Magyarország, a megtámadott rezsicsökkentés laboratóriuma

H_A Címkék: támadás Orbán Viktor Magyarország Európai Unió EP London David Cameron Brüsszel Nagy-Britannia rezsicsökkentés2013.10.09. 23:33

Azért nagyon jó nekünk mióta a Fidesz kétharmaddal kormányoz, mert mindig előre tudjuk, hogy meg fognak támadni minket. És nekünk, Fidesz kormánynak azért jó, hogy mindent előre tudunk, mert így konzervszámra tudjuk előregyártani a különböző címkékkel ellátott propagandaanyagot, amelynek egyik-másik fejezetét akkor rántjuk elő diadalmasan a farzsebünkből, amikor éppen aktuálissá válik a megtámadás. Így minden alkalommal az elfáradt harcos - drámai feszültséget hordozó - rezignált hangján felsóhajthatunk: ugye, ugye, mi előre szóltunk, hogy ez lesz. Hogy meg fognak támadni minket. És igazunk lett. Már megint.

Most sem történt ez másként. Orbán Viktor gondterhelten hazaüzent Londonból: Brüsszelből támadás érte a rezsicsökkentést. És még sokminden mást is üzent, idézni is fogom azonnal, csak szeretnék én is előre szólni: tudom, hogy félreértettem már megint, amit mondott, illetve persze, hogy egyáltalán nem is azt mondta, amit mondott, de én azért megpróbálok mégis értelmet keresni rezzenéstelen kinyilatkoztatásaiban, és lefordítani Rezsiország értetlenebb felének nyelvére azokat a nagyívű víziókat, amelyeket - dícséretére legyen mondva - angol nyelven fogalmazott meg, és amelyeket a jelenlévők udvarias tapssal díjaztak Londonban. Történt mindez egy úgynevezett páratlan napon, amikor a változatosság kedvéért a hanyatló Európa diskurzusa volt terítéken a brit királyi külügyi intézetben, a Chatham House-ban:

Az Európai Unió „mára elbizonytalanodott, nem rendelkezik világos jövőképpel” nem lehet tovább erőn fölül költeni: minden nagy rendszer átszervezésre szorul, de még a családoknak is meg kell újítaniuk életstratégiájukat. Többször is felszólalt az Európai Parlamentben, ahová „meghívták, hogy azután megvádolják valamivel”, és ahol „nyílt vörös és zöld támadás folyik a család intézménye, a vallás és a nemzet ellen.” Kifogásolta az Európai Unióban tapasztalható és különösen válságos időkben alkalmatlan intézményes vezetést, szerinte a helyes út az intézményes és a személyes irányítás egyensúlya lenne. Orbán sajnálkozásának adott hangot a gyenge magyarországi ellenzék miatt, mert úgy véli, az erős ellenfelek hiánya árt a demokráciának. Ha ez a jelenség „kedvez is a populistáknak”, maga „előnyben részesíti és bátorítja a nyílt vitát.”

Az a helyzet, feleim, hogy ha mindez nem volna elég, a miniszterelnök úr még azt is üzeni Londonból, hogy  Magyarország ma egy igazi laboratóriumként működik: a modern világ kihívásaira a hagyományos értékeken alapuló válaszokat próbál találni. Hát igen. Jár úgy az ember néha, drága Viktorom, hogy ha hosszú időn keresztül szisztematikusan kamuzik, csúsztat, ferdít, vagy a maga teljes valójában cáfolja a realitást, néha akarata ellenére is eltalálja szarva közt a tőgyét. Ilyen értelemben igazad van: valóban érezheti úgy magát a magyar nép rezsicsökkentés nyelvét nem beszélő fele immár lassan négy éve, mintha a kísérleti egér szerepét osztották volna rá egy laboratóriumban. Ezért aztán nincs az a pénz, amiért szembe akarnék szállni ezzel a kijelentéssel. Mint ahogy azt is brilliáns meglátásnak tartom, hogy a gyenge ellenzék árt a demokráciának, és kedvez a populistáknak. Körülbelül pontosan annyira, mint egy kétharmados arrogáns kormánytöbbség. Nem jobban és nem kevésbé. Persze röhejesen hangzik a nyílt vita bátorítására való hajlandóság egy olyan ember szájából, aki semmiféle bírálatot, és kritikát nem visel el, aki minden ellenvéleményt azonnal, zsigerből söpör le az asztalról, és sötét erők támadását festi Magyarország egére. Úgyhogy.

Van annak némi tangófénybe burkolt szürreális bája, ahogyan ezt a "meghívtak, és megvádoltak valamivel" szűzkurvásra vett figurát már ki tudja hányadszorra, Londonban is előadta a magyar miniszterelnök. Lassan négy évnyi "se veled se nélküled" típusú európai huzavona után (páratlan napokon beintünk, harcolunk, páros napokon benyalunk) most egy köztudottan euroszkeptikus ország fővárosában próbálta eljátszani az ártatlanul meghurcolt mártír szerepét. Aki egyébként mindig pontosan előre tudja, hogy meg fogják támadni, mégis most úgy tesz, mintha nem tudta volna minden egyes alkalommal miért kell Brüsszelben megjelennie, és mintha szívességet tett volna Európának azzal, hogy egyáltalán aláírta a jelenléti ívet az országát érintő kérdések tárgyalásakor az Európai Parlamentben. Kemény.

De ami legalább ennyire épületes ebben a - jól bevett szokás szerint - zavaros és zavarbaejtő expozéban:

 „Mindig tudtuk, hogy a rezsicsökkentés harcos téma lesz”, hiszen vannak nagy nemzetközi cégek, amelyeknek a rezsicsökkentés a profitjuk csökkenésével jár, így ők „minden követ megmozgatnak mindenhol”. „Nem javaslom a magyaroknak, különösen nem a kormánynak, hogy meglepődjünk azon, hogy most Brüsszelből támadás éri a rezsicsökkentést” . Meg fogjuk vívni a küzdelmet, a kormánynak komoly érvei vannak. „Szeretném megnyugtatni a magyar közvéleményt, hogy a rezsicsökkentés nemcsak marad, hanem folytatódni is fog.”

Egy percig nem nyugtalankodtam emiatt. De sőt. Mondjuk nem tudom David Cameron mit szólt utólag - miután magyar vírtus szerint Viktorunk remélhetőleg becsapta maga mögött a megfelelő ajtókat - ahhoz, hogy politikai ellenfele ellenzékből nyomatott demagóg témájával üzent haza a jó magyaroknak, de mint mondtam: Nagy-Britanniában suhogtatni az EU-ellenesség kardját, annyira nem nagy dicsőség. Meg aztán van egy árnyalatnyi különbség a brit és a magyar megközelítés között, amikor az Európai Unió intézményeinek ildomos megreformálásáról vagy éppen a rezsivel kapcsolatos kérdésekről van szó. Miközben a hanyatló Nyugaton legfeljebb azon munkálkodnak, hogy a jogrendszeren belül megtalálják a módját példának okáért az energiaszektor ésszerű szabályozásának, addig Orbánék ellenséget kiáltanak, megtámadással riogatnak és felveszik a kesztyűt. Aztán fene tudja, hogy mikor egy politikus az igazság nevében szónokol, az populizmus-e vagy demagógia. Vagy amikor egy eszelős politikus felülbírálhatatlan, vitathatatlan igazsága van rákényszerítve a vitára való hajlandóság nevében egy egész laboratóriumnyi országra, akkor azt egyáltalán hova lehet elhelyezni a Londontól Brüsszelen át Budapestre vezető úton. Ha egyáltalán.

