Kösz, nem kell: egy magyar kitüntetés sorsa

H_A Címkék: kitüntetés tiltakozás bírálat érdemrend visszautasítás magyar kormány Magyarország Európa Németország2013.04.14. 21:58

Kitüntetések korát éljük. Olvasom, hogy egy német város polgármestere visszautasított egy magyar kitüntetést. Konkrétan Tata testvérvárosáról, Gerlingenről, illetve annak polgármesteréről, Georg Brennerről van szó. Előrebocsátom: tökmindegy, hogy a térképen hol van Gerlingen, és tökmindegy, hogy életünkben soha nem hallottuk ezt a nevet. Alapvetés: több hét gondolkodási idő után, a német városvezető úgy ítélte meg, az elismerést elutasítja, ezzel kíván tiltakozni a magyar kormány politikája ellen, azt nehezményezve, hogy „jobban eltávolodott az Európai Uniótól és a demokratikus alapjogoktól, mint eddig bármikor”. Jobban, mint bármelyik baloldali, és bármelyik jobboldali kormány, vágjátok, fiúk? Nem? Akkor a gyengébbek kedvéért kihangsúlyozom: a csávó gesztusa nem Magyarország ellen, nem a magyar emberek ellen irányul, kizárólag a jelenlegi kormánynak célzott kritika. Lehet belemagyarázni, de nem különösebben érdemes.

georg_brenner.gifAkárhogy és akárhonnann is nézem, a sokadik nyugati koki és saller ez, ezek a németek meg különösen borzasztóak. Azt hinné az ember, a német gyermekeknek szánt oktatófilm után, a pofátlanságuk, alaptalan támadásaik alábbhagynak, erre tessék. Azt mondja ez a névtelen senkiházi (úgy értem, szellemi söpredék) hogy az új magyar alkotmány „nemzetállami súlypontot fogalmazott meg”, de a nacionalizmusnak „a mai Európánkban már nincs helye, hiszen békénket és gazdasági erőnket elismertséggel, toleranciával, kölcsönös nagyra értékeléssel és közös értékekkel biztosítjuk”. A sorok között meg érdemes megjegyezni azt is, hogy az igazságszolgáltatás függetlensége és a sajtószabadság elleni támadás nem annyira a jól bevett európai gyakorlat része. Következmény: nem kell a magyar érdemrend a német elöljárónak.

Én úgy látom, egyáltalán nem lenne baj az, ha az alkotmány csupáncsak ártatlan és konstruktív nemzetállami súlypontot fogalmazna meg. Az viszont baj – és ezt látják valószínűleg mindazok, akik nem sok, egymás mellett sorakozó, elszigetel istálló összegeként képzelik és építik Európát – hogy olyan, a demokrácia alapértékeit szájba rúgó és csorbító intézkedéseket, törvényeket hoznak nemzeti alapon magyar hazánkban, amelyeket a térkép németebbik felén, de máshol se kimondottan. Sőt, komolyan veszik, odafigyelnek, hogy véletlenül se romboljanak le semmit, amit korábban felépítettek. Hogy annyira nem stimmel az, hogy egy országban az Alkotmánybíróságnak legfeljebb bólintási joga van a vitatott jogi-törvényességi kérdésekben.

www.decem.eu.JPGGeorg Brenner, Gerlingen polgármestere 2011 szeptemberében rangos európai elismerést vesz át. A Mérite Européen Alapítvány díjával olyan elkötelezett európaiakat tüntetnek ki, akik az európai nemzetek szabadságban, békében és testvériségben való egyesítésén és az európai tudat kialakításán dolgoznak, amely a szabad, demokratikus és egyesült kontinens létrejöttének alapja

forrás: www.decem.hu

Persze lehet megint összeesküvés-elméleteket gyártani, szidni a németeket, és méltatlankodni, hogy ugyanbiza mivel érdemelte ki ez a féreg, hogy a magyarok kitüntessék, már megint minek szólnak bele a mi istállónk dolgaiba, biztos valamelyik hazaáruló aknamunkánkája van az arcátlan gesztus mögött. Szerintem ne fáradjanak, kedves kormánypárti hölgyek-urak! Nem győzöm hangsúlyozni, mennyire fontos lenne elgondolkodni azon az elcsépeltnek tűnő, de távolról sem valóságtól elrugaszkodott helyzeten, hogy amikor valaki szembemegy a forgalommal, hogy ha sokadik alkalommal is egyedül, vakmerőségből (konkrétan itt és  most műnemzeti vitézkedésből és szabadságharcos szemfényvesztésből) ezt teszi, nem biztos, hogy mindenki más a hülye. Persze ez csak arra az esetre érvényes, ha nem önként elszigetelődött, magányos istállóként definiáljuk magunkat Európa közepén, ha felfogjuk, hogy a magyar érdekek érvényesítésének módja azoknak széleskörű elfogadtatása, hogy ha tagjai vagyunk egy rendszernek, akkor nem föltétlenül kifizetődő folyamatosan az ellenkezőjét kommunikálni és tenni a rendszer alapját képező szabályoknak.

A német polgármester sem több, sem kevesebb nem lett volna ezzel a kitüntetéssel, de elutasító gesztusa nem igazán ad okot a büszkeségre. Nyilván csak akkor érthetjük meg ezt, ha a legkézenfekvőbb személyeskedésen túl az álláspont tartalmát is hajlandóak vagyunk meglátni. Az újabb kollektív ellenség víziójának mantrázása, a németek múltbeli tetteinek démonizálása, és mellébeszélés, álbüszkeség és hamis öntudatosság helyett szép lenne szembenézni azzal, hogy valamit (lásd fent, hogy pontosan mit) kurva szarul csinálunk. Nincsenek illúzióim e felől, és azon sem csodálkoznék, ha utólag visszavonnák a kitüntetési szándékot. Ez már csak ilyen: kitüntetések korát éljük, adjuk-vesszük-visszavesszük.

Ismételjük át gyengébbek kedvéért: senki nem mondta, hogy Magyarországon nincs demokrácia. Csak azt, hogy minden alapkövét igyekeznek elmozdítani. Nem Magyarországnak szól a diplomáciai gesztus üzenete, és nem is a magyar embereknek. Kizárólag a kormánnyal van a baj, de azzal folyamatosan. Már a kitüntetéseink se kellenek a kutyának se.

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr855222861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 15:44:49

@fidesz 6 tagkönyv:

"Miért nem lehet valakinek más a véleménye..."

a) Miért ne lehetne véleménye?
b) És miért ne lehetne kritizálni a véleményét?
c) És miért érzed úgy - persze tudom, miért -, hogy a véleménye kritikája egyenlő annak igényével, hogy ne lehessen véleménye?

Miért zavar az téged, ha a szemmel láthatóan tájékozatlan és közhelyes véleményét kritika éri?

Vagy véleménye csak másnak lehet? Minden vélemény egyenlő, de egyes vélemények egyenlőbbek a többinél? :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 15:47:54

@nemsirunk:

"...de azt látni kell, hogy mára gyakorlatilag a normális világ egésze leköpi Orbánt és politikáját..."

a) Az ismételt klisék nem az ismétléstől lesznek igazak.
b) Nem tudod indokolni, mi a normális világ.
c) Nem tudod indokolni, hogy leköpi.
d) Nem tudod indokolni, hogy a normális világ köpi le.
e) Ugyanazt a színvonalú kliséhalmazt működteted, mint a német polgármester, csak annyi a különbség, hogy ő visszafogottabban fogalmaz, te meg szivárványnáci vagy tele szájjal. :)

Balt 2013.04.16. 15:48:28

@MACISAJT: Sőt, Bajnai "programjában" több szó szerinti átvétel van Petrétei alkotmánytervezetéből, mert lám, ők (Gyurcsányék, inkluzíve a kormánytag Bajnai) is alkotmányozni szerettek volna.

(Ettől függetlenül valószínűleg csak a szerzői és szomszédos jogok megsértéséről van szó, nem "jogfolytonosságról"...) :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 15:50:06

@nemsirunk:

"...de ez itt Európa, és úgy tűnik Európa nem kér belőletek."

a) Ne keverd magad Európával.
b) Ne keverd Európát a külföldi vészvijjogókkal. Nemcsak azok az európaiak, akik most vergődnek. Sőt!

