Nem mind zsidó, aki (reklám)milliárdos, ugye, Bayer úr?

H_A Címkék: zsidók zsidózás kereskedelmi tévék közszolgálati média Bayer Zsolt RTL Klub reklámadó reklámmilliárdok2014.06.15. 13:51

És akkor mindig eljön a pillanat, amikor az Orbán-kormány éppen napirenden futó, kedélyeket borzolgató botrányos intézkedését jól elmagyarázza, megvédi és elkésett visszhangként belerágja a szánkba a bértollnok hadsereg apraja-nagyja. Azt írja az ötös számú: "Dől a lé, dübörög a reklám – kivéve persze, ha a Schindler listája van műsoron, olyankor tilos vécétisztítóval meg intimbetéttel megzavarni a műélvezést. (...) Aztán ha a kormány úgy dönt, hogy megadóztatja a reklámmilliárdokat, melyek a f…helikopter gyümölcsei, akkor nagy lesz az összeröffenés, és elkezdik temetni a sajtószabadságot. Az RTL pedig bosszúból elkezd kormánygyalázó híradókat gyártani."

Nem, Bayer Zsolt már régen nem ér meg egyetlen gondolatot sem, nem hogy egy egész blogbejegyzést, mégis újfent ökölbe szorult a kezem-gyomrom a mindig szolgálatra kész, lojális újságíró (?) legfrissebb agymenésén. Oda jutott a reklámadó miatti résztársadalmi felháborodás menet- és ellenszelében jóérzésű gondolkodásra ha nem is, de bólogatásra mindenkor kapható írástudó, hogy ingatag érvelésébe valahogyan sikerült egy elkeseredett magyarázkodás ízű, hozzá képes kifinomultnak is nevezhető zsidózást is belekeverni. Mert ha nem a cigányok, akkor a zsidók, mindegy csak legyen valami szalon-rasszista bukéja a történetnek, ami érvként bevethető, ha már végképp elfogytak a józan érvek.

Egyébként hosszúra és unalmasra sikeredett, a kereskedelmi adók káros hatásait ecsetelő gondolatvezetésébe nem mennék bele, úgy vagyok vele, hogy Bayernek alkalomadtán még igaza is lehetne, ha nem kellene a seggnyalás kötelezősége által támasztott követelmények sűrű erdejében minden alkalommal szükségszerűen eltévelyednie. Ugyanis senki, még én sem mondtam, hogy a kereskedelmi televíziók érdemben hozzájárulnak a társadalom mentális színvonalának növeléséhez, hogy a valóságshow-k, tehetségkutatók vagy katasztrófa híradók a nép magaskultúra iránti fogékonyságát emelnék a csillagos égig.

Csakhogy itt természetesen nem ez a kérdés, itt az elv a kérdés, amiről soha nem beszélnek Fideszék háza táján. Kivéve, ha saját, bizonyítás nélkül, kötelezőn elfogadandó elveikről van szó. A reklámadó bevezetésének abszurdumát a maga idején, a maga helyén szintén nehezményező Magyar Hírlap újságírójától (vagy ki ez) éppen ezért óvodás vagdalkozásnak minősülne ez a bárgyú bizonyítvány magyarázás, ha ezzel a Schindler listás benyögéssel már megint nem azt próbálná sugallni a szerző, hogy bezzeg az auschwitzi wellness táborban nyaraló zsidók. Hogy bezzeg Spielberg filmjét nem szakítja meg a reklámok hada. Mert a zsidók, bezzeg a zsidók, a lé, és a jogtalanul befolyó reklám milliárdok.

Hát az a helyzet, Bayer elvtárs - szívesen megismétlem a hozzád hasonló gyengébbek kedvéért - hogy már ti magatok is elismertétek, hogy bármennyire is az ellenkezőjét próbáltátok sugallni, az RTL eddig is fizetett adót. Már csak azzal kellene szembenézni, hogy a mintegy 80 milliárdnyi adófizetői pénzből megfejelt közszolgálati médiát sajnos jóval kevesebben kultiválják, mint Aurelio-szerű lények f...helikopterét. Mit tegyünk, ha ennyire suttyó paraszt a nép? Csak nem feszíthetjük keresztre a drága fideszes magyar embereket, amiért Obersovszky-Rákay-féle agymosásra nagyságrenddel kevesebben kíváncsiak, mint a hétfejű édibédi sünikről szóló híradásokra. Vagy igen?

Addig, amíg a versenyszektorban az egyebek mellett az RTL által megtermelt pénzből ömlik a lé a kormány dicsőségét világgá kürtölő, kritikátlanul lojális, agysorvadás előidézésére berendezkedett kormányzati médiabirodalomba, legalábbis pofátlanság bosszúhadjáratnak nevezni a kormányfő családjának-ismeretségi körének-csókos nemzetségének viselt dolgait feltáró kereskedelmi híradásokat. De ami még ennél is ocsmányabb: a tarthatatlan, indokolatlan, védhetetlen sarcot a - ha nem a cigányok, akkor a zsidók - típusú, elfogyott érvek helyetti, lerágott csont szagú, fárasztó érvekkel kimagyarázni. Szerintem nem mind zsidó, aki milliárdos, vagy aki nem a kormánymanipuláció szekerét tolja, vagy aki nem hódol be feltétel nélkül önkényes állami döntéseknek. Hogy mit tudhat erről egy Bayer Zsolt? Nem sokat.

U.I. A Schindler listája nekem sem tartozik a kedvenc filmjeim közé, Zsolti. Nézd meg inkább A csíkos pizsamás fiú című, ismeretlen művet mielőtt legközelebbi antiszemita gyomorforgatásodba belekezdenél. Intimbetétes, vécéillatosítós reklámoktól függetlenül épülésedre szolgálhat.

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr696303470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 13:21:38

@Lord_Valdez:

"Mocskosul egyszerű: mert nem azért vezetik be, hogy kicsinálják a nem kormányközeli médiákat. Ennek megfelelően nem 40%-s"

A 40%-os SZJA-val ezek szerint a dolgozó magyarokat akarta kicsinálni a kormányod? Nem hiszem, hogy tudnálak cáfolni.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.16. 13:25:33

@Istóczy úr:
Igen, Győzike, egyszer csak váratlanul bevezették a 40%-s SZJA (ami 36 volt). Na, menj inkább és vedd szépen be a Leponexet.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 13:26:44

@Lord_Valdez:

"durva dolog valakinek az egyetlen bevételét váratlanul 40%-s adóval sújtani"

Hát igen. Durva dolog volt a bérből és fizetésből élő magyarok, választópolgárok egyetlen bevételét 40%-os adókulccsal sújtani!

Ugyanakkor a Deutsche Telekom és a német állam közös szennyportálját, valamint a Radio Télévision Luxembourg szennykanálisát nagyon is helyes ilyesféle adóval megterhelni.

És a fentiekkel, azt gondolom, egyetért a legtöbb magyar ember. Igaz, a jobbikosok vélhetően keveslik a reklámadót, és az LMP-sek valami másra költenék el, mint a kormány.

