A futball magaskultúrája és az ehetetlen bográcsgulyás

H_A Címkék: interjú utánpótlás stadionépítés sikertörténet magyar futball Orbán Viktor Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia2013.08.04. 19:50

Nem tudom eldönteni, mi a nagyobb tragédia: az, hogy a futball Orbán Viktor személyes mániákus, eszelős dilije és erre egy valag állami pénzt költ a kormány (amelyben ráadásul senki nincs, aki ellent merne mondani neki ez ügyben)? Vagy az, hogy pillanatnyilag egy kalap szart nem ér a magyar foci? Nem tudom, az-e nagyobb baj, hogy középszerűnél is jóval gyengébb szinten teljesít ez a sportág, vagy az, hogy Orbán a magyar futball jelenlegi állapotát nagyszerű sikertörténetetként értékeli?

Bográcsgulyással dúsított, a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia internetes oldalán megjelent sportági évértékelő, segge alá tolt kényelmes kérdések által alakított ellentmondásoktól hemzsegő interjújában, Orbán Viktor mindenféle kétséget eloszlatott arra nézve, hogy ugyanabban a valóságban él, mint mi, sokan. Akik nem értjük, hogy luxusstadion-építéssel miként lehet utánpótlást nevelni  és eredményeket hozni a magyar sportban, esetleg a szív- és érrendszeri betegségeket visszaszorítani, vagy az elkeserítően alacsony nézőszámokon javítani.

Mindenhez értő, és mindenhez a legjobban értő Viktorunk többek között ilyen koncentrált bölcsességekre ragadtatta magát ebben az alájakérdezős okfejtésben, amelyből a valóságtól leginkább elrugaszkodott és mindenkori önmagára nézve legnevetségesebb megmondásokat emeltem ki (egyúttal javaslom mindenkinek a tartalmas-terjedelmes interjút teljes egészében elolvasni, a felejthetetlen élmény garantált):

„Az életben hasznos, ha az ember tudja, hol a helye.(...) A Puskás Akadémia, amikor a terveit elkészíti, akkor nemcsak saját magát (...) hanem elsősorban a magyar labdarúgást tartja szem előtt, és én nem szeretném, ha ez a tulajdonság kiveszne a klubunkból. Ez számomra becsületbeli ügy. Nemzeti önbecsülés és büszkeség nélkül még a focinak sincs értelme. (...) A sport, így a futball szépségét is, az önérdek fölé emelkedés adja. Az önérdek fölé emelkedés képessége, amit másképpen alázatnak is lehet mondani, ez volt az, ami a futballpályán ránk köszöntött. A klub fontosabb, mint a játékos, a csapat fontosabb, mint én vagyok. Az ország sikere mindig fontosabb, mint egy klubsiker. (...) Egyetlen megoldás van, ha visszatérünk a Bosman-világ előtti időszakhoz. Ezt speciel, nem az Európai Unió ellenében mondom, de az unió hozta a nyakunkra ezt a szerencsétlenséget.  (...) A futballklub nem gazdasági vállalkozás. Aki nem így gondolja, félreérti a helyzetet. Amit csinálunk, nem a pénzért csináljuk. Egy gazdasági vállalkozásnak egyetlen szempontja van, hogy a pénz tulajdonosa, a vállalkozás tulajdonosa minél nagyobb hasznot tudjon realizálni. A futballban ez lehetetlen. A futball olyan, mint a bográcsgulyás. Folyamatosan teszünk bele, sosem veszünk ki, és a végén kész.  (...) A focisták végső soron, a dolog filozófiáját tekintve, művészek. Ezért a futball és egy futballcsapat közelebb áll a kultúrához, mint társadalmi jelenséghez, semmint a gazdasági vállalkozásokhoz. Az állam nyer a futballon. A közönség nyer a futballon. A játékos nyer a futballon. A klub az egyetlen, amelyik sosem nyerhet a futballon, hiszen a klub állítja elő a produkciót, és nem az a dolga, hogy nyerjen. (...) Csak azok az emberek írnak és beszélnek a futballról, mint gazdasági vállalkozásról, akik nem húztak le harminc évet egy öltözőben, és nem láttak még klubot belülről. (...) A magyar profi futball teljesen életképes. Ha végignézzük, lassan és biztosan gyarapszik azoknak a kluboknak a száma, amelyek mögött jelentős gazdasági szereplők állnak. Akinek van szeme, az látja, hogy a magyar futball nagy jövő előtt áll. (...) Nekünk, akikben dolgozik az alkotás szelleme és ereje, egy dolgot mindig szem előtt kell tartanunk: suttyomban, szégyenkezve, magyarázkodva, a viták elől meghátrálva nem lehet alkotni. Bele kell állni. Ha kell, kötésig. Szégyenkezzenek és lapuljanak azok, akik ki akarnak kezdeni bennünket, akiknek semmi sem jó, akik mindent jobban tudnak, de végül sohasem alkotnak semmit. (...)2018-ban vagy 2019-ben képesek leszünk Bajnokok Ligája-döntőt rendezni Magyarországon. De a stadiont sem a futballistáknak építjük. A színházat sem a színészeknek, az operaházat sem az operaénekeseknek építjük. Ha valaki jól megnéz egy színházat, egy operát vagy épp egy stadiont, akkor látja, hogy az a nézőkért van, a nézőknek építjük.  (...) A felcsúti stadionban nincsen egyetlen filler közpénz sem. Nekem magánadományokból sikerült is annyi pénzt ide összegyűjteni, hogy meg tudjuk építeni az új centerpályát. Remélem, hogy majd a következő ötven évben is csupa olyan miniszterelnök lesz Magyarországon, aki valamilyen célra – nem pont stadionra és nem pont futballutánpótlásra, nekem éppen ez áll közel a szívemhez, de –, egy közcélra összehoz annyi magánadományt, hogy valami fontos, valami különleges, valami egyedi létrejöjjön. Hagyományt akartam teremteni, remélem, lesznek követőim.”

Bár általában figyelemmel kísérem Orbán Viktor megnyilatkozásait, ennyi eszméletlen mellébeszéléssel, homályos, zagyva, összefüggéstelen érveléssel talán még egyszer sem találkoztam. Persze nehéz ezekhez az egetvéresekhez bármit is hozzáfűzni de tény, hogy a bográcsgulyás amellett, hogy lehet kifejezetten jó minőségű,  lehet ehetetlenül k*rva szar is.  Nem tudom, érdekli-e Orbánt, de szerintem ezzel az elmés, felcsúti, trágyaszagú hasonlattal kicsit mellélőtt.

A magyar foci életképességével szuperlatívuszokban büszkélkedő miniszterelnök – aki egyébként kioktatja már megint mindazokat, akik másként látják ugyanazt a filmet, mint ő – látványosan nem érti mi a különbség a tömegsport, az amatőrsport, a versenysport, és a profi élsport között. Miközben utánpótlásnevelésről beszél, és ebben óriási jelentőséget tulajdonít a kizárólag magánadományokból finanszírozott, böszme stadionépítésben élen járó akadémiáknak, arról beszél, hogy a stadionokat nem a futballisták örömére hozzák létre, hanem a nézőknek.  Mondja ezt úgy, hogy egy magyar NBI-es forduló mérkőzéseinek össznézőszáma nem éri el egyetlen másodosztályú angol, olasz, spanyol, vagy akár holland bajnokság mérkőzésének nézőszámát sem. Mert Orbán szerint ha kevesebb és kisebb stadionokba nagyon kevés ember jár meccset nézni, a bazinagy luxusstadionokba majd valószínűleg sok ember fog. És ha nem, akkor is.

Egyúttal azt is kimondta, a miniszterelnök szívéhez, hobby szinten közel álló dolgok közcélnak minősülnek, így aztán semmiféle további magyarázatra nem szorul, hogy miért nem alulról építkező piramisként gondolkodunk a sportról, hanem abban mérjük a teljesítményt, hogy a kertünk végére hány méter magas árnyékot vet az épülő, vadiúj, grandiózus sportlétesítmény. Leszarjuk, hogy a profi élsport a megfelelően finanszírozott iskolai sportnál kezdődik, ahol jól megfizetett szakemberek felfedezik és feljuttatják a tehetséges utánpótlást az amatőr klubbokba, ahonnan a legjobbakat kiemelik. Ehelyett fordítva ülünk a lóra, és néhány fanatikus szakember, illetve különleges tehetséggel megáldott sportoló kiváló teljesítményét kisajátítva ömlengünk arról, hogy micsoda sportnemzet vagyunk és mekkora stadionjaink vannak/lesznek.

