször annyi kamatot fizetünk, mint a németek egy 10 éves ÁK-re, míg Gyurcsány alatt csak kétszer annyit. (De ha épp az 5 évest nézem, ott 10-20-szoros a különbség, tehát GYF/Simon legalábbis istenkirály volt Orbánhoz/Matolcsyhoz képest, de félek, hogy nem értenéd az iróniát.)

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 10:34:24

@zizi77:

Így igaz. A pedó gyerek marad lelkileg, így továbbra is a gyerekekhe vonzódik. Ennek pozitív oldala: a pedó tökéletes pedagógus, mert képes átélni a gyerekek lelkivilágát. A negatív oldal, hogy ez szexuálisan is így van.

A korhatárok mindenhol mások. Az iszlámban pl. a serdületlen gyerekkel való szex bűn, míg a serdülttel nem, bármilyen korú is. Azaz ha a lánynak 8 évesen megjön a vérzése, már lehet vele szexelni, de ha csak 16 éves korában történik ez, akkor meg akkortól lehet.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 10:34:56

@zizi77:

Van természetes és természetellenes. Ennyi az egész.

lavór 2014.11.06. 10:41:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Elsődlegesen nem az óraszám miatt vannak kizsigerelve. A munkakörülmények inkább ludasak benne. Hány kilót is emelhet egy nő a törvény szerint (eléggé elnőiesedett a kereskedelem is)? Az alapvető eszközök sincsenek sokszor biztosítva a normális munkavégzéshez. Targoncák, békák... stb.

sas70 2014.11.06. 10:51:38

Az ötlet is marhaság, az indoklás meg oltári nagy baromság!

sas70 2014.11.06. 10:54:37

Mellesleg ha a hagyományokat nézzük akkor vasárnap az vásárnap, azaz a heti vásárokat tartották akkor. De ez a szent kdnp-t nem kell, hogy zavarja.

Crusaider 2014.11.06. 11:06:56

@maxval birca hozzászóló: Sokszor gondolkoztam, vajon honnan fakad a te oly sok helyen, sok témakörben és sokszor kinyilatkoztatott véleményed, sőt, mit véleményed, TUDÁSOD. Maga az univerzum összes bölcsessége. Most rájöttem: te nem lehetsz más, mint a japán mintára koppintott magyar mesterséges intelligencia. Annyi csak a különbség, hogy míg a japcsi prototípus okosabb egy gimnazistánál, nálad akkora volt a fejlesztés, hogy te már mindenkinél okosabb vagy. Alig várom, hogy kijöjjön a v2, ami már vszínűleg pártsemleges is lesz...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.06. 11:08:42

@lavór:

Igazad van, bár a vasárnapi kötelező zárva tartástól még nem lesznek targoncák és egyebek. Ezért is utaltam arra, hogy inkább a munkavédelmi előírásokat kellene szigorúbban betartatni.

Na persze így nem lehetne előnyösebb helyzetbe hozni a haveri cégeket.

darthvad 2014.11.06. 11:36:08

@zizi77: Jaja, abban a Németországban oldják meg szombat 13h-ig a bevásárlást ahol a munkahelyek jelentős részéről hazazavarnak 17:00-kor pontban, ugyanis utána túlórát kellene fizetni. Itt a vadkeleten azért sok helyen nem így van, simán dolgoztatnak napi 8 óránál többet is, így nyilván sokan szívesebben mennek el vasárnap vásárolni, mint péntek késő este 10 óra meló után.
Arról nem is beszélve Németországban és Ausztriában is kezdenek visszatáncolni belőle egy kicsikét.

