Tiszteletet a magyaroknak?

H_A Címkék: kormány bürokrácia munkanélküliség közfoglalkoztatás Fidesz EU Zsigó Róbert EP-választás2014.05.03. 22:17

Miután nem vettem a bátorságot, és tulajdonképpen étvágyam sem volt hozzá, hogy a Fidesz Brüsszeltől tiszteletet követelő (?!) EP-választási kampányának részét képező remekbe szabott plakátot értelmezni próbáljam (megtették mások helyettem, köszönöm szépen) ma már nem tudom visszafogni magam az alábbi hír olvastán: a magyarok tiszteletére egyelőre alkalmatlan EU-nak többet kell tennie a munkanélküliség ellen.

Zsigó Róbert szóvivő rezzenéstelen arcú beszólása újabb elképesztő szintre emeli a Fidesz Európa-ellenes diskurzusának arroganciáját. Aki szerint az Európai Unió új vezetésének "a haszontalan bürokratikus kekeckedés helyett" jóval több energiát kell fordítania a valós problémák megoldására, így például a munkanélküliség elleni küzdelemre.

Nem azért a két fillérért, sem a bürokratikus kekeckedés miatt mondom, de egészen groteszk bájt kölcsönöz a történetnek, hogy néhány hírrel odébb olvasom: a nagy, bürokratikus takarékoskodás kellős közepette a május 6-án megalakuló parlament vidéki képviselői borsos árú luxushotelben szállnak majd meg. Nem baj, hogy valószínűleg lenne olcsóbb megoldás is, a törvény szerint ami jár, az jár, és jelen esetben a Le Meridien-nél alább nem adhatja az Országgyűlés Hivatala.

Ezt még valahogy beveszi a gyomrom, azonban tovább olvasva kesernyés vigyor ül ki az arcomra: a munkanélküliség ellen folytatott harc legeredményesebb európai kormánya nem adja alább a saját kézjegyét levakarhatatlanul magán viselő közmunka tekintetében sem, és arra kötelezte el magát, hogy az év végéig havi átlagban 200 ezer ember napi 8 órás közfoglalkoztatását biztosítsa. Lehetőleg nem többet, nem kevesebbet. Gyengébbek és tájékozatlanabbak kedvéért: ugyanez a Fidesz kormány a tavalyinál négymilliárddal többet, összesen 184 milliárd forintot fordít idén erre a stratégiai kérdésre, a májusban megalakuló új Országgyűlés és új kabinet természetesen folytatja és továbbfejleszti a közfoglalkoztatást, hogy még több ember találjon helyet a munkaerőpiacon.

Miután Zsigó kartárs csodálatos statisztikai adatokba csomagolva elmagyarázta nekünk, hogy Magyarország miért is teljesít jobban a munkanélküliség elleni küzdelemben, mint más uniós tagállamok, hogy az EU mennyire dilettáns a magas munkanélküliségből való kilábalás útjának megtalálásában, és hogy ezzel szemben nálunk huszonkét éve nem dolgoztak annyian mint ma, már én sem tudom visszafogni magam. Nem a kekeckedés miatt van, a teljes kép és igazság kedvéért mondom el halkan. Hogy.

A februári kedvező munkanélküliségi adatokat egészen pontosan a téli közmunkaprogram miatt lehet most oly magasba emelni, amelynek finanszírozásából ez a fránya, meddő vitákra hajlamos, de gazdaságpolitikában ugye mögöttünk kullogó Unió bőven kivette a részét. Az sem teljesen mellékes, hogy a néhány száz ezer magyar munkanélküli számára, akiről a Fidesz által tetszőlegesen kozmetikázott statisztikák érdekes módon mélyen hallgatni szoktak, éppen e hanyatló Nyugat-Európa országainak munkaerőpiacai kínáltak megélhetést. Arról nem beszélve, hogy bármit is fogunk rá, a közmunka, mint "egyéb foglalkoztatási forma" által az immár éhbérért követ törő munkanélküli de facto egyáltalán nem szűnik meg munkanélkülinek lenni: a rabszolgaság modern formájának meghonosítását Európában valóban nem sorolják a komoly gazdaságpolitikai intézkedések sorába, de nem tiszteltek ezek soha minket, mit várunk tőlük?

Még komolyabbra fordítva: a magyar munkahelyek megvédésének EU-fikázásként álcázott csatakiáltása egy újabb kampány újabb álkérdése. A költségvetést egyre inkább megterhelő, gazdaságélénkítő értelemben rossz viccnek nevezhető közfoglalkoztatás árnyékában egyre biztosabban kijelenthetjük: nem dolgozó emberekre van itt szükség, hanem egyszerű rabszolgákra. Akik elvégzik azokat a munkákat, amelyeket anno elvégeztek példának okáért az utcaseprők, ilyen olyan amolyan karbantartók, mindenki nézzen maga köré az egészségügyi, oktatási, esetleg szociális szférában, ahol sokkal kevesebben dolgoznak, mint amennyien törvényes körülmények között dolgozhatnának, és ahova következésképpen nagy kegyesen közmunkásokat szokás alkalmazni.

Nos, a teljes foglalkoztatástól fényévekre eső, társadalmi hasznát tekintve totál értelmetlen, egy alulfizetett, társadalmi értelemben leszakadó réteget konzerváló közmunka-programjára büszke magyar kormány emígy tanítja (már megint) móresre az EU-t. Valahogy így néz ki a folytonos EU-ellenes szabadságharcát mindig szilárd alapokra helyező, mindeközben az EU-ban magának helyet és tiszteletet kivívni akaró Fidesz EP-kampánya. Már csak az a kérdés, kit lehet ezzel tovább hülyének nézni: Európát vagy a magyar embereket? És egyáltalán: aki ennyire nagyon tiszteli saját honfitársait, az hogyan formál jogot arra, hogy mások részéről tiszteletre tartson igényt?

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr136114541

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alick 2014.05.04. 18:53:04

@Sexual Harassment Panda: az az EU hibája, hogy a tagállami támogatások sok esetben értelmetlen pénzkiszórásnak minősíthetők (nemcsak hazánkban) és a korrupció melegágyát képezik.

Van, aki nyíltan beszél a lényegről, nem csak belterjesen morgolódik, mint viktorunk:

www.youtube.com/watch?v=TN_1mF-3JTI

olcso 2014.05.04. 18:53:26

@Sexual Harassment Panda: főleg ha a részvételi arányt is figyelembe veszed...

hanta boy 2014.05.04. 18:54:21

Egyébként hol lehet utánanézni annak, melyik tagország (már amelyik kap...) mennyit kap az EU-tól?