Miközben olimpiai és világbajnok kajakosaink hónapokig nem kapnak fizetést, miközben az úszósport nagyjai lassan ölre mennek a szűk állami keretből való részesedésért, kézilabdacsapataink pedig agonizálnak az éves támogatásoknak alig nevezhető kegyelemösszegekből, Orbán szórja a pénzt a futballra (természetesen nem közpénzből) ahol a nulla teljesítmény dacára hugyosra keresi magát a tehetségtelenség. Miért is? Valószínűleg azért, mert a foci nem üzlet, hanem magaskultúra. (Nekem is mindig ez jut eszembe, valahányszor a futballközvetítéseken a kamera szeme az éppen kétpofára köpködő egyik-másik játékost véletlenül megtalálja.) Nem, a foci nem üzlet Orbán szerint, hanem jótékonykodás. Bár talán érdemes volna erről megkérdezni a Barcelona, Manchester United vagy Bayern München klubok bármelyikét. Ezek a névtelen csoportosulások kizárólag azért életképesek (persze nem annyira, mint  a magyar foci) mert ifjú tehetségeket nevelnek a nemzeti labdarúgásnak, és nem azért, hogy tulajdonosaiknak profitot hozzanak. És ha már itt tartunk: nem lehet véletlen, hogy ilyen körülmények között még egy futballt értékelő beszédből sem maradhatott ki egy egészséges beszólás az Uniónak. Mert az Unió fogja a magyar klubok kezét, amikor külföldi játékosokat alkalmaznak, az Unió köti a szerződéseket ezekkel a játékosokkal, és így tovább.  

Persze lehet, hogy nekem nincs szemem meglátni  a magyar futball előtt álló hatalmas jövőt. Én vagyok a hülye, mert nem tudom felfogni, hogy egy kb. Azerbajdzsán szintjén álló futballteljesítményt nyújtó ország miniszterelnöke mire alapozza a 2018-as BL döntő megszervezésének hurráoptimizmusát. Értetlenül állok egy mindenhez értő, futballzseni őrült szenvedélye, „az alkotás szelleme és ereje” által vezérelt abszurd ténykedései előtt. Amelyekkel a futballpályán oly nagyra értékelt alázatot és a rögmagyar valóságot miniszterelnökként magasról leszarva, mindenáron különbejáratú hagyományt akar teremteni.

Mert a bográcsgulyás jó akkor is, ha telenyomjuk majonézzel. Magánmajonézzel, nem közmajonézzel. És ha ótvar szar, akkor is jó, mert Viktor így szereti!

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr505445111

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.08.05. 14:26:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bicikliző medve 2013.08.05. 10:57:29

"A futballklub nem gazdasági vállalkozás."
Ezt megkérdezném azon milliárdosoktól, akik eflvásároltak pár angol klubot. Bár lehet ,hogy Abramovics sem gazdasági vállalkozásként fogja fel a Chelsea-t, egyszerűen csak szegény angoloknak akar jót, ezért hozott oda egy valag pénzt, amiből vettek színvonalas játékosokat.

ursus artos 2013.08.05. 11:02:09

Egy index címlapon két hacsak.
Napi egy orbánozás már nem elég?

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.08.05. 11:05:43

@ursus artos: amikor ekkora faszparaszt a vezeretek, akkor napi 20 sem eleg.
Mondanal valamit arrol, amit ez a majom nyilatkozott?
Mert ez alapjan egy onimado zako raferne...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.08.05. 11:11:49

az a baj, hogy erre a focira egy fillért is költünk.

safranek 2013.08.05. 11:13:56

A foci egyenlőbb az egyenlőknél. :( A felsorolt sportok is kiemelt támogatást kapnak, de a foci még megkapja ezeket a projekteket is. Bár ezek nem csak a focinak szólnak, hanem pénz juttatás az építőkön keresztül a Fideszt finanszírozóknak.

Másrészt, nemrég azt nyilatkozta, hogy ő olyan ember akinek tenni kell valami nagyot (amikor a hozzánemértés szorgalommal párosul). Szerintem a fejébe vette, hogy újra az élvonalba viszi a magyar focit. Sajnos a mi pénzünkön és más sportok kárára.

OV abba szerintem bele semgondolt,hogy a stadionokba meccsekés közönség is kell. Ezeknélkül nem lesznek fenntarthatók.

Az egyik helyszínhez közeli település általános iskolájában, amikor arra panaszkodtak, hogy nincs hol megtarani a kötelező délutáni testnevelést, azt a választ kapták, hogy "menjenek ki a mezőre futni". Hány tornatermet lehetne a stadionok árából felújítani?

safranek 2013.08.05. 11:16:56

@ursus artos : kénytelenek vagyunk orbánozni, merthogy ezeke Ő találta ki. Ha Gipsz Jakab találta volna ki, akkor Gipsz Jakaboznánk.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.08.05. 11:25:05

Nagyon szívhez szóló az a hasonlat, h a színházat a nézőknek építik. Ez így igaz, csak azt felejti el, ha a társulat rossz, ha az előadások nem jók, akkor előbb-utóbb a néző sem fog elmenni a színházba.

Na pont így lesznek ők is a stadionokkal.

Amúgy ez a kép megvan? /Ferencváros - Videoton meccs/

www.facebook.com/photo.php?fbid=666264700068747&set=a.244140735614481.73505.206382819390273&type=1&theater

Bicikliző medve 2013.08.05. 11:25:20

@safranek: Mondjuk azért abban egyetértek vele, hogy a fociban van a legnagyobb pénz európában. Nézd meg, mennyien néznek meg egy kézimeccset Barcelonában, és mennyien nézik meg ugyanannak a klubnak a focicsapatát.
Foci: 73.000 átléagos nézőszám, kézilabda: nincs adat, de egy bajnokok ligája meccsre rekord nézőszámot vártak Németországban, 15.000 embert (igaz nem barcelona, hanem Köln, de ez a BL rekord). Fociban a BL rekord 84.000. Nagyságrendekkel több pénz jön be belőle.

mizie 2013.08.05. 11:30:05

Talán mindez azért van, mert a focin kívül a többi sportág SENKIT sem érdekel?

birkakhoz 2013.08.05. 11:32:37

Orban egy aljadps gatlastalan fereg ! Mindenre van penz ami neki fontos , barmi mas esetben azt mondjak recesszio van !! HA A MAGYAR NEPNEK LENNE ESZES ES ONTUDATA AKKOR A MOCSKOS FIDESZ NEM ERNE EL AZ 5%-os kuszobot es mehetnenek a tetves K ......anyjkba! Sajnos ennyi esz meg nincs talan kesobb , ha tenyleg mindenki rajon arra hogy a felcsuti paraszt nem mas mint egy NAGY ILLUZIONISTA POPULISTA GENGSZTER SEMMI TOBB!

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2013.08.05. 11:38:00

@mizie: mert eztetet a focit olyan sokan nézik, na jahhh, igazad lehet :D

safranek 2013.08.05. 11:38:47

@ċsirke72: nem csak a nézőszám a sport lényege! ha viszont már itt tartunk, mondj már nézőszámokat mondjuk Mezőkövesdről.
Valamint: Kinek jön a pénz?

Mundr 2013.08.05. 11:40:58

Épp azért kell fejleszteni, mert jelenleg minden téren szar a magyar foci. A jó magyar focin kívül a többi sport csak pótcselekvés. Viszont ha sikerül újjáéleszteni, akkor még üzletileg is megérheti. A vízilabda stb. bajnokira még a vb cím ellenére is 300 ember megy ki egy átlagos meccsre. Igaz a focira sem sokkal többen. egy érdekesebb válogatott foci meccsre meg akár 40 ezren is kimennének ha lenne stadion. de egy Fradi-dortmund bl meccsre is 30 ezren simán, ha már tegnap 12 ezren kimentek az 50 fokban. Amúgy nem csa a focit fejlesztik, hanem úszó vb is lesz új komplexummal amit a pólósok is használhatnak.

zorki 2013.08.05. 11:41:26

Minden legyen az ami. A krumplileves legyen krumplileves elvtársak.
A futball olyan, mint a bográcsgulyás. Folyamatosan teszünk bele, sosem veszünk ki, és a végén kész.
Hmmmmmmmmmmm:)))
A poltikus legyen poltikus!:DDD

Na most tökéletes ez a bográcsgulyás hasonlat, csak győzzük kivárni a végét, amikor kész lesz. Addig meg csak teszünk bele, teszünk bele, teszünk bele...

