Gratulálok, kedves Angela!

H_A Címkék: választás gratuláció Orbán Viktor Európai Unió videoüzenet Németország Angela Merkel CDU Magyar táncok2013.09.23. 13:06

Olvasom, és tátott szájjal nézem, hogy Orbán Viktor, a politikai opportunizmus nagymestere Magyar páva táncokkal gratulált Angela Merkelnek, az általa vezetett CDU választási győzelme kapcsán. Nem ám szerény, a nyilvánosság számára láthatatlan fehéren fekete betűkkel, aláírással, szolidan és diplomatikusan, hanem egyenesen videoüzenetben. Harsányan, és kajánul vigyorogva. Mert Orbán számára logikus és értelemszerű, hogy Angela Merkel pártja győzelmének is legalább néhány perc erejéig, a jelen- és utókornak megörökítve róla kell szólnia.

Az őszinte elképedés szellemében kénytelen voltam megnézni néhányszor ezt a táncosan tömény három és fél percet. Bár sem stadion, sem csülökpörkölt nem volt látható a felvételeken, a trágyaszag így is eredetiben átjött. Nem tudom eldönteni, hogy nevetséges, röhejes, szánalmas, vagy inkább felháborító ez a kétszínű, seggnyaló dörgölőzés Európa legbefolyásosabb politikusához, de hogy valamelyik ezek közül, az egészen biztos.

Amint ezek a képsorok is bizonyítják, „Orbán szerint fontos győzelem ez, mert biztatást és bátorítást jelent a jövőre nézve a magyaroknak is. Bátorítást azért, mert azt mutatja, hogy bátor politikával még a súlyos válság közepette is ki lehet érdemelni a választók bizalmát. Biztatást pedig azért, mert lesz mód arra, hogy az elkövetkező években közösen keressenek orvosságot közös hazánk, Európa súlyos bajaira.”

Az őszinte örömnek álcázott kínos vigyorgásnál csak az üzenet tartalma és a tegeződő, parolázó hangnem a gusztustalanabb. A teljes politikai tudathasadás szellemében mi sem természetesebb annál, mint hogy páros napokon az elnyomó Unió legharcosabb ellensége, a Magyarország függetlensége és gyarmatosítása ellen szakadatlanul szabadságharcoló Orbán Viktor páratlan napokon Angela Merkel egyenrangú, stratégiai partnerévé, és leghűségesebb barátjává avanzsál.

Nos, én még mindig képes vagyok rácsodálkozni arra, ahogyan a Brüsszel-Budapest tengelyt az akadémiai szintre fejlesztett kettős beszédből kikövező magyar miniszterelnök a kocsmaasztalnál bevett vállveregetős stílusban tegezi le a német kereszténydemokratákat, és a kancellárt. Most éppen páratlan nap volt, most éppen nem a náci módszereket kellett Merkel szemére vetni, hanem politikai pragmatizmusból mesterségesen örülni a Fidesszel azonos pártcsaládhoz tartozó Német Kereszténydemokrata Unió választási győzelmének. Hiteltelen, átlátszó bohóckodás attól az Orbán Viktortól, aki néhány hónapja éppen egy olyan nyilatkozattal kapcsolatban vetette össze (majd utólag kínosan magyarázkodott az üggyel kapcsolatban) Angela Merkel Magyarországra vonatkozó politikáját az ország hitleri megszállásával, amikor a kancellár történetesen amellett érvelt, hogy mérsékelten kell viszonyulni a magyarországi demokratikus és jogállami deficitekhez. Tartok tőle, hogy az uniós érdekek logikájától függetlenül Merkel pontosan tudja mi a helyzet az Európai Néppártban vele egy patkóban ülő Orbánnal és az általa épített politikai rendszerrel, úgyhogy egy lesajnáló mosolynál sokkal többet nem hiszem, hogy kiváltott belőle ez a magyaros kedélyeskedés.

Mindazonáltal tökéletesen értem, hogy európai ámokfutása, Brüsszel ellenes kirohanásai miatt Orbánnak igencsak nagy szüksége lesz „kedves Angela” védelmező szárnyaira. Ebből a megfontolásból született ez a videoüzenet. Ettől viszont még szánalmasabb ez a nála szokásos, ám diplomáciai dimenzióban mérve értelmezhetetlen, a falusi kocsmába betérő traktoros stílusát idéző, gratulációs kényszer szülte „küldöm Berlinbe Angelának” förmedvény.