És mert borzasztóan irritáló ez a sokadik Orbán-féle háborús rezsiagymosás, idézném a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkárának hasonlóképpen szerdán elhangzott kijelentését: "a brüsszeli testület szakértői a január elsejétől tartó rezsicsökkentés technikai hátterével szemben fogalmaztak meg kérdés formájában kritikát, miszerint a lakosság és a versenyszféra vállalatai nem ugyanannyit fizetnek a rendszerhasználati díjakért. Az EU-nak nem a rezsicsökkentéssel van problémája, mivel ez a magyar kifejezés nem szerepel a levélben." Most akkor hogy érte támadás a rezsicsökkentést, ha szó nincs rezsicsökkentésről a brüsszeli levélben?

A válasz egyértelmű, és többek között ezért van igazad, Viktor, amikor laboratóriumnak nevezed ezt az országot. Ahol a többi mellett a kizárólag választási célokat szolgáló rezsiharc kommunikációs vegyifegyverét tesztelitek a népen. Miközben ti is tudjátok, és Londonban is tudják, hogy a politikai kényszerrel, mesterségesen módosított árak piaci viszonyok között nem tarthatók fenn. Mert pontosan tudjátok, hogy Magyarország nem rendelkezik olyan tartalékokkal, amelyek révén az effajta intézkedéseket hosszabb távon finanszírozni lehetne. Úgyhogy ezt a becsapás ízű kormányzati nagylelkűséget a piac előbb-utóbb korrigálni fogja, ha tetszik, ha nem. Már most sem irigylem ezt a szabadságharcos, hiszékeny népet azért, ami a választások után következik. Amikor majd újabb kényelmes parlamenti többség birtokában kicsit alábbhagy a fegyverropogás, és kénytelenek lesztek visszatáncolni.

Addig is. Amíg - megmagyarázhatatlan lélektani okoknál fogva - a választók zöme fogékony az ilyen olcsó átverésre, és legitimnek érzi a piaci trendeket magasról leszaró kormányzati politikát, addig nyert ügyetek van. Addig nyugodtan hihetitek, hogy ha egy hazugságot elég sokszor és elég sok helyen ismételgettek, az rögtön igazzá válik. Pedig nem. Laboratórium ide vagy oda.

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr765558471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bretschneider detektív 2013.10.10. 14:41:22

El is kezdeném.
Az én környezetemben (pedig nem kicsi) kimondottan kontraproduktív a folyamatos harc. Komoly vitáim voltak néhány évvel ezelőtt fideszes és szdsz-es barátaimmal, mert nem értettem soha ezt a fajta függőséget. Az egyik fajta barátaim ma már simán barátaim, a másik fajta barátaim meg mintegy meghunyászkodva szintén barátaim, és ezt a meghunyászkodást Orbán nélkül megúszták volna.
"Azelmúltnégyév"-nek nevezzük már előre ezt a dolgot, ami történt velünk, bár én nem vagyok derűlátó...

Bretschneider detektív 2013.10.10. 14:42:53

@♔bаtyu♔: És te honnan veszed, hogy én arról áradoznék. Kis kretén. Engem a közélet, mint olyan érdekel, te pedig csak egy ki nem nyomott pattanás (kelés) vagy a blogoszférában.

♔bаtyu♔ 2013.10.10. 14:47:50

@Bretschneider detektív: Látom b+, érvelni azt tudsz. 2014-ben pedig fel leszel háborodva, hogy Orbánék már megint összecsalták, pedig mi akkora demokraták vagyunk, hogy alig lehet elmenni mellettünk és a sok buta mégsem ránk szavaz.
És még te nevezed a másikat ki nem nyomott pattanásnak:)

Sexual Harassment Panda 2013.10.10. 14:49:38

Orban Viktornak ez most pont kapora jott.
Ez az egesz nem mas mint a kampamy resze.
Megvedjuk a magyarokat az eu azon reszetol akik a multik oldalan allnak, burokratak, stb.(valasztas lesz az ep ben is kell a nemzetek europaja duma.)
Most majd jo latvanyosan vedelmeznek bennunket, tudva azt hogy semmi kulonos nem fog tortenni, max indul egy kotelezettsegi faszom, ami elhuzodik 3evig, a birosag iteletet hoz azt hali.
Fe ezt most felhasznaljak kampanycelokra itthon, nyakonontve a nepparti nemzetek europaja szarral

Kakimaki0123456789 2013.10.10. 14:55:11

@♔bаtyu♔: Az a 300.000 ember aki elment, nem igy gondolta.

Kakimaki0123456789 2013.10.10. 14:56:41

@♔bаtyu♔: Bajan is csaltak, birosag mindta ki.

♔bаtyu♔ 2013.10.10. 14:59:31

@Kakimaki0123456789: Azt a verziót még nem hallottam, hogy a diktatúra miatt félelem hajtotta ki őket, de jó:)

valaki senki 2013.10.10. 15:03:17

@♔bаtyu♔: Nem jól mondta az kolléga, nem a frabi b közepet, hanem közönséges gyilkost, aki ült is ezért. De már megbánta, megtért istnehez, és kubatovhoz, meg persze Orbánhoz! :)

Bretschneider detektív 2013.10.10. 15:06:15

@♔bаtyu♔: Bazmeg, amit te megengedsz magadnak, légyszíves, engedd már meg nekem is. Feltételezel valamit, ami a kis agyadnak (feltéve de meg nem engedve, hogy van) kellemes. Ha én élek valami hasonlóval (bár nem skatulyázlak be ismeretlenül, hiszen minden indexre beágyazott blogon ott útálkodsz), akkor tovább "emberkedsz". Csináljad, addig se vagy máshol. Hajrá!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.10. 15:10:56

"Magyarország ma egy igazi laboratóriumként működik"

Ezt utoljára az MSZMP XII. kongresszusának anyagában olvastam 30 éve.

laci_52 2013.10.10. 15:11:02

"gyenge ellenzék árt a demokráciának"

Az, hogy gyenge az ellenzék, az elmúlt nyolc év politikusainak, főleg Gyurcsánynak köszönhető. Ha ő a lemondásával együtt kéri a parlament feloszlatását és a választások azonnali kiírását, ma nem lenne a Fidesznek kétharmada. De akkor még kellett a Bajnai, hogy még egy évig lophassanak.

"Körülbelül pontosan annyira, mint egy kétharmados arrogáns kormánytöbbség"

Megválasztottuk a kétharmados kormánytöbbséget négy évre. Addig el is kell viselni, ilyen a demokrácia.

jeriko 2013.10.10. 15:11:19

@♔bаtyu♔: Nem nem lövetnek közéjük, hanem elveszik a földjét, a trafikját; csökkentik a fizetését.

