Mindenkinek a maga keresztje: Elie Wiesel inkább visszaadta

H_A Címkék: Jobbik Fidesz Kövér László Wass Albert Nyirő Elie Wiesel érdemrend nagykereszt2012.06.19. 19:35

Azt hiszem, szerencsésnek mondhatja magát az a nemzet, amelynek vannak olyan jeles személyiségei, akik időről időre eszébe juttatják: milyen is valójában ez a társadalom, és melyek azok a normák, amelyek a normalitás-deviancia kétpólusú rendszerének adott pontján, létét definiálni képesek.  Az a nemzet, amely egyébként hajlamos a szürke hétköznapok monotóniájának részeként értelmezni, következésképpen meg se hallani a büdöszsidózásra rímelő szélsőjobb füttyszavakat. Mindenek dacára szerencsés lehet az a nemzet, amelynek életében, nem mellesleg Kövér Lászlók, Szőcs Gézák vagy Vona Gáborok – történelmi perspektívában is – szánalmas és elítélendő közéleti szereplésének idején, Elie Wieselek is véleményt formálhatnak.  Függetlenül attól, hogy milyen nyelven beszélnek.

Egy olyan világban, amelyben a szellemi termék ellopása lassan normává, kötelező érvényű társadalmi elvárássá növi ki magát, ahol bukott politikusoknak szobrot állítanak, vagy köztereket neveznek el róluk, ahol háborús bűnösök giccsbe hajló, irodalminak titulált műveit kötelező tananyagként definiálják, ahol a jó magyar és rossz magyar címkék lassan a közbeszéd megszokott vonatkoztatási pontjai lesznek, egy magyar származású Nobel-díjas író úgy érzi, nem szeretne mindebben részt venni.

Erdélyi magyarként én büszke vagyok arra, hogy Elie Wiesel Máramarosszigeten született, és amellett, hogy megjárta a hadak útját, túlélte a Holokausztot – tetszik egyeseknek vagy sem - világszerte erkölcsi tekintélyként tisztelik. Nem ettől lesz magyar, mint ahogy román sem lesz, hiszen bármely nemzet is szeretné kisajátítani magának, - a gyengébbek kedvéért mondom - "csupán" egy világszerte elismert Béke-Nobel-díjas író. Ennyi. Akiről köztudott, hogy nem tartja magát magyarnak, de aki gyerekként rajongott a magyar kultúráráért. Aki teljesen mindegy, hogy franciául, angolul vagy héberül ír, az emberi jogok mindenki számára érthető univerzális nyelvén szólal meg. Ez az a nyelv, amelyet Kövér László vagy Szőcs Géza elég nehézkesen ért, és a szájról olvasás sem igazán működik esetükben.

Ez nem az a nyelv, amelyen jobbközép (szélsőjobb?) színpadokról érdemrendeket szokás kiosztani, vagy amelyen antiszemita és rasszista fröcsögések kíséretében címkézzük fel és meg azokat, akik nem  olyanok, mint mi vagyunk. A különböző fórumokon „jó magyar” szokás szerint dühödten vagdalkozó és rágalmazó zsidógyalázók és Elie Wiesel között nem elsősőrban a hatvannál több alkotásban ragadható meg a különbség.  A világszintű elismerés arról az öndefinícióról is szól, hogy elsősorban ember vagyok, és csak másodsorban vagyok magyar, zsidó, román, angol vagy francia.  (Az is mellékes, hogy Nyirő és Wass Albert-szerű másodrangú műveket olvasott-e egyáltalán.)

Tény, hogy egy olyan világban, ahol egy Radnóti Miklósról elnevezett művelődési házban Nyirő József-estet lehet tartani, az Elie Wiesel-féle figyelmeztető kiáltásokra nagyon nagy szükségünk van. Egy olyan Kárpát-medencében, ahol az anyaország a jónak tartott magyaroknak pénzt és erkölcsi támogatást nyújt a rossz magyarok egységének megbontása érdekében, ahol szavazatokért kilóra megveszik a határon túli magyar embereket, ott nem elég összevont szemöldökkel a messzi jövőt kémlelni, hogy majdcsak lesz valahogy.

Ha rendelkeznék a Magyar Köztársasági Érdemrend nagykeresztjével, most én is visszaadnám. Tekintettel arra, hogy nem érdemeltem ki ilyet, most nem tudok mit visszaadni. Azonban amit megtehetek, az az, hogy a magam módján, Elie Wieselhez hasonlóan én is megpróbálok figyelmeztetni. Arra, hogy a nemzeti-kereszténynek kikiáltott sűrű köd mögött a jelenlegi teljhatalmú magyar kormány olyan mentális és morális gátakat szakított át, amelyeknek újjáépítéséhez egy emberöltő is kevésnek fog bizonyulni. Mert nemzetben és hazában gondolkodni nem azt jelenti, hogy Horthy- és Szálasi-féle fasiszta ideológusok előtt tisztelegni kell, hogy népírtó figurákat rehabilitálva tisztára akarjuk mosni nem éppen makulátlan magyar történelmünket.

Elie Wiesel lemond egy rangos állami kitüntetésről. Ez egy pillanatkép egy diagnózis-fotó Magyarország mai állapotairól, egyben jelzés a határon túlra is. A többi mellett Elie Wiesel tiltakozik az ellen, hogy Wass Albert művei - a nemzeti alaptanterv részeként - kötelező tananyaggá váljanak. Pontosan azért, mert tudja mire megy ki a Fidesz-féle szociopata, elvtelen politikai kalandorok terve. A gyűlölködés legnagyobb gátja éppen az oktatás lehet, ezért kell kisajátítani, átalakítani. Ily módon nem csupán a jelenben vihető véghez a hőn áhított, agymosó mentális-szellemi rombolás, hanem a jövő nemzedékek megmérgezése is lehetséges: a Fidesz-Jobbik cinkos kacsintásának árnyékában. Mert ugye fogy a Fidesz hátország, pótolni kell a szélsőjobbal: restauráljuk a Horthy-érát, Nyirőt, Szálasi ideológusát kiáltsuk ki hazafinak, és temessük újra a Magyar Országgyűlés elnökének apai vigyázó tekintete kíséretében, vagy ne, de mindenképpen méltassuk sokadrangú politikai és írói munkásságát, amit jól megfontoltan válasszunk szét egy mesterien megkomponált verbális gyöngyszemmel.  Mi a fene, Hitler is festegetett, mi bajunk lehet?