Gyönyörű politikai groteszk: az az ember, aki politikai tőkéjének nagy részét az EU-val történő fáradhatatlan konfrontációból, a magyar emberek állandó EU-val való riogatásából, az Unió Magyarország elleni támadásainak víziójából, a rezsicsökkentést az európai aljas összeesküvés ellenében a vére árán is védelmező szabadságharcos imidzséből építi, most Merkellel közösen keresi az elgurult orvosságot e hanyatló Európa súlyos bajaira. Nem lábjegyzetben hozva közös nevezőre Merkel bátor politikáját saját bátor politikájával.

Kedves Viktor! Kedves Angela biztosan nagyon örült ennek az őszinte, nemzeti, kereszténydemokrata gratulációnak, még akkor is, ha demokrácia értelmezésetek fényévekre esik egymástól. Ha nem erőltetnéd annyira ezt a habonyárpis tenyerestalpas stílust, akár még elegáns is lehetett volna ez a gesztus. Sőt. Ha kicsit visszaveszel az arcodból, még az is lehet, hogy kedves Angela  megelégszik azzal, hogy fél kézzel tartsa a pórázodat, ahelyett, hogy gumicsizmás lábadra csapná Európa hátsó ajtaját. Nekünk meg maximum kínos ez a Budapestről csaholás-vicsorgás, de téged a világért se zavarjon. Én speciell meg azért örülök kedves Angela győzelmének, mert hátha még a végén ragad rád is valami abból a fajta merkeli politizálásból, amely túlmutat az istállón, a faluvégi grundon, és a zsigeri asztalcsapkodáson. Amely nem ellenségekről, hanem legfeljebb ellenfelekről szól, és amelybe -  akármilyen fájdalmas – az alázat, az önkritika és az önkorrekcióra való képesség is beletartozik. A tegeződést már nem is mondom. Vérciki.

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr815529590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.23. 14:12:37

Mind a CDU, mind a Fidesz ugyannak a pártszövetségnek a tagjai, ez a lényeg. Hülye lenne Orbán nem kihasználni ezt.

panelburzsuj 2013.09.23. 15:34:40

Üzeni, hogy

a kék dakota póni

"megszáradt, lehet lakkozni" ...

:)

unionista (törölt) 2013.09.23. 16:04:54

szerintem a németek az elkövetkező években tojni fognak magyarországra.

jpmjpm 2013.09.23. 22:26:07

a németben van tegezés/magázás?

telkoe 2013.09.24. 09:55:42

A nagy felhaborodasban siettel is megcsillogtatni egy kis halado europai baloldali szellemu orbanfikazast, hogy rolad is szoljon egy kicsit a dolog. Ki kell hasznalni minden kis eselyt ugye :)

ephart 2013.09.24. 10:06:16

ami a lényeg:a német deviáns SZDSZ is ment a politikai pöcegödörbe

ursus artos 2013.09.24. 10:06:57

Hülye vagy te poszter.

bambanő (törölt) 2013.09.24. 10:07:04

A CDU tényleg a FIDESZ-szel egy szövetségben van, nem meglepő, hogy gratulál Merkelnek Viktor.
Gyurcsány és a balos politikusok is sorba gratuláltak Obamának, sőt ott nyaltak a kampányrendezvényeken, Blairnek is csontig nyaltak, amikor kellett. Ez a politika. Gratulálni kell a megfelelő oldalnak. Még a különböző országokban működő radikális, szélsőjobboldali pártok is körbenyalják egymást olykor.

Orbán az EU-t köpködi, de tudja, hogy a németek a fontosak ott, nem a többi, velük jó lenne jóban lenni.

A tegeződés-magázódás attól függ, hogy korábban tegeződtek-e egymással. Ez is elképzelhető. Akkor nem vérciki.

Szamiz67 2013.09.24. 10:09:09

Orbán Viktor nem az Angela Merkel (mint legerősebb gazdaság, legnagyobb befizető ország) által kvázi vezetett Európai Uniót ekézi már évek óta: A kupleráj, meg a hanyatló Nyugat az nem Angela Merkel 'Európájának' szólt?
Most, akkor ez nem ér, Angéla Merkel kiválóan, bátran vezeti Európa legnagyobb gazdaságát és közvetve az EU-t?

