Kár önért, Vidnyánszky úr!

H_A Címkék: kultúra kultúrharc Nemzeti Színház Strasbourg Vidnyánszky Attila kultúrbotrány Julie Brochan2013.03.18. 21:04

Ezelőtt alig két hónappal  - amikor a március 15-i váratlan havazás még nem törte ketté nemzeti ünnepünket és nem tépázta meg nemzeti önértékelésünket – valami elvetemült osztrák liberál-bolsevik művészek arra formáltak jogot, hogy Balog Zoltán nemzeti erőforrás miniszternek címzett levelükben a kultúra, különös tekintettel a színház szabadságának garantálását kérjék. (Apropó Nemzeti Színház, Alföldi-Vidnyánszky, és úgy anblokk minden, ami a Fekete-Kerényi páros áldásos tevékenysége mellett magyar kultúrának minősül.)

Erről szóló blogbejegyzésem kapcsán - nyilván nem túl nagy meglepetésemre - a szellemi alultápláltság keresztény, úri középosztálybeli megnyilvánulásainak indulathulláma csapott pofán, hogy aszongya: kik ezek a középszerű osztrák megmondóemberek, ezek a súlytalan bécsi kultúrliberálisok, ezek a bérrettegő, nárcisztikus exhibicionista úgynevezett művészek, hogy merészelnek beavatkozni a mi dolgainkba? Sok büdös zsidó, Elfriede Jelinek, Michael Haneke, és a többi. (Halkan mondom: ezek ugyanazok az osztrákok, ugyanaz a genetikailag selejt populáció, amely beavatkozott Magyarországnak a hó fogságából való kiszabadításába is. Miközben mi balfaszkodtunk, azok a mocskos európaiak hozták a hókotrókat és filozófálás helyett cselekedtek).

Nos, ez a dolog úgy jön képbe, hogy ma olvasom: nem kell Vidnyánszky Attila Strasbourgnak. Azon egyszerű oknál fogva, hogy Julie Brochan, a Strasbourgi Nemzeti Színház igazgatója – csatlakozva számos nemzetközi elismertségű művész és közéleti személyiség megszólalásához a magyarországi kultúra és a politika kapcsolatának kétségbeejtő állapotát illetően – problematikusnak tartja Vidnyánszky Attila igazgatói kinevezésének körülményeit, illetve azt, hogy politikusokat választ stábjába. Ezért az intézmény által szervezett fesztiválra két előadással (Három nővér és a Szarvassá változott fiú) meghívott Vidnyánszkyt tanárként nem látja szívesen a rendezvényen, sőt a kaposvári egyetemisták és a strasbourgi színihallgatók közös munkáját sem engedélyezi.  

julie_brochen_r.jpgJulie BROCHAN, a Strasbourgi Nemzeti Színház igazgatója, aki a magyar kulturális élet sokszínűsége, a művészeti, kifejezési szabadság védelmében kiadott közleményével egyidejűleg visszamondta Vidnyánszky Attila és az általa képviselt Kaposvári Egyetem kurzusának meghívását

fotó: www.journal-laterrasse.fr

Más szavakkal: a hat osztrák művész levelében foglaltakra rímelő üzenetet fogalmaz meg Brochan is, miszerint marhára nincs rendben a kultúra politikai igába hajtása, a művészi szabadság korlátozása, és igenis, jogot formál arra, hogy az európai művésztársadalom nevében ezt beletolja az arcunkba. A Vidnyánszkyéba nem utolsó sorban. Aki jó magyar ember, ért a szóból, jól tűri a kritikát, szívesen kiáll az elvei mellett, és/de mint Brochan-nak címzett válaszából kiderül, megtartja magának az előadásait. O, wie Schade! A francia igazgató viszont akkor is fenntartotta az utolsó szó jogát: Vidnyánszky elmaradt előadásai egyikének időpontjára vitát szervez a művészeti szabadság témájában, amelyre szeretettel várja a rendezőt.

Az a helyzet, hogy én mindentől függetlenül, nagyrabecsülöm Vidnyánszky munkásságát. Valószínűleg Franciaországban is így vannak ezzel, ha két darabját is érdemesnek tartották meghívni e színházi seregszemlére. Ez a reakció viszont tipikus példája annak, hogy egy tehetséges rendezőt  -  a rendszert mindenáron kiszolgálni akaró -politikai ambíciója miként fordítja ki teljesen magából. Ahelyett, hogy a művészi kiválóság tudatos birtokosaként visszafogottan, elegánsan szembenézett volna az őt ért támadásokkal, közéleti szerepvállalásának véresen komolyan vételével felülírta az alkotó zsenialitását, és megsértődött. Ha ehhez hozzáveszem azokat a nettó baromságokat, amelyeket a jobboldali gondolat színházépítő küldetéséről, vagy akár a színház felszenteléséről nyilatkozott, végképp nem értem, hogyan lehet egy művészt ilyen mértékben kilóra megvenni. Aki aztán a közéleti szereplőként begyűjtött bírálatokra – nagyon tévesen – akár művészetének feláldozásával is képes válaszolni. Miért? Mert beállt abba a sorba, ahol a magukat jobboldalinak tituláló, félművelt és zavarosfejű konjunktúra-lovagok foglalnak helyet. Akikkel szemben alapvető elvárás, hogy totálisan behódoljanak a hatalomnak, csúszómászó férgekké váljanak, így már csak foltokban emlékeztessenek valamikori énjükre. Kár önért, Vidnyánszky úr!

vidny.jpgA sértett rendező-igazgató, aki visszamondta két beregszászi előadásának meghívását

fotó: www.hvg.hu

A sértett művészi (és immár sajnos politikusi) önérzete diktálta hévben ne ragadtassa magát arra, hogy az egyre bővülő európai művésztábort - amely jogosan fogalmaz meg kritikát a magyar kultúr- és szabadságharccal kapcsolatban - egy lebecsülendő, mocskos baloldali összeesküvés tagjainak tekintse, akik nem tudni honnan veszik a bátorságot, hogy a mi nemzeti pocsolyában való bősz, és nagyon magyar dagonyázásunkba beleszóljanak.

Mielőtt teljesen eladná a lelkét, és sértett, frusztrált karrierista pojácává züllene (aki előtt majdani művész-énje hóvirágpózban hajtja le a fejét) fontolja meg, amit az ön kétharmados kormánya egyszerűen nem hajlandó. Nálam is okosabb emberek jótanácsa így hangzik: ha a liftben észreveszi, hogy mindenki fintorogva  húzódik el ön mellől, mert elviselhetetlen lábszaga nem kínál más alternatívát, ne kezdjen el összeesküvésről, a liftezők szaglásának eltorzulásáról, vagy a személye elleni lejárató kampányról beszélni, ne kérje ki magának, hogy milyen jogon szólnak bele tisztálkodási szokásaiba, ne állítsa pellengérre utastársai származását, ideológiai elköteleződését, se azt, hogy támogatják-e őket Amerikából, Izraelből vagy Moszkvából. Egyszerűen mosson lábat! Még nincs minden elveszve! És kár lenne önért, Vidnyánszky úr!  

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr805144148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 14:55:56

meg merték pályáztatni, és meg mertek választani valaki mást, amikor a színház az zsidó hitbizomány.

mindenki teljesen tisztában vanvele, hogy ennek a julcsának is a kertész-konrád-heller féle brigádok, és az "ascher-caféban" kitenyésző hulladékok tömik tele a fejét hazugságokkal.

weyerbélázás típikus esete

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 14:58:10

olyan ez kb, mint amikor a minap vmi féleszű német színházi zsidó károgott, hogy az újszínházban uszító darabok mennek.

csak az a gond, hogy a kedves zsidó egy darabot sem tudna megnevezni, ami jelenleg az újszínház repertoárján szerepel, nemhogy uszító jellegűt közülük, mert ilyen tényszerűen nincs.

olcsó zsidó hangulatkeltés folyik: hazai zsidó elkárog valamit a kinti zsidónak, aki ezt elismétli, a hazai zsidó meg úgy hivatkozza le ezt itthon, hogy lám a nyugat, lám a külföld. láma bassza szájba az anyjukat.

nemigenértem 2013.03.19. 15:01:36

Fáj, hogy a liberalizmust a társadalom kivetette magából?
Fáj, hogy a művészethez más is odafér?
Szemétdombra került az ideológiátok, mert a liberalizmus, ami annak idején a diktatúra láncait tépte, mára cél nélkül maradván nekiesett a fundamentumoknak. Család, barátság, szeretet, vallás.
Semmit nem hagy maga után csak individualista farkasokat, önzést, kettős mércét. Mindent szabad!..... ami nem anti liberális. (a többiek nácik)

Nem baj!
Nekünk is fájt évtizedeken keresztül a szemeteiteket nézni.Semmi nem tart örökké. Nektek most leáldozott.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 15:06:05

@nemigenértem: pár cikluson át erővel kell távoltartani ezeket a söpredékeket a kultúrától, mert sajnos a zsidónácizmusnak köszönhetően kialakult itt az a landeszmanni mentalitás, hogy magyar kultúra=zsidó kultúra, kultúrát itt csak a zsidó képvisel, és képviselhet, mindenki más népnemzeti maradi tahó.

5-10 év és odakint sem a konrád,heller féle vonal lesz a hivatkozási alap, egyszerűen el fognak felejtődni, leépül a kapcsolatrendszer, ha senkik lesznek, pozíció nélkül.

Szúnyog 2013.03.19. 15:07:52

Most legalább már tudjuk, ki az a Julia Brochan. No nem mintha érdekelt volna.
És egyébként mi a szar köze vannak neki ehhez az egészhez?

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 15:08:28

" ezek ugyanazok az osztrákok, ugyanaz a genetikailag selejt populáció, amely beavatkozott Magyarországnak a hó fogságából való kiszabadításába is. "

a legolcsóbb judeodemagógia.

fent említettem, hogy miről is van szó. jelinekék lejáratták magukat. nem ők aggódnak, hanem papagájként ismétlik azt, amit pár magyarországi zsidó hazudott nekik.lsd uszító darabok az újszínházban.

pánpéter 2013.03.19. 15:08:52

Pályázat volt, bizottság volt, a bizottság javasolt, a Miniszter meg kinevezett. Hogy ez kinek, miért nem tetszik a világ másik végén, most őszintén: kit érdekel? Julie BROCHAN leharcolt feje meg nekem nem tetszik, mondjon le, azonnal!

ez megint egy olyan szánalmasan nevetséges írás, amin jóérzésű ember már csak röhög. Az index blogketrece egyre kínosabb. Egyre kínosabb ez a vergődés, egyre kínosabb ez a sok semmirekellő blogger, akinek a valósághoz még véletlenül sincs köze. Ajánlom, legközelebb keress egy togoi kultúrembert, akinek szintén nem tetszik valami, és böfögd ide azt is...
szánalmas idióták.

regress 2013.03.19. 15:10:21

@Kiszaj Károly: vedd már észre agyhalott,lassan már csak ázsiába lesztek szalonképesek.ott majd a hosszú téli estéken dughatjátok a kecskét a jurtába.az való nektek

regress 2013.03.19. 15:11:32

@pánpéter: ki kényszerített rá ,hogy olvasd buzikám?

s 2013.03.19. 15:16:42

"végképp nem értem, hogyan lehet egy művészt ilyen mértékben kilóra megvenni"

Nem ismered az árat. Talán jobb is.

