Egymillió munkahely: már csak 400 ezer kalandvágyót kell elűzni

H_A Címkék: külföld kormány munkavállalás kivándorlás Európa 1 millió munkahely2014.05.12. 00:32

Igaz, hogy elszalasztottam a nagyszerű hétvégi lehetőséget, hogy Orbán Viktor királlyá koronázásának körülményein, vagy egy szakállas nő művészi teljesítményén forgassam a szemem, amelyet az Európa legnagyobb geopolitikai giccsparádéjának számító eurovíziós dalfesztiválon nyújtott, de van itt azért még látnivaló. Olvasom, hogy egy német cégalapítással foglalkozó szervezet összegzése szerint 580 ezer magyar dolgozott 2013 év végén különböző európai országokban, becslése szerint idén szinte biztosan meghaladja a hatszázezret a hivatalosan is külföldön dolgozó és élő magyarok száma.

Tudom, hogy ez a megbízhatatlan, rosszindulatú adat távolról sem esik egybe a harmadik Orbán-kormány felemelkedését szolgáló sikerpropagandával, sem e kormány szócsövének hálás szerepét betöltő intézmények hivatalosnál is hivatalosabb jelentéseivel, így nem meglepő, hogy eme, az ország közép- és hosszútávú fejlődése szempontjából kardinális kérdéssel kapcsolatban távolról sem véletlenül, és nem is ártatlanul hallgat a vezér és kara. Vagy amikor véletlenül beszél róla, ködösít, vagy bagatellizálni próbál.

Én nem gondolom azt továbbra sem - jóllehet már tudjuk, hogy a magyarnál kalandvágyóbb nemzetet aligha hordoz a hátán a föld - hogy több tíz ezer fiatal kalandvágyból hagyta el az országot. Engem nem vigasztal, hogy az egymillió munkahely ígérete lassan valóra válik, csak éppen nem a Magyar Alföldön, hanem Londonban, Bécsben vagy Münchenben. Én nem érzem magam jobban attól, hogy az egy millióval legfeljebb a honosított, új magyar állampolgárokat lehet mérni, akik pontosan tudják, hogyan kell szavazni.

Egyáltalán nem próbálom azt sugallni, hogy magasan kvalifikált szakembereink, jól képzett szakmunkásaink, és kalandvágyó fiataljaink külföldre vándorlásáért egyetlen, azaz a szóban forgó kormány vonható felelősségre, de minden okom megvan azt hinni, hogy a valós szám ennél a közel 600 ezernél nagyobb lehet, mert a kint élők nem elhanyagolható része feketén dolgozik kint, vagy csak idénymunkát vállal. Jó okom van hinni azt is, hogy ezek az emberek nem akarnak egy olyan országot, ahol gyermekük szakszerű tanítása, vagy saját, emberhez méltó egészségügyi ellátásuk attól függ, hogy a kizsigerelt, nem ritkán megalázott szakemberek meddig bírják cérnával a nulla megbecsülést.

Két megkoronázási privát vacsora, és három, Brüsszelt térdre kényszeríteni hivatott csatakiáltás között, merengjünk el ezen a sokkoló adaton. Már több, mint félmillió magyar fizet jövedelemadót, áfát, társadalombiztosítási stb. járulékot külföldön, több mint félmillió ember adójára nincs szüksége a költségvetésnek, mert az itthon maradt közmunkások bizonyára kitermelik a kitántorgottak kieső adórészét. Félek tőle, hogy ezek az emberek már nem jönnek vissza. Ezek az emberek, akik megtapasztalták, hogy egy önmagából kifordult, elszabadult kormány által vezetett Magyarország mekkora lemaradásban van a megvetett Európához képest, legfeljebb a szeretteiket meglátogatni jönnek már csak haza.

Igen jó lenne, ha ezt a véresen komoly realitást két kormányzati pöffeszkedés között hajlandó volna tudomásul venni az, akire tartozik, és akinek ha nem is kizárólagos, de óriási felelőssége van benne. Büdös nagy igazság, hogy a kormány, amely tiszteletre tart igényt azok részéről, akiknek karjaiba belelöki saját honfitársait, az tulajdonképpen nem hogy nem becsüli, nem tiszteli, de elárulja őket. Közmédia által még nem teljesen elhomályosított szemünk láttára zajlik: rajtuk, és az itthon maradottakon lefölözött hasznát szétosztja a mindenkori  céljait kiszolgáló, semmihez nem értő haveroknak, a bombabiztos szavazógépet jelentő parazitáknak.