Sexual Harassment Panda 2014.05.04. 18:55:06

@hanta boy: persze.minden hèten nèpszavazàst ìrunk ki.
Anyàd.
A jobbik le lett oltva mint a villany.
Rettenetes meglepetèsre kèszülünk.
Làtjuk.
Hiàba kemènykednek a nèpszavazàssal, mindig elutasìtjàk.
Ostoba barom nàcik.

ursus artos 2014.05.04. 18:55:57

Semmi kivetnivalót nem találok az üzenetben...
Én is tisztelem az Uniót és országait...

Redq 2014.05.04. 18:59:03

Nem biztos hogy Orbán marad 4 évig, belebukhat a csőd-politikájába. Egyre több a szegény, egyre szarabb itt minden..

hanta boy 2014.05.04. 19:01:22

Hát a felzárkóztatás máshol sem volt egyszerű...

vg.hu

"A volt NDK felzárkóztatása eddig 2 ezer milliárd euró közpénzbe került, de Németország keleti tartományainak gazdasága továbbra is elmarad nyugatiak mögött, és a különbség már majdnem egy évtizede nem csökken - írta a Welt am Sonntag című vasárnapi német lap."

Sexual Harassment Panda 2014.05.04. 19:02:44

@Redq: hogy mondhatsz ilyet??
Most amikor minden rendben van?
Az adòssàg felcsökkent 83%-ra?
Tavaly -1,7%-os gdp növekedès?
Sosem volt ennyi közmunkàs!

Sexual Harassment Panda 2014.05.04. 19:04:06

@hanta boy: a rohadò nyugat! Micsoda nyomor lehet ott!
Bezzeg a turàni testvéreknèl!

ephart 2014.05.04. 19:06:00

@Redq: ha Orbánék buknak nem a judeobolsik jönnek vissza hanem a Jobbik.azé örömködjél csak

Redq 2014.05.04. 19:07:05

USA-EU-nak kellenek a piacok, most Ukrajna, a rendszerváltozáskor minket daráltak le. Ilyen kiskirályok mint Orbán, addig maradnak, amíg akarják, ha túl messzire megy (ami nem fog megtörténni) addig hagyják itt pöffeszkedni. Dakota szotyipöcs addig marad amíg jókisfiú. Csinálja a közmunkaprogramot- rezsicsökkentést orrvérzésig, más ötlete-lehetősége amúgy sincs. Meg minek is? A buta nép úgyis beszopja, a sok hetvenéves szenilis lesmárolja mán ezért is.

Sexual Harassment Panda 2014.05.04. 19:10:42

@Redq: tavaj màr megpròbàltàk mèg sem sikerült.
Pedig könnyű lenne, meg kell vonni pàr1000milliàrd tàmogatàst azt hajrà.

Redq 2014.05.04. 19:11:09

Jobbik nem téma, max. ha nem fog engedelmeskedni. Vona ugyanúgy belógatja a nyelvét a nyugat seggébe, szépen betagozódik elődeik barna nyelvűek osztályába. Amúgy meg kinek kell egy szaros kezű Vona? Ki fog vele kezet? Ki lesz a szövetségese?

_most_ 2014.05.04. 19:11:16

hihetetlen, hogy a jobboldaliak mennyire ostobák, gyakorlatilag már azt hangoztatják, hogy lépjünk ki az EU-ból és inkább lépjünk be a Szovjetunióba, vagyis most Eurázsiai Unió a éppen a neve :D

Redq 2014.05.04. 19:13:28

@Sexual Harassment Panda: Nem fogják, mert Dakota engedelmeskedik. Itt nekünk mást mond, a függöny mögött a bankárok-pol.elitnek pedig egészen mást. Majd megegyeznek hogy ha LEMEGY A NÉP ELÉ, akkor mit fog mondani. Ezek le vannak egyeztetve előre. Te a cső végén vagy.

Sexual Harassment Panda 2014.05.04. 19:15:05

@Redq: ès pont ezèrt èrtelmetlen ràjuk szavazni.
Mivel egyetlen frakciò srm fogadja be őket, ezèrt teljesen sùlytalanok.
Morvai nyafog meg affektàl, gaudi kemènykedik azt kb ennyi..
@_most_: a fideSS sosem emlìtette hogy ki kell lèpni.

J.László 2014.05.04. 19:16:12

@_most_:
Látom, ismét te pályázol a nap legbutább hozzászólása címre.

Sexual Harassment Panda 2014.05.04. 19:16:41

@Redq: èn ebben nem hiszek.szerintem kemènykedik.abban egyetèrtünk hogy meg tudnàk buktatni.A nèmetek biztosan.Nem vèletlen szalad egyből oda.

Sexual Harassment Panda 2014.05.04. 19:18:08

@_most_: hàt persze!
Mennyivel jobb lecserèlni egy 500milliòs piacot egy 150milliòsra!
Az oroszok aztàn megbìzhatò kotrekt tàrsasàg!

Redq 2014.05.04. 19:18:32

Az Eu-támogatás nagy része amúgy is amolyan visszaosztás. Nem magyar, hanem multi cégek viszik a nagy részét. Mi disztribútorok vagyunk, áruljuk a külföldi terméket. Itt nincs már rég fejlesztés-termelés. A lényeg hogy fizessük az államadósságot, hogy menjen a lé, ha azt leállítanák, és mondanák hogy nem, akkor Dakota megkapná a selyemzsinórt. Senkit sem érdekel amúgy mit vartyog, a stadionjával már kinyírta magát.

_most_ 2014.05.04. 19:21:27

@Sexual Harassment Panda: a fidesz nyilván nem fog kilépni az EU-ból, azért ennyire nem hülyék, igazából csak a szavazóikat hülyítik az EU ellenes retorikával, csak szegény fidesz szavazók meg komolyan veszik. Viszont a jobbikkal már más a helyzet, ők ügye Oroszországból kapják a pénzt, így nekik nem is lenne más választásuk kilépni az EU-ból és csatlakozni a Szovjetunióhoz.

vargánya 2014.05.04. 19:24:50

@Mindfield: ""Mo. valamiféle alárendelt szubjektum."