De nem fogod érteni, mert nem akarod érteni. Egydimenziós nézettel nem fog menni. :)

Balt 2013.04.16. 15:50:56

@P.bubus: A korábbi hivatalvezető elfogadta, át is veszi:

"... az ugyancsak felterjesztett és kitüntetett Erich Gscheidle a gerlingeni városháza volt hivatalvezetője Georg Brennerrel ellentétben át akarja venni a magyar állami kitüntetést."

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 15:51:57

@nemsirunk:

"...és kiállni az alapvető jogainkért..."

Újabb klisé. Nagyon termelékeny vagy.

Rákérdezhetek azokra a jogokra? Nehogy véletlenül kiderüljön, hogy csak leírni tudod a "jogok" szót, viszont fogalmad sincsen a tartalmáról. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 15:56:04

@nemsirunk:

"Ahol nem kizárólag abban tud gondolkodni a vezetés, hogy megtiltson vagy kötelezővé tegyen valamit, ahol nem akarják az élet legapróbb részleteit is államilag irányítani valami nagy büdös szent ideológia nevében."

Kivettem belőle két szót, egy picikét átrendeztem a szavakat és megkaptam a ballibek Európa-eszményképet. Íme: "Ahol kizárólag abban tud gondolkodni a vezetés, hogy megtiltson vagy kötelezővé tegyen valamit, ahol az élet legapróbb részleteit is államilag irányítani akarják valami nagy büdös szent ideológia nevében."

Az élet legapróbb részleteinek irányítása tekintetében érdekes olvasmányként szolgált az egykoron köznevetség tárgyává tett uborka- és banángörbület szabályozását taglaló rendelet. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 15:58:23

@pocakos focista:

"Ez az, mondjad meg Vidéki."

Örülök annak, hogy nagy kezdőbetűvel írtad, hogy vidéki. Szebb lett volna, ha végig nagybetűzöd: VIDÉKI.

Meg jellemzőbb is. Netán a Pozsonyi úti liberális közeg... á, nem, annyira okos nem vagy. :)

Balt 2013.04.16. 16:00:28

@alfax: "gondolom, egy ciprusi kitüntetést nem utasítana vissza."

Pedig azt megnézném, amint nyilvánosan átvenné mondjuk a békés limassoli banknegyedben... :))

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 16:00:50

@greycup:

"Azaz nem az eredeti választ olvasod és próbálod értelmezni, hanem annak az itthoni interpretációit."

Gondolom, a ballibcsürhe-gyűjtemény galamus csak nem kamuzik a fordítások ügyében. Egy világ dőlne össze bennem. :)

Jóindulattal és bizalommal fordulok a megjelent fordítások irányába. Bízom abban, hogy nem okoznak csalódást. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 16:04:22

@Legelő Őse:

"Az első az emberek megtakarítása nyugdíjcélra, a másik pedig egy bank csődje..."

Kicsivel feljebb (15:33:57 és 15:41:49) volt szó a magántulajdon-jelleget illetően. Akkor azt most neked is... :)

Ui.: Azon gondolkoztam, hogy majd megkérlek, folytasd azt az irodalmi eszmefuttatást, amelyet ezen a blogon egy másik témában abbahagytál - és én meg kérdezek. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 16:05:48

@É2I:

"Hogy miért, az a magánügye."

Olyannyira a magánügye, hogy részletesen ki is teregeti nyíltan. Ez körülbelül az a szintű magánügy, mint a megélhetési celebek magánügyei, amelyekről a sajtóból értesülnek az emberek. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 16:07:49

@regress:

"...kihal a fajtátok..."

Kedves olvasóink! A demokráciáért aggódó európai értelmiség megfontolt véleményét olvashatták.

Köszönjük, Emese! :)

Balt 2013.04.16. 16:09:02

@DezInf: "és zorbán elkezdi majd feszegetni a kedvenc kérdéseitek egyikét: van-e élet az EU-n kívűl?"

Idézzük egészében, hogy ne jussunk a Gyurcsány által bevallottan kiforgatott "köteles beszéd" hibájába:

- Riporter: „Van-e forgatókönyvük arra az esetre, ha 2002-2003-ban sem sikerül Magyarországnak csatlakozni az Európai Unióhoz?”

- Orbán: „Nem történik tragédia, ha nem valósul meg 2003-ban a csatlakozás. Most sem vagyunk az Unió tagjai, s mint látjuk, van élet az EU-n kívül is. De nem erre készülünk. Azért sürgetjük az integrációt, mert az újabb lökést adna a gazdasági fejlődésnek.”(Világgazdaság, 1999. december 17.)

A MB éppen a gerlingeni pacák szomszédságában van (tehát nem bajor), ellenben sztem van saját erőműve.

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 16:10:50

@Measurer:

"...igyekszik az objektivitás keretei között maradni."

Majd megszakad benne. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 16:13:47

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

"a magyar identitas = a homo- es xenophob, gyakran rasszista paranoid bunko?"

Nem lehet kitenni az egyenlőségjelet ennyire általánosítva. Egyénre szabva igen. Például a te esetedben ez pontosan így van.

Itt is elmeséled, hogyan intézed - lakótelepi proli módjára - a vitás üzleti ügyeidet? :)

Balt 2013.04.16. 16:14:11

@pocaklakó minimanó: :) 3 perc 3 másodperc különbséggel. Vagy tényleg eddig tart a memóriájuk (mert azt nem feltételezem, hogy valamiféle következetes, elvszerű zsinórmérték szerint élnének), vagy ilyen ellenálló anyagból van az arcbőrük...

Balt 2013.04.16. 16:16:20

@pocaklakó minimanó: :) Ez jó érvelés, tetszik, jegyeztem! :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 16:18:04

@Balt:

"Ez jó ötlet, és nem lennék meglepve, ha Neked jutott volna eszébe írni az ipsének. :) (De csak udvariasan!)"

Németül nagyon gyenge vagyok, azt meg nem tudom, hogy angolul ért-e.

Remélem, azért műveltebb és okosabb, mint az EP elnöke, a szintén német Martin Schulz, akiről csak annyit (wiki, mert az muris), hogy: "After four years at primary school, from 1962 to 1966, Schulz ATTENDED the Heilig-Geist (Holy Spirit) GRAMMAR SCHOOL in Broich (now Würselen), a district of the town of Broichweiden, FOR NINE YEARS, LEAVING WITHOUT HIS ABITUR (A-levels)." :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 16:22:39

@Balt:

"...vagy ilyen ellenálló anyagból van az arcbőrük..."

Ez utóbbi. A minap másoltam be a cseppet sem rasszista és mélyen demokratikus elkötelezettségű Amerikai Magyar Népszavából azokat a cseppet sem rasszista kommentárokat (helyi lájkolásokkal), amelyek pl. orsósviktoroztak és effélék.

Tudnod kell, hogy ezek a korlátozottan gondolkodni képee egyedek úgy tudják, hogy amikor ők orsósviktoroznak é vajdáznak, az nem rasszizmus, hanem humor és csípős kritika.

Aztán szoktak még zsidózni is, de az bújtatva teszik, mert amíg a cigányokba nyugodtan rúghatnak, addig ez másutt nem áll meg - tehát bújtatják.

Nem véletlen, hogy a jobbikosok ott lettek kifejezetten népszerűek, ahol korábban stabil mszp-s pártszimpátia volt, de sok volt a cigány. Az átalakulás gyorsan megtörtént - erről a választási térképek is tanúskodnak. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 16:26:47

@fehérfarkas:

"Ennél azért sokkal összetettebb a kép..."

Persze, hogy az. Csak az nem magyarázható, hogy a sima betéteseknek ehhez mi közük van. Meg az is fura, hogy ilyenkor nem érvényesül a magántulajdon szentsége. Más bankcsődöknél meg igen. Szóval tényleg összetett.

De biztos azt is meg fogod tudni magyarázni. Alig várom, hogy olvashassam.

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 16:28:34

@Balt:

Ezek nácik! Ejrópasegiccs! :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 16:30:52

@DezInf:

"A bajorok már jelezték kövérnek is,hogy nem tetszik az ami nálunk történik."

Képzelem, amint a sokmillió bajor folyamatosan telefonál.