Én emlékszem néhány bográcsgulyás főzésre, mikor a szakács többet találkozott a pohárral, mint a bográccsal, ilyenkor az éhes népség dühe nagyon tud fokozódni!

zorki 2013.08.05. 11:45:46

@Mundr: Nem értem? Orbán mondta, hogy a foci nem üzlet, sokkal inkább bográcsgulyás, csak beteszünk, nincs kivétel! :D

bulista 2013.08.05. 11:46:11

@mizie: Akkor nézd bazmeg halmazati büntetésül ezt a remek magyar focit éjjel-nappal! És tényleg kurvára érdekelhet mindenkit az, ahol 5.000 fős "tömeg" nézőcsúcsnak számít...

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.08.05. 11:47:02

Birkák: fordítva tetszenek ülni a lovon.
Termelje ki a foci a stadion árát, aztán tudnak abból építeni. De a kommunisták így nem tudnak gondolkozni, csak a "kiutalunk a csapatnak egy stadiont, fele meg a zsebünkbe visszacsorog" jellegü központosított gondolkodásmódra képesek.

birkakhoz 2013.08.05. 11:47:06

@ċsirke72: Magyarorszagon pedig a kovetkezok lesznek : MEZOKOVESDI FIDESZ-FIDESZ AKADEMIA( felcsuti) 556 nezo! Szekesfehervari fidesz- Fidesz MTK 950 nezo , DEBRECENI FIDESZ- FIDESZ AKADEMIA 2500 nezo, FERENCVAROSI FIDESZ- MEZOKOVESDI FIDESZ 6000 nezo ! FIDESZ FOCI CSAPATAINAK EVES ATLAGA 2000 fo lesz ! EZ FIGYELEMBE VEVE AZ ATLAGOS JEGYARAKAT AMI 1200 forint meccsenkent 2.4 millio ami eleg az edzo meg 3 jatekos berere / ho szezonon kivul ez sem igaz :(:(:( egyszeru a matek a TOBBI RENGETEG LET BE KELL HUZNI VHOGY ERRE JO A TAO, ES A HULYE SZPONZOR AKI NYALJA A FELCSUTI PARASZT SEGGET BE AKAR VAGODNI NALA ! ENNEK IGY SEMMI ERTELME , focit uzleti modellkent kell kezelni , raadasul az UTANPOTLASBA KELL ONTENI A PENZT , FOGLALKOZTATNI A LEGJOBB EDZOKET A LEGJOBB LETESITMENYEKBEN, DE ELOSZOR KELL EGY UTANPOTLAS KONCEPCIO VHONNAN AHOL ERTIK MIROL IS SZOL AZ UTANPOTLAS NEVELES PL: hollandia , spanyolorszag, ! AZTAN HA EZ MAGVAN BE IS KELL TARTANI , AZ EREDMENYCENTRIKUS GYEREK FOOTBALLT AZONNAL EL KELL FELEJTENI , GYEREKEKET KIEGETNI PEDIG SZIGORUAN TILOS MOST EZEK A MENOK ITTHON!! MAGYAR GYEREKEK MEGALLNAK HAMAR A FEJLODESBEN , ES RENDKIVUL LASSUAK NEMZETKOZI SZINTEN,EZ MIND KEPZESI
HIBA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bicikliző medve 2013.08.05. 11:47:19

@safranek: "mondj már nézőszámokat mondjuk Mezőkövesdről."

Arra utaltam,hogy a nemzetközi tapasztalat azt mutatja, hogy a fociba érdemes pénzt fektetni. A mibe? kérdéssel tehát egyet értek, a hogyan? kérdésre adott válasszal viszont nem. OV szeretné megteremteni a lehetőséget, hogy jöjjenek a nézők, de a nézők nem fognak jönni, ha nincs jó játékosállomány és nem jönnek a sikerek.
"Kinek jön a pénz? "
Nehéz megitélni. Ha pl lenne egy klubcsapatunk, ami rendre bejut a BL legjobb 4 csapata közé, akkor minden évben jönne egy rakat turista, akik megnéznék a meccseket, amiket itthon játszik a csapatunk az ő kedvenceikkel. Ez pörgetné az adott város bevételeit, nem csak a klubcsapat tulajdonosa kaszálna. És lehetne forma1 módra árulni a stadion körülötti kocsmákban a kőbányaik 1500 Ft/üveg áron ;)

Mundr 2013.08.05. 11:49:30

@zorki: attól én még lehetek más véleményen :)ebben speciel nem értek egyet Orbánnal.

csak egy néző 2013.08.05. 11:49:38

"A felcsúti stadionban nincsen egyetlen filler közpénz sem. Nekem magánadományokból sikerült is annyi pénzt ide összegyűjteni, hogy meg tudjuk építeni az új centerpályát." Mondá a nagy nemzetvezetőnk. Az alábbiak ugye mind a magánvagyonukból adományoztak. És az a baj,(kóreset) hogy ezt komolyan is gondolja.
Mol Nyrt.
OTP Bank Nyrt.
Mészáros és Mészáros Kft.
FHB Jelzálogbank Zrt.
Pharos 95 Kft.
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
Sio-Eckes Kft.
Hír TV Zrt.
Duna Takarékszövetkezet NET Média Zrt.
FGSZ Földgázszállító Zrt.
Puskás Akadémia Sport Hotel Tatai Környezetvédelmi Zrt.
Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
TERRA-LOG Kft. Közgép Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt.
Békés Drén Környezetvédelmi,
Víz- és Mélyépítési Kft.
OTP Lakástakarék Zrt.
OTP Jelzálogbank Zrt.
Pentavia Kft.
Stadler Trains Magyarország
Vasúti Szolgáltató Kft.
Diagnosticum Zrt.
Ilzer Italgyártó Zrt.
CBA Kereskedelmi Kft.
Gánt Kő és Tőzeg Kft.
Pro-Aurum Zrt.
TriGránit Fejlesztési Zrt.
Magyar Suzuki Zrt.
Demján Sándor Duna Aszfalt Kft.
BÁV Zrt.
Búzakalász 66 Felcsút Kft.
Dr. Tomcsányi Tamás Ügyvédi Iroda
VIVIEN Aqua Home
Sagemcom Magyarország Kft.
Marchfeldrasen R Gyepgyártó
és Forgalmazó Kft.
Olajterv Zrt.
Sokon Kft.
Eurovéd Security Team
JAKO Magyarország Kft.Dolomit Kőbányászati Kft.
Továbbá: Agro-Felcsút Kft.dr. Vörös József, Balázs Attila,
Flier János, Flier Tamás,
Hamar Gábor, Simicskó István,
Varga József

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.05. 11:52:10

Azért az komoly baj, hogy amíg a fejlett országokban a sport támogatásának 30%-a kerül a versenysporthoz, nálunk addig a 90%-a. Mert az ország nem attól jut előrébb, hogy van 1-2 élsportoló, hanem attól, hogy mindenkinek van lehetősége sportolni...

Valse Triste 2013.08.05. 11:59:32

@ċsirke72: Csak csendben jegyzem meg, hogy az ezévi szuperkupa mérkőzésre (ETO - DVSC) 2000 néző volt kíváncsi (a Puskás Stadionban csak lézenghettek :D) úgy, hogy az árvízi védekezés önkéntesei korlátlan számú ingyenjegyet igényelhettek... A kézis lányok meccseire meg egyre nehezebb jegyet szerezni... az eladható jegyek számát a sportcsarnok mérete igencsak korlátozza, sokkal többen lennének rá kíváncsiak... Ne a Barcelonával példálózz...

georgie58 2013.08.05. 11:59:33

@ursus artos: Nem elég. Amíg egyetlen fideszes troll is él még ebben
qrva országban, addig nem elég. Az elmebetegeknek nem itt van a helye !

ursus artos 2013.08.05. 12:03:00

@safranek: értem, szóval nincs ötlet a másik oldalon, hogy arról lehetne beszélni...

Kivlov 2013.08.05. 12:03:29

szórja a fenét.
ahol szórás van a segélyek meg a nyugdíjak...

ursus artos 2013.08.05. 12:06:22

@georgie58: "Az elmebetegeknek nem itt van a helye !"
Akkor te mit keresel itt??

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.08.05. 12:07:32

Az úszó aranyakért is bejelentkeztek azért:

"a pozitív támogatási környezetnek" is köszönhetőek a sikerek a sportért felelős helyettes államtitkár szerint. (Ma minden hírek ezzel kezdődik a Kossuthon.)

