A nemzet választ?

H_A Címkék: kampányvideó külhoni magyarok Fidesz Orbán Viktor választás 2014 Nemzeti Választási Iroda A nemzet választ2014.02.08. 16:27

Úgy fest a dolog, hogy a Fidesz közvélemény kutatási adatokból kirajzolódó, fölényes, magabiztos előnye ellenére is nyugtalan Nemzeti Választási Iroda magától értetődően nemzeti küldetése és felelőssége teljes tudatában úgy döntött: semmit nem bíz a véletlenre. Szavazásra buzdító, mozgósító videójában Orbán Viktorra, Magyarország jelenlegi miniszterelnökére, a Fidesz soron következő, örökzöld miniszterelnök-jelöltjére is osztott egy néhány másodpercnyi szerepecskét.

Ami persze nem lenne baj, ha A PÁRT előretolt kampányvideójáról lenne szó. De ugye ez egy állítólag pártsemleges, állampolgári jogaink érvényesítésének fontosságát népszerűsítő üzenet. Tudom, hogy az NVI kézzel és lábbal tiltakozott, cáfolt, hogy nem az ő műve a kis filmecske, de miután tudjuk, hogy egyebek mellett tévesen tájékoztatták a helyi választási irodák az amerikai magyarokat, a 2014-es országgyűlési választások időpontjáról, engedtessék meg nekem, hogy ezt az életszerűtlennek ható tiltakozást a maga életszerűtlenségéből adódó aggályokkal közelítsem meg.

"A nemzet választ" című, valamivel több mint egy percnyi audiovizuális élményt nyújtó, tipikusan nemzeti és tipikusan nagyon magyar filmtörténeti léptékű (kampány)propagandával két bajom van. Az első, rögtön az első az, hogy propaganda, és nem közérdekű felhívás. Következésképpen semmi keresnivalója nem lenne benne sem Orbán Viktornak, sem senkinek, aki tegnap, tegnapelőtt, de főleg ma politikai szerepet vállal, valamely politikai alakulattal egyértelműen azonosítható. Másrészt, ez az egyértelműen a külhoni magyarok érzékeny lelkivilágát megcélzó, Trianon-komplexust reflektorfénybe helyező, kétségtelenül profi érzelmi manipuláció (Kautzky Armand közreműködését külön köszönjük) továbbra is azokat a fenntartásaimat erősítik, amelyek egyáltalán nem mellesleg a jelenlegi kormánypárt malmára hajtják a választások kimenetelének csak látszólag zavaros vizét.

Kénytelen vagyok unalomig hangoztatott ideákat újrafejtegetni. Zárójel: az én olvasatomban változatlanul problémás dolog (2-3-4 mandátum is sokat nyomhat a latban) hogy azok is szavazni fognak a magyarországi politikai berendezkedésről, akiket az anyaországi szociális, oktatási, gazdaságpolitikai, és a többi problémák nem érintenek. A határon túliakat legfeljebb a kül- és szomszédságpolitika, illetve a nemzetpolitika érintheti.  E téren lehetőséget kellett volna teremteni számukra, hogy beleszólhassanak, de miután erre nem nyílik lehetőségük, az, hogy olyasmiről szavazzanak, aminek a következményei aztán nem őket érinti, legalábbis aggályos. Nem igaz, hogy a kettős állampolgársággal automatikusan együtt kell járnia a választásokon való részvétel, viszont ennek az 1 perc 13 másodpercnyi tömény, áldjon, de leginkább verjen típusú, örökös vesztes, de végül mindig győztes magyarságunk legérzékenyebb pontjaira hatást gyakorolni kívánó politikai melodrámának ez a fő üzenete.

Sőt, mi több, hovatovább: Böjte Csaba oldalán (nem tudom mit szól hozzá az erdélyi magyarság egyik legnagyobb, elvitathatatlan érdemekkel rendelkező kortárs személyisége, hogy nem mellékszerepet osztottak rá egy kampányfilmben) Orbán Viktornak lenni, és szavazásra buzdítani, valljuk be, kézenfekvő dolog. Hülye lenne, ha nem használná ki, ha nem sajátítaná ki, mint ahogy egyébként mindent kisajátított már, ami nemzeti, ami igaz magyar, ami a miénk, ami annak ellenére van, hogy a történelem buldózere átment rajtunk. Még akkor is, ha egyértelmű, és akár hátra is dőlhetne: a szavazásra jogosult, és megkérdőjelezhető szavazati jogával élő határon túliak körében a Fideszen kívül más aligha fog labdába rúgni. (Ettől még szomorú, hogy majd lehet köpködni a külhoniakra, mint homogén masszára, a választások kimenetele miatt.)

Ezért szóra érdemes ez az egész videó. Rendben van, hogy a közszolgálati televízió híradója közpénzből finanszírozott propagandaműsor, amely már régen simára taposta a Fidesz újabb választási sikere felé vezető ösvényt. Rendben van, hogy a kormány ingyen és bérmentve átad A PÁRTNAK egy közel 800 millió forintért kialakított "Magyarország jobban teljesít" arculatot és szlogent, hogy a hülyére vett választópolgárnak kétsége se lehessen afelől, hogy ki előtt boruljon térdre majd április 6-án, de azért ez a patetikus, Orbán a mi Krisztusunk előjelű, mozgósító, ha Önnek is fáj Trianon, mi megmondjuk hova tegye az X-et típusú filmecske több mint felháborító.

És lehet azt mondani, hogy a jelenlegi kormánypártnak nincs köze ehhez az egészhez, hogy a Nemzeti Választási Iroda ártatlan az ügyben, - ez esetben megkövetem a feltételezett elkövetőket - de azért eléggé valószínűtlennek találom, hogy a magát darabjaiból keservesen összerakó ellenzéknek, vagy rendszerkritikus civileknek szívük vágya lenne, hogy ilyen profi, nem olcsó videócskákkal próbáljanak szavazatokat szerezni az arra egyáltalán nem rászoruló Fidesznek. Mert az nem lehet kérdés, hogy ez a picivel több mint egy perc szíven találja mindazokat, akiknek szánták.

Úgyhogy mindannyiunk örömére, a nemzet választ. Főleg, ha mozgósítás címen a szájába rágják, hogy kire kell.

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr185803585

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A tízmillió atomtudós közgazdász országa 2014.02.09. 09:32:04

. Tényleg Alkesz Pistabácsi és Otthonkás Marinéni döntse el népszavazáson, hogy bővítsük-e a Paksi Atomerőművet? Bajnaiék hű fegyverhordozója, a PM-es Jávor Benedek népszavazást kezdeményez a Paksi Atomerőmű új egységének a megépítése ügyében. Azt mé...

Trackback: Mutatjuk, miben menjen szavazni a rejtőzködő, félős baloldali 2014.02.09. 09:31:07

. Így álcázd magad, ha félsz, hogy a Fidesz pribékjei kiszúrják a szavazókör felé tartva a politikai preferenciádat! „Ha félnek, megteszik-e akár azt, hogy felvesznek egy narancssárga pólót, kitűznek egy I love Fidesz jelvényt, tesznek egy narancsot ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.08. 18:14:43

Nem értek egyet, az állampolgárság legfőbb jellemzője a szavazati jog. Ezt alárendelni területi szempontoknak nem szerencsés.

CORSO 2014.02.09. 04:18:13

@maxval a gondolkodó birca:

Értem én, hogy ez a te véleményed. És a lényegi mondanivalóról mit tudnál elmondani?

Vagy inkább arról ne kérdezzelek?

2llkedő 2014.02.09. 09:07:37

@maxval a gondolkodó birca:

"az állampolgárság legfőbb jellemzője a szavazati jog."

?????????????????????

Pamuk 2014.02.09. 09:13:02

Még szerencse hogy nincs tévém, mert ha lenne, már rég kitéptem volna a drótokat a falból :)

Mária 2014.02.09. 09:27:37

"Tudom, hogy az NVI kézzel és lábbal tiltakozott, cáfolt, hogy nem az ő műve a kis filmecske, de miután tudjuk, hogy egyebek mellett tévesen tájékoztatták a helyi választási irodák az amerikai magyarokat, a 2014-es országgyűlési választások időpontjáról, engedtessék meg nekem, hogy ezt az életszerűtlennek ható tiltakozást a maga életszerűtlenségéből adódó aggályokkal közelítsem meg."

Amit írtál, az nem érv, hanem egy baromság, finomabban fogalmazva egy érvelési hiba.

♔batyu♔ 2014.02.09. 09:28:56

Ja, gonosz dolgok ezek. Ezért kellett volna annak idején Ferinek üvölteni, ne kúrd el.

De ti folyamatosan tapsoltatok. Még 2006.október 23-án is.
Most bambuljátok szépen a videót.

2llkedő 2014.02.09. 09:32:38

@♔batyu♔: "Még 2006.október 23-án is."

Az említett időpontban éppen Piktornak tapsoltak.

2llkedő 2014.02.09. 09:39:06

@maxval a gondolkodó birca:
"""""Az állam egy földrajzi terület feletti legfőbb hatalommal bíró politikai egyesülés. Ez hagyományosan magába foglalja azt az intézményrendszert, amely birtokolja a törvénykezés jogkörét, mellyel kormányozza területének társadalmát – aminek állami státusa gyakran függ attól, hogy több más állam elismeri mint efeletti belső és külső önálló korlátlan hatalmat.
A szociológiában az államot általában Max Weber következő elterjedt meghatározásával írják le: az a szervezet amely rendelkezik „a fizikai erő legitim használatának monopóliumával egy adott területen belül”, amely tartalmazhatja a fegyveres erőket, társadalmi szolgáltatásokat, állami bürokráciát, bíróságokat és a rendőrséget.""""

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.09. 09:42:10

@♔batyu♔: Batyu, komolyan kérdezem: mi a célod?

A magyar ember nem szereti:
- ha valaki a földön fekvőt tovább rugdossa
- ha valaki bunkó, nagypofájú, fennhéjázó
Ennek ellenére te és még páran folyamatosan idejöttök ezekre a több ezres olvasottságú blogokra, és ezt csináljátok. Mi a cél? Szavazatokat akartok elvenni a fiesztől? Csak mert ezzel az imidzsel, amit itt páran nyomtok nem nagyon fognak a semlegesek azonosulni, sőt.Az ok, hogy nektek, akik ezzel a céllal járok ezekre a blogokra ez tetszik. Viszont ez mindegy, mert ti úgyis a fideszre fogtok szavazni. A cél nyilván az lenne, hogy a blogokat olvasó semlegesek közül fidesz szavazókat szerezztek. Ez abból is látszik, hogy a műsor a nagyközönségnek szól, hiszen csak index címlapos blogokon jelentek meg. Szerinted az új szavazók szerzésének ez a módja?

♔batyu♔ 2014.02.09. 09:42:30

@félázsiai 2llkedő: Persze, nem muszáj felfognod, nekem megfelel, hogy még mindig a taccsvonalon kívül vagytok.

♔batyu♔ 2014.02.09. 09:47:44

@Magyarország jobban teljesít: Neked vajon mi a célod?

Idejössz a több ezres olvasottságú blogokra, ahelyett, hogy érdemben hosszászólnál a másik hozzászólásába kötsz bele.
Te ennyire okos gyerek vagy, hogy képes vagy megkérdezni a másiktól miért jött ide????? Mégis mi közöd hozzá? Valamiféle ideológiai ellenőr vagy, mindenki gyanús aki nem mondanivalódat szajkózza?
Liberális demokratának tetszik lenni?
Hogy a faszba gondolod ezt, hogy rászólsz egy másikra? Én megkérdeztem tőled, te mit keresel itt és miért próbálod meg befolyásolni az embereket?