Szúnyog 2013.03.19. 15:22:26

@regress: ami nem bibsi, az csak primitív lehet - gondolod Te, szaros bibsi

Muad\\\'Dib 2013.03.19. 15:23:13

Vihar a biliben. A sok szerencsétlen művésszel odakint, meg a debil fityesz agymenéssel idebent.
A művészek roppant fontos belepofázásit amúgy teljes mértékben ignorálni kell, a történelem folyamán fogalmatanul belepofáztak mindig mindenbe. Néha beleordítottak a nagyvilágban némi értelmeset is, de ez volt a ritkább. Egyébként a művészet alapvető mibenléte miatt, teljesen képtelenek az objektív gondolkodásra, nem is várja el tőlük senki (lásd: néhány művész kommunista mániája, Celine fasiszta szimpátiája, stb.).
A fityesz meg le sem fogja ezt szarni, pont ahogy az eddigieket, legfeljebb majd megint azt mondja, hogy őket csak bántják.

jobbrolbandita 2013.03.19. 15:24:19

Ki ez a rosszarcú, kiélt vén kokott a képen? És mi köze van a magyar nemzeti színházhoz? Mi mikor szoltunk bele a strasbourgi nemzeti színház igazgatójának ügyébe. Azt sem tudtam, hogy létezik olyan. Tényleg egyre cikibb, hogy milyen igénytelen fröcsögésekkel lehet manapság az index címoldalára kerülni. Na most te figyelj ide, te pökhendi, kioktató modorú kis kultúrcsinovnyik, aki ezt a firkálmányt írtad. Annyira nem ismeritek ti a magyar néplelket és ez lett és lesz a vesztetek. Hát nem tudod, hogy az ilyen külföldön feljelentgetés, árulkodás, külföldi gazdiknak való panaszkodás, és a külföldről jövő dirigálás, felszólítás, beugatás mit vált ki a magyarokból? Nem tanultatok semmit a történelemből, tényleg? Dacot. Virtust. 1703, 1848, 1956... Hát nem kíváncsiak az emberek már a libsik véleményére, de nem bírtok belenyugodni, szaladtok külföldre árul(kod)ni, hogy majd ők megvédjenek titeket. Miért kellene, hogy minden színházigazgató a ti beteg, aberrált, rosszminőségű kulturköreitekből kerüljön ki? Honnan veszitek a bátorságot, hogy meg akarjátok szálni egy ország egész kulturális életét? Rácsesztetek 2010-ben és rá fogtok 2014-ben is, pont a nagyképű, kioktató, sunyi, árulkodó stílusotok és mmódszereitek miatt.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 15:25:11

@regress: mi? hát ti kaptatok/loptatok országot ázsiában...

vedd már észre, hogy az emberiség többsége inkább az én véleményemhez hasonlóan vélekedik.

izrael rendre 'megnyeri' a világbékére legveszélyesebb állam címet. északkorea,irán, az usa, kína és oroszország előtt.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 15:28:06

@s: nem kell megvenni. emlékezzünk Anat Kálmánra (aki egyébként zsidó, csak nem a cionista féreg konrád-heller brigádokból)

www.youtube.com/watch?v=y2COdkm0EVk

"Anat Kálmán újságíró arról számolt be, hogy készített egy rádióműsort a magyarországi elitek konfliktusáról, de nem támadta hevesen Orbán Viktort. Igyekezett objektív lenni. A szerkesztője viszont olyan utasítást adott neki, hogy nem teheti ezt meg: „Nem világos, hogy Orbán Viktor egy veszélyes ember? György Konrád, Heller Ágnes és Dalos György ezt mondta!” A szerkesztő válaszút elé állította: vagy újraírja a forgatókönyvet, vagy nem megy adásba. Az újságíró ez utóbbit választotta, a riportot pedig felrakta a blogjára."

ezeket a férgeket már titkosszolgálati eszközökkel kellett volna félreállítani, elhallgattatni, lejáratni, mert tevékenységük ezermilliárdos károkat okoz az országnak.

pánpéter 2013.03.19. 15:29:54

@regress: nehéz életed lehet, kis barátom...

kitiltott kennimekkormikk 2013.03.19. 15:37:01

Szép hosszú orra van ennek a picsának... genetikailag...

Fejesrob 2013.03.19. 15:41:59

Rosszul csinálja ez az Orbán.

Mielőtt bárkit közintézmény élére kinevez, kitüntet, végig kellene futtatnia a csóka nevét, USA, EU, Izrael, egyes országok zsidó szervezetei, stb.
Ne maradjanak ki a libsik sem, mert megsértődnek, hogy csak a zsidók.

Ezt hívják a "demokraták" demokráciának és önrendelkezésnek, mindennemű hasonlóság Moszkvával csak beleképzelés.

A korlátolt ballibsi persze fel sem fogja, mennyire ijesztő ez.

Fejesrob 2013.03.19. 15:43:49

"egyre bővülő európai művésztábort - amely jogosan fogalmaz meg kritikát a magyar kultúr- és szabadságharccal kapcsolatban"

Na hogyne. "Egyre bővülő európai művésztábor."

Fejesrob 2013.03.19. 15:46:46

@Kiszaj Károly: Gondolom, 50 éve még az lett volna ugyanezeknél a probléma, hogy nem emelte ki eléggé Tito nagyon káros, szocializmust romboló szerepét.

Nem igaz, hogy ezek a sakálok mindenütt ott vannak,pedig azt hittem régebben, hogy ez a társaság az EU-ban ismeretlen. Na ott van csak igazán.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 15:52:24

@Fejesrob: szerinted egy olyan ocsmány zsidókommunist gazember, mint heller, hogy számíthat még mindig megmondóembernek? hogy adhatta el magát nyugaton a kommunizmus üldözöttjének, és amazok hogy szophatták be? hogy kaphat katedrát egy ilyen??? miért csak matricákat kap névtelenül, miért nincs többezer diák az elte előtt, amikor ez a darab szar, aki a megboldogult ranschburg jenővel maszk nélkül szerepelhetett volna a majmok bolygójának remake-jében az EU-ban terjeszti a hazugságait, vagy csak úgy, hogy egy lukács tanítvány kommunista görény ugyan ne terjeszthesse egy magyar egyete katedrájáról a mocskot.

qwertzu 2013.03.19. 15:53:47

Ezek közül a tiltakozók között volt egy valaki is, aki Alföldi kinevezésekor hasonló gondolatokat fogalmazott meg?

delejes 2013.03.19. 15:58:24

Mi itt a baj? Egyszerűen a világ boldogabb felén nem vevők a politikai alapon működő színházra, illetve az aktuálpolitikát kiszolgáló, egykor szebb napokat látott művészekre. Ennyi.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 15:58:48

@dr kíváncsivagyok: na akkro ide is

én utálom a nácikat, belem kifordul tőlük.

de jelenleg 2013-ban csak a zsidók között találni jelentős számú nácit. viszont ott 90% feletti az arányuk. máshol meg teljesen jelentéktelen.

ugyanis náci az, aki magát isten vagy evolúció által felsőbbrendűnek rendelt lénynek tekinti, és ennek szellemében feljogosítva érzi magát arra, hogy másokat meglopjon, legyilkoljon, elüldözzön, és ilyen tevékenységeket aktívan folytat is, és az ellene fellépőket undorító propagandával és szervezett hálózatokkal lejáratja, ellehetetleníti, megbélyegzi.

izrael egy klasszikus náci állam, annak minden jegyét magán viselve.

Fejesrob 2013.03.19. 16:00:25

@Kiszaj Károly: Ez Heller olyan mint pld. Aczél Endre, vagy hasonló "népszerű" kommunisták. Egy egész ország utálta, de ott voltak a háta mögött az oroszok.

Csak ezek most nem az oroszok.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 16:02:18

@delejes: " a világ boldogabb felén nem vevők a politikai alapon működő színházra"

:DDDD

jah, azért silányodnak undorító pártpolitikai szócsővé ezek az önjelölt megmondóemberek.
asszem lenne nagy leégés, ha egy felkészült mgyar újságíró meginterjúvolná ezeket, és kérné, hogy pontosan vázolják már fel a tényállást, és érvekkel mutassanak rá, hogy hol és mi a probléma.
a konrád és heller azt mondta, az nem érv.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 16:05:03

@Fejesrob: Az az Aczél akire te gondolsz, az nem az Endre, de mindkettő judeokommunista gazember volt.

Annak az aczélnak nem az oroszok álltak a háta mögött, hanem már akkor is a zsidók, hiába voltunk mi látszólag fasirtban velük.

épp ezért vicces, hogy amazon kommunista és bolsevik zsidók, akik 30-40 éve pártutasításra szapulták a cionistákat és izraelt, azok 89-ben pártutasításra egycsapásra izraelpárti judeonáci propgandisták lettek.

Fejesrob 2013.03.19. 16:07:16

@delejes: Na ja. Vidnyánszkinak nem az a problémája, hogy nem tud színházat csinálni, hanem az, hogy Orbánék nevezték ki.

Ráadásul ehhez nem kértek "nemzetközi" engedélyt.

Simán valószínű, hogy jobb színházat csinál mint fenn a csaj, valószínűleg ezért is rághatott be. A csaj sehol nem volt, amikor Vidnyánszky már színházat csinált.

Fejesrob 2013.03.19. 16:09:15

Teljesen jogos hogy megsértődött, elvégre nagyon komolyan megsértették, ráadásul olyan emberek, akik nem érnek fel hozzá,

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 16:12:03

@Fejesrob: landeszmann 22 éve megmondta, hogy nálunk a kultúra kizárólagos zsidó hitbizomány. felháborító, hogy akár 1 színház is legyen, ahol nem zsidó, vagy zsidók által kijelölt hasznohülye vezesse a színházat.

is 2013.03.19. 16:12:50

@nemigenértem: ühüm. nekünk, 400 millió európainak befelegzett. nektek, 3 millió ... kinek is? magyarok nem vagytok, azok majd' 10 millióan vannak határon belül, és még kívül is pár millióan, szóval ti 3 millióan meg mit is csináltok? hát talán ez a legkifejezőbb: percemberkék dáridőznak.

@Kiszaj Károly: "hogy hol és mi a probléma."

a két pályázat alpján Alföldit kellett volna kinevezni. olvastad a két pályázatot? Alföldié többszáz oldal, Vidnyánszkyé 30 sincs, ez a hozzáállást mutatja. Tartalmilag is meg lehet nézni, ha vennéd a fárdságot, hogy elolvasd őket. tehát a probléma, hogy meghirdetnek egy pályázatot, majd nem a pályázat alapján döntenek. ez tény, és probléma.

nem megfelelő 2013.03.19. 16:14:40

Egy színházigazgató azt hív meg a színházába, akit akar, és annak a meghívását mondja vissza, akiét akarja. (És minden müvészcsoport - külföldi vagy amgyar - olyan levelet ír, amilyet akar. Ha gáz, majd nem olvassa el a címzett.)

1. V.-nek csak az oktatási részvételét mondta vissza az igazgató. Az elöadásokat már V. tarjta itthon (ill. otthon, Beregszászon). Gondolom a színészei megköszönték neki.

2. V. dönthetett, hogy kakas lesz a védett szemétdombon, vagy kiviszi az elöadásait, és felvállalja a konfliktust. (Mert az lett volna, az elöadások alatt, elött, után. Bár egy igazán jó rendezés nem hagyott volna helyet a szakmai elismerésen kívül másnak.) Maradt.

A seggnyaló kijelentéseivel veszélyes terepre merészkedett. Már senki sem a rendezéseiröl beszél, hanem a (politikai) szerepéröl. Támogatói és kritikusai egyaránt. Vagyis ö már nem rendezö, hanem politikus. Szar lehet ...

Locassen 2013.03.19. 16:14:46

Az egészben az a legbájosabb, hogy - ahogy minden nemzeti színházi igazgatót Franciaországban - Mme Brochent is közvelenül a kultuszminiszter nevezte ki 2010-ben. Azt meg már csak gonoszkodva tenném hozzá, hogy egy olyan ember kezéből fogadta el a megbízatását (Frédéric Miterrand), akinek kedvelt szórakozása volt a thaiföldi bordélyok fiatal férfi prostituáltjai szolgálatainak igénybe vétele.