Komolyra fordítva, összegezve:  a nemzeti együttműködés rendszerében Elie Wiesel hangja lényegében egy gyászos mérföldkő. Ha ezt a hangot képtelenek leszünk meghallani, azt hiszem Magyarország elszigetelődéséhez, a jóérzés és erkölcsi tartás, valamint a demokrácia felszámolásához a magunk módján mi is hozzájárulunk. Nagyszerű lépésnek tartom pont ezért, hogy Wiesel visszaküldte kitüntetését: talán még van remény az ébredező szélsőségesek megfékezésére, főleg ha a világ humanista, demokratikus közvéleménye is fontosnak tartja majd hozzászólni a kérdéshez.

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr744598908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

folker 2012.06.22. 21:55:37

Elie Wiesel mint "erkölcsi tekintély"?

Az, hogy Wiesel Nobel-Békedíjas lett és mindenhol elismert tekintély, akitől minden “fellépésén” megnyílnak a könnycsatornák nagyobb szégyen az USA-ra és Európára nézve mint ránk, akik nem hatódunk meg jelenlegi performanszától.

Miért is?

Nos, nem hangoztatják azt az apró körülményt, hogy Elie Wiesel támogatója volt az Irgun nevű szektának, amelynek köszönhetően 1948 elején a zsidó erőszak a tetőfokára hágott:
“Az Irgun terroristái már lassan senkire nem voltak tekintettel, s a nyílt utcán lövöldöztek az arabokra. Egy Irgun különítmény márciusban megrohanta az arab Deír-Jaszín falucskát, ahol 294 nőt és gyereket gyilkoltak meg.”

Ennyit talán minimum érdemes tudni Wieselről és a Nobel Békedíjról – amit megkapott az említett mészárlás “atyja”, a Wiesel által több művében méltatott Menachem Begin is!
Kíváncsi lennék hányan olvasták Wiesel műveit és politikai állásfoglalásait azok közül akik "erkölcsi tekintélyként" néznek fel rá?

Ettől függetlenül soha nem fogom elítélni azokat akik bármilyen okból a kegyeletüket szeretnék majd leróni halála után. Nyilván megértem majd, ha a tisztelet az írónak szól de politikai nézetei ellenére azt sem kívánnám, hogy ne teljesüljön a végakarata.

Nos, ez a különbség egy egyszerű, nemzeti érzelmű magyar fickó (manapság nácinak szokás hívni és illik élesen elhatárolódni tőle mondjon bármit is) és egy elismert zsidó értelmiségi közt.

H_A 2012.06.22. 22:33:44

@folker: Értékelem ama nemes fáradozását, hogy e hozzászólás kedvéért regisztrált a blog.hu-n. Legalább ennyire értékelem tartalmas kommentárját. Ettől nem teljesen függetlenül úgy vélem, még egy kicsit dokumentálódnia kellene, hátha rájön, hogy Elie Wieselt az Irgunnal azonosítani...hogy is mondjam, bárgyúság. Ha referenciákra van szüksége a megbizonyosodás érdekében, forsuljon hozzám bizalommal.

Tudom, hogy a Béke Nobel-díj abszolúte semmit nem jelent, és tulajdonképpen mindenféle jöttmenteknek odaítélik, akárcsak a doktori címet.
Az erkölcsi tekintélyeken innen és túl pedig szíve joga az egyszerű, nemzeti érzelmű magyar fickókat - akik teljesen elhanyagolható módon egyébként - nyíltan nyilas eszméket vallottak, nemzeti ereklyékként imádni.
Az USA szégyene miatt én annyira nem aggódom, Magyarország Európában és világviszonylatban tapasztalható elszigetelődése miatt az ön helyében azonban picit aggódnék. Pont az olyan egyszerű, nemzeti érzelmű magyar fickók tehetnek róla, akikről beszél.

folker 2012.06.23. 00:14:19

Köszönöm, de nem tulajdonítottam ennek a cikknek akkora jelentőséget, hogy pusztán ez miatt regisztráljak. :)
Érdekel a barikád túloldala, annál is inkább mert szeretem felülről figyelni az eseményeket és úgy meghozni az álláspontomat. Tehát ha nem haragszik elolvasnám a többi írást és megígérem, azon leszek, hogy ne zavarjak többet. A válaszából kiderült számomra, hogy Ön sem gondolkodik rugalmasabban mint a megvetett szentkoronafétises keresztényi módon gyűlölködő ellenfél.
Szóval, referenciák arra, hogy valaki nem támogat valakit? Érdekes, örülnék ha megosztaná velem mivel cáfolná Wiesel rajongását véreskezűdenemszámítmertszinténnemzetközitekintélyű Begin felé.

És igen, elismerem, hogy simán alulmaradhatunk a nemzetközi nyafogó zsidó manipulátorok által. Mert ők legalább annyira aljasak mint az amit támadnak és amit minden jóérzésű ember szégyell hazánkban. Még én is, egyszerű nemzeti nyilas honpolgár.

De azt hiszem felesleges lenne itt felvázolni azokat az okokat melyek idáig vezettek. Hiszen megtörtént a rendszerváltás, Magyarország a demokratikus európai államokhoz kezdett felzárkózni mélypogány nyomorából (mindenesetre ígéretesnek tűnt) és most hirtelen előbukkant a tudatalattiból valami sötét és gonosz...
Mert ugye eddig semmi kivetnivalót nem talált az USA és Európa vezető értelmisége. De most nem hallgathat senki aki legény a talpán, elő a megbotránkozó pofikákkal!
Vesztettünk valóban. Tetszettünk volna forradalmat csinálni, akkor nem nyilasok lennénk mint ma, hanem ünnepelt rendszerváltó európai nemzet teli börtönökkel. Ez van.

folker 2012.06.23. 00:40:37

Itt pedig valószínűleg félreértettem valamit:

"How and why did Francois suddenly decide to join the struggle for an independent Jewish state? Had he, too knocked on the Jewish Agency’s door on the Avenue de Wagram? Though he joined the Lehi, and I belonged to the Irgun, our friendship was unaffected. In any case, each of us kept his activities to himself. We both agreed that the less we knew about each other, the better.6 No one asked questions at the synagogue I attended on the Rue Pave`e. To them I was a student like any other. If only they knew."
Elie Wiesel: Memoirs / All Rivers Run to the Sea