Ezek a "bajorok" ugye ugyanazok, mint akikre "Európa normálisabb része"-ként szoktak hivatkozni a külföldi hírek itthoni forrásai? :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 16:33:16

@Nero Bianco:

"Az ilyen taplóságok, mint pölö macisajt levele normál esetben megerősíti az átlagpolgárt döntése helyességében."

Mert az úgy szok' lenni, hogyha egy magyar állampolgár (főleg ha nem a ballib csürhe tagja) ilyen levéllel fordul külföldre, az nevetséges, míg ha aggódó európai állampolgárok (magánszemélyként, természetesen) nyílt levélben fordulnak ide, az teljesen rendben van.

Abban az egydimenziós világban biztos így lehet. :)

DezInf 2013.04.16. 16:53:22

@Balt:

Gerlingen Baden-Württemberg tartományban van a Bajor tartomány szomszédságában. Kvázi bajorok:)

Kecskeméten a MB a Városföld-Lajosmizse távvezetékről két irányból beérkező 120 kilovolt feszültségű elektromos áramot két Siemens típusú transzformátor segítségével alakítja át 20 kilovoltra. A két transzformátor névleges teljesítménye darabonként 31,5 megawatt. A kecskeméti gyár energiaigénye 25 megawatt. Ez a bemenete a HKS elnevezésű energiaközpontnak . Ebben az energetikai egységben kerül előállításra a fűtési, hűtési, villamosenergia és két nyomás szintű sűrített levegő.
Ezek szerint a villamos energiát a 120 kilovoltos távvezetékekről vételezik.
Nem kicsit érzékenyek a villamosenergia árának változására.

A van-e élet az EU-n kívűl,azt meg te is tudod mire értettem:) Talán emlékezz vissza a tavalyi szlogenekre. Nem kell EU,nem kell IMF :)))

DezInf 2013.04.16. 16:58:17

@pocaklakó minimanó:

Ugye nem olvasol újságot,nem nézel még HírTv-t sem ?
Csak azt olvasod amit a pártközpontból eléd tesznek?
Láthatóan igen........

Kb. egy hónapja kövértaplólaca arrafelé járt, és az ottani parlament enökasszonya lemondta a megbeszélést vele, hivatkozva........
Amennyiben érdekel olvass utána:)

Jahhh, a csaj nem holmi komsilibsibolsi ...... mielőtt kiosztanád:))))

Nero Bianco 2013.04.16. 17:04:49

@pocaklakó minimanó:

Majd akkor szólj, ha a macisajt féle taplóságokkal eredményt ér el a jobboldal.

Addig én maradnék annál az elméletnél, amit a gyakorlat többször visszaigazolt.

MACISAJT 2013.04.16. 17:29:49

@Balt: (" Mit írtál? Érdekelne, de tényleg! Jogosnak éreznék még egy udvariatlan levelet is, de ez nem volna politikus, sőt! Nagyon-nagyon csínján kell kezelni az ügyet, ill. ha úgy tűnik, az ürge menthetetlen (úgy...), legjobb indirekte nevetségessé tenni. ")

Először is: nagyon udvarias voltam.
Másodszor én nem vagyok politikus, akár az anyja csicsájába is küldhettem volna- nem tettem.
Ehelyett , saját adataimmal, két német cikket ajánlottam figyelmébe és elolvasásra/megfontolásra, hozzátéve, szerencsére úgy látszik, még Németországban is vannak olyanok akik objektíven látják a magyarországi eseményeket és nem csak az országot tönkretevő és emiatt 2010-ben történelmi bukást szenvedett balliberális megmondóemberek propagandáit hangoztatják arrafelé.

Végezetül pedig őszintén kifejeztem reményemet, hogy Németország a "magyar demokrácia védelmében"nem küld még egy Veeselmayert és csapatokat Magyarországra mint tették azt 1944 márciusában a Margarethe 1 hadművelet esetében...

A Bürgermeister úr válaszára április 18 utánig várni kell, ha megérkezik eredetiben és fordításban ígérem felrakom.

Nero Bianco 2013.04.16. 17:38:59

@MACISAJT:
"szerencsére úgy látszik, még Németországban is vannak olyanok akik objektíven látják a magyarországi eseményeket"

Föltéve persze, hogy az az objektív, aki pont azt látja amit te. :))))

De sajna meg kell barátkoznod azzal a tudattal, hogy egy gyakorlott német politikus ennek a hülyeségnek valszeg nem fog bedőlni.

Ha egyszer nem ért egyet sok dologgal, ami ma magyarországon történik, akkor pusztán egy más elkötelezettséget mutató cikk miatt nem fog változtatni az álláspontján.

Nem is értem, mi az elvárásod.

nemsirunk 2013.04.16. 19:11:05

@Balt: És hol kérdőjelezi meg azt, hogy magántulajdon volt a manyup? Sehol, mert jogszabály mondja ki, hogy valódi magántulajdon, tehát indokolatlan idézőjelek közé tenni.

nemsirunk 2013.04.16. 19:16:31

@Balt: Most kiragadod ezt az esetet a többi ezerből? Ha csak ez az egy lenne, nem lenne említésre méltó, ugyanúgy, amint amikor néhány önmagára túlzottan büszke celeb nem vette át Gyurcsánytól a kitüntetést.

De már naponta lehet ilyen híreket olvasni! Naponta köpi le Orbánt a világ gyakorlatilag minden rendű-rangú prominense, polgármestertől elnökig, írótól színészig, balodalitól konzervatívig. És ezt egyszerűen elintézik azzal, hogy biztos Bajnai heccelte fel őket! Csak egy idióta hiheti, hogy az egész világ gonoszokból áll, akik összeesküdtek ellene.

nemsirunk 2013.04.16. 19:19:08

@Balt: Volt olyan, amikor a választások ugyan titkosak voltak, de a rendszer nem tette lehetővé, hogy más is eséllyel indulhasson a Népfront jelöltjén kívül. Most is efelé közelítünk, addig csűrik-csavarják a választási szabályokat. A határon túli szavazatok ellenőrizhetetlenségéről már nem is beszélve.

nemsirunk 2013.04.16. 19:24:32

@Balt: Németország tényleg nem álmaim földje, Olaszország sokkal élhetőbb lenne. De ettől függetlenül ez egy kiragadott példa ismét. Külön-külön Orbán minden intézkedése és törekvése megtalálható valahol a világon máshol is, de így együtt csak a félázsiai diktatúrákban. Mindenhol megvan a maga ellensúlya, kontrollja az intézkedéseknek, de nálunk lassan totálisan maga alá gyűr mindent az állam. Nem is az állam, hanem egyszemélyben Orbán.

nemsirunk 2013.04.16. 19:28:09

@pocaklakó minimanó: Teljesen lényegtelen, hogy rendelkezhetsz-e felette 100%-ig vagy sem. Attól még az magántulajdon és kész. Azért, mert jogszabály ezt mondja. Számtalan olyan magántulajdon van, ami felett nem rendelkezhetsz teljes mértékben, hanem az állam beleszól a felhasználásába. Ettől még nem lesz állami tulajdon.

nemsirunk 2013.04.16. 19:36:33

@pocaklakó minimanó: Nem gondolod komolyan, hogy belinkelem neked az elmúlt év több ezer híradását arról, hogy valaki éppen elítéli Orbánt valami miatt? A normális világ kb Nyugat-Európa, USA, Kanada, Ausztrália. A nem normális világ pedig kb a félázsiai birkapásztor diktatúrák, meg a legtöbb afrikai vérengző kiskirály magánbirodalom.
És nem tudom mi a franc az a szivárványnáci.