Most akkor nekünk is el kéne kezdenünk aggódni az erkölcstelen politikusoknak a francia művészet felett gyakorolt elviselhetetlen befolyása miatt?

vladimir964 2013.03.19. 16:15:58

Eufemizmussal élve távol állnak tőlem a Fidesz értékei és kormányzási módja. Azonban ennek ellenére azt mondom, mindenki: még egy lelplezetlenül talpnyaló is megérdemli az esélyt a bizonyításra, amennyiben addigi művészeti munkássága erre predesztinálja. (lásd Major Tamás esetét, aki szó szerint élet-halál ura volt a művészvilágban, mégis zseniális színésznek tartották még ellenségei is.) Szóval ez az ember még el sem kezdett dolgozni, honnan tudják, hogy alkalmatlan a pozíciójára? Az pedig, hogy az egyébként "meg hát" kategóriába tartozó strassbourgi igazgatónő a művészi érték helyett politikai okokra hivatkozva cenzúrázza ki Vidnyánszkyt, csakis az ő és a fesztivált szervezők pártosságát bizonyítja. (vagyis a deákné vászna szindróma)
Pedig hát a művészetnek éppenhogy a végterméket kellene néznie tekintet nélkül az alkotó politikai hovatartozására.

regress 2013.03.19. 16:16:08

@Fejesrob: hülyegyerek,ki ez a majom?egy 120-dik senki.de ti se panaszkodhattok.kártékony állatok vagytok.@Kiszaj Károly: kis köcsög,ne rám haragudj azért mert anyád körülmetéltetett

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 16:21:23

@is: "Alföldié többszáz oldal,"

na már ezért se szabadott volna megválasztani. aki egy igazgatói pályázatra többszáz oldalas anyaggal jelentkezik, az teljesen alkalmatlan, pályázatát elolvasás nélkül kell félrehajítani.

amúgy milyen 3millió te szerencsétlen?

@nem megfelelő: "Már senki sem a rendezéseiröl beszél, hanem a (politikai) szerepéröl. "
csak pár nagyhangú zsidó szarházi és lekenyerezett gój beszél erről, de ők tényleg senkik.

@regress: szeretnéd gyengéden megszopogatni, megszagolgatni a fitymám?

Fejesrob 2013.03.19. 16:21:55

@regress: Neked nem osztottam seggfej, te ahhoz túl primkó vagy.

"Hülyegyerek". Otthon is így köszönsz be szarosszájú?

Vedd be gyógyszereidet és takarodj a főorvos úr számítógépétől sérült barátom, mert odatelefonálok az elmére, hogy tombolsz.

Nem igaz, hogy ez a szaros-szájú csákó nevez mást kártékonynak. Az a gond, hogy az összes blog ilyen szeméttel van tele mint te és nem lehet nyugodtan vitatkozni, mert mindig beesik egy ilyen sérült.

Fejesrob 2013.03.19. 16:23:04

@Kiszaj Károly: Kis buzi, azok köszönnek be így.

Fejesrob 2013.03.19. 16:23:57

@vladimir964: Onnan tudják, hogy nem úgy hívják, hogy Alföldi.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 16:26:15

@Fejesrob: ezért kell most pár évig kitartani minden támadás ellenére. 2-3 jobboldali ciklus, és teljesen kihalnak a közéletből ezek.
meg kell szüntetni az olyan gócokat, ahol ezek még ellenzékben is tovább tenyésznek.
pl elég baj, hogy a klubrádió végülis frekvenciát kapott. simán kommunista bűnözőknek kellett volna nyilvánítani az előző rendszer kipróbált judeobolsevik újságíró gárdáját, és eltiltani eme tevékenységtől őket.

Fejesrob 2013.03.19. 16:32:38

@Kiszaj Károly: Most ez a kommunista múlt mint nemzetbiztonsági tényező, sokukat leszűri majd.

windex 2013.03.19. 16:38:05

@regress: kikérem magamnak! ázsiában nem ilyen unintelligens, csőlátó, saját szájízre ferdítő, rövidlátó tahók élnek, akik azt se veszik észre, ha nevetségeen gáz a szövegük :-)))

mizrolist 2013.03.19. 16:38:11

@vladimir964: szerintem érdemes még egyszer elolvasni Mme Brochan döntését: az általa rendezett színházi előadásokat szívesen látta volna továbbra is, azaz a művészi kompetenciáját nem vonta kétségbe. Azt mondta le, hogy Vidnyánszky oktasson is a rendezvényen.

mizrolist 2013.03.19. 16:40:31

@Fejesrob: mint pl. Hoffman Rózsát, Bayer Zsoltot, vagy hogy ne csak a kultúrához kapcsolódó személyeket tekintsünk, Martonyi Jánost, Kövér Lászlót stb.? :D

bbwd 2013.03.19. 16:41:29

mi köze van egy francia színház-igazgatónak, hogy ki egy bármilyen színház igazgatója Magyarországon?

de tényleg.

milyen jogon szól bele ebbe?

és a poszter tényleg elhiszi, hogy ezt függetlenül tette, és csak a kultúra színvonala iránti aggodalom vezérelte?

windex 2013.03.19. 16:41:57

@Kiszaj Károly: nahát! álmélkodom! hát te egészen úgy nyomod, mint akiket komcsizol, pedig azok nem is komcsik voltak, hanem hulladék proletárdiktatúra marketingesek! és nem a konszolidált időkből ám, hanem korábbról :-) ha nem tudnád azonosítani, segítek szívesen :-) igazodnod kellene, eltévesztetted a szerepet :-)

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 16:43:03

@mizrolist: részletkérdés. azért mondta le, mert vmelyik hazai zsidó felhívta, hazudott vmit, oszt kérte ne hívják meg, vagy vhogy lehetetlenítsék el ennek a náci gazembernek a megjelenését.

eredmény elérve.

nemigenértem 2013.03.19. 16:43:58

@is: Komolyan elhiszed, hogy a liberalizmus hívei és azok akik már torkig vannak a szabadosságotokkal
3 a 400 aránypárban írhatóak fel???

:))
mókamiki....

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 16:44:20

@windex: zavar a valóság? nézzél meg vmi duplán ZS kategóriás akciófilmet michael dudikoffal a főszerepben.

Kelly és a szexi dög 2013.03.19. 16:45:02

Ez francia Mefisztó inkább arról beszéljen, hogy miért nem alkalmaz arab származású franciákat a színházában!?

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 16:45:22

@nemigenértem: tényleg azt hiszi. ez még a bokros féle MDF-re is képes volt szavazni :D

Fejesrob 2013.03.19. 16:47:12

@mizrolist: Teljesen jogos V. reakciója. Művészként OK, de politikailag nem?

A csaj valójában nem gondolta ezt végig, ebben a történetben nem V. a hunyó.

Nem tartozik ide, (csak ide írom) de az e mondat pedig kifejezetten gáz, azért ennyire nem kellene lemenni kutyába.

"(Halkan mondom: ezek ugyanazok az osztrákok, ugyanaz a genetikailag selejt populáció, amely beavatkozott Magyarországnak a hó fogságából való kiszabadításába is. Miközben mi balfaszkodtunk, azok a mocskos európaiak hozták a hókotrókat és filozófálás helyett cselekedtek)."

Egyrészt a hókupac másik felén mi lapátoltunk, tehát nem balfaszkodtunk, másrészt a "mocskos európaiak" nyakán ott volt feltorlódva a sok kamion.

mizrolist 2013.03.19. 16:47:49

@Kiszaj Károly: mert saját véleménye nem lehet a hírek alapján, mi? Hülye. (mielőtt lezsidóznál... felesleges, ne vesztegesd rá a biteket; én tudom, hogy milyen származásom van, téged meg egyrészt nem érdekel, másrészt nem is hinnéd el)

mizrolist 2013.03.19. 16:51:36

@Fejesrob: ja, mert náluk időben megtiltották, hogy közlekedjenek azok a kamionok. Itt meg nem, és ennek megfelelően szépen keresztbe is álltak a jégen, meg belecsúsztak az árokba. Ezt szakmai alkalmatlanságnak hívják jobb helyeken.

A magyar oldalon önkéntesek lapátoltak, amihez kb. semennyi köze sem volt a katasztrófavédelemnek cirka másfél napig. Hogy mindenki kedvenc Lencsés Istvánjának szellemét idézzem meg, íme a kapcsolódó tények: index.hu/belfold/2013/03/19/ezeket_hazudtak_a_havazasrol/

Fejesrob 2013.03.19. 16:53:55

@mizrolist: Elmondanám, hogy jobboldalon nem ragaszkodnak a volt kommunistákhoz. Itt nincsen pánik, sírás, ha pld. Martonyitól elköszönnek.

Ellentétben nálatok, ahol gyakorlatilag nem maradna kormányképes pártfunkci.

Fejesrob 2013.03.19. 16:55:29

@mizrolist: Hogyne. Majd az Indexen olvasom a tényeket.

Van humorod:)

regress 2013.03.19. 16:55:29

@Fejesrob: @Kiszaj Károly: a kiugrott zsidók haragszanak ennyire a fajtájukra mint ti.ne zavarjon benneteket,én is szarok a fajtátokra

Fejesrob 2013.03.19. 16:56:29

@regress: Én is rád, bár nem azért mert kiugrott zsidó vagyok, hanem mert te egy elég nagy seggfej vagy.

bbwd 2013.03.19. 16:57:37

@regress: te kiugrott magyar vagy?

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 17:00:39

@mizrolist: hazudsz te majom. ott lapátoltak, ahova a hómaró nem tudott eljutni.

az orbán kurvaanyját, hogy nem termett ott egy lapátoló brigád egyből mind az 5500 hülye mellett, aki képes volt elindulni síelni ausztriában, amikor csütörtök reggel óta nyomta az index és a hirado is, hogy milyen állapotok uralkodtak az országban.

csütörtökön 11kor már több megyében piros riasztás volt, a narancs riasztást már szerdán kiadták, és már akkor kérték, hogy senki ne induljon el, csak ha muszáj, akkor epdig étel,ital,takaró és teletank legyen.

nálam a muszáj a dialítisre igyekvő néni, és a várandós kismama. a du 3 kor síelni induló idióta, aki az indexen pintérzett egy jót, az nem.

ha máshol mindig lezárják az autópályát, akkor hogy akadnak el ott is km-s kocsisorok a hófúvásban? orbán ügynökei tuti.
a lánctalpasokkal pedig tuti helybeli civilek jöttek :D

windex 2013.03.19. 17:05:09

@bbwd: ember, láss át a vörös ködön, nem azt kifogásolta, hogy ki, hanem hogy hogyan lett az. és természetesen akár kollégaként - többszörösen is: színházcsináló és igazgató -, akár megánemberként is lehet véleménye, még ha van is, akinek ez nem tetszik. neked is lehet véleményed bárkiről, g. w. bushról, pol potról, maoról, mitterand-ról, gerry adamsről, csin si huáról, ryan goslingról, ingmar bergmanról, ülő bikáról, arnhold martin edelstali autószerelőről - gondolom, a többit talán ismered - jackson pollockról, boris vianról, orson wellesről, enzo ferrariról, luís bunuelről, alvar aaltoról, vagy akiről akarsz. tehát még egyszer, nem a ki a baja, hanem a hogyan, így nem nagyon érthető, hogy lehet neked bajod, ha kifejezi a véleményét, amivel te is egyet érthetnél, ha elég magas az erkölcsi színvonalad. ugye nem kell felidéznem, hogy mi sántított az eljárásban, amiben tulajdonképpen egy elismerésre méltó művészt aláztak porrá érzéketlen, tahó politikusok. szomorú persze, hogy ő meg hagyta. simán és elegánsan lehetett volna ennek a hányadéknak az átlépésével is igazgató - és akkor most a külföldi kollágák is felszabadultan dolgoznának vele. így viszont rajta csattan az ostor, mert bár őt értékelik (mindenhol), ahogy a tahó politikusok intézték a dolgot - mint elefánt a porcelánboltban - azt nem értékelik, és a beintés ennek szól. és hát ez van, aki a kicsi szemétdombon úrnak képzeli magát és itt kapirgál, ne csodálkozzon, ha a nagyobb szemétdombokról beszólnak neki. szóval a vélménynyilvánítás okán jelezte a kolláganő, kivel és miért nem szeretne dolgozni. na, érted már, miért tévedés a kérdésfeltevésed?

