A baltás gyilkos kiadatása melletti kiállás tisztikeresztje

H_A Címkék: kormány kitüntetés kiadatás Lázár János azeri baltás gyilkos Ramil Safarov diplomáciai botrány Magyar Érdemrend Tisztikeresztje Philipp Missfelder2014.02.27. 18:35

Engem, aki a magyar közvélemény azon részét erősítem, amelynek agyát a rezsicsökkentéssel, elmúltnyolcévezéssel, a csillagos eget rugdosó foglalkoztatottsággal, a paksi bővítés elengedhetetlenségével és általában véve a jobban teljesítő Magyarország valószerűtlen víziójával kecsegtető kormánypropaganda elhomályosította elhomályosítani nem tudta, mintegy derült égből villámcsapásként ért a hír: Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár kitüntette azt a német kereszténydemokrata politikust, aki 2012-ben kiállt a magyar kormány mellett. A balta ügyében.

Nem mintha  a magyar kormány mellett ne lehetne kiállni bárkinek, akit ellenállhatatlan vágy gyötör ezzel kapcsolatban. Nem mintha kutyakötelességem volna tudni, ki az a Philipp Missfelder, a szövetségi kormány német–amerikai kapcsolatokért felelős koordinátora. És nem mintha a Kormányszóvivői Iroda közleménye az orromra kötötte volna, hogy Missfelder mi a viharért is kapja tulajdonképpen a kitüntetést. Gyengébbek kedvéért: a Magyar Érdemrend Tisztikeresztjének legújabb boldog tulajdonosa az a figura, aki az azeri baltás gyilkos kiadása után azt bírta nyilvánosan nyilatkozni, hogy a magyar kormánynak nem volt más lehetősége, mint kiadni Ramil Safarovot. Ő az a figura, aki ennek okán elfogadhatatlan lépésnek nevezte, hogy az azeri baltás gyilkos kiadása miatt tiltakozó örmény kormány megszakította Magyarországgal a diplomáciai kapcsolatokat.

Emlékeztetőül: az idő múlásának jótékony pora bármennyire is rátelepedett erre a maga idején meglehetősen nagy méreteket öltő diplomáciai botrányra (nem beszélve arról a szívfájdalomról, amelyet a System of a Down örmény zenekar Sziget Fesztiváltól való távolmaradása okozott bennem) az azért tagadhatatlan, hogy a kiadatás híre nem egészen elhanyagolható politikai, illetve erkölcsi veszteséget okozott hazánknak a nemzetközi porondon. Ez akkor is igaz lenne, ha azt figyelembe se venném, hogy a magyar kormány - a török kapcsolatok megromlásának veszélyére hivatkozva - visszautasította Jerevánnak a kérdés rendezésére vonatkozó ama kérését, hogy Magyarország ismerje el az örmény genocídiumot.

A példátlan indulatoktól, éles vitáktól, a világ különböző tájait összekötő tiltakozásoktól övezett ügy pikantériája mégiscsak az, hogy Orbán kormánya igenis tisztában volt vele: Safarov akár kegyelmet is kaphat hazájában, ugyanakkor – állítása szerint – nem volt okuk feltételezni, hogy ez valóban meg is történhet, hogy - miként Németh Zsolt külügyi államtitkár fogalmazott - egy baráti gesztusra egy baráti ország meglehetősen barátságtalanul reagál. Pedig megtörtént: bár Azerbajdzsán egy 1983-as Európa Tanácsi egyezményre hivatkozva azért kérte ki az örmény embertársa fejét baltával kettéhasító katonát, hogy büntetése hátralévő részét azeri börtönben ülhesse le, a hazájában hősként ünnepelt gyilkos egyetlen percet sem töltött otthon rácsok mögött. Az azeri elnöktől nemcsak kegyelmet kapott, de azonnali hatállyal elő is léptették.  

Ha csak sima spekulációnak tartjuk is azt, hogy a kiadatásért cserébe Azerbajdzsán 2-3 milliárd eurónyi magyar állampapír megvásárlásával segítette volna Magyarországot a devizaadósság törlesztőrészletének előteremtésében, vagy cáfolható magyarázatként tekintünk arra, hogy a kiadatás hozzájárulhatott volna az Azerbajdzsánnal építendő kapcsolatok erősítéséhez, amelynek eredményeként - a gesztust értékelve - Baku kötvényvásárlással támogatta volna a magyar költségvetést, egy fontos vonatkozástól közel két év távlatából mégsem tekinthetünk el. A diplomáciai botrány esetleges következményeit firtató kérdésre Orbán a források szerint anno annyit reagált, hogy "nem kell tenni semmit, majd elül magától".