Orbántakarodj!!! 2013.04.16. 20:36:50

@Fejesrob:
Itt van az egész "láthatatlan" 2000? Nos, ha szerinted a ballibesek a bunkók, akkor ti mik vagytok? Aki nem nyalja Orbán seggét, az kapja a jelzőket. Persze a kedves vezér tökéletes. mindig, mindent jól csinál. Magyarország jobban teljesít. A nagyvezírnek semmiért nem kell felelősséget vállalni, hiszen SOHA nem hibázik. Csak azt tudnám, hol éltek? Igaz, naponta tapasztalom, hogy a vakoknak csak töredéke jár fehér bottal.
Tehát: Nem az érdekel, hogy mi történt az elmúltnyolcévben, nem az érdekel, hogy miért tartották alkalmasnak Orbánt '89-ben 3/3-as ügynöknek, még az se érdekel, hogy forgattak köpönyeget a "komcsik". Egyedül az érdekel, hogy soha életemben nem láttam ennyi rémült vállalkozót, soha életemben nem láttam a vállalkozói szférában ilyen kilátástalanságot. Az elmúlt 7 évből 2012-ben több ügyfelem ment csődbe, mint előtte 6 év alatt öszesen. Nem vagyok képzett politikus. Nincs diplomám. Csa 140-es IQ-m van, és meg tudom figyelni a nyilvánvaló. Több, mint 20 évig leszarrtam a politikát. Nem érdekelt, ki van kormányon. az én problémámat úgyis nekem kell megoldanom. Amikor a többiek tüntettek, én dolgoztam. Savazni se mentem. Minek? Egyik kutya, másik eb. De Orbán levágta az aranytojást tojó tyúkot, és most szarban van az ország. "Nem kicsit, nagyon" (hogy Gyurcsányt is idézzem). Így aztán úgy döntöttem, megteszem, ami tőlem telik, hogy elkerülhessük a gödör fenekét. Visszamásztam az eredeti önmagamhoz, ismét lázadó vagyok. ahogy az "átkosban" is voltam. Talán lesz hatása annak, amit teszek. De ehhez végre azt is meg kellene érteni, hogy attól nem lesz magasabb az életszínvonal, több a nyugdíj vagy kevesebb a munkanélküli, ha egymást fikázzuk. És nem kell sem hülyének nézni, sem lehülyézni vagy ellenségnek nézni a másikat, mert neki más a véleménye. És az általánosítás ("Nem értem mi van ezekkel a ballibsikkel, idegileg mindegyik kész, hülyéznek, anyáznak.
Pontosabban értem mi van, nincsenek érvek és nincs a háttérben olyan megszálló sereg sem, amelyet be lehetne hívni.") is csak az általánosítót minősíti.
Amúgy Orbánnak viszont van megszálló serege (Békemenet, láthatatlanok). Úgyhogy visszakérdezek: A besoroláson (ballibes, komcsi, Bajnaista stb) és a mocskolódáson kívül tudtok mást is?

fehérfarkas 2013.04.16. 20:56:29

@pocaklakó minimanó: "Persze, hogy az. Csak az nem magyarázható, hogy a sima betéteseknek ehhez mi közük van. Meg az is fura, hogy ilyenkor nem érvényesül a magántulajdon szentsége. Más bankcsődöknél meg igen. Szóval tényleg összetett.
De biztos azt is meg fogod tudni magyarázni. Alig várom, hogy olvashassam."

Amikor beteszed egy pénzintézetbe a pénzedet, akkor ugye a te magánvagyonod azon részét abba a pénzintézetbe teszed és vele kötsz szerződést, ugye?
Ha az a pénzintézet csődbe megy, akkor az a te kockázatod és nem azoké, akik más pénzintézetbe tették a pénzüket, ugye?
Persze, van olyan biztosítás, ami egy normális banki szerződésben benne van, az ilyen eseteben téged véd, ugye?
De ezen biztosítások egy maghatározott összeghatárig szólnak, ugye?
Lehet e fölé is tenni a biztosítási összeget, de azért külön fizetni kell (ahogy az a biztosításoknál lenni szokott, hogy minél nagyobb összegre akarsz biztosítást kötni, annál magasabb a díja), ugye?
És persze ott van az állam, ami ilyen esetekben próbálja a pénzintézetet konszolidálni, hogy az ki tudja fizetni a teljes kárt a betéteseknek, ugye? És ezt az állam politikai okokból teszi, ugye?
De mi van akkor, ha az államnak nincs pénze a konszolidációra és a károk kifizetésére, mert mint a ciprusi esetben a bankokkal szembeni követelés az ország GDP-jének a nyolcszorosa?
ÉS mi van akkor, amikor a követelés többsége nem ciprusiaké, hanem külföldieké?
És mi van akkor, amikor ezen betétesek csupán azért tették oda a pénzüket, mert a saját hazájukban nem akartak adózni, vagyis a saját hazájukban való adófizetést akarták elkerülni?

Nézzük egy nagyon konkrét példát: ha a volt jegybankelnök Simor András pár évvel ezelőtt nem hozza haza ciprusról a 900 millió forintját, akkor most ő is bebukott volna, ugye? Gondolom te nagy fideszesként igazságosnak találtad volna Simor Andrást az EU adófizetőinek pénzéből (és így a te pénzedből is) kártalanítani, ugye? Vagy talán mégsem? Talán Simor Andrást még sem kellett volna ebben az esetben kártalanítani? És főleg nem (többek közt) a te adópénzedből?
Miért van olyan érzésem, hogy kettés mérce szagát érzem ki a hozzászólásodból?

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 20:56:44

@DezInf:

"Ugye nem olvasol újságot,nem nézel még HírTv-t sem ?"

Jól látod a dolgot.

"Csak azt olvasod amit a pártközpontból eléd tesznek?"

Rosszul látod a dolgot.

"Kb. egy hónapja kövértaplólaca arrafelé járt, és az ottani parlament enökasszonya lemondta a megbeszélést vele, hivatkozva..."

Tudom, mire hivatkozott. Mondjuk, azt is tudom, hogy konkrétum a hivatkozásban sem volt. Általánosítás viszont igen.

Ez alap.

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 20:59:16

@Nero Bianco:

"...ha a macisajt féle taplóságokkal..."

a) Semennyivel nem nagyobb taplóság ez - sőt, egy demokráciában kifejezetten bátorítandó dolog a saját vélemény kifejtése - annál, amikor magyar "demokraták" közösen levelet írnak és aggodalmuknak adnak hangot, mert szopóágra kerültek és nem úgy mennek a dolgok, ahogyan szerintük egyedül mehetnek.
b) Eredmény? Nos, úgy tűnik, hogy a korábbi nagy raportra való behívások is hatalmas eredményekkel zárultak. Úgy emlékszem, hogy a nagy vajúdásnak igazán szánalmas egér lett a gyümölcse.
c) Te másképp emlékszel?

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 21:01:13

@Nero Bianco:

"Föltéve persze, hogy az az objektív, aki pont azt látja amit te."

Mivel az objektivitás mércéje nem egy német polgármester, sem pedig egy vásárhelyimária-bauertamás kiméra, akár objektív mércének tekinthetünk mást is.

Mondjuk, szerintem te úgy véled, hogy a te nézeted feltétlenül objektívabb pl. az övénél, de ebből csak az nem fog kiderülni, hogy tényleg az.

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 21:02:27

@nemsirunk:

"...hogy valódi magántulajdon..."

Tedd magad próbára ezt illetően. Próbáld meg gyakorolni a felette való korlátlan jogodat.

Majd tájékoztasd a jónépet az előrehaladásról.

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 21:05:16

@nemsirunk:

"Teljesen lényegtelen, hogy rendelkezhetsz-e felette 100%-ig vagy sem."

Nem teljesen lényegtelen. Pont ez az egyik alapvető feltétele annak, hogy valamit annak tekintünk-e vagy sem.

Ha azt írnád, hogy kvázi-magántulajdon korlátozott tulajdonjogokkal, akkor egyet is értenék veled.

"Azért, mert jogszabály ezt mondja."

És ha a jogszabály másképp mondja, akkor meg nem az. De feltételezem, hogy ha másképp mondaná, akkor a jogszabály szövegére való hivatkozás nem ütné meg a mércét számodra.

"Számtalan olyan magántulajdon van, ami felett nem rendelkezhetsz teljes mértékben, hanem az állam beleszól a felhasználásába."

Jöhet akkor a lista és az összevetés.

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 21:06:54

@nemsirunk:

"Nem gondolod komolyan, hogy belinkelem neked az elmúlt év több ezer híradását arról, hogy valaki éppen elítéli Orbánt valami miatt?"

Mindjárt gondoltam is, hogy nem lesz forrás.

"A normális világ kb Nyugat-Európa, USA, Kanada, Ausztrália."

És bizony ott is vannak sokan olyanok, akik nem vélekednek úgy, mint mások. Most akkor ők nem normálisak?

Kevered a normális világ fogalmát a ballib megmondóemberek sipákolásával.

Ez alap. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 21:08:04

@Orbántakarodj!!!:

"Nem vagyok képzett politikus. Nincs diplomám. Csa 140-es IQ-m van, és meg tudom figyelni a nyilvánvaló."