Wagem 2013.03.19. 17:06:18

Ki a faszom nem szarja le nagy ívben ezt az ismeretlen ribancot??

MACISAJT 2013.03.19. 17:06:30

Még el is fogadnám brochan ettársnő kritikáját.
Ha.
Ha 2008-ban is tiltakozott volna, mikor Balikó Tamás, pécsi igazgató és pályázó leplezte le alföldi pályázatának nyilvánvaló csalásait....
www.bama.hu/baranya/kozelet/nemzeti-szinhaz-csalast-emleget-baliko-110452

Vagy mikor szegény Schwajdát kergették halálba ezek a "kultúremberek"...
Vagy mikor szegény szelíd Siklós Mária
tervező meg évekig járhatott a bíróságra, amíg a Legfelsőbb Bíróság kimondta hogy visszaélésszerüen zárták ki a kamarából ezek a "kultúremberek":

Újra tervezhet a Nemzeti Színház építésze

Index

2004. december 1., szerda 09:36 |

Négy év után újra tagja lehet az építészkamarának, és ismét gyakorolhatja szakmáját Siklós Mária. A Legfelsőbb Bíróság határozata szerint a köztestület jogsértően zárta ki tagjai közül a Nemzeti Színházat megtervező építészt.

Jogsértően zárta ki tagjai közül Siklós Máriát, a Nemzeti Színház tervezőjét a Magyar Építész Kamara, állapította meg a Legfelsőbb Bíróság keddi határozatában. A legfőbb fellebbviteli testület döntése szerint visszaélésszerű volt a köztestület négy éve meghozott döntése.
--------

Aztán a 2002-es kormányváltás után átúsztatták a Duna-partról a Jordán-partjára...
és máris jó lett.Nekik.
Igazából a szokásos forgatókönyv zajlik.
A ballibák most olyasmiért óbégatnak, amit a saját nyolc évükben kétszer is elkövettek, csak a Nemzeti Színház esetében(hogy a többi színházról szó ne essék).

Emlékeztetőül, a 2002-es "dicsőséges" kormányváltás után, még el sem égették jóformán a szavazócédulákat, máris:

2002. máj. 30. – Huszti Péter lett a Nemzeti Színház Rt. új vezérigazgatója. Görgey Gábor kulturális miniszter a kinevezésről szóló döntését csütörtökön ...

Majd mikor kitört a botrány, akkor beúsztatták a jordánt a képbe:
Jordán Tamás, a Nemzeti Színház 2003 január 1-jétől hivatalban lévő főigazgatója Görgey Gábor kulturális minisztertől vette át a kinevezését tanúsító okmányt hétfőn ...

És mi a francnak ragaszkodnak a ballibák MOST annyira hozzá?:D
Építsenek maguknak megfelelőt, oszt napestig dajdajozzanak benne...

De nem. Ehhez már nincs eszük, tehetségük.Nekik csak az kell ami a másé.Elfoglalni, uralni, megmondani hogy ki a " trendí" művész meg a "kultúrember".

Amúgy egy szomszédos posztnak volt egy igaz mondata is, kiemelném:
"Alföldi nem üti a mércét nemzeti érzelemből, hazaszeretetből, konzervatív-keresztény értékrendből."

Ez világos.De minek kell ezzel még fel is vágni?

regress 2013.03.19. 17:06:44

@Fejesrob: @bbwd: ha nem zsidók vagytok,akkor kizárásos alapon kecskebaszó arabok .semmi gond vona is szereti őket@Kiszaj Károly: mit irígykedsz?van aki síelni jár,te meg a kecskéddel játszol.vagy a farkaddal,az nem töri fel a tenyered

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 17:07:15

@windex: "hanem hogy hogyan lett az"

azt kifogásolta, amit mondtak neki hazai zsidók, hogy kifogásolnia kell.
úgy lett az, ahogy minden országban történik. de hát külföldön azt hazudjátok, hogy alföldit leváltották, elzavarták stb stb.
pedig csak lejárt a megbizatása, és az új pályázatot nem ő nyerte, ami nem meglepő, mert a többség nem kér az alföldi féle buzizsidó álkultúrából.

MACISAJT 2013.03.19. 17:08:39

@MACISAJT:

Bizonyára alföldi kinevezésében ez nagy hátrányt jelenthetett:D

www.parlament.hu/kepviselo/elet/a123.htm

windex 2013.03.19. 17:09:32

@Kiszaj Károly: hű! azt a leborult szivarvégit! fején találtad a szöget! a valóság zavar - kár, hogy te nem vagy hajlandó látni. látom ám a mottódat: "indulat s érzelem, e kettő kell nekem" - és amíg ez így van, nem vagy kompetens - viszont szórakoztatsz :-) bár, ha jobban meggondolom, annyira nem, mint a zs kat dudikoff akciók, pedig ahhoz se fűlik a fogam, mert gagyi :-)

mizrolist 2013.03.19. 17:14:14

@Fejesrob: bogaram, 1. sosem szavaztam az MSZP-re, amióta erre lehetőségem lenne; 2. a Fidesz elnökségében és a kormányban is több MSZMP-tag van, mint az MSZP elnökségében.
Amúgy én szívesen olvasnék tényeket az origón, vagy a Heti Válasznál, de még az MNO-n is arról, mikor is rendeltek el kamionstopot, vagy mikor jelentették be a vészhelyzetet; csakhogy ilyen hivatalos hír nincs március 14-i dátummal sem a rendőrség honlapján, sem a katasztrófavédelemnél, sem az MTI-nél. Sőt, a Google sem talált semmit március 15. előtt, amikorra már több, mint fél napja mentés folyt (persze nem hivatalos mentés, mert az akkor még nem volt sehol sem).

@Kiszaj Károly: tényleg, a kurva anyját annak, aki csütörtökön délután vagy este haza akart menni munkából vagy iskolából és nem szólt neki senki sem a hivatalos csatornákon, hogy ne induljon el, mert nem fog haza jutni. Miért nem maradt bent a hosszú hétvégére egy kis túlórára a rohadék, hogy merészelt elakadni. Mint mondjuk Giró-Szász András. Ezt mind meg lehetett tudni abból, ahogy a katasztrófavédelem a kitüntetett munkatársairól írt csütörtökön délután 5-kor friss hírként.
Ha nincs valamiről hír az összes médiumon - beleértve az MTI-t, a rádiókat, a tv-ket, a nagyobb hírportálokat -, arról senki sem tud, ezért az nem létezik. Mint az az állítólagos autópálya-lezárás, aminek az állítólagos elrendelése után 4-5 órával még szabadon fel lehetett menni az M1-re, mert senki sem állt keresztbe a feljárón lezárásként.

windex 2013.03.19. 17:18:50

@Kiszaj Károly: látom, lemaradtál a történtekről, de még a visszhangról is. igyekezni kell ám tájékozódni, ha hozzá akarsz szólni valamihez :-) kis segítség: a hogyan nem azt jelenti, amit vázoltál. aki azt kifogásolta, avagy állította, hogy alföldit leváltották, elzavarták, ugyanolyan inkompetens érzelemvezérelt hozzánemértő tájékozatlan ember volt, mint te. a hogyan azt jelenti, hogy ha már bizottságosdit játszunk, akkor a beosztottaimat elzavarom a bizottságból, van elég pártfogó a porondon. hogy legalább a közmegegyezés minimumát és a saját szabályaimat betartom, nem azért, hogy ne szóljanak meg, hanem hogy nekem ne kelljen ezen tűnődni utólag, ha érted, mire gondolok :-) ám azt is hiszem, hogy neked hiába magyaráz bárki, mert a elsősorban a zsidókkal kapcsolatos érzelmeid keresik a szelepet, és ebben azt találták meg, vagyis a valóság részleteiről nem érdemes eszmecserét folytatni vele, okkal mondtam, hogy nem vagy kompetens, és egyáltalán nem sértésnek szántam, nem megvető leszólás, egyszerűen ténymegállapítás volt. ja, és amíg fogalmad sincs kivel beszélsz, ügyelj a szó végi ragokra :-) gondolok itt a többesszám második személy haszálatára, csak modom, nagyban javulhatna a modorod megítélése, szerintem megérné vigyázni rá :-) szia

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 17:22:18

@mizrolist: "tényleg, a kurva anyját annak, aki csütörtökön délután vagy este haza akart menni munkából vagy iskolából"

igen, tényleg, hisz már csütörtök reggel óra egyértelmű volt, hogy nyugat felé sehova. hiába akar a hülye hazajutni, ha se út, se látótávolság, de van 120km/h-s szél és általa emelt 3 méteres hófal.
120km/h-s szélben nem megyünk ki nyáron sem, nemhogy télen. ne csak itt, máshol sem.

"nem szólt neki senki sem a hivatalos csatornákon, hogy ne induljon el, mert nem fog haza jutni."
miért hazudsz te geci?

index.hu/belfold/2013/03/14/kovesse_eloben_a_nagy_marciusi_hidegbetorest/?p=26
nesze és ez csak csütörtök reggel 11ig.

szerdán du 2kor adták ki a riasztást a hóvihar miatt. mondták, hogy 100km/h feletti szél és hófúvás lesz, senki ne induljon el, csak akinek muszáj.

erre a sok fasz elindul síelni, mert "ez az utolsó hétvége rá".
és akkor olyan balfaszok levelét hozza le az index, mint 'istván', aki csüt du3kor elindul síelni, pedig szerinte akkor már nem is szabadott volna felhajtani az m1-re. 3 órával korábban indult haverjai egész győrig jutottak.
a majom 5re leér tatáig, és ott tesz egy "bátor kísérletet" és megpróbál alsőbbrendű úton eljutni győrig. nem ott marad tatán a helyzetet látva, és mehgúzza magát, neeem.
majd amikor 15km után elkad, megint nem meghúzza magát, hanem visszahajt az m1-re, mert a síelés fontos.
és az orbán kurvaanyját, amiért fel tudott hajtani még akkor is az m1-re. meg azért is, mert a konnektorba bele lehet nyúlni, és 230V van benne.

windex 2013.03.19. 17:22:55

@mizrolist: miközben a tévésrádiós meteorológiai kisszínesekben napokkal előtte emlegették, hogy jön a hideg, meg a hó. aztán, mikor itt volt az országos rádiók meg zenét nyomtak :-), nyilván hogy az elakadtak harmónikus idillben fagyjanak szarrá :-) ezzel csak ara utalnék, hogy még azt se lehet mondani, hogy váratlan volt - én is behantoltam kicsit a friss rebarba hajtásaimat, hogy el ne fagyjanak. és most szépen zöldellnek is! :-)

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 17:23:23

@windex: einstand van bazmeg. visszaszerezzük a landeszmann-huszároktól a hazai kulturális életet is.