Annyira fontos eredmények, hogy egészen a helyettes államtitkárig érnek.

rfbzs 2013.08.05. 12:12:09

@Mundr:
Hogy miért mennek a focira többen, mint más sportokra? Az egyszerű válasz ez: Mert több a bunkó sport"szerető", mint a normális.
Ritmikus gimnasztika, kézilabda, úszás, vizilabda, vívás, stb. sportok esetében hol ordibálnak, törnek-zúznak a szurkolók?
És persze igaz: a foci jó pénz, sokan remekül megélnek belőle, pedig semmit nem csinálnak érte.

dr. trafik nomac 2013.08.05. 12:12:42

A foci hit, nem lehet a tenyek alapjan ertekelni. Egyre kevesbe nepszeru a foci, a tobbi sporthoz kepest, mar Angliaban is. Magyarorszagon meg 3. osztalyu sport merkozeseken (ami nem foci) is siman kint van 3-4 ezer fizeto ember, a vizilabda EB-n meg a csillarrol is logtak, szoval lehet itt behazudni, hogy mennyire sok embert erdekel a foci, de a valosag egeszen mast mutat.

tobeor 2013.08.05. 12:14:31

Szlovákiában magánklubok maguknak, magánpénzből építenek stadiont.

dotoho.blog.hu/2013/07/11/nemzeti_stadiont_epitenek_a_szlovakok_is

tobeor 2013.08.05. 12:19:37

A vén maffiózó saját birtokának képzeli az országot, a közpénzeket meg a saját pénzének.

Hűtlen kezelés esete.

Bicikliző medve 2013.08.05. 12:21:31

@dr. trafik nomac: Megnéztem a Manchester UTD. utolsó négy éves átlagos nézőszámát, és stabilan 75000 körül van. Ez nekem nem tűnik csökkenő érdeklődésnek. 1999-ben pedig még csak 55.000 volt, ahoz képest erősen nőtt.

zorki 2013.08.05. 12:22:01

@Mundr: Jó lenne tudni mennyit fejlődött 3 év alatt a magyar foci. Ami mérhető, abban semmit.
Lehet játszani ezzel, hogy mer az akadémiák most kezdenek beérni, de ez sem igaz.
Amint egy igazán tehetséges csillag megjelenik majd az akadémiák egén, az illetőt gyorsan elviszik egy jobb sorsú fociligába, aminek csak örülhetünk, mert ott esetleg kiteljesítheti magát. (És talán a válogatottunknak hasznára lesz.)

A fejlesztés helyes irányait még az Orbán interjú elszólásaiból is ki lehet olvasni. Felsorolja a "tehetős csapatokat, amiből kiderül, hogy szűkíteni kell az élvonalat, a másodosztály talán bővíthető kicsit. Utóbbinak komoly akadálya,hogy harminc fordulót is sokszor nehéz bezsúfolni az időjárás miatt a naptárba, de semmi akadálya a hétközi meccseknek, úgy is sokkal kevesebbet játszanak a magyar focisták. De a hóügy, amúgy is túl Van lihegve.
Sajnos a szűkítés nem várható, mert a televíziók ha már fizetnek, ugyan annyi pénzért minél több meccs közvetítésében érdekeltek, és ők a főszponzorok.

Az akadémiák versenyrendszerét külön kellene kezelni, több jó megoldás is lehetséges.

Elképzelhető a magyar profiligában a bérplafon bevezetése. ennek azonban lehetséges ellentétes "elszívó" hatása is.

Végezetül az álmok köréből ki kell lépni a valóság mezejére.
Annak -amit Orbán sejtett-, hogy két magyar fociklub is rendre a legjobb 32-ben legyen, annak nincs realitása. Ez sem rövid- (3 év), sem középtávon (5-10 év) nem lehet cél.
Az európai foci -amely valóban fejlődik- Orbán Viktor állításával-látomásával szemben kőkemény üzleti alapokra épül. A BL-ben olyan csapatok tudnak évről-évre sorozatban szerepelni, ahol ezt a piaci viszonyok is támogatják, ahol egy klubhoz ötven-százezres szurkolótábor azaz nézősereg kötődik, nem csak BL meccseken, és sok milliós vagy tízmilliós nagyságrendű televízió néző! Ez (is) biztosítja a klubnak, hogy olyan játékosállománya legyen, amely képes erre a feladatra.

Ne legyenek illúzióink, ha igaza lenne Orbánnak, és a Fradi a BL csoportkör állandó szereplője lenne, akkor bizony nem sok magyar focizna ott.

lavór 2013.08.05. 12:23:59

Egy "munkaalapú társadalomban" meg is látszik, mekkora értéke van a munkának. ebben is csak azok keresnek sokat, nagyon sokat, akik nem dolgoznak, nem teljesítenek. Hogy is lehetne másként? Csak keresztmetszetet ad a mai Magyarországról.

☉ ☾ 2013.08.05. 12:25:21

KÖZGÉP.

Szó sincs itt fociról.

polly graph 2013.08.05. 12:27:34

A foci tökéletes "panem et circenses" sport. Inkább ott vezessék le az indulatokat, mint máshol. Megéri a kormánynak ez a kis befektetés.

Itt meg lehet élni a "jus murmurandi"-val. Aztán kuss!

Jól ki van ez találva, mi is asszisztálunk hozzá rendesen!

vénkujon 2013.08.05. 12:29:13

ötszázan voltak kinn a felcsút meccsén. gondolom, mind ute-szurker volt. ...lesz még békemenet bevezetve a kertvégi-stadionba. siker lesz ha belerohadunk is.

tobeor 2013.08.05. 12:30:56

Ez a foci szociális segélyezése.

A következő kormány a stadionok közepére építsen úszómedencéket a vízilabdásoknak és az úszóknak. A kárt már nem lehet visszahozni, de ha már elpazarolják ezt a sok pénzt, akkor kapják azok, akik megérdemlik, a világbajnok vizes sportok.

tomwar 2013.08.05. 12:32:23

@ursus artos: Blogban naponta egy belebufoges oke, ketto sok? Mert akkor mar csak egyet buffenthetsz ide...

☉ ☾ 2013.08.05. 12:33:25

Csak azt nem értem, hogy a Gyurcsány gyűlölők most miért szeretik ugyanazt a szart felszorozva ezerrel?

csabakirályfi 2013.08.05. 12:35:48

"... 2018-ban vagy 2019-ben képesek leszünk Bajnokok Ligája-döntőt rendezni Magyarországon"

Mámércsakakkor? Addig nem lesz kész a Puskás? Mert ugyi a rendezés nem azt jelenti, hogy magyar csapat?! Különben tuggyuk: az úszó vb után jön az olimpia. És persze addig a fidesz vezet rendületlenül...

safranek 2013.08.05. 12:36:29

Ne csak a nézőszámokat szajkózzátok már!!!!!! Ennyi néző meg annyi néző MENNE ki a meccsekre. Kit érdekel ez? Nem mindenki focirajongó és nem mindenki akar szurkolni sem.
Nem ez a sport lényege! Nem nézni kell, csinálni! Nem lehet minden gyerekből focistát faragni. Egy foci akadémia felveszi a környékbeli gyerekek egy részét, de mi lesz a többivel, vidéken, ahol még rendes tornaterem sincs?
Kell alternatíva is, kézi, vizilabda, kosár, vívás, röpi, íjászat, kajak, kenu, úszás, öttusa, kerékpár, stb. Ezeket, a focival együtt, egyforma súllyal kellene kezelni és támogatni. Aztán a sok-sok utánpótlásból kiesnek a tehetségek, akiket lehet a profi sportba irányítani. Széles alsó rétegre (tömegsport) lehet a profi sportot építani.

Azt is mondja már meg valaki, hogy az a nagyon sok pénz, ami bejönNE a fociból, az hová kerülne? A költségvetésbe? Nem! Magánzsebekbe!

Mint sportal semmi bajom a focival. Inkább a körülötte lévő dolgok amik nem tetszenek.
Ja! És felejtsük már el végre az Aranycsapatot!!!!! Az egyszer volt és pont.

Le a kalappal a többi sportoló előtt, aki rossz körülmények ellenére is képes (a focit magasan felülmúló) eredményeket elérni!

csabakirályfi 2013.08.05. 12:38:46

@vénkujon: jó gondolat, én a közmunkára gondoltam. közmunkában meccset nézni, meg lehetne tölteni az összes stadiont. régen is volt javítónevelö...

ThufirHawat 2013.08.05. 12:39:12

Sebaj! A lényeg, hogy a fiamék az iskola folyosóján tornáznak tornaórán. Az 'csúti stadintól kb. légvonalban 10km-re.

safranek 2013.08.05. 12:42:04

@rfbzs: Meg a focit inkább nézik, mint csinálják! Sör-csipsz-tv meg sör-üvöltés-bunkóság-törés-zúzás sportolók!