Megnyugtatlak, az"

És úgy gondolod, hogy ebbe nekünk bele kell nyugodnunk, ez így van jól ("merjünk kicsik lenni"), és aki tenni akar ez ellen, hogy rajtunk (rajtad is!) segítsen, azt jól le kell dorongolni. Esélyt se kapjon!
Gratulálok!

vajdasagi 2014.05.04. 19:32:20

@J.László: Az EU nemcsak pénzt ad, de kezdjük a pénzzel:

1. Piszok sok pénz érkezik. Igen rossz hatásfokkal használjuk fel. Sok korrupció van körülötte, és rendszeresen drágábbak a kivitelezések, mint amennyi jogos lenne. A pályázatíró cégek és a csókos pajtások tollasodnak meg rajta (most ezek a Fidesz csókos pajtásai, de nyilván a Szocik idején se volt ez jobb). Azért mégiscsak ebből épül szinte minden, és végül is a csókos pajtások is magyar emberek. Néha ugyan külföldi cégek is nyernek sokat, meg offshore cégek, de ez mind-mind nem olyan mértékű, hogy gazdaságilag ne érné meg nekünk az EU.

2. Ami a nem pénzügyi dolgokat illeti, hanem egyéb jogainkat: könnyű utazni, még az USA-ba sem kell vízum, olcsóbbá vált a roaming, meg hamarosan meg is szűnik, külföldön lehet tanulni, könnyű nyugatra költözni vagy ott ideiglenes munkát vállalni, van talán kb. 1000 jól fizetett brüsszeli állás, ahol a mieink dolgoznak. Ez igencsak hasznos

3. Meggátolja az EU azt, hogy minket a lokális feudális uraink teljesen jobbágysorba döntsenek. Tehát valamennyire kordában tartják a helyi hatalmasságokat. Ez is igencsak hasznos. Cserébe néha harcolni kell az akácfáinkért (de ésszel kéne tenni és nem érzelmektől vezérelve). De pl. a pálinka jövedéki adójának elengedése ellen nem kéne harcolnunk. Hadd főzzön aki akar, csak fizessen jövedéki adót is.

Hát én így látom. Persze itt most a Jobbikosok megszállták ezt a blogot, így majd válogatott becsmérlések közepette fognak mást állítani, de hát most még szólásszabadság van, tehát hajrá.

Redq 2014.05.04. 19:33:33

Dakota szellemi háttere ijesztőbb mint egy Jobbikos pártgyűlés. Ótvaros, bayerzsoltos idióták gyűjtőhelye. A vicces az egészben hogy szinte mind ügynökmúltú vagy komcsi felmenővel vagy párttagsággal rendelkezik. Az az ismertetőjelük, hogy ők a legvadabb kommunista-gyűlölők. Gerinctelen, félkegyelmű rablóbanda.

vargánya 2014.05.04. 19:36:49

@_most_: "...hogy a jobboldaliak mennyire ostobák, gyakorlatilag már azt hangoztatják, hogy lépjünk ki az EU-ból és inkább lépjünk be a Szovjetunióba,...".

Érdekelne, hogy ezt KONKRÉTAN honnan veszed?

vajdasagi 2014.05.04. 19:36:52

@vargánya: Merjünk nagyok lenni (már a normális értékben), ebben egyetértünk. De az nem abból kell hogy álljon, hogy folyamatosan szidjuk őket. Ez ugyanis nem hasznos. Kivéve, hogy a hazai hívőket ezzel lehet hülyíteni. Ennek tipikus példája a pálinkafőzés körüli cécó: csak azt akarják, hogy fizessen jövedéki adót, aki főz, nem pedig azt, hogy ne főzzön. De ezt persze a Fidesz másként kommunikálja. No ez nem a "merjünk nagyon lenni" esete a szememben.

Meg nem azzal "merünk nagyok lenni", hogy "tiszteletet követelünk". Mert ez bizony baromság.

J.László 2014.05.04. 19:37:52

@vajdasagi:
Igazad van, habár a jobbágysorba döntést enyhén szólva költői túlzásnak tartom.

Az EU fikázása éppúgy marhaság, mint mértéktelen fetisizálása. Ez utóbbira reflektáltam a hozzászólásomban.

Sexual Harassment Panda 2014.05.04. 19:39:10

@vajdasagi: a màsik az akàc.kurvàra nem akarjàk kiìrtani, de azèrt mi harcolunk ellene.

Redq 2014.05.04. 19:39:12

@vajdasagi: "Meggátolja az EU azt, hogy minket a lokális feudális uraink teljesen jobbágysorba döntsenek."

Hát nem úgy tűnik, hogy meggátolná! Ez egy kétélű viszonyrendszer, főleg hogy Dakotára szavaztak a legtöbben. (Az más kérdés hogy a többségük gondolkodásra képtelen, rezervátumba való idióta.)

J.László 2014.05.04. 19:39:33

@vargánya:
Jó, hogy megkérdezted tőle. Magam is kíváncsi lennék, de annyikra elvakultnak tűnik a srác, hogy inkább kihagytam.

Sexual Harassment Panda 2014.05.04. 19:40:52

A megoldàs az mszp ès a jobbik között van, vagyis a totàlis euròpai egyesült àllamok, ès a lèpjünk ki között van.

zobod 2014.05.04. 19:42:13

@vajdasagi: Az EP csak egy kvázi alsóház, a tagállamok (szak)politikai vezetőinek tanácsai döntik el úgyis, mi legyen. Ilyen értelemben persze jogos ha úgy érzi sok kisebb állam politikai elitje, hogy ebbe az elvileg egyenjogúságra épülő államszövetségben neki másodhegedűs szerep jut. Többek közt itt vannak a támogatások, azt azért lássuk már be hogy nem csak kapunk hanem adunk is érte, és ennek ellenére mennyi packázás folyik... nem csak velünk, azt még magyarázni lehetne leckéztetéssel, de még a stréberséget kimaxoló balti tagállamok esetén is, nézd már meg a megítélt pénzek hányad részét képesek lehívni. Ha pedig egy tagállam felturbózná centralizációval a pénzlehívást, ha valóban ki akarná hajtani az utolsó eurot is amit papíron megítéltek neki, akkor látod mi történik. Nem az a baj a Lázár-féle szervezettel amit a szemére hánynak, sokkal inkább az, hogy egy elég hatékony struktúrának tűnik, és valóban benne a potenciál hogy az összes adminisztratív szarságot pipálni tudja a periódus végéig ami a pénzek lehívásának útjában állna.

Redq 2014.05.04. 19:43:13

Most már valamit gazdasági téren fel kell mutatnia a kormánynak, mert nem lesz elég az elrománosodott trianoni lúzerek szavazata sem.