Szelid sunmalac 2013.10.10. 15:14:41

Azert ezt a gyenge ellenzekeset rohadtul nem ertem am! Erdekes modon amikor a fidesz szepen felvette a fizeteset, mikozben a faszat lobalta es ugymond "tuntetoleg" nem volt hajlando elvegezni a munkajat, amiert megvalasztottak, meg amiert az adopenzeket felmarkoltak, akkor kurvara nem zavarta a mostani hiveket a gyenge ellenzek. Miert is zavarta volna? Akkor ugye a kormanyon levoknel volt a felelosseg mindenert. Most meg az ellenzeken. Egyszeru ez kerem!

hümhüm 2013.10.10. 15:17:19

"Most akkor hogy érte támadás a rezsicsökkentést, ha szó nincs rezsicsökkentésről a brüsszeli levélben?"
Ha a poszter továbbgondol az első olvasatnál, akkor meg sem írja ezt a posztot.
Ugyanis:
1.Brüsszelnek az a gondja, hogy a gázfogyasztók közül egyes közületek és a lakosság a hatósági árszabályozás következtében alacsonyabb rendszerhasználati díjat fizet, mint azok, akik nem esenek a rendelet hatálya alá. Ezt diszkriminatív piactorzító hatásként értelmezi.
2. A rendszerhasználati díjat a cégek számára a szolgáltató állapítja meg, piaci alapon, amibe a kormány nem szólhat bele.
3. A teljes gázárban benne foglaltatik a rendszerhasználati díj is.
4. Ha a lakossági gázárban a rendszerhasználati díj mint nem hatósági árelem benne marad, akkor a hatósági árcsökkentésnek semmi értelme, mert a szolgáltató úgy változtathatja meg, hogy kompenzálhassa az egyéb bevételkiesését.
5. Ha a kormány beleavatkozna a cégek számára érvényes piaci árképzésbe, hogy egyforma legyen mindenki számára a rendszerhasználati díj, akkor az lenne csak az igazán piactorzító lépés.
6. Tehát Brüsszel a kormány rezsicsökkentési lépéseit támadja? IGEN, mégpedig sunyi módon, hátulról mellbe. Azon keresztül, hogy egy hatósági árba piaci árképzési elemet is követel.
Nem a szolgáltatókat kívánja a jogszabályi előírásokhoz igazítani, hanem a jogszabályokat a szolgáltatók érdekeinek megfelelően alakíttatni.

komplikato 2013.10.10. 15:17:32

@laci_52: "Megválasztottuk a kétharmados kormánytöbbséget négy évre. Addig el is kell viselni, ilyen a demokrácia."

A legendát táplálni kell, mi? Bármelyik értelmes demokráciában a sz*rul működő kormányt el lehet zavarni két választás között.

komplikato 2013.10.10. 15:20:20

@hümhüm: "2. A rendszerhasználati díjat a cégek számára a szolgáltató állapítja meg, piaci alapon, amibe a kormány nem szólhat bele."

Ja és ugyan ez az áramnál miként érvényesűl, amikor a rezsicsökkentés "örömére" az ÁLLAMI MVM felemelte a díját a szogáltatók irányába? Az az MVM aminek lassan 3 éve töretlenűl nő az "xtraprofitja", állami létére?

@komplikato: Régi vesszőparipám, hogy összes eddigi magyar kormány megérdemelte volna félidőben az elzavarást, csak egyszer keleltt volna ennek összejönnie, talán nem lennének enynire pofátlanok a "politikai elitben" mára ...

komplikato 2013.10.10. 15:22:10

@Szelid sunmalac (Vigyazat! Hamisitjak!): Nem emlékszel mennyi erőbedobással rohangáltak két hetente feljelenteni aktuális kormányt Brüsszelben? :D
Tudod te mennyi meló volt az!
Vagy milyen szépen szavaztak le BÁRMILYEN gazdasági reformot, amitől működőképesebb lett volna az egyébként joggal szidott "8 év" rendszere?
Miért becsülöd le őket?

Szelid sunmalac 2013.10.10. 15:35:11

@komplikato: Igaz. Ezt el is felejtettem. Ha akadalyozasrol volt szo, akkor tenyleg aktivak voltak. Aztan persze a cselekves hianyat rafogtak a kormanyra.

laci_52 2013.10.10. 15:35:36

@komplikato: Hogyan szeretnéd elzavarni a kormányt? Mert parlamentárisan nem megy, annyira összezár a kormányoldal.

Akkor meg hogy'? Forradalmat szeretnél csinálni? Ahhoz még messze nem érett meg a helyzet, de ha a dolgok így folytatódnak, néhány év múlva ez a veszély fennállhat.

Kakimaki0123456789 2013.10.10. 15:36:03

@laci_52: Gyurcsany a hibas, meg az ellenzek, na! Mindegy miert. Azert is ami volt, meg azert is ami van. A radio is bemondta (a fidesz 250 Ft-os benzinarat tartott realisnak) hogy a fidesz kormany alatt a nebzinar az mszp miatt magas.
Ertjuk ugye?

A korhazreform, oktatsi reform, granitszilard alkotmany is milyen jol sikerultek.

♔bаtyu♔ 2013.10.10. 15:37:28

@Szelid sunmalac (Vigyazat! Hamisitjak!): Senki nem érzi az ellentmondást, hogy lehet, hogy gyenge az ellenzék, miközben diktatúra van és miközben mindenkitől mindent elvesznek, kivéve fideszesek.

Ha mindenkitől mindent elvesznek, akkor eleve félnivalója sincs, sőt még a szemkilövetéstől sem kell félni.

Mégis mindig ugyanaz a hatszáz ember gyülekezik és akárhogy is megfeszülnek ballibék, a 25%-ot még együtt sem tudják megugorni.

Azt azért nem mondja nekem senki, hogy az időköziken félelemből nyer mindig a fidesz.

♔bаtyu♔ 2013.10.10. 15:38:23

@komplikato: Persze. csak honnan veszed ehhez a társadalmi támogatást? Mert az kellene hozzá.

Netuddki. 2013.10.10. 15:38:36

@♔bаtyu♔: "Szóval miről beszélünk, sokan inkább eltűrik Orbánék mutyijait,"

Ezek szerint mégiscsak mutyiztok? Ostoba, hazug, tolvaj banda...

♔bаtyu♔ 2013.10.10. 15:42:14

@kovi1970: Orbánék mutyiznak te ostoba. nem tudsz olvasni?

Kakimaki0123456789 2013.10.10. 15:43:28

@kovi1970: A bekemenetes kisnyugdijasok, akik teljesen az allamtol fuggnek es rajuk lehet ijeszteni azzal hogy extraprofit, azok turik el orban mutyijait.
Persze ok mar nem fogjak megerni amikor az utolso dolgozo kivandorol es az itthon maradt nyugdijasok ehenhalnak, az orszagot perig eladja a kinaiaknak kilora a tudjukki.
Az allampolgarsagot mar most kezdik teriteni.

belekotty 2013.10.10. 15:46:40

@♔bаtyu♔: "a rendőrök nem kínozzák meg a bevitt delikvenseket, mint az erős balliberálisok idején."
- Kínozzák, kínozzák és még agyon is verik.

belekotty 2013.10.10. 15:49:05

@♔bаtyu♔:

index.hu/tech/2013/10/10/allashirdetesben_kerestek_fizetett_trollokat/

Jól keresnek az orosz trollok

2013. október 10., csütörtök 14:14 |

Helyi újságírók egy olyan cégre bukkantak Szentpéterváron, amely fiataloknak fizetett azért, hogy az orosz kormányt dicsérő, illetve az ellenzéki jelölteket és az amerikai politikát és kultúrát becsmérlő kommenteket posztoljanak az interneten.

♔bаtyu♔ 2013.10.10. 15:51:49

@belekotty: Nekem elég az is, ha eszembe jut Bajnai, Mesterházy, Heller és tsai, a szemkilövetős szocialisták és liberálisok, továbbá a rakat "demokrata".

Szóval én ingyen is:)

Cyric25 2013.10.10. 16:13:02

@♔bаtyu♔: Igazad van, hatalmas hibát vétettek.