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.08.05. 12:43:51

Közmunkásokkal kéne fociztatni, a libalegelőn. Annak a pár tucat prolinak, amelyik most is kimegy szotyit köpködni, úgyis mindegy, milyen csapat miatt veri szét a metrót, meg issza magát félhülyére.

déjá vu39 2013.08.05. 12:44:24

Ne aggódjatok a nézőszám miatt. Majd kivezényelnek néhányezer közmunkást. Csak el ne felejtsék levenni a láthatósági mellényt.

vénkujon 2013.08.05. 12:46:08

@csabakirályfi: gondolj csak bele...többszázezer békemenetes a kertistadionnál. háromezer szerencsés benn, a többi kinn. vágókép eladva a fidesztévéknek. "soha nem látott siker. a családok újra járnak meccsre". lesz itt még bundázott válogatottmeccs is.

safranek 2013.08.05. 13:05:59

@vénkujon: A magyar focit nézve, nem tudom ki a szerencsésebb, aki bent van, vagy aki kint. :D

tomfree 2013.08.05. 13:14:13

@ċsirke72: ""A futballklub nem gazdasági vállalkozás."
Ezt megkérdezném azon milliárdosoktól, akik eflvásároltak pár angol klubot. Bár lehet ,hogy Abramovics sem gazdasági vállalkozásként fogja fel a Chelsea-t, egyszerűen csak szegény angoloknak akar jót, ezért hozott oda egy valag pénzt, amiből vettek színvonalas játékosokat."

www.vg.hu/gazdasag/bukoban-a-chelsea-hasit-a-juventus-foci-befektetoi-szemmel-377574

"A hosszú távú gazdaságosság helyett azonban jellemzőbbé vált a Roman Abramovics féle modell, az orosz milliárdos több mint 600 millió eurót pumpált a Chelsea-be 2003-as felvásárlása óta. Azt is mondhatjuk, hogy megérte, hiszen Bajnokok Ligáját nyert a csapat idén, ám befektetői szemmel még évekig nem beszélhetünk valódi megtérülésről. Hasonló a helyzet a Manchester Cityvel is, amelybe már több mint 1,3 milliárd eurót öntött az Egyesült Arab Emirátusokból érkezett tulajdonosa mindössze négy év alatt. A klub éves árbevétele azonban nem éri el a kétszáz millió eurót sem és operatív szinten is veszteséges.

„Piaci szemmel nézve az ilyen csapatok gazdaságilag nincsenek fenntartható helyzetben, csak addig lehetnek sikeresek, ameddig a tulajdonosaik helytállnak a veszteségekért”

Az összehasonlítás végett csak: a leggazdagabb magyar csapat (Videoton) 6,5 millió euróból gazdálkodik évente, míg egy Real Madrid 350 millióból. A Chelsea meg tavaly volt először nyereséges Abramovics óta (1,4 millió fonttal). Ismétlem: tíz éve nem volt nyereséges és 600 millió eurót tolt bele az orosz.

Sajnos a többi sportra jut kevés ebben az országban, de ha a focit nézzük csak nemzetközi összehasonlításban, akkor még a románok is sokkal többet tolnak a rendszerbe, mint mi. Eredményességi szempontból meg akkor lenne versenyképes a magyar foci rövidtávon (10 év), ha nem kevesebb, hanem sokkal több pénzt tolnának a rendszerbe.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.08.05. 13:22:26

@tomfree: "Eredményességi szempontból meg akkor lenne versenyképes a magyar foci rövidtávon (10 év), ha nem kevesebb, hanem sokkal több pénzt tolnának a rendszerbe. "
Egyrészt: a sajátodból annyit tolhatsz bele, amennyit akarsz. A tisztánlátás kedvéért, a közpénz még akkor sem számít a zsebpénzednek, ha személyesen te vagy a Falábú Pocakos Mussolini.

Másrészt: lófaszt. A legbénábbatt minden meccs után le kell lőni, és egyböl emelkedik a színvonal. Szerintem a nézettség is nagyobb lenne, tehát a bevétel is.

Amúgy meg ez a foci: velvet.hu/sztori/2010/02/05/homoszexualis_orgia_egy_roman_labdarugo_edzotaborban/

Bicikliző medve 2013.08.05. 13:22:43

@tomfree: Azt értem, hogy még nem nyereséges a Chelsea (vagyis idén először az), de akkor is úgy gondolom, hogy befektetésként gondol rá Abramovics. Hiszen mi másért pumpált volna bele annyi pénzt?
Vagy ez neki csak szórakozás? Van ,aki kaszinózik, ő meg focicsapatot futtat föl? Végül is ez is lehetséges :)

tomfree 2013.08.05. 13:24:40

"Én vagyok a hülye, mert nem tudom felfogni, hogy egy kb. Azerbajdzsán szintjén álló futballteljesítményt nyújtó ország miniszterelnöke mire alapozza a 2018-as BL döntő megszervezésének hurráoptimizmusát."

A beírás fröcsög a gyűlölettől, nincs is értelme észérvekkel vitatkozni, mert az egész írás nem a tartalomról, hanem a tiszta gyűlöletről szól. Azonban ha már írsz egy témáról, illene utánanézni a tartalomnak.
Az UEFA nemzetközi rotációs rendszerben ítéli oda a BL döntőt versenyeztetés után különböző városoknak, ahol a szigorú szempontoknak megfelelő stadion van. Ha egy új város felépít egy stadiont, amely megfelel a követelményeknek és főleg nem rendeztek ott még ilyen döntőt, akkor előnnyel indul a nagy régi helyszínekkel szemben. Ilyen alapon rendezett 2012-ben Bukarest nem BL, hanem Európa Liga döntőt (a stadionméret nem felelt meg a BL döntőnek). A rendezésnek nem feltétele, hogy legyen épkézláb magyar csapat. Nagyjából erre alapozva feltételezte Orbán egy BL döntő rendezésének elnyerését 2018-ra (ahhoz fel kellene épülnie egy megfelelő stadionnak persze).

tomfree 2013.08.05. 13:29:26

@ċsirke72: tudtommal hobbiból vette meg. Ha eddig beletolt 600 millió eurót és tavaly ki tudott venni 2 millió eurót (=1,4 millió font), az elég rossz üzleti érzékre vallana, mert ilyen arányban évszázadokba kerülne, mire visszajönne a pénze. :-)
Egyébként a legtöbb nagy nemzetközi fociklub veszteséges (a németek kivételek az erős törvényi szabályozás miatt, de a spanyoloknál nagyon gáz a helyzet ez ügyben). Mondok más példát: a Milan a világ legjobb csapata volt, majd amikor Berlusconi tökeit elkezdték szorongatni az adócsalásai miatt, visszavette a csapat anyagi támogatását, eladta a legjobbak játékosokat (főleg nem a bevétel, hanem a fizetések miatt), azóta alaposan visszaesett a színvonaluk. Puskás Öcsi annak idején megmondta: kis pénz kis foci, nagy pénz, nagy foci.

safranek 2013.08.05. 13:32:18

@tomfree: "Eredményességi szempontból meg akkor lenne versenyképes a magyar foci rövidtávon (10 év), ha nem kevesebb, hanem sokkal több pénzt tolnának a rendszerbe."
Nem a pénztől tud valaki focizni! (ez minden sportágra vonatkozik) Rendes utánpótlás rendszer kell. Nem egy két központosított akadémia, hanem széleskörű tömegsport. A legutolsó faluben is legyen lehetőség valamit sportolni, normális körülmények között. Legyen választék, mert ha csak pl mezei futás van, akkor sosem derül ki, hogy a gyerek jó focista (vagy más). Ha meg van a jó alap, akkor meg lesznek a tehetségek is. Aztán mehetnek a foci-röpi-kézi-vivó-úszó-vlabda-stb akadémiákra.

A másik kérdés, hogy tényleg ennyire kell nekünk a foci? Szerintem ez csak a szokásos magyar romantikus értelmetlen vágyálom az Aranycsapat után. El kellene fogadni, hogy az egyszer volt, azóta a nyomukba sem ért senki. Semmiképpen sem tekinthető tendenciának. Ha rendszeresen ott lenne a magyar foci az közvetlenül az élmezőny mögött, akkor talán indokolt lenne ez a focimánia. Előbb bizonyítani kellene, ahogy a többi sportág is teszi, de a foci előre kap pénzt.

safranek 2013.08.05. 13:34:09

Addig is: fencing2013.hu/harom-magyar-kardozo-a-fotablan/

/Ja, és majd elküldöm a gödöllői vívóterem fényképét, ahol Csanád készült. Rá férne egy-két millió!/

tomfree 2013.08.05. 13:35:06

@Dr. Sün: nézzük.