A 140-es IQ-ra való hivatkozás mindent visz. Az ultiban is. :)

Még sok ilyen ultima ratio látványát. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 21:15:34

@fehérfarkas:

"De mi van akkor, ha az államnak nincs pénze a konszolidációra és a károk kifizetésére, mert mint a ciprusi esetben a bankokkal szembeni követelés az ország GDP-jének a nyolcszorosa?"

Nézzük meg az izlandi példát akkor! Az izlandi pszáfosok (Fjármálaeftirlitið, FME) által az izlandi hitelválság alatt ellenőrzés alá vont három bank esetében (Glitnir, Kaupthing, Landsbanki) a következő adatok szerepeltek (idézet): "At the end of the second quarter 2008, Iceland's external debt was 9.553 trillion Icelandic krónur (€50 billion), more than 80% of which was held by the banking sector. This value compares with Iceland's 2007 gross domestic product of 1.293 trillion krónur (€8.5 billion). THE ASSETS OF THE THREE BANKS TAKEN UNDER THE CONTROL OF THE FME TOTALED 14.437 TRILLION KRÓNUR AT THE END OF THE SECOND QUARTER 2008, EQUAL TO MORE THAN 11 TIMES OF THE ICELANDIC GDP, and hence there was no possibility for the Icelandic Central Bank to step in as a last lender of resort when they were hit by financial troubles and started to account asset losses."

Mi volt a különbség? Ha már egyszer a méretekre hegyezed ki az érvelésedet.

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 21:19:00

@fehérfarkas:

"ÉS mi van akkor, amikor a követelés többsége nem ciprusiaké, hanem külföldieké?
És mi van akkor, amikor ezen betétesek csupán azért tették oda a pénzüket, mert a saját hazájukban nem akartak adózni, vagyis a saját hazájukban való adófizetést akarták elkerülni?"

És miért történik az meg, hogy a rablás során nem válogatnak, hanem mindenkiét elveszik - de az feltűnő, hogy pl. a külföldiek közül elég sokan valahogy jó előre értesültek erről és - véletlenül, gondolom én - kivették a pénzüket a szankciók meghozatala előtt, míg az egyszeri betétesek pedig eljárták a torkosborz-táncot?

Vö.: "Cyprus' parliamentary ethics committee has received a list of 6,000 depositors who transferred large sums from the Bank of Cyprus and Laiki Bank before the country's banking system was locked down - but says it has not been given all the data requested in order to look in to potential favourable loans."

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 21:25:27

@fehérfarkas:

"Nézzük egy nagyon konkrét példát: ha a volt jegybankelnök Simor András pár évvel ezelőtt nem hozza haza ciprusról a 900 millió forintját, akkor most ő is bebukott volna, ugye? Gondolom te nagy fideszesként igazságosnak találtad volna Simor Andrást az EU adófizetőinek pénzéből (és így a te pénzedből is) kártalanítani, ugye? Vagy talán mégsem? Talán Simor Andrást még sem kellett volna ebben az esetben kártalanítani? És főleg nem (többek közt) a te adópénzedből?"

a) Hazahozta?
b) Bebukott volna?
c) Simor nem egyszerű betétes.
d) Az adóoptimalizálás/adóelkerülés/adócsalás/pénzmosás céljából külföldön tartott pénzek esetében - érthető okokból - az ember nem szívesen adakozóbb. A ciprusi betétesek nagy része NEM ilyen.
e) Érted te ezt, csak nem szereted olvasni.

fehérfarkas 2013.04.16. 21:36:42

@MACISAJT: Németországot és a németeket nem szeretni kell. Soha nem szerették más népek a németeket.
Viszont amit csináltak az sokan irigyelték, és irigylik ma is. És az okosak megpróbálják vagy eltanulni tőlük, vagy leutánozni őket. A buták pedig csak lefikázzák őket.

A fikázásod ellenére az elmúlt évtizedekben Németországba több millió ember vándorolt be világszerte. Magyarországról pedig csak az elmúlt 3 évben 500 ezer ember elvándorolt.
Németország még minidg Európa gazdasági motorja és az EU fő pénzelője.
Valamint Németország a világ 2. legnagyobb exportőre (megelőzi az USÁ-t és Japánt, és egyedül Kína előzi meg). Ha nettó exportot nézzük (export-import különbsége), akkor is a 2. helyen van a világ országai között (és itt már megelőzi Kínát, mert Kína az exportjához képest többet importál mint Németország).
És a hi-tech országok listáján a 4. hely (Japán, Dél-Korea és az USA után).
És arról nem is beszélve, hogy Magyarország legnagyobb felvevőpiaca is Németország. És a legnagyobb politikai támogatóink is ők az EU-ban.

Nem hiszem, hogy bölcs dolog a németeket fikázni, és velük erősködni, és sallereket osztogatni nekik. Mert a végén magasról fognak x@rni ránk, és akkor tényleg lehúzhatjuk a rolót (se felvevőpiacunk nem lesz, se politikai támogatonk).

fehérfarkas 2013.04.16. 21:44:52

@pocaklakó minimanó:
Az izlandi példád azért sántit, mert az izlandi kormány hamar észbe kapott, és nem próbálta évekig meghamisított és kozmetikázott pénzügyi adatokkal becsapni a befektetőket. Hanem a válság kirobbanásakor gyorsan és profin reagált.

Ezzel szemben cuprussal kapcsolatban évek óta cikkeznek a gazdasági szakemberek, hogy mennyire instabil mind a ciprusi gazdaság, mind pedig a pénzügyi szektoruk.
Ráadásul egy másik blogba bekerült az a grafikon, ami azt mutatja, hogy az elmúlt pár évben a német és francia pénzintézetek (az orosz maffia mellett ők voltak a ciprusi bankok legnagyobb betétesei) kivonták a befektetéseik nagy részét a ciprusi bankokból. Erre a ciprusi bankok és a kormány (mivel a legnagyobb ciprusi bank állami bank és a kormány nevezi ki a vezetőjét, és a kormánynak tartozik beszámolással) válasza nem egy határozott válságterv kidolgozása volt, hanem a pénzügyi adatok kozmetikázása, és a befektetők meg a világ becsapása: hogy minden jól megy és nincsen semmi likviditási probléma. Vagyis a görög modellt vetették be: átverni akit csak lehet a meghamisított pénzügyi kimutatásokkal. Csakhogy ugyanúgy mint a görögöknél, ciprusnál is eljött az igazság órája, és kiderült, hogy a hazug sikerjelentések ellenére a valóságban csődbe ment.

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 21:48:26

@fehérfarkas:

"Magyarországról pedig csak az elmúlt 3 évben 500 ezer ember elvándorolt."

Most ugye nem nagy kérés, hogy ilyen precíz számadatokra források is legyenek? Azt hiszem, ilyen konkrétumok esetében nem túl kielégítő, hogy "ugyan, minek mutassam a cikkek garmadáját, hiszen csak az látja, aki nem vak!" típusú érvelés.

a) Szóval forrás az elmúlt 3 évre.
b) Forrás az 500 ezerre és
c) forrás a 3 év és 500 ezer ok-okozati viszonyára.

Semmiség, szerintem. Csuklóból menni fog. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 21:50:13

@fehérfarkas:

"Hanem a válság kirobbanásakor gyorsan és profin reagált."

Nem magyarázat arra, hogy miért kellett elvenni a pénzeket itt és nem elvenni másutt. Próbálj más ok-okozati összefüggést keresni. Ha nincs miből finanszírozni, akkor mivel indokolható, hogy az egyik esetben ezt a betétek elvételével oldják meg, máskor meg nem?

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 21:58:01

@fehérfarkas:

"Ezzel szemben cuprussal kapcsolatban évek óta cikkeznek a gazdasági szakemberek, hogy mennyire instabil mind a ciprusi gazdaság, mind pedig a pénzügyi szektoruk."

Aha.