Szerintem ülj le pár perce és gondold át a szerepedet egy blogon, mert kurvára nem ez.

Érveljél és akkor lesz szavazat éber elvtárs, a jövőben pedig ne szólíts meg ilyen baromságokkal.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.09. 09:54:54

@♔batyu♔: Te folyamatosan rászólsz a másikra. Ugatsz, mint egy kutya. Mégis hogy a faszba képzeled?

Egyébként pedig: kritikusok.blog.hu/2014/02/08/nagy_meglepetes_lesz_aprilis_6_an?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2014_02_09&utm_campaign=index

Nemrég olvastam és lehet benne valami. Nyilván majd megőrülsz, hogy nem lehet ott kommentelni (de talán így is van jól). Ennek tükrében csak ártasz a fidesznek ezzel a kurva magas lóval, amiről beszélsz mindekivel. És még te kérsz rajtam számon bármit is? Mondjuk nem csodálkozom.

becike4 2014.02.09. 09:56:34

@maxval a gondolkodó birca: Akkor a tíz évesek nem magyar állampolgárok?

2llkedő 2014.02.09. 09:57:13

@♔batyu♔: Valami értelmeset is tudsz írni?

♔batyu♔ 2014.02.09. 10:00:37

@Magyarország jobban teljesít: Érvelek kispajtás. Megkérdeztem, te miért vagy itt? Ha mégis valamikor ez történt, jó lenne idézned.

Moin Moin 2014.02.09. 10:01:19

A Fidesz-hívők (és maguk a Fidesz-vezetők sem) nem érzékelik, hogy mennyire szégyenletes, amkit csinálnak: hogy egyszerűen nincsenek gátlásaik abban, hogy A TELJES ÁLLAM ÉS ÁLLAMHATLAPOM erőforrásait és eszközeit használják PÁRCÉLOKRA, RÉSZÉRDEKEK ÉRVÉNYESÍTÉSÉRE.

Na, ez a tipikus bolsevik módszer - polgárember iylet nem csinál! Nem csinál, mert pontosan tudja, mi az övé és mi nem az.

...Az állampolgárság kérdéséhez pedig: progressziv.blog.hu/2013/09/20/az_allam_polgara

♔batyu♔ 2014.02.09. 10:02:40

@félázsiai 2llkedő: Értelmes volt, csak te nem értetted.

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 10:03:02

@maxval a gondolkodó birca:
"Nem értek egyet, az állampolgárság legfőbb jellemzője a szavazati jog. Ezt alárendelni területi szempontoknak nem szerencsés. "

Szeretem és tisztelem a kulhoni magyarokat , ...de aruld már el mi a fasz kozuk van ahhoz , hogy
1.) Én itthon mennyit adózok - mivel kulhoni barátom nem annyit és nem itt adózik !!!
2.) Mit tanítsanak a gyerekeimnek - nem érinti...
3.) Milyen torvények szerint éljek - mivel ez rá NEM vonatkozik
??????

ember100 2014.02.09. 10:03:40

@♔batyu♔:
Helló !

Neked tényleg egy narancs van az agyad helyén :)

2llkedő 2014.02.09. 10:05:23

@maxval a gondolkodó birca:

A jog nem kötelesség, hanem lehetőség.

A KIBICNEK KUSS VAN!

És ez független attól, hogy még visszafelé is elsülhet a felépített elmélet.

2014.02.09. 10:06:59

@maxval a gondolkodó birca: Az, hogy a kettős állampolgárság felmerült, az , hogy szavazati jogot kap olyan, aki kvázi állampolgárként nem részese egy állam, egy ország gazdasági, társadalmi, szociális történéseinek, pusztán aktuálpolitika. Kell a fidesznek a szavazatotok. Ennyit érsz. Ne legyenek illúzióid, téged átbasznak. Nem vagy te magyar az ő szemükben.
Csak egy birka...

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 10:07:31

@félázsiai 2llkedő:

Egyetértek. Csak magyar állampolgár szavazhasson, más állampolgár ne.

Papageno68 2014.02.09. 10:07:38

Böjte testvérrel, gólyával és Kautzky Armand hangjával még a panírozott kecskebogyót is el lehet adni a Kárpát medencében. Sportszerűtlen genyóság.

Bolsi Buster 2014.02.09. 10:08:31

Nagyon jó videó. Különösen Orbán miniszterelnök, és a trianonra utalás kiváló benne.

Nem értem mi a gond vele, az, hogy nem hamisították?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 10:09:19

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Most a Fidesznek kedvez, aztán másnak, ez nem szempont. Ez elvi kérdés.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 10:12:36

@dr kíváncsivagyok:

Hozzáállásod nacionalista és elavult. A mai modern világban mobilitás van és sok esetben egy állampolgár nem otthon él.

Az adózásnak meg végképp semmi köze a szavazati joghoz.

2014.02.09. 10:13:22

@♔batyu♔: Szánalmas vagy,. Nincs egy önálló gondolatod. Saját véleményed. Tegnap köpködtük az oroszt, mert kirabolta az országot, meg kádári alárendeltség nyomorította meg honfiúi lelkedet, most meg imádjuk, mert kirabolja az országot és neki adózhatsz a következő huszonvalahány évben. Milyen magyar vagy te?
Tényleg, milyen küldetéstudattal bírsz? Meg kell téríteni az Index olvasóit? Vagy a párt fizet érte?
Nekem eszembe nem jut, hogy mondjuk Bencsiknek üzengessek, vagy hallgassam a Szent Koronát.
Te meg olyan cikkeket olvasol, ami imádott vezéred kritizálja. Beteg vagy?
Perverz?

ember100 2014.02.09. 10:13:24

@maxval a gondolkodó birca:
Helló !

Azért kíváncsi lennék arra hogyha az összes külhoni magyar 1 db új pártra szavazna amivel egy jelentős megkerülhetetlen párt lenne a parlamentben és fontos kérdésekben pl. mennyi adót fizessek kapjak-e kötelező oltást stb. döntenének ahhoz mit szólnál , az is így tetszene ?
Egyszerű mindenki szavazzon ott ahol adót fizet !
Tudod amerikában a jelszó " Nemzeti jólétünk alapja az adó "

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 10:13:27

"Az emberek nem vallják be pártszimpátiájukat, sokszor még legjobb barátaiknak se, "

Ez bizony igy van !!
Engem is kérdeztek telefonon kozvéleménykutatók és -magamban rohogve- fényeztem a Fideszt....
( Ki tudja,..hátha valahol megjegyzik , LISTÁZZÁK a véleményemet...és kapok egy-két trafikot , vagy pár hektár foldet !)

2014.02.09. 10:14:41

@maxval a gondolkodó birca: Nem, ez pillanatnyi politika. A fideszre ez mindig jellemző volt.
Egyébként meg menj már a misére, és ne is foglalkozz Magyarországgal.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 10:15:00

@félázsiai 2llkedő:

Az idegen állampolgárok? Persze hogy nem. Miért szavaznának?

2llkedő 2014.02.09. 10:16:12

@maxval a gondolkodó birca: "Ez elvi kérdés."

Éppen ez az! Elvi kérdés, ment az, hogy nem pofázol bele a szüleid, nagyszüleid, gyerekeid dolgába, ha nem éltek egy háztartásban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 10:17:13

@ember100:

Ez elvi kérdés, mindegy kire szavaznak.

Amerikában se így van, a szavazás ott sem kapcsolódik az adófizetéshez.

Bolsi Buster 2014.02.09. 10:17:28

@ember100: Igazad van, szerintem is csak a 4 millió adózónak kéne szavazati jog. De nekik is úgy, hogy simicskának 10000x nagyobb értékü mint neked, hisz többet adózik.

De amíg megmagyarázod, hogy ez miért nem igazsgos....:), addig jó ha tudod hogy Mo-n 4 millió nem adózó választójogosult él, a határon túl meg 400 ezer.

2llkedő 2014.02.09. 10:17:39

@maxval a gondolkodó birca:

Kibic az, aki nem vállal felelősséget a döntéseiért, aki belepofázik a másik játékába úgy, hogy nem vállalja a következményeket.

KIBICNEK KUSSS!!!!

nimfus 2014.02.09. 10:18:28

Az a helyzet Béláim,aki a neten tájékozódik:
-értelmesebb azon ebertársainál,mint aki a TV-ből,rádióból táplálkozik.
Ez van sajnos, lemaradt az evolúcióban, nem jött neki össze a szintlépés.
Majd jehet,hogy összejön...
De ez az 1perces videó nekik lett teremtve!
Csak érdeklődöm van valaki itt:
Mezöpeterdről, Pocsajról, Nagyzomlinról, Bedöből esetleg Nagykerekiből?
Arrafelé mi megy a hírekben? Egyáltalán tudják milyen évet írunk?

Sárga Pecsenyekacsa 2014.02.09. 10:18:49

Az biztos, hogy batyu és a birca állandóan itt basszák a rezet. :-) Baromira ráérnek, kicsit irigylem is őket a szabadidejükért, azért viszont sajnálom, hogy tényleg nem tudják értelmesebben eltölteni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.09. 10:18:56

@♔batyu♔: Megint ez a "kispajtás". Milyen 70-es évek beli kommuniksta nagypofájú megszólítás ez már. Munkásőr voltál? Szállj már le a magas lórol! Mire alapozod a nagy pofádat?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 10:19:06

@félázsiai 2llkedő:

Elvi kérdés, hogy az ember beleszól saját dolgába.

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 10:19:28

@maxval a gondolkodó birca:
"Hozzáállásod nacionalista és elavult. A mai modern világban mobilitás van és sok esetben egy állampolgár nem otthon él.

Az adózásnak meg végképp semmi köze a szavazati joghoz. "

Évek óta Angliában dolgozo fiam vajon miért nem szavazhat ott ? Ott él 6 éve !Pedig mobilitás van...
Mi a fasz ? Olyan szabja meg az Én adómat , akit nem érint ???
Most pedig fogd magad és azonnal takarítsd ki a furdoszobát , te faszkalap,..ezt én innen megmondom neked !!!
Te komplett hulye vagy ...

2llkedő 2014.02.09. 10:21:42

@maxval a gondolkodó birca:
Milyen saját dolgod van Magyarországon te fideszbirka?

ember100 2014.02.09. 10:24:36

@Bolsi Buster:
Helló !

Szeretem ha kiforgatják a szavaim :) Nem azt mondtam hogy a befizetett adó "után " szavazzanak , hanem életvitel szerűen magyar , itt él ebben a mostani hazában és nem az elmúlt évezredben , mert akkor adjunk állampolgárságot szavazati jogot a mongol őseinknek is :)
Amúgy az utolsó csóringer , kolduló nincstelen is fizet 27 % adót :)
És persze az amerikai példát sem értetted :)

2llkedő 2014.02.09. 10:24:37

@maxval a gondolkodó birca: "Egyetértek. Csak magyar állampolgár szavazhasson, más állampolgár ne."

És ne kössük korhatárhoz se.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 10:25:18

@félázsiai 2llkedő:

Magyar állampolgár vagyok.

Egyébként nem vagyok Fideszes, de ez lényegtelen.

Ostorka Béla 2014.02.09. 10:25:56

Kedves szerző!

Nem a videó, hanem a bejegyzésed az, ami manipulatív és ijesztgető típusú. 2-3-4 mandátum? Ez egyenesen a Gyurcsány féle jön a nyakunkra a 22 millió román érvkészletből származik. Sok elemző leírta már, hogy igazából sokkal kevesebb múlik a határon túlról származó szavazatokból.