Sexual Harassment Panda 2014.05.04. 19:44:43

@vargánya: a fidesz sosem mondta hogy ki kell lèpni, valòjàban dakota is mindìg kiàllt a tagsàg mellett, tisztàban van az eutagsàg előnyeivel.
A jobbik erőlteti, vaktöltènnyel lövöldöz, tudva azt hogy leszavazzàk (vagyis nem is bocsàjtjàk szavazàsra) a kezdemènyezèsüket, làtvànyosan hazaàrulòznak egyet amikor az alaptörvényre hivatkozva elutasìtòdik..
De lehet lebegtetni a tèmàt, ez a lényeg.

Janos432 2014.05.04. 19:45:37

Ha már groteszk bájról ír a nevét egyébként nem vállaló szerző, akkor talán azon is el lehetne gondolkodni, hogy miközben a baloldal tele kiabálja Európát a magyar sajtó cenzúrázott elnyomásáról, aközben szegény hazánkban egy az országunknak mindösszesen nagyobb elismerést kívánó mondatból egy olyan a - cenzúrával egyébként megvádolt - jobboldalt ironikusan, helyenként gúnyosan becsmérlő cikk születhet, amely még a tények ellenére sem képes azt leírni, hogy szerény és önbizalomhiánytól szenvedő népünk valamit is elért volna. A munkanélküliség kezelésére továbbra is jó példa ha hazánkat szembe állítjuk az IMF által "támogatott" országokkal, de akár nézhetjük Spanyolországot is. De szívesen olvastam volna a szerző elemzését mondjuk arról, hogy miként lehetett pl.: 2007-ben a magyar GDP 0,1 % miközben mondjuk a szlovák GDP 10 % volt. Szóval ennyit a pártatlan, a baloldal által cenzúrázottnak, súlyos jobboldali fölénnyel bírónak és a választások elcsalását támogatónak nevezett magyar sajtóról.

Sexual Harassment Panda 2014.05.04. 19:46:10

@Redq: minek?
Az előző kormànyok a hibàsak, ès kèsz.

Kim Jong il 2014.05.04. 19:47:32

Hat nem tudom.
Fogy a lendulet a ballib oldalrol.

Mi van ti rohadekok ennyire nem hatol be az input a winchester katedralba ((c) Fabry), hogy mocskosul kikaptatok a valasztasokon?

Gyerekek.
Elmondtam mar evekkel ezelott is.
Amig nektek a boszme ott bohockodik, a fidesz barmit tehet, es megis ketharmada lesz.

Sexual Harassment Panda 2014.05.04. 19:47:54

@Janos432: ja a sajtò elnyomàsa az igazsàgszolgàltatàssal, diktatùràval együtt kamu.

Sexual Harassment Panda 2014.05.04. 19:48:37

@Kim Jong il: ehhez kepest most sem valtoztatnak semmit.

2014.05.04. 19:50:25

ez a plakátszöveg elég gennyes, dehát orbánék biztos tudják, mi kell az agyhalottaknak

Redq 2014.05.04. 19:52:30

Dakota nem véletlenül nem állt ki vitatkozni? Most végül is mit tudna mondani egy konkrét, tényekkel alátámasztott kérésre? "Hogy ez nem kérdés, ez egy kommunista gondolkodás?" :)))

vidéki suzukis 2014.05.04. 19:53:38

Nyígjatok csak, szoci ÁL-liberálisok, 25.-én újból padlót fogtok, még az is lehet, hogy a rosszabbik is elpicsáz benneteket. Et a harc lesz a végső (nektek).

_most_ 2014.05.04. 20:06:25

@Sexual Harassment Panda: nézd meg az m1-et mit adnak az agymosott fidesz szavazóknak, félelmetes, ilyen szöveg megy hogy az EU meg akarta akadályozni, hogy az ország jobban teljesítsen, de a hős Orbán az orosz tankok után az EU bürokratáival is sikeresen vette fel a versenyt. Meg, hogy Orbán etikai kötelességének érezte, hogy kikerüljünk a túlzottdeficit eljárás alól, mindezt persze megszorítások nélkül, vicc.

Janos432 2014.05.04. 20:08:25

@Sexual Harassment Panda: de a pártatlanságáról messze földön híres Heller Ágnes sok más remek emberrel egyetemben mégis ezt terjeszti rólunk szerte a világban és még csak azt sem lehet mondani, hogy ejnye-bejnye, mert azonnal jön a magyar sajtó és már védi is. Egy székely barátom erre mondaná: úgy hazudik, hogy még csak nem is pislog.

bbwd 2014.05.04. 20:11:45

ahogy torrente mondta: ha meg kell baszódni, akkor meg kell baszódni...

sixx2 2014.05.04. 20:15:35

@_most_: Nem. Az a vicc, hogy mennyi szájbabaszott hígfosagyú vagy.

Sexual Harassment Panda 2014.05.04. 20:17:55

@_most_: igen, ebben igazad van.
Èn egyèbkènt fordulatot vàrok az eu retorikàban: az ep vàlasztàsok utàn, szèpen előjön a " megvàltoztattuk az eu-t , most màr minden rendben megy".
Figyeld +!
Pont mint az ùj uniòs forràsoknàl, amit ők harcoltak ki az kivàlò eredmèny, sosem èrte meg ennyire az eu tagsàg.
@Janos432: igen, ès ezzel òriàsi kàrokat okoznak.meg az a szargeci gönckinga/tabajdi csaba is megèrdemelne egy pofànköpèst amit műveltek brüsszelben.
Az màs kèrdès hogy orbán ugyanezt tette 2002-10 között.
De a nagy hiszti a mèdia, igazsàgszolgàltatàs körüli vita lezàrult.

Sexual Harassment Panda 2014.05.04. 20:19:09

@_most_: annyira nincsenek +szorìtàsok hogy 40 ùj adòt vezettek be 2010 òta..

RÖVIDLÁTÓ 2014.05.04. 21:12:49

RE PLAKÁT

ÜZENJÜK A MAGYAROKNAK:

Lehet észhez térni!

czjanos 2014.05.04. 21:30:59

Igaza van a cikk írójának, de nem lehet figyelmen kívül hagyni a következőket. Azt a 2 milliót leszámítva, akik soha nem ment el el szavazni, további, mintegy másfél millió polgár magasról tett arra, hogy alakítható az ország jövője. Akik elmentek, azok többségének tetszik Zsigó Róbert okfejtése, azok egyetértenek az EU fikázásával, de az EU pénzéért két marokkal rimánkodnak. Ilyen ország vagyunk. Ilyen gyatra ország vagyunk.

kulcsar2011 2014.05.04. 21:44:12

@Sexual Harassment Panda: "totàlis euròpai egyesült àllamok"

Ezt a DK akarja.

