A miniszterelnöki fogcsikorgatás rablómeséje

H_A Címkék: interjú alkotmány szabadságharc alkotmánymódosítás Orbán Viktor Orbán-kormány EU Kossuth Rádió2013.06.15. 11:43

Drága Viktorom! Úgy értettem, hogy mostanában csikorgatod a fogad. Nem értem miért, hiszen neked mindig igazad van, mindent jól csinálsz, így ha nem álmodban jön rád, öntudatlanul, akkor semmi okod nem lenne rá. Bevallom, kicsit aggódom most, hogy mégis engedni fogsz a gonosznak, bár szerinted egyértelműen nem lenne szükség rá. Kicsit összezavartál, megmondom őszintén. Úgy kell nekem, ha a Kossuth Rádióban elhangzott, megszokott stílusban hullámzó pénteki igehirdetésed függőséget okozott nálam is. Persze tudom, hogy ez volt a cél. Elismerem, hogy ez az egyik legletisztultabban, legkövetkezetesebben adagolt népnemzeti célzatú agymosás, az egyik legerősebb ideológiai kábítószer, amelyhez manapság hozzá lehet jutni.

Szóval, mondom, hogy összezavartál, Viktorom. Mer' én úgy tudtam, amellett, hogy Európa legversenyképesebb gazdasága vagyunk, következésképpen egyre jobban élünk, mienk az EU legjobb alkotmánya is. Most meg hallom, hogy az Európai Bizottság kérésére ötödszörre is módosítani fogjátok. Nagyon úgy tűnik, mégsem gránitból van ez a fránya alaptörvény, csoda-e, hogy porlik, mint a szikla?

Tudom, tudom: ez is csak azért van, már megint azért van, mert az EU visszaél a hatalmával, csak tőlünk várja el azt, amit senki mástól. Hogy mondjuk a bírósági ügyeket ne saját érdekeiteknek alárendelt politikai széljárásnak megfelelően helyezhessétek át innen oda. Meg hogy bírósági döntések miatti különböző adókivetések ne saját képetek és hasonlatosságotok logikáját kövesse. Igen, arcátlan, igazságtalan követelmény ez - mondod - és szépen megmagyarázod azzal, hogy Magyarország nagyon sok fronton vív szabadságküzdelmet, például a rezsicsökkentés vagy a bankadó mezején. 

Figyu, fogcsikorgatás ide vagy oda, szerintem nem Magyarország vívja ezeket a böszme harcokat, hanem egyedül és kizárólag te. Mint ahogy precíz, hozzáértő irányításod nélkül még most is víz alatt lenne az ország. Igaz, hogy rengeteg ember közös munkája nélkül nem lehetnél újfent kiskakas a szemétdombon, de egye fene, ezúttal én is jó passzban vagyok, és elnézem ezt az egyébként nagyon idegesítő egyes szám első személyt. Most viszont, hogy levonult az ár, látom visszatértél kedvenc elfoglaltságodhoz: ostorozod a gonosz közellenséget. Hogy téged idézzelek: olyan igényeknek is engedsz, amelyek sértik a magyar szuverenitást, és amelyekben a másik félnek tartalmilag sincs igaza. Ezért csikorog a fogad, ugye? Meg azért is, mert állítólag fideszes párttársaid nagy részét szöges ostorral kellett meggyőzni arról, hogy engedni kell ezeknek az európai bürokratáknak. El tudom képzelni, milyen nehéz dolgod volt ezzel a parancsra bégető, utasításaidat gondolkodás nélkül, összecsapott bokával és szalutálva teljesítő birkanyájnak lenyomni a torkán, hogy fiúk: okos enged, szamár szenved, lécci lécci, nyeljük le nekik. Ne röhögtess, kérlek.

Zavarbaejtő és zavaros ez az egész, Viktor. Úgy érzem, egyre erőltetebb ez az EU démonizálás. Úgy látom, egyre kínosabb kimagyarázni, hogy bár mindent tökéletesen csinálsz, mégis mindig van valami, ami miatt magyarázni kell a bizonyítványt. Határozottan úgy gondolom, egyre nevetségesebb, hogy az amúgy teljesen megalapozott elvárásoknak úgy teszel eleget, hogy óriási engedményeknek állítod be, és egyedül saját nagyvonalúságoddal próbálod palástolni, hogy döcög ez a kurva szekér. Hogy bár egyértelműen nekünk áll a zászló, mégsem áll az annyira. Az van, hogy a végtelenségig nem lehet Brüsszellel, az IMF-el, vagy az éppen szolgálatos kisebbséggel takarózni, miközben a beruházások csökkennek, a külföldi tőke menekül, az ország régiós viszonylatban sereghajtóvá válik, és az istenadta nép nagy része nyomorog.

Anélkül, hogy minden szavadat ízekre akarnám szedni, kicsit elborzaszt, amikor azt mondod: "Mindent megvédtünk, amit lehetett, de át kell gondolnunk, hogy mi az, amit érdemes megvédeni a jövőben." Tudod mit? A nyugdíjaktól kezdve a rezsicsökkentésen, a magyar nép szabadságán, a sajtószabadságon, földeken keresztül a trafikokig már minden meg van védve. Könyörgöm, hagyd már ezt a megvédéses rablómesét. És ne csikorgasd a fogad, Viktor, egyáltalán nem áll jól neked. Szerintem inkább köss békét magaddal, hogy ne kelljen az egész világ ellen szabadságharcolnod. A megfáradt magyar embernek már egy front is több a szükségesnél.  

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr785361953

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Magyar demokrácia vs. EU: szintkülönbség? 2013.06.15. 19:10:05

Most már még jobban várható, hogy az EU eljárást indít Magyarország ellen a legutóbbi alkotmánymódosítás néhány pontja miatt. Erre hangolva - és a ciprusi ügyek miatt is - mostanában sorra jelentek meg elemzések a tagállami demokráciák és az EU viszony...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sun9us 2013.06.15. 18:29:47

Ezért fel kell venni egy rakás hitelt, mert az IMF, és az EU a mi egyetlen, megváltó barátunk, ők csak jót akarnak nekünk, és csupán emberbaráti szeretetük miatt ajánlják fel a segítségüket. Lásd: Ciprus, Görögország.