Vö.: "According to the results, published in July 2011, of the BANK STRESS TEST CARRIED OUT BY THE EUROPEAN BANKING AUTHORITY (EBA) and the EUROPEAN CENTRAL BANK (ECB), THE BANKS IN CYPRUS PASSED THE STRESS TEST WITH FLYING COLOURS. Now, just over 18 months later, these banks are on the brink of bankruptcy and are to be rescued by the public by means of a partial expropriation." (www.europarl.europa.eu)

fehérfarkas 2013.04.16. 21:59:15

@pocaklakó minimanó:
A forrás? Te nem olvasod az index.hu cikkeit, meg a blog.hu blogjait? hónapok óta erról cikkeznek meg írnak;
ezek szerint te csak vakon kommentelsz, de nem olvasol?

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 22:14:28

@fehérfarkas:

"A forrás? Te nem olvasod az index.hu cikkeit, meg a blog.hu blogjait? hónapok óta erról cikkeznek meg írnak..."

Aha. Pont ilyen válaszra számítottam. :)

Nem mutat forrást.

Erről így írtam korábban: "Azt hiszem, ilyen konkrétumok esetében nem túl kielégítő, hogy "ugyan, minek mutassam a cikkek garmadáját, hiszen csak az látja, aki nem vak!" típusú érvelés."

És milyen precízen hozza is ezt az érvelést. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 22:18:57

@fehérfarkas:

"Te nem olvasod az index.hu cikkeit..."

Például ezt? index.hu/gazdasag/penzbeszel/2013/02/27/mi_igaz_a_kivandorlasi_parabol/

Valahogy nem azt mutatja, amit láttatni szeretnél.

Szóval azt hiszem NEM FOGOD TUDNI megmutatni (NEM IS AKAROD, de ELVÁROD, hogy IGAZNAK HIGGYÉK), hogy tényleg az elmúlt három évben félmillióan vándoroltak ki.

Várom a konkrét forrásokat - ld. statisztikai hivatalok itt és külföldön -, amelyek alátámasztják, hogy

a) HÁROM év alatt
b) FÉLMILLIÓAN vándoroltak ki.

Az kevés, hogy hőzöngsz a "te-nem-olvasod" típusú szöveggel. Konkrétumot, nem pedig hőzöngést, ha szabad kérnem.

Amíg nincs konkrétum: HAZUDSZ. :)

Ui.: Ez utóbbit Ballibfalva-Alsón úgy mondják, hogy nem fejted ki az igazság minden részletét. De jobb helyeken hazugság a neve. :)

fehérfarkas 2013.04.16. 22:21:16

@pocaklakó minimanó: "Az élet legapróbb részleteinek irányítása tekintetében érdekes olvasmányként szolgált az egykoron köznevetség tárgyává tett uborka- és banángörbület szabályozását taglaló rendelet. :)"

csakhogy ez urban legend, mert a valóságban ilyen rendelet nem volt

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 22:29:39

@fehérfarkas:

"sakhogy ez urban legend, mert a valóságban ilyen rendelet nem volt"

Vö.: "Commission Regulation (EC) No 2257/94 of 16 September 1994 laying down quality standards for bananas, also known informally as bendy banana law, is a European Union regulation specifying minimum standards for bananas, which took effect on 1 January 1995. (...) The regulation applies to unripened green bananas, and thus to growers and wholesalers rather than retailers. The main provisions of the regulation are that bananas sold as unripened, green bananas should be green and unripened, firm and intact, fit for human consumption, not rotten, clean, free of pests and damage from pests, free from deformation or abnormal curvature, free from bruising, free of any foreign smell or taste. The minimum size (with tolerances and exceptions) is a length of 14 cm and a thickness (grade) of 2.7 cm. It specifies minimum standards for specific quality classifications of bananas (Extra, Class I, Class II)."

a) Örülök, hogy segíthettem.
b) Forrás: wiki.
c) Eddig te nem hoztál az állításaidra forrást.
d) Remélem, fogsz. Nem utalgatni - konkrét források a három évről, a félmillió kivándorlóról és a kettő adat közötti kapcsolatról.

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 22:33:38

@fehérfarkas:

"csakhogy ez urban legend, mert a valóságban ilyen rendelet nem volt"

Vö.: EU relents and lets a banana be a banana (www.nytimes.com/2008/11/12/world/europe/12iht-food.4.17771299.html?_r=0) ÉS Bent banana and curved cucumber rules dropped (www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/2453204/Bent-banana-and-curved-cucumber-rules-dropped-by-EU.html)

Ismét forrásokkal. A források, amelyek nálad hiányoztak és csak annyival igyekeztél az igazadat alátámasztani, hogy "te-nem-olvasod" típusú hőzöngéseket vetsz ide koncul.

Kevés vagy. Egyelőre.

De ez még változhat, ha hozod a forrásaidat: konkrét források a három évről, a félmillió kivándorlóról és a kettő adat közötti kapcsolatról.

Örülök, hogy segíthettem. :)

fehérfarkas 2013.04.16. 22:52:42

@nemsirunk:
Nem értik meg, mert semmi pénzügyi ismereteik nincsenek.
A hosszú futamidőre lekötött betétek, vagy a hosszú futamidejű befektetési papírok is az illető magántulajdona, és azokhoz sem nyúlhat hozzá a futamidő előtt. Vagy ha hozzányul, akkor sok esetben bukja hozamot + még kezelési költségeket + a lejárat előtti hozzájutásnak sok esetben külön díja is van.
A manyup is egy hosszútávú vagy hosszú futamidejű befektetésnek felel meg: az a te pénzed, de csak a futamidő lejártakor (ebben az esetben = nyugdíjkor elérése) juthatsz hozzá. Addig persze termeli a hozamot.
De nekik ezt hiába mondod, csak a Selmeczi Gabit meg Szíjjártót meg Orbánt és Matolcsyt tudják szajkózni.

fehérfarkas 2013.04.16. 23:00:14

@pocaklakó minimanó: ezzel te most azt mondod, hogy a ciprusi parlament etikai bizottsága tudott 6000 nagy befektetőről, akik konták a pénzüket a ciprusi bankokból? és ennek ellenére mégsem tették meg a megfelelő lépéseket, hanem inkább komzmetikázták az adatokat, hogy úgy tűnjön minden a legnagyobb rendben van?

fehérfarkas 2013.04.16. 23:07:35

@pocaklakó minimanó: "d) Az adóoptimalizálás/adóelkerülés/adócsalás/pénzmosás céljából külföldön tartott pénzek esetében - érthető okokból - az ember nem szívesen adakozóbb. A ciprusi betétesek nagy része NEM ilyen."

És a ciprusi GDP nyolcszorosának megfelelő pénzeket vajon kik tették be? A ciprusiak? Vajon honnan volt ennyi pénze egy ipar nélküli ország állampolgárainak, amely a túrizmusból, halászatból és az offshore banki szolgáltatásból él (és nem olajból meg gyémántbányászatból)?
Szerinted Ciprust miért tartották offshore országnak?
És miért van az, hogy a ciprusi bankbetétesek jelentős része francia és német pénzintézet, aztán orosz oligarchák, aztán különböző európai vállalkozók és magánszemélyek? Vajon miért ciprusi bankokba tették a pénzüket az anyaországi helyett? Tán csak nem az otthoni adózást kikerülendő?

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 23:08:28

@fehérfarkas:

"Nem értik meg, mert semmi pénzügyi ismereteik nincsenek."

És mindezt az az illető mondja, hogy nem hisz a most nyilvánosságra hozott inflációs adatokban, mert a minap a sarki közértben a kedvenc energiaitala és a kedvenc mandulája megdrágult.

Igen, fehérfarkasról van szó. Neki Ben Bernanke viszi az uzsitasiját. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 23:09:53

@fehérfarkas:

"A hosszú futamidőre lekötött betétek, vagy a hosszú futamidejű befektetési papírok is az illető magántulajdona, és azokhoz sem nyúlhat hozzá a futamidő előtt. Vagy ha hozzányul, akkor sok esetben bukja hozamot + még kezelési költségeket + a lejárat előtti hozzájutásnak sok esetben külön díja is van."

A lényeges különbség: HOZZÁNYÚLHAT.

A manyup-pénzhez meg: NEM NYÚLHAT HOZZÁ.

Már ha érted - persze nem.

A többit sem, de legalább az inflációgerjesztő energiaitalod és mandulád ütős. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 23:11:25

@fehérfarkas:

"ezzel te most azt mondod, hogy a ciprusi parlament etikai bizottsága tudott 6000 nagy befektetőről, akik konták a pénzüket a ciprusi bankokból? és ennek ellenére mégsem tették meg a megfelelő lépéseket, hanem inkább komzmetikázták az adatokat, hogy úgy tűnjön minden a legnagyobb rendben van?"