Kösz a halakat! 2013.03.19. 17:24:09

Meg amúgy mi a faszom köze van hozzá

windex 2013.03.19. 17:25:40

@Kiszaj Károly: karesz, te mindenről lemaradtál? nem hazudik :-) ajjaj, és ez a rossz modor! szutykos a szád, szóléj anyukádnak, hogy mossa ki, mert látom, te nem veszed észre :-) na jó, csak viccelek, de tényleg, figyelj már oda, még a végén agyvérzés lesz a vége. na, jó?

delejes 2013.03.19. 17:28:34

@Fejesrob: Volt egy pájázat, kiírója a jelenlegi hatalom minisztériuma. Volt egy bírálóbizottság, voltak pájázatok. A bíráló bizottság javasolt valakit, a hatalom pedig kinevezett egy másvalakit aki neki kedves. Ez vélhetően normális dolog. Ennyi csak a probléma. Vidnyánszky úr olyan színházat csinál amilyet akar, ott ahol erre vevők. Európában erre nem vevők. Ennyi. Sírdogálni lehet, felháborodni is lehet. Inkább azon kellene elgondolkodni, hogy miért szuttyongat mindenki minket. (A világméretű összeesküvést hagyjuk, nem vagyok vevő rá...)

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 17:32:12

@Scipio Africanus: hogyhogy mi köze van hozzá?
clintonnének is a klubrádió a kedvence :D

vagy amikor viviane reding a zsidó hülyegyerekek performansza után az EP-ben rágyújt az 'alkotmány nem játék' kezdetű nótára, akkor mindenkinek egyértelmű, hogy hiába néppárti valaki az EU-ban, magyarországot illetően mindenkinek a konrád-heller féle zsidóbanda a forrás.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 17:36:40

@delejes: "miért szuttyongat mindenki minket. (A világméretű összeesküvést hagyjuk, nem vagyok vevő rá...)"

nincs irr semmilyen összeesküvés, íg működik a rendszer, elég nyiltan megy a dolog.
a miértre pedig a válasz: weyerbélázás: hazai zsidó felhívja a kinti zsidót vagy díszgójt, elajvékolja neki a sirámát, az másnap kiáll és elmondja vagy megjelenteti cikkben, itthon meg előadjátok úgy, hogy lám a külföld.

külföld a lófaszt, pár szarházi zsidó.
pl az amerikai külügy magyarországot illető álláspontját soros gyuresz. gáti karesz és kim lane scheppele nevű volt SZDSZ tanácsadó zsidók alakítják.

a forrás mindig konrád,heller,kertész, haraszti,korniss, halmai, fleck vagy vmlyik másik zsidó.

windex 2013.03.19. 17:37:40

@Kiszaj Károly: csak szólok, 1. nem ti, csak ők. te nem. 2. ez nem a kulturális élet visszaszerzése, hanem önmaguk megalázása. 3. ez nem a kulturális élet visszaszerzése, hanem egy óriási hazugság, mert a szívenek olya kedves politikusok magasról szarják le a kutúrát, de gondolom ezt nem látod, mert a felszíni rágcsálnivalóval vagy elfoglalva.
amúgy azok a nevek, hogy somogyi győző, berecz andrás, boka gábor, almássy aladár, rosta lászló, ráckevei anna, hortobágyi lászló, ertl péter, horváth csaba, nemigen mondanak neked sokat. ha majd igen, akkor hozd szóba a kultúrát újra! :-) addigis, tudod, gugli a barátod :-)

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 17:40:28

@windex: tudjuk, a főrabbi úr megmondta 91ben - ha a zsidó kultúrát kivonjuk a magyar kultúrából, csak a bőgatya és a fütyülős barack marad.

igaz 91ben ezután landeszmann gyurinak kanadába kellett menekülnie, a Mazsihisz nem győzött elnézést kérni.

jó lenne, ha a zsidók ma is tudnák, éreznék, hogy hol a helyük,és hol az a határ, amit nem lépünk át.

windex 2013.03.19. 17:42:10

@Wagem: az a helyzet, hoy a helyzet ciki. ezt szóvá teszi valaki, ez is ciki. erre azt mondani, hogy ki nem szarja le, szintén ciki. persze ez nem baj, lehet ezzel nem törődni, csak hát aki nyakig ül a szarban és büdös, az büdös marad, és ha namgy pofával azt mondja, leszarom, azzal minősíti magát. nem kell, hogy rosszul essen neki ez sem, de mégis, általában szar dolog, ha hülyeként reklámozzuk magunkat :-) egyetértünk, nemde?

OminózusZsé 2013.03.19. 17:44:45

@Fejesrob: Mire alalpozod, hogy nem értenek hozzá?:) Mire alapozod, hogy a "csaj" még sehol nem volt, mikor VA már színházat csinált?:)

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 17:45:37

@windex: a helyzet nem ciki, és nem szóvá teszi valaki, hanem fizetett szócsőként a nevét és a pozícióját adja pár hazai zsidó által súgott hazugsághoz.
ez a ciki. meg ezt nem észrevenni, amikor majdnem 20 éve szakszó is van rá: weyerbélázás. az ex-origós weyer balázs apjáról van szó...

kamarti 2013.03.19. 18:06:50

nem értem, ki min csodálkozik? V.A. semmi mást nem csinált, mint amikor széket borogatva kidúltfúlt a POSZT szakmai beszélgetéséről, ahol valamelyik kollégája (szakmabeli) valami halavány kritikát fogalmazott meg az előadásával kapcsolatban. (annak tudjuk a következményét).
Most sem tett mást: jól kicseszett a beregszászi kollégákkal (maga nyilatkozta, hogy héthavi keresetüktől esnek el), és a kaposvári tanítványaival - persze, ha nem ezt teszi, hogyan kovácsolna ellenségképet, hogyan uszítana, hogyan játszhatná tovább a meg nem értett zsenit? Aki majd párizsi barátainak mondja el Párizsban, hogy miért seggfejek a strasbourgiak (is) - akikhez persze nem mer elmenni vitázni. (Mondjuk ezt akár önkritikaként is értékelhetjük, hiszen vitára már rég nem, csakis kinyilatkoztatásra képes.)

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 18:09:18

@OminózusZsé: a némber 2002 óra színházi vezető, vidnyánszky meg 92 óta. 'csak' 10 év.

regress 2013.03.19. 18:10:23

@Kiszaj Károly: bunkókám,jobb helyeken nem azt nézik ki milyen származású,hanem mit tett,alkotot.te megnyugodhatsz,maradsz aki voltál,egy foscsomó

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.19. 18:11:08

@kamarti: ne hazudjál te aljadék. nem ő cseszett ki, hanem az a pár mocskos zsidó, akik 'felhívták a figyelmét' az itthoni dolgokra. persze a saját, hazug, zsidófasiszta tálalásukban

regress 2013.03.19. 18:12:41

@Kiszaj Károly: az a hülye jobbos díszlethordó lenne ,egy normális helyen.itt az számít milyen ügyes a nyelve

delejes 2013.03.19. 18:14:02

@Kiszaj Károly: látom, a kulturát nem sikerült még elsajátítani...

kamarti 2013.03.19. 18:19:11

@Kiszaj Károly: tehát nem ő mondta le az előadásokat? Mert akkor ő hazudik, nem én.

Amúgy azt, hogy mit gondoljon, csak az ilyen frusztrált betegek lelkű és agyú embereknek kell megmondani, mint amilyenek az itt bátran zsidózó arctalan, névtelen senkik. A gondolkodó emberek utánaolvasnak a dolgoknak és saját véleményük van, függetlenül a származásuktól, akármennyire is bssza ez a csőrötöket.

no successful 2013.03.19. 18:24:37

Én meg X Y Bivajb.sznádról Julie Brochan tevékenységét kifogásolom, Vidnyánszky munkásságát pedig nagyra tartom.
És, ki a t.kömet érdekli bármelyik véleményem is ?
KB. ennyire érdekli itt bárkit is, ennek a Brochnan-nak a véleménye.

Ti tényleg nem értitek hogy itt mi történik ?
A magyar embernek lassú kicsit a felfogása, de azért már kezd leesni neki valami.
A liberalizmus, egy olyan kaleidoszkóp, amit azért nyomnak az ember szeme elé, hogy ne lássa mögötte a valóságot, tudniillik hogy hozzák neki a nyakörvet.
Kövezkezésképp az efféle posztok, csak arra jók, hogy ebbéli meggyőződését erősítsétek.
Sokszor már az az érzésem, hogy szándékosan hergelitek az embereket. (Nézzétek meg a hozzászólásokat.) Ha ez így van, félek belegondolni, mi az a távlati cél, aminek érdekében ezt teszitek.
Ha itt elharapózik az antiszemitizmus, a magyarság megint belefuthat egy olyan pofonba, amiből már lehet hogy nem tud felállni.
Az elefánt hergeli a kisegeret, hogy joga legyen eltaposni ?

lobster thermidor 2013.03.19. 18:29:38

Először Kövér, most Vidnyánszky...
Egy darabig ment az etetés, de előbb-utóbb meg kell szoknotok fiúk, hogy a nácik nem kívánatosak Európában.

Charlie Lownoise (törölt) 2013.03.19. 18:30:08

@kamarti: de ő mondta le, és nagyon helyesen cselekedett.
ezt kellett tennie, ha már a francia ribi egy tál lencséért a zsidónácik szócsövévé silányította magát, és pozícióját hazug állítások alapján egy Magyarország elleni lejárató-kampány jelentéktelen epizódjával degradálta.

Charlie Lownoise (törölt) 2013.03.19. 18:30:59

@lobster thermidor: bizony. a zsidónácizmus egyre kevésbé elfogadható európában.

windex 2013.03.19. 18:45:10

@Kiszaj Károly: meg kéne érteni, hogy ha valami valamilyen, attól nem lesz másmilyen, hogy úgy mondjuk. ezt aki képes kívülről szemlélni, esélye van meglátni, aki nem, mert erősebb véleményformáló a valahová tartozás fontossága, mint a tárgyilagos gondolkodás, nem látja. a te eseted ez utóbbi, így nem lehet saját véleményed, ezért nem vagy kompetens. ha képes vagy árnyalt álláspontra - ami persze nem azt jelenti, hogy egyezzen az enyémmel - akkor tudunk eszmét cserélni. jelenleg te erre nem vagy alkalmas, érzelemcserére viszont én nem vagyok alkalmas

Charlie Lownoise (törölt) 2013.03.19. 18:49:19

@windex: aham :D
véletlenül sm fordítva igaz te szerencsétlen.

én saját magam alakítom ki a véleményem, nem tartozom semmilyen párthoz, szervezethez vagy világnézethez.

egyszerűen csak felháborít a nácizmus. arról nem én tehetek, hogy jelenleg a zsidó az egyetlen nép, ahol teljesen általános ez.

szóval hiába náciztok, attól még nem a másik lesz náci, hanem ti zsidók maradtok azok.

a francia ribi meg nem szemlél kívülről semmit, mert egyéni szemlélődőként tudomására sem jutna ilyesmi, nem is foglalkozna ezzel.

ez úgy működik, ahogy eddig is működött, ahogy azt korábban írtam: az itteni zsidó felhívja, és elmondja neki, hogy mit kell gondolnia.

windex 2013.03.19. 18:51:10

@Charlie Lownoise: nem kellett volna lemondania :-) de megsértődött. biztos nem dolgoztál vele a debreceni színháznál, tudnád, milyen sértődős. és meg is torolja, ha lehetősége van rá, márpedig a hatalom lehetőség :-) úgyhogy nem kell kitolni ezt egy XIX. századi operett hősszerepbe, ez csak egy szimpla személyes ügy és személyiségbeli kérdés. jelenleg mással nem tudta megtorolni a kritikát, mert azon a vektoron nagyon korlátozott a hatalma. ha ilyesmi itthon történne, azt szívlapáttal csapja agyon, feltéve, ha a saját táplálékláncában nála lejjebb áll a kritikus. hát, evvan

kamarti 2013.03.19. 18:55:06

@Charlie Lownoise: ha ennyire jelentéktelen, mi a fenén vagytok így felháborodva, meg mit jöttök a világméretű magyarellenes összeesküvéssel?
arra azért kíváncsi lennék, miért ez volt az egyetlen helyes reakció VA-tól. A saját lencséjét akarta megszolgálni? mert hogy az általa képviselt és vezetett színház érdekeit nem ez szolgálta, az biztos.