darthvad 2014.11.06. 11:48:24

@darthvad: Jajj és még el is felejtettem megírni, hogy a videóban Franciaországot is példának hozta valamelyik üresfejű szerencsétlen gombnyomogató gép, de azt elfelejtette hozzátenni hogy ott 35 órás a teljes munkahét!!! Németországról pedig érdemes tudni, hogy rengeteg a részmunkaidős (nyilván sok családanya 4 órára is több pénzt kap mint Mo-on sokan egy 40 órás munkahétre) és emiatt az átlagos munkaidő (nem a heti teljes) ott a világon az egyik legalacsonyabb. Ha én 6 órás munkaviszonyban 2x ennyit keresnék mint most, ezen a hétvégén bezáratnám vasárnapra az összes boltot. (CBA-t is :)

zizi77 2014.11.06. 11:51:06

@maxval birca hozzászóló: átlagban 12 éves kor körül jön meg a lányoknak. 10 éves kor alatt hormonális betegség, ezt kihasználni is éppen elég gáz. Igaz az iszlámban ez már hab a tortán, a mi értékrendünkhöz képest.

zizi77 2014.11.06. 11:52:29

@maxval birca hozzászóló: pl. az orális szex természetes vagy nem, mert régen az is bűn volt, sőt néhol még ma is?

lavór 2014.11.06. 11:58:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Na szóval: hatvan órát dolgozol kávézgatva, számítógép előtt üldögélve... Vagy lepukkant eszközökkel több tonnát megmozgatsz naponta... Válassz!

zizi77 2014.11.06. 12:00:11

@darthvad: szombati bevásárlást hogyan befolyásolja, hogy hétköznap meddig dolgozol? Persze én is szeretnék tovább aludni, de a gyerekek miatt úgyse megy. Vidéken még mindig szombat délelőtt van a csúcs, csak nagyvárosban kényelmesek ennyire az emberek. Mondom ezt úgy, hogy 20 éve Bp.-en élek. Ez nem a munkán múlik, hanem kényelmi kérdés. 20 éve se haltak éhen vasárnap az emberek, pedig akkor se dolgoztak kevesebbet, sőt.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 12:01:30

@zizi77:

Minden természetes, ami férfi és nő között történik. Lehet valami undorító, de attól még természetes.

zizi77 2014.11.06. 12:05:11

@maxval birca hozzászóló: természetesen nem kötelező követni a példájukat, magam se tenném, de pont nem érdekel mit csinálnak otthon, ha ezzel nincsenek más kárára. A melegfelvonulásokon kívül, amit magam se támogatok, milyen kárt okoznak pl. neked a melegek?
Ettől Te vagy a gyereked azzá válik, mert mint írtad ez genetikus?

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 12:06:37

@zizi77:

Az, hogy valaki bűnben él, az ő baja. Ehhez joga van. A lényeg: ne legyen a bűnből norma.

zizi77 2014.11.06. 12:09:18

@zizi77: két kislányom van. Ha pár év múlva elém állnának, hogy melegek, tagadjam meg őket? Kényszerítsem férjhez menni? Vagy csak ócsároljam napestig? Ugyanúgy fogom szeretni őket. Soha nem lehet tudni!

zizi77 2014.11.06. 12:13:08

@maxval birca hozzászóló: valószínű nem véletlenül alakította ki ezt az eshetőséget a természet, ennek is lehet valami funkciója, és nem is modern csökevény

zizi77 2014.11.06. 12:13:42

De nem hiszem, hogy meg tudjuk győzni egymást!:)

dr. mesterséges színezék 2014.11.06. 13:15:25

@maxval birca hozzászóló: "Az, hogy valaki bűnben él, az ő baja."