H_A 2012.06.23. 07:52:42

@folker: Akkor vegyük szépen sorban:)
A tegnap estivel ellentétben azt már sokkal kevésbé értékelem, amikor valaki csúsztat (ne nevezzük hazugságnak)és bármennyire is jelentéktelen eme írás, fantasztikus, hogy emiatt regisztrált, de ebbe most ne menjünk bele. Sokkal parttalanabb vita is folyik itt. Én valóban nem tartozom a paranoiás alapon működő, nemzetféltő igazi magyarok közé. Pont ezért nekem nem szükséges Elie Wiesel és egyetlen ön által gyűlölt zsidó védelmére se kelnem. Viszont, ami annál sokkal fontosabb, hogy 1947 és 1949 között Elie Wiesel az Irgun faliújságába fordított éppen héberről jiddisre, az szerintem az üldözési mánia, amelyet Magyarország mai kormánya az erre kapható polgárokba belesújkolt. Hogy összeesküvés, hogy a zsidók, hogy szegény Magyarország...nos ez az, amitől sugárban okádni lehet: mert hamis, mert manipulatív, mert Trianont már nagyon időszerű volna kiheverni. És igen, a zsidók valamit mindenképpen jobban csinálnak, mint a rögmagyarok. Ezért valóban gyűlölni kell őket. Értem én, de fel nem foghatom. Kellemes olvasást kívánok!

folker 2012.06.23. 13:33:30

Csúsztatásból Ön is ötös. Gratulálok! :)

H_A 2012.06.23. 18:32:58

@folker: Köszönöm!:) Lehet menni rögmagyarkodni, és megsértődni máshova. Ahol együtt siránkozhat erre berendezkedett frusztrált lelkű emberekkel a zsidó világhatalom manipulációján!:) Kellemes és tartalmas időtöltést ehhez!

folker 2012.06.23. 20:05:40

Önnek komoly gondjai vannak. Ön sértődött meg, nem én.

De azt határozottan kérném, hogy ne adjon a számba olyat amit nem mondtam. Nem gyűlölök senkit (Wieselt sem), nem vagyok összeesküvés elmélet fan. Én nem írtam ilyeneket, ezeket Ön állította. Ne játszadozzon a nevemben!

Mitől is különb Ön a "rögmagyaroktól"? Ugyanolyan vak mint azok. Föl sem fogja mit írtam, összevissza vagdalkozik és rágalmaz valamint annak biztos tudatában él hogy mivel kritizáltam így nem lehetek más mint hülye zsidófóbiás ősmagyarnáci.

"Én valóban nem tartozom a paranoiás alapon működő, nemzetféltő igazi magyarok közé."

Nem, csak a paranoiás alapon működő liberálisok közé.
Gondolkodni nem, csupán ping-pongozni tud, mint a magyar megélhetési értelmiség színe java. Ha nem jobb, akkor bal, ha szembe jön, akkor nem lehet más mint az ellenség.

További jó homokozgatást és játékkatonázást kívánok!
Őszintén sajnálom, hogy nem tudtunk beszélgetni. De ez van, Magyarországon csak barikádok vannak és ezeket nem csak a jobbosok ásták.
Itt mindenki védállásból vaktában tüzel.

H_A 2012.06.23. 23:10:10

@folker: Tisztelt és nyájas olvasó! Ön egy jelentéktelen blogot olvas. Amelynek kedvéért viszont azzal fárasztotta magát, hogy regisztráljon, és egy napja itt tölti értékes idejét. Ennek őszintén örülök, még akkor is, ha távol esem az ön által nehezményezett vagdalkozástól és rágalmazástól. Pusztán annyit bátorkodtam megjegyezni, hogy mivel a közöttünk lévő árok áthidatalhatatlan, a vita pedig parttalan, legyen oly kedves máshol kiélni ilyen irányú frusztrációit. Az a nagy igazság, hogy a jellemzést saját magáról ön adta, nem én minősítgettem: tetszettek volna forradalmat csinálni, akkor nem nyilasok lennénk, ugyebár. Nevetségessé még miattam se tegye magát, kérem: egy ilyen kis jelentőségű iromány fölött ennyit méltatlankodni....:) De tudja mit? Önnek is elmondom, mint mindenkinek, aki magából indul ki: sokkal nagyobb baj az ön lelki nyugalma szempontjából az az ember, aki nem pénzért ír, és nem "megélhetési értelmiségi". A lövészárkokat azt hiszem nem a magamfajták ásták, hanem azok, akik alapból zsidóznak. Ne haragudjon, nem tudok mit kezdeni ezzel. A jobbosok pedig természetesen nem ástak barikádokat, én kérek elnézést:)))

folker 2012.06.23. 23:43:16

Elismerem, ezt tényleg benéztem. De mindig tanul az ember (ha akar). Blogot nem az ír aki beszélgetésre képes, hanem az aki a maga igazát szeretné csupán megosztani. Ez egy ilyen műfaj én voltam a naiv.

A blogbejegyzés valóban feledhető, csekélyke benne a máshol még nem hallott, olvasott új gondolat vagy összefüggés. Megért volna egy bővebb írást is, de ezzel együtt én is hasonlóan ítélem meg a helyzetet és a történteket. Örömmel olvastam.

A "válaszait" és az abban szereplő engem illető jelzőket már kevésbé de ezt megtárgyaltuk.

Maradok tisztelettel
...az olvasásnál
és én kérek elnézést. :)

H_A 2012.06.23. 23:48:56

@folker: Mártírok, hősök kora régen lejárt, ne feledje. Szabadkozása nincs összhangban a korábbi eszmefuttatással, és ez jó. Ezért meghagyom a hitében, és abban, hogy valóban lehetetlen a párbeszéd. Ettől függetlenül tényleg élmény, hogy a jelentéktelenség okán is ennyi időt és energiát ráfordít:) Engedje meg, hogy ebből valami teljesen más következtetést levonjak, mint amit fentebb leírt:)

folker 2012.06.24. 00:01:30

Végül is Ön a házigazda, hát kinek legyen igaza, nem? :)))

Közben olvasgattam a többi bejegyzést is, nem csak ezzel foglalkoztam és az emlegetett kitüntetett figyelem oka pedig csupán az volt, hogy a válaszairól értesítést kaptam az emailcímemre amit viszonylag sűrűn nézek munkám folytán és igen, reménykedtem a párbeszédben. Mondtam, hogy naiv vagyok. De úgy sejtem a fenti magyarázatom is a megismert jóindulatának köszönhetően magyarázkodásnak tűnik majd az Ön szemében és újabb bizonyítéka lesz szánalmasságomnak.