Megint csak a balsik balhéznak. Szokás szerint. És azt hiszik, nemhogy számít bármit is a véleményük, de még választói többség is áll mögötte. Hiába fosták össze magukat ötször egymás után (2009, 2010, 2010, 2014, 2014), semmit nem tanultak, és semmit nem is felejtettek.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 13:29:58

@Lord_Valdez:

A 36-40% közötti részt szolidaritási adónak nevezte el a Böszman, de gyakorlatilag ez volt a legfelső, 40%-os SZJA-kulcs.

Az igaz, hogy nem volt váratlan, hiszen a bolsiktól nem lehetett másra számítani.

De a Fidesz és a Jobbik is évek óta mondja, hogy jó lenne egy combosabb reklámadót bevezetni.

Mehettek tüntetni, ha nem tetszik. Majd megunjátok, és hazamentek.

burakefendi 2014.06.16. 13:30:35

Ez már csak úgy van, hogy mindegyik oldal szerint neki van kizárólagos joga gyűlölködni...

deruyter 2014.06.16. 13:31:40

Valaki elmagyarázná nekem, hogy a reklámadónak mi értelme? És miért pont most lett értelme? Minek van a média felügyelet ha nem arra, hogy a szutyok műsorokat szűrje? Annyira kitekert az egésznek a logikája, meg indoklása, hogy nyilvánvalóan kussoltatásról, meg biznisz-lenyúlásról szól ez az ügy is. Hogy csak egy olvasatát megvilágítsam. A magánszféra hirdetői azért reklámoznak, hogy a vevőket rábeszéljék a termékeikre, jobb esetben, hogy azok valós tulajdonságairól tájékoztassák őket. Ez egy cégnél a költségek normális része. Bizonyos ár alatt megéri, felette nem. Eddig ott reklámoztak, ahol ez a leg költség-hatékonyabb volt. Ezután nem ott fognak. A reklámozás hatákonysága romlani fog, és nem azért mert a reklámozás csatornái kevésbé hatékonnyá váltak, hanem azért, mert költségeiket és így áraikat az új adó torzítja és mégpedig mérettel fordítottan arányosan. Ez szerintem minden közgazdasági logikával szembe megy, de sebaj. És, hogy ettől majd jobb lenne a műsor??? Pont nem. Mivel a reklám oldali bevétel visszaszorul, az egyéb bevételek súlya meg ha jól gondolom elenyésző, a csatornák a költségcsökkentés felé fognak elmenni, ami elég valószínűen a színvonal romlását eredményezi.
(és bizony lehet romlani pl a TV2 szintjére, ami jobban szeret konzerv műsorokkal operálni.) Valszeg az rtlklub nem ezt a stratégiát fogja választani, hanem azt, hogy a tulajdonosaik beletolnak pénzt most 4 évig, amivel kipótolják a kieső bevételeket és a háttérben megegyeznek az ellenzékkel, hog ycserébe azért, hogy ez az adó 2018 után megszűnjön, most 4 évig folyamatosan a fideszt fogják fingatni. Nem biztos, hogy ezzel a fityisz jól jár, különös tekintettel arra, hogy lehet, hogy az egész adó elbukik Brüsszelben.(Versenyjog stb.)

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 13:33:01

@deruyter:

Megszüntessük az összes adót? Hiszen Jolly Joker érveid pont olyan helytállóak a többi adónemre is.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.16. 13:33:29

@Istóczy úr:
"És a fentiekkel, azt gondolom, egyetért a legtöbb magyar ember."
Nem lep meg, hogy azt gondolod. Persze, nem mintha sokat számítana, hogy mit gondolsz. Csak azért van, mert nem szeded rendesen a gyógyszereidet.

oszt jónapot 2014.06.16. 13:35:31

@deruyter: Lófaszt, nem fognak küzdeni. Egy kicsit cibálják most a fideszt, aztán szépen megegyeznek és lesz lex rtlklub is.
Vagy csak simán széttolják a reklámbevételt pár offshore cégbe, aztán annyi adó se fog befolyni, mint eddig.

2014.06.16. 13:35:36

@Istóczy úr: Semmi közöd a pénzemhez kisnáci!

2014.06.16. 13:37:05

@Istóczy úr: Amúgy látom, el sem olvastad, amit írtam, csak nyomod a trollszöveget fideszköcsög.

2014.06.16. 13:41:39

@Istóczy úr: magas a ló Istoc. vai de capu tau la anu.

2014.06.16. 13:42:42

@Istóczy úr: nem azzal érveltem. Egyébként ez az egy esetben megsimogattam fideszke buksiját.

5perc 2014.06.16. 13:54:33

Nem kell ezzel a szarlepénnyel foglalkozni. Megkapja a megrendelést a heverjától, betűket fabrikál belőle és elhányja. Aztán átmegy a pénztárhoz és kifizetik.
Az ellenkezőjét is elmondaná, ha arra lenne szerződése, aki be akarja nyalni, annak mindegy, azt is benyalná. Azokkal meg vitatkozni úgyis felesleges Tényleg mi értelme ezt elemezgetni?
Azért a családját sajnálom. Azoknak ezzel a majommal kell élni nap-mint-nap.

2014.06.16. 13:56:43

@Kón Bandit: A Vodafone Nyrt, bárki lehet tulajdonos. A menedzsment világnézete számít. "

Ja, értem! A magyar vezér irányítja a Vodafone egész hálózatát, szerte a világon! És most sikerült megtudnom azt is, hogy a világ cégeit nem a tulajdonosok, hanem az igazgatók birtokolják!
Istenem, miért súlytod hazánkat ennyi féleszűvel?

2014.06.16. 13:59:24

@Istóczy úr: Én 98%-os reklámadót vezetnék be! "
Akkor nem volna reklám, konkrétan adó sem folyna be. Ennyi eszed van. Román.

2014.06.16. 14:01:36

@MACISAJT: Maci! nem a reklámadóval, mint olyannal van a probléma. Ennyire nem lehetsz barna!

wallenberg8805 2014.06.16. 14:09:27

@Könnyen elkaptuk, uram!:

A cégek igazi befolyásos személyei bújkálnak, titkolják személyazonosságukat és nagyszüleik keresztleveleinek a számát, de a cégek magatartásából arra olykor mégis lehet következtetni.

wallenberg8805 2014.06.16. 14:11:11

@wallenberg8805:

Szerintem az RTL-Klub befolyásos személyei nagyszülei keresztleveleinek a számának az átlaga nem éri el a 2 db-ot per fő.

2014.06.16. 14:12:04

@Könnyen elkaptuk, uram!: Tisztelt Uram! Határozottan elhatárolódom Ön azon - a hivatkozott bejegyzésében sugallt - véleményétől, miszerint nevezett Istoc (alias Istóczy, az úr névutó kegyeleti okokból mellőzve) megnyilvánulásai általánosságben jellemeznék a román népet. Való igaz, hogy ezen néppel alapvető vitáink vannak, de fiai átlagos értelmi képeségeinek lebecsülés bűn, mi több: hiba lenne. Egyebekben osztom véleményét.
Tsztelettel: Fagyos

KUHULIN 2014.06.16. 14:29:45

@fagyospityóka: "így anyagilag qrvára bejött nekem a narancsdiktatúra"
Gratulálok! "Disznóhús ingyen???" :D

2014.06.16. 14:33:14

@KUHULIN: Én azt nyugodtan megehetem. És te?

nemi gaz 2014.06.16. 14:34:46

@Patakvér: Így van, köcsög vagyok, ha te mondod... :)
De azért akárkit is megkérdezek, hogy mit szeret jobban a két dolog közül: felnőttnek nézem és megtisztelemn azzal, hogy azt csinál, ami neki jó, nem szólok bele a szokásaiba; vaaaagy gyereknek nézem (mint te) és nevelni akarom, bele akarom verni a fejébe, hogy mit tegyen és mit ne (mit nézzen és mit ne), akkor szerinted melyik tetszik nekik?
Ugye én tisztelem az embereket, nem bántok senkit a szokásai miatt, BÉKÉNHAGYOM AZ ÍZLÉSÉT!. Téged is, leírtam a kommentben. Erre mit kapok? Ezért vagyok én a köcsög. MERT TISZTELEM AZ EMBEREKET VELED ELLENTÉTBEN!
Bocs, ha kinevetem az érvelésed.
És nem személyeskedtem veled.