Pedig fel is akaszthatnák magukat.

darthvad 2014.11.06. 13:28:20

@zizi77: Úgy, hogy sokszor kell dolgoznom péntekről szombatra virradó hajnalban, a normál munkahét után. Ilyenkor mondjuk szombaton alszom. Más esetekben szombaton szokott összejönni a család, délután. Az otthoni melókat is inkább szombaton szoktuk megcsinálni. Vasárnap délelőtt gyors vásárlás és pihenőnap.
A mi környékünkön egyébként amúgy már most is az a helyzet hogy meg lehet hülyülni a boltokban szombaton, ez csak romlana ha vasárnap egész nap zárva lenne minden.
Én egyébként ehelyett a csőagyú KDNP-s, kompromisszumokra képtelen gondolkodásmód helyett 2 dolgot tennék meg: egyrészt időben korlátoznám a vasárnapi nyitvatartást, ne lehessen reggel 6-tól este 9-ig nyitvatartani, másrész a vasárnapi munka pótlékát emelném mondjuk 300%-ra. Így akinek dolgoznia kell vasárnap az jobban járna.
Mert azért arról se feledkezzünk meg a nagy sírás közepette, hogy azért a kórházakban például nincs szünet vasárnap, hogy az egész család együtt lehessen. Ott még rosszabb dolgozni mint egy áruházban, hiszen ünnepnapokon is dolgozni kell. Nincs karácsony, szilveszter, húsvét munka nélkül. Ráadásul sokszor kevesebb pénzért mint amit mondjuk egy boltban megkap az ember.

zizi77 2014.11.06. 13:33:01

@darthvad: azért a boltok nyitvatartását felesleges a kórházi ügyelethez mérni, mert az egyiket lehetetlen megszüntetni, míg a másik nélkül simán lehet élni.

GQ 2014.11.06. 13:36:51

beírtam ide egy csomó mindent, de aztán kitöröltem... rájöttem, hogy felesleges magyarázni, ezt érdemlitek mind, akik képesek vagytok védeni ezt a sok agymenést, ami ebben az országban folyik.

darthvad 2014.11.06. 13:58:15

@zizi77: Azért kell összemérni, mert demagóg a magyarázata annak miért akarja az ostoba politika betiltani a vasárnapi nyitvatartást. Kamu duma, hogy a munkavállalók érdekében. Lehetetlen bezárni a kórházi ügyeletet? Nem az, csak sokkal-sokkal kellemetlenebb lenne ha nem lenne. Mondjuk azt mondanánk, vasárnaponként csak a kis családi vállalkozások, háziorvosi rendelők nyithatnának ki (ha akarnak) és oda lehet menni mindennel.
Így merül fel a párhuzam: a boltok politika általi kényszerbezárása vasárnaponként sokaknak nagyon kellemetlen lenne (ha nem is annyira mint a kórházaké) így jogosan teszem fel a kérdést mi az az előny amiért sok embernek kellemetlenséget akarunk okozni? Eddig csak kamu dumát hallottam.
Ugyanis ha például te meg tudod oldani a bevásárlást pénteken és szombaton akkor tedd azt. De én vasárnap szeretnék vásárolni és nekem egy ostoba KDNP ne akarja azzal az indokkal megakadályozni ezt, hogy én legyek a családdal vasárnap.
A bolti munkavállalók védelme pedig, mint már leírtam, szintén óriási kamu szöveg.
Tehát az én olvasatomban: előnyt nem látok, hátrányt rengeteget. Akkor meg minek???