"Egyrészt: a sajátodból annyit tolhatsz bele, amennyit akarsz. A tisztánlátás kedvéért, a közpénz még akkor sem számít a zsebpénzednek, ha személyesen te vagy a Falábú Pocakos Mussolini."

Az adóforintokat én is fizetem, tehát az enyémből kérném tisztelettel a részem ebbe tolni és nem nokiásdobozokba vagy földmutyiba (csak hogy polkorrekt legyek). Egyébként közpénzből a Paks van támogatva csak (a Villamos Művek által, ami egyrészt állami kézben van). Az OTP meg a MOL piaci alapon működő cégek (elvileg), amelyekben csak kisebbségi állami tulajdon van.

"Másrészt: lófaszt. A legbénábbatt minden meccs után le kell lőni, és egyböl emelkedik a színvonal. Szerintem a nézettség is nagyobb lenne, tehát a bevétel is."
:-) És mi van, ha nem csak egy béna játékos van egy meccsen?

czjanos 2013.08.05. 13:35:23

Vezéri hóbort, amin a vazallusok jól keresnek.

czjanos 2013.08.05. 13:39:30

@tomfree: A mai falábúaknak nem tudnál annyit adni, hogy tehetségesek legyenek. Minek hajtani, ha így is jól megélnek, ráadásul most már kultur-művészeknek is hívhatják magokat. Hiába, ez a nagy meleg....

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.08.05. 13:40:47

@tomfree: Az a baj, hogy ha még csak annyi lenne, hogy megépítenek egy BL döntőre alkalmas stadiont bánná a fene, legalább ott van, a miénk, tudjuk , h azt a pénzt nem ellopták (csak egy részét) hanem beton meg szék lett belőle véve, de!

Múltkor olvastam, h az Ukrán EB stadionok üres állapotukban is annyiba kerülnek, h van olyan, amit már le akarnak bontani (mennyi idős is? 1 éves?) mert képtelenek fizetni a fenntartásukat.

Így hát hiába lesz nekünk tucatnyi szép új létesítményünk, ha nem lesz aki használja csak a pénzt fogja vinni továbbra is.

@safranek: Foci terén sajnos már az utánpótlásra is rengeteget költöttünk és még sincs eredmény.

Tavaly voltam Telkiben a fociközpontban, ami pl. direkt erre lenne (és nem egy ilyen van az országban), hát az állam esett le. Hiper-szuper az egész, tényleg gyönyörű a létesítmény és a környéke is, és? Évek óta gondozhatnák ott az utánpótlást is, meg a válogatottat is és még sincs semmi eredmény.

_most_ 2013.08.05. 13:48:36

@tomfree: mikor lesz már budapesti olimpia, azt is, szigorúan a realitások talaján maradva, beígérte a fidesz :D

tomfree 2013.08.05. 13:49:31

@safranek: "Nem a pénztől tud valaki focizni! (ez minden sportágra vonatkozik) Rendes utánpótlás rendszer kell. Nem egy két központosított akadémia, hanem széleskörű tömegsport. A legutolsó faluben is legyen lehetőség valamit sportolni, normális körülmények között...Aztán mehetnek a foci-röpi-kézi-vivó-úszó-vlabda-stb akadémiákra."

Maximálisan egyetértek ezzel. Szükség lenne a többi tömegsport támogatására is, nevelési, egészségügyi szempontból (csökkenne az elhízott gyerekek száma ergo kevesebbet kellene költeni a korai cukorbetegség kezelésére stb). Igen, valódi tömegsportra lenne szükség és még több foci és kézi-úszó stb akadémiára.
Azonban a jelenlegi élfutballban csak az a nyereséges csapat, amelybe nemzetközi szinten is egy rakás pénzt tolnak. Sajnos kis pénzű csapat már nem juthat az élmezőnybe, ez törvényszerűség. Miért? Ha valaki kicsit is kiemelkedik, lecsapnak rá a sztárklubok (vagy európai szinten középcsapatok) így egy magyar csapat éves 6 millió eurós költségvetésből esélytelen a nemzetközi porondon. Tudom hogy ez az összeg iszonyat nagy pénz más sportokkal összevetve (és magyar szinten sikeres sportokra gondolok), de önmagában a nemzetközi fociban ez aprópénz.

A másik kérdés, hogy tényleg ennyire kell nekünk a foci?
Akárhogy is, a csökkenő nézőszámok mellett, de még ezen a szar szinten is megmozgat 30-40 ezer embert hetente ebben az országban. Nincs más olyan sport, amely ennyi embert érdekelne. Kérdés persze, hogy érdemes-e ennyi pénzt beletenni a rendszerbe? Attól tartok, ha ez a pénz nem oda menne, akkor menne valami párt kasszájába vagy politikus zsebébe ellopva persze. Így legalább van valami eredménye az elköltött pénznek. Nyilván ez egy elméleti kérdés. A legjobb meg az lenne, ha tisztán piaci alapon működő vállalkozások üzemeltetnék önszántukból a klubokat (nyilván politikailag meg van tolva az OTP meg a MOL, hogy támogassák az élfocit) és építenének stadionokat, de ez egy hosszabb vita témája lehetne (és értelmesebb is lett volna erről olvasni, mint a szokásos gyűlöljük Orbánt bejegyzést).

_most_ 2013.08.05. 13:55:32

@tomfree: teljesen felesleges, ablakon kidobott pénz, mait a fociba pumpál az állam, hiszen a nagy európai klubokkal úgyse vehetik fel a versenyt a magyar csapatok.

safranek 2013.08.05. 13:56:31

@tomfree: "egy magyar csapat éves 6 millió eurós" van olyan Sportszövetség (nem egy csapat) ami forintban kap ekkora támogatást. :(

Értem, hogy Mo-n ez a legnépszerűbb sport. A kérdés az, hogy kell-e/van-eértelme/szükséges-e a Vezérünk által szorgalmazottplusz támogatás. Arra céloztam, hogy "ennyit tudunk és kész", tehát ennyi támogatás elég is. Hozzuk fel inkább a többi sportágat.

gigabursch 2013.08.05. 14:01:10

Ez a kérdést évek óta szajkózom.

Ki az az agyatlan barom, aki szart sem érő, agyatlan, "aranylábú" focistákra csak egy forint közpénzt rá mer áldozni?
Miért nem ítélik el közpénz elhárdálásért?

tomfree 2013.08.05. 14:01:26

@czjanos: Botrány egyébként, hogy élvonalbeli focisták ezzel a színvonallal sokszorosan többet keresnek, mint a világbajnok vízilabdázók. Sajnos a rendszer teszi ezt lehetővé nekik (amiről az Orbán nyilatkozott a nemzetközi fociklubokról), de a torz rendszer (nemzetközi focira gondolok) ezt szüli ki magából. Mondok egy példát név nélkül: az egyik élvonalbeli klubba azért nem igazolt egy nemzetközi szinten szerintem harmatos, de hazai szinten bombaerős játékos, mert a havi 9 millió nettó kevés neki (ezt belső forrásból tudom). Mennyit keresnek a világbajnok vízilabdázók? Nincs ez jól, ezzel egyetértek, de a rendszer logikája alapján egy nemzetközi színvonalon jegyzett magyar csapatot csak horror pénzek betolásával lehetne létrehozni.

safranek 2013.08.05. 14:02:20

Vannak olyan sportágak, ahol az összes támogatás annyi, mint egy foci csapaté. Itt ne az eredményességet nézzétek, hanem azt, hogy esetleg egy másik egyesület is megmozgat egy városban ugyan annyi embert. Kit érdekel, hogy hányan nézik, nem az a lényeg. (de ezt már írtam)

_most_ 2013.08.05. 14:03:04

@tomfree: mondjuk ilyen alapon az összes adót a focira kéne költeni, hisz egyébként úgyis valami politikus zsebében kötne ki, ezzel szemben a magyar foci klubok tulajdonosai mindig is a becsületességükről voltak híresek :D

Hanzi 2013.08.05. 14:03:44

@mizie: "Kedves" Mizie!
Én konkrétan leszarom a focit...
Az összeset.
Magyart, külföldit egyaránt.
Viszont vérlázitó, hogy egy zsebdiktátor a saját szánalmas hobbijára milliárdokat, tizmilliárdokat vesz el sokkal fontosabb beruházások, fejlesztések elől.
Az egész olyan mint mikor Rákosi elvtárs kiadta, hogy márpedig mi akkor is a vas és acél országa leszünk!

czjanos 2013.08.05. 14:04:26

@tomfree: Akkor nem kell létre hozni. Nem ezen múlik Magyarország jövője, hanem a hóbortos vezér gazdaságpolitikáján.

czjanos 2013.08.05. 14:05:22

@Hanzi: Remélem, tudod, hogy 2014-ben hová ne tegyél X-et!!!

safranek 2013.08.05. 14:07:09

@klarky: "Foci terén sajnos már az utánpótlásra is rengeteget költöttünk és még sincs eredmény.

