Dumagógia?

H_A Címkék: kampány kommunikáció időközi választások Fidesz Orbán Viktor Facebook Bajnai Gordon Dunakeszi Szentendre Együtt2014-PM A többi csak duma2013.03.25. 00:25

Hogy végre láthatóan is elkezdődödött a Bajnai Gordon köré épülő Együtt2014 Mozgalom kampánya, legalább annyira jó hír, mint amennyire nem. Bár ha komolyan gondolták, amit egy ideje gondolnak, akkor mostmár tényleg halaszthatatlanul időszerű volt valami látványosabbat lépni. Az elmúlt napokban a Facebookon szembejöttek a Bajnait Orbánnal szembesítő virtuális plakátok, a forint-euró árfolyamának, illetve a tojás árának összehasonlítása mentén.  Visszás érzések kerülgetnek, és gyanítom, hogy távolról sem vagyok egyedül ezzel.

Eközben időközi választási eredményeket tanulmányozok: tarolt a Fidesz Szentendrén, de Dunakeszin is. Hogy miként értelmezi  a számokat, és a végleges eredményeket a demokratikus ellenzék, az csak látszólag közömbös a téma szempontjából.

Pillanatnyilag úgy fest: a legyőzhetetlenség nyugalmával közeledik a jelenlegi kormánypárt a 2014-es parlamenti választások felé. Akik úgy vélik, ebbe a majdnem biztos menetelésbe lehet némi beleszólása Bajnai Gordonnak, és frissen alapított pártszövetségének, illetve akik úgy gondolják, ő lehetne Orbán érdemi kihívója, azok valószínűleg enyhébb vagy súlyosabb megütközéssel figyelik a nem kicsit „habonyosra” sikerült plakátokat. Bajnaiék pontosan azzal a demagógiával kísérleteznek, amely a Fideszt ebben a pillanatban is a támogatottsági listák élén tartja. De vajon jól áll Bajnainak ez a fajta primitív, populista, értelemtől lecsupaszított image?

Bajnai1.jpgTojás ára akkor és most

PRO DEMAGÓGIA. A minap írtam arról, hogy a magyar választók zöme nem éppen az ehetetlen-ihatatlan-megfoghatatlan üzenetek nyelvén ért, kényelmesebb számára, ha az agyának csupán 10%-át használja gondolkodásra. A baj az, hogy a többi 90%-ával a Fidesz gondolkodik. Így aztán a tojásos, euró-árfolyamos ábrázolásnál  összetettebb kérdéseket-válaszokat nem igazán vágja. Következésképpen ezen a szinten, ilyen színvonalon kell kommunikálni vele. A dolog triviálisan egyszerű: Bajnainak nem elég az, hogy az agyukat teljes mértékben gondolkodásra használó emberek rá szavazzanak. Ugyanis lehet, hogy az E2014 meg tudja nyerni az ügy mellett az „értelmes” embereket, de azzal a néhány százalékkal  továbbra sem lehet választást nyerni. E tekintetben a demagógia sajnos szükséges feltétele a Fidesz leváltásának. Hogy esetleg a Fidesz valóságtól nem ritkán elrugaszkodott felvetéseivel szemben, némi valóságalapja is van ezen összehasonlításoknak? Halleluja!

bajnai2.jpgEuró-árfolyam akkor és most

KONTRA DEMAGÓGIA. Igaza van mindenkinek, aki a demagógiát rója fel e plakátok láttán. Orbánhoz viszonyítva, Bajnai csiszolt eleganciára, műveltségre és intelligenciára épülő technokrata profilja valahogy nem passzol a tojás árához. (Azért hozzáteszem: a Keynes-i gazdaságélénkítő programmal kampányolni a Facebookon, valószínűleg ugyanannyira sikertelen vállalás volna.) A lemorzsolódott, ám tájékozottabb, olvasottabb, és tanultabb  választópolgároknak a szempontjából, akiket a - színvonalában a végtelenségig lezüllesztett - Fidesz kommunikácó alapjáraton mellőz, ez egy semmitmondó összevetés.  Hiányzik az évszám, az átlagkereset, a tojástermelés körülményeit befolyásoló EU-s irányelvek hatásainak vázolása,  egyáltalán a a tágabb kontextualizáció,amely érthetővé tenné az összképet, és teljességében ábrázolná az igazságot. Ez a választó nem feltétlenül a 28 ft-os tojást szeretné viszontlátni Bajnaival a háttérben, számára a kérdés az, hogy érdemben mi fog változni, mitől lesz "együtt" jobb? Egyáltalán hogyan beszélhet hitelesen ezek után  Bajnai Gordon arról, hogy a szakszerűség és a politika egységét kell helyreállítani, ha nekiáll ezerrel parasztot vakítani? Rengeteg felróható tétel van az Orbán kormány számláján, nem biztos, hogy érdemes féligazságokba kapaszkodni.

Ja, amúgy meg az a választóbázis, az a kritikus tömeg, amely valószínűsíthetően a 28 forintos tojás híre hallatán dobja el az agyát, és ragadja magához a pecsétet, hogy a szavazófülke magányában a reményre szavazzon 2014-ben, az a legritkább esetben sem internet-fogyasztó, facebookozó, vagy tájékozódási források tekintetében disztingváló lény. Ő a rezsicsökkentés közszolgálati ódáitól esik eksztázisba.

Így aztán a kérdés az, hogy a full demagógia és az akadémiai, szakpolitikai érvelés között, sikerül-e megtalálni azt kommunikációs arany középutat (és az ennek megfelelő csatornákat) amely egyaránt fogyasztható az információk mögött értelmet kereső, racionális döntések meghozatalára képes választóknak, és azoknak a bizonytalanoknak is, akiknek percepcióit a Fidesz tudatosan butító rigmusai hatványozottan alakítják immár 3 éve? Az egyetlen kérdés, hogy van-e erre olyan válaszuk Bajnaiéknak, amely az utóbbiak megnyerése mellett nem riasztja el az előbbieket? A többi csak duma.