A szólásszabadsághoz, meg annyit, hogy most is a globalista marhaságaidat terjeszted, a nagyvilágba. De tényleg, diktatúra van itt kérem szépen, meg elnyomás. Ellentétben, a demokrácia főhadiszállásán, az USA-ban, ahol olyan törvényeket akarnak elfogadni mint a SOPA, ACTA, PIPA, CISPA.

milyen szép a Vértes, ó 2013.06.15. 18:52:30

@Sun9us:

És akkor újabb szerencsétlen próbálta megtippelni a maga tört magyarságával, miről is van szó. De pusztán a 'ha báncsák a Vezért, akkor a ZIMF' gomb megnyomásáig sikerült eljutni. Szóval csak a szokásos. :)

OkoskaTo:rp 2013.06.15. 18:55:06

@Sun9us: "Apró" különbség, hogy az USÁ-ban ezek a 4-5 betűs törvényekről 1. tudomást szerez a jónép, 2. kifejezheti ellene tiltakozását, 3. meg tudja győzni a politikusokat, hogy ezt azért talán már nem kéne, 4. a politikusok kínos mosollyal visszaadják a "lobbisták" támogatását, és visszavonják a javaslatot.

Nálunk? Viktor megálmodja vasárnap, kedden a soron következő nyalonc beadja egyéni képviselői indítványként, kedden sürgősséggel elfogadják (ha kellemetlenebb, az Alaptörvénybe faragva, nehogy az Ab beleköphessen), a törvénykezésnek ugyan már nem motorja, de azért Káder elvtárs gyorsan aláírja, Közlöny kihirdeti.

navan 2013.06.15. 18:56:06

@Sun9us: Nem, nincs diktatura vagy elnyomas. Ami van: sotet vegtelen ostobasag. A plebsz elnyomja magat, ehhez egyre kevesebb segitsegre van szuksege. Csendben turi, sot egyre inkabb mar ujra igenyli is a kommunistakat megszegyenito allamositast, az alakulo egypartrendszert, a labszagu nacionalizmust, a kontraszelekciot, az ertekvesztest. Mindegy is, hogy mashol mi es hogyan van: Magyarorszagon ma felno egy generacio, amellyel szinte lehetetlen lesz egyutt elni. Az eroben hisz, de ereje nincs. Lebecsuli a tudast, es ennek megfeleloen tudatlan is marad. Razza az oklet az osszes egtaj fele, de semmit sem latott a vilagbol. Alattvalokka valtok - es meg orultok is neki. Hajra magyarok, hajra.

mizrolist 2013.06.15. 18:59:56

@Sun9us: azok a törvények mind megbuktak. Azért, mert a közvélemény felháborodva elutasította őket. Na ez az, ami Magyarországon sosem történik meg - hacsak nem érinti túl sok ember zsebét a tervezett döntés...

Blogger Géza 2013.06.15. 19:03:18

Hát, ez az öklendezés is adós maradt azzal a válasszal, hogy ha más EU országokban lehet áthelyezni leterhelt bíróságról ügyeket a kevésbé leterheltekbe az ügymenet gyorsítása érdekében, akkor nálunk vajon miért nem. Egyébként nincs kétségem afelől, hogy erre előbb-utóbb Magyarországon is lehetőség lesz, csak nem az alaptörvénybe fogják beírni, hanem majd 2014 és 2018 között egy alacsonyabb rendű jogszabályba, na bumm.

"a külföldi tőke menekül, " Ezzel szemben a valóság az, hogy 2012-ben mint a bruttó, mind a nettó működőtőke-beáramlás sokéves rekordokat döntött meg. És régiós összehasonlításban is kiemelkedően jó.

ursus artos 2013.06.15. 19:17:45

A megszólítás és a téma is már nagyon avítt.

navan 2013.06.15. 19:19:58

Megerdemlitek a sorsotokat.

micsoda? 2013.06.15. 19:22:34

@navan: Tökéletesen megfogalmaztad, amire én is gondolok.

"Magyarorszagon ma felno egy generacio, amellyel szinte lehetetlen lesz egyutt elni. Az eroben hisz, de ereje nincs. Lebecsuli a tudast, es ennek megfeleloen tudatlan is marad. Razza az oklet az osszes egtaj fele, de semmit sem latott a vilagbol. Alattvalokka valtok - es meg orultok is neki. Hajra magyarok, hajra."

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.06.15. 19:36:42

@Sun9us: "Ezért fel kell venni egy rakás hitelt, mert az IMF, és az EU a mi egyetlen, megváltó barátunk, ők csak jót akarnak nekünk, és csupán emberbaráti szeretetük miatt ajánlják fel a segítségüket. Lásd: Ciprus, Görögország."

Véletlenül se zavarjon, hogy Orbán Viktor hívta be az IMF-delegációt.

Véletlenül se zavarjon, hogy semmilyen feltételt nem szabtak, csak az Orbán által is piedesztára emelt 3% alatti hiányt.

Véletlenül se zavarjon, hogy pont Orbánék miatt szaladt meg az állampapírok kamatlába, amikor még 2010-ben azt mondták, hogy 8% hiány is belefér, mert pörgetni kell a gazdaságot. Véletlenül se zavarjon, hogy ez az államadósság növelésének a terve volt. Véletlenül se zavarjon, hogy erre nem akart nekünk senki kölcsönt adni, ezért kellett behívnia az IMF-t.

Véletlenül se zavarjon, hogy amikor azt mondták, hogy erre nem adnak kölcsön, akkor Orbán azt propagálta, hogy ő rúgta ki öket. Véletlenül se zavarjon, hogy ezért kellett megmenteni a nyugdíjakat, mert kellett a MANYUP-vagyon, mert kölcsönt azt nem kaptak. Se IMF, se állampapír forrásból. Véletlenül se zavarjon, hogy utána megint ő hívta be az IMF-delegációt. Véletlenül se zavarjon, hogy ő találta ki az IMF feltételeit, amit nem fogadott el. Nehéz is lett volna, ha nem is léteztek. És véletlenül se zavarjon, hogy ezért három évig magas kamatot kellett fizetnünk, mert alacsonyra senki nem hitelezett minket. Hogy ezért kellett a sok megszorítás, amit természetesen nem a lakosság fizet meg, hanem a lakosság.

Ne zavarjon, hogy ezért kellett megfojtani a felsőoktatást, hogy a nemtandíj az tandíj.

Az se zavarjon, hogy a fiatalokat ez annyira zavarja, hogy többen hagyták el véglegesen az országot, mint 56 után. Ne zavarjon, hogy már nem az a célja egy fiatalnak, hogy kimegy egy évre világot látni, nyelvet tanulni, hogy visszatérve itthon építsen karriert.