Szamiz67 2013.09.24. 10:10:59

Ahogy végignéztem ezt a videót, nem tudtam másra gondolni, mint, hogy 'Gratulálunk Angéla, egyébként meg mikor utaljátok már az esedékes támogatásokat?'

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.09.24. 10:16:36

Orbán úgy örült mintha ő nyerte volna meg Németországot, már-már félni kezdtem hogy a CÖF-fel szerveztetni kezdni a berlini fáklyás felvonulást a teszkónyuggerekkel és import polákokkal...

tatuman 2013.09.24. 10:21:40

Miert nem az eszerveiddel foglalkozol poszter?

high up! 2013.09.24. 10:23:23

Köze nincs a fidesznek a CDU-hoz, de semmiben!

A CDU ért a gazdasághoz.
A fidióták síkhülyék hozzá.

A CDU egy nemzeti és a családokat támogató párt.
A fidióták lejáratják és bomlasztják a nemzetet, a családokat pedig szociális válságba taszítják.

A CDU a vállalkozások minden szegletét támogatja.
A fidesz csak a Simlicska-Nyerges-Tiborcz birodalmat.

A CDU szolidáris társadalmat épít: akinek magasabb a jövedelme, progresszívebben járul hozzá a közös költségekhez.
A fidióták leszarják a szolidaritást: a magas jövedelmüek adóparadicsomban élnek, a 90% alattvalói réteg meg finanszírozza a 10%-os elit dolce vitáját.

A CDU vezette országban havi 1,3 millió ft keresetnél már 42% az adókulcs.
A fidesz unortodoxiában 1,3 milliós kerestenél 16%-os adóparadicsom dukál. (Zsiga Marcell is 1,3 milliót keres, naugyemennyivel többet is ér ez a gyerek egy németnél?)

A CDU annyira szolidáris a társadalommal, hogy a felső 5% réteg 46%-os szja-val adózik.
A fidióta NER-ben a felső 5% még mindig csak 16%-kal adózik és kikéri magának, aki el akarja lopni a pénzét! Mert ha megemelnék az adókulcsot, akkor úgy megsértődne Simlicska, Nyerges, Mészáros Lőrinc meg a többiek, hogy a végén még kivándorolnának. Aztán itt maradna az ország az oligarchái nélkül.

A CDU Európai párt.
A fidióták rühellik Európát és Félázsia az orientációs pontjuk.

A CDU röviden és tömören az a párt, amilyenből Magyaro-on soha nem lesz.

♔batyu♔ 2013.09.24. 10:23:28

Hogyne, tanácsot kellett volna tőletek kérnie, hogyan csinálja.

szonár 2013.09.24. 10:26:40

A szerző beteg, orbánfóbiás rohama van.

Meglepően elterjedt népbetegség ez baloldalon, amely fertőző és kormányképtelenséghez vezet.

♔batyu♔ 2013.09.24. 10:32:25

"A fidióták rühellik Európát és Félázsia az orientációs pontjuk."

Ez kb. olyan sommás mint az, hogy minden liberális drogos és buzi.

OK, tudom, hogy az Orbángyűlölet mindent visz, de azért ha már leír valamit az ember, legalább érveljen, hogy el is olvassák.

Egy "demokratától" pld. egészen furcsa, hogy az EU bármilyen kritikája EU ellenesség, sőt az is, hogy az ázsiai országokhoz való közeledés azt jelentené, hogy Orbánék a negatívumokat akarnák átvenni.

Persze nem kell megijedned, senki nem gondolja azt, hogy a balliberálisok lennének a "demokraták".

Muad\\\'Dib 2013.09.24. 10:35:51

Ez a cikk egy álszent baromság. Kontra produktív szarkupac, mely sajnos megerősíti a fityeszdroidok véleményét arról, hogy összeesküvés van a vezetőjük ellen mindenfelé.
A politika ilyen. A legnagyobb ellenségek is szoktak egymásnak üdvözült mosollyal gratulálni.

"Szövetség - a nemzetközi politikában két tolvaj uniója, akik a kezüket olyan mélyre dugták egymás zsebébe, hogy külön-külön már nem tudnának egy harmadikat kizsebelni."
Ambrose Bierce

Amúgy meg édes mindegy ki nyer Németországban, ez a Merkel talán még a rosszabbak közül való, bár lényegében nem oszt nem szoroz.

ursus artos 2013.09.24. 10:43:26

@high up!: irigy vagy, azért 16 százalékozol.