Nyugi, már csak négyszázezer "kalandvágyó" magyart kell elűzni, és valóban meglesz az egy millió munkahely. Londonban, Bécsben, Münchenben.

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr136153790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nandras01 2014.05.12. 01:16:35

"...legfeljebb a szeretteiket meglátogatni jönnek már csak haza."
mint pl. a középső fiam, éppen ebben a hónapban. (évek óta angliában él és esze ágában sincs visszajönni. helyesen...)
a legnagyobb sincs itthon, és a legkisebb, aki jövőre érettségizik, már készül, hogy érettségi után meneküljön innen.
és egyetértek velük.

fvipera 2014.05.12. 10:49:42

tehát az 1,000,000 új munkahely időarányosan kipipálva

Pan Modry 2014.05.12. 15:47:04

en is csak a csaladot, baratokat meglatogatni jarok haza...

Blogger Géza 2014.05.12. 16:08:24

Ez azért hülyeség, mert az a kb 600 ezer nem az elmúlt 4 évben ment ki, hanem évtizedek alatt. Pl. a Nagy-Britanniára becsült 300 ezerből (ez a legvitatottabb adat - különös tekintettel arra, hogy a 2014-es választáson milyen kevesen szavaztak ott - 4 ezren www.valasztas.hu/hu/ogyv2014/859/859_0.html) eleve csak 130 ezer a 2004-2013-as időszakban ott adószámot kértek száma. Ha most azt vesszük, hogy azok fel időközben haza is jött (személyes ismeretségi körömben ennél jóval nagyobb az arány), akkor 2004 és 2013 között (tehát NEM 2010 és 2013 között) jutott oda ki kb 65 ezer, tehát kb 80%-a már régebben ott élő magyar.

"A vezető hármas legvitatottabb tagja az Egyesült Királyság. A Nemzetgazdasági Minisztérium becslése szerint 300 ezer magyar dolgozik Nagy-Britanniában a nagykövetségek adatai alapján. Csak az uniós csatlakozás óta mintegy 130 ezer magyar kért hivatalos munkavégzéshez adószámot, így a minisztérium becslése nagyságrendileg helytálló lehet."

www.napi.hu/magyar_gazdasag/megdobbento_600_ezer_magyar_mar_kulfoldon.581118.html

Egyébként a kint dolgozó magyarok egyáltalán nem számítanak pénzügyi értelemben "elveszettnek", az az 530 milliárd Ft hazautalt jövedelem nagyon is számít.

index.hu/gazdasag/2014/01/13/530_milliardot_utalnak_haza_a_kulfoldi_magyarok/

Sokkal jobban jár az ország, mintha itthon élnének segélyből.

Egyébként ez az adat egyáltalán nem áll ellentétben semmiféle hivatalos jelentéssel, az NGM is kb félmillióra becsülte a kint dolgozók számát már Matolcsy idejében is. Pontos számot nyilván senki nem tud mondani a helyzet bonyolultságára való tekintettel.

Blogger Géza 2014.05.12. 16:09:51

@nandras01: Ha te lennél az apám, én is menekülnék. :) Ilyen negatív hozzáállás a világhoz elég taszító.

Blogger Géza 2014.05.12. 16:14:29

Egyébként ha valaki azt hiszi, ez valami speciális magyar jelenség, az téved. Szinte minden európai országban jelentős a migráció.

"A Tárki háztartásmonitora szerint kevesebben vándorolnak ki Magyarországról, mint a régiós átlag"

www.origo.hu/itthon/20130509-tarki-nincs-magyar-exodus.html

nandras01 2014.05.12. 16:21:36

@Blogger Géza:
tévedsz, nem a világhoz állok így hozzá, hanem ahhoz a moslékosvödörhöz, amivé mára lett ez az ország.
a világgal amúgy semmi bajom.

conchita wurst 2014.05.12. 16:26:05

Világos, hogy a ballibek munkahely elqrását senki sem tudja megközelíteni sem Magyarországon, sem Európában.

Minek ezt ezer posztban kikiabálni?