U.I. Egyébként Dunakeszi nem dicsőség. Sajnos egyáltalán se. A fent említett arany középút megtalálásának egyik kiindulópontja lehetne ennek felismerése, és adekvát kommunikálása. Nem dicsőség, hogy az Együtt-PM pártszövetség által támogatott független jelölt kapta a legtöbb szavazatot. A helyzet az, hogy baloldali összefogás hiányában az ellenzék veszített. Dunakeszi csak akkor lesz az első lépés a korszakváltás felé, ha ezt hangosan is beismerik. A többi csak duma.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr945166656

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.25. 12:00:07

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagy László 0 2013.03.25. 13:13:35

@$$$=$$$: a fidesz kormányzása nekem nem jó, és mivel a mindenkihez tartozok, eleve bukott az állításod.

egyébként nem tudom, miből gondolod, hogy aki nem fidesz szavazó, az csak a "másik" csoporthoz tartozhat?

itt nem két csoport van, hanem emberek. értem én, hogy az "oszd meg és uralkodj" el működik, de valójában csak a birkákon. nagyon sok olyan ember van Mo-on, aki nem birka, és így egyik oldallal sem ért egyet.

Nagy László 0 2013.03.25. 13:14:54

@smartdrive: meglátjuk. az 1100 éves történelem szempontjából egy 4 éves választási ciklus csak egy lepkefing. teljesen mindegy, hogy jövőre, 5 év múlva, vagy 9 év múlva kerül helyre az ország.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.25. 13:15:08

Hozzáteszem, alapvetően hibás Bajnaiék új stratégiája. Arra építenek, hogy az átlagmagyar balos, antikapitalista, antiliberális. Ez igaz, de viszont már van egy párt, mely kielégíti ezeket az igényeket maximálisan, ez a Fidesz. Komolyan abban hisznek, hogy ebben fognak nyerni a Fidesszel szemben? Abszurdum. Az ellenzék célja az lenne, hogy ALTERNATÍVÁT kínáljon, más nézőpontot, s nem az, hogy UGYANAZT A DEMAGÓGIÁT más arccal. Az eredmény: a Fideszre leszavaz az átlag, az ellenzéki érzelműek meg otthon marednak, mert undorodnak mindenkitől. Ez lenne a cél?

Komolyan az az érzésem, mintha az ellenzéki pártokat a Fidesz irányítana, s ezért tesznek meg mindent a Fidesz választási győzelme érdekében.

altona 2013.03.25. 13:16:24

most jövök a lidlből, ott 28 ft a tojás. Akkor most mi van?!

Larry Silverstein 2013.03.25. 13:20:08

Na nehogymár ne akarjanak a zemberek szakértő balliberális csiszoltan elegáns bankárt, hogy lenyomja a tojás árát...:)

Tisztára meg vannak ezek a zemberek zavarodva.

Larry Silverstein 2013.03.25. 13:22:28

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Szerintem Bajnai legyen minnél demagógabb, tökmind1, úgysem hisz el neki a többség semmit, tehát program nem kell csak hörgés.

A baldemagógiát lehet pénzügyileg fenntarthatóan is csinálni, de mo-n ebben a 'jobboldal' ügyesebb.

szerella 2013.03.25. 13:24:53

@Kacsura: Egyetértek.
De úgy látom amig a Fidesz létezik addig itt változás nem lesz. Marad a gyülölködés sajnos. Már Orwell is rég megirta, a kommunisták is sikerrel alkalmazták, a gyülölködés mindig kifizetődő. Úgy látszik ebben az országban ez sok ember számára elsődleges hivószó.

Otido · http://monarchista.blogspot.com/ 2013.03.25. 13:25:22

Kevés baller elemző meri "a népet" ilyen udvariasan lerühesezni!
Gratulálok az cikk írójának! Ezt az írást terjeszteni kell, mert ennél kézzelfoghatóbban, testközelibben régen láttam már megfogalmazni a liberálbolsi és "A" nép kapcsolatát.

ob.szerver 2013.03.25. 13:32:23

@Nagy László 0:

"hosszú távon mindenkinek az a jó, ha a fidesz 2014-ben is nyer."

Nehéz ellenállni a kísértésnek és azt mondani, hogy nyerjenek 2014-ben, hogy az egész szenny és mocsok amit 4 év alatt létrehoztak mind az ő nyakukba zúduljon és fulladjanak bele, de ezzel azért minimum két gond van:
1. 8 év pusztításának az emberi erőforrásokra gyakorolt hatását - tehát több százezernyi értékes ember munkavállaló elvesztését - egy egész nemzedék sem tudná kiheverni.
2. Ha valaki azt gondolja, hogy azoknak, akiknek a szemét nem nyitotta fel 4 év állami szinte emelt korrupció, dilattantizmus és rombolás, azoknak majd 8 év fel fogja nyitni, az téved. A nyújorkbrüsszeltelaviv tengely, a magyar családok ellen összefogó aktuális akárkik meg az emútnyóc mindig ott lesz bünbaknak.