Tudom, hogy ez neked mind siker. És rohadjak meg mert én egy hazug komcsi vagyok. A lényeg, hogy szerinted az ország épül-szépül, jobban teljesít, és öröm és boldogság olyan országban élni, aminek a másik felét hazafiasság utálni.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.15. 19:47:12

majd ha vivien redding (vagy hogy brébe híjják) ugyanúgy veri a tamtamot az amcsi mindenkit lehallat szisztemén akkor hiteles lesz az eu is.
tudjuk a világ legantidemokratikusabb dolga a bírósági ügyáthelyezés.
bazze, nagyobb bajotok sose legyen.

navan 2013.06.15. 20:01:14

Talan meg abban is tevedes hinni, hogy ez az Orban-rezsim valamifele nagy "kiserlet" lenne. Ebbol csak rosszul lehet kijonni. Annak idejen a plebsz allva tapsolt Ceausescunak es Honeckernek. Aztan meg ugyanaz a plebsz a fejuket akarta, talcan. Van az a pont, ahol az addig szuper-lojalis tomeg radobben, hogy atbasztak oket. Mindig, torvenyszeruen eljon ez a pillanat. Csak addigra merhetetlen kar keletkezik, amit aztan a kovetkezo generaciok lesznek kenytelenek eltakaritani.
Az orszag epul-szepul. Zudul a toke. Irigyelnek. Elismernek. Elszegyellik magukat. Aha.
Todor Zsivkov. Remlik? Brezsnyev? Megvan??
Nem az az erdekes, hogy a ma meg aktiv 50+ generacio mit mond vagy gondol - hiszen ok sikeresen tonkre lettek teve az ugynevezett "kommunistak" altal. Ami a fontos: a ma felnovo generacio. Ok viszont Orban alatt nem tanulnak mast, mint szervilizmust, nacionalizmust, es azt, hogy a marketing mindennel fontosabb.
Ez jo az atlagembernek? Akit fel pillanat alatt az ut szelen hagynak majd megdogleni, ha ugy alakulnak a dolgok? Dehogy jo. Am ma meg ok azok, akik az ut menten a zaszlot lengetik. Hajra. Megerdemlitek a sorsotokat.

navan 2013.06.15. 20:04:29

@FILTOL: Viviane Reding. Csakugy, mint Orbán Viktor. Nem nehez, ha nem tudod, google a baratod.
Es Reding veri a tamtamot. Tajekozodj. Olyat is lehet, hidd el.

Netuddki. 2013.06.15. 20:08:59

@FILTOL: Ostoba orbánfarturkászok! A magyar embereket qrvára nem érdekli a Reding vagy az EU. Egyedül az érdekli őket, minket, hogy az orbánotok és bandája a szabadságunkra és a pénzünkre pályáznak. Ti meg vagy vastagon benne vagytok a buliban, vagy olyan hülyék vagytok ingyen és bérmentve nyaljátok az orbán seggét. Szerencsére kevesen vagytok, jóval kevesebben mint azt a fidesz propaganda el akarja hitetni a néppel...

Žďárský 2013.06.15. 20:13:19

@FILTOL: Azért az valahol téged minősít, hogy valakit kritizálsz, de még a nevét sem tudod leírni helyesen.
Fentebb valaki már nagyon jól megfogalmazta: az igaz magyar ember rázza az öklét minden irányba, de fogalma sincs, mi is történik egy határral arrébb:

Viviane Reding az amerikai botrány kapcsán:
ec.europa.eu/commission_2010-2014/reding/multimedia/news/2013/06/20130612_en.htm
europa.eu/rapid/press-release_SPEECH-13-536_en.htm

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.06.15. 20:24:35

@FILTOL:

Igazából tényleg csodálatos, hogy léteznek Magyarországon, nem is kevesen, AKKORA IDIÓTA BARMOK, akiknek, miközben épp hordják el a fejük felől a házat, nem hogy simán be lehet fogni a pofáját, ha Viktor elrikkantja magát, hogy "VIVIENNREDING!!!", de még be is állnak segíteni.

Nem lesztek gyarmat.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.06.15. 20:26:02

@kovi1970:

Nyugi, 99,99% ingyen ilyen hülye.

Mit ingyen. Még ők fizetnek a lehetőségért.

navan 2013.06.15. 20:30:01

Nincs, nem volt, es alighanem nem is lesz orokke tarto "egyparti" hatalom. Ti, hivok, izzadsagos munkaval epitetek itt egy hatalmi berendezkedest, ami lenyegeben egyetlen ember - Orban Viktor - feltetlen elfogadasan alapul. Miert is? Meddig is? Magyarorszag ugyanugy egy vegyes, definialhatatlan halmaz, mint barmely mas tarsadalom a vilagon. Ti tenyleg hisztek abban, hogy ez egy valamifele homogen kozeg, amely majd jol osszetart, es akkor reszkess vilag? Ti valoban ennyire ostobak vagytok?? Ti tenyleg elhiszitek, hogy Magyarorszag "gyozni fog" a vilag ellen? Tanultatok ti tortenelmet? Felfogjatok egyaltalan, hogy mi zajlik korulottetek, vagy nektek eleg csupan annyi, hogy "Magyarorszag jobban teljesit", es akkor mar minden rendben is van? A Szovjetunio? Az nem "teljesitett jobban"?? Hol van a hatara az emberi ostobasagnak???

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.06.15. 20:34:04

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Félázsiai ivadékok, akik felett trónolva Orbán eljátszik a gondolattal, hogy van alternatíva a demokrácián kívül is, ahol erős vezető irányít mindent parancsszóval.

Láss csodát, amikor erről elszólta magát, nem lett öszödi mozgolódás.

navan 2013.06.15. 20:43:11

Ti lennetek "antikommunistak"? Akik felallva tapsoltok a vezernek, elismeroen figyelitek az allamositast, hodoltok az uj "parttitkaroknak" es a kegyeit keresitek, hogy megelhessetek? Ti, akik azokra szavaztok, akik szerint a "maskent gondolkodas" nemzetellenes bun? Ti, akik ellenseget kerestek es talaltok mindenkiben, aki nem azt szajkozza, amit a vezeretek diktal (ma igy, holnap meg ugy)? Ti lennetek a jovo? A siker? A jolet??
Az ugynevezett "kommunistak" bunei felmerhetetlenek. De a ti buneitek sem kisebbek. Sot.

nemsirunk 2013.06.15. 20:53:18

"az EU visszaél a hatalmával, csak tőlünk várja el azt, amit senki mástól."