♔bаtyu♔ 2014.05.04. 21:56:29

@czjanos: Egyáltalán te elolvasod a nem EU-s érveket, álláspontokat?

Ugyanis nem rimánkodnak pénzért.

czjanos 2014.05.04. 22:01:33

@♔bаtyu♔: nem gondolod, hogy ahol a beruházások 95-97 %-a EU-pénzekből történik, ott egy kicsit több szerénységnek volna helye? Az EU nem érzelmi alapú társulás. Az EU a teljesítményt tiszteli. A valós teljesítményt, nem pedig a plakátokon hirdetettet.

♔bаtyu♔ 2014.05.04. 22:02:23

@ursus artos: A ballibsik akkor érzik sajátjuknak az üzenetet, ha az üzenet jellege Brüsszel felé valami seggnyalás-szerű, egy jelszó, szlogen, pld. Együtt a Brüsszeli úton Európával, Mindannyian európaiak vagyunk, Európával a kirekesztés ellen, vagy valami efféle baromság.

Ők azt gondolják, hogy akkor európaiak, ha kinyalják Brüsszel seggét.

Hannibal ante portas 2014.05.04. 22:04:05

@Redq: Naná, hogy nem, ugyanis nem volt kivel.

Redq 2014.05.04. 22:04:43

@♔bаtyu♔: " Ők azt gondolják, hogy akkor európaiak, ha kinyalják Brüsszel seggét. "

...de nem érnek rá, mert épp a Dakota seggében van a nyelvük :)

♔bаtyu♔ 2014.05.04. 22:05:44

@czjanos: Szerintem nem ugyanazt értjük szerénység alatt.

Redq 2014.05.04. 22:11:39

Dakota mindig így kezdi a mondókáját: "Mi Magyarok..."
Tehát a stadionos elit jelenti a magyarokat. Vagyis több tiszteletet a Fidesznek és a kiszolgáló személyzetének.

NEM RÓLUNK BESZÉL!! Mi nem oda tartozunk! Mi a leendő közmunkásaik vagyunk a nagyságos úréknak!

zila5 2014.05.04. 22:16:18

@maxval a gondolkodó birca:
Ne haragudj, de ez a plakáton üzengetés pont olyan, mint mikor Pistike felírja a fiúvécé ajtajára szarás közben a szünetben, hogy "hüje tanító néni". Tényleg nem veszed észre, mennyire szánalmas?
"a tiszteletet nem követelni kell, hanem kiérdemelni"
- mostnak tökéletesen igaza van.

RÖVIDLÁTÓ 2014.05.04. 22:19:15

@sixx2:
Keres az ápolód, nem vetted be az esti gyógyszered!
Most beveheted!

zila5 2014.05.04. 22:21:22

@♔bаtyu♔:
Európainak születni kell.
Persze magyarnak is. :D

Krisz11 2014.05.04. 22:35:17

Ostoba ballibek! :D
Úgyis szopni fogtok.
Amúgy meg nekem az, ha tisztelet várunk el jobban bejön mint a seggnyalás.. De ki mihez van szokva..

"Nos, a teljes foglalkoztatástól fényévekre eső, társadalmi hasznát tekintve totál értelmetlen, egy alulfizetett, társadalmi értelemben leszakadó réteget konzerváló közmunka-programjára büszke magyar kormány"

Idióta nyomorék. A ballibeknél "teljes foglalkoztatás" lenne, vagy mi? Nyomoronc.
És az analfabéta max 4 általánost végzett rómaiakkal mit csinálnál? Beiratnád őket villamosmérnöknek? Jó, ha a közmunkát el tudják végezni azon az agyi szinten + a gyerek legalább lát valakit a családban aki dolgozik. Ez a realitás, és a mai magyar valóság.

Krisz11 2014.05.04. 22:37:56

@czjanos:
" Az EU a teljesítményt tiszteli. A valós teljesítményt, nem pedig a plakátokon hirdetettet."
Az eu csak a pénzt, meg az erősebb érdekeit tiszteli. Ha másban hiszel álomvilágban élsz.

Redq 2014.05.04. 22:37:59

@Krisz11: Vigye a fajtársait a stadionjába tapsikolni.

Redq 2014.05.04. 22:42:32

@Krisz11: "Az eu csak a pénzt, meg az erősebb érdekeit tiszteli. Ha másban hiszel álomvilágban élsz. "

...és Magyarország miben erős? A parasztvakításban? :) Neked kellene felébredned. Dakota külföldi tárgyalásain maximum azzal rukkolhat elő, hogy nem kell megijedni, itt akár SMS-ben fel lehet mondani, nincsenek jogaik a magyar rabszolgáknak. (Bár úgy tűnik ez is kevés lesz!)

fda 2014.05.04. 22:52:11

Ugyan kedves cikkíró egy cikkben nem kinyilatkoztatni kell, hanem érvelni, bemutatni.

Azt, hogy többszázezer ember nem a segélyből üldögél otthon, hanem eljár utcát, parkot, iskolaudvart, óvoda folyosót rendbetenni, kifesteni, takarítani, hogyan lehet "társadalmi hasznát tekintve totál értelmetlen" dolognak nevezni? Tudod ők nagyon hasznos munkát végeznek, talán hasznosabbat, mint a cikkíró, így nem sértegethetik meg őket azzal, hogy simán haszontalannak nevezik a munkájukat.

Az meg ugyan miért baj, hogy a kormányunk nem akar bármit gondolkodás nélkül végrehajtani, amit az eu-ban kitalálnak nekünk? Értem én, a bolsevikok hozzászoktak a seggnyaláshoz a hosszú szovjetbarát évtizedek alatt, de attól még mi a fenéért baj, ha mi egy szövetségben úgy akarunk részt venni, hogy a saját érdekeinket is szem előtt tarjuk, mint a franciák, a németek, mint bárki értelmes tagállam.

Krisz11 2014.05.04. 22:57:12

@Redq:
"...és Magyarország miben erős? "

Tízmillós felvevőpiac vagyunk nekik. A magyar cukorgyártást megszüntettették, a tejtermékeket a francia danone meg a holland friesland adja el nekünk, holott lehetne kizárólag magyar élelmiszer ipar is.
Ha itt akarják eladni a szarjaikat, és azt akarják, hogy hazai helyett azt vegyük, akkor a minimum, hogy tiszteljenek.