Egyetlen érv sem szól tehát a rezsim prolongációja mellett.

smartdrive 2013.03.25. 13:32:42

@Otido: jaj, felveszi a mártírjelmezt. de aranyos :)

Nagy László 0 2013.03.25. 13:36:10

@ob.szerver: akkor szerinted mi a forgatókönyv? nem a fidesz nyer hanem a vértelen impotens ellenzék? és még ha kormányt is alakítanak, mi lesz? a fideszes békemenet be fog gyalogolni mindenhová, fröcsögni fog a gyűlölet mindenhonnan, és nem lehet normálisan semmilyen rendszert felépíteni vagy megváltoztatni.

nézd meg, gyurcsány kiböffentette az igazságot (öszöd), a fidesz bekerült minden önkormányzatba, szétlopták és kölcsönökkel szétterhelték azokat, most pedig orbánapu (=a nép) "átvállalja".

nem, ne akarj itt jövőre kormányváltást, csak még rosszabb lesz minden.

itt csak akkor lesz változás, ha már a sleppnek is fáj. nekik pedig csak akkor fog fájni, ha már nincs adófizető, és tőlük kell elvenni. ők jobban élnek, hiszen van munkájuk, erkölcsi győzelmük, és tökmindegy hogy mennyibe kerül a tojás, ha az "ősmagyar".

smartdrive 2013.03.25. 13:37:47

"A Fidesz szerint az Európai Unió baloldali és liberális pártjai a következő egy évben folyamatosan megpróbálnak majd beavatkozni a magyarországi belpolitikába, hogy így próbálják meg hatalomra juttatni magyarországi társaikat. Gulyás Gergely (lol) szerint ugyanakkor nem szabad túlértékelni ennek a negatív kampánynak a belföldi hatásait. Lehet, hogy még pozitív is lesz a kormánypártokra nézve, az a baj, hogy az országra nézve nehezen lehet pozitív - fogalmazott."

háháhá, mekkora freudi elszólás. ez is egy észlény

Larry Silverstein 2013.03.25. 13:46:01

@Nagy László 0: 'szétlopták és kölcsönökkel szétterhelték azokat, most pedig orbánapu (=a nép) "átvállalja"'

- téged is az eszedért szeretnek gondolom...:))) Átvállalás előtt a mikulás adóssága volt, vagy mit gondoltál?

ob.szerver 2013.03.25. 13:50:33

@Nagy László 0:

"itt csak akkor lesz változás, ha már a sleppnek is fáj"

A sleppnek soha sem fog fájni. A lakosság 90%-át mindig ki lehet rabolni úgy, hogy 1% nagyon jól, 9 % pedig egészen jól éljen belőle.

A fideszszekta valódi hívei - tehát az a sok százezer ember aki rosszabbul él, de a nyújorkbrüsszeltelaviv tengelyt, a magyar családok ellen összefogó multikat meg az emútnyócat hibáztatja - akkor is hívő marad, ha mezitláb fog járni és a fák kérgéből öröl majd lisztet.

dual824 2013.03.25. 13:52:07

@Nagy László 0: Ott a pont.
Menjenek csak fideszesek, válasszák meg magukat újra. Mi meg várjunk. Elfog jönni a mi időnk, amikor majd szinte hívnak majd!

I_Isti 2013.03.25. 13:55:42

@smartdrive: Érted? Ha a magyarok gyűlölik a vezért és a fideszt, akkor annak a gonosz külföldi ármánykodás az oka, és nem a totális kormányzati kudarc, amibe belelovalták magukat vezérileg.

I_Isti 2013.03.25. 13:58:08

@ob.szerver: továbbá ha egymillió forint lesz a boltban a tej, és kétmillió a benzin literje, viszont húsz forinttal csökkentik a villany árát, amit egyébként se tud fizetni...

Sabi 2013.03.25. 14:00:19

@ob.szerver: Egyetlen érv sem szól tehát a rezsim prolongációja mellett.

Igazad van, de vedd észre, hogy az ilyesféle hozzászólásokból már az elkeseredettség és kicsit düh szól.
Jól működik a fidesz propaganda gépezete. Mindenhol ottvannak azok a bérkommentelők, akik a maguk nagyon alacsony - vagy annak tettetett - szintjén folyamatosan tolják azt a hitet, hogy a mindegy mi a valóság, mindegy mi a gondolkodó emberek véleménye, mert ők vannak többen, az agyatlan droidok és itt ugysem lesz változás.
Valahol ezt hitték el Bajnaiék is és probálnak ezen a szinten kommunikálni, valószinűleg zéró eredménnyel.

Elég szomorú kép ez az országról és még szomorúbb, hogy előbb-utóbb tényleg igy is fog kinézni, mert a gondolkodó ember vagy elmenekül, vagy csendben marad.

Nagy László 0 2013.03.25. 14:02:38

@Larry Silverstein: www.visionpolitics.hu/uploaded/adatbazis/terkepek/2006onk.png

csak arra próbáltam utalni, hogy azokat az adósságokat már fideszes polgármesterek csinálták.

Nagy László 0 2013.03.25. 14:03:50

@ob.szerver: majd ha csak nyugdíjasok, kisebbség és pártemberek lesznek, meg persze a közgép, az otp és a mol, akkor kíváncsi leszek, milyen adóból élnek meg az ittmaradt "ősmagyarok".

Larry Silverstein 2013.03.25. 14:05:32

@Nagy László 0: Ők vették fel a hitelt.

De hogy ők csinálták az adóságot az kicsit leegyszerüsített. Az önk-nek vannak tv-ben kötelező feladatai, ha azok központi forrását elvonják, akkor vagy tv-t sért az önk., vagy hitelt vesz fel.

A hal mindig a fejétől büzlik.

ursus artos 2013.03.25. 14:06:25

@dual824: "Ide tényleg Mohács kell! "
Igen, hogy egyszer és mindenkorra eltakarodjon a bal-liberális oldal a politikai közéletből.

dual824 2013.03.25. 14:11:07

@ursus artos: És akkor eljött a ti országotok...
Hajrá szak korea!!!