Hát igen. A minden csoda három napig tart elv alapján a botrány magától elült. És most egy arrogáns lépéssel, valószínűleg egyáltalán nem véletlenül újra a közbeszéd napirendjére tűzték. Itt a legújabb fejlemény, amely letörli a port egy hidegvérű gyilkos szimbolikus értelemben is vitatható kiadatásának ügyéről: a magyar kormány kitünteti azt a német politikust, aki egyetértett annak idején ezzel a sok sebből vérző, morálisan megkérdőjelezhető diplomáciai gesztussal. Azaz kiállt Magyarország mellett egy erkölcstelen politikai döntés kapcsán.

Értem én, hogy nem sokan vannak már, akik még bármiféle kitüntetést nyugodt lelkiismerettel, mosolyogva átvesznek a magyar kormánytól, ezért az erre irányuló igyekezetet is érteni vélem. Másfelől viszont felháborítónak tartom, (a kitüntetés lejáratása mellett) hogy egy ilyen visszás, megosztó ügyet használ fel a Miniszterelnökséget vezető államtitkár arra, hogy hiperaktív ügybuzgóságát bizonyítsa. Nyilván nem ez az első eset, hogy valamiféle érthetetlen kitüntetési kényszertől vezérelve az Orbán-kormány különféle díjakat illetéktelen személyeknek adományoz, viszont minden idők legbotrányosabb diplomáciai lépését ilyen módon újra legitimálni nem csupán szégyenteljes, de legfőképpen félelmetes gesztus.

A Magyarország melletti kiállás semmilyen körülmények között nem hozható közös nevezőre egy, baltával az embertársa fejét többszörös csapással, állatiasan lemészároló gyilkos szabadon bocsátását érintő konjunkturális döntéssel. Ha ezért a kiállásért a Magyar Érdemrend Tisztikeresztje jár, akkor ki lesz a következő a kitüntetettek sorában? A török kapcsolatok virágzásának jegyében mondjuk a hatalmát vízágyúkkal védő Recep Tayyip Erdogan, netán a békés polgárok tömeges legyilkolásával vádolt Viktor Janukovics, vagy beérjük magával a baltás hőssel?

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr215835487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alfacharlybravo 2014.02.28. 09:29:08

Mán megint ez a baltás gyilkos, akinek az áldozata kapcának használta cukkolásképpen az Azeri zászlót,nem lejárt lemez ez még lehet vele hangulatot kelteni?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.02.28. 09:38:23

Ezek idióták.
Bár ezt eddig is tudtuk.

Jenyei 2014.02.28. 10:03:22

@alfacharlybravo: Nem, ez egy véreskezű gyilkos ügye, meg a magyar kormányé.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.28. 10:25:30

Igen, ez gyalázatos lépés volt Orbánék részéről.

Viszont az ügyet Ukrajnával keverni súlyos demagógia. Ukrajna esetében a magyar kormány kifejezetten jól vizsgázott: mindvégig semlegességet tanúsított. Ugyanezt kellett volna az azeri-örmény kérdésben.

dr kíváncsivagyok 2014.02.28. 10:32:11

@alfacharlybravo:
"Mán megint ez a baltás gyilkos, akinek az áldozata kapcának használta cukkolásképpen az Azeri zászlót,nem lejárt lemez ez még lehet vele hangulatot kelteni? "

"ember"...te ezt komolyan gondolod ?

Ugye náci vagy ?

Hyla arborea 2014.02.28. 10:34:03

@alfacharlybravo: Védeni a védhetetlent. Ez nagyon megy nektek.

dr kíváncsivagyok 2014.02.28. 10:34:14

@maxval a gondolkodó birca:

Jól vizsgázott ?