Éles lövedéket kellett volna használni.

A csürhe aki maszkban, benzineskannával vonul ki tüntetni biztos hogy nem a demokráciát fogja öregbíteni.

A nevem Senki 2013.10.10. 16:20:41

@DezInf: (Sajnos) Összesen nem volt 243 rendőr a TV székháznál.

bulista 2013.10.10. 16:29:21

@♔bаtyu♔: A jó kurva édesanyját a csúti rezsicsökkentő törpe napoleonnak és az összes takonygerincű szarosnyelvű támogatójának! Ma érkeztek meg a "rezsicsökkentett" végszámlák a szolgáltatótól: még soha megközelítőleg sem volt ennyi a ráfizetendő összeg, úgyhogy nagyon remélem, hogy legközelebb éles lőszert használnak a rendfenntartók a gyújtogató, törő-zúzó hordáitokkal szemben!

♔bаtyu♔ 2013.10.10. 16:31:34

@bulista: Én nem is a jobbikosokat tartom nácinak, hanem a ballibsiket.

Aki elolvas benneteket, az egyet is ért velem.

bulista 2013.10.10. 16:34:02

@♔bаtyu♔: Agyatlan hazaáruló barom vagy, egy nagy batyu tehénfos...

ephart 2013.10.10. 16:36:47

El Qrancs megint megmenti a judeobolsi oldalt.lesz itt még jó világ ne adjátok fel

septem 2013.10.10. 16:37:59

@A nevem Senki: azt nem tudom, hogy pontosan mennyi volt. de azt a saját szememmel láttam, hogy a székház mögött, ott volt pár busz rebiszes. elöl meg felszerelés nélkül a társaik...
ez ugyanolyan sötét ügy, mint a cigányok legyilkolása titkosszolgálati segítséggel.
nem tudom, hogy kik álltak ezek mögött, de azt igen, hogy kik voltak akkor hatalmon.
szerintem, akinek működik a józan ítélőképessége az tuti nem szavaz az mszp-re és különféle nyúlványaira (bajnaiék, gyurcsányék). mert ha csak a negyede igaz, annak amit csak sejteni lehet, akkor vállalhatatlanok.
sajnos ennek a fidesz az ára. de soha többé mszp és tsai.

vénkujon 2013.10.10. 16:41:26

viktor és a nyílt vita? woohhhoohhhoohohoho!:D

A nevem Senki 2013.10.10. 16:42:06

@septem: Így van. A székház háta mögötti rendőröknek fogalmuk sem volt, hogy mi zajlott elöl. A többség több, mint 36 órája állt szolgálatban. Nem tudok másra gondolni csak arra, hogy szerencsétleneket beáldozták.

ephart 2013.10.10. 16:46:15

@A nevem Senki:
ja de nem jött be.a felkelők kivezették a játéklocsolós rendőrt.nem lincseltek ahogy El Qrancs eltervezte

DezInf 2013.10.10. 16:47:20

@♔bаtyu♔:

Te meg egy náci narancskomcsi vagy.
Érzed a kifejezés finom srófját?

Annyira náci vagy, hogy az már egyenlő a narancskomcsi ideológia magasságával:)

A nevem Senki 2013.10.10. 16:51:35

@ephart: Igen. Vagy totális hozzánemértés miatt történt ami történt vagy pedig szándékosan beáldozták azokat a rendőröket, akik elől próbáltak helytállni.

Rák úr 2013.10.10. 16:53:48

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ki tudja, lehet, hogy nem onnan emelték át...

DezInf 2013.10.10. 16:54:05

@septem:

Jó duma kis fidextroll :)))

Inkább a fidex- miért nem a jobbik?

Jaaa, mert a narancs fizet:D

Azannyát .....

A TV székház ügyet ne akard nem a fidex nyakába varni.

Emlékezz vissza az adott sztorira. A parlament előtti helyzetre ...... nehogy má gyúrcsány legyen a felelős a TV székház felgyújtásáért .....

A TV székháznál 241 rendőr sérült meg, ezt a védelmet a helyszínen irányító tiszt mondta a bíróságon a napokban. Szinte az összes ott szolgálatot teljesítő rendőr megsérült.

Nem kellene legendát gyártani azért.

vénkujon 2013.10.10. 16:54:52

@ephart: mondd már meg, hogy most milyen ördögi logika mentén maradnak otthon a "békéstüntetők"? tehát gyurcsi emberei-ugyebár... netán megfélemlítődtek, és bétörődtek a szent ner-, és az ércalaptörvény szentségessége láttán? egyszerűen csak annyira szar nekik most, látván a kétharmad tökéletességét, hogy nem bírnak megindulni? netán álöltönyre cserélték a városikommandó-öltözéket, és az eun keresztül támadják a nemzettestet? írd már ide le ezt a fortélyos izét, ami megbénította őket.

ephart 2013.10.10. 16:56:04

@DezInf: ja miközben a Zoltán u pihent századok pitnikeltek.sötét vagy te paszuly

ephart 2013.10.10. 16:57:23

@vénkujon: 2006 El Qrancs ellen lázadtak fel a magyarok

DezInf 2013.10.10. 16:58:05

@ephart:

Emberkecc nácija?
Emberformájú barna kuladarab.
Mindig is egy utolsó tetves náci voltál, miért fogod vissza magad? :))

Vu, de ja vu 2013.10.10. 16:59:43

@kvadrillio: "...FOLYIK AZ EMBER RABLÁS EZERREL ! PINTÉR HOL VAGY ???????"

Ne legyél gyerekes: Sanyi bácsi nem strigó, a leányrablás-futtatás valaki más biznice:-;

lobster thermidor 2013.10.10. 17:02:38

@♔bаtyu♔:

Azért azt megnézném, hogy mi történne akkor, ha a békés tüntetők mostanában felgyújtanák a TV - székházat, vagy törve, zúzva, feldúlva a várost barikádokat emelnének az Emkénél, és a Rákóczi úton.

vénkujon 2013.10.10. 17:03:10

@ephart: és ekkor el qurancs rájött, hogy csőbe húzza az igaz magyarokat, mégpedig azzal, hogy rendőröket áldoz fel a szent harczosok ellenében? és erre írtad, hogy ez volt az ördögi terv, de nem jött be, mert a forradalmárok megkímélték a gyenge állagú rendőröket?

septem 2013.10.10. 17:03:49

@A nevem Senki: tutira beáldozták őket. tele van a youtube olyan videókkal, amiken bazi nagy rudakkal csépelik a mezei fakabátokat. de kik áldozták be a zsarukat? (költői kérdés)

anyadmajma 2013.10.10. 17:06:29

@♔bаtyu♔: Te olyan hülye vagy, hogy még a saját nickneved is rosszul írod!

Lemondom lassan, hogy végre megértsd:
BATYUFASZ, és nem rövidíted batyunak. Maximum fasznak.

vénkujon 2013.10.10. 17:07:48

@septem: a kormányba beépült gyíkemberek. manapság minden valamirevaló kormányban vannak gyíkemberek...kivéve románia, szlovákia, örményország.

vénkujon 2013.10.10. 17:09:53

@septem: de várjál, mert utána, az oktogonnál már direkt nem áldozták be a rendőröket...de vajon miért nem?

DezInf 2013.10.10. 17:11:07

@septem:

Tetszetős a teória, igazságalapja is van.