Elijah_Baley 2013.03.25. 14:12:39

én továbbra se értem, honnak jött az a kósza idea hogy Bajnaira értelmes emberek szavaznának?

Rémbódess 2013.03.25. 14:14:04

@Fejesrob: "...Bajnaiék elkúrását sajnos az Orbán kormány alatt kell rendezni."

Na, akkor javaslom fejezzék be sürgősen a rendezést, mert még pár évig rendezik, oszt' beledöglik az ország.

ob.szerver 2013.03.25. 14:16:28

@Sabi:

"Igazad van, de vedd észre, hogy az ilyesféle hozzászólásokból már az elkeseredettség és kicsit düh szól."

Nem vagyok elkeseredett, dühös még kevésbé. Nem jó látni, hogy az ország jó úton halad, hogy hosszú időre csatlakozzon az önsorsrontó, a lehetőségeinél és az adottságainál sokkal rosszabbul élő népekhez, de az alapvető igazság itt is működik: minden népnek olyan vezetése van, amilyet megérdemel.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.25. 14:18:36

@Larry Silverstein:

Ha ellendemagógia a cél, akkor Szanyit javaslom. Ő képes lenne ebben a Fidesszel harcra kelni. Bajnai, bármennyire is erőlködik, értelmiségi emberke marad, s sosem lesz hiteles a demagógiára vágyók körében.

S kérdés: mire jó ez?

Nagy László 0 2013.03.25. 14:18:54

@Larry Silverstein: és azt mondod, hogy a hal feje komcsi?:D

nem értem, miért gondolják a fideszesek, hogy a fideszt nem szeretők automatikusan "komcsik"?

aki kicsit is félreteszi az érzelempolitizálást, és nyitott szemmel, előítéletek nélkül, intelligensen próbálja látni a helyzetet, nem láthat mást, minthogy egy előző rendszerből átmentett csoport különböző politikai zászlók alatt 1990 óta szétlopja az országot, miközben az "oszd meg és uralkodj" politikáját követve kettévágja a szavazókat, és időtöltést ad nekik hogy egymást utálják, ők pedig nyugodtan lophassanak.

aki meg nem így gondolja, az vagy nem elég érett ennek átlátásához, vagy érzelmi úton viszonyul a dolgokhoz, vagy egyszerűen egyik vagy másik oldalon haszonélvezője a lopásnak.

parandroid 2013.03.25. 14:19:11

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Ez igaz, de viszont már van egy párt, mely kielégíti ezeket az igényeket maximálisan, ez a Fidesz. Komolyan abban hisznek, hogy ebben fognak nyerni a Fidesszel szemben? Abszurdum. Az ellenzék célja az lenne, hogy ALTERNATÍVÁT kínáljon, más nézőpontot, s nem az, hogy UGYANAZT A DEMAGÓGIÁT más arccal." tökéletesen egyetértek. ez egy 22-es csapdája: kádár népe arra vevő, amit jelnleg a fidesz kínál, ezért ebben a regiszterben kell mozogni. emellett van pár százezer "másként gondolkodó" is, nekik lehet szakmázni, csak ez kevés az üdvösséghez. lehet, mégis hagyni kéne a fenébe, pattanjon le aki tud, aztán a többi meg örüljön a szép új egypártrendszernek.
jelen helyzet tükrében számomra nem az a kérdés, hogy miért akar sokan az egypártrendszer és a kádári langymeleghez visszatérni, hanem az, hogy egyáltalán mi szükség volt az elmúlt 23 év vargabetűjére. maradt volna a nép az, ami: (most majdnem leírtam annak a felét, amiért kertész ákost kiátkozták)

ps. emlékszem egy riportra, talán a stúdió '82-83-ban lehetett, vagy valamelyik híradóban: áll a piacon a néni cekkerrel a kezében, és lelkesen szavalja a következő mondatot: "isten éltesse sokáig jani bátyánkat! addig jó nekünk, amíg jani bátyánk él!" nem változott semmi.

Larry Silverstein 2013.03.25. 14:24:59

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Hogyhogy mire jó?

A zellenzék elviekben is csak úgy tud kormányt alakítani, ha Szanyi és Bajnai egy csapatban lesz. Különböző embereket különböző emberek tudnak megszólítani, ennyi.

2llkedő 2013.03.25. 14:26:05

@parandroid: "egyáltalán mi szükség volt az elmúlt 23 év vargabetűjére."

Hogy Piktor hatalomra kerülhessen. Tudod? Nem a diktatúrával volt a baja, hanem azokkal, akik csinálták. Vagyis a baja mindig is az volt, hogy nem ő csinálja.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.25. 14:29:49

@parandroid:

Mivel 46 éves leszek idén, erre jól emlékszem. S mivel jó összehasonlítási tapasztalatom van Bulgáriával, a következőt tudom mondani, a 80-as évekre vonatkozóan:
- a kommunista Bulgáriában az átlagember utálta a vezért, röhögött rajta, bunkónak mondta, s még akkor sem hitt neki, amikor véletlenül értelmeset mondott,
- a kommunista Mo-n az átlagember imédta a vezért, komolyan hitt benne, s értelmes, jó politikusnak tartotta, aki az ország java érdekében tevékenykedik, s negatív oldalát - kivlgzések 56 után - amolyan bocsánatos botlásnak tekintette.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.25. 14:30:43

@Larry Silverstein:

Dehát egy ilyen heterogén szövetség teljesen hiteltelen.

I_Isti 2013.03.25. 14:33:10

@parandroid: hát, a kiátkozáshoz értenek, de az intellektuális érvelés nem az erősségük. (Csak annyira, mint egy Jehova tanújának...)