windex 2013.03.19. 19:02:32

@Charlie Lownoise: tények, charlie, tények. én én vagyok, ergo a többesszám második személy nem tudom, kinek szól. tessék helyesen ragozni. továbbra is a tények, a tények... ha a tényeket vennéd figyelembe, válogatás nélkül, persze, plusz többet is ismernél belőlük, nagyban javítaná a véleményalkotási lehetőségeidet. de ez nem így van, így ezen lehetőségek eléggé beszűkültek - bár azt hiszed, sokat tudsz, vagy legalábbis többet, mint a legtöbben. ennek ellenére az ítéletalkotásod eredménye azt mutatja, hogy mégsem gondolkozol önállóan: és ha nem is tartozol se párthoz, se klubhoz, mégis erős benned a valahová tartozás vágya, és magadévá teszed a felületes és karcsú ismeretek alapján megalkotni vélt érzelmi-indulati irányvonalat. amit mondtam, ahhoz nem is kell párttagnak lenni, a lényeg az érzelmi együvé tartozás. elég tipikus magyar jelenség, nem pont a jobboldallal szimpatizálók jellemezhetők ezzel, abszolút érvényes ez a baloldali szimpatizánsokra is. így erős a kutyapicsázás, anyázás és egyéb ordenáré viselkedésforma megjelenése, akár ezen blog kommentjei között is. kár, ellenkező véleményekkel is lehetne jó eszmecserékkel tölteni az estéket, ezek helyett :-) kultúra, az kell, csak sajnos a tahó politikusok ezt nem ismerik fel. na üdv, minden jót, jóccakát

mojoking77 2013.03.19. 19:02:40

Ne haragudjatok, de hany ideiro megmondoember latott eddig Vidnyaszky darabot? Egyaltalan, ki jart mar a Nemzetiben? Igen, az a nagy epulet ott a Lagymannyosinal, a Praktiker mellett.... Ertem en, hogy nem volt szep a valasztas. Isemrjuk mindnyajan a modszereiket. De ettol meg lehet valaki jo szakember, vagy nem? alfoldi kinevezese mogott ugyanugy ott volt a politika, csak a Medgyesi/Gyurcsay fele, halkabb, kevesbe "masszunk bele a pofajukba bakanccsal" tipusu. Ezek ezt tudjak. A Nemzeti Szinhaz igazgatoi szeke a viag legnagyobb felen politikai elhivatottsag fuggo. Aki ezt nem latja be, az vagy annyira elfogult, hogy semmit sem lat az eszmein tul, vagy egyszeruen hulye..
Talan lassuk, mit kezd magaval az uj igazgato, mielott felvesszuk a "nep fiainak" csoppet egyszerubb stilusat.
Mar ha szaba kernem. (En, szinte biztos, hogy elmegyek a Nemzetibe, ha megfelelo eloadas lesz, mint ahogy eddig is jartam. Ti barataim, ures fecseges, frocskolodes helyett gyertek inkabb ti is.) Vagy a szinhaz mar draga, mig a cirkusz ingyen van?

zobod 2013.03.19. 19:04:25

@nemigenértem: találó nagyon a nicked, tényleg nem érted. Franciaországban aligha a magyar aktuálpolitika számít, szerintem egy francia színigazgató tesz a fideszre, mszpre, hogyne tenne, mikor a saját országa pártjaira is tesz nagyívben. Ha a hölgy úgy látja, hogy V. hatalmi hátszéllel jutott poszthoz, akkor őt az egészből csak ennyi fogja érdekelni. A bal-jobb hatalmi harc pedig hidegen hagyja.

mizrolist 2013.03.19. 19:06:14

@Kiszaj Károly: bogaram, én ezt folyamatosan olvastam 3 napig meló mellett. Az olvasói levelet is láttam, amikor megjelent. Ezért hívnám fel arra a figyelmed, hogy Pintér szerint le volt zárva az M1-es, amikor ők simán fel- és lehajtottak onnan, azaz a belügyminiszter hazudik napok óta.
A riasztás délután 2-kor a meteorológusoktól nem párosult semmilyen gyakorlati intézkedéssel, akármennyire is ezt hazudják. Egészen másnap délelőtt 11-ig. Ezért alkalmatlan fasz az egész banda, és ezért lesz vicces majd azt látni, hogy mi fog történni az idei első nagyobb árhullámnál.

@Charlie Lownoise: szóval helyes kibaszni a beregszászi színészekkel és megfosztani őket féléves fizetésüktől? Érdekes.

Charlie Lownoise (törölt) 2013.03.19. 19:06:58

@windex: ez enm személyes ügy, ez már jóval túlmutat egy személyes ügyön. ez egy szervezett zsidónáci lejáratókampány magyarország ellen, hogy negatív kép alakuljon ki az országról, a kormányról, a társadalmunkról, hogy ezáltal nyomást gyakoroljanak ránk.

ennyi a történet.

olyan ez, mint amit a posztoló is említ, amikor a jelinek meg a többi német nyelvű zsidó ajvékol, hogy az újszínházban uszító darabokat játszanak.
honnan vette ezt vajon? ha megkérdeznéd most valaki, egy darabot nem tudna mondani, ami jelenleg repertoáron van, nemhogy uszitót.

valamelyik zsidó felhívta, és megmondta neki, hogy tiltakozni kell, mert nyilasnak adták a színházat, ahol uszitó darab megy.
de eljátszottátok ezt nem is olyan rég habermas-szal is.
vagy anno Teller Edével a tudtán kívül.

de a legviccesebb, hogy 2 nappal a zsidó hülyegyerekek székházas performansza után Viviane Reding azt mondja 'az alkotmány nem játék'. biztos kívülállőként szemlélődve fogalmazódott meg benne ez :d

Charlie Lownoise (törölt) 2013.03.19. 19:10:06

@mizrolist: nem helyes, kéretik leverni az összeget helleren, haraszti mikin, konrádon meg a többi ganén.
sajnos ez az összeg kurva kicsit ahhoz, amekkora kárt okoztak már ezek a zsidónácik a hazaárulásukkal.

oroszországban már vagy a csatornából húzták volna ki őket, vagy poloniumot kaptak volna reggelire.

windex 2013.03.19. 19:10:53

@Charlie Lownoise: ja, még annyit hadd tegyek hozzá: nem tudod, kivel társalogsz, úgyhogy ne nácizz, és ne zsidózz itt nekem. mert ha ismernéd a tényeket - ajjaj, már megint, hogy ezek milyen makacs dolgok! - nem tennéd. a francia kolléganő meg persze hogy kívülről nézi. ne nézd le a magyar színházkultúrát azzal, hogy úgy ítélkezel, a külföldit nem is érdekli. pedig érdekli, mert a magyar színház nagy dobásnak számít a világban, és elismert, vidnyánszkival együtt. inkább tájékozódj, és gondolkodj, minthogy azt a gumicsontot rágd, amit eléd dobnak

windex 2013.03.19. 19:12:12

@Charlie Lownoise: a te kényelmes történeted egy gumicsont, ahogy az előbb mondta :-) nem rágd, amit más rág a szádba, gondolkozz, tájékozódj, amíg nem teszed, nem vagy kompetens

windex 2013.03.19. 19:15:36

@mojoking77: én láttam :-) igaz, nem a nemzetiben, mert ott még nem igazán volt, de debrecenben igen :-)

mojoking77 2013.03.19. 19:16:30

@windex: Meg mielott le"nacizsidolibsibolsikomcsifideszberenctroll"-oznal, csak nagyon halkan hadd jegyezzem meg, ezt a csontot most eled dobtak, a blog iroja, te pedig a tobbiekekl egyutt boldogan porogtok vele szerte a kertben.
Persze a @Charlie Lownoise: tipusu rem egyszeru veglenyek, akik szerint az antiszemitizmus nem mas mint dicso nemzeti hagyomanyunk, is megerdemelnenek egy agresszivabb anarchistat az utca masik oldalara, csak, hogy miutan kirugdosta beloluk a meleg szart is a fembetetes Martens-evel,elgondolkozhassanak az elveik letjogosultsagain, utban a baleseti sebeszetre...

mojoking77 2013.03.19. 19:18:51

@windex: Tetszett? En meg nem lattam. Kivancsian varom, milyen lehet.Persze tisztaban vagyok vele, hogy az Ember Tragediaja konzervatvabb lesz. erdekes, hogy pl pont a fent emlitett mu, nekem ugyan tetszett, de felesegem szerint csomo helyen felesleges tulzasokba esett.

mizrolist 2013.03.19. 19:19:01

@Charlie Lownoise: ja, mert a hölgynek nyilván nem lehetnek saját gondolatai azzal kapcsolatban, hogy egy olyan bizottság hozta ki Vidnyánszkyt győztesnek, amely tagjai nagy részének ő volt a főnöke is. Nyilván a bajor miniszterelnök is mocskos zsidó, amiért elküldte a halálba Kövért a találkozó helyett, pedig annak a pártnak a tagja, amely a Fidesz legközelebbi német szövetségese.
istenem, ennyire szűken gondolkodó papagájokat, akik a párt szövegeit hajlandóak csak visszabüfizni...

micsoda? 2013.03.19. 19:19:27

A poszt írója nagyon belépett valamibe, vagy valakikbe, mert ritka ronda hozzászólásokat indukált.

kamarti 2013.03.19. 19:27:23

@mojoking77: láttam VA darabot, nem is egyet. Régen is, amikor még csak a beregszásziakkal nyomta, és mostanában is.
sőt, többet mondok: a nemzetis pályázatát is végigolvastam, pedig nem volt könnyű (és nem vagyok róla meggyőződve, hogy formailag megfelelő volt. de hogy a versenyszférában egy ilyennel labdába sem rúgna egy milliárdos versenytárgyaláson, az biztos - márpedig itt is milliárdos "boltról" van szó, a mi adónkból).
Ha figyelmen kívül hagyom mindazt a rombolást (újmagyarul-halászul: kulturális rendszerváltás, kerényiül-feketegyörgyül mostmijövünk, blogmagyarul: le a zsidókkal), amit az elmúlt 4-5 évben véghez vitt a magyar színházi életben, és csak a jelenlegi rendezői-színházigazgatói teljesítményét, valamint a páláyzatát veszem figyelembe, érthetetlen, miért kapott lehetőséget - egy jól menő, sikeres, erős színház szétverésére.

úgyhogy bocsáss meg, de ezt az álszent "adjunk neki esélyt" dumát sem gazdasági, sem szakmai okok nem támasztják alá

mojoking77 2013.03.19. 19:34:16

@kamarti: Nezd, en azt latom, hogy ez meg mindig nem mas, mint a tipikus "vihar a biliben" esete. Nem tartom maga alszentnek,kifejezsetten szerettem Alfoldi darabjait, es gyomorforgatonak azt a modot, ahogy az egesz palyazat megtortent. Mindezek ellenere, azert lassuk be Alfoldi Robert is a vege fele nem volt mas mint egy sertodott diva. Szivesen latom mas szinhazak elen, ennek ellenere sok interjuban megjegyezte, hogy o mar ebben az orszagban nem rendez, etc, etc. Azert nem a vilag dolt ossze az altal, hogy elvesztett egy nem kicsit politikai hatszelt igenylo allast... Ho o igy fogja megis fel, az tobb mint sajnalatos. Az emberek meg ezek utan is ugyanugy fognak szinhazba jarni mint eddig, mihelyst lefut az atadas/atvetel koruli mizeria.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.03.19. 19:34:52

Én továbbra sem értem, hogy bármilyen reputációval rendelkező külföldi művészeknek mi közük van ahhoz, hogy ki áll a magyar Nemzeti Színház élén. Ez szerintem az adott ország szuverenitásának része, normális embereknek, művészeknek ezt tiszteleteben kéne tartaniuk. Ha nem így tesznek, az őket minősíti, és nem pozitív értelemben.