A stratégiai cél a parlament épületének védelme volt- ne kérdezd mi okból, mert elég triviális.
A vidékről beérkező egységeket is tartalékolták a parlament védelmére. Az igazi balhé ott volt.
A TV és a rádió épülete sem volt már stratégiai fontosságú úgy, mint 1956-ban.
Azok a hírcsatornák addig voltak fontosak, amíg csak azokon keresztül lehetett híreket továbbítani.

Ezért nem fordítottak elég figyelmet a TV székháznál kialakuló helyzetre. A parlamentre koncentráltak, azt védték minden áron.

Bogyó 2 2013.10.10. 17:13:56

@♔bаtyu♔: Te magad vagy a tipikus iskolapélda hogyan lehet féligazságokal átverni, félrevezetni embereket. Mert ugye 8 éven át itt folyamatosan lőtték az embereket, itt aztán senki sem tüntethetett.Kihagy az emlékezted barátom?
Ki foglalta el a hídat 2002 után? Ki D-209-ezett az utcán? Kik ostromolták meg a TV-székházat? Kik hajigáltak utcaköveket, kukákat 2006 október 23-án? Ki tudtak egy népszavazáson leszavazni egy kormányt? Kik alatt tudott az ellenzék 2/3-dal győzni? Ki bontott kordont a Parlamentnél?

De azt hiszem te is inkább átvert vagy. Orbánék hergelték a jobbos csőcseléket, de az tény, hogy egyáltalán nem csitították, s nem szólították fel őket a kulturált európai tüntetésekre, véleménynyilvánításra. Kezükre játszott a dolog, nehogy mártírokat csináljunk belőlük. Provokálták Gyurcsányékat, aztán persze Viktor elhúzott a kocsijában a testőrei között,amikor Révészéket már verték. Igen, súlyos politikai hiba volt, ahogy Gyurcsányék lereagálták a helyzetet, de a Tv-ostrom nélkül ez nem lett volna. S utána se volt többet. Hogy a rendőrség túlkapásokat követ el, minden demokráciában előfordul. De rendszerszinten egy ilyen eset alapján a demokráciát sokkal kevésbé kell félteni azzal szemben, mint amit most csinálnak. Sokkal veszélyesebb a hatalmi fékek kiiktatása, a szakmai tisztségek pártkatonákkal való feltöltése, az önkormányzatiság, civil szféra kiüresítése, vagy a kötelező adakoztatás meg tagsági viszonyok előírása.

zobod 2013.10.10. 17:13:59

Egyre nevetségesebb az ellenzék. Az előadóterem tömve volt, mondandója végén tapsot kapott, nem holmi kis udvariassági tapsot. A briteknek pont annyira tetszik a politikai integráció, mint nekünk, magyaroknak. Semennyire. Az EU maradjon csak meg egy gazdasági együttműködési keretnek. Nem kell politikailag is integrálódni, pláne nem a vörös és zöld idióták elképzelései alapján.

Vu, de ja vu 2013.10.10. 17:18:22

@septem: Ha nem tudod, kik állnak az erőszakos cselekmények hátterében, akkor gondolj a Horn-kormány alatti "jelentéktelen" eseményekre, mint a kézigránátok az autókereskedésekben, rakétagránát a budai lokálnak, Aranykéz utca, olajszőkítés, Józsefvárosi piac, Dittmar Clodo...

Vajon ezt a komcsik hogyan csinálták???

Nem kell válaszolni, ún. "tréfás" kérdés volt, amin több halálos áldozat és hozzátartozója nevetni sem tudna:-(((

Szerencsére amint megtörtént a kormányváltás, megszűntek a robbantgatások... Azé' nagy firmák ezek a szocik, hogy mennyire képesek felforgatni saját közbiztonságukat, csak hogy elbukjanak...

Bogyó 2 2013.10.10. 17:19:12

@♔bаtyu♔: "Én idáig sem szavaztam soha ballibsi pártra:) "

S gondolom soha nem is fogsz. Azaz soha nem értékeled át, mit csinál a pártod, mész utána a szakadékba is, soha nem teszed mérlegre, hogy tényleg jót tesz-e.Fel se tűnik, hogy a Fideszed volt már libsi, most éppen bal. Mert a szabályozott árak, az államosított beszerzések, a központosított állam megerősítése, centralizálása, a rezsicsökkentés, a közmunka kiterjesztése, minden csak nem jobboldali politika.

septem 2013.10.10. 17:20:03

@DezInf: gyanúsan jól értesült vagy. csak türhő bunkó. nem beszélgetünk.

@vénkujon: leszarom. láttam, amit láttam. viszlát, te kis sasjóska.

Bogyó 2 2013.10.10. 17:24:15

@komplikato: "Bármelyik értelmes demokráciában a sz*rul működő kormányt el lehet zavarni két választás között."

Erre kíváncsi lennék. Ki dönti azt el, hogy egy kormány szarul működik és ki és hogyan zavarja el?

septem 2013.10.10. 17:25:13

@Vu, de ja vu: ezzel azt akarod mondani, hogy orbánék irányították a rebiszt? meg titkosszolgálati cigány-gyilkosokat is ők bérelték fel?

akár még így is lehetne, csak ezt a verziót nehezebb megemészteni.

a horn-kormány alatt annyira lekötött a bulizós-csajozós életmódom, hogy észre sem vettem ezeket a kézigránátokat. de most, hogy mondod... valami rémlik. gondolom a komcsináci csürhe megönmerényelte magát. régi trükk. van aki beveszi.

Bogyó 2 2013.10.10. 17:28:53

@♔bаtyu♔: És Szíjjártó, Rogán, Selmeczi, Kósa, Hoppál, Zsigó meg Kövér Laca azok kiba' jó gyerekek, és az értelem csúcsai. Hidd el, őket látva is rengeteg embernek szorul ökölbe a keze, mert ennyi rosszindulat és gonoszság kevés helyen van még mint ezekben.

Bogyó 2 2013.10.10. 17:30:54

@♔bаtyu♔: "Én nem is a jobbikosokat tartom nácinak, hanem a ballibsiket. "

Látszódik, hogy fogalmad sincs a politikai fogalmakról. Legelőször pl. a demokráciáról.

DezInf 2013.10.10. 17:31:56

@septem:

Eszembe sem jutna veled eszmét cserélni, még megfertőznél :)))

Az meg a te bajod, ha csak a kurucon lebzselsz ....

vénkujon 2013.10.10. 17:33:44

@septem: mire is fókuszáltál pityike forradalmár? mit láttál? ne szarj még... kis szemeddel láttad, ahogy feri betette a robotzsarukba a gyengítő-chipet? vagy mit?

Bogyó 2 2013.10.10. 17:40:04

@septem: Tudod van egy fontos mozgatórugója a történteknek. Kinek az érdeke? Szerinted kinek állt érdekében leginkább, hogy balhé legyen a 2006-os választások után? Szerinted érdeke volt az akkor mszp-kormánynak, hogy szét kelljen verni egy tüntetést? Miért lett volna érdeke egy normális békés tüntetést szétverni? Abból jól nem lehet kijönni.
Szerinted volt Tv-ostrom előzőleg? Volt utcakő-hajigálás, kukaborogatás? Mit tettél volna? Hagyod, hogy a fideszes letétovázzon, legyengézzen? Fellépsz erélyesen, s hagyod, hogy a fideszes diktatúrázzon? Igen, Gyurcsányt elkapta a hév, túlreagálták a dolgokat, s el is bénázták a nem véletlenül a közelbe szervezett Fidesz-tüntetéssel való összekeveréssel. De kinek állt mindez érdekében, ki profitált a kilövetett szemekből, eltört ujjakból? Gyurcsány? Tudjuk, hogy nem. És azt is tudjuk, hogy ki igen, csak ezzel fideszes barátaink nem néznek szembe, szélsőjobbos barátaink meg nem fogják föl.
Pedig mára be is bizonyosodott.

komplikato 2013.10.10. 17:43:39

@♔bаtyu♔: Na ebből fakad, hogy olyan a vezetés "színvonala", mint magáé a társadalomé. Jelenleg igen nagy baj van az átlag polgárok mentalitásával is, ez mentális probléma és nehezn gyógyítható, de nem lehetetlen.