Jobb is a házigazdára ráhagyni a maga igazát. Otthon mindenki úr! :)

H_A 2012.06.24. 00:19:30

@folker: Ezt nem fogom megérteni soha. Miért kellene valakinek igaza legyen? Az igazság hogyan lehetne egyetlen és egyetemes? Sehogy:) Önnek igaza van, mert amit mond, arról meg van győződve. Hasonlóképpen nekem is van egy véleményem. És bár nagy valószínűséggel nem mostanában fogunk egyetérteni (erre mondtam, hogy a vita parttalan), tiszteletben tartom amit gondol, és csupáncsak ennyit várok öntől is. Bármennyire is hihetetlen, én nem gondolkodom lövészárkokban. Pontosabban: a lövészárkokban nem én gondolkodom.

folker 2012.06.24. 00:50:48

Igen, de nem tényekről (még csak történésekről sem) vitatkozunk, nem is a blogbejegyzésének témájáról (pedig milyen jó lenne) hanem folyamatosan Önnek van igaza abban, hogy én milyen vagyok, ilyen-olyan náci, rögmagyar, zsidógyűlölő, összeseküvéselmélet hívő és sorolhatnám. A válaszai kizárólag ezt és ennek bizonygatását tartalmazták. Még szép ha reagálok, még szép ha ebben az esetben nem fogadom el az Ön "véleményét" de még ez is szánalmas az Ön szemében. Ez a hihetetlen és ezt pedig én nem értem.

Én nem ástam lövészárkot, csupán megjegyeztem valamit a blogbejegyzésére amire Ön válaszul engem kezdett el lövöldözni kétségtelenül szellemes "rögmagyar" és "náci" nyilacskákkal de egyben szánalmas rövidlátással is. Hahó, nálam nincs fegyver, ne lődözzön már! :)))

Jó, nem beszéltem valami szépen Wiesel úrról, talán még szidalmaztam is és valóban megemlítettem a származását, de nem kell rögtön horogkeresztet látni mindenhol. Ha ez borította ki a bilit kétszer említettem meg:
1. "zsidó erőszak" Az említett mészárlást talán nevezhetem így, nem? De jó, legyen izraeli túlkapás, ez píszíbb. :)
2. "zsidó nyafogás" Ezzel lehet, hogy túllőttem a célon, de az tény, hogy zsidó értelmiségiek idehaza és külföldön szintén túllőttek a célon. Nem ennyire mint én.
3. És igen, szorosan véve egyiknek sincs semmi köze az írásának témájához, tehát igen rá lehet fogni, hogy öncélúan "zsidóztam". Ezért bocs, de a második már csak reakció volt. :)

De gondolom az első bekezdésen kívül a többinek már nincs jelentősége, hacsak nem bizonyítottam be vele ismét az ellenkezőjét annak amit írtam... :)

H_A 2012.06.24. 10:37:34

@folker: Tudomásul vettem, elfogadom, elmerengek rajta. Lövöldözni nem áll szándékomban továbbra sem :) Akkor is azt gondolom, hogy Wieselt az Irgunnal és Nyirőt a nyilas eszmékkel AZONOSITANI, egyáltalán nem egy és ugyanaz. És hogy nem Schmitt Pál vagy éppen Gyurcsány Ferenc kaliberű emberről beszélünk, bármennyire is nem tetszik ez önnek. És harmadrészt az egész Európa, sőt már az USA is ellenünk összefogott és minket bombáz a hülyeségeivel - elméletekkel még nem ment soha a világ elébb. (Mondjuk könyvek által se nagyon, de legyen ez a Vörösmarty baja) A szánalmas rövidlátó lehet, hogy én vagyok, azonban a tudatosan irányított szegregálódás arra a Magyarországra nézve szomorú, amelynek az EU-n kívül, ismét csak tetszik, avagy nem, nincsen élete. A buta, primitív diktatúra meghonosítása ássa a lövészárkokat, nem én, ne vicceskedjünk:)

folker 2012.06.24. 16:30:06

Ez már korrektebb kritika. :)
El is fogadom, hogy talán nem azonos a két személy, Wiesel és Nyírő kötődése a szélsőségekhez, de egy dologban hasznos volt ez a cirkusz, előveszem mindkettejük munkásságát (mondjuk Nyírő irodalmi munkáit kevésbé) és tisztázom magamban is a kérdést. Addig nem vádaskodom tovább. Kitűzöm a fehér zászlót! :)
Hogy miért maradt meg a kétely? Továbbra sem tudom elhinni Wiesel "érinthetetlenségét" erkölcsi szempontból hiszen (tudom ez az USA-t de még Európát sem zavarja különösképpen) ugyan visszaadta a kitüntetést a fasiszta ideológiával való kacérkodásra hivatkozva, de simán elfogadta azt a volt diktatúra örököseitől. :)

Egyetértünk az EU ellenesség értelmetlenségében is.
Azt hiszem ha nem is teljesen, de hasonló a cipellő mint annak idején a Monarchia kérdésében. Igaza volt Metternichnek amikor azt írta, hogy a szeparatizmus egyenlő az öngyilkossággal Magyarország számára, hisz sem kulturális, sem gazdasági tekintetben nem üti meg az elvárható szintet. Valamint ezzel kitenné magát a kiszolgáltatottságnak (megszállásnak) amit lehetővé tesz a szélsőséges politikai szétesettség is.
Ezt el lehet fogadni, még akkor is ha nem sok jót köszönhetünk sógoréknak.
Persze ezért a véleményért általában meg is kapom a magamét azoktól akik mindenek felett a nemzet érdekeit nézik... :)

H_A 2012.06.24. 21:55:51

@folker: :) Örülök, hogy megbeszéltük. Itt is fehér a zászló!:)

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 10:04:48

"...ahol háborús bűnösök giccsbe hajló, irodalminak titulált műveit kötelező tananyagként definiálják..."

Vö.: "Ettől nem teljesen függetlenül úgy vélem, még egy kicsit dokumentálódnia kellene, hátha rájön..."

De persze nem várható el, hogy a bloggazda megértse.

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 10:15:06

Amúgy bocs', hogy ilyen régi beíráshoz szólok hozzá, de ezek a beírások olyan szépen hozzák a klisés és semmitmondó álliberális szövegelést, hogy öröm őket olvasni.

Elképzelem, milyen sokk is érhetné az ilyen szöveget majmolókat, ha egyszer tájékozódnának is.