GQ 2014.11.06. 14:42:21

@darthvad: az úgy lesz, hogy majd vasárnap utcára lépni csak "zöld kártyával" lehet, azt is csak dolgozni azokba a CBA-kba, dohányboltokba, amik nyitva tarthatnak majd, vagy pl az egészségügybe. mindenki másnak otthon kell majd ülnie a családdal, vagy különleges engedéllyel családostul lehet majd utazni, de csakis tömegközlekedve, hogy ne kelljen a vezetésre figyelni, hanem az utazás idejét is a családra fókuszálva tölthesd. az engedélyt a bm-ban kell kérvényezni indoklással együtt benyújtva - természetesen hétköznap, 10-11:00ig, mert ugye a munkavállalók védelmében 7-nél korábban a közszolgáknak nem kell felkelni, viszont minél hamarabb haza kell majd menni, hogy a családdal lehessenek, meg a vasárnapi bevásárlást el tudják intézni. a bm postán ajánlott levélben 30 munkanapon belül válaszol majd. az engedély illeték köteles, melyet csak a postán lehet befizetni sárga csekken, a sárgacsekkadó megfizetésével egyidejűleg, kérvényezett személyenként bruttó 4000HUF-ért. Egy évben háromszor lehet az engedélyt kikérni, tól ig fog szólni, útvonalra és időre is korlátozva lészen, hogy nehogy egy kósza gondolattól vezérelve másfelé is kandikáljon bármelyik családtag. sürgősség esetén akár egy nap alatt is kiváltható, 47e HUF per kérvényezett személy. Közmunkával utólagosan kiváltható, melyben lehet kérvényezni, hogy a saját vagy közelben lévő településen lehessen ledolgozni, de ezt majd a fidesz-közeli ogliarchák igényei vezérlik, fáradni kár.

have fun in the bright new world!

GQ 2014.11.06. 14:48:12

@GQ: ogliarcha = oligarcha :D lol

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.06. 14:57:20

@zizi77:

"valószínű nem véletlenül alakította ki ezt az eshetőséget a természet, ennek is lehet valami funkciója, és nem is modern csökevény"

A férfiakban homoszexualitást okozó gén a nőkben fokozott termékenységet okoz, ez az evolúciós haszna. A gén nyilván azért maradt fenn, mert a nőkben okozott plusz fertilitás több mint ellensúlyozza a homoszexuális férfiak okozta szaporodási hátrányt - ami mellesleg nem túl nagy, hiszen eg yheteró férfi akárhány nőt megtermékenyíthet.

Ez a gén csak részben okozója a férfi homoszexualitásnak, az egyéb tényezők között ott van a környezet és a neveltetés is. Ezért is nagyon káros a homó propaganda, ui. olyan, e gént hordozó férfiakat is homokossá tehet, akik e propaganda nélkül heterók maradnának.

zizi77 2014.11.06. 15:03:12

@darthvad: azért 20 évvel ezelőtt is volt élet vasárnapi plázázás nélkül is. Az élet védelmét viszont ezzel összevetni nagy marhaság.
Ha neked nem fontosabb a család annál, hogy szombat helyett vasárnap tologasd a bevásárlókocsit, akkor nincs miről beszélgetnünk. Nem vagyok kdnp párti, de ha a kettő közül kéne választanom, akkor inkább a család. A baj az, ha ezekért az értékekért ilyen eszközökkel kell harcolni, mert már a nagy szabadságban tök mindegy mi az, de nehogymár bármit is megmondjanak nekünk. Nehogymár megmondják mennyivel mehetek az autópályán, vagy hány embert ölhetek meg az ámokfutásommal. Hasonlóan remek összehasonlítás a tiédhez.
Remélem, a kötelezettségeidet is ilyen komolyan számon tartod és teljesíted!

zizi77 2014.11.06. 15:13:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: szerintem ez netto baromság. A magzati korban lévő tesztoszteron szinten múlik a génen kívül/gondolom attól a géntől alacsonyabb a tesztoszteron/. Ha nincs meg a gén nem lesz senki buzi, ha megvan, skkor előbb-utóbb rájön, hogy valami nem stimmel. És bőven az a rosszabb , ha mindezt akkor, amikor már családapa. Az elfolytott vágyai és a bűnösség érzése miatt viszont megnyomorodik egy életre, ha elutasító környezetben kell élnie még egyedülállóként is.
Már a Pápa is megmondta, hogy emberként nincs jogunk ítélkezni felettük.

Helmut von Offenburg 2014.11.06. 15:26:44

@Miazmás:
"1. Senkit nem kergetnek késsel, hogy eladónak menjen.
2. A kereskedelem és a vendéglátás egy ilyen szakma, bocs.