KUHULIN 2014.06.16. 14:47:10

@fagyospityóka: Se disznóhús, se diktatúra.

Gyorgy Nagy 2014.06.16. 14:47:26

A bal f... Bayer aki szlovák renszámmal autozgatott a szemét adócsaló!

lombozódó 2014.06.16. 14:53:16

Gyorgy Nagy 2014.06.16. 14:47:26
Akkor nem fizet adót? Na és nem szlovák állampolgár legalább felesben ?

2014.06.16. 14:56:11

@KUHULIN: Nézd, én szívesen lemondok a plusz diszmóhúsról azért, hogy ne legyen diktatúra. Egy kérésem van: más (kamu-minimálbéres) is adózzon többé-kevésbé rendesen.

2014.06.16. 14:57:22

@lombozódó: védjed, védjed, megérdemli

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.06.16. 15:05:21

bayerral csak a fideszbirkasága a bajom.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.06.16. 15:26:15

@oszt jónapot: Na most aztán jól megmondtad a frankót te szerencsétlen! El is mehetsz szépen a picsába..

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.06.16. 15:35:21

@Lord_Valdez: Cukrot, zsírt, kolbászt nem tömnek direkt módon magukba a fiatalok. Chipset és energiaitalt viszont igen. Az általad felsorolt alapanyagokat pedig normális ételek elkészítésére is fel lehet használni.
Te komolyan gondolod, hogy az RTL a reklámadótól tönkre fog menni? Muhaha. Ugyanez a szöveg ment az ágazati különadók idején is, és senki nem ment tönkre. Maradtak szépen és fizettek, mert még így is megéri nekik.
Az RTL egyszerűen megszokta hogy az utóbbi évtizedekben korlátlen profitlehetőségei vannak. Ez fog most egy kissé megváltozni, és ezért prüszkölnek. Majd hozzászoknak az új helyzethez, hisz úgyse tehetnek mást...

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 16:16:37

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Nem is bánnám, ha egyáltalán nem lenne reklám. Mint ahogy TV nélkül is kitűnően el lehet éldegélni.

Neked bizonyára hiányozna a TV-ből üvöltő faszhelikopter-reklám a meleg sör és a hideg virsli mellé, de ez legyen a te bajod.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 16:20:27

@A megvalósult amerikai ólom..:

Az RTL-vezető Rudas elvtárs már be is jelentette, hogy ugyan ezentúl csak a veszteséget fogják termelni (egyébként az Origóhoz hasonlóan), de szívesen maradnak ennek ellenére is.

Tele van az ország "átlátszó", "korrupció-ellenes" ballibsi szervezetekkel. Őket nem érdekli, miből élnek meg ezek a veszteséges, de annál függetlenebb médiavállalkozások?

2014.06.16. 16:30:35

@Istóczy úr: Mai istocule, elég is, ha te csak a nózikádig látsz. Talán annyit még képes feldolgozni a szürkeálományocskád.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 16:32:01

@fagyospityóka:

Most mit terveztek, átnevelőtáborba küldenétek vagy kicserélnétek a népet, ha nem elég progresszív a világnézete?

2014.06.16. 16:33:43

@Istóczy úr: bagoly mondja verébnek

lac666 2014.06.16. 16:59:22

Orbán szokásos gyávasága! Retteg a nem kontrollált médiától. Orbán mindig is egy gyáva féreg volt!

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 17:02:16

@lac666:

Bizonyára a nem kontrollált sofőröktől rettegő babakocsis anyukás is gyávák.

Az miért lenne jó, ha nem kontrollált lenne a sajtó?

Szerencsére ez sosem lesz így, erre való a médiatörvény és ezer másik jogszabály.

A választott hatalomnak nemcsak lehetősége, hanem kötelessége is kontrollálni a senki által meg nem választott, akár még folyamatos és jelentős veszteséggel is működő, vagyis üzleti alapon sem kontrollálható médiát!

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.16. 17:03:08

@lac666: Az RTL nem kontrollált? Magától megy?

lac666 2014.06.16. 17:08:30

@Istóczy úr: Azért lenne jó, mert akkor szabad lenne, csak a felcsúti cigány retteg attól! Most is hogy beszartak az rtl-től, pedig nem hazudott semmit, nem úgy mint a fideszes szarok!

lac666 2014.06.16. 17:10:37

@Kón Bandit: Magától megy, a mészáros, meg a simicska vagyona mi? Azt tőlünk lopták el. Magyarul nem csak gyávák, hanem szar tolvajok is!

lac666 2014.06.16. 17:17:24

fideszesektől ez bók, úgyhogy köszönöm!

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.16. 17:23:03

@lac666: Mesélj már, mi az a nem kontrollált média? Az ATV is ilyen, mert amerikai tulajdonú? Vagy az RTL, ami luxemburgi?

Vagy minden tetszik, ami magyarok által nem kontrollálható?

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 17:23:43

Általánosságban is kijelenthető, hogy az antiorbánisták szalonképtelenek.

Ennek a fajnak a képviselői feltehetőleg már 25 éve is a munkásőrséggel kívánták őt elhallgattatni, akárcsak a valódi ellenzék egészét is.

Ezután az bosszantotta fel őket, hogy miközben minden pártba be tudták nyomni az ügynökeiket, a baráti alapon szerveződő Fideszbe nem, illetve csak Debreczenit, de őt is csak későn, és gyorsan le is bukott.

Fideszes, jobbikos, LMP-s szavazókkal meg lehet beszélni az ország ügyeit, mivel mindannyian legitim politikai akaratot képviselnek demokratikus felhatalmazással.

Az MSZP-nek már létrejönnie sem lett volna szabad, maga a párt is illegitim; utódpártjai is azok. Szavazói minden szempontból szalonképtelenek.

2014.06.16. 17:29:48

@lac666: @Kón Bandit: @Istóczy úr: Látom hogy ti (Bandika és Istoc) nem igazán tudtok kiszakadni az MSZMP pártakadémián belétek sulykolt gondolkodásmóstót miszerint:
- két tábor van mi és az ellenség. MÁS NINCS
- ha mi valamit nem kontrollálunk, akkor azt az elenség fogja
- az "aki nincs ellenünk, az velünk van" csak a világ (vagyis ők) megtévesztésére szolgált
- olyan nincs, hogy valaki csak úgy függetlenül gondolkodik, cselekszik, netán alkot

lac666 kemény fába vágtad a fészit, de ez is csak fa :)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.16. 17:30:22

@A megvalósult amerikai ólom..:
Szerinted mitől elhízott az amerikaiak 40%-a? Cukortól és zsírtól. Nem chipstől... és a magyar erek sem épp a hamburgertől meszesek.