Az ismert táblácska szövege jut eszembe:

"Itt kulturált ember nem dohányzik. A többieknek pedig tilos."

navan 2013.06.15. 20:56:18

@nemsirunk: :-)

Az egyetlen apro gond, hogy ezt a celkozonseged 90%-a nem is erti. Tul bonyolult. Ballibsi armany szomagia. Nekik csak az elso idezet mukodik - az hiteles forrasbol jon, csak igaz lehet.

dr kíváncsivagyok 2013.06.15. 21:03:19

Elgondolkodtam mi lett volna ha mondjuk 2007 - ben Gyurcsánynak eszébe jutott volna Állami monopóliummá változtatni a Trafikokat és CSAK BAL-LIBERÁLIS pályázók nyerhettek volna ( mint ahogy tudjuk , ki volt adva a Fidesz vezetésében ez az ukáz...)...na....vajon mi lett volna ?

dr kíváncsivagyok 2013.06.15. 21:05:47

@nemsirunk: Igen...
van a NER és vannak a többiek...a hazaárulók...a ballibek .
Ők nem tartoznak a Nemzet testébe .
Egyszerűen levegőnek vagyunk nézve...
14'-ig !!!!

különvélemény2 2013.06.15. 21:07:04

Az USA-val sem lehet baszakodni, ezért is hallgatnak le mindent...

dr kíváncsivagyok 2013.06.15. 21:08:09

@dr kíváncsivagyok:
"Elgondolkodtam mi lett volna ha mondjuk 2007 - ben Gyurcsánynak eszébe jutott volna Állami monopóliummá változtatni a Trafikokat és CSAK BAL-LIBERÁLIS pályázók nyerhettek volna ( mint ahogy tudjuk , ki volt adva a Fidesz vezetésében ez az ukáz...)...na....vajon mi lett volna ? "

Megmondom :
A Fidesz szellemi vezetéséven a Fradi kemény-mag gyújtogatásokat és kisebb polgárháborút indított volna !

különvélemény2 2013.06.15. 21:13:52

@dr kíváncsivagyok: "Elgondolkodtam mi lett volna ha mondjuk 2007 - ben Gyurcsánynak eszébe jutott volna Állami monopóliummá változtatni a Trafikokat és CSAK BAL-LIBERÁLIS pályázók nyerhettek volna"

Mivel most sem CSAK JOBB-osok nyertek, sőt legalább 70%-ban közük sincs pártokhoz, pár százalékba meg balosok, ezért nyilvánvaló, hogy gondolkodni nem tudsz.

Kerek négyszög 2013.06.15. 21:33:24

Arról beszélt-e Viktátor a műsorában, hogy a nemzetközi nagytőke egyik legjelentősebb képviselőjét, a Templetont pofátlanul magas extraprofithoz juttatta a magyar emberek kárára?

A Templetonnál szerintem könnyeznek az örömtől, hogy az 1% -os kamatkörnyezetben Valaki 9% -os kamatra kért kölcsönt.

Nem ezt hívják uzsorának (+900%)?

Köszönjük Viktor, hogy uzsorástól szereztél pénzt, amit nekünk kell kinyögni.

Ugye erről nem sok szó esik a műsorodban?

Amadeus62 2013.06.15. 21:35:09

www.youtube.com/watch?v=iJECYYnKoBo

Ezek után elég ostobának kell lennie valakinek ahhoz, hogy bármit is elhiggyen ennek az elmebeteg köpcös köcsögnek!

high up! 2013.06.15. 21:38:38

Annyira édi ez, ahogy a fidióta birkáknak az agyukig nem jut el, hogy na de mi van akkor, ha 2014-ben vagy azután ez a Sztálini államgépezet majd a ballibsik kezébe megy át? Akik majd a Fidióta politikusokat a törvény erejével kiretusálják az utolsó atomjukig a médiából meg a teljes közéletből. Meg az összes bebetonozott hatalmi ágba ők ülnek be, és érteni fognak hozzá, hogy hogyan is lehet ekkora hatalommal végleg kinyírni az ellenzéket. Majd amikor a kenyér, tej, ruha és minden kereskedelmét állami koncesszióba veszik és majd csak a ballib pályázok kapják meg a koncessziós jogot. 50%-os haszonkulcssal parlementileg megszavazva.

Na majd akkor fog bámulni a ma még bőszen hőbörgő sok kis taknyos orrú fidióta. Amikor a Birkamenetüket csak Biharbasznádi-külsőn tarthatják meg, ott is csak másfél percig, mert az országvezér parancsba adta, hogy ő ezt így rendeli el, hogy mától ezt jelenti a gyülekezési jog.

Baldrick68 2013.06.15. 21:42:07

@különvélemény2:
Na és hol van az a statisztika ami alapján a nyertesek 70% -ának nincs köze a Fideszhez?

Blogger Géza 2013.06.15. 21:42:44

@kerek négyszög: Te honnan szeded ezeket a baromságokat? Piaci kötvénykibocsátások voltak, az utolsók kb 4-5%-os kamattal mind dolláros, mind Ft-os, az vett belőle, aki akart. És olcsóbban sikerült finanszírozni, mint egy IMF-hitel lett volna. Te is vehetsz bármikor.

Blogger Géza 2013.06.15. 21:44:31

@dr kíváncsivagyok: Nyugodjál meg, akkoriban az állami megrendeléseket döntően azok nyerték.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.06.15. 21:44:40

@különvélemény2: Nem jobbosok nyertek, hanem FIDESZ-esek rokonai, barátai és üzletfelei. A Puch nevű (az egyetlen, akit sikerült találni kivételként) FIDESZ-es önkormányzati képviselő.
A baj oltt kezdődik, hogy minek monopóliummá alakítani valamit, ami eddig jól működött és minek emberek tízezrei alól kihúzni az egzisztenciájukat ötezer bárki kedvéért. Az, hogy nyaloncok nyertek (több tucatot a törvényt megfogalmazó, magától sikertelen dohánycég egy címre bejelentett haveri cégei), csak hab a tortán.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.06.15. 21:47:04

@Blogger Géza: Ez már mindennek a teteje. Hogy olcsóbb, mint az IMF (mondjuk alig drágább, mint Kolumbia, és kétszer drágább, mint Törökország kötvénykibocsátása, de álmodozz csak tovább.
Ami a tőkebeáramlást illeti, el vagy maradva, kiderült közben, hogy 80%-a azonnal ki is ment, az NGM számai manipuláltak voltak.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.06.15. 21:48:26

@Amadeus62: 0:14-0:16-ig a másik testbeszéde a legjobb!

Amadeus62 2013.06.15. 21:49:07

www.youtube.com/watch?v=iJECYYnKoBo

Idén ősztől jövő év áprilisáig terjeszteni ezt a videót! Ebben nincsenek se GDP-k, se számok, se IMF-k, se hitelek, se semmilyen statisztikák csak a kibaszott hazugságai, szóval ezt még a legagyalágyultabb fideszesek, bizonytalanok, prolik is megértik, hogy mekkora egy aljas szemét szarkupac ez az elmeháborodott orbán és a bandája.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.06.15. 21:55:07

@Kuviklacz: nincs lemaradva, hanem direkt elhallgatja az igazságot, ami 13775232 cikkben már megjelent. abban reménykedik a kis fideszes, hogy más ezt nem veszi észre. még hazudni sem tud rendesen:)

Blogger Géza 2013.06.15. 22:33:43

@Kuviklacz: Ezek nem álmok, ezek tények. És nem ment ki 80%, a nettó tőkebeáramlás is rekordösszegű volt.