H_A 2013.02.04. 10:35:31

@pocaklakó minimanó: Akkor ideje volna már valami igazán eredeti, jobboldali, nemzeti gondolatokat rátenni arra a bizonyos asztalra. Amelyekben nem lehet kivetnivalót találni. Az ízekre szedett mondatokon való lesajnáló csámcsogás még nem hitelesíti az álláspontodat. Távol áll tőle.

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 20:02:20

@autognomia:

"Akkor ideje volna már valami igazán eredeti, jobboldali, nemzeti gondolatokat rátenni arra a bizonyos asztalra."

Úgy érzem, hogy mivel teleírod különféle klisékkel a posztjaidat, igazán az utolsók között vagy, akik bármiféle eredetiséget számonkérhetnek másoktól. :)

"Az ízekre szedett mondatokon való lesajnáló csámcsogás még nem hitelesíti az álláspontodat."

Nem a saját álláspontomat hitelesíti, hanem az álláspontodat diszkreditálja. Azzal nem vagánykodhatsz igazából, ha hányaveti módon idekaparod a lepukkant álliberális kliséket. Ezek már évek óta az uncsi kategóriába tartoznak. Csodálkozom is, hogy még találunk értelmesnek tűnő embereket, akik fogékonyak az ekkora ostobaságokra.

H_A 2013.02.04. 20:15:15

@pocaklakó minimanó: Tökéletes önjellemzés. Gratula. Végképp nem értem minek vergődsz itt hónapok óta? Félő, hogy te sem tudod. Le kellene szállni a magas lóról. Vagy elpárologni. Kösz.

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 20:19:44

@autognomia:

No, mi van? Nem tetszik, ha mások nem értenek egyet a "magvas" meglátásaiddal? És ahhoz meg nem érzed magadat elégnek, hogy megvédd az állításaidat?

Jó és kényelmes dolog a cenzúra. Nem serkenti ugyan a gondolkodást, de legalább ringatja a hamis illúziók bölcsőjét.

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 20:20:51

@autognomia:

"Végképp nem értem minek vergődsz itt hónapok óta?"

Miért lenne vergődés az, ha idejövök és szétszedem a klisés szövegedet? Engem szórakoztat, téged meg zavar. Pedig írhatnál eredetiséget tükröző mondatokat is, de valahogy nem tűnik úgy, hogy kedved lenne hozzá.

H_A 2013.02.04. 20:28:27

@pocaklakó minimanó: Szórakoztat? Miért, tán perverz vagy? Vagy inkább bemesélsz magadnak dolgokat, amiket aztán velem próbálsz elhitetni? Bárhogyan is legyen, szerencsére nem te vagy az írás minőségének mércéje. Sem ez én, sem a más írásainak. Csúsztatsz és erőlteted a kis dobozkáidat. Gyengébb pillanataimban valóban idegesítenek a visszatérő motívumaid, de pechedre nem hagyom abba az írást. Úgyhogy perverzkedj csak tovább. Nem mintha jól állna.

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 20:29:15

Tulajdonképpen csak azt nem értem igazából, hogy te - akiből kinézhető, hogy képes lenne értelmes, élvezhető és logikailag összeszedett szövegeket írni - miért nem veszed a fáradságot és írsz értelmeseket? Minek kell ez a sok klisés szöveg, amelyről az ember azt hiszi, hogy valami neTTkommandós rózsamisivel cseveg?

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 20:30:06

@autognomia:

"Bárhogyan is legyen, szerencsére nem te vagy az írás minőségének mércéje."

Nem is vállalnám, hogy klisés szövegeknek a mércéje legyek. Azokat ugyanis nem lehet igazából minősíteni.

H_A 2013.02.04. 20:30:40

@pocaklakó minimanó: Kinézhető? Ugyanbiza miről beszélsz?

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 20:31:11

@autognomia:

"Gyengébb pillanataimban valóban idegesítenek a visszatérő motívumaid, de pechedre nem hagyom abba az írást."

Nem is kérnélek rá. A grafománia néha hasznos is lehet. Én rendkívül sokat tanulok az ideontott klisés szövegek olvasásából is.

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 20:32:16

@autognomia:

Miről beszélek? Arról, hogy képesnek látlak önálló és kiforrott véleményed megírására és ennek fényében kifejezetten különös, hogy helyette kliséhalmazokkal próbálsz operálni.

Mutassam őket?

H_A 2013.02.04. 20:36:48

@pocaklakó minimanó: A kérdésem az, hogy minek csaptál fel? Minek hívják ezt, amit most itt csinálsz? A nyomorult lelkek üdvözítője, vagy mi vagy pontosabban? Az egyetemes igazság és értelem birtokosa? Vagy hogyan értelmezzem ezt az önjelölt jó útra térítést, amire velem kapcsolatban vállalkoztál?

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 20:47:34

@autognomia:

"Minek hívják ezt, amit most itt csinálsz?"

Hibajavítás. Ismeretterjesztés. Effélék.

Állítólag vannak rá fogékonyak, akik beismerik maguknak, hogy úgy írnak, hogy nem olvasnak.

Aztán változtatnak.

És persze vannak kevésbé fogékonyak.

H_A 2013.02.04. 20:56:27

@pocaklakó minimanó: Azt jelenti, amit leírtál, hogy van a "helyes, értelmes, hibáktól mentes" szemlélet, amit te képviselsz, és nekem olyan módon kellene változtatnom, hogy megfeleljek ennek? Mert akkor leszek eredeti, ha azt gondolom, amit te.....

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 21:09:52

@autognomia:

Nem azt jelenti. Azt jelenti, hogy van kliséktől hemzsegő szemlélet, amely az olvasottság/tájékozottság hiányáról, továbbá az önálló gondolkodásra való restségről szól és ezeket én észreveszem. És szólok.

Csak ennyi. Nem kell megfelelned neki, viszont eléggé elszomorító, hogy meg sem próbálod megérteni, mikor és hol vagy klisés.