Redq 2014.05.04. 23:13:48

@Krisz11: Olyan politikai vezetőknek (bissau-guineai, dakota) akik elkótyavetyélték fillérekért a saját hazájukat, és akik stadiont építenek a kertjük végébe NEM JÁR TISZTELET!

wolves84lb 2014.05.04. 23:14:32

@maxval a gondolkodó birca: ócska szarossegű fideszmajom vagy te, birca...az állandó megkérdőjelezhetetlen és sokszor témába sem illő kinyilatkozásaiddal. Sikerült persze ballibezned is egyet (ezért a szóért külön tarifa jár nektek, te majom?), holott ismét a kenyéradó gazdáid égetnek minket külföldön.

Tiszteljenek? Ugyan miért kéne tisztelniük minket? Az elmúlt 10 évért? Mert annyit tettünk az EU-ért, ugye?

Aki szidja őket, az kurvára nem járt még Sopronon túl. Ég és föld...a büdös életben nem fogjuk őket utolérni életszínvonalban, főleg, mert a bircamenet sajnos nem egy kótyagos este utáni lázálom része, hanem a mi jelenünk.

Krisz11 2014.05.04. 23:15:03

@Sexual Harassment Panda:
"Aztàn a piacok nagy rèsze megszűnik, azt miből pòtoljuk"
Kiváncsi lennék, hogy te valami fizetett bohóc vagy-e.
Ha kilépnénk, akkor az audi meg a mercedes vajon nem adhatna el autót nyugat-európában, vagy mi? Ez a piacvesztés is egy ballib kamu legenda.
A svájci Nestlé szerinted elvesztett piacot, mert nincs az eu-ban?
Vagy, ha Mexikó nem eu tag, akkor a volkswagen miért gyárt autót ott mégis?

Néha csodálkozom, hogy erre a bér rettegésre még mindig van pénz.
Bár gondolom az eu-tól jön.

Kandabula 2014.05.04. 23:17:43

Feszegetjük, feszegetjük. Tudna valaki valami olyat mondani amikor Brüsszel tiszteletlen volt a magyarokkal? Egyébként ez megint valami sok száz milliós mutyi. Merthát kinek szól? Ki olvassa? Brüsszel? Ugyan már! Lassan nem merek külföldre utazni, mert kiutálnak.

Krisz11 2014.05.04. 23:17:45

@Redq: "akik stadiont építenek a kertjük végébe NEM JÁR TISZTELET!"
Nem a politikusokat kell tisztelni.
Csak ismételni tudom, inkább tiszteljenek, mint hogy ellenvetés nélkül a szánkba hamuzzanak.

Redq 2014.05.04. 23:20:54

@Kandabula: Kis aprópénz a nyomdásnak! A birkáknak mutatják, hogy fél kézzel ki tudják nyomni a szószt a palacsintából! :) Nevetséges!

Redq 2014.05.04. 23:24:17

Olyan kardinális, megkerülhetetlen, a magyar gazdaság alappilléreit érintő kérdésben tudnak előrelépni a dakota EU huszárok hogy: "pálinkafőzés", "akác" ....

Szégyen!

olcso 2014.05.05. 01:20:23

@fda: "Az meg ugyan miért baj, hogy a kormányunk nem akar bármit gondolkodás nélkül végrehajtani, amit az eu-ban kitalálnak nekünk?"

Pedig rengeteg intézkedésből nem sok gondolkodás süt le. :D :D Az emberek pedig elmennek, ha nem jó nekik ez a "gondolkodás". Már fejlődött odáig a technika, hogy a "nem leszünk gyarmat" dumákat külföldön is látják/hallják.

A közmunkaprogramról pedig azért ez sokaknak a véleménye, mert a foglalkoztatási statisztikák befolyásolására nagyban használható...

babbaba 2014.05.05. 06:37:19

Aki nem szolga, az elvárhatja a tiszteletet. És ki is fogja érdemelni, ha nem hunyászkodik meg csak mert aki vele szemben áll az bármilyen szempontból nagyobb.

Én tudom, hogy ezt nehéz megszokni egy bolsinak, de kár erőlködni! attól még így marad ez mindig. A samesz szolgál, az úr maximum csatlósnak áll, ha egyetért az üggyel.

babbaba 2014.05.05. 06:39:08

@olcso: És milyen szar annak, aki több mint kétszeresét kapja, mintha segélyen lenne. Persze, aki nyugger az könnyen dumál.

Megjegyzem, a bolsik alatt is voltak közmunkaprogramok. akkor is csak kozmetikáztak vele?

babbaba 2014.05.05. 06:40:34

@Krisz11: Pontosan. De ezt aki egész életében szolga volt soha nem fogja megérteni. A legtöbb már szereti a szolgaságot. Hiszen jutnak morzsák, ha jól szolgál.

Sexual Harassment Panda 2014.05.05. 06:58:55

@Krisz11: Svàjc ugyan nem tagja az eunak, de tagja a vàmùniònak, tehát rà is vonatkoznak az àruk/szolgàltatàsok/személyek korlátlan vàndorlàsa..
NAmost ha mi kilèpünk, evidens hogy nem leszünk tagok, vàm terheli az itt termelt, ès az ide èrkező àrukat is.
Mi èrdeke lenne pl az audinak ittmaradni, dràgàbb, versenykèptelen àruval, ha egyszerűen odèbbköltözik 100km-t, ès eu-s orszàgbòl olcsòbban termelhet?

fighting 2014.05.05. 07:19:24

Hogy kit néznek hülyének? Az egyszerű, buta magyarokat. De amíg megtehetik, és békemenettel védelmezik, addig hajrá! Abszurdisztán, Csudaország.:P

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.05.05. 07:21:39

@hanta boy: Azért ha megkérdeznék a mondjuk Drezdában esetleg Lipcsében élő németeket, hogy visszaszeretnének-e menni a rendszerváltás előtti NDK-ba annak a fejlettségi szintjére, szerintem inkább nyomorognak a mostani szinten te ökör.

olcso 2014.05.05. 07:30:28

@babbaba: Gondolom, hogy egy adott programról a vélemény pártfüggetlen. Én örülök neki, hogy többet kapnak. Ami zavar, hogy nem telik el napom, hogy valami foglalkoztatás bővülése hírt ne halljak, még akkor is, ha ez éppen külföldnek és a közmunkának köszönhető.

iparterves 2014.05.05. 08:50:33

@♔bаtyu♔: Az oroszokat valahogyan kihagyta a sorból?