Ez az egyik. A másik az, a videóban én nem láttam arról instrukciót, hogy hova kéne rakni az ikszet, amit láttam benne az az a Miniszterelnök, aki megadta a kettős állampolgárságot. Az a Miniszterelnök, aki rendszerváltás óta folyamatosan járja a magyar lakta vidékeket.

Ugyan ki legyen a videó? December 1-jén a Románokkal koccintó és ünneplő Miniszterelnök?

Sok erdélyi ismerősöm osztotta a videót, és őket megmozgatta a dolog - pedig közülük van, aki LMP-re, van aki az Összefogásra szavaz majd - még őket is mozgósította.

2llkedő 2014.02.09. 10:26:24

@maxval a gondolkodó birca:

A kérdésre válaszolj fideszbirka!

?ilyen saját dolgod van Magyarországon? Mivel az állam Magyarország.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 10:26:39

@félázsiai 2llkedő:

A korhatáron lehet vitázni. Ausztriában levitték 16 évre.

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 10:27:24

@maxval a gondolkodó birca:

"Elvi kérdés, hogy az ember beleszól saját dolgába."

Errol beszélek...A SAJÁT DOLGÁBA !!!
Az nem az erdélyi magyar SAJÁT DOLGA , hogy ÉN miként fogok élni , mennyit adózok , milyen nevelést kap a kolykom !!!!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 10:28:18

@félázsiai 2llkedő:

A választás nem Mo. lakosainak választása, hanem a magyar állampolgároké.

2llkedő 2014.02.09. 10:29:17

@maxval a gondolkodó birca:
"Egyébként nem vagyok Fideszes, de ez lényegtelen."

"ha valami úgy megy, mint egy kacsa és úgy hápog, mint egy kacsa, akkor az kacsa"

2llkedő 2014.02.09. 10:30:05

@maxval a gondolkodó birca:

Fideszbirka! Érted a kérdést?

Milyen saját dolgod van Magyarországon?

2llkedő 2014.02.09. 10:30:59

@maxval a gondolkodó birca: "A korhatáron lehet vitázni."

Korhatárhoz kötni nem szerencsés.

2014.02.09. 10:31:07

@maxval a gondolkodó birca: Mi van Bulgáriában? Mert munkád az nincs, állandóan itt vered magad. Vagy főállású fideszfényező vagy? Mindegy, ne válaszolj, egy birkától már az is szép, hogy írni tud. A témához: szerinted az jól van, hogy az állam pénzéből pártpropagandát fizetünk? Szerinted nyilván, mert a fidesz maga az állam. Orbán maga az állam. Orbán maga az Isten. Igaz?
Térdre csuhások!
A református kezet csókol a pápának.
Birka vagy, az is maradsz, amerre kolompolnak, arra indulsz. Önállóan elvesznél..

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 10:31:33

@félázsiai 2llkedő:

Nekem mindegy mit gondolsz, hidd el. Ha neked úgy jó, hogy kacsának hiszel, tedd ezt.

2llkedő 2014.02.09. 10:31:57

@maxval a gondolkodó birca:

"A választás nem Mo. lakosainak választása, hanem a magyar állampolgároké."

Ugye a csecsemő is és a börtöntöltelék is magyar állampolgár?

vega4 2014.02.09. 10:32:45

@dr kíváncsivagyok: Akkor nem vagy egyedül. :-)))

Bolsi Buster 2014.02.09. 10:34:02

@ember100: De, én meg azt mondom hogy a befizetett adó szerint szavazzanak.

'itt él ebben a mostani hazában és nem az elmúlt évezredben'

- annak a világon nincs köze hogy ki szavazhat hogy hol él

'Amúgy az utolsó csóringer , kolduló nincstelen is fizet 27 % adót :)'

- a külföldiek is

'És persze az amerikai példát sem értetted :)' - USAban is lakhelytől függetlenül szavaz az állampolgár

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 10:35:38

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Ne magadból indulj ki. A hozzám hasonló pártfüggetlen közíró sok pártkatonát zavar, ezt jól tudom, de ez nem az én gondom.

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 10:35:45

@Ostorka Béla:
" Miniszterelnök, aki megadta a kettős állampolgárságot. Az a Miniszterelnök, aki rendszerváltás óta folyamatosan járja a magyar lakta vidékeket."

Elore megfontolt szándékkel , szavazatokért cserébe !
Semmi jogod nincs rá , hogy újabb 4 évre a nyakamra ultesd ezt az Európa által mélyen elutasított diktátort !!!
Ismétlem : SEMMI JOGOD !!!
Én sem szólok bele , hogy milyen "escu" nevu fasz rabolja le az országodat !!!

Tisztellek , szseretlek , becsullek,..de NE DONTSD EL AZ ÉN ÉLETEMET !!!
A sajat farkaddal verd a csalánt , ne az enyémmel !!!

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 10:38:22

@maxval a gondolkodó birca:

" A hozzám hasonló pártfüggetlen közíró "

jajistenem...

2llkedő 2014.02.09. 10:38:23

@dr kíváncsivagyok:
Ők majd akkor fognak rájönni, hogy kire is szavaztak, amikor Piktor olyan lépéseket fog tenni, ami az ő életüket fogja befolyásolni. Csak akkor már késő lesz.

Ostorka Béla 2014.02.09. 10:39:02

@dr kíváncsivagyok:

Megfontolt szándékkal? Azok a szavazatok nem lesznek döntő jellegűek, alig nyomnak a latban, bármennyire is csalódtam a Fidesz-ben, kétlem, hogy szavazatokért tették volna.

A Te életedet az itthoni szavazók fogják eldönteni, akárcsak az enyémet is ... és nem úgy néz ki, mint ha bármi változás is lenne 2014-ben

2llkedő 2014.02.09. 10:39:22

@maxval a gondolkodó birca:

Még mindig nem kaptam választ a kérdésemre fideszbirka!

Milyen saját dolgod van Magyarországon?

Móg 2014.02.09. 10:39:32

hogy is van ez?
A román állampolgár szavaz Romániában,meg szavaz Magyarországon mert kettős.
A magyar állampolgár meg,ha román szármszású több generációs,és kissebbsági képviseletet is szeretne elveszti a szavazati jogát.

2llkedő 2014.02.09. 10:41:51

@maxval a gondolkodó birca:

"A hozzám hasonló pártfüggetlen közíró"

A független az nem olyan, mint a Skoda S-100 hátsó ablakában lévő bólogató kutya.

Bolsi Buster 2014.02.09. 10:42:10

@dr kíváncsivagyok:'Tisztellek , szseretlek , becsullek,..de NE DONTSD EL AZ ÉN ÉLETEMET !!!
A sajat farkaddal verd a csalánt , ne az enyémmel !!!'

Szokni kell a demokráciát. Nem könnyü. Főleg ha nem te vered más izéjével.

Ostorka Béla 2014.02.09. 10:43:10

@félázsiai 2llkedő:

Már számos ilyen lépés volt.

Mondom, sok mindenben lehet támadni OV-t, viszont kézzel fogható dolgokban segítette a külhoniak életét, ezt senki nem vitatja.

Ezért hiteles, hogy benne van ebben a videóban.

Bolsi Buster 2014.02.09. 10:44:17

@Móg: 'A magyar állampolgár meg,ha román szármszású több generációs,és kissebbsági képviseletet is szeretne elveszti a szavazati jogát.'

Szabad akaratából. Ergo nem kevesebb joga lett hanem több.

2llkedő 2014.02.09. 10:44:26

@Bolsi Buster: "A hozzám hasonló pártfüggetlen közíró"

Ha nem vetted volna észre, itt nem jobboldal-baloldalról van szó, akik mindannyian a közös háztartásban élnek, hanem a kibicekről.

2llkedő 2014.02.09. 10:45:40

@Ostorka Béla: "Mondom, sok mindenben lehet támadni OV-t, viszont kézzel fogható dolgokban segítette a külhoniak életét"

A szavazataikért. Aztán ha az érdeke úgy kívánja, akkor lesz@rja őket is.

2014.02.09. 10:46:19

@maxval a gondolkodó birca: A hozzám hasonló pártfüggetlen közíró"
"közíró (főnév)
Image:Közíró.jpg
Magas szintű újságíró; politikai kérdéseket, közérdekű társadalmi problémákat magas színvonalú, igényes stílusú cikkekben fejtegető író; publicista.

Manapság ritka az igazi közíró. Sok híres író volt korának ismert közírója. A híres közíró cikkeinek nagy hatása van."

Ez lennél te? Nebassz!
Röhög az egész net. Birka .

Bolsi Buster 2014.02.09. 10:46:37

@Ostorka Béla: Orbán okos. Tudja hogy Magyarország legfőbb demográfiai tartaléka a határok túlsó felén van.

Többek között ezért vonzó Mo. a bevándorlóknak: www.indexmundi.com/g/r.aspx?c=hu&v=27

megvan az az előnye hogy nem kell őket megtanítani késsel villával enni, mint a NYEU-i bevándorlók nem EUi részét.

Ostorka Béla 2014.02.09. 10:48:05

@félázsiai 2llkedő:

Nem tudod miről beszélsz, ömlik belőled a tudatlanság. Még az első kormánya idején, baszki.

Értem én, hogy nem akarsz rászavazni, de ha már felvilágosult értelmiséginek képzeled magad, legyen benned annyi nagyvonalúság, hogy elismered a pozitív dolgokat, amiket csinált.

Bolsi Buster 2014.02.09. 10:48:33

@félázsiai 2llkedő: Butus. Budapest minden fontos középülete a monarchia lakóinak az adóján épült.

2014.02.09. 10:49:07

@Ostorka Béla: Orbán úgy segítette a külhoniak életét, hogy saját érdekeinek megfeleljen. Ezért oasztotta meg Romániában és Szlovákiában is a magyarokat. Erre nagyon alkalmas. Támogatjuk a kiválasztott külhoni pártot. Tehát kit is támogatott? A romániai magyart? A szlovákiait? Lófaszt! A saját lieblingjeit!

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 10:49:34

@Ostorka Béla:
" Sok elemző leírta már, hogy igazából sokkal kevesebb múlik a határon túlról származó szavazatokból."

Akkor mi a faszomért akarsz beleugatni a dolgunkba ?
Szívesen vendégul látunk , testvérunk vagy ( az én tesóm pl. nem szól bele az én családom gazdálkodásába , életébe : pl. nem donti el milyen autót vegyek , hová menjek nyaralni ,stb. )
DE NE SZÓLJ BELE A CSAK MINKET ÉRINTO DOLGOKBA !!

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 10:51:14

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Pontosan !
Orvbán megosztotta a Szlovák , a Román magyarokat is !
Egy kozveszélyes pszihopata....

2014.02.09. 10:51:43

@Bolsi Buster: Rossz hírem van. A Magyarországra bevándorlók késsel-villával enni tudó része továbbmegy.
Most, hogy szabadon áramolhat a munkaerő Romániából nyugatra, már ez a szerepünk is eliminálódott.

Bolsi Buster 2014.02.09. 10:52:11

@Könnyen elkaptuk, uram!: 'Orbán úgy segítette a külhoniak életét, hogy saját érdekeinek megfeleljen.'

Ez csak természetes. A baloldal nagy hibája hogy sehogy sem segítette őket. Most jön a fizetség.

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 10:52:29

@Ostorka Béla:
" elismered a pozitív dolgokat, amiket csinált. "

Csak egyet mondj , kulhoni kretén...

Bolsi Buster 2014.02.09. 10:52:49

@Könnyen elkaptuk, uram!: Mindenesetre ez egy vélemény a tényeket a fenti linken találod.