Csak egy példa erre a klisére: "...ahol háborús bűnösök giccsbe hajló, irodalminak titulált műveit kötelező tananyagként definiálják..."

a) Háborús bűnösként - bizonyítékok hiányában - csak a román nacionalisták és sameszaik, az itthoni álliberálisok tartják számon az illetőt.
b) A "giccsbe hajló" és "irodalminak titulált" szóösszetételek legaktívabb hangoztatói azok, akik nem nagyon olvasták a műveket, de arról véleményüket a liberális közeg fórumain jó mélyen magukba szívták. Ez nagyon egyszerűen leellenőrizhető: nem támasztják alá a véleményüket indokkal, csak kinyilatkoztatnak és amennyiben indokokat kérnek a véleményük megalapozottságáról, akkor vagy nem vállalják fel azok megadását (lévén, hogy nem olvasták a műveket vagy nem elég okosak ahhoz, hogy rámutassanak az indokaik megalapozottságára) vagy pedig azzal a semmitmondó szöveggel igyekeznek elejét venni a leégésnek, hogy nagyképűen közlik, hogy "ugyan, ezt mindenki tudja, aki egy kicsit konyít a művészetekhez."
c) Folytassam? Csak ebben az egy rövid szövegedben egy rakás klisét zsúfoltál össze és nem látni annak jelét, hogy értenéd is.

H_A 2013.02.04. 21:37:30

@pocaklakó minimanó: A beképzelt stílusod, ahogyan mindenkit (másokat is) kioktatsz valahogy tőlem stílusidegen. És bár jó előre kategorizáltál, és a máshol megszokott szövegeidet nyomattad első perctől,itt nem működik annyira. Hadd legyen jogom a Wass Albert-féle téglaporos véres magyar szemléletet nagyon távol érezni magamtól. Nem kell ehhez román nacionalistának lenni, remélem a hatalmas műveltségnek álcázott,ám bizonyos kérdésekben megnyilvánuló korlátoltságod ellenére is belátod. És igen, bevallom, nekem kínos, hogy Tamási Áron helyett Nyirő, Illyés vagy Márai helyett Wass Albert(ahogy Parti Nagy mondaná) Tehát bármit, amit leírok, azt érvekkel alá tudom támasztani. Feltéve, ha az illetékes, szolgálatos nehezményező nem valahonnan fentről akar kioktatni.
Mint ahogy - kicsit más, de hasonló értelemben - a középszerűségen sem lehet felülemelkedni pusztán azzal, hogy az ember lenézi azt.

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 22:19:24

@autognomia:

"A beképzelt stílusod, ahogyan mindenkit (másokat is) kioktatsz valahogy tőlem stílusidegen."

Dehogy az. A klisétologatás nem más, mint nagyképű kioktatás, amely - mint az jól látszik is - nem tűri az ellenvéleményt, és úgy van meggyőződve a saját igazáról, hogy kinyilvánítja, hogy igaza van, osztjónapot. :)

"Hadd legyen jogom a Wass Albert-féle téglaporos véres magyar szemléletet nagyon távol érezni magamtól."

Mindenhez jogod van. Hadd legyen nekem is jogom megkérdőjelezni a témát illetően az ismereteidet. Látod, itt is csak egy kliséhalmazt nyomtál, miközben az sikkadt el csupán benne, hogy miért is olyan "véres magyar" a szemlélet, amilyennek leírod. Magyarázat pedig nincs. Ismét nincs. Erről írtam feljebb. :)

"Nem kell ehhez román nacionalistának lenni, remélem a hatalmas műveltségnek álcázott,ám bizonyos kérdésekben megnyilvánuló korlátoltságod ellenére is belátod."

Persze, hogy nem kell román nacionalistának lenni ehhez. Azért is említettem feljebb, a román nacionalistákkal egy mondatban a sameszaikat, a magyar álliberálisokat. Gondolom, csak átfutottál felette, de nem értetted.

"Tehát bármit, amit leírok, azt érvekkel alá tudom támasztani."

Jó, tedd azt. De eddig nem támasztottál alá semmit, csak kinyilatkoztattál. Még azt sem támasztottad alá, amit a korábbi beírásomban tőled - példaként - idéztem. Ehelyett ismét idenyomtál egy "véres magyar szemlélet"-et, amelyet illetően szintén nincs magyarázat. És nem is lesz vélhetőleg. Ugyanúgy nincs rá, mint erre: "...háborús bűnösök giccsbe hajló, irodalminak titulált műveit..." Nincs magyarázat a háborús bűnösségre (kivéve a román nacionalisták és sameszaik, a magyar álliberálisok megmondásait), nincs magyarázat a giccsbe való hajlásra és az irodalmiság hiányára sem. Kinyilatkoztattad, osztjónapot. Eléggé soványka ez, nem gondolod?

Szerintem nem is nagyon olvastál tőle. Bár szerintem Tamásitól, Illyéstől és Máraitól sem.

Ugye említettem már Pierre Bayard könyvét? :)

OminózusZsé 2013.02.04. 22:29:47

@pocaklakó minimanó: na ez ám az általánosító, nagyképű, és tájékozatlan kinyilatkoztatás:)

OminózusZsé 2013.02.04. 22:35:42

@pocaklakó minimanó: ne személyeskedj, inkább nyíltan kérj randit:D

OminózusZsé 2013.02.04. 22:47:08

"Mindenhez jogod van. Hadd legyen nekem is jogom megkérdőjelezni a témát illetően az ismereteidet."

"Szerintem nem is nagyon olvastál tőle. Bár szerintem Tamásitól, Illyéstől és Máraitól sem."

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 22:50:59

"Some things are believed because they are demonstrably true, but so many are believed simply because they have been asserted repeatedly."

Vö.

a) „…ahol háborús bűnösök giccsbe hajló, irodalminak titulált műveit kötelező tananyagként definiálják.”

b) „Az is mellékes, hogy Nyirő és Wass Albert-szerű másodrangú műveket olvasott-e egyáltalán.”

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 22:53:07

@OminózusZsé:

Ja. Az. Nagyképű. Bár szerintem korántsem olyan nagyképű, mint ezek...

a) „…ahol háborús bűnösök giccsbe hajló, irodalminak titulált műveit kötelező tananyagként definiálják.”

b) „Az is mellékes, hogy Nyirő és Wass Albert-szerű másodrangú műveket olvasott-e egyáltalán.”

Magyarázat? Indoklás? Ugyan kérem! Efféle úri huncutsággal nem foglalkozhat mindig az ember. Dixi, osztjónapot.