Tavaly voltam Telkiben a fociközpontban, ami pl. direkt erre lenne (és nem egy ilyen van az országban), hát az állam esett le. Hiper-szuper az egész, tényleg gyönyörű a létesítmény és a környéke is, és? Évek óta gondozhatnák ott az utánpótlást is, meg a válogatottat is és még sincs semmi eredmény. "

Ezért mondtam, hogy ennyi elég! Meg még egyszer, hogy feltölteném valahová a gödöllői vívóterem képét! Biztos a felének is örülnénk annak, mint ami Telkiben van.

@tomfree: "Akárhogy is, a csökkenő nézőszámok mellett, de még ezen a szar szinten is megmozgat 30-40 ezer embert hetente ebben az országban. Nincs más olyan sport, amely ennyi embert érdekelne. Kérdés persze, hogy érdemes-e ennyi pénzt beletenni a rendszerbe? Attól tartok, ha ez a pénz nem oda menne, akkor menne valami párt kasszájába vagy politikus zsebébe ellopva persze. Így legalább van valami eredménye az elköltött pénznek. Nyilván ez egy elméleti kérdés. A legjobb meg az lenne, ha tisztán piaci alapon működő vállalkozások üzemeltetnék önszántukból a klubokat (nyilván politikailag meg van tolva az OTP meg a MOL, hogy támogassák az élfocit) és építenének stadionokat, de ez egy hosszabb vita témája lehetne (és értelmesebb is lett volna erről olvasni, mint a szokásos gyűlöljük Orbánt bejegyzést). "

Más sportegyesület is megmozgat egy egy helyen annyi embert, mint a foci. Rosszabb körülmények és nagyságrendileg kevesebb támogatás mellett!

tomfree 2013.08.05. 14:08:36

@klarky: igen, ez a dél-afrikai stadionoknál is probléma, túl vannak méretezve a rendezvény miatt és utána nem tudják kihasználni. Ezért gondolkodik az UEFA olyan Európa-Bajnokságban, ahol nem egy ország, hanem városok rendeznek, tehát elég lenne minden rendező országban pár méretes stadion is, ami nem rohadna szét utána.

@_most_: az európai topcsapatokkal nem veszik fel a versenyt, az biztos, a cél inkább egy középmezőnybe kerülés. Orbán víziója sajnos egy kicsit elrugaszkodott, hogy a legjobb 32-ben legyen egy vagy két magyar csapat, ez akkor menne csak, ha valami arab vagy orosz beszállna valamelyik klubba.

@safranek: értem. A TAO-n keresztül reméljük felhoznak pár más csapatsportot is, hiszen például a vizes sportokba sokkal kevesebb pénzből hatalmas eredményeket lehetne elérni.
Sokkal nagyobb gond szerintem, ha egyszer jön egy újabb politikai garnitúra, azok "csakazértis" alapon visszavágnak majd minden sporttámogatást és akkor az eddig beleölt milliárdok ténylegesen kidobott pénzek lesznek majd.

_most_ 2013.08.05. 14:09:37

@safranek: mondjuk a barátok köztet sokkal többen nézik, mint a foci meccseket, szóval miért nem inkább a Berényi kft-t be tolják az állami pénzeket? :D

safranek 2013.08.05. 14:10:59

@tomfree: A mi egyesületünk éves költségvetése annyi, mint a helyi foci csapat mezköltsége. És ezt mi magunk termeljük ki, semmi támogatást nem kapunk senkitől. Taglétszámunk hasonló.

lobster thermidor 2013.08.05. 14:11:23

Ha valakinek az az egyik legfontosabb célkitűzése, hogy mondjuk 2018-ban Bajnokok Ligája döntő legyen Magyarországon, miközben minden szétrohad, ami pedig nem, azt szétverik, vagy ellopják, na ott már valóban nagyon nagy a baj.

_most_ 2013.08.05. 14:13:00

@tomfree: a TAO teljesen korrekt dolognak tűnik, hisz teljesen logikus, hogy a Puskás Akadémiát akarta minden cég támogatni, nem valamelyik nagy múltú nb1-es focicsapatot :D

safranek 2013.08.05. 14:13:10

@tomfree: A probléma az, hogy a foci a TAO-n felül is jelentős támogatást kap, ez szvsz nem igazságos.

@_most_: pont ezt mondom, hogy ne a nézőszámot szajkózzuk

tomfree 2013.08.05. 14:20:08

@_most_: azért ez sarkos nyilván. A magyar fociban meg 2010-ig katasztrofális állapotok uralkodtak és ezen Orbán a fociimádatával ténylegesen javított. Nem védem én őt, de elvi kérdés volt a számára, hogy ezen változtasson. Mondok példát: idejött egy belga ember, aki megvette az Újpestet milliárdokért, kifizette az adósságát miegyéb. Majd az adásvétel után elétettek visszadátumozott szerződéseket, hogy kinek mennyit kell még kifizetnie. Csórikám pislogott és azt mondta, hogy ezért a hazájában börtön járna, de itt ez normális ebben a közegben és senki nem csodálkozzon, hogy ide csak szerencselovagok meg bundaügynökök érkeznek. Ha ezen Orbán tud változtatni, az jó dolog mert melyik a jobb: kidobunk az ablakon X milliárdot fölöslegesen vagy kiadunk X+Y milliárdot, de azt 10 éves periódusban értelmesen? Elvi kérdés persze Orbántól függetlenül, hogy az ország erőforrásainak egy részét áldozzuk-e erre vagy sem, de erről mindenki tud majd véleményt alkotni jövő tavasszal a fülkében.

"mikor lesz már budapesti olimpia, azt is, szigorúan a realitások talaján maradva, beígérte a fidesz :D "

Erről az jut eszembe, amit az egyik tanárom mondott: A választási ígéret olyan, mint a férfiak mellbimbója: van, de minek, viszont ha nincs, az azért hiányzik. :-)

_most_ 2013.08.05. 14:23:12

@tomfree: csak azt nem értem, ha Orbán ennyire imádja a focit, miért nem a nehezen megkeresett pénzét teszi bele, miért az adófizetőkét :D

tomfree 2013.08.05. 14:25:41

@_most_: igen, azért van egy elég erős politikai nyomás ezeken a cégeken (ez is belső info), hogy legyenek szívesek támogatni a focit. Meg azért ott van az önkéntes@safranek: szervilizmus is, hiszen ha én mint cégvezető támogatom a Puskás Akadémiát, akkor biztos majd pozitívan bírálnak el valami állami versenypályázaton.

tomfree 2013.08.05. 14:28:38

@safranek:
"A mi egyesületünk éves költségvetése annyi, mint a helyi foci csapat mezköltsége. És ezt mi magunk termeljük ki, semmi támogatást nem kapunk senkitől. Taglétszámunk hasonló. "

Értem én az aránytalanságot és nem is tartom igazságosnak, de nagyjából az a helyzet, mint ha Trabanttal akarnánk indulni a Forma1-en. Ha indulunk, akkor több pénzt kell beletenni, ha nem akkor meg azt a keveset ne is költsük Trabantra. Az élvonalbeli fociban meg a tagdíj, meg a piaci bevétel nagyjából Trabantra elég.

tomfree 2013.08.05. 14:34:10

@_most_: " csak azt nem értem, ha Orbán ennyire imádja a focit, miért nem a nehezen megkeresett pénzét teszi bele, miért az adófizetőkét :D "

Mert felhatalmazták a választók, hogy kezelje a befizetett adóforintjainkat. :-) Az kérdés, hogy ezt jól teszi-e vagy rosszul. A magánvagyona meg szerintem aprópénz lenne a rendszerben (bár nem követem anyagi helyzetét). Nézd, minden kormánynak vannak baromságai amelyek tisztán kidobott pénzek utólag, ebben a témában annyi marad, hogy legalább lesz pár használható stadionunk ha 10 év múlva visszanézünk erre (és nem támad fel a foci addig extraként :-)

safranek 2013.08.05. 14:36:04

@tomfree: Tudnánk-e a F1-es autót vezetni? Mert ha nem, akkor sem kell megvenni. Ha csak Trabantot tudunk vezetni, akkor azt kell venni. Esetleg most trabink van, de csak ford focust tudunk vezetni, viszont F1-es autóra vágyunk?