Mert miről is van szó?
Alföldi Róbert elismert, kiváló igazgató volt, meghatározott világnézettel, ami az előző politikai ciklus kormányainak a világnézetéhez áll közel. Természetesen emiatt több támadás érte, melyek jó része szerintem nem volt igazságos, mások pedig igen (azaz eset a román nemzeti ünneppel pl.).

Öt éves mandátumát rendben kitöltötte, miért lenne kötelező egy az övétől meglehetősen eltérő világnézettel rendelkező politikai vezetésnek újraválasztani őt? Ha nem teszi, az miért jelent diktatúrát? Ez baromság.

Vidnyánszky is elismert művész, a mostani kormányzathoz meglehetősen közel álló világnézettel. Valószínűleg más típusú darabokat, filozófiát, megjelenítést hoz a színházba. Az eddigitől eltérő világnézetű közönséghez szól, akiknek Alföldi esetleg nem tetszett.

Ebben nem látok semmi antidemokratikusat. Ha a következő választást mondjuk az MSZP/LMP/DK/Bajnai/akárki nyeri, majd ők kineveznek Vidnyánszky helyett valaki nekik megfelelőbbet, és ezzel sincs semmi baj. A színházi élet ettől nem omlik össze, számos más hely is van, ahol a leváltott igazgató folytathatja.

kamarti 2013.03.19. 19:44:00

@mojoking77: nekem például volt szerencsém a beregszászi ős-Tragédiát is látni (meztelen, és nem fürdőruhás nőkkel és férfiakkal a színpadon), és volt "szerencsém" a szegedi szabadtéris borzadályt is látni. Az előbbinél például az eredeti szöveg töredéke hangzott el a színpadon, az utóbbi meg egyszerűen unalmas volt, koncepciótlan.
A kettőben volt egy azonos momentum is: egy óriás lámpabúra a színpad felett.... és Trill Zsolt, mint Lucifer, akit nagyon jó színésznek tartok (akkor is, ha mostanság ő is kezd beszállni a hülyebeszédbe).
Azért megnézném, hogy akik az Alföldi-féle Tragédiát szidják, mit szólnának ezekhez (bármelyikhez), ha nem tudnák, ki rendezte. És fordítva.

kamarti 2013.03.19. 19:50:35

@mojoking77: egyrészt meglátjuk, ugyanúgy fognak-e járni, ez még a jövő zenéje. Másrészt nem alaptalanul mondta, amit mondott: elég erősen működik a szakmában az öncenzúra, nem tudhatta, mit hoz a jövő.
Mondjuk nekem meg a "csináljon máshol színházat, ne a Nemzetiben" mondatól áll fel a hátamon a szőr, mert miért is ne maradjon ott, ha jól csinálta, amit csinált?
A politikai hátszél emlegetésével - ugyan nem zsidóbuzilibsizős módon -, de te is lenullázod a színház és a vezetője szakmai sikereit, jelentőségét. A "vihar a biliben" dologgal meg teszel egy ikszet azoknak, akik szerint ezt így lehet (vagy egyenesen így kell) csinálni, mert a népeknek így is jó, kicsit fújtatnak, de aztán megy minden tovább, mintha misem történt volna.
Tudod, cinkos, aki néma.

kamarti 2013.03.19. 19:56:57

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: nem, nem lett volna kötelező Alföldit újraválasztani. Ugyanakkor ha csak a szakmai és pénzügyi indokokat, és a pályázatokat veszik figyelembe, nem volt miért leváltani. Ezt a miniszter is elismerte, amikor VA kinevezését a "szívünknek kedvesebb" okkal indokolta.
Másképp: a közösség (pl. színházba járók, és a színházat fenntartó adófizetők, valamint a Nemzeti társulata) érdekei elé helyezték a VAnak tett ígéretet, valamint tettek egy gesztust a Jobbiknak és a nemlétező kereszténydemokratáknak.

mojoking77 2013.03.19. 19:57:45

@kamarti: Nezd, alapvetoen csak es kizarolag sajat magadnak tudsz artani azzal, hogy idegeskedsz. Ha megoldodna barmi is vele, mar reg en is ezt tennem, de nem fog. Ezek utan mit mondhatok arra, hogy tobbe kevesbe tudatosan sajat magadnak artassz? Nem sok okos dolgot tudnek, bantani meg nem akarlak ismeretlenul. Maradjunk annyiban, a te eleted, a te dolgod. Viszont egy orszag nemzeti szinhazanak a vezetoje (es hadd jegyezzem meg, hogy alfoldi szemelyeben a plusz isteni rendezo csak egy nem kotelezo plusz volt) politikai funkcionalitas... Bocs

mojoking77 2013.03.19. 19:58:24

@mojoking77: Es hadd kerjek elnezest, amiert harmadszor irom kisbetuvel. Bocs, semmi hatso szandek nincs mogotte..

delejes 2013.03.19. 20:11:30

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: Hogy kiáll a budapesti Nemzeti Színház élén, ahhoz valóban semmi köze. Ellenben ahhoz ellenben nagyon is van, hogy ki vendégeskedik nála. Mondjuk, ilyen előzmények után nem csoda hogy visszatáncoltak.
V.A. rendezői kvalitásai voltak és vannak, de sajnos ez kevés az elismertséghez. Ha valaki egyszerű seggtörlő papírrá "nemesedik" (kb erre való a művészet a jelenlegi garnitúra szerint), az így jár.

Asakura Hao 2013.03.19. 20:25:26

Jaj bazmeg, ne etessétek már a habony trollokat (kiszaj és tsai.)!

windex 2013.03.19. 20:27:36

@mojoking77: nem is értem, miért is "nácizsidó...troll"-oználak le? azt sem, hogy miért tisztelsz meg azzal, hogy most elém dobták a gumicsontot... hozzá(juk)szólásaim leginkább a differenciáltabb szemlélet kialakítására való törekvésről szóltak, most épp egy más országbeli színhházcsináló véleménye kapcsán. vidnyánszkyt ismerve eddig is azt gondoltam róla, amit - nem mintha ez nagyon számítana bárhol is :-) - ezután is azt fogom gondolni, és ennek formálásban jelen blog írója nem játszott szerepet. jelesül valami olyasmit gondoltam, hogy jó színházat csinál, de mint a legtöbben, ő is összetett jelenség, jellemének erősebb és gyengébb oldalaival, a hiúsággal, a magát fontosnak tartó vonásokkal, a jó dramaturgiai érzékkel, rendezői tehetséggel, jó színházat csinál, na. és róla is azt gondolom, hogy aki alkotó ember, annak a fogyatékossága, ha nem az alkotásban jelennek meg, elmúlnak az életével együtt, amit alkotott, az meg a polcon marad az utókornak. (ahogy ady, caravaggio, krúdy, huszárik, pasolini, szabó lőrinc stb esetében is jobb, ha nem testközelből ismeri őt az ember, ugye) hát nagyjából enni a lényeg :-) amúgy hirtelen a bolha a fülben jut eszembe, ezt kétszer is megrendezte, de igazgatóként is - ha nem is mindig örök darabokat, de jó színházat vezetett - a francia rendezésű carmennel (aminek a koncepciója mondjuk eléggé sántított), de a remek jászaival, és a turandot-tal, például. szóval érdemes lesz elmenni a nemzetibe is, ha nem is mindig és egyöntetűen lesz remek minden előadás, összességében mégis jó színház lesz - amilyen alföldi nemzeti is volt, csak más karakterrel. az egy kísérletező, nagyon európai színház volt, sok izgalmas dologgal, ami annak ellenére volt jó, hogy nem minden mozzanatában volt nagyszerű, mert fajlagosan és egyenletességében pl a katona, vagy a régi kaposvári csiky g. színház az volt :-)

kamarti 2013.03.19. 20:35:13

@mojoking77: most kábé úgy beszélsz hozzám, mint egy "bölcs" szülő a lázadó tinihez... nagyon mást gondolunk arról, minek van értelme, sztem annak is lehet (más összefüggésekben), aminek nincs azonnali haszna a számomra. szóval itt le is zárhatjuk, mert közelebb jutni nemigen fogunk úgyse.

windex 2013.03.19. 20:38:58

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: nagyon jól artikulált, életrevaló és korrekt vélemény, egyet is értek vele. egy dologban finomítanék a dolgon, az én olvasatomban nem azt kritizálta a külföldi kolléga, hogy ki került a nemzeti élére, hanem hogy hogyan. és ebben ugye az sincs benne, hogy a pol. vezetésnek ki felel meg, mert az egy ilyen helyen tolerálható, szerintem is, de még ha azt hinném is, hogy nem, akkor is, ha korrekt módon kerül oda, akkor az van, tegye a dolgát, és tegye jól, ennyi. csak ez a bizottságosdi, ami szánalmas kísérlet volt egyfajta lelplezésére a - az egyébként mindenki által ismert - szándékoknak, ez volt nagyon alja munka. és hát a külföldi kollégát ez zavarta, ezért fogalmaz meg kritikát, éspedig annak okán, hogy a közismerten jó magyar színház elismert a határokon túl is, ezért is foglalkoznak vele a külföldi kollégák

Állítsuk meg a ......... 2013.03.19. 20:42:39

A helyzet az, hogy ez a kárpátaljai jöttment már egy ideje Kossuth-díjas, mégsem emléxik senki egyetlen rendezésére sem.
Örülök, hogy távozik a színházunk éléről, a saját idetelepített bandájával együtt.
Sokan nem örülnek majd neki Pesten, mert nem tudják, milyenek az áttelepült magyarok, majd idővel szembesülnek velük.

mojoking77 2013.03.19. 20:45:14

@kamarti: Bolcs? Lof@#t. Tapasztaltabb? Meg azt sem hiszem. Talan hamarabb rauntam egy olyan szelmalomharcra, aminek semmi ertelme nincs. De, mint irtam, te dolgod. Maradtam tisztelettel:

Állítsuk meg a ......... 2013.03.19. 20:45:49

Egyébként ez a senkiházi már tavaly óta Pestre tette át a táborhelyét, a színházba nem jár be, de még júniusig a szerződése ide köti, sajnos fizetnek is neki a semmiért.