2llkedő 2014.02.09. 10:53:06

@Bolsi Buster: "Budapest minden fontos középülete a monarchia lakóinak az adóján épült."

Butus! Nekünk a hazánk az URAL mellett van.

Az, hogy mi volt 100 éve, egy dolog. Az, hogy mi van most, egy másik dolog.

Ostorka Béla 2014.02.09. 10:53:13

@dr kíváncsivagyok:

Ha eddig nem vágtad le abból, amit írtam (pedig kurvára nyilvánvaló), akkor:

Én magyarországi vagyok. És fogok szavazni. Ahogy mindig tettem.

Ostorka Béla 2014.02.09. 10:54:18

@dr kíváncsivagyok:

Hát erről van szó, csak kibuggyant belőled a gyűlölet.

Mna, menjél szépen, szavazz a Gyurcsánra.

Gyűlölködőkkel nem cseszem az időm.

Bolsi Buster 2014.02.09. 10:54:47

@félázsiai 2llkedő: 'Az, hogy mi volt 100 éve, egy dolog. Az, hogy mi van most, egy másik dolog.'

Persze, az hogy 100 év mlva mi lesz az meg a 3. dolog. Szerencsére nem te döntöd el.

2llkedő 2014.02.09. 10:56:58

@Bolsi Buster: Az érveid alapján a rómaiak is szavazhatnának.

Ostorka Béla 2014.02.09. 10:57:06

1504 ember látta a cikket - ebből 7 like gyűlt ki összesen.

Még a tipikus gyűlölködő/ijesztgető banda sem tartotta erősnek.

Fail

2llkedő 2014.02.09. 10:58:12

@Ostorka Béla: "Gyűlölködőkkel"

Hol olvastál gyűlölködést?

2014.02.09. 10:59:15

@Ostorka Béla: Testvérem! Te is Orbán bábja vagy. Csak azért kellesz neki, hogy hatalmon maradhasson. Azonnal eldob, mint egy csokipapírt, összegyűrve, ha már nem kellesz!
Mondjak példákat? kisgazdák, MDF, Csurkáék...
Viszont korábbi ellenfélként lehet jövőd: MSZMP...
Pozsgai elvtárs...lés még sokan mások. Semmilyen haza, erkölcs, magyarság, tradíció és hasonló érzelmi alapú bullshitek nem befolyásolják döntését.
Bélám, te is csak egy szám vagy, valahol a sor végén...
Egy senki. Csereszabatos. Most épp szükség van rád, de ha rosszul bólogatsz, mehetsz!
Játszunk el a gondolattal: Orbán választást nyer, de kiderül, a határon túliak nagyobb arányban szavaztak ellene, mint mellette. Mit gondolsz, mi lesz a következmény? Mindjárt a HAZA ellen törő, ármánykodó, idegenlelkű , román-szlovák érdekeket kiszolgáló büdöskommunista leszel, függetlenül attól, hová húztad az ikszet! ne legyenek illúzióid.

2llkedő 2014.02.09. 10:59:23

@Bolsi Buster: Jut is eszembe! A törökökkel hogy állunk?

Ostorka Béla 2014.02.09. 11:01:44

@félázsiai 2llkedő:

Ezt írta a fickó:

"Csak egyet mondj , kulhoni kretén... "

Nos, ha csak az érveimmel lettek volna gondjai, lekreténez. De miután folyamatosan allcaps-el ír, egyenesen kiemeli, hogy nem akármilyen kretén vagyok, hanem külhoni.

Ez barátom gyűlölködés. Ezért nincs miért vele pazaroljam időmet.

Amúgy meg nem vagyok külhoni.

2014.02.09. 11:04:03

@Bolsi Buster: Érdekes a link! Mindjárt kiderül, hogy Horvátországba, Ausztriába többen vándoroltak be, mint Magyarországra.
Egy másik apró tényecske, ami elkerülte becses figyelmedet. Ezer főre vetített adatok(-:
(hangosan röhög)

2014.02.09. 11:04:59

@Ostorka Béla: Amúgy meg nem vagyok külhoni."
A kretént nem cáfolod?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 11:05:07

@Móg:

A kisebbségi mandátum a magyar parlamentben butaság, ebben teljesen igazad van. De ez nem kapcsolódik amásik ügyhöz.

vontod75 2014.02.09. 11:06:47

@Bolsi Buster: magyarországi demográfiai tartalék jelenleg a rejtett erőforrásokban van. Az a székely, csángó, vagy partiumi magyar aki megtapasztalja azt az érzést, hogy a trianoni határ átlépésével "román" lesz nem sokáig fog a csonka ország területén maradni...

2014.02.09. 11:07:26

@Bolsi Buster: Ez csak természetes. A baloldal nagy hibája hogy sehogy sem segítette őket. Most jön a fizetség. "

Ez szerinted mennyire utal a magyarság iránti elkötelezettségre? Ha rám szavazol, akkor magyar vagy, ha nem, akkor román?,????
Szánalmas a gondolkodásod. Seggbe basznak, de neked tetszik...

2llkedő 2014.02.09. 11:09:07

@maxval a gondolkodó birca:
Állítólag újságíró vagy, de egy egyszerű kérdésre képtelen vagy válaszolni.

Milyen saját dolgod van Magyarországon?

Bolsi Buster 2014.02.09. 11:10:34

@Könnyen elkaptuk, uram!: Igen, és? Ausztráliába még többen.

Bolsi Buster 2014.02.09. 11:11:10

@vontod75: Orbán jó irányba neveli a maradék hülyéket.

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 11:13:36

@Bolsi Buster:
" A baloldal nagy hibája hogy sehogy sem segítette őket. Most jön a fizetség. "

A baloldal reálisan gondolkodott...
Orvbán most meg learatja a populista-demagóg politikája gyumolcsét...megvezetett kulhoni magyarok meg eldontik hogy Én hogyan éljek !
Remélem az elso lépésuk az lesz , hogy visszavonják a szavazati jogot...akkor is , ha a baloldalra szavaznak , mert akkor se korrekt !!!!

2llkedő 2014.02.09. 11:14:33

@Bolsi Buster: "a maradék hülyéket."

Jól mondtad! Maradékot.

Ostorka Béla 2014.02.09. 11:17:20

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Bazki, de ott van ez poén, pfűűű.

Minek cáfoljam, ha az a fickó annak tart. Vagy most kezdjen el érdekelni, hogy random anonim internetezőnek mi a véleménye.

Bolsi Buster 2014.02.09. 11:25:40

@Könnyen elkaptuk, uram!: 'Ez szerinted mennyire utal a magyarság iránti elkötelezettségre?'

Nem muszáj senkinek se Orbánra szavazni.

Bolsi Buster 2014.02.09. 11:26:36

@dr kíváncsivagyok: 'A baloldal reálisan gondolkodott...
Orvbán most meg learatja a populista-demagóg politikája gyumolcsét...megvezetett kulhoni magyarok meg eldontik hogy Én hogyan éljek !'

Igy van. Nem a megvezetett mo-i prolik lesznek az akadályai a nemzetegyesítésnek.

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 11:30:59

@Ostorka Béla:
Ha ez vígasztal...nem csak téged tartalak kreténnek,..hanem az osszes órvbánfanatikust...

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 11:32:33

A romániai magyarok miért nem kérnek választójogot a Nemetektol , az Osztrákoktól ,az Angologtól ??
Kulon-kulon is tobben élnek náluk....

2014.02.09. 11:38:32

@maxval a gondolkodó birca: Mondtam: állampolgár vagyok, ez a dolgom. "
Húbazz! Ez a dolgod? Főállású állampolgár? Te jó ég! IQ teszt? Negatív? Mert csak akkor lehetsz a NER része!

2014.02.09. 11:39:45

@Ostorka Béla: Minek cáfoljam, ha az a fickó annak tart."
Jogos. Egyáltalán, kár volt belemenni.

Egyallampolgar 2014.02.09. 11:41:55

Tetszett a poszt. Bár az hogy, "kétségtelenül profi érzelmi manipuláció" nem vettem észre.
Szerintem közönséges és elcsépelt ez a stílus. A bejegyzés következtetéseivel egyetértek, de az NVI nemzetiorbán hányingerkeltő maszlagosságán nem lepődtem meg.
Ilyen ellenzékkel ez is belefér.

2014.02.09. 11:45:06

@Bolsi Buster: Kár, hogy fogalmad sincs, hogyan kell értelmezni egy statisztikát.
Mert ugye Franciaország csak 1,1
Magyarország 1,4
Míg Isle of Man 7,4
Azért látszik , hogy mennyire hangsúlyos Man szigete bevándorlás szempontjából, és mennyire elhanyagolható Franciaország?
Segítek, mert még így is magas lesz neked:
Franciaország esetén ez 690 ezer
Magyarország 140 ezer (nagy jóindulattal)
Man szigetén meg 600 fő

nu pagagyí 2014.02.09. 11:46:20

A permanens választási csalássorozat újabb darabja ez a propagandafilm. Választást hazudik.

2014.02.09. 11:56:37

@dr kíváncsivagyok: végigolvastalak, csak gratulálni tudok, ennyi gyűlölködő fa..szságot. Nem kis teljesítmény.
Rettentően sötét vagy!

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 11:56:43

@Bolsi Buster:
"Nem muszáj senkinek se Orbánra szavazni. "

Még...
csak erosen ajánlott...pl. a CBA dolgozóknak,...a kozszférában dolgozóknak...
A Haza meg nem lehet ellenzékben...
Eszem megál , hogy egy suttyó magának és elvtársainak le és elfoglalja a Hazát !?

nu pagagyí 2014.02.09. 11:58:38

@Bolsi Buster: Te sem fogsz dönteni semmiről. A Te sorsoddal vitéz Kakafalvy Tivadar fog rendelkezni, ha hagyjuk még ezeket pár évig berendezkedni.

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 11:59:32

@tfedo:
" végigolvastalak, csak gratulálni tudok, ennyi gyűlölködő fa..szságot. Nem kis teljesítmény.
Rettentően sötét vagy! "

Inkább elkeseredett...hogy egy túlmozgásos kupec demoralizálhat egy országot és populista demagógiájával megfertoz olyan ,..egyébként jobb sorsra érdemes embereket ,..mint te...
Gondolom te se kreténnek szulettél,..csak azzá váltál orvbanisztán sivár foldjén...

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 12:02:16

@tfedo:
"Rettentően sötét vagy! "

Ti meg a világosság egyenes beszéddel ,tiszta szavakkal és tiszta erkolccsel irányított országában...

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 12:14:44

@tfedo:
"végigolvastalak, csak gratulálni tudok, ennyi gyűlölködő fa..szságot. Nem kis teljesítmény.
Rettentően sötét vagy! "

...mert gyulolom a demagóg , populista embereket a vezetojukkel egyutt...
Nem torekszem az elpusztításukra - veletek ellentétben- csak szeretném , ha annak megfeleloen lennétek az ország életében jelen,...amennyien vagytok...annyi pozíciót foglalnátok el, nem az egész országot !
Van hely számotokra is , minthogy a Jobbiknak is megfelelo teret kell adni hogy egymás kozt kifejthessék korcs eszméiket...
De ha azt mondod,..hogy ez az ország csak a ti értékrendetekkel bíró suttyók országa,..akkor kikiabál belolem az európai ...és ez néha haragos és hangos...

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 12:17:55

@Egyallampolgar:
"Tetszett a poszt. Bár az hogy, "kétségtelenül profi érzelmi manipuláció" nem vettem észre."