Most van csak szarban...
Az EU nem is meri el Janukovicsot, Putyin baratját !!!
És Orvbán ???

alfacharlybravo 2014.02.28. 10:34:27

@Jenyei: Melyik kormányé amelyik két háborúzó fél szemmel láthatólag bunkó képviselőit hagyta idáig süllyedni és nem szállásolta el őket időben máshová? Szerintem hozzád kellett volna beszállásolni az Azeri barmot, hogy etesd és vigyázz rá élete végéig.

alfacharlybravo 2014.02.28. 10:36:41

@Hyla arborea: Szerinted mi a túrót kellett volna csinálni etetni itt az élete végéig?

Hyla arborea 2014.02.28. 10:42:53

@alfacharlybravo: Miért, a többi retekkel mit csinálunk? Vagy engedjük ki mindet?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.28. 10:53:15

@dr kíváncsivagyok:

Jól tette a kormány, hogy semlegességet tanúsított, s kivárt.

alfacharlybravo 2014.02.28. 10:58:25

@Hyla arborea: De legalább eggyel kevesebb pusztítja a kenyerünk! Elég retek van már úgyis szabadon kár lenne kiengedni még többet.

Szelid sunmalac 2014.02.28. 11:11:29

@maxval a gondolkodó birca: Ettol meg eleg furcsa, hogy egy szomszedos orszag ugy csinal, mintha nem tenne le a garasat egyik oldal mellett sem? Azt hiszed nem tudja a tobbi kormany, hogy milyen kapcsolat volt eddig a ket Viktor kozott? Szerinted ok hulyek? Ezzel egyet ert el Viktor, a tobbiek gunyosan mosolyognak Orbanon, hogy mekkora hulye, mennyire be van szarva es mennyire tanacstalan, hogy "bazmeg", most mit csinaljunk?
Persze ez nem meglepo. A magyar politika evszazadok ota kepe kivalasztani a leheto legrosszabb "szovetsegest". Ugyanez zajlik most az oroszokkal, meg pl. Azerbajdzsannal.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.28. 11:20:06

@Szelid sunmalac:

Pont ezért helyes a kormány semlegessége. Miért kell oldalt választani egy polgárháborús helyzetben?

Szelid sunmalac 2014.02.28. 11:21:38

@maxval a gondolkodó birca: Hulye vagy birka. Az elobb irtam le. Mert nem nyer vele semmit, csak hulyenek, gyavanak es koponyegforgatonak nezik. Ami egyebkent fedi a valosagaot.

Mérnork 2014.02.28. 11:24:20

Komolyan, képesek vagytok ezt a nevetséges baltás gyilkosozást megint elővenni? Értem én, hogy patásorbán meg minden, de ez amikor hazaengedték azt a szerencsétlent akkor se volt valami nagy hír, nemhogy most...

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.28. 11:31:31

@Szelid sunmalac:

Nem értek veled egyet. Nem kell Mo-nak beledugnia az orrát más országok minden bajába, ez értelmetlenség.

Szelid sunmalac 2014.02.28. 11:34:41

@maxval a gondolkodó birca: Te nem egyet nem ertesz, hanem egyaltalan nem erted (vagy nem akarod erteni) amit irtam. Talan el sem olvastad. Csak hajtogatod a hulyeseged. De mi igy szeretunk.

Mikrobi 2014.02.28. 11:52:53

Biztos, hogy ezért tüntették ki? Más indok nem lehetett?

Asidotus 2014.02.28. 11:59:23

@alfacharlybravo:
ki lehetett volna adni Örményországnak.
(Amennyiben feltételezhető, hogy ott végeznek vele, akkor nem)
El lehetett volna vinni Hágába, hogy nesze, csináljatok vele valamit

alfacharlybravo 2014.02.28. 12:08:06

@Nűnű: Örményország mint az Azeriek ellensége biztosan úri körülményeket biztosított volna neki. Hágában pedig van már elég gazember, nem hinném, hogy szívesen fogadták volna. Nekem ebben az ügyben az nem tetszik, hogy miért történt ez meg amikor némi oda figyeléssel meg lehetett volna akadályozni? Nincs más téma, már éppen eleget sírdogált ezen a ballib, rohadtul nem érdekel ez már senkit?