Jock Ewing 2013.09.24. 10:44:27

Gondolom, ha nem gratulált volna, akkor azért kapta volna meg a magáét, pont ugyanebben a ízléses formában.

Szelid sunmalac 2013.09.24. 10:47:53

@Muad\\\'Dib: @Jock Ewing: Gondolom nem tunt fel, hogy a stilusrol es a kettossegrol beszelt. Persze, hogy gratulal! Csak masnap nem hitlerezi le kozvetetten, nem kiabalja, hogy diktatura, meg a gratulaciot sem tenyeres-talpas eloadasban tolja, hanem kicsit europaibb, finomabb valtozatban.

Jock Ewing 2013.09.24. 10:52:05

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

A stílusról ez a poszter annyit tud, olvasva az irományát, mint indiai ember a marhasülről.

Aureliano Buendía ezredes 2013.09.24. 10:54:42

@ephart: Ha-ha, na persze. Németo-ban mindegyik párt, beleértve a CDU-t is, ezerszer liberálisabb, mint bármelyik hazai, magát liberálisnak hazudó gittegylet. Egy normális demokráciában nem az a kérdés, hogy egy párt liberális-e (ez evidencia), csak az, hogy mennyire.

Muad\\\'Dib 2013.09.24. 10:55:13

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Ezt pont így szokták más körökben is. Elég körülnézni a nemzetközi politikában. Nem ez a probléma a fityesszel (sajnos, jó volna, ha ez lenne a gond). Ez simán elmegy.

noirp 2013.09.24. 11:02:22

@ephart: a német liberálisok --- egy euroszkeptikus felhangú "közgazdászpárt" --- tudtommal ölég messze vannak az SZDSZ-től.

_most_ 2013.09.24. 11:06:08

ne meglepő, csak szokásos Orbán-féle képmutatás, lesz még Merkel a magyar emberek legnagyobb ellensége is :D

Szamiz67 2013.09.24. 11:06:30

@Muad\\\'Dib: Ja, csak én (mi) nem a nemzetközi politika vagyok (vagyunk) és eszem ágában sincs emiatt megértőbb lenni eziránt a lókupec mentalitás iránt.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.24. 11:08:38

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Én arra vagyok kíváncsi, hogy a Fideszt mikor dobják ki az Európai Néppártból. Mondjuk ha nekiállna bankbetéteket államosítani, az már elég lenne ahhoz, hogy egy jobboldali pártszövetségből kivágják?

high up! 2013.09.24. 11:12:22

@ursus artos: "irigy vagy, azért 16 százalékozol."

Tévedsz barátom ez nem irigység kérdése, hanem 100 éve felismert gazdasági törvény, miszerint a 90%-nyi réteg elszegényítése gazdasági visszaeséshez és a végén osztályharchoz vezet. Nyugat-Európában pont azért tart ott ahol, mert a jövedelem elosztás rabló jellegének 1945 után búcsút mondtak.

A magyarok meg semmit nem tanultak a történelemből, ráadásul a birka tömeg engedelmesen hagyja magát visszavezetni a 200 évvel ezelőtti világokba.

Orbanescu elitjei meg hangosan röhögnek a markukba!

high up! 2013.09.24. 11:20:19

@♔batyu♔:

na mi van, lassan felfogod még te is, hogy a vezéred miatt neked ég a pofád ezerrel, téged néznek bugris parasztnak az európai kultúr népek?
Na de ekkor nehogy már hozzám fussál kimagyarázkdásra, hanem menj a főnöködhoz, hogy ő változtasson magán.

Ugye, ahogy múlik az idő, egyre jobban érzed, hogy mennyire nem zsenálnak ezek a nagypofájú beszólások az EU fele, miszerint:

- Egy kócerájt nem lehetne így elvezetni, mint ahogy az EU (=Merkel + a francia vezér) kezeli a válságot (és akkor Demagórbán éppen most villog a az egyik kóceráj vezérrel)
- Brüsszel nem Moszkva, nem pofázhat nekünk!
- az EU hanyatlik (már majdnem mint Kádár: a kapitalizmus haldoklik)
- az EU család meg vallás ellenes, bezzeg mi! (magyar balkáni parasztok)
- rohadt multik, rohadt CNN, meg mindenki ki meg akar buktatni engem, Orbanesu Titánt!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.24. 11:27:31

@Ensiada Arkoveitie:

"Én arra vagyok kíváncsi, hogy a Fideszt mikor dobják ki az Európai Néppártból."