Ők nem is szereplők?

Mr. Rustical 2014.05.05. 09:56:22

Hogyha nem tetszik tudni különbséget tenni Európa és az EU között, akkor ne tessék blogot írni, illetve a címadást tessék másra bízni.
Európa az Európa, az EU pedig egy demikratikus legitimáció nélküli, gyökértelen, túlbürokratizált oligarchikus munstrum-szervezet, aminek Európához hovatovább semmi köze nincs, és ahol mindent a lobbisták, valamint a nyers politikai erőszak dönt el.

Persze lehetne más az EU, például a lisszaboni szerződést lecserélhetné egy tök egyszerű, három oldalas irományra, amely meghatározza a brüsszeli hatásköröket, minden mást pedig tagállami hatáskörben hagy. Csakhogy akkor nem lehetne a zavarosban halászni, az adófizetők pénzét ellenőrizetlenül politikai haszonszerzésre pocsékolni, miközben a nagy üzleteket a háttérben kötött alkuk alapján köttetnek.

Ha az EU a téma, akkor ezzel lenne érdemes foglalkozni, meg azzal, hogy miért nem érdekli a franciák 60%-át az EU választás. Lehet, hogy ők is Európa ellenesek. Mint a britek, meg a többi mind.

fda 2014.05.05. 10:05:25

@olcso: "a "nem leszünk gyarmat" dumákat külföldön is látják/hallják."

Semmi baj ezzel. Mi is halljuk, amikor a francia parasztok kiállnak a jogaikért, és előnyös helyzetet harcolnak ki maguknak. Azt is hallja az egész világ, amikor vámok és egyéb eszközök rendszerével védi az unió a saját autógyártását például a kínaiakéval szemben. Ez egy szövetség, amiben mindenki azért vesz részt, mert azt akarja, hogy előnye származzon belőle, természetesen Magyarország is az előnyeit szeretné élvezni. Ehhez meg néha konfrontálódik az ember, hiszen az érdekek ellentétesek: a francia paraszt érdekeivel szemben áll a magyar paraszt érdeke, aki szívesen vinné a saját cuccát mindenhova, a franciával szemben.

>A közmunkaprogramról pedig azért ez sokaknak a >véleménye, mert a foglalkoztatási statisztikák >befolyásolására nagyban használható...
Jogos észrevétel. Hiszen persze hogy befolyásolja a statisztikát, ha plusz többszázezer ember értelmes feladaton dolgozik egy országban ahelyett, hogy segélyre várna. A kormányzat ezerszer elmondta, hogy nem végcél a közmunka, csak átmeneti eszköz, a közmunkás menjen és keressen magának munkát ezerrel, ha jobbat talál, menjen azonnal oda. Amíg nem talál, a semminél ez is sokkal jobb, számára és a társadalom számára is.

Redq 2014.05.05. 10:13:27

@fda: "a közmunkás menjen és keressen magának munkát ezerrel, ha jobbat talál, menjen azonnal oda."

Kösz. Ha jól emlékszem hogy a Fidesz ígérete volt az egymillió munkahely, és nem közmunkahely! Amúgy meg minek tartjuk el a pol.elitet ha ennyire tehetetlen. Közpénzből működtetett közmunkásokat bárki fel tud venni, az nem nagy szám! Befektetők nem jönnek, magántőke nem áramlik, hiába járta be már az egész világot Szijjártó.

gmihaly 2014.05.05. 11:09:40

Azt sem mindig könnyű eldönteni, hogy Brüsszel, vagy a hazai média egy bizonyos része - belföldi használatra - tiszteletlen-e a magyarokkal. Egyes külhoniakról nem is beszélve. Nem érdemlik meg a sajtómunkások azt a fene nagy bizalmat, tiszteletet, amelyet egyes céhbeliek vindikálnak maguknak. Túl sok köztük a link és léha, a kivétel pedig jelenleg a főszabályt erősíti. Számos intenzíven és kritikátlanul sulykolt uralkodó eszme alapos felülvizsgálatra szorul, ahogyan azt báró Eötvös József megtette volt 1858-ban. Nem beszélve az 1860-as években nemzetiségeinkkel folytatott sikertelen tárgyalásokról, amelyeknél ők zéró opcióra játszottak. És a népek önrendelkezésének wilsoni alapelvei is hogy' szétzilálták a föderatív szláv államokat...Dehát Lincoln az amerikai polgárháború idején (1860-as évek)jól elmagyarázta, hogy a föderáció meddig hasznos, és mikortól káros.

.Gordon Gekko. 2014.05.05. 11:55:18

írdekes, én a kormánnyal értek egyet, és leszarom az EU-t.

Ilyet lehet?

olcso 2014.05.05. 12:28:10

@fda: Ez nem a jogainkért kiállás, hanem fröcsögés. Az lenne a jogért kiállás, ha megneveznénk, mit sértettek meg és elmondanánk, hogy ezt nem lehet velünk megtenni. Ezzel szemben a legtöbb EU ellenes honfitárs csak az ilyen jelmondatokig jutott. Nekik gratuláció!

Értelmes dolgot csinál egy háztartásbeli családanya is, ne számítson ő is foglalkoztatottnak??
Na mindegy, abban igazad van, hogy jobb, mintha otthon ülnének és havonta fölvennék a segélyt.

fda 2014.05.05. 13:05:21

@olcso: Igen vannak sokan akik csak fröcsögnek. Mások meg kiállnak a kisebb vagy nagyobb ügyekért, egy részüket felkapja a média, mindenki hallotta az akácméz vagy a pálinka ügyét, és másik 100 ügy van amin megy a huzavona, mert nekünk más az érdekünk, mint más tagoknak.

Igen a családanya értelmes dolgot csinál, gondolom van valami definíció, amiért az ő munkája nem számít bele a foglalkoztatottak körébe. Biztosan azért, mert fizetést sem kap, főnöke sincs, munkaköri leírása és munkaideje sem, és semmi más amitől hivatalos munkának vennénk.

Attól hogy dolgozok otthon a kertben (fát vágok, füvet nyírok és kerítést festek) attól még nincs munkaviszonyom. Ezeket azonban ha az önkormányzat felügyelete alatt valaki az óvoda udvarán csinálja tervszerűen, pénzért, reggel 8 és délután 4 között, már lehet az.