Nem tönkremegy, csak nem fog saját műsort gyártani, helyette meg fogja venni az olcsó lejárt műsorokat. Fillérekért lehet kapni 20-30 éves sorozatokat és szappanoperákat.
Tehetnél egy kis kiruccanást a valóságba. Ezen ágazatokban komoly elbocsájtások voltak, illetve beruházásstop. Gyakorlatilag megállt a fejlődés. És annyira megéri nekik, hogy néhányat már el is adtak az államnak...

Látom, te is bekajáltad ezt a hazugságot. Mint minden vállalat eddig is fizetett adót. A nagy profit pedig nem bűn. Jó, tudom, Marx szerint igen, de lassan a fideszes elvtársaknak is leesik majd, hogy Marx kissé túlhaladott.
Történetesen, az a bizonyos úgyse tehetnek mást is tévedés. Semmilyen akadálya nincs átmenni Szlovákiába és onnan gyártani a tartalmat. Ha pl. nagyon feldühítenének, akkor a helyükben pl. azt tenném, hogy az alkalmazottak megmaradnak a RTL személyzeti Kft.-nél, Magyarországon, de a székhely megy és onnan kapják a tartalmat az műsorelosztók. Aztán Orbán feldughatja magának a médiatörvényét, NMHH-t stb. és az adóból se sokat lát.
Jó lenne lassan megérteni, hogy nem feudalizmus van és egy vállalat nem olyan, mint egy jobbágy. Nincs rászorulva egy adott földterületre. Persze, a költözésnek vannak költségei, de mint ahogy a GE leszerelte az Enfieldi gyárat és áthozta Magyarországra, úgy képes lenne újra felpakolni és átvinni Romániába.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 17:33:04

@fagyospityóka:

Hirtelen nem is tudom, hogy az Origo vagy az RTL a függetlenebb. Szerinted melyik?

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.16. 17:33:30

@fagyospityóka: 'két tábor van mi és az ellenség. MÁS NINCS'

Itt a lehetőség hogy segíts. Milyen 3. tábor van?

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 17:34:18

@Lord_Valdez:

Vajon az olcsó szappanoperákból mennyi bevétele lesz a szennykanálisnak? Megéri ilyenre cserélni a legnézettebb műsorát?

Vagy egyáltalán nem szempont a nyereségesség? Ezt is el tudom képzelni. Az Origo is nagyon jól elvan örök veszteségesen.

lac666 2014.06.16. 17:36:16

@Kón Bandit: Szerinted az kontroll, hogy egy média szája be van fogva? Ellehetetlenítik? Csak azért, hogy a kis törpe féreg aljadékságairól ne lehessen beszámolni? Szerinted a buzi rákay által vezérelt obersovszkista közmédia objektív? Hazudik aki ezt állítja, de a fidess-től ez minimumkövetelmény! A zagyvaságodra miszerint külföldi tulajdonra magyar kontroll kell, húú de újat mondtál! Mindig is az volt! Csak ne téveszd össze a köcsög szar gyáva orbánt a magyarokkal!

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 17:37:22

@lac666:

Keményen tolod. PM vagy DK? Vagy ez már az SZDSZ lesz?

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.16. 17:40:44

@lac666: Ennyi erővel én is el vk lehetetlenítve, hiszen adóznom kell.

felháborittó

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.16. 17:43:13

@Istóczy úr:
Triviálisan szuboptimális, de ha nincs pénz, akkor nincs pénz.

Naná, hogy szempont. Az Origo veszteségessége felől vannak kétségeim. Szerintem 90%-ban könyvelési trükk.
Bár egyébként, most, hogy az iWiW-t bezárják, javulni fog az egyenlegük.

lac666 2014.06.16. 17:43:33

@Istóczy úr: És még én vagyok szalonképtelen! Az első mondatodban már általánosítasz, a másodikban már fajról beszélsz... És én vagyok, bocsánat MI vagyunk szalonképtelenek! Bármit idehányhatok idefoshatok, még mindig szalonképesebb lesz a te náci fasiszta hozzáállásodnál! Undorító, de természetesen a náci putyin pincsijéhez való gondolkodásmód! Nagyon kitartó párt tag lehetsz! Már csak lopnod kell megtanulnod!

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 17:44:17

Fertelmesen büdös a szája a bolsiknak. :(

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 17:45:30

@Lord_Valdez:

Könyvelési trükk? Van ilyen? Ha van ilyen, akkor biztos, hogy az árbevételükre tolnék rá valami komolyabb adót. Mondjuk a reklámbevételeikre egy 40%-os progresszívat.

lac666 2014.06.16. 17:45:36

@fagyospityóka: inkább úgy a helyes, hogy ez is csak fa(sz) :-)

2014.06.16. 17:47:10

@Kón Bandit: nincsenek táborok, legfeljebb a fejedben

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 17:49:51

Bizonyos cégek és PR-osaik mintha tettetnék a hülyét.

Azt mondják, az teljesen legális, ha a külföldi anyacég által kiállított vaskos számlákkal eltüntetik a nyereséget.

Lehet.

De az is legális, ha a demokratikusan megválasztott magyar országgyűlés rájuk basz egy akkora árbevétel alapú adót, hogy attól koldulnak (de persze, még pont maradnak).

Nem túl hiteles az adófizetésre kötelezett multik visítása.

És bizony a zemberek jobban szeretik, ha ők fizetnek, mintha a zembereknek kell. De hát ezzel így vannak multiék is, nem?

2014.06.16. 17:50:21

@lac666: Remélem, nem az kell a nőknek. Bár ez a két szerencsétlen eléggé baszatlannak tűnik, lehet, hogy egy meleg női has kissé helyrebillentené a világnézetüket. Naív-e vagyok?

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 17:53:43

Multiék ugye nem sötétítették el a képernyőt attól való félelmükben, hogy az akár 40%-kal adózó magyar dolgozók majd rájuk terhelik az adót, hogy majd nem vásárolnak náluk annyit, mint korábban.

lac666 2014.06.16. 17:54:15

@Istóczy úr: Nem kell ezekhez a pártokhoz tartoznom, hogy lássam a felcsúti szarjankó országrombolását. Miközben ellopják a fél országot, ők milliárdokat keresnek és Magyarországon mostanra közel négymillióan éheznek. Több , mint húszezerre tehető az éhező GYEREKEK száma! Erre írj valamit te náci! Mivel érvelsz a gyermekéhezés ellen? Mit hozol mentségül a szar gyáva féreg diktátorod mellett?

2014.06.16. 17:59:56

@Istóczy úr: Mai Istocule, ha egy kicsit tájékozódnál, akkor megakadna a szemed az adózás rendjéről szóló törvény (XCII/2003) 1(8),132/B, 132/C és a a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény (LXXXI/1996) 18 paragrafusán. Ha innen pénzt pumpálnak ki, akkor abban az állam, a NAV személyében bizony sáros.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.16. 18:02:22

@Istóczy úr:
Remek, akkor szétkapom RTL Reklám Kft.-re és RT&L Kft.-re, 10-10 milliárdos bevétellel és cseszheted a progresszív adódat.