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.28. 12:16:47

Baltás gyilkos vs őszödi beszéd.
Ezek a kampány managerek aztán értik a dolgukat! Minden pénzt megérdemelnek! Megyek is, hogy ki tudjam termelni nekik a lóvét az adómból... :(

bgp 2014.02.28. 12:23:57

@maxval a gondolkodó birca: Jaja, Orbán mondja: Janukovics a régió stabilizátora.

ertelmetlensegi 2014.02.28. 12:24:00

A Fidesz-KDNP minden gyilkost szabadon enged!

bgp 2014.02.28. 12:25:27

@alfacharlybravo: ki a francot érdekel, hogy egy gyilkos nem kap jó körülményeket. Ha az a mondás, hogy "ne mi etessük", akkor igenis adtuk volna ki az Örményeknek.
Mi is elvártuk, hogy az ír gázolót kiadják az írek.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.28. 12:27:07

@bgp:

Nem lehet kiadni az örményeknek, ez abszurdum. Nincs rá semmilyen jogalap. Vagy Azerbajdzsánnak lehetett kiadni vagy nem kiadni senkinek.

alfacharlybravo 2014.02.28. 12:36:01

@bgp: Az ír gázoló is inkább otthon üli le a hosszabb büntetését, mint Mo.-n, mert be van tojva a magyar rabtársaktól, akik esetleg önkényeskednének vele, mint a többi gyermek bántalmazóval, szóval akkor az egy humanitárius cselekedet lett volna az Örményeknek kiadni?
Összevissza dumáltok itt nekem és miért fáj ez az egész história nektek? Normális embert ez abszolút nem érdekel.

_most_ 2014.02.28. 12:40:01

tényleg nem tudom meddig tud még süllyedni a fidesz kormány, de úgy néz ki nekik mindig van lejjebb, a baltás gyilkos szabadon engedésével Orbán szégyent hozott az egész országra.

Szelid sunmalac 2014.02.28. 12:45:35

@alfacharlybravo: Tokeletesen igazad van! Normalis embert nemhogy ez nem erdekli, de ugy altalaban semmi, legfeljebb a rezsicsokkentes!

Kelly és a szexi dög 2014.02.28. 12:47:10

Ha jól értem, ne azt ismerjük el, aki kiáll értünk, hanem aki utál minket?!

_most_ 2014.02.28. 12:48:19

@alfacharlybravo: lehet, hogy téged nem zavar ha egy gyilkost szabadon engednek, de azért remélem el tudod képzelni, hogy egy normális ember nem tartja igazságosnak, ha egy gyilkosság büntetlenül marad, és persze Orbántól nem várja el senki, hogy legyen bármiféle erkölcsi tartása, hisz csak egy politikus, de ezzel a cselekedetével az egész országot járatta le.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.28. 12:52:31

@_most_:

Nem, a hiba nem ez volt. A gyilkost is haza szokás engedni. A hiba az volt, hogy a magyar teljesen feleslegesen oldalt választott ezzel az azeri-örmény vitában, ez óriási hiba volt.

Szelid sunmalac 2014.02.28. 12:54:27

@Kelly és a szexi dög: Fekete-feher. Igy a legegyszerubb. Gondolkodni nem kell. Meg szerencse, hogy a masodik vilaghaboruban az oroszok kialltak melletunk, pedig mi a nemetek mellett alltunk ki.

Szelid sunmalac 2014.02.28. 13:10:50

@maxval a gondolkodó birca: Birka! A jo Isten aldjon mar meg teged! De tenyleg! Ez az al-partatlansag nagyon nem megy neked es nagyon rosszul is all!

2014.02.28. 13:28:57

A szarkeverő liberálisok a világ rákja. Összekeverték az országokat, ne legyenek nemzetek, kereskedelmi TV mocsokkal fertőzitek a fiatalokat. Azért mert sok köztetek a buzi és a narkós ezeket a témákat is próbáljátok kiferdítve kommentálni. Hú de utállak benneteket!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.28. 13:56:23

@Szelid sunmalac:

Pártfüggetlen vagyok, de nem véleménynélküli.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2014.02.28. 14:18:36

ehh...
eddig is tudtuk, hogy ti libbantak rühellitek a demokráciát, meg a jogállamiságot, ezért kár volt egy több éves történetet újra elővennetek

de azért sok sikert 2014-hez elvtársak
xd

pocaklakó minimanó 2014.03.01. 11:02:08

A szerző a magyar közvélemény azon részét erősíti, aki körbehazudja a netes ájert azzal, hogy ő nem kettős mércével mér, de eközben a legtrágyább módon azt teszi.

De öndicséretben nagyon erős. :)
süti beállítások módosítása