Brix 2014.05.12. 16:30:15

Addig érdemes menekülni, amíg még lehet! Az Orbán-féle majomketrecben nem sok lehetőség lesz a jövőben sem...
Lassan minden posztszoci állam lehagy bennünket, ami a vásárlóparitáson mért egy főre eső GDP-t illeti. Az EU legszegényebb régiói is itt vannak, csak néhány bolgár és román van már mögöttünk...
A fent említett közel 600 ember kivándorlóban az USA, Kanada és Ausztrália nincs is benne...A gazdasági válságnak és Orbánéknak együtt sikerült elérni , hogy egy alapjában véve kis kivándorlási hajlandósággal bíró országot, kivándorló nemzetté tegyenek
Orbánék felelőssége nagyon nagy, hiszen leépítették a szociális rendszert, kivezették az adójóváírást, megemelték az adókat és nyilvánvalóvá tették, hogy ez a társadalmi elit kormánya. Ez kormány soha nem fogja a plebs érdekeit képviselni! Rájöttek , hogy a hatalmat anélkül is meg lehet őrizni , ha csak a felső középosztálytól felfelé támogatnak, a többi ember úgyis inaktív a politikában és el sem megy szavazni.
Az átlagembernek nem marad más, csak lelépni ebből a reménytelen országból!@Blogger Géza:

2014.05.12. 16:31:00

@conchita wurst:
Tényleg. Valamint ez is ott van:

Languages:
Hungarian 84.6%, other or unspecified 16.4% (2011 est.)

Éljenek a kínai és vietnámi testvéreink!

Brix 2014.05.12. 16:33:20

@conchita wurst: A lófaszt van nettó bevándorlás! Ha tudnál angolul, akkor elolvastad volna, hogy az illegálisan itt tartózkodó és tovább menő embereket is ide számolja a ( megkérdőjelezhető) statisztika... vagyis azok NEM bevándorlók, csak átutaznak Magyarországon, de Nem telepednek le!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.12. 16:35:15

és akkor az utolsó távozó kapcsolja le a villanyt, ugyi?

conchita wurst 2014.05.12. 16:36:32

@Brix: Aha, tehát aki valaha idejött, de már továbbment, az örökre beszámít, mi? Csakis Magyarországon.

nyalod a faszom

Hol a nem megkérdőjelezhető statisztikád az ellenkezőjéről?

lavór 2014.05.12. 16:37:40

"400 ezer kalandvágyót kell elűzni!"

Nyugi! Mennek lassan maguktól. A kint élők intézik a legtöbb családtag állását. A nyugdíjasok meg a rokik maradnak.

conchita wurst 2014.05.12. 16:38:48

@Crystah Mastah: Ez nincs ott. Ezért is nem tetted be linkbe.

zdanee 2014.05.12. 16:38:56

Számolgatva az amúgy fogyó és elöregedő társadalmunkat, ez az 500 ezer önmagában is hatalmas szám, a jelenleg munkaképesek jó ötöde. Mert ügye se a gyerekek, se a nyugdíjasok nem mennek külföldre dolgozni, és a családok jelentős részében csak egy kenyérkereső van itthon. Vegyük hozzá, hogy csak az tud kimenni dolgozni hosszabb távon, aki beszél nyelveket is. Mivel pont ebben elég elmaradottak vagyunk, csak kb minden harmadik magyar tud legalább alapfokon hebegni valamit, ez a szám konkrétan azt jelzi, hogy aki kicsit is értelmes volt, vagy képes rá, az már elment! Konkrétan a magyarokat sikerült elüldözni saját hazájukból. Ez valóban fülkeforradalom, új honfoglalás, egy pohár vízért és egy marék földért, fehér lovon.

Blogger Géza 2014.05.12. 16:39:22

@nandras01: Na, hát erről beszélek. Aki szerint Magyarország egy moslékos vödör, az ne csodálkozzon, hogy a többiek otthagyják őt a moslékban. :)

Blogger Géza 2014.05.12. 16:45:19

@Brix: Szerintem meg pont az átlagemberek, a középszinten kereső családosok jártak legjobban az új adórendszerrel. (SZJA-csökkentés + családi adókedvezmény)

Az meg, ha az aljanép kimegy csomagolni meg pincérkedni Londonba, egyáltalán nem baj, sőt.