"És bizony a zemberek jobban szeretik, ha ők fizetnek, mintha a zembereknek kell."
Megtaláltad a Fidesz sikerének és a demokrácia (,illetve a perónizmus) kudarcának titkát.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 18:02:52

@fagyospityóka:

Lehet. De majd most beszedi az állam a zsetont a reklámadóval.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 18:04:03

@Lord_Valdez:

Nagyon helyes. Kár, hogy az RTL Reklám Kft. nem fog kapni sugárzási engedélyt. De amúgy ötletes.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 18:04:52

@Lord_Valdez:

Akkor most, hogy már te is ismered a receptet, ideje nekilátnod a kétharmados SZDSZ felépítésének.

lac666 2014.06.16. 18:13:15

@Istóczy úr: Nem vagyok náci, tehát nem lehetek az elvtársad! A te elvtársad a Kón Bandit nevezetű másik szellemi óriás! Mi van gyáva vagy válaszolni? Ebben is a takonygerincű orbánra akarsz hasonlítani. Tudod egy-két hazug, tolvaj fideszesnek még lehetne egy minimális respektje, ha legalább egyszer-egyszer elszarnák azt, hogy igen elbasztuk! Egy-két stadionnal kevesebb, de inkább a szegénységet, vagy az ÉHEZÉST csökkentjük! De nem! Ennyi tiszteletet sem érdemeltek! Követelhetitek táblákon plakátokon, nem fogjátok fel, hogy azt ki kell érdemelni!

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.06.16. 18:56:51

@fagyospityóka: 'nincsenek táborok, legfeljebb a fejedben'

Akkor mit háborogsz? Mindenki 1ért, 1 mindenkiért.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 19:26:29

@lac666:

Ezért tettem idézőjelbe az "elvtárs" szót, "elvtárs".

Érdekes ez a gyerekéhezős tematikád.

Kérdem mégegyszer: kire szavaztál idén?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.16. 19:34:09

@Istóczy úr:
Nem is kell, elég, ha a bevétel nála keletkezik.

Ez eddig is ismert volt, de nem mindenkinek van gyomra az ilyesmihez.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 19:41:37

@Lord_Valdez:

Nem gyomor kérdése, az bármihez van az RTL-nek. Ha véralgebrázni éri meg a "híradóban", akkor véralgebrázni fog, ha orbánozni éri meg, orbánozni fog. Faszhelikopterhez, Győzike-, Mónika-sóhoz talán nem volt gyomra?

Viszont tudja, hogy ha ilyen trükkökkel baszakszik, akkor erre is lesz törvény, és a végén még többet fizethet. Ezért nem fog ilyenekkel baszakodni.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.06.16. 20:11:55

@Lord_Valdez: A chipsadó nem csak a chipsre vonatkozik, hanem számos termékre. Feldolgozott termékekre, és nem alapösszetevőkre. Valamint fontos szempont volt, hogy a fiatalok által gyakran fogyasztott kártékony feldolgozott élelmiszerek mindenképpen kerüljenek be az adóztatott körbe.
Nem fog saját műsor gyártani a retekklub? Ne ijesztgess ! Esetleg nem lesz VV, vagy x-traktor? Kezdek kétségbe esni !
Működik a Tesco, működik az Auchan a T-com a Telenor stb. Működik ,semelyik nem vonult ki, nem zártak be kapacitásokat, hiába szövegeltek erről.
Nem bűn a nagy profit, de az sem ha az állam bevételekhez szeretne jutni. (Csak csendben jegyzem meg hogy nyugaton jóval nagyobb a nyereségadó mértéke..)
Tökmindegy hol a székhelye. Ha Magyarországon akar sugározni, és legalább felerészben magyar nyelven, akkor bizony fizetnie kell a sugárzott reklám után is.
A feudalizmus meg az volt, amikor a szocialista kormányok jó hűbéres módjára gyakorlatilag mindig úgy táncoltak, ahogy a multik fütyültek..Sose tévesztették el a lépést.
A termelő vállalatokat(pl. GE) felesleges idehozni. A kormány ezekre nem vetett ki különadót. Viszont a telekommunikációs cégekre, és az áruházláncokra igen.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.16. 20:48:42

@Istóczy úr:
Nem arról van szó, hanem a gátlástalan populizmusról.

És, mit ér vele? A magyar országgyűlés törvényeinek hatálya véget ér az országhatárnál. Mint ahogy az on-line szerencsejátékot se tudták se betiltani, se megadóztatni, sem pedig a kurucinfót lekapcsoltatni, pedig lassan 10 éve próbálják. Kész, ha valamit a határon túlról csinálsz, akkor a kormány csak könyöröghet a másik kormánynak, hogy csináljon valamit. Welcome to reality!

@A megvalósult amerikai ólom..:
Az csak az ostobák számára kiadott bullshit. Akkor meg kellett volna adóztatniuk a hamburgert, vagy a sült krumplit. Nem tették. Miért? Megmondom: szavazatok. Semmi mást ne keress ebben, mint hogy minél több elkölthető pénzt megszerezni, minél kevesebb szavazat elvesztésével.

Történetesen, a közműszolgáltatók bocsájtottak el...

Szóval, az állam több pénz akar beszedni? Remek, de akkor miért mondja azt Orbán Viktor, hogy azért kell megadóztatni, mert nagy profitot ért el? Miért nem azt, hogy "mert kell a pénz, bazmeg"?
Csak csendben jegyzem meg, hogy pont a 2. Orbán-kormány csökkentette a társasági adót.

Ahogy Móriczka elképzeli. Az RTL nem foglalkozik sugárzással. Tudod az úgy megy, hogy ő csak löki ki a biteket a kábeltársaságoknak. Azok meg eljuttatják a TV nézőhöz.

1. Attól tartok, hogy nem vagy tisztában a feudalizmussal.
2. Azok az országok a sikeresek, ahol hagyják a vállalatokat dolgozni.

"A termelő vállalatokat(pl. GE) felesleges idehozni."
Nem éppen, mert remek példája, annak, hogy
1. milyen patológiás a termelésfogalom, amit a kormány használ és kihasználja a magyar társadalom gazdasági ismereteinek korlátosságát. Egyébként nem kis részben ez az oka annak, hogy nem tudunk felzárkózni. A termék értékben nem csak vas hozzáadott, hanem a marketing is, de ezt Magyarországon elég kevesen tudják. Azt meg már csak a közgazdászok, hogy ez sokkal több értéket ad a termékhez, mint a melós.
2. Ha egy gyártósort el lehet költöztetni egy év alatt, akkor TV stúdiót is el lehet.

Fel kellene fogni, hogy nem csak vállalatok versenyeznek egymással, de a kormányok versenyben is vannak a vállalatokért. Pont ezért próbálják különféle kedvezményekkel becsalogatni.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 21:14:30

@Lord_Valdez:

És mit lép az RTL, ha a magyar kábelszolgáltatók nem vehetik fel a műsorukba sem az RTL1, sem az RTL2 Kft. műsorát?

Érdekes amúgy, a német állam hatásköre nem ér véget az államhatárnál, hiszen a német állami tulajdonú Origo vígan működhet nálunk. A mi hatáskörünk miért érne véget az országhatárnál?