high up! 2013.06.15. 22:54:30

@Blogger Géza:

Kezdő vagy te a gazdaságban gézuka mé4g mindig, de ezt régóta tudjuk. Olvasol egy darab kedvező hírt a millió balama hír között aztán felmondod. Közben meg lövésed sincs a téma részleteihez, így azt se tudod, hogy a jó hír se igaz.
Szóval a tartós befektetési soron az eredmény nem rossz, de így is csak a szokásos eredmény. Amit te nagyon benézel, mert nem ismered az FDI lényegét, az az, hogy a nem tartósan lekötött tőkebeáramlás soron vagy egy rendkívüli 2.100 milliárd forintnyi bejövetel. Valszeg anyavállalati hitel, ezzel meg nemigen szoktak villogni, hogy kurva sok hitelt vett fel egy vállalat. Amit meg amúgy is vissze kell fizetni, tehát ma jön, holnap megy vissza.
2012-ben a pénz valszeg már tovább is ment, mert a kiáramlási oldalon van egy sose látott 2.700 milliárdos kiáramlás. Tehát az egyenleg a te ünnepelt sorodonn valójában rekord negatív.

De azt is megsúgom neked, hogy 2012-ben ünenpelhetsz amit akarsz, 2013-ban az Audi 3.000 milliárd forint jövedelmet utalt vissza Németországba. Szóval nem tart még egy percig se az ünneped Hülyegyuri vezéreddel. De ezt te majd két hónap múlva tudod meg.

s 2013.06.15. 23:18:07

"Védi, mint fideszt a vak komondor."

XXI. század elejéről származó dakota mondás.

s 2013.06.15. 23:31:08

@Blogger Géza: Vettél, gézám? Remélem, nem sokat, mert baszhatod, mint egyszeri manyupos a megtakarításait. Ennyire hülye még te sem lehetsz, bár a fasz tudja.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.06.15. 23:32:36

@különvélemény2: "Mivel most sem CSAK JOBB-osok nyertek, sőt legalább 70%-ban közük sincs pártokhoz, pár százalékba meg balosok, ezért nyilvánvaló, hogy gondolkodni nem tudsz."

Aha, persze. Három nem fideszes nyert az egész országban. De csak ott, ahol más nem pályázott. Nyilván ezért kellett rohamtempóban titkosítani a pályázatokat.

Amadeus62 2013.06.15. 23:55:25

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:

Nálunk van 5 CBA a városban, csak ők nyertek, személyesen nem ismerem őket, de lennének tippjeim, hogy kiknek nyalnak...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.06.15. 23:56:17

@Sun9us: hát igen, az ilyen index címlapos bérblogok, mér mindig az szdsz szótárból veszik azt a néhány dolgot, amiről prédikálnak
demokrácia = hatalmon vagyunk
diktatúra = ellenzékben vagyunk

de sebaj, majd 2014-ben biztosan eljő demokrata dopeman, és a gyurcsány/bajnai/kuncze szentháromság
erre több az bizonyíték, mint az evo elméletre!
aki ezekben kételkedik, az nem demokrata!!

lol

Amadeus62 2013.06.16. 00:00:59

@wmiki:

Szervusz Pásztor Miklós Tapolcáról!

Ilyenkor még gépnél? Ez már-már liberalizmus! Húzzál gyorsan aludni, anyád elver!

Rohadjmegorban 2013.06.16. 03:24:09

A szarházi kobold, gnóm, hobbit orbánnak egy jóérzésü országban már rég kiverték volna a fogait. De a sok nagymagyar a Nemzeti Összefosás nevében simán aszisztál neki, mert a pénz amit ellopnak az legalább itthon marad. Gondolja a sok ökör. Ráadàsul lopni itthon nem szégyen, csak ha keveset lopsz az a szègyen. De a sok paraszt ha már nem tud ételt tenni otthon az asztalra, akkor is máshol fogja keresni az ellenséget és fog okolni minden más országot a szar sorsáért, ahelyett hogy itthon keresné a tolvajokat. És milyen szerencse hogy akkor megint lehet mondani hogy a magyar az egy harcos nép és majd mi megmutatjuk a világnak! Persze. Eddig is megmutattuk! Ez az orszàg nem tudta megtartani a tudósait. De menjünk lejebb! Se az orvosait! Még lejebb! Se a mérnökeit! Még lejebb! Se a kékezü valamirevaló munkásait sem. De a sportolók is elhúznak lassan. Szóval, mi a szarra büszke ez a nép? Hogy egy köcsög kobold vezeti a legnagyobb tolvajokat a meggazdagodás felé, a sok csicska kárára, miközben még tapsolnak us neki!

Tizenötmillió Magyarok 2013.06.16. 03:30:26

Mar pedig Orban Viktornak igaza van.
A kurvaanyat az EU-nak.
Az Eu-bol ki kell lepni, vagy szarra kell bombazni oket, abbol tanulnanak.

Rohadjmegorban 2013.06.16. 03:32:43

Legalább a temetés olcsóbb lesz ha éhendöglik valaki! Azt a kobold köcsög orbán megengedi hogy megássátok a hozátartozóitok sírját! Sőt, még a rezsi is csökkent! A francba, így belegondolva, nem is olyan szar ez a hely!

2013.06.16. 05:36:26

@Blogger Géza: . És olcsóbban sikerült finanszírozni, mint egy IMF-hitel lett volna. Te is vehetsz bármikor. "
Nem, Gejza, nem olcsóbb.
Ne egy pillanatnyi állapotot vizsgálj, mint szoktad, hanem hosszabb időintervallumot. Kiderül, hogy drágább.
Különösen, ha az IMF hitelt le se kell hívni.

2013.06.16. 05:54:06

@Blogger Géza: "Az IMF-hitel kamatterhe elsősorban az átlagos SDR kamatlábtól függ. Az SDR a valutaalap "pénzneme", melynek kamatlábát az IMF hetente állapítja meg, és közzéteszi a honlapján. Ez az elmúlt egy év során jelentősen csökkent. 2008 közepén még 3 százalék körül alalkult. "
Prémium Államkötvények:

A Korábbi 2015/K sorozat kibocsátását lezárták. (Itt infláció+4% volt a kamat (9,5%)

2015/L lejárat: 2015.11.28. éves kamat:8,5% évi kamatfizetés
2016/X. lejárat: 2016.05.25. éves kamat: 4,7% évi kamatfizetés – Euró alapú
2018/I. lejárat: 2018.04.25. éves kamat: 8,0% évi kamatfizetés"
2008. 06. 23. Kamatozó Kincstárjegy 8,75%
2008. 06. 23. Kincstári Takarékjegy 8,25%
2008. 06. 23. Kincstári Takarékjegy II. 8,50%
2008. 06. 02. Kamatozó Kincstárjegy 8,25%
2008. 06. 02. Kincstári Takarékjegy 7,75%
2008. 06. 02. Kincstári Takarékjegy II. 8,00%

Íme, 2008 közepe. Szerintem magasabb az állampapír kamata. Mondjuk eleve butaság azt feltételezni, hogy az IMF képes lenne magas kamattal hitelt nyújtani. Mert ugye vagy kedvezőbb, mint más módon pénzhez jutni, vagy eleve nem hitelezik más módon az államot a piacról.
Szóval Gejza, vagy hülye vagy, vagy minket nézel annak. Bár eddigi ténykedésed alapján pénzért csinálhatod.