Ha tudnál olvasni - mint ahogy nem tudsz -, akkor nem tennél fel ilyen buta kérdéseket.

Olvasd át még egyszer!

Ja és VÁROM AZ ÁLLÍTÁSAIDRA A FORRÁSOKAT.

Nem sunyizol, nem terelsz, hozod a forrásokat. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 23:14:11

@fehérfarkas:

"És miért van az, hogy a ciprusi bankbetétesek jelentős része francia és német pénzintézet, aztán orosz oligarchák, aztán különböző európai vállalkozók és magánszemélyek? Vajon miért ciprusi bankokba tették a pénzüket az anyaországi helyett? Tán csak nem az otthoni adózást kikerülendő?"

Ezzel most mire akartál utalni? Hogy jön ez a korábbiakhoz? Adaléknak jól jön, de nem erről volt szó, hanem arról, hogy ezen pénzek megcsapolása mellett azokat is megcsapolták, amelyeket a kisbetétesek helyeztek el, akik tevékenysége nem kötődött szürke- vagy feketegazdasághoz.

Sőt, igazából ők jobban bűnhődtek, mivel ők ki sem tudták venni a pénzeiket, míg mások - vélhetőleg fülesnek köszönhetően - igen.

Szóval nem értem az apropóját a dolognak. :)

fehérfarkas 2013.04.16. 23:19:00

@pocaklakó minimanó:
Ez azok után cinikus válasz, hogy az ezzel foglalkozó posztok némelyikében a te nickeddel is találkoztam, és a hozzászólásaidat is olvastam. És több kommentelő is a képedbe vágta ezeket az adatokat.

De tessék itt van pár forrás:
"Matolcsy György a nagykövetségi becslések alapján beszélt félmillió, külföldön dolgozó magyarról. Nagy-Britanniában dolgoznak a legtöbben, de sokan vannak Németországban és Ausztriában is."
index.hu/gazdasag/2013/01/30/itt_dolgoznak_matolcsy_kituno_magyarjai/
hvg.hu/gazdasag/20130301_Matolcsy_tovabbra_is_biztos_a_kulfoldon_d

"Közel 100 ezer magyar ment 2011-ben külföldre dolgozni"
tenytar.blog.hu/2012/06/06/kozel_100000_magyar_ment_kulfoldre_dolgozni_2011_ben

"Tavaly Németországba 41 ezer magyar vándorolt ki, 16 ezer magyar vállalt munkát Ausztriában, és 17 ezer az Egyesült Királyságban. De még a nem elsődleges célországnak számító Svédországba és Kanadába is 4-5 ezer bevándorló, vagy menekült(!) érkezett hazánkból. Csak ezen országokban hozzávetőleg 85 ezren kerestek tavaly megélhetést, és akkor még nem is néztük Olaszországot, Svájcot, Finnországot, Franciaországot, USA-t és a többi potenciális célországot.

A TÁRKI kutatása alapján, 2010 óta meredeken emelkedett azok száma, akik úgy gondolják, hogy külföldön próbálnak szerencsét. Mostanra minden ötödik magyar szeretne hosszabb-rövidebb ideig (esetleg örökre) más országban munkát vállalni. És egy jó részük vállal is."
tenytar.blog.hu/2012/06/06/kozel_100000_magyar_ment_kulfoldre_dolgozni_2011_ben

és folytassam a kivándorlásról szóló cikkeket?

pocaklakó minimanó 2013.04.16. 23:25:36

@fehérfarkas:

Ezek közül egy darab volt az, amely megemlítette a félmilliós számot és az is becslésre hivatkozva. Az időintervallumról sehol nem esett említés.

Szóval érdekelne, hogy hol van arra forrás, hogy AZ ELMÚLT HÁROM ÉVBEN FÉLMILLIÓ magyar ment ki.

Várom a forrásokat.

Még egyszer: HÁROM ÉV & FÉLMILLIÓ & OK-OKOZATI KAPCSOLAT.

Már ha nem túl nehéz.

Bár az energiaital inflációgerjesztő hatását taglaló beírásod után kételkedem egy picinykét. :)

DezInf 2013.04.17. 08:17:12

@pocaklakó minimanó:

Azt tudom,hogy egy fidesztroll vagy,de azon azért csodálkozok,hogy be is ismered :)))
Gátlásaid nincsenek,hazudsz és ferdítesz.
Remélem anyagilag megéri......vastagbőr leledzik az arcodon:)))

pocaklakó minimanó 2013.04.17. 08:22:36

@DezInf:

Azt tudom, hogy egy szivárványnáci vagy Ballibfalva-Alsóról, de azon azért csodálkozom, hogy nem veszed észre, amikor kilóg a rotációs kapa a szádból. :)))
Gátlásaid nincsenek,hazudsz és ferdítesz.
Remélem anyagilag megéri......vastagbőr leledzik az arcodon:)))

DezInf 2013.04.17. 08:29:08

@pocaklakó minimanó:

Ez igencsak gyenge válasz volt.
Esetleg lehetnél kreatívabb,talán ha lenne önálló gondolatod.......
Persze egy pártkatonától többet elvárni dőreség lenne :)))

pocaklakó minimanó 2013.04.17. 08:45:14

@DezInf:

"Esetleg lehetnél kreatívabb,talán ha lenne önálló gondolatod..."

Az önálló gondolataimat olyanok kapják, akik nem egybites procival járják a világot. Úgyhogy hajrá! Gyúrj rá az okosságra és a művelődésre és akkor kapsz te is.

Addig csak olyan nyújtok, amilyet be tudsz fogadni. A változás a te kezedben van. What you give is what you get, dude. :)

DezInf 2013.04.17. 08:49:47

@pocaklakó minimanó:

A válaszod lehengerlő:)))))
Mesélj kicsit a munkádról. Még SSteffy a főnököd?

pocaklakó minimanó 2013.04.17. 09:08:08

@DezInf:

"Mesélj kicsit a munkádról."

Jó. Szabadúszóként megtermelem azt a jövedelmet, amely után beszedett adókból és egyéb járulékokból fizetni fogják majd a segélyedet.

Remélem, kielégítő válasz volt és ezt elmondod a sarki kocsma előtt ampullás szeszes italt fogyasztó cimboráidnak is.

DezInf 2013.04.17. 10:03:03

@pocaklakó minimanó:

Értem,tehát egy csókos állásod van,és mi tartunk el téged,te bérblogger:)

Pacsi Bercinek :))))

Balt 2013.04.17. 10:31:43

@MACISAJT: Érdekes adalék, a poszttól függetlenül most futottam bele. Gosztonyi Péter "Légiveszély, Budapest!" c. könyvében szerepel egy interjú, amit a történész Edmund Veesenmayer-rel készített, aki Németország magyarországi nagykövete volt 1944/45-ben - ő mondja, hogy a Harmadik Birodalom győzelme esetén "Kelet-európai államszövetséget hoztunk volna létre, csúcsszervezetet, amely gazdaságilag a 80-90 milliós Német Birodalomhoz tartozott volna", ill. hogy "a nacionalizmus veszélyes játék, amit el kell venni a gyerek keze ügyéből."

Vö. Brenner szavaival: "Nincs min csodálkozni ezek után, ha átlagos magyar emberek is nyíltan az elszakított területek visszacsatolásáról beszélnek. Ez nacionalizmus, amelynek a mai Európában semmi helye nincs"

Veesenmayer tehát még annál is telibb találat, mint elsőre gondoltam volna. :))

Balt 2013.04.17. 11:23:01

@DezInf: "Nem kell EU,nem kell IMF :)))"

Nem emlékszem ilyenekre.

Balt 2013.04.17. 11:24:59

@Nero Bianco: "Föltéve persze, hogy az az objektív, aki pont azt látja amit te. :))))"

Még szerencse, hogy ezt erősen szubjektíven így látod. :)

Balt 2013.04.17. 11:28:04

@nemsirunk: :) Elvégre ez az Index cikk címe:

Nem sértett magántulajdont a nyugdíjállamosítás

(...) A bíróság szerint a panaszos magántulajdonhoz fűződő joga nem sérült, hiszen a jövőben is joggal tarthat igényt nyugdíjra a foglalkoztatása alatt fizetett járulékok alapján, függetlenül attól, hogy azok állami vagy magánkézben lévő nyugdíjpénztárba folytak be.