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.16. 22:41:34

Leginkább egyébként úgy tűnik, mintha az utolsó bolsi remények oszlanának el éppen.

Az első az volt, hogy majd az EU megbünteti a Patást. Mára ő lett a mérleg nyelve az EP-ben.

Volt az a remény is a hazaáruló oldalon, hogy majd más országok büntetik meg. Sorra sült fel mind.

Volt a remény, hogy majd a hedge fundok büntetik meg. A magyar gazdaság eközben kijött a csődből, és minden mutatója fejlődésnek indult. Nem kicsit, nagyon.

Nagy remény volt az is, hogy elfogy a választói bizalom. Erre jött a négyszázezres békemenet, néhány szórvány balsi tüntetés az arcról ismert résztvevőkkel, majd az újabb kétharmad.

Olybá tűnik, a multik sem akarják Orbánt megbüntetni.

Mi lesz most a balliberális reményekkel?

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.06.17. 00:22:24

@Lord_Valdez: Élelmiszeripari szakértő vagy? Ha már itt tartunk a hamburger közel sem olyan egészségkárosító, mint a szinte csak transzzsírokat meg keményítőt tartalmazó chips, vagy az ördög tudja mit tartalmazó energiaitalok. És itt nem csak az elhízásról van szó.
Egyébként meg ha a logikádnak lenne értelme és csak kizárólag a pénzre mennének, akkor vajon miért nem vetettek ki plusz adót a mekire is a sültkrumpli miatt?
A kkv szektor adóját csökkentették. De ha olyan nagy baj az adóztatás, akkor mit mondasz a nyugati jóval nagyobb társasági adóra? Ott lehet? Ott nem öli meg a nagyvállalatokat?
A GE-re vagy éppen a Mercedesre, Audira nem vonatkoznak a szektoriális különadók.
Ezek jellemzően azokra a cégekre vonatkoznak, akik szogáltatásnyújtással, illetve áruforgalmazással foglalkoznak ezen a tízmilliós piacon. ( Áruházláncok, telekom cégek).
Akárhova költöztetheted a retek klubbot, az adót meg kell fizetnie az itt sugárzott reklámja után, amennyiben a műsor nyelve legalább felerészben magyar. Egyébként nem vehet részt a hazai kábelszolgáltatásban.
"Fel kellene fogni, hogy nem csak vállalatok versenyeznek egymással, de a kormányok versenyben is vannak a vállalatokért. Pont ezért próbálják különféle kedvezményekkel becsalogatni."
Ez elsősorban a termelő vállalatokra vonatkozik (Pl. Mercedes), amelyekre nem is vetettek ki különadót.
A Tescot nem nagyon kellett idecsalogatni...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.17. 07:25:50

@Istóczy úr:
Semmit. És mit nyer vele Orbán? Semmit. Egy büdös vasat nem lát belőle, viszont mindenki diktátornak fogja tartani, amiért betiltott egy TV csatornát.

A német állam hatásköre is véget ért a német határnál. Az Origó Magyarországon nem a német törvények szerint működik. A MOL Horvátországban a horvát törvények szerint, az OTP Ukrajnában az ukrán törvények szerint.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.17. 07:49:22

@A megvalósult amerikai ólom..:
Ma már a chipsek nem tartalmaznak jelentős mennyiségű transzzsírsavat és amúgy is a só tartalomra hivatkozva adóztatták meg.
Történetesen a tervekben szerepelt a gyorséttermek megadóztatása is és azt később vetették el. Az okát nem ismerjük. (bár tippem van)

Már vártam. Kicsit kiszámíthatóak ezek a sablonérvek. Már csak azért is, mert kétféle van belőle. Az egyik típus közvetlenül a Párt Bizottságtól jön, a másik pedig a gazdasági tudatlanságból.
Szóval, soha nem az adóztatás ténye a probléma. Elég egy pillantást vetni az északi országokra, ahol nagyon magasak az adók. A probléma az adók kiszámíthatósága, illetve semlegessége. Ha tudod, hogy 60% az adó, akkor szépen ennek megfelelően berendezed a tevékenységed és befizeted. Nem probléma, mert a többieknek is ennyi.
Ha 10% az adó, de L. elvtárs böfög egyet és jövő héttől 50%, kivéve a Józsinak, mert neki csak 20, ahhoz nem tudsz alkalmazkodni. Na, most ilyen probléma az északi országokban nincs. Magyarországon van.

Ha egy cég Magyarországon nem folytat gazdasági tevékenységet, akkor azt nem tudod megadóztatni. Maximum a kábeltévé társaságot fogod tudni megadóztatni.

Egyrészről, a termelő-nem termelő felosztás egy marhaság, el kellene már felejteni. Másrészről, itt is alapvetően opportunizmusról van szó. Azokat cégeket adóztatták, akikről úgy gondolták, hogy le lehet húzni még pár bőrt, anélkül, hogy bedobnák a törülközőt. Eleinte ezt a válsággal indokolták és hangsúlyozták, hogy mennyire ideiglenes dologról van szó. Aztán, az állam természete miatt, ezek az adók állandósultak és szép lassan kikristályosodott hozzá az ideológia is. De előbb volt az adó és aztán az ideológia.

pocaklakó minimanó 2014.06.17. 12:22:50

Bayer a maga bumfordiságában is találó. Bár lenne sokkal cizelláltabb és ne lógatná ki minden egyes alkalommal a kapát a szájából.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.17. 12:25:27

@Lord_Valdez:

"mindenki diktátornak fogja tartani"

Na és? Eddig nem így volt? AMúgy ki mindenki, csak ne az ellenzéki szavazók utódpárti kisebbségére gondolsz?

"amiért betiltott egy TV csatornát"

Nem tiltotta be, megfeji. Bárcsak be is tiltaná!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.17. 12:53:27

@Istóczy úr:
Nem, eddig egy populista kis senkinek tartotta mindenki, de ilyenből van még egy csomó pl. Fico, Ponta stb. Nem lóg ki nagyon a sorból.
Ha viszont konkrétan egy TV csatornát tilt be, akkor egész Európában átkerül egy súlyosabb kategóriába.

Hát, igen, szar érzés, ha uralkodni akarsz, de nem tudsz.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.06.17. 18:42:30

@Lord_Valdez: Talán a drágábbak nem tartalmaznak, viszont telített zsírsavból, meg a már említett sóból ezekben is rengeteg van. Ráadásul a chips alakjából következően, bármiben is sül ki, abból rengeteget szív magába.
Ismerős, hogy ami nem a ti véleményetek szerinti az csak a pártközpontból jöhet. Én is célozgathatnék hogy sztem honnan jön a te véleményed, de nem süllyednék idáig..
"Ha 10% az adó, de L. elvtárs böfög egyet és jövő héttől 50%, kivéve a Józsinak, mert neki csak 20, ahhoz nem tudsz alkalmazkodni. "
Sztem te nem vagy tisztában az ágazati különadók mértékével. A kereskedelemben pl. 100 milliárdos szintig(kiskereskedelmi értékesítés nettó árbevétele) 0.1-0.4 % efölött 2,5 % sávosan.
Ez azért nem egy olyan szörnyen nagy mértékű változás mint ahogy beállítod. Ráadásul azt is tévesen sugallod, hogy nyugaton minden kőbe vésett, és nincsenek változtatások az adóztatásban.
Az pedig egyáltalán nem mindegy, hogy egy multi milyen tevékenységet folytat az országban. A termelő tevékenységet folytatók könnyebben elviszik a termelést a növekvő terhek hatására, mint a szolgáltató, áruforgalmazó cégek. Ez utóbbiak ugyanis azért vannak itt, mert itt akarnak eladni, és ha elmennek, nem tudják ezt megtenni.
Ahhoz pedig ha Magyarországon valaki meg akar jelenni a kábelszolgáltatók kínálatában szükséges Magyarországon bejegyzett cég. Ezen pedig éppúgy behajtható lesz a reklámadó, mint egyéb más követelések.
Ostobaság lenne az RTL-től Szlovákiába költözni, mert semmire nem mennének vele. Megszokják az új helyzetet és fizetnek szépen. Nem tehetnek mást..