Igen,...ez volt a céljuk...és úgy látom sikeresen...

Bolsi Buster 2014.02.09. 12:25:09

@dr kíváncsivagyok: Szerintem is ajánlott de mi köze ennek bármihez?

Sárga Pecsenyekacsa 2014.02.09. 12:28:35

@Ostorka Béla: Semmilyen miniszterelnök nem kellene bele.

Bolsi Buster 2014.02.09. 12:29:18

@dr kíváncsivagyok: 'Van hely számotokra is , minthogy a Jobbiknak is megfelelo teret kell adni hogy egymás kozt kifejthessék korcs eszméiket...'

....:) nem osztotok ti európai demokraták itt lapot. Meg nektek se osztanak.

Sárga Pecsenyekacsa 2014.02.09. 12:31:31

@Könnyen elkaptuk, uram!: És akkor vegyük még a "pártfüggetlen" szó jelentését is. :-) Jót röhögtem a kijelentésén.

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 12:43:18

@tfedo:
"Megmondom mert kikiabál beloled az európai... "

Te ezt sértésnek szántad, félázsiai barátom ?

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 12:45:29

@Bolsi Buster:
" nem osztotok ti európai demokraták itt lapot."
Nem sokáig fogjátok félázsiai eszmékkel és módszerekkel félrevezetni az országot...

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 12:48:08

A Fidesz listáján második Semlyén doktor...
ez kell nektek...fehér ló meg ájtatos szoveg...

dr kíváncsivagyok 2014.02.09. 12:50:13

@tfedo:
" Megmondom mert kikiabál beloled az európai... "

Zavar az európai gondolkodás, ugye ?
Semlyén "doktor" kell nektek...

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.09. 13:00:33

Tud valaki MSZP-s kormány idejéből ilyen szavazásra buzdító filmet mutatni ?

Csak összevetésképpen.

Jolka40 2014.02.09. 13:05:16

@Ostorka Béla: A helyzet az, hogy a román kormányon múlik elsősorban, hogy milyen az ott élő magyarok helyzete. Az ő érdekükben szükséges a magyar és a román kormány együttműködése. Attól egy külföldi magyarnak sem lesz jobb, ha a magyar parlament összetételére szavaznak.

megtürt személy 2014.02.09. 13:30:12

@maxval a gondolkodó birca:
milyen saját dolgába?!
Hány évet éltél te Magyarországon?

megtürt személy 2014.02.09. 13:33:46

@maxval a gondolkodó birca:
te annyire vagy pártfüggetlen, mint amennyire a kutyám macska

Bolsi Buster 2014.02.09. 13:40:26

@Jolka40: 'Attól egy külföldi magyarnak sem lesz jobb, ha a magyar parlament összetételére szavaznak.'

Szerencsére ezt nem te fogod eldönteni, hanem az aki fel akarja venni az állampolgárságot és szavazni is akar.

tisztapista 2014.02.09. 13:49:08

Mit keres ott 2010?
Mit keres ott Orbán Viktor?

A Trianonos nyáladzástól pedig hányok.
Horti seggét fényesre, az megy?

űrszelvény (törölt) 2014.02.09. 13:56:36

@tisztapista: Nem most kell ájvékolni, hanem az előző években nem kellett volna minden lehetséges alkalmat megragadva belerúgni egyet a nemzet határon túli részébe.

Szép is lenne, ha lennének elsőrendű és másodrendű (szavazati jog nélküli) állampolgáraink. Ahogy elnézem van még mit tanulnod európaiságból, demokráciából és nem utolsó sorban emberi jogokból!

tisztapista 2014.02.09. 14:04:09

@űrszelvény: "Nem most kell ájvékolni, hanem az előző években nem kellett volna minden lehetséges alkalmat megragadva belerúgni egyet a nemzet határon túli részébe."

Bocsi, ez félrement a részedről.

Én támogatom minden magyar állampolgárságát, és minden állampolgár szavazati jogát. És elismerem, hogy ezt Orbán és a Fidesz támogatta. És többek között ezért fogok a Fideszre szavazni.

Csak ez a videó ne lett volna, mert ez már tényleg agymosás.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 14:05:31

@félázsiai 2llkedő:

A magyar választások minden állampolgár ügye és nem az országlakosok ügye.

2014.02.09. 14:35:49

@maxval a gondolkodó birca: "A választás nem Mo. lakosainak választása, hanem a magyar állampolgároké."

Hülye. Akkor a román állampolgárok miért szavazhatnak a magyarországi választásokon? A külhoni magyarok rendelkeznek az országuk állampolgárságával és választói érdekképviseletével. Ha igaz, amit mondasz, akkor miért nem Erdélyben tartják a választásokat?

2014.02.09. 14:37:31

@maxval a gondolkodó birca: "A magyar választások minden állampolgár ügye és nem az országlakosok ügye."

Anyád. A te ügyed meg az elmegyógyászok ügye.

Bolsi Buster 2014.02.09. 14:42:21

@Orbán Mutyin: 'Akkor a román állampolgárok miért szavazhatnak a magyarországi választásokon?'

Miért ne szavaznának, ha magyar állampolgárok?

2014.02.09. 14:46:03

@Ostorka Béla: "Én magyarországi vagyok."

És hülye (nem tetted hozzá).

2014.02.09. 14:50:27

@Bolsi Buster: "Miért ne szavaznának, ha magyar állampolgárok?"

Akkor mi miért nem szavazhatunk a román parlamentre? Mi is magyar állampolgárok vagyunk.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 14:52:54

@Orbán Mutyin:

Minden román állampolgár szavazhat a román választásokon, ugyanúgy ahogy minden magyar állampolgár is a magyar választásokon.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 14:54:09

@Orbán Mutyin:

Román állampolgár nem szavazhat a magyar választásokon, szóval ezt rosszul tudod.

Bolsi Buster 2014.02.09. 14:57:29

@Orbán Mutyin: Ha román állampolgár vagy nyugodtan szavazhatsz. Nincs itt probléma.

2014.02.09. 14:58:22

@maxval a gondolkodó birca: Látom, ma te vagy itt az ügyeletes Orbán-troll, aki több néven nyomja a süketelést. Ugye, azt mondta a lebarnult vezíred, hogy nincs kétféle állampolgárság. Ezek szerint mégis van, mert mi nem szavazhatunk a román parlamentre, ők viszont igen. Akkor itt valaki hazudott.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 14:59:28

@Bolsi Buster:

Ez nyilvánvaló: minden magyar állampolgár szavazhat.

Bolsi Buster 2014.02.09. 15:00:24

@Orbán Mutyin: 'nincs kétféle állampolgárság. Ezek szerint mégis van, mert mi nem szavazhatunk a román parlamentre, ők viszont igen.'

- Ne tetesd magad hülyébbnek mint amilyen vagy..:)

2014.02.09. 15:00:54

@maxval a gondolkodó birca: "Román állampolgár nem szavazhat a magyar választásokon, szóval ezt rosszul tudod."

Hazudsz. Minden erdélyi magyar román állampolgár, mint ahogy a vajdaságiak is szerb állampolgárok. Ostoba fasz.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 15:01:29

@Orbán Mutyin:

Egy nickem van és nem vagyok Fidesz-szavazó.

Hol itt a kétféleség? Román nem szavazhat a magyar választásokon, magyar meg a románon, hol a gond?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 15:04:00

@Orbán Mutyin:

Egy magyar nemzetiségű erdélyi nem szavazhat, ha román állampolgár csak. Magyar állampolgárság nélkül nincs szavazati jog. Az pedig, hogyvalakinek van esetleg més állampolgársága is a magyar mellett, nem releváns.

nu pagagyí 2014.02.09. 15:04:40

@Bolsi Buster: Szavazhatnak, ha részt vesznek a közteherviselésben is. Nem Romániában természetesen, hanem nálunk. Az alaptörvényed ugyanis még mindig azt hazudja, hogy köztársaság vagyunk. Nem ártana olvasgatnod a mesegyűjteményt.

2014.02.09. 15:04:49

@Bolsi Buster: " Ne tetesd magad hülyébbnek mint amilyen vagy..:)"

Annyira hülye, mint te nem vagyok, éppen ezért kérek egyenlő elbírálást, egyenlő állampolgári jogokat a külhoniakkal. Feltéve, hogy egyforma állampolgárok vagyunk. Ugye nem érted, csicska?

Bolsi Buster 2014.02.09. 15:06:04

@nu pagagyí: A szavazásnak semmi köze a közteherviseléshez sehol.

mondjuk én nem vagyok ellensége hogy legyen hozzá köze, de az mszp sikítva menekülne ettől..:)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 15:09:49

@nu pagagyí:

A közteherviselés 1920 óta nem feltétele aszavazati jognak Mo-n. Először Károlyi törölte el 1919-ben, majd Horthy 1920-ban.

2014.02.09. 15:13:36

@maxval a gondolkodó birca: "Román nem szavazhat a magyar választásokon"

Megint hazudsz. Szavazhat, ha van magyar állampolgársága.

"Egy magyar nemzetiségű erdélyi nem szavazhat, ha román állampolgár csak."

Ne hazudj és ne terelj. Hagyd most a nemzetiséget, mert állampolgárságról beszélünk. Különben miért akarod megvonni egy magyar nemzetiségű erdélyitől a szavazati jogot? Csak mert román állampolgársága van? De szemét vagy!

"Az pedig, hogyvalakinek van esetleg més állampolgársága is a magyar mellett, nem releváns."

Dehogynem, te idióta. Éppen ez a releváns, hogy nem egyforma állampolgárok vagyunk, bármit mond a felcsúti vajda főnököd.

2014.02.09. 15:17:31

@maxval a gondolkodó birca: "A közteherviselés 1920 óta nem feltétele aszavazati jognak Mo-n."

Akkor szépen meg is fogalmaztad ennek az országnak a tragédiáját.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 15:27:44

@Orbán Mutyin:

A szavazati jog jogi és nem etnikai kérdés. Aki magyar nemzetiségű, de nem magyar állampolgár, az nem szavazhat. Aki pedig nem magyar nemzetiségű, de magyar állampolgár, az szavazhat. Mit nem értesz?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 15:33:41

@Orbán Mutyin:

Egyforma állampolgárok vagyunk, minden magyar egyenlő.

2014.02.09. 15:34:28

Megint terelgetsz. Egyforma állampolgárságunk van a külhoniakkal vagy nem? Ez a kérdés. Látom, te nem érted.

"A szavazati jog jogi és nem etnikai kérdés."

Valóban? Akkor miért adtatok szavazati jogot egy más országban élő etnikai kisebbségnek? Megint hazudtál?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 15:34:55

@Orbán Mutyin:

Ez a nemzetközi gyakorlat, ez nem valamiféle magyar sajátosság.

2014.02.09. 15:36:51

@maxval a gondolkodó birca: "Egyforma állampolgárok vagyunk, minden magyar egyenlő."

Akkor tehát szavazhatok a román parlamentre is. Mert ha nem, akkor most is hazudtál.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 15:37:00

@Orbán Mutyin:

Nem adható szavazati jog etnikai alapon, tévedsz. Hiába vsgy magyar, nem szavazhatsz, ha nincs magyar állampolgérságod.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 15:38:13

@Orbán Mutyin:

Román állampolgárságod van? Ha igen, szavazhtsz a román választásokon. Hol a gond?

Bolsi Buster 2014.02.09. 15:38:20

@Orbán Mutyin: 'Valóban? Akkor miért adtatok szavazati jogot egy más országban élő etnikai kisebbségnek? Megint hazudtál?'