Larry Silverstein 2013.03.25. 14:33:34

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Azért ehhez hozzá kell tenni, hogy a 80as évek mo-án volt korlátozott vállalkozói szabadság, amiről mi itt a felvidéken csak álmodtunk (ez a különbség a vállalkozói, szolgáltatói szférában máig szembeötlő a belmagyarokhoz viszonyítva). Ez 56 nélkül nem lett volna, magyarnál csak jugónak volt jobb lenni a zátkosban.

I_Isti 2013.03.25. 14:34:12

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
- Mi volt a különbség az életszínvonalban?
- Mi a különbség most?

Larry Silverstein 2013.03.25. 14:34:57

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Miért szerinted mi egyéb opciója van a 'baloldalnak' mint hogy összezár?

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.03.25. 14:35:25

Nos, előre szeretném leszögezni, hogy ez önkormányzati választás volt és nem országgyűlési, itt a helyi érdekek számítanak és az indulók, nem pedig az országos reformok, stb-k.

Jó lenne ha valamelyik blog, amit az indexre gyakran kitesznek, írna olyan postot, hogy sok ember teljesen máshogy szavaz önkoris választáson mint parlamentin. Ezt nem azért mondom, mert támadni akarom a Fideszt, hanem mert sok olyan embert ismerek, akik máshogy szavaznak tavasszal, mint ősszel. Magam is így tettem 2010-ben. Noha fordítva, mert én a parlamentin szavaztam a Fideszre, önkorison másra, de ez lényegtelen.

Szóval a Kettős Mérce, ÖV, Vastagbőr, vagy valamelyik blog írhatna már erről a tényről, hogy teljesen máshogy alakulnak a tavaszi-őszi választások.

Egyébként nekem Benkő szimpatikus. Persze Oláh Noémi jóval szimpibb :P (no nem a pártja, hanem maga a személy)

Valószínűleg a Fidesz komoly sikereket ért el Dunakeszin, ezért bíztak benne. Noha ez nem jelenti azt, hogy az "országos Fideszt" is ennyire szeretik, akik Benkőre szavaztak.
Másfelől 2010-ben indult független is abban a VK-ban, 2. lett. Valószínűleg sok jobbos szavazott akkor a függetlenre, akik most a Fideszre.

I_Isti 2013.03.25. 14:36:20

@Larry Silverstein: a '68-as gazdasági reform nem csak egy 'kis korlátozott vállalkozói szabadság' volt, hanem gyakorlatilag élhetővé tette volna a szocializmust.
A keményvonalas elvtársak azonban befékezték.

Emiksz 2013.03.25. 14:42:47

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
"Az államadósságot 54%-ról 81% fölé vitték, miközben megduplázták a munkanélküliségi rátát.
A többi csak duma."

Ezek szerint csak duma a GDP 11%-a, amennyivel nőtt közben a devizatartalék?
Meg duma az a 3.000.000.000.000 Ft magánnyugdíj megtakarítás, amit Orbánék be tudtak húzni, hogy kb nullával csökkentsék az államadósságot?
Az a Bajnai után megmaradt 500.000.000.000 Ft, amiből MOLt lehetett venni, hogy mindjárt bukjunk rajta közel a negyedét?

Ha az adósság számít, akkor a megtakarítás sem csak duma.

Elijah_Baley 2013.03.25. 14:44:38

az "értelmes" ember bajnaira szavaz, a többi csak duma
soha többet rezsicsökkentést, soha többet minden dolgozóra vonatkozó eszjéát.
fizessenek a "gazdagok"

Larry Silverstein 2013.03.25. 14:44:49

@Emiksz: Arra a megtakarításra mi fizetünk kamatot, qrvára hiányzik az ilyen megtakarítás...:))

parandroid 2013.03.25. 14:45:33

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "a kommunista Mo-n az átlagember imédta a vezért, komolyan hitt benne, s értelmes, jó politikusnak tartotta, aki az ország java érdekében tevékenykedik, s negatív oldalát [...] amolyan bocsánatos botlásnak tekintette." mi is az évszám?:)

amúgy el kell ismerni, az egyfordulós választás bevezetése valóban zseniális húzás. egyszerűen megoldhatatlan feladat elé állít minden szereplőt. többek között éppen azért is, amit Te is írsz: egy szanyi-bajnai koalíció hiteltelen.

esetleg meg lehetne próbálkozni azzal, amit már régebben taglaltak sokan, hogy ideiglenes alkotmányozó szövetséggel indulni '14-ben, egyetlen programponttal: a választások után restaurálni a régi alkotmányt (és kivenni, átalakítani az egykulcsost). ezután oszolj, és új választás. lehetne mondjuk Mindent Vissza Választási Szövetség. A név miatt még a széljobberek is odaikszelnének.

Nagy László 0 2013.03.25. 14:46:00

@Emiksz: tényleg nekiállsz egy trollal vitázni? tényleg komolyan gondolod, hogy az ilyen frázis-puffogtatáson kívül van bármi értelmes mondanivalója? tényleg azt gondolod, hogy érdekli a véleményed, és érvekkel akar vitatkozni?

ha jönnek majd aláíratni a rezsicsökkentést a lakásodhoz, kokárdában menj ki, éltesd orbánt, mocskoskomcsizz egyet, hadd higgyék, hogy van még egy szavazójuk az ökröknek:D

az ilyen fing trollokkal meg ne foglalkozz, nem tőlük lesz/nem lesz igazad.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.25. 14:54:21

@I_Isti:

Bulgária kb. a magyar szint harmadán volt a 80-as évek második felében. (Erről az időszakról van személyes tapasztalatom is.) Alapvetően BG-ban hagyományos marxista gazdaság volt:
- boltokban hiányok, de ami van, az olcsóbb volt, mint Mo-n,
- a lakáshelyzet jobb volt, mint Mo-n, azaz nagyon könnyű volt lakáshoz jutni, s nevetségesen olcsó is volt az állami ár és az olcsó állami hitel miatt,
- nyaralás alacsony szinten, de marha olcsón szinte alanyi jogon,
- egy átlag szófiai bolt választéka kb. egy átlag budapesti bolt negyede volt.