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.17. 19:51:07

@A megvalósult amerikai ólom..:
Előbb még transzzsírsavról volt szó. Nos, telítettből valóban akad benne. Hogy sok-e, mihez képest. Pl. a vajhoz képest nem.

Mivel közismert, hogy a fideszesek nem képesek önálló gondolkodásra :), de viccen kívül tudod, hogy mennyi olyat olvasok, amire betűre(!) megegyezik a Hivatalos Véleménnyel?
Nyugodtan, már régóta tudom, hogy a Háttér Hatalom, a zsidók és Szabadnapos Illuminált Kőművesek fizetnek, bár kénytelen leszek szólni nekik, mert megint késik az utalás.

Természetesen, a számok illusztráció célját szolgálták, viszont olyan TÉNYLEG nincs nyugaton, mint ami történt pl. a szerencsejátékiparban. Egy hét alatt betiltották az egészet. Jelenleg, ha az egyik képviselő benyújt egy "egyéni" beadványt és elfogadják, az 8 nap múlva hatályos. Korábban 60 nap volt. Az se nagyon sok, ilyet nem fogsz találni sehol. 8 nap alatt a könyvelő SW-t nem frissítik neked.

Semmi akadálya, lesz Magyarországon bejegyzett cég, legyen mondjuk az RTL 2014 Kft. Alaptőke: 3 millió forint. Éves bevétel 10 millió. Alkalmazottak száma: 2. Pont. Ha nagyon akarja meg tudja tenni.
Hidd el, egy közeli rokonom könyvelte anno a Fidesz számos vállalkozását, nagyon jól tudom, hogy milyen faszán meg lehet oldani törvényesen a pénz eltüntetését, ha valaki nagyon akarja. A kedvencem az volt, amikor az egyik cég a másiktól bérelte bútorokat.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.06.18. 20:05:19

@Lord_Valdez: Reklámadó ügyben le vagy maradva egy etappal, mert minden olyan cég adóalany lesz, amelynek szolgáltatása a műsoridő felében magyar nyelven sugároz Magyarországon médiatartalmat. Tehát nem lehetne azzal kibújni a kötelezettség alól, hogy külföldről sugároz az adott csatorna. Amyennyiben pedig nem fizet, megszűnik a műsorszolgáltatási joga.
Az meg nem tudom ,hogy miért baj ha gyorsan lezárnak egy ügyet, és nem nyüglődnek rajta hónapokig. Kártékonyak voltak a játékgépek ? Igen. Miért kellene hosszú időn át pöcsölni a megszüntetésükkel?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.18. 22:21:12

@A megvalósult amerikai ólom..:
És, ki nem szarja le? Egy külföldön működő cégnek nincs szűksége magyarországi műsorszolgáltatási engedélyre. Az ő működési országának az engedélyére van szüksége.
Pontosan ezért mennek tovább a külföldi magyar nyelvű szerencsejáték oldalak is. Mert nincs szükségük a szerencsejáték-felügyelet engedélyére. Ha Magyarországon működne, akkor fenyegethetnéd az engedély bevonásával. Így viszont csak szitkozódhatsz, hogy Belizében adózik.

1. Mert megingatja a jogállamba vetett bizalmat.
2. Most, hogy illegalitásban működnek, sem lettek kevésbé kártékonyak.
3. Az államnak nem dolga az embereket maguktól védeni.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.06.20. 12:21:42

@Lord_Valdez: "Egy külföldön működő cégnek nincs szűksége magyarországi műsorszolgáltatási engedélyre. "
Már hogyne lenne szüksége?? Öt perc alatt lekapják a kábelszolgáltatásról ha nem fizeti a kötelezettségeit.
A net más tészta. Itt sokkal nehezebb szankcionálni (lásd Kuruc info..)

Miért ingatja meg a jogállamba vetett bizalmat ha gyorsan keresztülvisznek egy elképzelést? Nálam a inkább végeláthatatlan tökölődés, az impotens tehetetlenség ingatja meg a bizalmat.
Közel sem működik annyi játékgép, mit korábban, amikor gyakorlatilag minden csehóban volt egy játékautómata, sőt egyes helyek csak így voltak rentábilisek.
Az államnak pedig nagyon is dolga hogy polgárait védje az önpusztítástól. Persze egy liberálisnak ezt hiába magyarázom..

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.20. 14:05:58

@A megvalósult amerikai ólom..:
Jól is néznénk ki, hogy ha bármely ország bármely vállalatának szüksége lenne minden ország engedélyére.
Ha van egy szlovák cég, akinek van forintba átszámítva 10 milliárd forint bevétele. Az ő általa előállított tartalmat mondjuk terjeszti a UPC, akkor milyen jogalapon akarná a magyar kormány megadóztatni ezt a Szlovákiában működő szlovák vállalatot? A UPC-t azt megteheti, mert az működik Magyarországon, de a másiknál még ahhoz sincs joga, hogy lekérje, hogy mennyi a bevétele.

A jogállam garanciát jelent az önkénnyel szemben. Ha viszont megrendelésre törvények készülnek, az azt jelenti, hogy kiszolgáltatott vagy az önkénynek.

Bizony hiába. Az ég óvjon azoktól, akik úgy érzik, hogy joguk van eldönteni helyetted, hogy neked mi a jó.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.06.20. 14:41:47

@Lord_Valdez: A törvény végleges alakja világosan fogalmaz: külföldi székhelyű vállalat is adóalanya a reklámtörvénynek. Eddig sem csak a UPC-t adóztatta az állam, hanem a kábeszolgáltatásban résztvevő műsorszolgáltatókat. Ha nem fizet az adott tv, lekerül a kábelpalettáról.Tökmindegy hogy hol a székhelye.
A jogállam- abban az értelemben ahogy a liberálisok használják- az anarchiára jelent garanciát, ahol az átlagpolgár a különböző erőcsoportok önkényének van kiszolgáltatva.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.20. 16:29:29

@A megvalósult amerikai ólom..:
Édes mindegy, hogy mit ír a törvény, ha egy vállalat nem végez Magyarországon gazdasági tevékenységet, akkor nem lehet rá adót kivetni. Nincs mit adóztatni. És hiába írod le, hogy a Ford ezentúl csak narancssárga autókat gyárthat, és minden eladott autó után 1 milliót köteles fizetni. Le se fogja szarni. Ha az amerikai állam írná, akkor számítana.
A kábelpaletta pedig nem állami döntés (egyelőre).