Elég röhejes, hogy szerinted csak a felső középosztálytól felfelé lévők mennek el szavazni, ezek szerinte Magyarországon 60% oda tartozik! Hiába, ez már tényleg a Kánaán. :)

conchita wurst 2014.05.12. 16:45:56

@zdanee: A kftreaktor.hu-ról soha senki nem hallott, nézegesd a statisztikákat is, ha pontos képet akarsz.

2014.05.12. 16:46:12

@conchita wurst:
"Ez nincs ott. Ezért is nem tetted be linkbe."
Que? Legalább néznéd meg a saját linkjeidet, mielőtt baromságot mondasz.

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/hu.html

Idézem:
Nationality:

noun: Hungarian(s)
adjective: Hungarian

Ethnic groups:
Hungarian 92.3%, Roma 1.9%, other or unknown 5.8% (2001 census)

Languages:
Hungarian 84.6%, other or unspecified 16.4% (2011 est.)

Szóval hogy is van ez a bevándorlás? Inkább erre válaszolj...

conchita wurst 2014.05.12. 16:47:20

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Emlékeim szerint a nemolyanrégvolt választást a ballib szopta be nemkicsit ezekkel a hazugságokkal, pont, mint a következőt.

conchita wurst 2014.05.12. 16:48:43

@Crystah Mastah: Jó akkor ez a link még mindig nem sikerült, az én linkemen megtalálod a bevándorlási adatokat.

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/fields/2112.html

Blogger Géza 2014.05.12. 16:49:57

@Brix: Aha. És te 100%osan tudod, hogy mondjuk az illegálisan Angliában pincérkedő magyar az meg tutira ott telepedik le, és nem csak átmenetileg ment oda.

A jó öreg kettős mérce... De írjál a CIA-nak, hogy totál hülyék, és magyarázd el nekik. :)

2014.05.12. 16:51:30

@conchita wurst:
Mi nem sikerült? Debil vagy vazz? Ott a link csak le kell görgetni. :)

De úgy látom érdemben nem tudsz válaszolni. ;) FIDESZTROLLLLLL!!!!!!

Brix 2014.05.12. 16:52:00

@conchita wurst: Te hülye gyerek! Változtatod itt a nick neved naponta, trollkodsz össze-vissza! Magyarországon, ahhoz képest, hogy mennyien mennek ki , elenyésző az itt letelepedők száma! Hol lehetne itt százezres méretű betelepülőkről beszélni? Sehol... Max a határontúli magyarok jöttek egy időbe, de már azok is inkább nyugatra mennek...A magyar munkaerőpiac sem tudna befogadni ennyi embert!

conchita wurst 2014.05.12. 16:52:40

@Crystah Mastah: Legörgettem, semmi nincs ott, főleg nem amit bekopiztál. Amúgy se sejtem mi köze a bevándorláshoz.

2014.05.12. 16:56:23

@conchita wurst:
Ja igen, tényleg.
Feltételeztem az intelligeniát benned, h rá tudsz kattintani a "People and Society ::HUNGARY" feliratra. de látom nem megy. Nem baj, segítek. :)

1. BAL gombbal rákattintasz arra az aláhúzott szövegre amit írtam neked. :)
2. A görgőt használva legörgetsz az oldal közepéig, majd BAL gomb segítségével rákattintasz a fent, idézőjelben megtalálható feliratra. (gyík: People and Society)
3. Elolvasod mi van odaírva.

Ha neked ez kell, leírom lépésről lépésre hogy megtaláld. Na megvan? :)

Szelid sunmalac 2014.05.12. 16:59:20

@Blogger Géza: Gezu! A jo budos kurva anyad elt segelybol!
En soha nem kaptam egy arva petakot sem a kozosbol, pedig igen sokat tettem am bele! Meg nehoyg azt hidd, hogy egy buznyakot is hazautalok, amint utanam jott a csaladom! Aki szinten adofizeto (rendes, nem statisztikai), meg egy leendo adofizeto.

conchita wurst 2014.05.12. 17:01:29

@Crystah Mastah: Megvan, ugyanaz mint amit én menüzés nélkül belinkeltem:

Net migration rate:

1.34 migrant(s)/1,000 population (2014 est.)
country comparison to the world: 55

vagy

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/fields/2112.html

Ne kelljen már keresgélni.