A mostani helyzet meg az, hogy a bolgár szint mér nem egyharmada, hanem kétharmada a magyarnak. A többi meg ugyanaz a két országban. Persze politikai ügyekben más a mentalitás.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.25. 14:55:54

@Larry Silverstein:

Tisztább lenne egy liberális és egy baloldali tömb. A kettő összekeverése szerintem hibás hozzáállás.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.25. 14:57:44

@parandroid:

Pont az egykulcsos rendben van. Ha át is lenne alakítva, szlovák módon kellene, s nem visszatérni a 2009 előtti többkulcsoshoz.

Kivlov 2013.03.25. 15:04:37

Én a tojás árát Horn Gyulkához hasonlítanám, akkor úgy lehet 8-10 Ft volt csak. annak is lenne kb ennyi értelme.

ephart 2013.03.25. 15:11:10

a Fidesz siker titka:leszerepelt MSZP-zsidóSZDSZ prominensek görcsös kapaszkodásuk a hatalomhoz.El Qrancs Gábor Fodor Libás Ciánoskuncze Szarházi.és jött néhány új farok is a Drogos Cigány meg az elvtelen szakadár LMP.

na ezek miatt a nyomoroncok miatt hurka a ballibbant oldal.semmi esélyük hacsak idegen erőket nem hívnak a magyarok ellen.de az is cumi lesz

2llkedő 2013.03.25. 15:12:09

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Akkor van egy liberális és egy baloldali tömb.

NickJ 2013.03.25. 15:12:19

@Blogger Géza: Ha Bajnai hatalomra kerül 2014-ben, akkor természetesen 100 Ft lesz a tojás, de minden vásárló kap hozzá egy ingyen libát is!

2llkedő 2013.03.25. 15:13:38

@ephart: "prominensek görcsös kapaszkodásuk a hatalomhoz."

Görcsös kapaszkodást Piktorodnál keresd.

I_Isti 2013.03.25. 15:20:02

@ephart: Húbazz, akkora tányérokat láttam a múltkor a maszop székház tetején, hogy azzal biztosan csak idegeneket hívhatnak be segítségül. A zigasság odaát van...
Most már biztos, hogy kis zöld emberkék lesznek a kampánytanácsadóik, és mentális agyhullámcsapással fogják beteríteni magyarországot.
A narancs színre és a "fidesz" szóra különösen érzékeny lesz az agyhullámcsapó, és emiatt bárki, akinél a fidesz nagy betűvel kezdődően van írva, azonnali 10-es nagyságrendű iq csökkenést fog tapasztalni.

ephart 2013.03.25. 15:20:25

miért ragaszkodna Orbán görcsösen a hatalomhoz?legitim demokratikusan (2/3) megválasztott vezető. mai napig a magyarok többsége őt látja legmegfelelőbbnek.erről is szól a blog

regress 2013.03.25. 15:22:06

@ephart: tudod miért hord a felcsuti cigánygyerek nadrágszíjat?

Szabványok 2013.03.25. 15:37:55

@ephart: A helyzet bonyolult!

A 'ballib' oldal, pontosabban az MSZP valóban leszerepelt, az emberek 8 év alatt nagyon megutálták őket. Az a nagy baj, hogy akik utánuk jöttek, azok rettenetesek, szakadékba viszik az országot.

Mit tud tenni a szegény szavazó?

a) Szavaz a jelenlegi hatalomra és ezzel asszisztál ahhoz, hogy 2018-ra Banglades és Azerbajdzsán szintjén legyünk gazdaságilag, demokráciailag, közjogilag, médiailag, erkölcsileg, stb.

b) 'Ha lúd legyen kövér' jelszóval, kalandvágyból a Jobbikra szavaz és személyes tapasztalatokat szerezni milyen is egy szélsőjobboldali rendszerben élni.

c) Befogja az orrát és a 2010-ben bukott, azóta szétesett társaság valamelyik darabjára szavaz, mert azok csak lopnak, de legalább nem teszik tönkre az országot közjogilag, gazdaságilag, stb.

d) Bojkottálja a szavazást vagy el sem megy, vagy valamelyik esélytelen pártra adja szavazatát.

Én a magam részéről a c)[Bajnai]és a d) között ingadozom.

Ideális azt tartanám, ha 2014-ben egy alkotmányozó nemzetgyűlés lenne, ahol nem ilyen hirtelensült, sületlen, gagyi, gányolt Alaptörvényt, hanem egy igazi, rendes Alkotmányt fogadnak el.
Hogy az milyen legyen?
Először is negyed ilyen hosszú, tényleg csak az van benne, aminek egy Alkotmányban benne kell lennie, a '89-s Alkotmányra épül, igazi alkotmányjogászok és nem kisúttörők kodifikálják, a 2014-s kort, világszemléletet tükrözi és várhatóan kitart a XXI. században.
De ez álom. Marad Bajnai, mert el nem tudom képzelni, hogy rosszabb lenne, mint a mostani hatalom.