Egyértelmű, hogy meg lehet kérdőjelezni az ismereteket. Az is egyértelmű, hogy ilyen nagyképűséggel szemben csak másik nagyképűség állhat csak. :)

OminózusZsé 2013.02.04. 22:55:19

az irodalmi érték szubjektív. Ha magamból indulok ki - mint bármelyikünk, minden mondata mögött tapasztalat van, tán azért, mert WA-ról és NYJ-ről én is ezt gondolom

H_A 2013.02.04. 23:00:07

@pocaklakó minimanó: Persze, hogy nem olvastam. Sötét vagyok és primitív.:) Mert pocaklakó minimanó szerint a világ. Pontosan és tökéletesen annyira nyilatkoztattam ki, mint amennyire te. Az, hogy az ízlésed mennyire van elferdülve, és mire csorgatod a nyálad, az engem totál hidegen hagy. (ez a te értelmezésed szerinti megközelítése a világnak és a másként gondolkodóknak) Ha Wass Albert, akkor Wass Albert. Az, hogy szerinted én mit olvastam és mit nem, az megint mellékes kis világom szempontjából. Wass Albertben az az igazán visszataszító (kétlem, hogy tudod, ha Pierre Bayarddal vagánykodsz) hogy természetes életérzésként adja át a romángyűlöletet. Hogy elolvasod a Kard és kaszát, és úgy teszed le a könyvet, hogy gyűlölnöd kell a románokat. Ezeket az ínyencségeket meghagynám neked és a hozzád hasonlóknak. Még az is lehet nem megfelelő életkorban olvastam, majd ha szükségesnek érzem, visszatérek rá. Nem tudom, neked mennyi fogalmad van Márairól vagy Tamásiról, nem is fog soha kiderülni, mint ahogy az sem, hogy én miken nőttem fel. Betettél a dobozba, jó helyen vagyok ott. Vélhetőleg megtalálod a lelki békédet anélkül is, hogy perverz elfoglaltságokat keresnél magadnak. :)
Szerintem meg olvass például Parti Nagy Lajost, hátha fényt gyújt a sötétben. Úgy érzem, ráférne erre az elitista, okoskodó, mindenhez értő, mindent és mindenkit lesajnáló világszemléletedre. Már csak azért is, mert azok a reflexek és görcsök, amikkel élsz, aligha fogják eloszlatni a ködöt arról, ami történik körülötted. Nem vagy te Selmeczi Gabriella, hogy mindenről az elmúlt nyócév jusson eszedbe.
Nos, egy élmény volt ez a parttalan vita, jó éjt!

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 23:04:02

@OminózusZsé:

"...az irodalmi érték szubjektív."

a) Egy darabig igen.
b) "...én is ezt gondolom." Amivel nincs is semmi gond. A gond csupán azzal van, hogy ugyanígy nyilatkozhatnak (és teszik is) esetleg azokról a szerzőkről, akiket illetően meg vagy arról győződve, hogy ők aztán a tótumfaktumok.
c) És akkor felmerül a kérdés: ha tényleg a szubjektivitás a mérce, akkor miért probléma, hogy most más rezsimben más a divat, mint korábbi rezsimekben? Hiszen az akkori lista sem volt más, mint szubjektív lista.
d) Ha pedig azt mondod, hogy bizonyos listák mögött van objektívebb tartalom is, akkor a szubjektivitás egyfelől bukik, másfelől viszont indoklási kényszer van a saját szubjektív dolgok megvédését illetően.

Nézzünk egy extrém példát?

A bloggazda másik 8szintén kliséhalmazos) blogjából egy név: Elfriede Jelinek.

Megkapta a nóbeldílyat, sokan ájuldoznak a minőségi művei olvastán, míg mások ekézik, mert primitív. Kinek hihetünk? És miért? És milyen érvek alapján? És ki legitimálja őket?

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 23:10:45

@autognomia:

"Wass Albertben az az igazán visszataszító (kétlem, hogy tudod, ha Pierre Bayarddal vagánykodsz) hogy természetes életérzésként adja át a romángyűlöletet. Hogy elolvasod a Kard és kaszát, és úgy teszed le a könyvet, hogy gyűlölnöd kell a románokat."

Mármint úgy véled, hogy szerinted másban is azt az érzést kell(ene) kiváltania a műnek, amit benned kiváltott? Fura. Mesélj Miklós grófról picikét. Mely részek azok, amelyek olthatatlan romángyűlöletet árasztanak? És miért? És hogy árasztják? ha olvastad, nem elégedhetsz meg azzal, hogy nagy általánosításokkal operálsz: tessék konkrétumokat írni.

"Nem tudom, neked mennyi fogalmad van Márairól vagy Tamásiról, nem is fog soha kiderülni, mint ahogy az sem, hogy én miken nőttem fel."

Nagyon szívesen kifaggatnálak, de attól tartok, ezen a fórumon nem lesz semmiféle szándék vagy akarat az olvasottság megmutatásra. El kell hinnie az embernek. :)

"Szerintem meg olvass például Parti Nagy Lajost, hátha fényt gyújt a sötétben."

Melyik művét ajánlod? És miért pont őt? Mi van, ha (téged utánozva) azt mondom, hogy PNL egy rakás szemét, századvonalbeli akárki, másodosztályú írói senki - és nem támasztom alá az állításomat? :)

OminózusZsé 2013.02.04. 23:13:15

@pocaklakó minimanó: mivel szubjektív:) nekem jelinek is maradandóan hatásos, és erős irodalmi élmény. Abból az időszakból sem őket emelném ki, sokkal inkább Márait. Ez egy blog, ahol a szerző, mint szubjektum megnyílvánul, nem egy hírműsor, aminek a feladata épp az objektivitás. de manapság már a fenti kritérium is csak az emlékeimben él, már a híradó tekintetében:) Meg kell mondja, az ízlésem, és az értékrendem hasonlít ahhoz, amit autognomia vall, igen sok az átfedés. és vegyük úgy, ez talán más szocializációt, hátteret és élettapasztalatot fed, mint a Tiéd. Nem kinyilatkoztatás, hanem vélemény. A világról, rólunk, és arról, ami történik körülöttünk. Nem dolga objektívnek lenni. Én ezt gondolom.

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 23:13:31

@pocaklakó minimanó:

"...kétlem, hogy tudod, ha Pierre Bayarddal vagánykodsz..."

Bayard-ral. Örülök, hogy (ebben is) segíthettem.

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 23:16:49

@OminózusZsé:

"...nekem jelinek is maradandóan hatásos, és erős irodalmi élmény."

Nekem meg nem. És másnak sem. Pedig a csukákon és a tanárnőn is átküzdöttem magam nagy nehezen.

"Nem kinyilatkoztatás, hanem vélemény."

Ha van véleményed, akkor azt alá is tudod támasztani. Ha nem tudod alátámasztani, akkor kinyilatkoztatás. Ha azt írod egy adott szerzőről, hogy másodosztályú senki, akkor vagy tedd hozzá, hogy te így látod vagy pedig keress érveket ahhoz, hogy megindoklod, tőled függetlenül miért az.