Brix 2014.05.12. 17:03:08

@Blogger Géza: " Szerintem meg pont az átlagemberek, a középszinten kereső családosok jártak legjobban az új adórendszerrel. (SZJA-csökkentés + családi adókedvezmény)"
Nem ezt igazolják az ezzel kapcsolatos tanulmányok..Először is, azt kellene tisztázni mi az átlag....Sajnos, nem a 300-400 ezer bruttó....de nem is az átlag a lényeg, a hanem az a jövedelmi sáv, ahol a legtöbb foglalkoztatott keres...Az Alföldön 200 bruttó már jónak számít , de a legtöbben ez alatt... Én pl éppen jól jártam egy picit , br 280 körül vagyok, de a többi, adóemelés éppen elvitte a kis többletet... A többség NEM járt jobban, de van egy réteg ahol nagyon jól jártak!
Az hogy milyen sokan mennek el , ezen nincs vita....Maga Matolcsy is elismerte! A vita csak az lehet közöttünk, hogy van ebbe az Orbán-kormánynak felelőssége? Igen, van, ez nyilvánvaló, hiszen elég megnézni mi van az Alaptörvényben a munkához való jogról, mit mond az új munka törvénykönyve, hogy változott az adózás a kiskerestű emberek számára....
Aki nem hülye, az látja miről szól az Orbán-rendszer...

Blogger Géza 2014.05.12. 17:03:48

@Brix: Na te ostoba, akkor tájékozódj:

Itt látszik, hogy csak ebben a 9 évben több mint 200 ezren vándoroltak be Magyarországra.

www.ksh.hu/docs/hun/xtabla/nemzvand/tablnv09_01.html

És ugye azt felfogtad végre, hogy az a kint élő 500-600 ezer sem egy rövid idő alatt ment ki, hanem évtizedek alatt?

Blogger Géza 2014.05.12. 17:06:17

@Szelid sunmalac: Akkor rajtad is egy csomót nyertünk. :) Csak két kérésem van:

1. Ne gyere vissza!
2. Felejtsd el ezt az országot, és az új hazádban osszad azt észt, nekünk ennyi elég volt.

Szelid sunmalac 2014.05.12. 17:08:15

@Blogger Géza: Szerintem boven van jogom osztani az eszt. Vagy tan meg akarsz fosztani ettol a jogomtol es odaadni valami moldavnak? Kinezem am beloled!

Makkasz 2014.05.12. 17:11:53

Ne felejtsetek el azt sem, hogy osszesen 1,7 millio versenyszferaban dolgozo, netto adofizeto van Moon.

Ezzel vessetek ossze az 500.000 hivatalosan kulfoldon dolgozot (csaladtagokkal 1 millio kivandorolt hivatalos EU munkahelyen). Mi van aki amerikaba, kanadaba, ausztraliaba ment, es aki nem hivatalosan dolgozik kulfoldon.

Blogger Gezukanak a magyarorszagi bevandorlashoz:
@Blogger Géza:
- apafej, azok tobbsege magyar, ugyanolyan kenyszeruseg hajtaj oket magayarorszagra, mint most magyarokat kulfoldre. 2000-ben kihallgattam kolozsvaron szomszed asztaltarsasagot, akik mar akkor kedvetlenul celoztak meg Moo-t, hezitaltak (magyarok),
- minden orszag befektetoket, vagy magasan kvalifikalt embereket celoz meg immigracios programjaival. Mo. barkit aki fizetni kepes (nem befektetni, fizetni). Valoszinuleg ez jovobe mutato kezdemenyezes, amivel az 1000 fore juto maffiozot sikerulhet maximalizalni.@Brix:

na4 2014.05.12. 17:14:33

A rendszerváltást egy közgazdász professzor az eddigi 20 év helyett 45 évre teszi. Vagyis még több mint a fele vissza van. Nekem már nincs még további 25 eltékozlandó évem. Vagyis menekülni mielőbb. Aki csak mozdulni tud, menni!

Crystah Mastah (törölt) 2014.05.12. 17:16:04

@conchita wurst:
Szuper, na akkor most fűzzük tovább gondolataink fonalát, ha a nettó migrációs érték nagyobb mint nulla, és feltételezzük, hogy magyarok vándorolnak ki... akkor feltehetjük a kérdést ki jön be? Netán a kínaiak? Netán a nigériai fekete pákók? Netán oroszok?
Hmm..
Valamint ha továbbgörgetünk lefelé, és meglátjuk, h a népességnövekedés _még így is_ (tudod, nettó bevándorlás, te mondtad) negatív, akkor egyértelműen látszik, hogy rohamosan fogy a magyar magyarországon.