Szabványok 2013.03.25. 15:44:26

@ephart: "miért ragaszkodna Orbán görcsösen a hatalomhoz?legitim demokratikusan (2/3) megválasztott vezető. mai napig a magyarok többsége őt látja legmegfelelőbbnek."
Pontosan azért teszi mindezt, mert ragaszkodik a hatalomhoz.
Eladja az ország jövőjét a szavazatokért.
Mert az emberek rövid távon gondolkoznak.
Ma fülig ér a szájuk, hogy csökken a rezsi. Két év múlva majd csodálkoznak, hogy az áramszolgáltatás színvonala a '60-s évekre esik vissza.
Ma tapsikolnak, hogy megmentik a devizahiteleseket, az MNB valutatartalékából. De két év múlva minden EU termék (beleértve a benzint) megfizethetetlen lesz.
Legyek ma boldog, hogy lenyúlták a MANYUP-ot és ezzel csökkentették(??) az államadósságot? 20 év múlva miből is lesz nyugdíjam? Egy 6M-s számla helyett ígéretet kaptam egy szőke nőtől, hogy valahol jóváírják ezt a 6M-t és majd egyszer ez jó lesz nekem.

Elijah_Baley 2013.03.25. 15:45:11

@ephart: hat, erre monnyák, vakok közt a félszemű :)

_most_ 2013.03.25. 15:49:05

@Szabványok: teljesen egyértelmű, hogy csak azok szavaznak a fideszre, akik bedőlnek a propagandának és nem látják hova vezet ez a fajta kormányzás, de végül ők fognak majd a legnagyobbat szívni...

Amadeus62 2013.03.25. 15:51:47

@Nyekenyóka.:

Érdekes gondolatmenet, és van is benne igazság. Már csak azt szeretném tudni, hogy ugye kurvára bánjátok-e, hogy ezt a fityisz csürhét teljhatalommal a nyakunkra ültettétek?!
Remélem Dunakeszin csak vérfideszesek élnek, és tegnap az összes elment onnan szavazni!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.25. 15:56:30

Bajnai észrevette, hogy csak a demagógiára vevő a nép és most ezzel próbálkoznak ők is. Semmi jót nem lehet tőle se várni.

A Fidesz egyébként 2002-ben és 2006-ban is biztos győztesként kezdte a kampányt, aztán addig sikerült bénázniuk, amíg elvesztették a választásokat.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.25. 15:57:59

@Szabványok: A többség úgy vár egy új jobboldali pártra, mint a messiásra...

Lencsés István 2013.03.25. 16:00:48

@smartdrive: 1 . Mondatkezdés nagybetű . 2 . Ez a kormányzás ami most van az jó . 3 . Hatalom nincs .

Amadeus62 2013.03.25. 16:04:35

@Távmunkás:

Igen ám, de akkor nem volt ekkora hatalmas különbség mint most. Max 3-5%, de nem 20!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.25. 16:10:32

@Amadeus62: A választás napján este 7-kor közzétett felmérések szerint 8%-kal vezetett a Fidesz az MSZP előtt a Gallupnál és a Tárkinál is.
Egyébként rosszul emlékeztem, egy évvel előtte még az MSZP volt népszerűbb, csak 2001. szeptember és 2002. március között vezetett a Fidesz.

2llkedő 2013.03.25. 16:10:43

@Lencsés István: Fidesz jó, libsibolsi rossz!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.25. 16:15:06

@szerella: A gyűlölködésről annyit, hogy a Fidesz vezette be 1998-ban a minisztériumokban a politikai tisztogatásokat. Több embert rúgtak ki 1-2 hét alatt, mint összesen 1990-ban az MDF és 1994-ben az MSZP-SZDSZ az első hónapban.

Kultúráltabb országokban (lásd Anglia) nem cserélik le a teljes apparátust kormányváltásnál.

ephart 2013.03.25. 16:20:06

a balliberál oldalnak fel kellett volna építenie egy hiteles viszonylag ismeretlen arcot a történelmi 2010 választási vereségük után.lett volna rá idő.ezekkel a politikai élőhalottakkal semmi esélyük a győzelemre

de hát a lé fontosabb mint a haza.kis internácik ezért szoptok megint

Lencsés István 2013.03.25. 16:26:16

@félázsiai 2llkedő: Ilyen nincs : " .... libsibolsi rossz .... "

Amadeus62 2013.03.25. 16:31:41

@Lencsés István:

Hülye vagy mint a segg te fidesztroll! Na takaroggyá' innen el!

Lev Davidovics Bronstein 2013.03.25. 16:34:02

@Lencsés István: két hét szobafogság, és netezés sincs, megértetted?
hülyegyerek!

Lencsés István 2013.03.25. 17:16:59

@Lencsés István apukája: 1 . Az édesapám idős , és nem tud internetezni , szóval jól beégetted magad te csaló anonim geci . :) ;) :D 2 . Mondatkezdés nagybetű .

@Amadeus62: Az a hülye aki mondja . Ilyen nincs hogy " .... fidesztroll .... " . Tanulj meg írni !

dual824 2013.03.25. 18:46:57

@Lencsés István: nem azt mondta, hogy: apád tud netezni, hanem, hogy ne netezz.
Ha neked lehet a mondatvégi pont előtt szóköz, akkor lehet kisbetűvel kezdeni is a mondatomat.

Lencsés István 2013.03.25. 18:52:24

@dual824: 1 . Mondatkezdés nagybetű . 2 . Én direkt írok így , mert nekem van rá jogom , de neked anonim nincs .

dual824 2013.03.25. 18:57:40

@Lencsés István: kicsihuszár, MILYEN JOGOD VAN?

2llkedő 2013.03.25. 19:26:29

@dual824: Joga van hülyének lenni.

Amadeus62 2013.03.25. 20:25:37

@félázsiai 2llkedő:

Tuti trollkodik csak, egyszerűen képtelen vagyok elhinni, hogy valaki ennyire hülye legyen!