Ezért nagyon meg kell küzdeni. Alapvetően amíg csak kínos egy párt tagsága, nem rúgják ki. Nem csak Néppártban, a szoci oldalon is így van, lásd pl. Fico vagy a román szocik tagságát az ellenoldali szövetségben - kínos, de tűrik.

monddazigazatmar 2013.09.24. 11:34:52

Felháborodott cikk az indexblogokon.
B verzió:
A nagyképű orbán csak levélben gratulált Merkelnek. Orbán nem európai módon csak 6 sorban gratulált az EU és a világ motorjának számitó Németország kancellárjának. Fél európa fel van háborodva, a szlovákok leköpnek minket, borzasztó ciki most Magyországnak. A lengyel elnök bezzeg videóüzenetben gratulált, és ők tegezőviszonyban vannak Merkellel.
C verzió: A nagyképű orbán nem gratulált Merkelnek. Orbán nem európai módon semmit sem üzent az EU és a világ motorjának számitó Németország kancellárjának. Fél európa fel van háborodva, a szlovákok leköpnek minket, borzasztó ciki most Magyországnak. Még kim dzsongun is irt három sort, meg castró is, magyarország meg semmit.

hümhüm 2013.09.24. 11:41:19

"a kocsmaasztalnál bevett vállveregetős stílusban tegezi le a német kereszténydemokratákat, és a kancellárt. "
Ütődött poszter...
Merkel és Orbán már évek óta tegeződnek.Ha esetleg nem tudtad volna....
Annak idején Antall József és Kohl kancellár is tegeződtek. Nem olyan különleges dolog ez a politikusok közt, még hivatalos formulákban sem.
Ha hiszed, ha nem, bár lehet, hogy ez csak neked csak a múlt legendáriumába tartozik, de a 80-as évek közepén még Reagan és Gorbacsov is összetegeződtek, ha jól emlékszem, a Reykjaviki találkozójukon.

♔batyu♔ 2013.09.24. 11:56:50

@high up!: Ostoba vagy te haver. Még azt sem vagy képes felfogni, hogy a választásokat 2010-ben nem azért buktátok el és most 2014-ben sem azért fogjátok elbukni, mert Orbánt pld. én is vezérnek fogják fel.

Hanem azért, mert iszonyatosan gagyik vagytok és még a pofátok is nagy, hogy TI mekkora demokraták vagytok.

Ehhez képest tökmindegy mit gondol Orbán az EU-ról, amúgy marhára nem az amit te a primkó agyaddal feltételezel, a nép erre magasról szarik, csak a magadfajta ne jöjjön vissza.

Ráadásul még egy tanulság. Kár beléd az udvarias stílus, bár a remény hal meg utoljára.

irógép 2013.09.24. 11:57:59

A poszt író Orbánra szokott masztizni is, hogy ennyire érdekli Orbán minden egyes mozzanata?
Én nem is tudtam erről, de most ennek a posztnak köszönhetően megtudtam, hogy Orbán gratuált.
Köszönjük.
Legközelebbi cikk az Orbán a szemét aki kávét mert inni lesz?:))

Mindfield 2013.09.24. 12:05:45

Akkor már németül kellett volna!

A nevem Senki 2013.09.24. 12:16:06

Ezen a héten ennél gagyibb, semmitmondóbb, erőltetett, noob-abb poszt nem fog születni. Elképesztő, ha ti vagytok az értelmiség.

BelAmi 2013.09.24. 12:20:46

@ephart:" ami a lényeg:a német deviáns SZDSZ is ment a politikai pöcegödörbe"

Erre írtam, hogy hülye vagy. Gondolom, fingod sincs, milyen párt az FDP, csak az rögzült a tyúkagyadban, hogy "liberális". Ez jobboldali párt évtizedek óta a CDU partnere, és te most annak örülsz, hogy "ment a pöcegödörbe". Idióta!!!!

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.24. 12:25:01

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
De Ficoék baloldaliak, csak éppen nemzeti-soviniszták, ami általában nem jellemző az európai baloldalra, de vannak más kivételek is. Orbánék viszont egyáltalán nem jobboldaliak, most éppen inkább balosok, egyedül a nacionalizmus az ami az európai jobboldalhoz köti őket, de a jobboldali nem ettől jobboldali, sőt nem minden jobboldali párt nacionalista.