Szerintem vasárnap zárjuk be még:

A benzinkutakat, az éttermeket, a színházakat, a trafikokat, az összes élelmiszer boltot stb.

fentek mindegyike nélkül meg lehet lenni vasárnap. "

1. Majd ha te is leszel ilyen kiszolgáltatott helyzetben, akkor fennhordhatod. Nyilvánvalóan a kimagasló mértékű, munkavállalókat érintő, tulajdonosi gőggel fűszerezett érzékenységed mondatja ezt veled.

2. A kereskedelem és vendéglátás ilyen szakma, de ez nem lehet akadálya az eladók életének megkönnyítésének. Ha Hans Gruber meg tudja tenni, hogy nem megy be egy nyújorkerbe felpróbálni 2 nadrágot, amit persze nem vesz meg, akkor te is és én is, meg bárki. Egy pincér amúgy jattot is kap, ami a ruházati eladókról nem éppen mondható el.
Már bocs.

Felőlem bezárhatsz bármit, én megvagyok a felsoroltak nélkül, és nemcsak egy napig. Az átlagember életfeltételeinek funkcionális gyakorlásához nem feltétlenül tartozik hozzá a vasárnapi plázajárás.
Ja, a benzinkutakat ne zárjuk be, mert az a sok p.cica legalább tudjon hova menni kocsival mutogatni magát.:)
Mondanám a színházakat is, de az nem az ő műfajuk :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.06. 15:30:09

@zizi77:

"szerintem ez netto baromság"

Veled ellentétben (?) én nem vagyok szakértő a biológiában vagy a genetikában, saját kutatásokat sincs módom folytatni, ezért hajlamos vagyok elfogadni a kutatók véleményét:

www.jstor.org/stable/10.1086/668167

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.06. 15:31:39

@Helmut von Offenburg:

"Az átlagember életfeltételeinek funkcionális gyakorlásához nem feltétlenül tartozik hozzá a vasárnapi plázajárás."

Ahogy a vasárnapi bevásárlás tiltása sem.

zizi77 2014.11.06. 15:41:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: én is azt írtam csak, amit a NG-on láttam. :)

zizi77 2014.11.06. 15:46:16

@Helmut von Offenburg: régen a benzinkutak se voltak nyitva non-stop. Emlékeim szerint kb. 30 km-es körzetben volt hosszabb ideig nyitva, meg a autópálya mellett. Persze nem is volt ennyi autó, de némileg az is tervezhető, hogy ne hajnali 2-kor legyen muszáj tankolni.

dr. mesterséges színezék 2014.11.06. 17:04:56

@darthvad: "Tehát az én olvasatomban: előnyt nem látok, hátrányt rengeteget. Akkor meg minek??? "

A dohánykereskedelmet nem lehet megint lenyúlni, a piakereskedelem lenyúlása csúszós útszakasz, a netszolgáltatás lenyúlása a napokban időszerűtlenedett el - maradt az általános kereskedelem lenyúlása.

dr. mesterséges színezék 2014.11.06. 17:07:10

@zizi77: "némileg az is tervezhető, hogy ne hajnali 2-kor legyen muszáj tankolni. "

Mindent, de szó szerint mindent meg lehet szervezni barlanban vagy éppen fán élve, csak alkalmazkodni kell.

dr. mesterséges színezék 2014.11.06. 17:15:40

@darthvad: "a vasárnapi munka pótlékát emelném mondjuk 300%-ra. Így akinek dolgoznia kell vasárnap az jobban járna."