Az azért baj ám, hogy a jelenlegi "közfoglalkoztatottak" jelentős része nem ért semmihez, ezért is nem talált magának állást. Azonban hasznossá teheti magát, mert füvet nyírni és parkot gondozni például simán tud, ha van aki megmutatja neki, hogyan csinálja. Mert nem hülye, hanem képzetlen.
Épp a KÖZ, az állam is foglalkoztat ám elég sok más embert is, akikről most megfeledkezünk: orvosok, óvónők, egyetemi tanárok, rendőrök, tűzoltók. Aki azt szajkózza, hogy a közfoglalkoztatás csak a statisztika meghamisítása, az egyben azt is mondja, hogy a felsorolt emberek munkájára sincs szükség, és persze a foglalkoztatottak közé se soroljuk be őket... Mert egyébként mi a különbség???

SzJ1982 2014.05.05. 16:09:30

@lavór: Az az "elit", amelyik itt negyed százada hatalmon van, de az előtte lévő úgyszintén, nem nevezhető magyarnak. Nem, most nem zsidózni akarok, félreértés ne essék, ebből a szempontból nekem aztán kurvára nem számít, ki honnan származik, ha szívvel-lélekkel tesz a hazájáért. Ezek elárulták a hazájukat, a saját magyarságukat. Nem én vagyok az, akinek szégyellnie kell magát azért, mert magyar. Ezt nem értik sokan. Inkább menekülnek. Mert menekülni mindig könnyebb. Mi meg, akik maradunk, csak kussolunk, és reméljük, hogy holnap még lesz mit ennünk. De egy percig sem szabad így gondolkodnunk, mert akkor végképp ők győztek. Biztosan láttad azt a "vicces" videót, amikor egy részeg csöves Erdei Zsoltot élteti. Tudod, "leütötte, mint a büdös szart". Egy szakadt, múlt és jövő nélküli szarkupac, akin átlépsz, ha előtted hal éhen az utcán, meglehet, szétitta az agyát, nincs semmije, a világon semmije. De torka szakadtából ordítja a világba, hogy "hát te nem vagy magyar? én magyar vagyok!" Mert ennyije maradt. Ez az egyetlen, amire még büszke lehet. Sokan vehetnének példát erről a "szar csövesről"...

lavór 2014.05.05. 16:21:16

@SzJ1982:

Nem mondom, hogy nem példaértékű, amit a csöves képvisel. De ehhez csövesnek kell lennie a magyarnak?
Egyenes arányban elvesztjük magyar büszkeségünket a vagyonosodás növekedésével? Súlyos társadalmi gondok vannak az országban, ne feledjük ezek erkölcsi, morális zűrzavarát is. Tisztelem mindazokat, akik reményt nem feladva küzdenek az igazunkért. Sajnos én nem vagyok ennyire türelmes. Életem folyamán végig abban a hitben próbáltak megtartani, hogy bizony majd most jobb lesz. Ez nem kevés év. Így a tapasztalatom sajna azt mondatja velem, amit elutasítasz, amiért megvetsz. Saját gyerekemen láttam a reménytelenséget. Kiment, hátha megtalálja számítását. Ha már nem zombiként kell élnie, kiégve, a napi kenyérgondokkal küzdenie, megérte. Megmondom őszintén, nem a pénzét irigylem, az ottani mentalitást, életritmust... Nem őrültek és hiénák rohangálnak az utcákon. Emberek, ha úgy tetszik, polgárok...

SzJ1982 2014.05.05. 16:30:17

@lavór: Látod, mondtam én, hogy megértenénk egymást. Ahogy írtad, súlyos gondok vannak. Sőt, nem is egyszerűen gondok, valljuk be, haldoklunk. Minden szempontból. Mindenféle népesedési, népegészségügyi statisztika ezt mondja, de minden számnál többet mond egy séta az utcán, egy fél füllel elkapott beszélgetés két idegen között. Az utolsó, talán az utolsó utáni órában vagyunk, és mégsem teszünk semmit. Ezért fogunk kipusztulni. Lehet, hogy én, meg az ilyenek, mint én, kretén Don Quijote-k vagyunk, és csak annyit érünk el ezzel, hogy megtört szívvel halunk majd meg, halál csórón. Sőt, ez majdnem biztos. Én mégis úgy érzem, hogy szemen köpném magam, ha máshogy csinálnám. Kint örökké idegen lennék, de itthon, ha lenézek a Várból, ha a Mátrában sétálok, azt érzem, még ha nem is igaz szó szerint, hogy nem is kell más. Ez biztos beállítottság kérdése. Én csak dühös vagyok, és sajnálom, hogy annyian máshol építik az életüket, máshol boldogok, és nem teszünk közösen ezek ellen...

lavór 2014.05.05. 16:40:26

@SzJ1982:

Bizony, félszavakból is megértjük egymást... :)
Na de ha nekem nem jó, hát a gyerekemnek se legyen az? Önző lennék, ha a magyarságra hivatkozva megtagadnám tőle azt, ami egy európai értékrendű országban már nem is kérdéses. Lehet majdan ő büszke a magyarságára, pláne, akkor, ha nem csövesként teszi mindezt. Hogy mi miért nem tudunk változtatni ezen a szerencsétlen, haldokló országon? Mert kevesen vagyunk, halk -, elhaló a hangunk -, nem szeretünk erőszakosak lenni. Talán még a "tanítás" sem a dolgunk, mert ahhoz olyanok kellenek, akik tanulni akarnak. Szóval izé... :)

olcso 2014.05.05. 17:30:53

@fda: És a fröcsögést fölkapják a külföldiek. Ezt csitítani kéne, nem pedig erősíteni. Jelenleg nem látom ezt a tendenciát.

A családanyát azért írtam, hogy megmutassam, sokan csinálnak értelmes munkát úgy, hogy "nincsenek foglalkoztatva".

"Mert egyébként mi a különbség???"

Ezt a kérdést föntebb Te magad válaszoltad meg, mikor írtad, hogy ha otthon kertészkedsz, az nem munka, míg máshol munka. Otthon viszont nem lehet csakúgy hobbiból műteni, mert komoly képzettség kell hozzá és nem mindenki képes rá. Tehát az orvos nem helyettesíthető egy hétvégén rászánt fél órával.

De az sem mindegy, hogy valaki közalkalmazott, vagy közfoglalkoztatott.

üregi 2014.05.06. 08:41:05

@♔bаtyu♔: Hát akkor nosza! Az adósságok elengedésének módjain kellene munkálkodni, nem baxogatni bárkit! Aki ért valamihez, csendben csinálja. A többi meg csak ugat róla. A különbséget meg tapasztaljuk.
süti beállítások módosítása