Erő e-meló 2013.09.24. 12:33:00

Az SZDSZ-ből még senki nem gratulált a testérpártocska FDP-nek?

"Gratulálunk hogy kiestetek a Bundestagból, és ezzel követtek minket a fényes múltú illegalitásba a lenini úton"

Még nem késő, feltéve ha akad aki jogosult a már törlésre előjegyzett szadeszból nyilatkozni

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.24. 12:39:17

@Ensiada Arkoveitie:

Mondjuk úgy: mindegyik nagy európai pártszövetság heterogén és vannak bennük furcsa tagok. Szóval a Fidesz esete nem kivételes. Nagyon nagy bakot kell lőni, hogy valakit kizárjanak. Valószínűleg, hogy ha holnap Orbán kijelentené, hogy ő jobboldali marxista, akkor sem zárnák ki a Fideszt.

Erő e-meló 2013.09.24. 12:40:46

@BelAmi:
Amit idehaza úgy próbált eladni a libsi sajtó, hogy Angela Merkel kritikája Orbánnal szemben, az a kancellár asszony egyensúlykeresése volt a folyton áskálódó koalíciós partnere és az Orbánnal fennálló személyes jó viszonya között

Most, hogy az FDP elment a lecsóba, új alapokról lehet folytatni a német-magyar viszonyt, szarkeverők nélkül

flort 2013.09.24. 12:44:52

@hümhüm: oroszul vagy angolul tegeződtek össze?

blaubner 2013.09.24. 13:05:58

@flort:
gondolom tolmácson keresztül.
de hiába tegeződnek, protokolárisan az önözés lett volna inkább helyénvaló. a magyar parlamentben is minden képviselő önözve beszél egymáshoz, pedig egyébként nyilván mindenki mindenkivel tegeződik pártállástól függetlenül.

flort 2013.09.24. 13:12:18

@blaubner: Elmagyarázom: vicc volt. Angolul úgy tudom, nincs különbség így legfeljebb Gorbacsov mondhatta a tolmácsnak, hogy fordítsa le legyen szíves, hogy "sto tü gyélájes?" (vagy valami hasonlót), de ezt megint csak problémás angolra fordítani.

Jenyei 2013.09.24. 13:12:29

Milyen szép is volt a bevágás a CÖF molinóval, hogy nem leszünk agyar vagy ragya vagy gyarmat, valami ilyesmi. Merkel kajálja az ilyet állítólag, vagy azt kihagyták? Kár lenne érte.

BelAmi 2013.09.24. 13:22:58

@Erő e-meló: Ezután a baloldali SPD lesz a "szarkeverő"? Faszkalap!

lüke 2013.09.24. 13:23:25

szélsöséges
einmal Handkuss, einmal liebe Angie

yard 2013.09.24. 13:40:25

Gratulálok Kedves Angela!
Először is azért, mert bármi a pártod előélete, én fideszközeli német győzelemnek fogom hirdetni. Másodszor azért, mert hatottak rád korholó szavaim, kicsit összeszedted magad. És íme az eredmény!
Nem hiába visszhangzott ország-világ előtt hetekig a magyar médiában, amit elmondtam: ezek a nyugati vezetők egy vidéki kócerájt sem tudnának irányítani. És nem azért mert mondjuk neked ne lenne gyakorlatod a politikában, hiszen alulról kezdve minden lépcsőfokot megmásztál, például pénzügyminiszterként, pártelnökként is sikeres voltál. Meg a többi nyugati vetető is, hiszen arra felé úgy szokás. Ez nekem lényegtelen. Kiállni a zemberek elé, és azt mondani amit hallani szeretnének, bármi is a lehetőség rá: no az a valami! Az minden gyakorlatnál, rutinnál többet jelent. Egy gyenge, széthúzó, zilált ellenzéket ütni hazugságokkal, no az a valami. Hát ezt még persze meg kell tanulnod, de ha elsajátítod, amit tanítanék neked, tán Németország összeszedi idővel magát, lesz még Magyarország méltó vetélytársa!
No, szóval egy dakota közmondással: nem az a legény akit naponta fenékbe rúgnak, hanem aki állja.