_most_ 2013.08.05. 14:46:15

@tomfree: mondjuk jobban örülnék, ha inkább pár használható kórház lenne, mint stadion :D

tomfree 2013.08.05. 15:01:14

@_most_: ebben egyetértünk. Nem tartom kidobott pénznek a stadionrekonstrukciót, de tényleg megelőzhette volna egy országos kórházfelújítás az egész programot.

zorki 2013.08.05. 15:09:28

@tomfree: Nos, nehéz kérdéseket taglalsz.
Kell-e pénz -hatvan milliárd, de vélhetően több- egy új Puskás Stadionra?
Mint írod, egyszer rendezhetünk benne egy BL döntőt,netán egy EL döntőt és talán valamikor minimum 12-16 év- társulhatnánk vele egy EB rendezéshez, max. 6 meccsel.
Ennyi eseményre számíthatunk 12-16 év alatt, amikor megtelik. A magyar válogatott meccseire túlméretezett. (Sajnos) Évente egy-két megakoncert jöhet el a fővárosba, aztán annyi.
Ellenben ha feléből építenek egy 25-30-ezres stadiont, még tíz Felcsút, úgy tíz ötezres korszerű -akár füthető gyepszőnyeggel- stadion is ki jön belőle. Azzal -15-20 évre- ki lenne stafírozva a magyar foci.
A magyar felnőtt és profi labdarúgás csak a piramis felső részének szűkítésével fejleszthető. (tizenkét élvonalbeli csapat max., 18-20 NB II.) A többi amatőr, sokkal szigorúbban, mint eddig. Az amatőr felsőosztályban szerepelhetnének az élvonalbeli csapatok akadémistái(21-ig).
Még tizenkét akadémia is sok egy kicsit, de ennél több semmiképpen nem kell! Ez tisztán látszik. Már most is egymástól nyúlják le az akadémiák a fiatal tehetségesebb labdarúgókat. Ráadásul már ez a terület is teljesen fertőzött a magyar foci betegségével. A gyerekeknek ígérnek fűt-fát a csábításkor, aztán java nem teljesül. ( A foci melletti oktatásról, most nem is beszélnék.) Legtöbbször azért akad a folyamat során olyan "szakember", aki nem jár rosszul az üzlettel.

A létszám szűkítésnél is fontosabb, hogy az alapvető üzleti szabályokat betartsák a magyar fociban, hogy vége legyen a betarthatatlan ígérgetéseknek.

zorki 2013.08.05. 15:22:12

Bármilyen előrehaladás feltétele, hogy reális célhoz, reális hosszútávú tervet készítsenek, és azt hajtsák is végre. A magyar fociban ad hoc döntéseket hoznak évről-évre átgondolatlanul.
Pár éve indult az NB I fakó az alacsonyabb bajnokságokban, most ezt megszüntették, jön az U21 és egy csomó rendezetlen kérdés, az átmenettel. (A 18-19 éves korosztály versenyeztetése, stb.)

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.08.05. 15:27:58

@tomfree: Az összes kókler kétballábas magyar profi (értsd: azért kapja a fizetést, mert egy fotballegyesületnél dolgozik, játékos, edző, és egyéb vezető beosztásban) fotballimitátort el kellene zavarni dolgozni, a sportból az utolsó fillérig kivonni minden állami, önkormányzati támogatást, az adókedvezményekkel egyetemben.

Ezzel párhozamosan minden településen államilag fel kellene építeni és biztosítani kellene a fenntartását az előzőleg megtakarított pénzből egy-egy minőségi pályának, ahol aki akar nyugodtan, ingyen focizhat, amennyiben a pálya üres.

Talán így újra olyan fotballistáink lennének akik nem csak a pénzért futnak ki a pályára, hanem játszani is szeretnek. Mert a fotball anélkül nem megy!

tomfree 2013.08.05. 15:30:47

@zorki: Jó a felvetés. Elvileg egy 80 ezres Puskás stadion nem lenne nagyon kihasználva teljes terjedelmében, de az meg problémás lenne, hogy a legnagyobb stadion egy tízmilliós országban 30ezres lenne maximum. Értelemszerűen több kisebb stadion többet érne, mint egy nagy, de egy harmincezres stadiont sem tudnának teljesen kihasználni (sajnos) és az magában kevés lenne egy rangos kupadöntő megrendezéséhez, szóval olyan béna kacsa lenne az egész.
Az akadémia: a legfontosabb az lenne, ha a tömegsportban részt vevők száma nőne és az onnan alkalmas fiatalok tudnának bekerülni az akadémiákra. Amíg itthon van 150-200ezer igazolt labdarúgó (tehát az amatőrök is a tömegsportban), addig az azonos lélekszámú cseheknél 650ezer, de a hollandoknál meg 1,2millió (bár ők 17millióan vannak).

tomfree 2013.08.05. 15:34:21

@Magánvéleményem: ebben az esetben egészségesebb lenne a lakosság az biztos, de ha kivontunk minden pénzt a fociból és abból pályákat építettünk, akkor azokat a pályákat ki és miből fogja karbantartani? Ott esély nem lenne egy magánbefektető magánvagyonára és továbbra is az állam fizetne a foci költségeit.

zorki 2013.08.05. 16:12:14

@tomfree: Azért mondtam, hogy nehéz kérdés, mert mikor először voltam a hatvanas években a majd teltházas Népstadionban, akkor örökké emlékezetes élménnyel gazdagodtam, és nyilván nagy szerepe van abban, hogy ma is kötődök a focihoz.
Ugyanakkor ma már egy korszerű teltházas, fedett, harmincezres stadion is nyújt hasonló élményeket, én úgy tapasztaltam.
Be kell végre látnunk, hogy elmúlt a magyar foci dicsősége. Az alapoktól kell kezdeni az újra építést, és nem látványelemekkel elfedni a magyar foci sok-sok betegségét. Majd ha sikerült kigyógyítani a focit, akkor kezdődhet el az álmodozás, jöhetnek a látványelemek.
Egyébként nem az államtól és nem a miniszterelnöktől várom a megoldásokat. Egy erős és önálló MLSZ-től várom ezt. Amely képes meghatározni saját jövőképét, és tenni is érte. Amely szigorúan betartja szabályait, legalább annyira szigorúan, mint az a pályán illendő.
Olyan szövetségtől, amely a klubjaira épül. Olyan kluboktól, amelyek a szurkolóikkal összhangban terveznek-dolgoznak. Mindkettő hiányzik, és ez a magyar foci betegségének legfőbb oka.

Miért akarunk NB I-et olyan helyeken, ahol nincs is remény arra, hogy a nézők-szurkolók száma elérje az élvonal átlagát? (Elvileg egyik feljutó sem felelt meg a licenc szerinti stadion elvárásoknak. Ez amúgy évek óta így van, de eddig még mindenki kaphatott haladékot.)
Hogy fest az az újonc, aki nem játszhat hazai pályán?
De ez is csak egy csepp a tengernyi ok közül, ami miatt beteg a focink.

tomfree 2013.08.05. 17:49:09

@zorki: "Be kell végre látnunk, hogy elmúlt a magyar foci dicsősége."
Akkor te legalább abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy láttál minőségi magyar focit, az én korosztályomnak ez az öröm már nem adatott meg sajnos. A magyar foci dicsősége elmúlt régen, nekünk meg olyan, mint ha soha nem is lett volna, csak valamikor a történelemben egyszer régen. Nyilván más átélni a sikert és utána szembenézni a rosszal, mint ebbe beleszületni.

"Elvileg egyik feljutó sem felelt meg a licenc szerinti stadion elvárásoknak."
Pont erről beszéltem, hogy színvonalas focihoz pénz kell, stadion kell, amiről az egész bejegyzés szól ugye.

"Hogy fest az az újonc, aki nem játszhat hazai pályán?"
Kérdésre kérdés: mi tartja vissza azt a focistát a bundától, aki fél éve nem kapott fizetést, mert nincs tőkeerős támogató, az önkormányzat meg nem ad pénzt focira (lásd Eger)?
Erre írtam, hogy minőségi foci csak akkor lesz, ha épülnek stadionok és tolják a pénzt a rendszerbe. Azonban ezt nehéz átnyomni, mert szegény az ország, alulfinanszírozott a többi sportág meg nincs olyan független tőkeerős beruházó, aki a saját pénzét betolná a fociba, hogy nem látja azt vissza talán soha (van egy-két kivétel). Több összetevője van a beteg focinak az biztos.

Fragola 2013.08.05. 18:50:34

Classic trükk. Semmiféle fociról nincs szó, csak és kizárólag arról a min. 10 %-ról, amit le lehet nyúlni a beruházásokból, magánvagyonként. Közben meg mindenki komoly vitát folytathat a sportról. Hajrá Magyarország !
süti beállítások módosítása