Akkor utána kellene nézned, hogy mit jelent a kifejezés.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.06.20. 18:23:26

@Lord_Valdez: Ha azt írja elő a magyar törvény hogy a Ford Magyarorszszágon csak narancssárga autókat forgalmazhat, akkor csak narancssárga autókat fog forgalmazni.
Mivel a külföldi vállalat nem tartozik a számviteli törvény hatálya alá, ezért az adózás előtti eredményére valóban nem vethető ki adó, viszont itt nem is erről lesz szó, hanem kizárólag a magyarországi reklámtevékenységéhez kötődő különadóról, amennyiben az országban legalább felerészt magyar nyelven sugároz. Ha nem fizet nem jelenhet meg.
A kábelszolgáltatóknál pedig az sugározhat tartalmat, akinek erre engedélye van.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.20. 20:20:52

@A megvalósult amerikai ólom..:
Csakhogy neki nem kell Magyarországon forgalmaznia ahhoz, hogy Magyarországon is megjelenjen.
Tudod, van egy olyan dolog, hogy szolgáltatások szabad áramlása, emiatt ha úgy akarja kiszervezi a reklámtevékenységét.

Hol van ilyen jogszabály?

Amellett, hogy ha vesz egy frekvenciát Szlovákiában, az jó eséllyel eléri Magyarország nagy részét, vagy egy műholdas feladóállomást, akkor megint nem tehetsz semmit.
Viszont erről a jogalkotók tudnak, ezért a médiatörvényben gondoltak erre:
"180. § (1)306 A más tagállamban letelepedett médiatartalom-szolgáltató rádiós médiaszolgáltatására vagy sajtótermékére e törvény, és az Smtv. 13-20. §-ai a (2)-(3) bekezdésben foglaltak szerint alkalmazandók, ha a más tagállamban letelepedett médiaszolgáltató rádiós médiaszolgáltatását vagy sajtótermékét teljes egészében vagy túlnyomórészt Magyarország területére irányítja, és a médiatartalom-szolgáltató annak érdekében telepedett le Magyarországon kívül, hogy elkerülje a szigorúbb szabályok vele szemben való érvényesítését, amelyek e törvény, illetve az Smtv. alapján alkalmazandók lennének rá.

(2) Az (1) bekezdésben szereplő feltétel fennálltának vizsgálatakor a Médiatanács - többek között - azt ellenőrzi, hogy a más tagállamban letelepedett médiatartalom-szolgáltató rádiós médiaszolgáltatásának vagy sajtótermékének szempontjából mely tagállamban találhatók a reklám-, illetve előfizetési bevételeinek fő forrásai, melyik a médiaszolgáltatás vagy sajtótermék fő nyelve, főként mely tagállamban található közvetítéseinek, tudósításainak fő helyszíne, és hogy a médiaszolgáltatás vagy sajtótermék mely tagállam közönségéhez szóló műsorszámokat, más médiatartalmakat tesz közzé.

(3) Az (1) bekezdésben szereplő feltétel megvalósulása esetén, e törvény vagy az Smtv. érintett rendelkezéseinek megsértésekor a Médiatanács köteles kérni azon tagállam intézkedését, amelynek joghatósága alá az (1) bekezdésben meghatározott médiaszolgáltatást nyújtó médiaszolgáltató vagy a sajtóterméket kiadó tartozik.

(4) A Médiatanács határozatával az (1) bekezdésben említett médiaszolgáltatóval szemben a 187. § (3) bekezdés b)-c) pont szerinti jogkövetkezményeket akkor alkalmazhatja, ha megállapítja, hogy a (3) bekezdés alapján a joghatósággal rendelkező tagállam az intézkedést két hónapon belül nem vagy nem megfelelő módon tette meg."

és
"187. § (3)
b) bírságot szabhat ki a jogsértővel szemben az alábbi összeghatárok szerint:

ba) JBE médiaszolgáltató és a médiapiaci koncentráció korlátozására vonatkozó szabály által érintett médiaszolgáltató jogsértése esetén a bírság összege kétszázmillió forintig,

bb) a ba) pont alá nem tartozó médiaszolgáltató jogsértése esetén a bírság összege ötvenmillió forintig,

bg) műsorterjesztő esetében a bírság összege ötmillió forintig,

bh) közvetítő szolgáltató esetében a bírság összege hárommillió forintig,

terjedhet,

c) a jogsértőt kötelezheti közleménynek vagy a határozatnak a jogsértő internetes honlapjának nyitóoldalán, sajtótermékben vagy megjelölt műsorszámban történő közzétételére a határozatban meghatározott módon és ideig,"

Azaz nem azt bünteti, aki elköveti, hanem jobb híján akit elér. Tisztában van azzal, hogy nem tud utána nyúlni. (Hasonlóan, mint ahogy anno a nácik nagyon berágtak Remarque-ra, de mivel ő már jó ideje Franciaországban élt, ezért a nővérét végezték ki. Ő volt elérhető...)

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.06.21. 16:31:48

@Lord_Valdez: Semmire nem megy vele ha kiszervezi. Ez még a törvény első alakja esetén működött volna, de a végleges forma kiterjesztette az adóztatottak körét.
Ha felszíni sugárzás lenne, és mindenki saját antennával fogná az adást, nehéz lenne fellépni az adóelkerülőkkel szemben (éppúgy mint a netnél)esetleg csak zavarni lehetne a jelet, viszont a lakosság jelentős része kábelen keresztül kapja az adást.Itt pedig meg lehet fogni a külföldi székhelyűeket is. (Nem véletlen, hogy senki nem állt elő a külföldi ötlettel a kereskedelmi médiumok közül.)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.06.21. 20:29:23

@A megvalósult amerikai ólom..:
Hiába terjeszti ki, ha egyszer nincs a joghatóság területén.
Úgy látom, hogy nem olvastad el a törvényt. Az fog történni, hogy a hatóság kéri a másik országot, hogy lépjen fel (180/3). Amennyiben az 2 hónapon belül lép (180/4), akkor elkezdi zaklatni azt, akit elér (187/3/bh)

A külföldi székhellyel nem ezért nem álltak elő, hanem mert nagyon macerás. A munkatársak egyáltalán nem biztos, hogy szívesen költöznek külföldre. Nem meglepő módon a Magyarországra hírek többsége Magyarországon keletkezik, tehát innen kell begyűjteni. Stb. Egy ilyen vállalat átszervezés alsó hangon is egy év.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.06.22. 17:58:18

@Lord_Valdez: A hagyományos adóbehajtási módszerek (inkasszó, lefoglalás) nem alkalmazhatók, ha nincs magyarországi telephely, bankszámla. Viszont végső esetben ott a műsor beszüntetésének lehetősége.
Ez előtt persze az állam kimerítene más jogi lehetősgeket is, amelyeket pl. a törvény is tartalmaz, de abban nem érdemes bízni hogy több éves nemfizetés esetén is terjeszthetnék saját műsorukat a kábelrendszeren keresztül.
Tudják ezt ők is, és nem szivatják meg magukat kétszeresen, vállalva még az áttelepülés költségét is.
süti beállítások módosítása