Muad\\\'Dib 2013.09.24. 13:43:55

@yard:
Látod nem különbözöl te annyira a mi pityeszünktől, te is be tudsz nyalni csontig annak a szerencsétlen barom merkelnek...

Netuddki. 2013.09.24. 13:45:42

Vihar egy pohát vízben. Merkel nem is látta ezt a videót...

yard 2013.09.24. 13:45:47

Bocs, nem figyeltem. Közben arra gondoltam, ha lenne nyakkendőd, mennyire ízléstelen volna. Meg bele is törölnéd az orrod.

yard 2013.09.24. 13:46:24

@yard: muhamadnak, vagy hogy híják.

Muad\\\'Dib 2013.09.24. 13:54:22

@yard:
Hiába mammogsz, attól még Merkel egy ostoba imperialista barom marad. Annyi különbözteti meg Hitlertől, hogy ő nem az emberek fizikai lemészárlását választotta a német imperializmus eszközeként. A végcél ugyanaz. Pityesz meg demagóg, de ettől függetlenül pont ezért kár piszkálni, szép szokás az a politikusok között, mikor hol szidnak, hol csókolgatnak valakit. Javaslom neked is a már általam idézett Bierce szösszenetet, hátha megérted miről beszélek.

yard 2013.09.24. 14:03:59

@Muad\\\'Dib: hát sajnos, sajnos ez a Merkel, ez német. És Németországban úgy néz ki, kedvelik, bár profi politikus, nem csak a szája jár. A mi szeretett vezetőnkkel ott van hasonlósága, hogy ő is szocialista államban élt fiatal korában. Hogy a szülei párttitkárok voltak-e, hogy volt-e a családjában ügynök, nos ezt nem tudni. Itt. Mert ott ez nem titok. Más hasonlóság nem igen van, ők a világ élvonalába tartoznak, minket meg a fidesz vezet, a német emberek szorgalmasak, értelmesek, itt meg blogoznak a zemberek. Akik mindenhez értenek, ezért is tartunk ott, ahol tartunk.

panelburzsuj 2013.09.24. 14:15:41

@yard:

Angéla kancellár egy vidéki lutheránus papcsaládban felcseperedve élvezhette a keletnémet paradicsomot.

Gauck államfő, a Stasi-akták "végelszámolója" pedig maga evangélikus pap - és ugyancsak "keletről".

"Nekünk" meg van egy Balogerőforrásunk...

Muad\\\'Dib 2013.09.24. 14:17:35

@yard:
Igen, a harmadik birodalom is a világ élvonalába tartozott. És akkor mi a fas* van?
Ettől még egy kényszeresen imperialista birodalom, és mint ilyen többségében káros.

Erő e-meló 2013.09.24. 14:34:15

@BelAmi:
Annyira kell Merkelnek az SPD, mint Orbánnak Mesterházi. De mivel nincs meg az abszolút többsége, mégiscsak keresnie kell valakit. Valószínűbbnek látszik a koalíció a zöldekkel, akik már amúgyis megszabadultak a vörös szarkeverőktől, így nem kell számítani rá, hogy megismétlik az FDP ámokfutását

yard 2013.09.24. 15:13:12

@Muad\\\'Dib: mi van? Éljen torgyánjózsi. Meg az effélék. Neked.

unionista (törölt) 2013.09.24. 15:28:20

@Muad\\\'Dib:
a birodalmak általában birodalmiak. amúgy merkel nem imperalista. egyszerűen össze akarja tartani az euroövezetet. és minden zavaró tényezőt félre söpör. törökországot elsősorban. kelet közép európa sem érdekli különösebben. nem hiszem, hogy érdekelte orbán. ezt a térséget leosztja valamelyik alkancellárnak.