Senki nem kapott szavazati jogot se egyénileg, se kollektívan. Szóval igen, hazudtál.

2014.02.09. 15:40:27

@maxval a gondolkodó birca: "Ez a nemzetközi gyakorlat, ez nem valamiféle magyar sajátosság."

Tudom, a baltás gyilkos kiadatása egy muszlim államnak is nemzetközi gyakorlat, ugye?

2014.02.09. 15:43:45

@Bolsi Buster: Jobb, ha kimaradsz ebből, mert azt sem tudod miről beszélsz.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 15:44:07

@Orbán Mutyin:

Nem, nem az. De ez hogyan kapcsolódik a szavazati joghoz?

2014.02.09. 15:47:33

@maxval a gondolkodó birca: "Román állampolgárságod van? Ha igen, szavazhtsz a román választásokon. Hol a gond?"

A gond ott van, hogy azt hazudtad, hogy "Egyforma állampolgárok vagyunk, minden magyar egyenlő."

Tehát mégsem, mert ők egyenlőbbek egy állampolgársággal.

Bolsi Buster 2014.02.09. 15:49:43

@Orbán Mutyin: Majd ha te is kérsz román állampolgárságot, és meg is kapod, mint ők a magyart, akkor egyenlő leszel.....:)))

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 15:51:35

@Orbán Mutyin:

Az, hogy valakinek egynél több állampolgársága van, nem teszi őt több joggalrendelkezővé egy adott állampolgársága szempontjából.

2014.02.09. 16:04:35

@maxval a gondolkodó birca: "Nem adható szavazati jog etnikai alapon, tévedsz."

Akkor a külhoniak a kék szemük alapján kaptak állampolgárságot? Nem tudnál egyetlen mondatot leírni, amelyikben ne lenne hazugság?

"Az, hogy valakinek egynél több állampolgársága van, nem teszi őt több joggalrendelkezővé egy adott állampolgársága szempontjából."

Hogyne: két helyen is szavazhat, úgy hogy az egyikhez gyakorlatilag nincs köze. Ha zavarosan is, de megint marhaságot írtál.

@Bolsi Buster: Bakker, akkor hazudott a vezéred? :D

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 16:09:19

@Orbán Mutyin:

Attól, hogy x 2 ország állampolgára, melyből az egyik Mo., még ninstöbbletjoga Mo-n.

Nins köze hozzá? Devan, hiszen állampolgár.

nu pagagyí 2014.02.09. 16:12:33

@maxval a gondolkodó birca: Az állampolgárság vonja maga után a közteherviselésben való kötelező részvételt, amiben sajnos, a születésüknél fogva máshol élő, másik országot gazdagító polgáraink nem tüsténkednek, pedig képességeik és lehetőségeik meglennének. Utóbbi miatt a nemDr. Schmitt-féle alaptörvény szerint a közteherviselés rájuk nézve is kötelező lenne (alaptörvény o) pont). Én a helyükben nem szavaznék, akkor sem, ha a magyarországi magyar polgárok rovására szavazati jogot kaptak.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 16:12:58

@Orbán Mutyin:

A magyarok állampolgárságot kaptak, nem szavazati jogot. Aszavazati jog ax állampolgérság következménye.

nu pagagyí 2014.02.09. 16:15:07

@maxval a gondolkodó birca: A közteherviselés nem feltétel, hanem kötelesség (Alkotmány, alaptörvény).

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 16:15:59

@nu pagagyí:

Nem így van. A közteherviselésben nem szempont az állampolgárság. A Mo-n élő külföldi nem mondhatja, hogy ő nem fog adót fizetni, hiszen nemmagyar állampolgár. Ugye? S közben NEM szavazhat!

dual824 2014.02.09. 16:26:27

@maxval a gondolkodó birca: Abszolut biztos vagyok benne, hogy legbelül egy szavadat sem hiszed el.

Bolsi Buster 2014.02.09. 16:35:37

@maxval a gondolkodó birca: A magyarok nem kaptak állampolgárságot.

nu pagagyí 2014.02.09. 16:51:12

@maxval a gondolkodó birca: A magyarországi állandó lakhellyel rendelkező külföldi állampolgár szavazhat az önkormányzati választásokon. Ez így rendben is van.

nu pagagyí 2014.02.09. 16:59:15

@maxval a gondolkodó birca: Még egy gondolattal hozzájárulok birkaságod tökéletestéséhez: Én utálok egy olyan klub tagja lenni, ahol csak én fizetek tagdíjat, a többiek pedig csak a kaviárt jönnek felzabálni.

Bolsi Buster 2014.02.09. 17:04:39

@nu pagagyí: Mindig a farhátas száraztésztások vevők az ilyen dumákra hogy ők fizetnek mások kaviárjáért...:))

2llkedő 2014.02.09. 17:30:44

@maxval a gondolkodó birca:
"A magyar választások minden állampolgár ügye és nem az országlakosok ügye."

Figyelj, te szerencsétlen egoista fideszbirka független újságíró!

Kérdés:

Milyen saját dolgod van neked Magyarországon?

Melyik szóval nem vagy tisztában? Vagy a szavak összerakásával van gondod?

Válaszolj a kérdésre, ne terelj, mint Piktorod!

2llkedő 2014.02.09. 17:32:31

@maxval a gondolkodó birca: "Egyforma állampolgárok vagyunk, minden magyar egyenlő."

Kivéve a Gyevi bírót, meg a 18 éven aluliakat, a börtöntöltelékek, stb.

2llkedő 2014.02.09. 17:36:59

@maxval a gondolkodó birca: "Aszavazati jog ax állampolgérság következménye."

A szavazati jog megadása nem kötelező, mivel szerzett jog.

Eriggyé mán ezzel a "de nekem jogom van hozzá" dedós szövegeddel!

Majd ha kötelességeid is lesznek, akkor lesz jogod!

Addig KIBIC vagy, és KIBICNEK KUSSSS!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 18:01:48

@nu pagagyí:

Csak ha a külföldi EU-állampolgár és akkor sem szavazhat a parlamenti választáson.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 18:03:23

@félázsiai 2llkedő:

Alkotmányjogilag aggályos a szavazási jog megvonása.

2llkedő 2014.02.09. 18:04:31

@maxval a gondolkodó birca:

Még mindig nem érted a kérdést narancsbirka?

Milyen saját dolgod van Magyarországon?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 18:06:46

@félázsiai 2llkedő:

Nem fogok tízszer válaszolni ugyanarra a kérdésre

2llkedő 2014.02.09. 18:07:27

@maxval a gondolkodó birca: Mi az az alkotmányjog, ha alkotmány nincs?

2llkedő 2014.02.09. 18:08:03

@maxval a gondolkodó birca:

Fasz ki van veled! Egyszer sem válaszoltál!

2llkedő 2014.02.09. 18:11:16

@maxval a gondolkodó birca:

Az, hogy állampolgár vagy, az nem válasz.

Akkor most válaszolj a kérdésre:

Milyen dolgod van neked Magyarországon?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 18:11:29

@félázsiai 2llkedő:

Így igaz. A kibic nem is szavazhat, pl. az idegen állampolgárok.

2llkedő 2014.02.09. 18:12:42

@maxval a gondolkodó birca:
A kibic az az, aki felelősség nélkül beleszól más dolgába.

Milyen saját dolgod van neked Magyarországon?

2llkedő 2014.02.09. 18:14:15

@maxval a gondolkodó birca:

Összekevered a szezont a fasommal, mit Piktorod.

A videón is az szerepel, hogy a Nemzet választ.

A nemzet nem azonos az állammal!

2llkedő 2014.02.09. 18:43:53

@maxval a gondolkodó birca:

Kérdésre a válasz?

És ne gyere azzal az érveléssel, hogy azért van jogod hozzá, mert jogod van hozzá.

Az elején azt mondtad, hogy a saját életedbe szólsz bele. Akkor vezesd már elő, hogy milyen saját életed van Magyarországon?

És arra is jó lenne mellébeszélés nélkül válaszolni, amit már egy másik blogban is feltettem, hogy bele szólsz-e a gyerekeid, szüleid, nagyszüleid, unokatestvéreid életébe? És ha nem, akkor miért nem, pedig a családodhoz tartoznak?

2llkedő 2014.02.09. 18:44:49

@maxval a gondolkodó birca:
Mégis bólogatós kutyát játszol a skoda hátuljában.

pocaklakó minimanó 2014.02.10. 08:10:45

EZEK SZERINT A MÉLYSÉGESEN ELFOGULATLAN TOPICGAZDA INGERKÜSZÖBÉT VALAHOGY CSAK NEM ÉRTE EL A MASZOPOS DROID AUSZTRIAI BANKSZÁMLÁJA.

BEZZEG MÁSKOR ENNÉL KEVESEBBÉRT IS ITT SZOK' VERGŐDNI - MÉLYSÉGES ELFOGULATLANSÁGÁBAN... :)

pocaklakó minimanó 2014.02.10. 08:14:50

@félázsiai 2llkedő:

"Majd ha kötelességeid is lesznek, akkor lesz jogod!"

Majd ha elmagyarázod, hogy a szavazati jog megadása és az általad vágyni látott kötelességek között miféle összefüggés van...

És hol írják elő...

2llkedő 2014.02.10. 08:52:31

@pocaklakó minimanó: Baszod!

Mi köze ennek a témához?

pocaklakó minimanó 2014.02.10. 09:19:47

@félázsiai 2llkedő:

"KIBICNEK KUSSS!"

Hölgyeim és uraim, a ballib érvkészlet kifinomultságát olvashatták. :)

pocaklakó minimanó 2014.02.10. 09:20:23

@félázsiai 2llkedő:

"Elvi kérdés!"

Ahány ember, annyi elv. Aztán vagy jó a tiéd vagy sem.

Inkább: sem.

pocaklakó minimanó 2014.02.10. 09:23:50

@félázsiai 2llkedő:

"Mi köze ennek a témához?"

Ez csak offos volt. Arra írtam be, hogy korábban a lúzer topicgazda próbálgatta magáról azt bizonygatni, hogy őt oldalfüggetlenül bántják a közéleti visszásságok, erre föl amikor Ballibfalva-Alsóról jön egy szaftos kis botrány, akkor a füle botját sem mozgatja, miközben a másik oldal botrányait illetően azonnal reagál.

Pár év múlva meg teljes lelki nyugalommal fogja magáról azt állítani, hogy ő ezt a mostani szoci botrányt is mélységesen elítélte - csak sehol nem lesz nyoma, tehát bemondásra kell neki elhinni bármit.

Megtehetné, hogy gyorsan nyit egy szociekéző posztot, de olyan érzésem van, hogy nem nagyon fog - vagy csak jó nagy késéssel és hosszas rábeszélés után.

Mert ő nem mér kettős mércével és mert ő őszinte... muhaha! :)

pocaklakó minimanó 2014.02.10. 09:55:14

A választási jogról...

Mellesleg képzeljük csak el, hogy...

a) valaki külföldre települ át, ott van bejelentett lakcíme pl. fél éve (végleges áttelepülés), de mivel továbbra is csak magyar állampolgár (a másikat még nem kapta meg pl.), így ott azért nem szavazhat, mert nem állampolgár, míg itt azért vennék el tőle, mert nem itt lakik ÉS

b) valaki hosszú évek óta külföldön él, de van állandó bejelentett magyarországi lakcíme (nem végleges áttelepülés papíron, de gyakorlatban igen; az állandónak meg nincs elévülési ideje), így bár évek óta nem szól bele az itthoni közösség életébe, mégis szavazhat.