2013.06.16. 05:56:08

@Blogger Géza: "A hitelkeretből lehívott 4.2 milliárd SDR első részlet kamata 2.076 milliárd SDR-re 2.71%, további 1.038 milliárd SDR-re 3.71%, 1.099 milliárdos SDR után pedig 4.71%.
Ez az úgynevezett készenléti hitel 2010 elejéig, márciusig vehető fel, és a a törlesztést 27 hónapra kell megkezdeni negyedévenként 8 egyenlő részletben."

lüke 2013.06.16. 07:12:46

csikorgat?
nincs fogorvosra pénze?

Blogger Géza 2013.06.16. 07:24:59

@Könnyen elkaptuk, uram!: Én azt mondtam, a MOSTANI potenciális IMF-hitelnél (amelynek 4,5% felett lett volna az összköltsége) kedvezőbbek a MOSTANI kibocsátásaink. (Lásd a 2013-as 4,125%-os 5 éves dollárkötvényünk), ráadásul a futamideje is hosszabb, és közben nem veszítjük el a gazdaságpolitikai függetlenségünket sem.

Az, hogy az MSZP idején mi hogyan lett elkúrva, azon már segíteni nem lehet.

Blogger Géza 2013.06.16. 07:27:30

@s: Akkor bizonyára Mark Mobius, a világ egyik legnagyobb befektetője is tiszta hülye...

Rohadjmegorban 2013.06.16. 07:31:15

Az összes pénzt amit a köcsög gnóm orbán ellopott a közgépes barátaival együtt, azt berakták állampapírba! Miért lett volna neki jó, ha csökent volna az állampapír hozama? És azt se felejtsük el hogy az Imf még a seglyukába is belenézett volna. Márpedig orbán nem szereti ha segberakják. Ő inkább másokat szeret megcsinálni. A kiszedett szemöldökű szántóvetőszarházi Lázárból ki is nézem hogy bepucsít a viktornak esténként! Mert mindenki annyit ér, mint amilye van. Neki egy fasz van a seggébe, annyit is ér.

Blogger Géza 2013.06.16. 07:31:18

@high up!: Te nagyon buta vagy ehhez. A tőkebefektetések jelentős része bizony anyavállalati hitel formájában áramlik, nem feltétlenül akarnak társasági szerződést módosítani minden tőkebeáramlás után. ÉS nem valószínű, hogy egy napra érkezett. Tudom, hogy a számok és tények zavarnak, de sebaj...

regress 2013.06.16. 07:41:16

@Blogger Géza: gejza,azt a tőkebeáramlást nyugodtan hívhatod pénzmosásnak.

Blogger Géza 2013.06.16. 07:44:03

@regress: Ja, és láss csodát, megindult az építőipar növekedése is, biztosan egy hatalmas mosodát építenek az ide áramlott tőkéből. :) (Véletlenül sem termelő csarnokokat, amelyeket hetente avatnak fel...)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.06.16. 07:53:28

@Blogger Géza:

Gézuka, hát itt is hazudozol? Mindenhol ezt a kamut nyomod, amiről rég kiderült, hogy szánalmas és hazug bolsevik propaganda csak.

"Rekordot döntött Magyarországon a tőkebeáramlás és -kiáramlás tavaly
2013. május 27. - 09:19
Rekordot döntött tavaly mind a működőtőke-beáramlás, mind a működőtőke-kivitel; a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) értékelése szerint ebben elsősorban egyedi tételek játszották a főszerepet...."

Azután, amikor rákérdeztek erre tételesen, hirtelen visszakozott az NMG...

Gézuka, hát illik kamuzni?

Persze a fidesz.hu szemrebbenés nélkül hazudja, a hasonló agyhalottak meg zabálják, de hát a verebek is szeretik a tehénszart...
"Rekordot döntött a tőkebeáramlás
Magyarország a működő tőke vonzásában minden eddiginél jobb teljesítményt mutatott 2012-ben, hazánkba még egy évben sem érkezett ennyi működő tőke, mint tavaly – jelentette ki Puskás Imre keddi sajtótájékoztatóján."

Csakhogy ez a pénz rekordsebességgel tovasuhant, vagy kármentésre használták csak.

www.vg.hu/penzugy/penzugyi-szolgaltatok/a-bankok-feltokesitese-miatt-rekordon-a-tokebearamlas-404456

"Új rekordot hoztak az „egyéb“ tőkebefektetési formák – melyek az első 3 negyedévben 4,4 milliárd eurót tettek ki. (Ezek tulajdonképpen kivétel nélkül a külföldi tulajdonosok magyarországi leányvállalataiknak nyújtott hitelei.)" (forrás: Német-Magyar IKK)
Az előbbi idézeteket a kormány és a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara honlapján találhatók.

Egy példa: önmagában az olasz tulajdonú CIB Bank tőkeemelése - ami a veszteségek pótlása miatt vált szükségessé - kb. 350 millió euro tőkebeáramlást jelentett 2012-ben. Ez - és a sok más hasonló, tűzoltó jellegű tőkeáramlás (via Luxemburg!) - igazából nem erősíti az ország versenyképességét, hanem csupán az adott vállalat összeomlását hárítja el.

Több nyugati tulajdonos rendezetten akar kivonulni, ezért kénytelen még pénzt áldozni a magyarországi leányvállalatra. Csinos legyen az eladó menyasszony, ha gazdag nem is! A szerencsésebbje - mint az E.On - még pénzt is kap az "adófizetőktől" a kivonulásért, amit aztán ígéretesebb piacokon - az E.On konkrétan Braziliában - egyből befektethet."