Van helyette Lin Xi meg Obunga Nebunga, etc. És ha te ennek ilyen módon tapsikolsz, lelked rajta. Örüljünk együtt narancselvtárs! ;)

(Ja, ne kelljen már keresgélni, persze. Csak ha olyat látsz, ami nem tetszik, azt is vedd észre. Köszi! :))

Crystah Mastah (törölt) 2014.05.12. 17:17:16

@Blogger Géza:
Az az 500-600k úgy annyi, mint Pintér Elvtárs adóbevallásában a wartburg.
Ezt azért ne felejtsük el.
Ezek a bejelentett dolgozók...

csak egy néző 2014.05.12. 17:18:20

600 ezerrel kevesebben szavaztak a fideszre. Ez így igaz, mert ez a 600 ezer potenciális szavazó, már külhonban dolgozik "kalandvágyból". Viktor betartja a szavát ebben a ciklusban meglesz az 1 milló munkahely. Tömjén Zsóti is büszkén bejelentette a Vidám szombati misén, (mielött igen érdekes karlendítéssel elbúcsúzott a hívektől), hogy biza meglesz ebben a szezonban az 1 milliomodik magyar állampolgár is. Folytatjuk. Hajrá fidesz!

Brix 2014.05.12. 17:20:42

@Blogger Géza: Te tényleg baromira ostoba vagy!
Amit megadtál, azok 2001-2009 közötti adatok, de átlagban éves szinten kb 25 ezren érkeztek, kb éves szinten...DE, ezeknek a 80-90% erdélyi, délvidéki vagy ukrajnai magyar és nem tudjuk, hogy itt maradtak-e vagy tovább mentek nyugat felé...
Viszont kifelé ÖZÖNLENEK a magyarok!
www.origo.hu/nagyvilag/20131022-nemetorszagban-a-magyarok-szama-csaknem-30-szazalekkal-nott-tavaly.html
és ez csak NÉMETORSZÁG!

Brix 2014.05.12. 17:30:24

A szomorú tények azt mutatják, hogy özönlenek a magyarok Nyugat-Európába...

zobod 2014.05.12. 17:55:12

@nandras01: aztán ha nyugdíjba mész, remélem visznek magukkal, és nem nekem kell eltartanom egy olyan embert (téged), aki arra sarkallja a tulajdon gyerekét, hogy máshol fizessen adót.

Szelid sunmalac 2014.05.12. 17:58:47

@zobod: Jajj. Be ne fossal, hogy majd neked kell ot eltartani. Inkabb amiatt fossal, hogy ha az ertelmesebbje elmegy, a szutyok meg ott marad, akkor vajon TEGED mibol tartanak majd el nyugdijas korodra!

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2014.05.12. 18:10:12

@Brix:

Aha, és mettől, melyik évtől számítódik ez a bizonyos 600 ezer kivándorolt??

Mert nem mindegy hogy 1956 óta mentek el 600 ezren, vagy alig 10 év óta...

Nos?

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2014.05.12. 18:12:43

@zobod:

Mondjuk annyiabn igazuk van ezeknek az idiótáknak hogy a Kormánynak jóval több fizetést kellene adnia az itthoni dolgozóknak, mert ez meg még mindig kevés, hiába csökkent az szja! Remélem dolgozik az ügyön a Fidesz és pár éven belül lesz annyi az itthoni minimálbér mint Ausztriában!!

sutyerák 2014.05.12. 18:50:27

orbán és maffirezsimje a magyarság pestise.

-ez van. jóccakát agyarország!

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.05.12. 19:03:28

A legtöbb ember 2009 eleje és 2011 vége között ment ki külföldre.
2009-ig pedig már kint volt az összes kint dolgozó kb fele.

2012 óta a kivándorlók száma stabilan csökken.

Szóval meglehetősen egyoldalú szarkenegetésnek tűnik ez a külföldre menekülés mítosz.