Bogyó 2 2013.10.10. 17:46:29

@vénkujon: "látván a kétharmad tökéletességét"

Ez annyira jó! Ezt egyébként te komolyan elhiszed?
Amúgy nincs másról szó, mint arról, hogy Gyurcsány elkúrta, valóban, s nincs a baloldalon olyan ember, aki kellően hiteles és alkalmas is lenne, sőt a szervezetek, pártok is sok mindenben kifogásolhatók. Ez a szemetekben egyet jelent a másik oldal tökéletességével, de ez nem ezen múlik. Ettől még a Fidesz egy antidemokratikusan működő párt, amelyik az országot is antidemokratikusan, látszatdemokráciát üzemeltetve működteti. Szerinted Kádár alatt hányan tüntettek? Hányan voltak Orbán mellett amikor a nyakára szorították a gumibotot? A többség otthon volt és sörözött '88 meg '89 május elsején is. Akkor az maga volt a demokrácia?
Ebben megtalálhatod a választ.

komplikato 2013.10.10. 17:48:04

@Bogyó 2: Mondjuk kormány elleni bizalmatlansági népszavazás, esetleg? Rémlik volt erről pár érdemi sor a régi "komcsi" Alkotmányban, ami persze szintén kimaradt az "Alaptrövény" nevezetű salátából.

Bogyó 2 2013.10.10. 17:51:30

@Vu, de ja vu: "Szerencsére amint megtörtént a kormányváltás, megszűntek a robbantgatások... Azé' nagy firmák ezek a szocik, hogy mennyire képesek felforgatni saját közbiztonságukat, csak hogy elbukjanak..."

Persze, a szocik rendelték meg a robbantgatásokat, ezt komolyan elhiszed?
De Cavinton se ártana szedni.
Hallottál már a móri bankrablásról? Szerinted akkor ki volt kormányon?
És a ciánszennyezést meg az árvizet is akkor a Fidesz számlájára írod?

Nzoltan 2013.10.10. 17:53:27

Nekem a MSZP-rõl mindig drazsé jut az eszembe, aki youtubos videókkal akarta bizonyítani a Magyarok Nyilai Terrorszervezet létezését. Bizonyítékokat hamisított a hülyéje és belehazudott a nép képébe. Pedig õ volt hivatalosan az igazság egyik"arca". Ës ez csak egy volt a sok közül.
Na, onnantól aki ezekre a hülyékre szavaz, az nem komplett. :-)

Nzoltan 2013.10.10. 17:56:49

@Bogyó 2: Nem értem mitõl antidemokratikus a fidesz. Annyit tesz, amennyit a törvény megenged. A demokrácia nem nem terjed tovább a négyévenkénti választásokon túl. A többi humbug.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.10. 17:58:09

@komplikato: az uj alkotmany sokkal jobb. Pl uj. ( az uj mindig jobb ) vagy hogy mondjak masik ervet: az uj az a huszonegyedik szazadban keszult, a regi meg a huszadikban. Az egyel kevesebb - ennyivel jobb az uj. A sor vegtelen. Jobb az uj alkotmany, hidd el, kulonben jon a nagy fekete volga. En szoltam.

Bogyó 2 2013.10.10. 17:58:10

@komplikato: "Mondjuk kormány elleni bizalmatlansági népszavazás"

Szerintem ilyen nem volt. Hasonló okokból mint amiért a képviselők visszahívhatósága se volt lehetséges. Akkor a Fidesz biztosan élt volna ezzel. Ha egy kormányt megválaszt a nép, akkor azért négy évig viselje is el, de úgy lenne a jó, ha az alkotmányos berendezkedést nem forgathatná fel, az Alkotmányban csak tényleg a legeslegalapvetőbb dolgok lennének szabályozva, és minden parlamenti párt egyetértésével, s ne lehessen egypárti alkotmány. Mert még 2/3 esetén is az az alkotmányozás megcsúfolása.

vénkujon 2013.10.10. 18:03:35

@Bogyó 2: kedves bogyo2, ha van energiád akkor olvass már pár hozzászólást tőlem. lehet, hogy kicsit túllövök néha a célon, de nem vagyok épp fideszgyökér. én úgy gondolom, hogy a legvadabb cinizmussal lehet csak az ellen az őrület ellen fordulni, amit a gyökérkommandó tol a blogkommentekben

Gera 2013.10.10. 18:09:49

Kurvára unalmasak már Orbán sokadjára hallott nagyarcú ökörségei. Az ember elnézné, ha lenne mögötte valami, de hát amit elértek, az kizárólag a nagyon is ortodox kőkemény megszorításoknak köszönhető alacsonyabb hiány. Ami egyébként nagyon jó, a félhülye komcsiktól ennyi se telik, csak hát ennél azért több kellene ahhoz, hogy így ossza az észt.

Bogyó 2 2013.10.10. 18:10:05

@Nzoltan: Ehhez tanulmányozni kellene a joggal való visszaélés, a jogalkotó szándéka nevű fogalmakat.
Látható a törekvése a pártnak arra, hogy szűkítse a többi párt, a másként gondolkodók beleszólását a hatalomgyakorlásba. Egy modern demokráciában nem azért nem korlátozzák teszem azt az AB hatáskörét, mert nem tehetnék meg, hanem azért, mert tudják, hogy a demokrácia része az, hogy a jogszabályokat szűrje az AB vagy más a hatalmi fékek rendszerébe tartozó szerv, melyik helyen mi. Nem arról szól a politikájuk, hogy tűzzel-vassal érvényesítsék az akaratukat, hanem arról, hogy kiaknázzák a kollektív bölcsességben rejtőző előnyöket. Egy kontroll-szervezetet nem ellenségnek tekintenek, ha mást mond, hanem igyekeznek megérteni az érveiket, feltételezve, hogy talán az se büdös, szemét, rohadék, eltipornivaló, alávaló stb., hanem ő is estleg jót akar csak máshogyan. Persze üldözésimániákusoknak ezt hiába mondjuk. A másikat átverni akaróknak ezt hiába mondjuk.
Egy normális demokráciában nem félnek egy valóban elismert független szaktekintélyt kinevezni egy fontos szakmai pozícióba, hűséges pártkatonák helyett. Mert nem a saját hatalmuk megtartása az elsődleges, hanem a nemzet érdeke, amit sohasem azonosítanak a saját vagy pártjuk érdekével. Egyszerűen azért, mert hisznek a többpártrendszerben, szemben a Fidesszel és annak vezetőjével.

Bogyó 2 2013.10.10. 18:12:12

@vénkujon: Rendben, vettem. Nem tűnt fel az irónia, mert van aki tényleg komolyan gondol ilyeneket.