Muad\\\'Dib 2013.09.24. 15:31:00

@yard:
Bocsánat, elfelejtettem, hogy olyannal beszélek, aki teljesen fogalmatlan...
Ha esetleg olvasnál egy kicsit, lehet észrevennéd, hogy Merkel német imperializmusáról nem kevesen beszélnek, a briteknél, a franciáknál, vagy épp az USA-ban is.

unionista (törölt) 2013.09.24. 15:33:25

@panelburzsuj:
arrafelé kívülről váltottak rendszert. itt meg szűrös jött moszkvából, hogy kimennek az oroszok. mert 87 ősze után nem politikai, hanem logisztikai kérdés volt csupán. és hirtelen megalakultak a pártok.

kádárt a saját sameszei váltották le. ezután:
videa.hu/videok/hirek-politika/kadar-janos-csapatkivonas-haza-mszmp-oroszok-Bh3CNKLT4hFQK6P5

Muad\\\'Dib 2013.09.24. 15:36:25

@unionista:
Az ami a válság alatt történt tipikus imperialista hozzáállás volt. Pláne, ha hozzávesszük, hogy egy-két évtizede pont a németek voltak azok, akik szorgalmazták a kisebb országok iparának leépítését, és javasolták nekik, hogy a szolgáltatásokkal foglalkozzanak. Majd most a "drága" Merkel azért kárhoztatta őket, mert leépítették az ipart, de mindjárt ajánlott némi birodalmi segítséget is, cserébe a dominanciáért az adott országban, amit majd mások ellen használhat ugyanilyen módon. Mégis mi ez, ha nem imperializmus?
Mi teljesen jelentéktelenek vagyunk ebben a játékban, szóval ezért is mondtam, hogy nekünk aztán mindegy, hogy Merkel, vagy nem, de attól a tények még tények.
Azt pedig már nem is említem, hogy legalább ahelyett, hogy használná ezt a hatalmat, szervilis módon aláfeküdt az USA még kitartóbb imperialista törekvéseinek...

unionista (törölt) 2013.09.24. 16:22:31

@Muad\\\'Dib:
100 évvel ezelőtt így nézett ki európa.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/63/Europe_1914.jpg
azóta volt két nagy háború, egy hidegháború és két gazdasági világválság. az egyik a két háború között.

a lényegi változás ehhez képest mégis annyi, hogy a monarchia szétesett. a magyar szupremácia vereséget szenvedett. ennyi a lényegi változás. a magyaroknak ez az évszázados sérelmük.

merkel egyetlen kelet-európai szövetségese tusk. aki az egykori porosz területen van többségben. lényegében nem változtott az elsődleges német befolyási zóna. de ebben a térségben jelen voltak. az utolsó román király hohenzollern. az utolsó bolgár cár (!) szász herceg. szóval ez így megy errefelé.

a magyar történelem egy évezrede az, hogy összeveszünk a németekkel és az osztrákokkal, utána kiegyezünk. a 895-ös honfoglalásnak nevezett magyar invázió után az akkori német (keleti-frank) uralkodó betört a kárpát-medencébe. a 907-ben pozsonyi csatában a törzsszövetség egyesült erővel megverte őket. a németek 955-ben ausburg mellett az vereséget mértek a magyarokra. 973-ban géza fejedelem követeket küld a quedlinburgi birodalmi gyűlésre. és a fia vajk 1000-ben a bajorokkal alapít államot.

a magyar történelem erről szól. csattogtatjuk a kardot, verjük az asztalt, hogy "eb ura fakó". de közben a magyarok szeme sarkában ott a kiegyezés. aztán aláírunk egy szerződést. amire később azt mondjuk: de hiszen ez elnyomatás. és kezdődik minden elölről. mert ez a magyar "wirtschaft", ez a magyar "virtusch". de közben a nép - "joschka" bácsi és "marischka" néni - békét szeretne, és jólétet. és ezért kiegyezünk. kádár idejében hiába volt vasfüggöny. évente volt magyar-osztrák, vagy osztrák-magyar focimeccs. és ez megszűnt. de majd vissza fog térni.

mert ezeket a szövetségi rendszereket nem lehet olyan könnyen felülírni. nem fogunk összefogni kínával, a törökökkel és a brazilokkal. legfeljebb csak ideiglenesen. az csak szöveg. de ebből a törökökkel akkor is jóba leszünk egy kicsit ha ők egy ponton nem lesznek nato tagok.

noirp 2013.09.24. 18:35:59

@kovi1970: Tán jobb is. De lehet, hogy csak röhögne egy jóízűt.

Izo 2013.09.26. 13:31:45

Rosszul emlékszem, hogy anno Gyurcsány is Merkellel takarózott a saját "bátor kiállását" illetőe?

vomit 2013.09.29. 11:44:48

merkel kiszedi az unneplo apparatcsik kezebol es utalkozva eldobja a nemet zaszlot
www.youtube.com/watch?v=q8PNgxbTE0o
süti beállítások módosítása