2llkedő 2014.02.10. 11:21:19

@pocaklakó minimanó: Ha nem tudnád, ez kártyás kifejezés.
És ha jól gondolom, jobboldaliak között is vannak kártyások.

2llkedő 2014.02.10. 11:23:34

@pocaklakó minimanó: "Ahány ember, annyi elv. Aztán vagy jó a tiéd vagy sem."

Gondolom voltál gyerek, és ahogy elnézem a nevedet, van is gyereked. Próbáld végig gondolni, mit is mondtak neked a szüleid, és mit is vársz el a gyerekedtől.

2llkedő 2014.02.10. 11:35:35

@pocaklakó minimanó: Kérdésem hozzád is:

Te beleszólsz-e szüleid, nagyszüleid, testvéreid, gyerekeid életébe, ha külön háztartásban éltek?

2llkedő 2014.02.10. 11:37:39

@pocaklakó minimanó: A fantáziavilágoddal, képzelgéseiddel nem tudok vitatkozni.

pocaklakó minimanó 2014.02.10. 13:44:59

@félázsiai 2llkedő:

"Próbáld végig gondolni, mit is mondtak neked a szüleid, és mit is vársz el a gyerekedtől."

És ez most hogy jön ide? Te írtál arról, hogy ELV. Én pedig azt írtam, hogy ami számodra elv, a más számára nem biztos, hogy az - és fordítva.

pocaklakó minimanó 2014.02.10. 13:45:45

@félázsiai 2llkedő:

"Te beleszólsz-e szüleid, nagyszüleid, testvéreid, gyerekeid életébe, ha külön háztartásban éltek?"

Meg fogsz lepődni, de te is beleszólsz sok olyan dologba, amihez állítólag semmi közöd.

pocaklakó minimanó 2014.02.10. 13:46:20

@félázsiai 2llkedő:

"...nem tudok vitatkozni."

Elég lett volna csupán ennyit leírnod.

Örülök, hogy segíthettem.

2llkedő 2014.02.10. 15:16:09

@pocaklakó minimanó: Összekevered a vélemény nyilvánítást a beleszólással!

A kérdésem ugyan az:
Te beleszólsz szüleid, gyerekeid, testvéreid életébe, ha külön háztartásban éltek? Ha nem, akkor miért nem, pedig vérrokonok vagytok?
A kérdésre válaszolj, és ne terelj úgy mint az a birka.

2llkedő 2014.02.10. 15:17:18

@pocaklakó minimanó: Én vitatkozni tudok, ha van vitapartner. Te nem az vagy. Egy felsőbbrendű lény, mint te, képtelen a vitára.

pocaklakó minimanó 2014.02.11. 10:02:16

@félázsiai 2llkedő:

Vitapartnerségről...

"Mellesleg képzeljük csak el, hogy...

a) valaki külföldre települ át, ott van bejelentett lakcíme pl. fél éve (végleges áttelepülés), de mivel továbbra is csak magyar állampolgár (a másikat még nem kapta meg pl.), így ott azért nem szavazhat, mert nem állampolgár, míg itt azért vennék el tőle, mert nem itt lakik ÉS

b) valaki hosszú évek óta külföldön él, de van állandó bejelentett magyarországi lakcíme (nem végleges áttelepülés papíron, de gyakorlatban igen; az állandónak meg nincs elévülési ideje), így bár évek óta nem szól bele az itthoni közösség életébe, mégis szavazhat."

NEM MEGLEPŐ (EGYÁLTALÁN NEM), HOGY NINCS REAKCIÓ. :)

2llkedő 2014.02.11. 10:47:00

@pocaklakó minimanó:

"a) valaki"
"b) valaki"

Mit vitatkozzak egyedi esetekről?

Fideszbirka barátunk se érti meg, hogy nem személy szerint vele van a gond, hanem a tömeggel. A határon túliak soha nem voltak a Magyar államnak a tagjai. A nemzet nem egyenlő az állammal!
Fideszbirka barátunk megszerezte a jogot arra, hogy magyar állampolgár legyen. De ettől függetlenül a nem egoista ember tudatában van annak, hogy nem szól bele olyanba, aminek a következményei őt nem érintik, azaz nem vállal felelősséget a döntéséért, vagyis kibic.

pocaklakó minimanó 2014.02.11. 13:59:00

@félázsiai 2llkedő:

"...a nem egoista ember tudatában van annak, hogy nem szól bele olyanba, aminek a következményei őt nem érintik..."

Aha. És ha hozok olyan példát, amelybe esetleg te belszólnál - akár csupán az oldalról kibicként kiabálva -, akkor...?

pocaklakó minimanó 2014.02.11. 14:38:14

@félázsiai 2llkedő:

"...nem személy szerint vele van a gond, hanem a tömeggel."

Te meg azt nem fogod fel, hogy azok az állítólagos elveid milyen simán szembemennek az állampolgári jogokkal.

És amennyiben egy állampolgár választójoga sérül, mert a te elveid szerint ennek és annak emiatt és amiatt nem lenne szabad választania, akkor nem biztos, hogy te látod jól.

2llkedő 2014.02.11. 14:40:10

@pocaklakó minimanó: Látom, nehéz a felfogásod. Nem ugyan az, ha elmondom a véleményemet, akár kiabálva is, mint tevőlegesen beleszólni, azaz például leszavazni.

2llkedő 2014.02.11. 14:46:06

@pocaklakó minimanó: "Te meg azt nem fogod fel, hogy azok az állítólagos elveid milyen simán szembemennek az állampolgári jogokkal."

Ne kapaszkodjál már Piktorod által összehányt jogokra.
És itt nem a jogról van szó, hanem arról, hogy egyáltalán milyen alapon kapnak állampolgárságot azok, akik soha életükben nem is éltek Magyarországon?

Állampolgár nem egyenlő a nemzetpolgárral!

A nép a népszavazáson nem támogatta, hogy a határon túliak kapjanak állampolgárságot.
Piktorka diktatórikus módon, a saját érdekei miatt megadta nekik, úgy hogy akkor még arról volt szó, hogy nem kapnak szavazati jogot. Most pedig már szavazati jogot is kaptak. Gondolom, eljutunk odáig is, hogy nyugdíjat is fognak kapni, mert állampolgári joguk.

"És amennyiben egy állampolgár választójoga sérül,"

Melyik állampolgárnak melyik szavazati jogáról beszélsz?

2llkedő 2014.02.11. 14:57:34

@pocaklakó minimanó: De ha már itt tartunk, akkor még nem kaptam választ arra a kérdésemre, hogy:

Te beleszólsz-e szüleid, nagyszüleid, testvéreid, gyerekeid életébe, ha külön háztartásban éltek?
És te hagyod, hogy szüleid, nagyszüleid, testvéred bele szóljanak a te életedbe? Hogy megmondják, hogy nálatok ki kezelje a pénzt, ki döntsön fontos kérdésekről, stb.? Ez azt hiszem csak, és kizárólag a Te és a párod dolga. Senkinek nincsen joga ebbe beleszólni, még ha vérrokonság is van köztetek. Mert a szeretet az ilyen.

pocaklakó minimanó 2014.02.11. 15:35:30

@félázsiai 2llkedő:

"És itt nem a jogról van szó, hanem arról, hogy egyáltalán milyen alapon kapnak állampolgárságot azok, akik soha életükben nem is éltek Magyarországon?"

Nézz már körül, légy szíves, hogy ez a megoldás hány demokratikus európai országban lehetséges.

Jus sanguinis.

pocaklakó minimanó 2014.02.11. 15:36:33

@félázsiai 2llkedő:

"Melyik állampolgárnak melyik szavazati jogáról beszélsz?"

Nézzük például ezt: "b) valaki hosszú évek óta külföldön él, de van állandó bejelentett magyarországi lakcíme (nem végleges áttelepülés papíron, de gyakorlatban igen; az állandónak meg nincs elévülési ideje), így bár évek óta nem szól bele az itthoni közösség életébe, mégis szavazhat."

pocaklakó minimanó 2014.02.11. 15:47:42

Egy rakás olyan ismerősöm él évek óta külföldön, aki csak sátoros ünnepeken teszi be a lábát Magyarországra, de itt van bejelentett lakcíme, ragaszkodik az állampolgárságához - mégis van pár itthoni tehetséges, akik szerint nekik nem lenne szabad szavazniuk, mert "külön háztartásban" élnek.

Csak tudnám, miért? :)

2llkedő 2014.02.11. 16:04:35

@pocaklakó minimanó: "Nézz már körül, légy szíves, hogy ez a megoldás hány demokratikus európai országban lehetséges."

Mutass egy olyan országot, ahol olyanok is megkaphatják az állampolgárságot, akik legfeljebb csak átutazóban, vagy vendégségben voltak az országban.

2llkedő 2014.02.11. 16:13:47

@pocaklakó minimanó: "de itt van bejelentett lakcíme"

"mert "külön háztartásban" élnek."

Itt van állandó lakcíme. Te is kimondtad. Külföldön "bérlőként" él. Állandó lakcíme csak egy van. A bejelentett lakcímhez kötelezettségek is járnak. Az más kérdés, hogy a kötelezettségről nem veszünk tudomást. Amikor mondjuk válásra kerül a sor, akkor jönnek elő ezek a kötelezettségek, amiket a másik orra alá lehet dörgölni.

2llkedő 2014.02.11. 16:23:51

@pocaklakó minimanó:
Mint már említettem, ott van például a fideszbirka barátunk. Ő megkapta az állampolgárságot, mert 10 évig élt Magyarországon. Addig, amíg a hozzá hasonlóak megkapják az állampolgárságot, senkit nem zavar, mivel egy csepp a tengerben. A szavazata nem oszt, nem szoroz.

Viszont Piktorkának ez a fűnek-fának adunk állampolgárságot bizony már nem ugyan az a kategória.
Emlékszel még a történelem tanulmányaidból, hogy a törökök hogyan foglalták el Buda várát? Szépen szállingóztak befelé, míg el nem érték azt a bizonyos tömeget.

A pohárba is cseppenként csepeghet a víz, míg meg nem telik a pohár, és elég csak egy légynek a pohár szélére repülni, hogy az kiboruljon.

Piktorka az egoista elképzelésével azt hiszi (jelenleg joggal), hogy majd rá fognak szavazni. De az ego nem gondolkodik, és tehet olyan lépést, ami felbőszíti a határon túliakat, és éppen ellenkezője valósul meg, mint amire számított.

Abban az esetben is helytelenítem, hogy a határon túliak döntsenek a kérdésben. Ez nem a határon túliakról szól, hanem ő értük. Nekik ott kell boldogulni, ahol élnek. Nekik kell a problémájukat megoldani, kiharcolni. Nekünk annyi jogunk van, hogy támogassuk őket. Mint egy rendes szülő.

2llkedő 2014.02.11. 17:25:31

@pocaklakó minimanó: "Egy rakás olyan ismerősöm él évek óta külföldön, aki csak sátoros ünnepeken teszi be a lábát Magyarországra, de itt van bejelentett lakcíme,"

Nyilván azért van meg itthon az állandó lakhelye, mert még nem szándékozott kint végleg letelepedni, bízik abban, hogy valami majd csak lesz Magyarországgal, illetve odakint megteremti azt az indulótőkét, amivel majd itthon el tud indulni.

2llkedő 2014.02.11. 17:29:29

@pocaklakó minimanó: A fiatalkorúak miért nem szavazhatnak? Miért nem szavazhatnak a fogvatartottak? Ők nem magyar állampolgárok?

pocaklakó minimanó 2014.02.12. 10:17:40

@félázsiai 2llkedő:

"Viszont Piktorkának ez a fűnek-fának adunk állampolgárságot bizony már nem ugyan az a kategória."