Vu, de ja vu 2013.10.10. 18:18:29

@septem: @septem: Nem, félreérthető voltam: arra gondoltam, hogy a rendszerváltás után megnyíltak a kiskapuk azok előtt, akik korábban a folyamatot megtervezték, felügyelték és hát szégyen ide vagy oda, de saját meggazdagodásukat, a javak újraosztását és új politikai elit megteremtését tűzték ki célul.

A volt MSZMP tagjai tudták, hogy leáldozott, hiszen a 'reform-kommunisták' nélkül nem lehetett volna se Bibó Kolesz, se "ruszkik haza" (akik amúgy is mentek volna, hiszen Gorbacsov nem támogatta tovább a külföldi állomásoztatást, de idő kellett hogy összeszedjék a kacatjaikat), ergo az MSZP-nek nem kellett sokat markolnia, hiszen minden a kezükben volt, arra kellett vigyázni, hogy minél kevesebbet tudjanak az ellenfelek 'rabolni' tőlük. Ironikus módon - szerintem - ezt az előnyüket éppen Medgyesi lemondásával vesztették el, Gyurcsány már az új idők embere volt, Apró elvtársék addigra a talpára állították és elkötötték a szálat, ami a rosszemlékű MSZMP-hez kötötte volna.

Az MDF alatt sikerült pozitívumként előadni az ország szétrablását, eluralkodott a gazdaságban a káosz, anarchia, leszámolások, nyílt erőszak vált az elsődleges eszközzé, amihez jellemzően a magát jobboldalinak beállító tábor illeszthető leginkább... és vele együtt mindazok az emberek, akiket felszippantott, beleértve azokat is, akiket pl. az MSZP vetett ki, mert vállalhatatlanná váltak. Ez az időszak az, amikor számos rendőri felső vezetőt lapátra tettek (Bodrácska, Valenta, Pintér - ha nem csal az emlékezetem).

A 2006-os eseményeket kivéve, én nem emlékszem olyan erőszakos cselekményre, mint ami összevethető lenne a jobboldal mögött lévő erőszakos, hangoskodó, mobilis szervezett csoporttal, 2006 sem lett volna, ha a belső körökben kifejezetten problémás Gergényitől időben megszabadulnak.

Mindenesetre mind az MSZP, mind a Fidesz elkövette azt a hibát, hogy nem szabadult meg időben a ballasztjaitól, a Fidesz ráadásul még most is foggal-körömmel védi a vazallusait, amikor lassan többségbe kerülnek azok, akiknek valamilyen intézkedésével keresztbe tettek. Én őszintén csodálkozom az optimizmuson, amivel 2014-et várják, szerintem jobb lenne nem a biztos szavazókra hagyni a döntést, hanem a lassan 2/3-nyi nem nyilatkozót körbejárni, mert attól hogy valaki nem nyílik meg a kérdezőbiztosnak vagy közvélemény-kutatónak, vélemény és voksa is lehet, és ha a véleménye összefüggésben áll egy Fidesz-tüskével, akkor fontos lenne foglalkozni vele (nem a listázásra, ellehetetlenítésre gondoltam!)...

A cigány-gyilkosságokról nincs kialakult véleményem... ha szimpla rasszista indíték lenne, akkor világos lenne, de két körülmény zavar: az egyik a titkosszolgálati kötődés, másik pedig az áldozatok kiválasztása (probléma-mentes emberek és gyermekek az áldozatok), vagyis az indíték nem annyira rasszista, mint felforgató szándékú, ilyen jellegű bűnügyre pedig nagyon régen volt példa, nem tudom hogy képes-e megfelelően megbírkózni a felgöngyölítéssel és megítéléssel átlagos nyomozó szerv és bíróság...

Aki nem a zsigeri gyűlöletkeltésre gyúr, de érdeklik a politikai indíttatású folyamatok, azoknak egy feliratozott csemege, még a SZU idejéből (időtálló folyamatról esik szó, érdekes, tanulságos és elévülhetetlen):

Jurij Bezmenov: A felforgatásról

www.youtube.com/watch?v=HyFhnnOSAqk

Bogyó 2 2013.10.10. 18:21:02

@Bogyó 2: "Egyszerűen azért, mert hisznek a többpártrendszerben, szemben a Fidesszel és annak vezetőjével. "

És sajnos hozzá kell tenni, annak híveivel. Sajnos sok ember van, akinek csak az a baja a fennálló rendszerekkel, hogy miért nem az ő pártja gyakorolja a diktatúrát. A többit betiltaná, vagy csak hasonló ideológiai alapon állókat engedélyezne, s nem mindent a szocialista-konzervatív-liberális ideológiai háromszögből, ahogyan az egy normális demokráciában van.
De aki a Fidesz belső életét ismeri az is tudja micsoda kézivezérlés folyik. Vajon normális demokráciában megtörténhet az, hogy egy párt minden OGY-képviselőjelöltjének személyesen kell az ÚR asztala elé járulnia, s ő mindenkire személyesen bólint? Mire vannak a megyei vezetők, pártigazgatók, alapszervezetek?
De ugye, a győzelemért mindent. Végülis Sztálin nevével a szájukon haltak meg a szovjet katonák is, biztos is, hogy Sztálin ezt nagyon megérdemelte. Ez errefelé már csak így megy.

Jolka40 2013.10.10. 18:25:05

Előfordulhat, hogy 2014-ben megint a Fidesz kerül kormányra. De - a rohadt életbe - adja meg a tiszteletet annak a (ugyan kisebbségben lévő) több millió MAGYAR EMBERNEK, aki nem rájuk szavazott!

vasmargitt 2013.10.10. 18:31:15

az a baj, hogy csüngő hasú diktátor minden elképesztő ostobaságát halálos komoly képpel tárgyalja baloldal. ahelyett, hogy a nevetséges ostobságnak kijáró módon díjazná az őrült elmeszüleményeket: röhögne rajtuk és rámutatna, milyen őrületesen nevetséges fickóval van dolgunk. akinek a helye nem az országház már jó régen, hanem graz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.10. 18:36:31

@Nzoltan: a torveny hatarain belul mozognak, de ugy nez ki a torvenyt ugy gyartjak "hogy jo legyen". Mas baj nincs, Orban cukipofi.

Bogyó 2 2013.10.10. 18:36:31

@Vu, de ja vu: "2/3-nyi nem nyilatkozót körbejárni, mert attól hogy valaki nem nyílik meg a kérdezőbiztosnak vagy közvélemény-kutatónak, vélemény és voksa is lehet"

Talán igen, de kire? Az MSZp 8 éve azért beleégett az emberek agyába, s még benne van, s azóta se mutatott se ő se más olyat, amire az emberek azt mondanák, na igen, ez az! S akkor azt mondja az egyik, lehet, hogy tényleg nem lenne még ez a rezsicsökkenés se, a másik félti azt, hogy az egykulcsos adó vagy a tanári béremeléssel 20 ezerrel többet kap mint 2010-ben. S nem néz eurót, tranzakciós illetéket, áfát, s főleg nem demokratikus alapelveket. S ha bosszankodik is, de nem voksol másra, otthon marad. Akikre kifejezetten ráléptek, azokkal szemben ott van a klientúra, a tankerületvezetőkkel, járási hivatalnokokkal, trafikosokkal, földbérletnyertesekkel, médiafelületet kapókkal, plusz a hasznot nem látó, de ballibsiző, a másik oldalt gyűlölő fanatikusokkal. A baloldali szavazók elbizonytalanodtak, a jobboldaliak nem, mert csak az erőben hisznek, az erőshöz akarnak tartozni, s ez tényleg megvan. Ennek a vége egy alacsony részvételű választás lesz, ahol a Fidesz simán győz, ha nem is két-harmaddal, s négy év múlva is csak akkor lesz váltás, ha a Fidesz valamit nagyon elszúr, vagy Orbán kiszáll, vagy az ellenzék tényleg talál egy alkalmas ellenfelet. Jelenleg nincs ilyen, s erre esély talán Mesterházynak lehet, de ő is erősen kétséges.Gyurcsány, Bajnai már nem lesz miniszterelnök.