(...) A bíróság azzal az indoklással utasította el a beadványt, hogy a törvény értelmében a panaszos 2010 november 1. előtti magánpénztári megtakarításait érintetlenek maradtak, az azt követő befizetései pedig állami nyugdíjra tették jogosulttá, a törvénymódosítások pedig a nyugdíjjogosultságot jelentő szolgálati idő számításánál a ledolgozott éveit változatlanul figyelembe veszik.

Balt 2013.04.17. 11:30:40

@nemsirunk: Elvégre pont erről szó a topik. Ezen a harcos visszautasításon örvendeztek. Holott ugye a kitüntetési felterjesztés a testvérvárosi kapcsolatok erősítése érdekében aligha láttatható "harcos szembenállásnak", ellenkezőleg. :) Viccesek vagytok komolyan! (De akkor nagyon udvarias voltam.)

Balt 2013.04.17. 11:32:41

@nemsirunk: Ja, az pedig jól látszik, hogy általában akkor indul be a "gépezet", amikor épp esélytelenebbnek látszik az előző garnitúra hatalomba való visszatérése. :) Bizony, megfigyelhető egy ilyen dinamizmusa az eseményeknek, hogy ne mondjam: dialektikája. :)

Balt 2013.04.17. 11:36:56

@Orbántakarodj!!!: "Orbán levágta az aranytojást tojó tyúkot, és most szarban van az ország."

Pontosan mikor is...? És kit kell belelátnunk, Irina Ivascsenko-t? :)

Balt 2013.04.17. 11:44:14

@fehérfarkas: "Magyarországról pedig csak az elmúlt 3 évben 500 ezer ember elvándorolt."

Meg kb. ugyanennyi bevándorolt. Tárgyilagos cikk a témában:

www.portfolio.hu/gazdasag/tenyleg_itt_az_uj_magyar_exodus.179053.html

Balt 2013.04.17. 11:47:24

@fehérfarkas: Nyilván igaz, hogy már csak a történelmi kapcsolatok okán is szövetségesnek kell tekintenünk Németországot. (Nem is volt másképp még az átkosban sem, igaz, akkor épp csak Poroszországot szerettük...) De ebbe nem fér bele ez az Übermensch-típusú gondolkodás, amit derék polgink szájába adtak...

DezInf 2013.04.17. 12:16:54

@Balt:

Neked darabszámra fizetnek ? :))))
Akkor húzz bele még:)

Balt 2013.04.17. 12:20:15

@fehérfarkas: Ha már úgyis éppen szabványok között kotorászok: :)
hu.euabc.com/word/1007

Balt 2013.04.17. 12:23:09

@fehérfarkas: "Addig persze termeli a hozamot."

Vagy a "viszem"-et... :)

Nem, önkéntes mérvadó vagyok. Még csak nem is olvastam Haraszti M. örökbecsűjét...

Balt 2013.04.17. 12:28:22

@fehérfarkas: "Közel 100 ezer magyar ment 2011-ben külföldre dolgozni"

Azért azt talán nem illendő elhallgatni, hogy kulcsországok a csatlakozást követő moratórium után ekkorra szabadították fel munkaerőpiacukat teljesen a magyar munkavállalók előtt...

pocaklakó minimanó 2013.04.19. 06:10:53

@DezInf:

"...és mi tartunk el téged..."

Nem hinném, hogy a jövőbeli segélyezés kiváló alanya már most is képes lenne egy tisztességes dolgozó embert eltartani. :)

DezInf 2013.04.19. 07:39:59

@pocaklakó minimanó:

"...tisztességes dolgozó embert..."

Egy tisztességes , önérzetes kormánypropagandista hitvallása :))))

Azért nehogy sérvet kapj a nagy igyekezetben......

pocaklakó minimanó 2013.04.20. 23:13:31

@DezInf:

"Egy tisztességes , önérzetes kormánypropagandista hitvallása."

Szívesebben lennék az, mint egy agyhalott ballib.

Nem szívesen látnám magam a helyedben, ugyebár.

DezInf 2013.04.21. 17:29:21

@pocaklakó minimanó:

Simán beismerted , gratula :)))

pocaklakó minimanó 2013.04.22. 03:06:37

@DezInf:

"Simán beismerted..."

Főleg azért, mert az írtam le, hogy "lennék", amit sikerült úgy értelmezned, hogy "vagyok."

Köszönjük, Emese! :)

DezInf 2013.04.22. 07:39:36

@pocaklakó minimanó:

A kedvenced mondta: ne arra hallgassanak amit mondok,hanem a kezemet figyeljék :)

Vagy aki vagy,minek cifrázod? :)))

pocaklakó minimanó 2013.04.22. 10:30:28

@DezInf:

"Vagy aki vagy,minek cifrázod?"

Ez pont így van. Te meg jössz itt a hagymázas teóriáiddal és szentül meg lehetsz győződve, hogy ahogy látod a világot és másokat, az úgy is van. :)

Ha mindenki ilyen egyszerű lehetne, mint te... :)

DezInf 2013.04.22. 11:16:16

@pocaklakó minimanó:

Nem vagy kicsit idealista?
Mikor kapsz fizut? Csak azért kérdem mert jól belehúztál,gyanítom darabbér a menő nálatok :)))

fehérfarkas 2013.04.22. 13:17:43

@DezInf:

ezzel kapcsolatban itt van egy idézet. Vajon ki mondta ezt?
“ennek az országnak a sorsát csak egy polgári középerőkből álló kormány tudja megnyugtatóan rendezni. Olyan polgári liberális kormány, amely(..). nem enged sem egy jobb-, sem egy baloldali etatista gazdaságpolitika csábításának. Csak egy ilyen liberális kormány látszik alkalmasnak arra, hogy megértesse a polgárokkal, hogy a privatizáció lehetőség, hogy meggyőzze őket arról, hogy minden olyannyira várt intézkedés – legyen szó nyugdíjról, gyedről, családi pótlékról, munkanélküli-segélyről – csak akkor lehetséges, ha előteremtjük hozzá a szükséges pénzt. Márpedig pénz csak piacgazdaságban terem, pénz és piac pedig nincs a pénzforgatáshoz értő vállalkozók, tőkések nélkül(…) Hangulatkeltés folyik a bankárok, a bankok, a pénztőke és a nemzetközi pénzügyi intézmények ellen(…) Egy liberális kormány képes lesz arra, hogy kíméletlenül szembeszálljon az(…) idegengyűlölettel…”

Tán csak nem Orbán Viktor 1993-ban? És le merem fogadni, hogy a fideszdroidok ezt nem is ismerik :D az ő agyuk csak arra elég, hogy az aktuális sallangokat gondolkodás nélkül nyomassák.

DezInf 2013.04.22. 13:36:08

@fehérfarkas:

Ne zavard össze szegény egybitest:)))
Annyit tud,hogy aki nincs velünk az ellenünk.
Felesleges elvárás az önálló gondolkodás,arra ott van nekik a lendvai utca.

Azt sem tudják,hogy ők most kik is: baloldaliak,jobboldaliak,konzervatívok,liberálisok,nemzetiek,nacionalisták,revizionisták,keresztények,ateisták?

Na, ezért kell nekik egy vezír,az megmondja a tutit,oszt nem kell gondolkodni, mérlegelni, értékelni:))

pocaklakó minimanó 2013.04.23. 22:15:29

@DezInf:

"Nem vagy kicsit idealista?"

De. Az vagyok. Azért is csevegek veled. Még nem adtam fel a reményt, hogy értelemre bukkanok nálad. Eddig nem jártam sikerrel, de a kitartásom töretlen. Legalább értékeld egy kicsit, légy szíves!

Köszcsike! :)

pocaklakó minimanó 2013.04.23. 22:18:56

@fehérfarkas:

Ja. Ezért nem is teljesen hiteles az alcsúti a konzervatív szerepkörben. Kevés gyógyír az számunkra, hogy még így is hitelesebb, mint Bajnai Gordon és Gyurcsány Ferenc a szociálisan érzékeny és demokratikus értékek melletti elkötelezettség szerepkörében vagy Vona Gábor a multikulturalizmus szószólójaként. :)
süti beállítások módosítása