Kisebbik húgom (Spar) így is elégedett, amikor hétvégére esik az ütemezése - az a pár ezres nagyon is számít messze az országos átlagbér alatt, és nem csak neki.
A többi ájtatos handabanda, hogy a KDNP-nek is jusson valami az együtt dübörgésen kívül; illetve kiskereinstand a fijjuknak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.06. 18:37:35

@zizi77:

"én is azt írtam csak, amit a NG-on láttam. :)"

Egy ismeretterjesztő műsort és egy tudományos tanulmányt én nem mernék egy napon említeni. De te tudod.

darthvad 2014.11.07. 10:51:39

@GQ: :))))))))
10 pontos írás ;-)

darthvad 2014.11.07. 11:11:24

@zizi77: Ki beszél itt plázázásról? Én arról beszéltem, hogy vasárnap elmegyek egy gyors, 1-1,5 órás bevásárlásra. Listával, felkészülten, gyorsan de nem kapkodva. Nincs dugó, nincs tömeg, szombaton viszont van.
Nem értem mire gondolsz az alatt hogy nekem fontos-e a család. Ha szombaton együtt vagyok velük, meg vasárnap is, csak akkor elugrom másfél órára akkor mi is a baj velem? Ráadásul amit vasárnap 1,5 óra alatt intézek el az szombaton min. 2 óra. Tehát még többet is vagyok a családdal. Vagy a szombati családi együttlét az munkaidőnek számít, nem elfogadható?

A közlekedési szabályoknak és a büntető törvénykönyvnek azt gondolom jól körülhatárolható, a társadalom igen jelentős többsége által elfogadott céljai vannak. Az általad hozott példa sokkal hülyébb összehasonlítás mint az enyém. Az enyém is kissé demagóg volt, de hidd el azokat akik folyamatos műszakban dolgoznak azért hogy te vagy a gyerkmekeid vasárnap is tudjanak hová segítségért menni akár az életetek megmentése érdekében, duplán felbosszantják magukat az ilyen KDNP-s baromságon. (Legalábbis akit én ismerek, az nagyon mérges) Abba belegondoltál, hogy annak aki mondjuk kórházban dolgozik, és szombaton lehúz 12 órát mekkora szívás lenne ha utána mondjuk vasárnap meg minden zárva van?

darthvad 2014.11.07. 11:12:42

@dr. mesterseges szinezek: Én is ettől félek, ez is csak erről szól. Otthon meg is nézem érvényes-e még az útlevelem :)

Helmut von Offenburg 2014.11.07. 11:32:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ettől függetlenül vasárnap is be teccik majd tudni vásárolni ... Éhen nem fog maradni.
Nézőpont kérdése, de nekem fontosabb, hogy egészséges szemléletű, valós emberi kapcsolatokon alapuló polgártársaim és utódaim legyenek, mint a magácska cipő és ruhaválogatási szeszélyeinek kielégítése.

dr. mesterséges színezék 2014.11.07. 13:05:46

@Helmut von Offenburg: "nekem fontosabb, hogy egészséges szemléletű, valós emberi kapcsolatokon alapuló polgártársaim és utódaim legyenek,"

A szerdai emberi kapcsolat, az smafu!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.07. 17:36:52

@Helmut von Offenburg:

"Ettől függetlenül vasárnap is be teccik majd tudni vásárolni"

Aha, a CBA-ban vagy kisboltban, jóvasl drágábban.

"nekem fontosabb, hogy egészséges szemléletű, valós emberi kapcsolatokon alapuló polgártársaim és utódaim legyenek"

Sajnálom a feleségedet, ha a gyerekcsinálásra csak vasárnap vagy képes. Fordulj andrológushoz, vagy ha szégyelled az impotenciádat, rendelj Viagrát a netről.

"mint a magácska cipő és ruhaválogatási szeszélyeinek kielégítése."

A kurva anyáddal személyeskedj, te köcsög.

Helmut von Offenburg 2014.11.07. 21:14:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Drágábban ? És ? Van ? Igen. Akkor ?
Nem a gyerekcsinálásra céloztam, te gyengeelméjű.
Látom elég korlátozottak az értelmi képességeid, miss dislexia.
Egyébként meg ? Baszódj meg a boltodban, te üresfejű senkiházi ostoba liba.
süti beállítások módosítása