Bizony, hogy az. Ezért is ajánlottam, hogy tájékozódj, miképpen működik ez a nagyvilágban - de a tájékozódás helyett inkább továbbra is kötöd az ebet a karóhoz, hogy mindenki ostoba, csak te vagy a helikopter.

pocaklakó minimanó 2014.02.12. 10:20:05

@félázsiai 2llkedő:

"Nyilván azért van meg itthon az állandó lakhelye, mert még nem szándékozott kint végleg letelepedni, bízik abban, hogy valami majd csak lesz Magyarországgal, illetve odakint megteremti azt az indulótőkét, amivel majd itthon el tud indulni."

Igen, csakhogy a te elved szerint nekik itt coki a szavazás, mert az év legnagyobb részét nem itthon töltik, csak látogatóba járnak haza, tehát belekibicelnek a partvonalról az itteniek életébe.

És lám, mégsem vonják meg a szavazati jogukat. Nem csupán itthon: SEHOL!

Most azt kellene megmagyaráznod, hogy te MIÉRT MENNÉL SZEMBE A DEMOKRATIKUS JOGÁLLAMI GYAKORLATTAL, ha az ELVEIDET követed.

Nem lehetséges az, hogy TE LÁTOD ROSSZUL?

Persze, hogy nem, hiszen te csak jól láthatod. Eldöntötted és a valós életbeli tények nem zavarnak egy csöppet sem.

pocaklakó minimanó 2014.02.12. 10:23:28

@félázsiai 2llkedő:

"Miért nem szavazhatnak a fogvatartottak?"

Látod, erről beszélek, amikor azt mondom, hogy NEM OLVASOL, CSAK ÍRSZ ÉS ÍRSZ RENDÜLETLENÜL.

"A választójog gyakorlása a választópolgár szabad elhatározásán alapul. A szavazáson a fogvatartottak egy része is részt vehet, leadhatja voksát a pártok által állított listákra, amennyiben rendelkezik választójoggal. Részükre a bv. intézetben kell biztosítani e joguk gyakorlását. A fogvatartottak választójoga gyakorlásának biztosítása érdekében a büntetés-végrehajtás országos parancsnoka intézkedésben szabályozta a bv. intézetek eljárásának rendjét." (bvop.hu)

2llkedő 2014.02.12. 10:26:06

@pocaklakó minimanó:
Ismét:
Mutass egy olyan országot, ahol olyanok is megkaphatják az állampolgárságot, akik legfeljebb csak átutazóban, vagy vendégségben voltak az országban.

2llkedő 2014.02.12. 10:26:41

@pocaklakó minimanó: Olvasni is tudsz, vagy csak értelmezési problémáid vannak?

pocaklakó minimanó 2014.02.12. 11:20:17

@félázsiai 2llkedő:

"Mutass egy olyan országot, ahol olyanok is megkaphatják az állampolgárságot, akik legfeljebb csak átutazóban, vagy vendégségben voltak az országban."

A jus sangiuinis pont erről szól. Például az íreknél úgy is kaphatsz ír állampolgárságot, hogy valamelyik nagyszülőd ír állampolgárként született, majd kivándorolt egy távoli országba. Mindössze annyit kell tenned, hogy kitöltöd az ezt igazoló "Foreign Birth Register" nevű formanyomtatványt (megadják, hogy milyen doksikat kérnek), majd benyújtod azt akár Írországban, akár az országodban meglévő ír nagykövetségen vagy konzulátuson.

Osztjónapot!

Vagy itt egy angol nyelvű példa az olasz megoldásról: "Giuseppe Rosso is born in Italy in 1895, and emigrates in 1925. In 1927, he weds in the United States Karen Volker, an American citizen, who gives birth to a son, John, in 1929. Giuseppe becomes an American citizen in 1932, having renounced his Italian citizenship the year before. John, however, was already an American citizen because he was born in the United States (where geography is the principal determinant of citizenship). John is likewise an Italian citizen because he was born to an Italian citizen. As an infant, he could not renounce his Italian nationality, and his father could not do so for him. John remains an Italian citizen unless he ever decides to renounce this right legally." (regalis.com)

pocaklakó minimanó 2014.02.12. 11:21:15

@félázsiai 2llkedő:

Persze, hogy tudok. A TE ELVED szerint ezek a magyar állampolgárok nem szavazhatnának, mivel nem élnek itthon, tehát ne kibiceljenek bele az itteni dolgokba.

2llkedő 2014.02.12. 11:52:19

@pocaklakó minimanó:

"""Nyilván azért van meg itthon az állandó lakhelye, mert még nem szándékozott kint végleg letelepedni, bízik abban, hogy valami majd csak lesz Magyarországgal, illetve odakint megteremti azt az indulótőkét, amivel majd itthon el tud indulni."""

Az ismerőseidnek itthon van az állandó lakhelye. Odakint ideiglenesen tartózkodik.
Ha egy fiatal elmegy egy másik városba egyetemre és ott koleszos lesz, vagy albérletbe megy, akkor ott ideiglenesen tartózkodik. A közös háztartás továbbra is az, ahová állandóra van bejelentve. A határon túliak nem éltek, és valszeg nem is fognak Magyarországon élni, azaz nincs állandó lakhelyük Magyarországon. Nekik a közös háztartás az, ahova be vannak jelentve állandóra. Az az otthonuk.

2llkedő 2014.02.12. 11:57:59

@pocaklakó minimanó: És ha még nem vetted volna észre, akkor nem azok szavazati jogáról beszélek, akik úgy állampolgárok, hogy megszerezték a jogot arra, hogy állampolgárok legyenek ( itt születtek, itt éltek egy bizonyos ideig, azaz részt vettek a közösség életében), hanem azokról, akik csak amiatt kaphatják meg az állampolgárságot, hogy magyarul beszélnek, és valamikor Nagy-Magyarországhoz tartozó területen élnek. Pedig az erdélyiek a magyaroknak az egyik ága. Ők székelyeknek mondják magukat.

Az ír példád megint csak egyedi eset.

pocaklakó minimanó 2014.02.12. 12:56:51

@félázsiai 2llkedő:

Teljesen mindegy, hogy ki hogyan szerezte az állampolgárságát. Ha megvan neki, akkor nem rugózhatsz azon, hogy SZERINTED neki nem járna, mert izé és ezmegaz.

Másfelől pedig a megadott példák (amelyeket továbbra is elfelejtettél megköszönni) pont azt mutatják meg, hogy azokban az országokban is kaphatsz úgy állampolgárságot, hogy ahhoz az általad vágyott feltételrendszernek nem kell teljesülnie.

Akkor ismét felmerül a kérdés: BIZTOS TE LÁTOD JÓL?

pocaklakó minimanó 2014.02.12. 12:59:15

@félázsiai 2llkedő:

Megbocsáss, de a te "ELVED" az elején még pont arról szólt, hogy az, aki NEM ÉL ITT, az ne ugasson bele. Szó sem volt bejelentett lakcímről, meg ilyesmikről: ÉLÉSRŐL volt szó.

Gondoltam segítek.

2llkedő 2014.02.12. 13:45:04

@pocaklakó minimanó:
"Teljesen mindegy, hogy ki hogyan szerezte az állampolgárságát."

Épp itt van Piktorkád hazugsága.

És te erre a hazugságra hivatkozol?

2llkedő 2014.02.12. 14:07:28

@pocaklakó minimanó: "aki NEM ÉL ITT"

Nem ezt írtam, hanem külön háztartásról, de rá se ránts!

Elfelejtettél még mindig válaszolni a kérdésemre:

Te beleszólsz-e szüleid, nagyszüleid, testvéreid, gyerekeid életébe, ha külön háztartásban éltek?
És te hagyod, hogy szüleid, nagyszüleid, testvéred bele szóljanak a te életedbe? Hogy megmondják, hogy nálatok ki kezelje a pénzt, ki döntsön fontos kérdésekről, stb.?

pocaklakó minimanó 2014.02.12. 14:16:41

@félázsiai 2llkedő:

Tévedés. Az ír és olasz példából is az tűnik ki, hogy úgy is lehetsz állampolgár, hogy csak a felmenőid voltak egykoron annak az országnak az állampolgárai, és te csupán a vérségi leszármazás útján igényelheted az állampolgárságot - és ehhez még azt sem kell tenned, hogy személyesen mész oda, elég ezt a távolból is megtenned, nem is beszélve az odaköltözésről és ilyesmikről.

pocaklakó minimanó 2014.02.12. 14:31:03

@félázsiai 2llkedő:

"Elfelejtettél még mindig válaszolni a kérdésemre..."

Te azt vetetted fel, hogy az, aki nem itt él, ne szóljon bele semmiképpen a dolgokba.

Én erre írtam azt, hogy egy nagy rakás olyan magyar állampolgár él külföldön, akikre a te korlátozásod vonatkozhatna - és valahogy mégis megmagyarázod, hogy nekik szabad -, miközben meg a megadott állampolgárságra meg fújsz.

Pedig alapvetően mindkettő egyforma. Mindkettő állampolgár, mindkettő távol él - elvileg egyiknek sem lehetne beleszólása. Oszt mégis... :)

2llkedő 2014.02.12. 14:37:02

@pocaklakó minimanó: Mellébeszélésen kívül tudsz a kérdésre is válaszolni?

pocaklakó minimanó 2014.02.12. 14:37:43

@félázsiai 2llkedő:

A te gondod az, hogy nem tudsz szöveget értelmezni.

2llkedő 2014.02.12. 14:50:11

@pocaklakó minimanó: A tiéd pedig az, hogy egyedi eseteket akarsz általánosítani, mint ha az lenne a jellemző.

Kívánom, hogy visszafelé süljön el a dolog.

No pá!

pocaklakó minimanó 2014.02.12. 14:57:47

@félázsiai 2llkedő:

"...hogy egyedi eseteket akarsz általánosítani, mint ha az lenne a jellemző."

Ha egy esetből is kiderül, hogy bukta az érved, akkor érdemes lenne elgondolkoznod azon, hogy vajon miért mások a buták és miért te vagy a helikopter.

2llkedő 2014.02.12. 15:10:18

@pocaklakó minimanó: Látom, felsőbbrendű lénynek teccik vanni.

"Ha egy esetből is kiderül, hogy bukta az érved,"

Mindig vannak kivételek.

No, most már tényleg pá!

2llkedő 2014.02.15. 10:09:31

@pocaklakó minimanó:
""""Orbán Viktor arcképes levélben buzdítja szavazásra az állampolgári esküt letevőket, a többiekre viszont körülményes választási akadálypálya vár.""""
index.hu/belfold/2014/02/15/igy_szivatjak_azt_aki_kulfoldon_el/

Mint hogy ha éppen Piktorod lenne az, aki nehezíteni akarja az ismerőseid szavazását.

pocaklakó minimanó 2014.02.17. 11:30:12

@félázsiai 2llkedő:

Akkor neked meg örülnöd kellene. Vagy most már ennek sem tudsz örülni?

Hű de nehezen lehet a kedvedre tenni. :)

pocaklakó minimanó 2014.02.17. 12:48:27

@félázsiai 2llkedő:

Hát amiatt, hogy megnehezül a "románok és szlovákok" szavazási lehetősége hazánkban.

2llkedő 2014.02.17. 14:47:14

@pocaklakó minimanó: A "románok és szlovákok" szavazási lehetősége éppen könnyebbedik. Egyenlő pályák, egyenlő esélyek, én kerékpárral indulok. Ők szavazhatnak levélben, én nem.
süti beállítások módosítása