Állítsuk meg a ......... 2013.03.19. 20:52:25

@qwertzu:
Alföldi magyar-magyar és nem dobott ki a színházából senkit sem a magyar származása miatt, és nem telepített a pesti nézők nyakába egy sor tehetségtelen, ripacs, ukrán színészt.

windex 2013.03.19. 20:55:47

@kamarti: értem, mire gondolsz, de szerintem ez esetben nem alkalmazható a "milliárdos bolt", meg a "ha valami jól működik, miért kell szétverni" gondolat. azért, mert a nemzeti presztízsszínház, és mint ilyen, annak, aki a fenntartói jogokat gyakorolja, lehet értékrendje, véleménye a kultúráról és azt érvényesítheti is. (kezeljük ezt most teoretikusan, feltételezve, hogy egy pártnévvel nem illethető, korrekt, jó kormány dolgozik) feltéve, hogy a különböző értékrendek mássága nem minőségbeli különbséget jelent, de mégis különböznek, a teoretikus kormány olyan igazgatót látna szívesen, aki támogatja az ő értékrendjét és kultúraszemléletét. és akkor, jó működése ellenére, tisztelettel, de elbocsátja az előző igazgatót. mivel ő gyakorolja a fenntartói jogokat, megteheti. az már közmegyezés kérdése kellene, hogy legyen, hogy ez milyen módon zajlik - egyszerű kinevezéssel, vagy pályázati rendszerben. ha pályázatiban, akkor is azt választja, aki neki tetszik, és ezzel nincs is baj, ha szakmailag meg rendben van a pályázó. és végezetül ide tartozik, hogy egy korrekt, nem rettegő, hogynemondja ideális korménynál ez nem azt jelenti, hogy a többi színházban elnyomja a különböző alkotókat, hogy pénzzel zsarolja őket, hogy nem vállalja a kötelezettségeit és sorolhatnám :-)tudom, hogy ez a fenti kép nem a valóság, csak szerettem volna, hogy értsd, hogyan gondolom az elvi vonalakat

windex 2013.03.19. 21:03:14

@Salemi boszorkány: és kik lennének a tehetségtelen ukrán színészek? pláne egy sor? trill zsolt? fésűs nelli? akutyafáját, nahát, én eddig azt hittem, ezek magyar nevek! ja, hogy azok is? tényleg! és a viselőik is magyarok. akkor hol az a sok ukrán? netán a magyar színészekre mondod, hogy ukránok? miért? mert a határ túlodalán volt szerencsétlenségük születni? egy adminisztrációs szerencsétlenség miatt nevezel ukránnak magyar színészeket? ez komoly? és hát tehetségtelennek se lehet nevezni őket :-) vagy azért ekézed őket, mert vidnyánszky színészei voltak debrecenben? ne haragudj, de ezt nem lehet komolyan venni, ez ugyanolyan érzelmi-indulati vezéreltség, mint amit kajszikarcsi, vagy lownoise vonultat fel :-)

Állítsuk meg a ......... 2013.03.19. 21:09:11

@windex:
Ahol a kárpátia nevű vérjobber zenekar kiemelkedő díjat kaphat, nincs min csodálkozni.
Ukránok maradjanak otthon.

kamarti 2013.03.19. 21:19:36

@windex: szerintem ugyan teoretikusan nincs értelme feszegetni a dolgot, épp azért, mert olyan ideális állapotról beszélünk, amikor ezek a problémák ugye fel sem merülnének. De talán az ideális állapotról is mást gondolunk, sztem ebben a helyzetben - ideális esetben - fel sem merült volna az igazgatóváltás, hiszen a színház minden szempontból "hasít", a társulat kiváló, nagy a társadalmi támogatottsága, erős volt a páláyzat stb. Összehasonlításképpen: Babarczy 30 évig vihette a kaposvári színházat (ebből húszig az átkosban), pl. a Marat-hisztéria ellenére, pedig akkor még kirakat szinten sem szarakodtak pályáztatással....és az ugye diktatúra volt).

Másrészt a milliárdos bolt nagyon is áll - Alföldit épp azért tartották meg a mandátuma végéig, mert jól ment a bolt, sikeres volt a vállalkozás - hiszen az "értékrendüket" nem képviselte, apróságokra, formára meg nem adnak, ezt épp a "pályázat" bizonyította.
A tiszteletet meg jól mutatta, hogy a leköszönő igazgatót/aspiránst meg sem hívták az eredményhirdetésre.

És még valami: Vidnyánszky pályázata egy nulla, a kurzusdarabjai (Tragédia, Mária) szakmai szempontból is borzalmasak, és hát ugyan ő azt mondja, de tényleg szárnyalna a debreceni színház? Szakmailag és/vagy nézőszámban? Nem vagyok meggyőződve róla. Ezen kívül arrogáns és tapló módon viselkedik a sajtóval, a kritikusokkal, arról nem beszélve, hogy beszélt a színház társulatáról (akiknek nagy része az alkalmazottja lesz). És miközben folyton arról beszél, hogy az ő célja a minőségben egyesíteni a magyar színházi életet, olyanokkal adja össze magát, mint Fekete Péter és a többi kurzusigazgató, egy bevallottan politikai elkötelezettségű "szakmai" szervezetben.
'99 óta kísérem nyomon a pályáját - többet ártott a honi szakmai közéletben, mint amennyit használt, ebben biztos vagyok.

windex 2013.03.19. 21:21:30

@Salemi boszorkány: eszem megáll! hogy jön ide az ordenáré kárpátia?! az ukránok meg otthon maradtak, nem látok egy ukrán nevet sem a debreceni színház színlapján :-) vicces vagy, boszi, ez komolytalan, és nem válasz

kamarti 2013.03.19. 21:24:54

@Salemi boszorkány: bár a beregszászi színészgárdáról nekem is vegyes benyomásaim vannak, azért ők itt most szenvedő alanyai a vezérük arroganciájának. Másrészt Trill Zsolt és Szűcs Nelli kiváló színészek.
Az már más kérdés, hogy mit ügyeskedett össze velük VA Debrecenben, Beregszászon vagy a világban - és itt most nem a létrehozott előadásokra gondolok, hanem a beregszászi társulat "egyesítésére" a debrecenivel stb.

windex 2013.03.19. 21:30:38

@kamarti: hát, a pályázatát nem olvastam, nem pazaroltam rá energiát, a tragédia és a mária - simán igazad lehet - olyan, amilyen, de más darabja jó is volt, a debreceni színház meg tényleg nem kong az ürességtől, és ha nem is forradalmi, de nem rossz a műsor, közte nagyon jó előadásokkal, már így évedról évadra - ezt el kell ismerni. ami a taplóságot illeti, hát, az is helytálló :-) a hiúság okán is, ugye. a lényeg, hogy azért nem fekete-fehér a kép

windex 2013.03.19. 21:34:32

@kamarti: ja, az ideális állapotról szólva: igen, úgy látszik, tényleg mást gondolunk, szerintem kormánytól függetlenül egy gazdaságilag hasító színház nem ok arra, hogy ne legyen igazgatóváltás, hogy miért, az előbb olvashattad. úgy gondolom, hogy nem maga a váltás a baj, hanem az, hogy ez a kormány intézte, és úgy intézte, ahogy: egy szar hatalmi cirkusz kíséretében. tipikus esete, amikor a hatalmat gyakorló akkor is erőből nyomja, amikor az szükségtelen, hát persze, mert gyenge, de erőszakos. szomorú és szánalmas dolog

kamarti 2013.03.19. 21:38:11

@windex: sztem nem csak gazdaságilag volt indokolatlan a váltás, hanem a társulat állapotát, potenciálját, teljesítményét tekintve is.

windex 2013.03.19. 22:26:59

@kamarti: értem, elfogadom. de belátom, hogy ez nem szempont, ha a politika váltani akar, ha másik igazgatót akar. a színház egyébként se üzlet, azaz leginkább nem mindig, legfeljebb csinálhatják üzleti alapon, de egy nemzeti nem ez a kategória, a presztízs más elbírálás alá esik, és mindig költséget jelent. ragaszkodásod inkább azt jelenti, hogy ismerve a jelenlegi kormányt, helyteleníted a dolgot - joggal - és ennek fogalmazod meg a kereteit. ettől - mármint a kormánytól - függetlenül egy ilyen lépés érthető és elfogadható lenne, akármilyen jó is egy színház üzletileg és művészileg. alföldi színházáért kár, nagyon sajnálom, persze, de ő majd folytatja máshol, így mi nem leszünk szegényebbek - de a nemzeti igen :-) bár még mindig sokkal jobb lesz, mint egy madách, józsefattila, vagy más szutyok. én sokkal inkább az eljárást kifogásolom, de azt nagyon :-) jóccakát

Buszex 2013.03.20. 00:05:43

Ja, öcsém, ANBLOKK.

Ha valaki ennyire hülye, miért reklámozza?

És kultúra szót ilyen helyesírás mellett inkább ne vedd a szádra, mert semmi közöd nincs hozzá.

És ezt politikai oldaltól függetlenül írom.

H_A 2013.03.20. 00:07:25

@Buszex: Ennyire hülyének nézel, hogy szerinted nem tudom hogy kell leírni? Igen, jellemző. Sebaj. Neked bőven elég ennyit érteni. Politikai oldaltól függetlenül.

Buszex 2013.03.20. 00:08:17

@Salemi boszorkány:
Nem a zenekar kapott, csak az énekes-basszusgitáros-(szövegíró?) Petrás János.
Aki kiváló zenész egyébként, jó zeneszerző is, még csak nem is buta gyerek, csak ideológiailag egy idióta.

Buszex 2013.03.20. 00:09:00

@autognomia:
Ennyire.
Ahogy egy csomó egyebet is hibásan írtál. Konkrétan pocsék a helyesírásod.

Buszex 2013.03.20. 00:13:30

@Salemi boszorkány:
Hát azért Alföldi is küldött el tehetséges embereket, és vett fel nem annyira tehetségeket, amikor odakerült.

De ez minden színigazgató-váltáskor így szokott lenni.
A legkedvesebb színészeit mindenki viszi magával, akiket meg valamiért nem szeret, azokat elküldi.
Szóval neki sem hánytorgatta fel senki, most sem kéne.
És Vidnyánszki igyekezett megtartani a színészek többségét (ha jól tudom, színészként Alföldit is, legalábbis valami olyasmit nyilatkozott, hogy látta színpadon, és szerinte Oscart érdemelne).
Aki magától elmegy, azzal nem tud mit csinálni.

H_A 2013.03.20. 00:15:33

@Buszex: Aktivitásodat elnézve téged ezért szalajtottak, hogy helyesírásra nevelj. Hőbörög csak kedvedre, és majd ha a példákat ide szépen felsorakoztatod, akkor tárgyalunk. Vagy ha a témáról érdemit tudsz mondani. Vagy tudod mit? Nem tárgyalunk. Az a legidegesítőbb neked, ha leszarlak. Amiket meg ideböfögsz, előzőleg jól gondold át, itt marad, törölni sincs kedvem, annyira toleráns vagyok a hülyeséggel szemben. Na csá!

windex 2013.03.20. 00:47:09

@Buszex: arra gondolsz, hogy amblokk-nak kellene lennie? miért is? nem a francia "en bloc" elmagyarosodott formáján vitázol? akkor miért kellene amblokk-nak lennie? pláne ilywen vehemenciával és lekezelő modorban :-) aminek mindig fennáll a veszélye, hogy aki nagyképűen javít, az nem tudja helyesen. és akkor a kérdés visszaszáll feltevőjére: ha valaki hülye, miétr reklámozza? és ebben nem az írásmód nem ismerete a hülyeség, hanem hogy ilyen kis égéseknek kiteszi magát :-)

Buszex 2013.03.20. 01:08:11

@windex:
Nem, en bloc, amint magadtól is rájöttél.
Nem is tudom, ez az amblokkot honnan vetted.

@autognomia:
Igen, az még jobb, ha valaki nemcsak tudatlan, de egy nagyképű barom is. :-)

Röhejes vagy.

De hozok pár példát:
nemzetierőforrás-miniszter
felsorolásban az és elé nem kell vessző (pl. Alföldi-Vidnyánszky és, Haneke és a többi)

tagmondatba viszont kell (hozták a hókotrókat, és filozófálás helyett cselekedtek)
Brochannak, kötőjel nélkül
művész énje, külön
zavaros fejű külön
konjunktúralovagok egybe

stb.

Ez nem az összes, csak szemelvény egy gyors átfutás alapján, nagyarcú idiótácskám.

Sötét korom 2013.03.20. 08:05:54

Remek poszt! Minden szavával egyetértek!

Sajnos, hogy a "Hazának most leáldozott".

kamarti 2013.03.20. 10:51:17

@Buszex: a "neki sem hánytorgatta fel senki" részt cáfolnám: egyrészt pontosan emlékszem, hogy a Blikk címoldalon fröcsögött, hogy 7, úristen, 7!!!! színésztől megválik (az már csak mellékszál, de jellemző, hogy ezek szerint elmenni, miatta, senki nem akart anno), másrészt mostanság maga VA fröcsögi, hogy az elmúlt öt évben tízegynéhány színész hagyta el a társulatot, az mé' nem baj.

windex 2013.03.20. 14:25:19

@Buszex: amblokk - hát, félművelték (?) ezzel is szeretnek villogni :-)

az "és"-es példa remek! :-)
süti beállítások módosítása