"A rekordszintű beáramlás 3931 millió euró átfolyó tőkének, illetve egyes külföldi tulajdonosok eszközportfóliója átrendezésének (3 milliárd euró értékben) köszönhető, amely tranzakciók a beáramlással párhuzamosan tőkekivitelként is megjelentek a statisztikában." (forrás: kormány)

Szóval Gézám, ha ezért téged fizetnek, akkor elég gyenge befektetés vagy...
Olcsó hazugságokkal operálni, meg csak ilyen bolsevik trükk aranyapám!

felcsutisuttyo 2013.06.16. 07:58:04

ENNEK A BIRKA MAGYAR NÉPNEK A NEMZETI SZART IS EL LEHET ADNI HA PIROS FEHÉR ZÖLDBE VAN CSOMAGOLVA -----MÉG HA BÜDÖS IS!
Minden Nemzeti már. --azt hiszik mert NEMZETI AKKOR JÓ,,ÉS OK...bugyuta NÉP..Ez a NAGY NEMZETI ÖSSZEFOSÁS!
NEMZETI VÁLASZTÁS NAGY NEMZETI CSALÁSSAL LESZ..ÉS REMÉLEM JÖN UTÁNA A NEMZETI LÁZADÁS!!!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.06.16. 07:59:38

@Blogger Géza:
Egyébként a nettó tőkeberuházás 334 millió euró volt összesen, ha a bankok feltőkésítését levonod belőle.
A többi csak mese, mese, mese... Viszont szánalmasan lehet hazudozni - persze szénné égetitek magatokat ott, ahol számolni is tudnak és nemcsak a pártpropagandát lefetyelni!
Kell ezt neked minden blogon körbehazudnod, hogy azután az orrod belenyomják? :)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.06.16. 08:00:42

Hányadikak is vagyunk a mocsok nagy siker közepette a régió 9 országa közül?
A 6. Ennyi...

na4 2013.06.16. 08:21:44

Minden mindegy: teljes a káosz.

nemecsek ernő áruló 2013.06.16. 08:24:09

@Sun9us: Hitelre azért van szükség, mert 3%-al többet költünk évente, mint amennyi bevételünk van (3%-os hiánycél megvan?)

Na most kettő lehetőségünk van, ki adjon hitelt:
- EU/IMF 3%-os kamattal
- Élesre csiszolt fogú zsidó bankárok 10%-os kamattal

A kormány most a második verziót választotta, mert ők politikailag nem szólnak bele a dolgokba, konkrétan leszarják.

hamucipő 2013.06.16. 08:43:21

"Mindent megvédtünk, amit lehetett, de át kell gondolnunk, hogy mi az, amit érdemes megvédeni a jövőben."

Asszem belehalnék, ha egy ilyen péntek reggeli igehirdetést meg kellene hallgatnom, de ha tényleg szó szerint ezt mondta, akkor hosszú ideje először igazat mondott. Már csak az értelmezőszótárt kell átírni.

high up! 2013.06.16. 09:39:04

@Blogger Géza:

Te nagyon hülye matolcsy genetikájú fidióta! Tudtam hogy lövésed sincs ahhoz, hogy mi is az a működő tőke. Meg az egész gazdasághoz nincs egy halvány lila fingod se, abból próbálsz megélni a Birkamenetes szakmunkás vizsgáddal, hogy kiszemezgeted a hírekből azokat amelyek fénylő Rákosi Viktor vezéred elkúrására szerinted ellenpélda, aztán beírosgatod ezeket.
Közben mivel az égadta világon nem értesz semmihez, még az az orvosi gyógymód se működik az esetedben, hogy amikor teljes leírást kapsz egy rendszerről, legalább akkor fogd már fel hogy megint valótlanságot állítottál.

Na de nem, mert ti fidióta harcosok különös anyagból vagytok gyúrva, ezt már a rendszeretek nagyapja, Kádár vezéretek is megállapította apádék, nagyapádék seregéről akkoriban.

regress 2013.06.16. 09:54:46

@Blogger Géza: korán van még,ne igyál annyit.az agymosás nálatok reménytelen,akinek meg van mivel gondolkozni,az meg nem veszi be ezt a sok baromságot

2013.06.16. 10:07:39

@Blogger Géza: Gejza, látod, ez a te legnagyobb bajod. Hazudsz, csúszatasz. A mai állampapír kamatokat hogy tudnád összevetni az IMF kamatával???
Az állampapírok piaci hozamát mindig az aktuális helyzet határozza meg. Talán emlékszel, ahogy az USA FED-je pénzt pumpált a gazdaságba, és a karvalytőke kivonta a pénzt Magyarországról (csak igen kis részben) , azonnal emelkedett az állampapír kamata?

Az IMF kamata mindig az aktuális (időszaki) piaci kamat alatt kell, hogy maradjon. Ez az üzletpolitikája.
Tudod, ha csökken a kamat, akkor VISSZATÉRÍT az IMF.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.06.16. 11:24:24

@Könnyen elkaptuk, uram!: @regress: @high up!:
Olyan izék tudtok lenni! Összezavarjátok Gézukát a számokkal! Az valami vöröskomcsi ármány lehet csak!
A HörrTV nem ezt mondta és KÉSZ!
A narancsbolsi szar neki sokkal ehetőbb.

Blogger Géza 2013.06.16. 12:13:39

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ezt bárki össze tudja vetni, akinek az IQ-ja eléri úgy a 70-t. Az IMF visszatérít??? Te olyan vicces vagy, mindig meg tudsz röhögtetni.. :) Mikor térített vissza nekünk és mennyit?

Blogger Géza 2013.06.16. 12:14:58

@high up!: Hát, ennél elegánsabban is elismerhetted volna, hogy tévedtél. :)

Blogger Géza 2013.06.16. 12:16:25

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: Oszt miért is vonnám le? A bankokba áramló pénz a multiplikátor hatás miatt még több beruházást fog indukálni, pláne ha még az új MNB-program is besegít.

Blogger Géza 2013.06.16. 12:19:47

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: Dehogy visszakozott az NGM, semmiféle visszakozásról nincs szó. Tudom, hogy ez neked magas és nem érted, de hidd el, szó sincs semmiféle "visszakozásról." Az adatok további elemzése semmiképpen nem visszakozás. Az, hogy a tőke Luxemburgon át jön pl. vagy hogy egy (kisebb) része a bankszektorba ment, egyáltalán nem baj, sőt, és semmiképpen nem visszakozás.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.06.16. 15:26:12

@Blogger Géza:
No de aranyom... :) Legalább itt nem kéne hazudoznod. Amikor a hivatalos beismerések szerint, "Az adatok további elemzése..." során kiderült, hogy a harsogott 10 milliárd € helyett a nettó tőkeberuházás 334 millió euró volt csak, ami még a tavalyi foshoz képest is túró.
Értem én, hogy neked ez olyan, mint Rejtőnél Wanek úrnak a 10 font, de akkor is. :D

states1 2013.06.16. 16:53:25

Az ilyen szánalmas irományok tényleg abban erősítik Orbánt, hogy mindent jól csinál...