Tekintve hogy a rosszabb gazdasági helyzetben levő országból mennek a jobb gazdasági helyzetbe levő országba dolgozni.
Tekintve hogy minnél rosszabb annál többen mennek.
És tekintve hogy 2002-ben a Szlovákok előtt voltunk minden gazdasági mutató tekintetében, és 2010-re EU utolsók lettünk mindenben az MSZP alatt.

conchita wurst 2014.05.12. 19:05:13

@Crystah Mastah: A feltételezésben minden ballib nagy, rátok is hagynám.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.05.12. 19:14:45

@csak egy néző:

Akkor azt magyarázd meg nekem, hogy lehetséges, miszerint a határontúl dolgozó és ott szavazók jóval nagyobb arányban szavaztak a Fideszre, mint az itthoniak.

mandiner.hu/cikk/20140406_valasztas_2014_aprilis_6_napkozbeni_esemenyei_percrol_percre/osszes/

Az országos listára leadott szavazatok 98,87 százalékos feldolgozottságánál a Fidesz-KDNP 44,37; az MSZP-Együtt-DK-PM-MLP 25,88; a Jobbik 20,46, míg az LMP 5,24 százalékon áll.

Majd mikor feldolgozták a határontúli borítékokat is, ami végeredmény:
Fidesz: 44,87%
MSZP: 25,57%

Azaz az MSZP szavazatok száma csökkent arényaiban a Fideszé nőtt.

panelburzsuj 2014.05.12. 19:24:28

@Trompf:
A határon túl dolgozókét nem számolták meg külön: a külképviseleteken leadott szavazatokat belekeverték az e célra direkt félretett magyarországi urnák tartalmába. Ezért ácsorgott a számlálás kilencvensok százalék feldolgozottságnál minden választókerületben több napot.

De ha ennyire fölizgulsz a kérdésen, számold ki, hogy a "csaklistás" határontúliak szavazatai hány százalékát teszik ki a végső szavazatmenyiségeknek. Ehhoz vannak alapadatok.

csak egy néző 2014.05.12. 19:31:17

@Trompf:
Figyelj csak okoska.
"2012 óta a kivándorlók száma stabilan csökken."
www.portfolio.hu/img/upload/2014/01/dekomp-20140113.png

Mondjuk én nem beszéltem arról, hogy a kint dolgozók kire szavaztak es nem is érdekel, mert nagy választék nem volt. Vagy a fidesz vagy a jobbik, mert nem létező ellenzéknek köszönheti mindkét bagázs a növekedést.

Crystah Mastah (törölt) 2014.05.12. 19:36:04

@conchita wurst:
Ballib ám a jó édes anyukád, fideszdroid. :p

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.05.13. 10:00:12

@Benjamin Eisenberger: Te hol a kurva anyádban voltál eddig,fasszopókám???
A választás után kivetted a megérdemelt szabadságodat?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.05.13. 10:01:40

@conchita wurst: viktor bandáján kívül itt mindenki beszopta.

Józsi56 2014.05.16. 15:36:50

@Blogger Géza:
Tisztelt Uram!

Ritkán olvasok magyarul hozzászólásokat, mert több mint 40 éve Svájcban élek. Ezért elnézést a helyesírásért.
Én csak azt tapasztalom, hogy nem a közvetlen környezetemben, de bárhova fordulok (orvoshoz, kereskedelmi partnereimhez) ott nemrég 3-4 éve kivándoroltakkal találkozok. Igen, természetesen a vendéglátóiparban is, de ők legalább olyan értékesek, mint akik akadémiai hívatással rendelkeznek. Én az Ön helyében szégyenkeznék ilyet leírni: „Az meg, ha az aljanép kimegy csomagolni meg pincérkedni Londonba, egyáltalán nem baj, sőt”. Ki maga, milyen magaslatokról prédikál? Kit nevez Ön aljanépnek!
Ismerősöm az egyetem biológiai tanszékéről ment ki és kutatóból lett pincér Angliában. Tudja miért ment el az országból?, mert nem tudott megélni, mert elege volt a „parasztvakításból”. Azt meg csak mellékesen mondom, hogy egy külföldi országban kevésnek adatig meg, hogy fentről kezdjen. Ez nem baj, mert van alternatívája és kitartása. „Sehol sem fenékig tejfel”, de legalább nem nézik le és nem hülyítik! Az „élet nem egy habostorta”, azoknak sem akik elhagyták az országot. Ne kezelje le őket, mert még Önnel is előfordulhatnak galibák az életben.
Ne feledje el akkor szavaimat!
süti beállítások módosítása