Bogyó 2 2013.10.10. 18:37:58

@vasmargitt: Volt ilyen, Szanyinak volt néhány érdekes törvényjavaslata, de ezt nem közlik a Híradóban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.10. 18:39:39

@Bogyó 2: OV nem a legjobb valasztas 2014-re de a tobbi katasztrofa

Vu, de ja vu 2013.10.10. 18:41:43

@Bogyó 2: "Értő olvasás"...

De ha már felvetetted:

Móri Erste Bank: nincs politikai szál... hacsak az nem, hogy a nyomozókra FENTRŐL olyan presszió irányult, aminek hatására az első szóba jöhető gyanúsítotti végigverették úgy, hogy még elmarasztaló ítélet is született. Természetesen a bírók "csak" megtévesztett emberek voltak, akárcsak az ügyészek, a valódi hülyék a megkötött mozgásterű nyomozók voltak, akiknek még időben szóltak, hogy "rossz vonalon" haladnak, de ők lepattintották a már nyugállományú Kovács Lajost:-(((

Cián-szennyezés: nem hiszem, hogy Magyarország részéről bárki okolható lenne. Persze ilyet nem is állítottam soha, Te próbálod ide erőltetni...

Az árvizek kapcsán - jó hogy említetted - az egyik komoly pusztítás a Fidesz regnálása alatt következett be. Amit úgy reagáltak le, hogy minden észérv nélkül a koronát megúsztatták a Dunán. Az átköltöztetés költsége akkora volt, hogy abból a lakhatatlanná vált házak tulajdonosainak komoly segélyt lehetett volna adni az újraépítéshez. Azonban nem ezt tették, kiszúrták a szemüket 100 eFt jó magyar forinttal, amiből egy pazar temetést lehet csinálni, de házat azt nem:-(((
Már itt el kellett volna kezdeni gyanakodni, hogy jó irányba vezet-e ez a fajta populizmus, jó-e a kormány értékrendje, amikor a józan ész ellenére megmutatja, hogy amit akar, tűzön-vízen át megteszi, miközben nemcsak az árvízkárosultakra tesz magasról, hanem az esetből sem hajlandó semmit tanulni, addig beszél az árvizi védekezésről, míg a kifejezés elhasználódik és eltűnik a közéletből, tenni pedig semmit nem tesz:-(((

Az előző hsz-emben van egy hivatkozás, ha nem ismered a videót, jó szívvel tanácsolom megtekintésre:

Vajon a rendszerváltás előtt-alatt-után kinek-kiknek áll(hat(ott)) érdekében a destabilizálás-demoralizálás-krízis-normalizálódás (hatalomátvétel), melyik fázisban tarthat most az ország és ki húz ebből hasznot...

Vu, de ja vu 2013.10.10. 18:59:27

@Bogyó 2: Igen, a biztos-Fidesz szavazók kontra kiábrándult tanácstalanok viadala lesz, ezért veszik OV-ék halálosan komolyan, hogy ne teljen el nap és a napban óra, hogy valaki ne szóljon dehonesztálóan az ellenzékről, aminek kormányzását ők akkori ellenzékként sikeresen gáncsolták a Parlamentben és az utcákon-tereken egyaránt.

A tanácstalanok jobb esetben a kisebbik rosszra szavaznak - kinek mit jelent az, arra -, a többiek pedig passzívak maradnak:-(((

Nem egyszer felvetődött már, hogy Nyugat-Európában permanens tüntetések lennének ilyen bornírt, korrupt politikai-gazdasági környezetben, mint ami az utóbbi 23 évben itt volt.

A magyarázat azonban egyszerű, a videóban elhangzik a varázsszó: oktatás!
A tudatlanság áldás... a politikusnak! A tudatlan választó nem racionális döntést hoz, hanem érzelmit, a szuper-IQ-val rendelkező pár százalék fölött irreális és szakmaiatlan döntést hoz a fennmaradó tudatlanok tömege, ami minél nagyobb, annál jobb...

Nem tudom, hogy kinek az érdeme, hogy a vizitdíjról, állami vagy versenyszférás egészségügyről, NATO-csatlakozásról és EU-csatlakozásról nem gazdasági és nem politikában jártas emberek, illetve a választott politikusok döntöttek, hanem áthárították a döntést a tudatlanokra, miközben saját forgatókönyveik valósultak meg a manipulált, tájékozatlan tömegek révén.

Én vagyok olyan szerény, hogy nem tartom nagytudásúnak magamat, de mivel ezzel tisztában vagyok, ezekben a kérdésekben nem megyek el népszavazni, hiszen NEM AZ ÉN DOLGOM A STRATÉGIAI DÖNTÉS, ergo: ha nem válik be, jó esetben azokon kellene leverni, akik a rossz döntés mellett kardoskodtak.

De sajnos nekünk annyi eszünk sincs, hogy ezeket a dolgokat számon kérjük, marad tehát az erőszakos és hangos kisebbség, aki biztosan hozza a voksokat és távol tartja a bizonytalanokat... jól gondolom?

hazug fidesznyik (törölt) 2013.10.10. 19:13:42

@Vu, de ja vu: " jól gondolom?"

Igen.

@zobod:"A briteknek pont annyira tetszik a politikai integráció, mint nekünk, magyaroknak."

Mióta mersz a magyarok nevében nyilatkozni, te orrváladék? Ki hatalmazott fel erre, kis orbán bolsi?
Nem értem, hogy tudták teherbe verni anyádat, amikor 20 évvel ezelőtt már bőven kapható volt a koton?

lyia (törölt) 2013.10.10. 19:33:13

750 millió dollár értékben bocsátott ki 7 éves lejáratú kötvényt az állami tulajdonú Magyar Fejlesztési Bank (MFB) csütörtökön, 6,3 százalékos kamat ígéretével - jelentette a Reuters.

Ha mindet elviszik, akkor felvettünk több mint 164 milliárd forint kölcsönt.

Magyarország megáll a saját lábán, mi?

septem 2013.10.10. 19:59:30

@Vu, de ja vu: kösz, sok mindenben egyetértünk. viszlát!

Vu, de ja vu 2013.10.10. 21:04:09

@septem: Örültem, a legjobbakat!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.10. 21:22:06

@lyia: na azert vannak itt szamolni - es feltehetoen gondolkodni is - kepes kommentelok :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.10. 21:23:15

Breaking news: orban utasitotta a NCY tozsdet hogy jegyezzenek magyar kolcsont 0% kamatra mert csak. ( 2/3 az ketharmad! Nem trefadolog!)

Sírköves Slomó 2013.10.10. 22:17:27

Kontraproduktív Orbánt támadni a rezsiharc miatt.

Bukik rajta az ellenzék és az EU is. Orbán eleve nyeri ezt.

driopios 2013.10.11. 11:03:09

jajj, ez csak a fideszes újbeszél része!

kritika = támadás
jogos kritika = nemtelen támadás
süti beállítások módosítása