Blogger Géza 2013.06.16. 17:07:22

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: Frászt, 3 milliárd felett volt. Ennyire nem megy az olvasás?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.06.16. 20:27:44

@Blogger Géza:

index.hu/gazdasag/2013/05/28/tokearamlasok/

"A Nemzetgazdasági Minisztérium rég megjelent nemzeti bankos adatokra hivatkozva közölte, hogy tavaly 10,5 milliárd eurót költöttek el külföldiek különböző beruházásokra Magyarországon. Ez 3000 milliárd forint, a GDP tíz százalékánál is több, ami mindenféle megközelítésben nagyon sok. És nem csak az előző évekhez képest kiugró, hanem tényleg minden idők legjobb eredménye, amit a minisztérium nem is felejtett el megemlíteni – írja az Index. A nyers adatokból első ránézésre nemcsak arra lehet következtetni, hogy Magyarország igen vonzó terepe a külföldi tőkének, hanem arra is, hogy a kormány külföldi megítélése elképesztően nagyot javult tavaly. A valóság azonban az, hogy Magyarország alig lett vonzóbb az elmúlt évben, és a nettó tőkevonzó képességünk nagyon távol van a korábbi évek csúcspontjaitól.

Ha az emlegetett 2,25 milliárd eurós nettó tőkeberuházásból kivonjuk azokat az összegeket, amik nem valódi, munkahelyteremtő beruházások finanszírozására érkeztek az országba, csupán a bankok végtörlesztés és a bankadó miatti tőkeveszteségeinek a kényszerű pótlása miatt (hogy a bankok a törvényi előírásoknak megfelelő, a biztonságos működést garantáló úgynevezett szavatolótőkét biztosítani tudják), akkor a végeredmény az, hogy a 2,25 milliárd euróból 1,9 milliárd erről szólt. A valódi, új tőkeberuházás csupán 334 millió euró volt."

"Sajnos csak látszólag

A valóság az, hogy Magyarország alig lett vonzóbb az elmúlt évben, és a nettó tőkevonzó képességünk nagyon távol van a korábbi évek csúcspontjaitól. Az, hogy erre a megállapításra jutunk, nem valamiféle ellenzéki bűvésztrükk, hanem a nemzeti bank megtisztított adatsoraiból levezethető végeredmény, ami sajnos a nyers adatoknál sokkal jobban tükrözi a valóságot. Ha az emlegetett 2,25 milliárd eurós nettó tőkeberuházásból (az alábbi charton ezt a piros vonal jelzi) kivonjuk azokat az összegeket, amik nem valódi, munkahelyteremtő beruházások finanszírozására érkeztek az országba, csupán a bankok végtörlesztés és a bankadó miatti tőkeveszteségeinek a kényszerű pótlása miatt (hogy a bankok a törvényi előírásoknak megfelelő, a biztonságos működést garantáló úgynevezett szavatolótőkét biztosítani tudják), akkor a végeredmény az, hogy a 2,25 milliárd euróból 1,9 milliárd erről szólt. A valódi, új tőkeberuházás csupán 334 millió euró volt. Ez persze bőven jobb a 2011-es közel egymilliárd eurós mínusznál, tehát való igaz, hogy van javulás, de erre sikerpropagandát építeni (mondjuk így) azért erős túlzás."

blog.xfree.hu/myblog.tvn?n=eladasos&pid=170048&blog_cim=Magyarorsz%E1g,%20a%20p%E9nzszivatty%FA?

Gézuka... no, de hát. Olvasni, olvasni, olvasni. IQ rendben? Vagy azzal is gondok vannak?
Mindenki hazudik, mindenki lódít, csak te tudod a tutti frankót...
ÉRTEM ÉN!
KOMOLYAN!
Auf Deutsch geht es besser, oder...

Blogger Géza 2013.06.16. 21:30:40

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: Na még egyszer: ha tőke bankba áramlik, az nem azt jelenti, hogy nem fog beruházásokat finanszírozni. Vagy munkahelyeket teremteni. Ugyanis a bank abból él, hogy kihelyezi a pénzét, mégpedig többet, mint a saját tőkéje. De még egyszer: én csak annyit mondtam, hogy rekordméretű volt a beáramló működő tőke (akár nettó, akár bruttó módon nézzük), és ez így is van.

Libatolvaj takarodj 2013.06.16. 21:53:59

Én majd akkor fogok nagyokat nevetni, amikor a parlament nem fogja megszavazni az EU diktátumait és be fog bizonyosodni, hogy a képviselők csak azt és csak annyit szavaznak meg, amivel egyetértenek.

Az EU-s faszparasztok meg szépen rá fognak jönni, hogy nem lehet akármit szórakozni, mert nagy pofáraesés lesz a vége.

A Jobbik tuti nem fogja megszavazni, azon felül meg kell még kb 80 képviselő aki szintén nem szavazza meg akár csak nem megy be aznap, és az egészből nem lesz lófasz sem.

Nem olyan könnyű összeszedni a kétharmadot mint ahogy az EU-s szarjankók azt elképzelik.

VAGY azt is meg lehet tenni, hogy beleraknak a csomagba pár módosítót, ami a komcsikra nézve káros. Így az egész egy nagyobb csomag része lesz, amit már így se libatolvaj hívei, se a gyurcsányisták, se az MSZP-sek sem akarnak majd megszavazni. No abban az esetben már kb 2 ember nem szavazza meg és nincs többség (ugyanis addigra apadni fog a kormánytöbbség eleve is, kinevezések és hasonlók miatt).

s 2013.06.17. 00:28:27

@Blogger Géza: Nem érted a lényeget, géza bácsi. A Templeton intézményi befektető, ha esetleg neki nem fizetnék vissza az államkötvény értékét kamatokkal együtt, az egy laza államcsőd. Ha neked nem fizetik ki, akkor meg csak hazafias gyerek voltál, akár akartad, akár nem. Tehát nem ugyanazon a helyen álltok a hitelezési sorban. Ezen felül a Temleton egy csomó gennyes ügyben is ad hitelt, és abban bízik, hogy egyszerre nem baszódik szét a világon minden. Ez részben igaz is lehet, tehát amit bukik az egyiken, azért szépen kárpótolja a másik befektetése. Én is vettem magyar állampapírt, az önkéntes nyugdíjpénztáram alapkezelője vásárolt belőle. Ha neki nem fizetnek, az államcsőd (ezt már mondtam, úgy emlékszem). Tehát részesülök a hozamokból, de kockázatot nem vállalok - csak annyit, amennyit egy államcsőddel amúgy is vállalnék. Ha nem így csináltad, akkor elbasztad, szerintem.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.06.18. 22:36:09

@Libatolvaj takarodj: A képviselők azt szavazzák meg, amit a felcsúti cézár akar. Ennyi.
A kommunistáknak káros dolgokat meg nem fognak a kommunisták megszavazni, márpedig a kommunistáknak kétharmaduk van. Elég csak az ügynöklistára gondolni.
süti beállítások módosítása