Lencsés István 2013.03.25. 20:41:53

@Amadeus62: 1 . Az a hülye aki mondja . 2 . A rólam kialakított véleményed ( ami ráadásul hazugság ) nem érdekel .

@dual824: 1 . Mondatkezdés nagybetű . 2 . Kicsihuszár az a Bajor Imre . 3 . Sok jogom van , több mint neked .

dual824 2013.03.25. 20:54:13

@Lencsés István: 3 . "Sok jogom van , több mint neked."

majd pont te mondod meg nekem. szarcsimbók

Lencsés István 2013.03.25. 21:03:13

@dual824: Kétszer már szóltam hogy mondatkezdés nagybetű , sajnos nem tanultál meg írni , így ma és itt utoljára reagálok rád . Nem én mondom meg , hanem majd az új törvény . A rólam kialakított véleményed ( ami hazugság ) nem érdekel .

2llkedő 2013.03.26. 05:42:20

@Amadeus62: Nem trollkodik. Ő alapból ilyen. Ő és a hozá hasonlók Piktor hadserege.

Lencsés IIstván 2013.03.26. 07:39:58

@Lencsés István: huhuhuuu, Tunde ra fog erni husvet utan, azt mondta raverhetem a nyakekere a vegen es onnan szopkodja majd ossze, fasza lesz :)

neked mikor lenne jo, hogy vegignezd ahogy rendesen partibarakjuk a haverokkal?

Lencsés István 2013.03.26. 08:49:35

@Lencsés IIstván: 1 . Mondatkezdés nagybetű . 2 . Nem nagyon érdékel hogy mit csinálsz Tundeddel mert nekem Tünde a párom . :) 3 . Még mindig divatmagyar vagy , tanuld meg használni az ékezeteket te hazug csaló anonim geci . :)

Lencsés IIstván 2013.03.26. 10:06:09

@Lencsés István: oksa, akkor majd nem kenem szet az arcan mielott megcsokolod, jo lenne ha jatszanatok majd kis sperm-swapot, aztan felvesszuk es mehet youtube-ra, szerintem akar meg penzt is kereshetunk vele. Ki ne akarna rakenni az orrara, de komolyan? www.facebook.com/tunde.kovacs.790 :D

Lencsés István 2013.03.26. 10:23:21

@Lencsés IIstván: 1 . A mondatkezdés továbbra is nagybetű , ha ez nem változik ma és itt ezen a blogon többet nem reagálok . 2 . Ez vonatkozik az ékezetek használatára is te divatmagyar . 3 . Hiába linkelgetsz , nem róla beszéltél , szóval ezt IS beszoptad . :) ;) :D

pocaklakó minimanó 2013.03.27. 21:59:50

Muris lenne, ha belinkelnének egy olyan képet, amelyiken összehasonlítják Orbánt Bajnaival a kenyér árának alapján, majd pedig - a csökkenés jósággal való összemosásának tükrében - mellépakolnának egy olyan képet, amelyiken Bajnait hasonlítják össze Kádárral és a kenyér árával.

A híres 3,60-ast még Nemzetmentő Gordon testvér sem tudná überelni. :)

pocaklakó minimanó 2013.03.27. 22:01:34

@Távmunkás:

"Kultúráltabb országokban..."

Kulturáltabb országokban le tudják írni a szavakat helyesen. Esetünkben a kulturáltabb szót.

De lehet még belőled smitpali. :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.28. 09:50:47

@pocaklakó minimanó: Hű, életem első beszóló kommentje helyesírási hiba miatt :) Mennyi kommentet olvastál végig, amíg találtál végre egy napokkal ezelőtti hibát? :) Olvassam végig a kommentjeid vagy tudod magadtól is, hogy te se írsz mindig mindent tökéletesen?

pocaklakó minimanó 2013.03.28. 19:15:00

@Távmunkás:

"...vagy tudod magadtól is..."

Tudom magamtól is.

Ez a különbség. :)

pocaklakó minimanó 2013.03.28. 22:35:47

@Távmunkás:

"Mennyi kommentet olvastál végig..."

Egyet.

Többet már nem is mertem. :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.29. 10:36:59

@pocaklakó minimanó: Azt hiszed, senki se tudja, hogy már százszor olvastad a kommentjeimet, amikor én válaszoltam neked vagy te nekem? :)

Ez rólad szól? :) modoros.blog.hu/2009/11/13/olvasoi_rovat_a_nyelvtannaci

Nézz szét a Munkahelyi Terror blogon, ott a posztok 99%-a tartalmaz legalább 10 ilyen durva hibát, arrafelé nyugodtan kiélheted nyelvtannáci hajlamaidat :)

pocaklakó minimanó 2013.03.29. 13:49:03

@Távmunkás:

"Azt hiszed, senki se tudja, hogy már százszor olvastad a kommentjeimet..."

Az a lényeg, hogy én tudom, a többi meg nem érdekel. :)

"Ez rólad szól?"

Nem. Én csak alkalmazom olyan esetekben, amikor valaki büszkélkedik, miközben nincs rá oka. Most éppen te voltál ilyen. :)

"Nézz szét a Munkahelyi Terror blogon, ott a posztok 99%-a tartalmaz legalább 10 ilyen durva hibát, arrafelé nyugodtan kiélheted nyelvtannáci hajlamaidat."

Köszönöm az információt! Ha lesz kedvem, ellátogatok oda is. Viszont a programomat továbbra is magamnak szabom meg, tehát ne vedd sértésnek, ha a biztatásodnak nem teszek kötelező jelleggel eleget. De igazán kedves tőled, hogy másokat ajánlgatsz; esetleg én is ajánlhatnék egyet s mást? :)
süti beállítások módosítása