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 23:19:20

@OminózusZsé:

"Meg kell mondja, az ízlésem, és az értékrendem hasonlít ahhoz, amit autognomia vall, igen sok az átfedés. és vegyük úgy, ez talán más szocializációt, hátteret és élettapasztalatot fed, mint a Tiéd."

A szocializáció, a háttér és az élettapasztalat vajmi keveset játszhat - elvileg - közre az itt tárgyalt témákban. William Shakespeare műveit nem az alapján szokták ide vagy oda besorolni, hogy az adott időszakban éppen ki volt az irodalmi tótumfaktum.

Persze az is tudható, hogy az ideológia legalább olyan fontos szerepet játszik a kanonizációban. Sőt! Egyre fontosabbat.

H_A 2013.02.04. 23:21:50

@pocaklakó minimanó: Summa summarum, prelefekvési állapot utolsó gondolat. Aki blogot ír, tűrje a kritikát, vagy szarja le. Akinek meg nem ízlik, fogyasszon másmilyen tartalmat, és mondjuk védje tovább büszkén kedvenc rendszerét a nyugdíjasoktól, a balliberálisoktól, a köcsög nyugattól, zsidoktó, cigányoktól, hajléktalanoktól, románoktól, és Elfriede Jelinektől. Hehe. Vagy mittomén. De azt ne kérje rajtam számon, hogy nem a közszolgálati televízió stílusában írok. Habár..amennyira közszolgálati ma a média, annnyira van ez a blog is objektív. Szóval, minden jót!

OminózusZsé 2013.02.04. 23:24:00

@pocaklakó minimanó: neked nem:) ettől szubjektív:) a véleményt alátámasztani, ha ízlésről van szó, nem biztos, hogy kell, hiszen maga a felület (blog) is szubjektív. Gondolkodásra, mérlegelésre késztet.. és lássuk be, emberi, és mint ilyen, ha magamtól idegennek is érzem, tudom, hogy létezik, és helye van. Ha neked WA, elfogadom, esztétikai kérdésekről nem vitatkozom. Ez a szerző véleményére is vonatkozik, akivel alá lehetne támasztani, az talán, a te szemedben éppúgy hiteltelen.:) De én maradok liberális csökevény, meggyőződésből:)

OminózusZsé 2013.02.04. 23:25:37

@autognomia: "Habár..amennyira közszolgálati ma a média, annnyira van ez a blog is objektív." köszönöm:)

OminózusZsé 2013.02.04. 23:33:07

@pocaklakó minimanó: a besorolás sem objektív:) Shakespeart sem kötelező szeretni. Speciel gyengébb darabjai is vannak:)

pocaklakó minimanó 2013.02.09. 20:45:09

@OminózusZsé:

"Ez a szerző véleményére is vonatkozik, akivel alá lehetne támasztani, az talán, a te szemedben éppúgy hiteltelen."

a) Nem hiteltelen: klisés és semmitmondó.

b) Csak annyi jön le belőle, hogy nem nagyon olvasta azt, amit kritizál, de a kritikája egy az egyben lemásolja a mostani trendiségeket.

c) Nem véletlen, hogy amikor arra kerülne sor, hogy a kritikáját valami érdemlegessel alá is támassza, akkor a legtöbb klisé-kritikus bekussol, mert a tudatlanság kiderülése sokkal kellemetlenebb.

d) Mutatom, hogy miért klisés és semmitmondó.

e) A következő két idézet innen származik: „És igen, bevallom, nekem kínos, hogy Tamási Áron helyett Nyirő, Illyés vagy Márai helyett Wass Albert…” ÉS
„Nem tudom, neked mennyi fogalmad van Márairól vagy Tamásiról…”

f) Ezek az idézetek pedig egy témával foglalkozó indexes topicból...

„Nekem Wassal csak az a bajom, hogy gyenge ponyvákat írt, amelyekből süt a szerző beszűkült, soviniszta, antiszemita világszemlélete. Az csak hab a tortán, hogy apjával együtt gyilkos volt, hősi harcaiért kétszer vaskeresztet kapott a náciktól…”

"Wass Albertet olvassuk, Lagzi Lajcsit hallgatjuk, Kiszely Tündét nézzük, ilyenek vagyunk már mi, magyarok."

"W.A.-t lehet, hogy sokáig fogák olvasni, épp ma láttam pl. a metróban, hogy ismét kiadták Földes Jolántól a Halászó macska utcáját, ami a harmincas évek sikeres lektűrje volt."

„viszont írhatta volna Wass is. a geróf úr tudnillik igazi geróf volt, nem sok köze volt a falusiakhoz, nyelvükhöz, életükhöz, bajaikhoz, hacsak azokhoz nem, akikkel a vadászatait intéztette. ez még önmagában nem lenne baj, csak ne próbálna annyira autentikusnak tûnni.
ilyenkor szoktam Tamási Áronra hivatkozni.”

„Hogy még érthetőbb legyek,két W.A könyvet is olvastam,a "Tizenhárom almafa" még valahogy elment Tamási Á utánzatnak,de a másikat nem tudtam végigolvasni,egyrészt,mert stilusában,stilisztikájában olyan volt,aminél jobbat egy negyedéves gimistől elvárna az ember,másrészt csöpögött belőle a gyűlölet....”

„Mondjuk amikor WA megkapta a Baumgarten-díjat, még nem tudhatták róla, hogy 45 után milyen gagyi cuccokat (is) fog írni. Ha engem kérdezel, természetesen nemcsak "fércművei" vannak, de a legjobb dolgai sem érik utol pl. Tamási Áront.”

„W.A. nem valaki-valami immaginárius ellenében kell, hogy jó író legyen, hanem úgy , egyszerűen irodalmilag és a magyar irodalomba besorolhatóan. Ha Tamási Áron, vagy Móricz jó és fontos írók, akkor W.A. nem lehet az. Ez könnyen megállapítható minőségi kérdés.”

„Mi a baj vele... hát nem az igazi, van egy két jól sikerűlt írása, de a legtöbb, átlagos "kommersz" max a nyelvezete miatt érdekes, de a nyelvezete is kicsit sarkított... Tamási Áron jobb... „

„Nézd meg pl. Tamási élettörténetét.
És aztán hasolítsd össze Wass gróféval.
Tamási békében nyugszik Farkaslakán, művei és élete nem vált ki konfliktusokat.”

„A másik,hogy van azért egy pár iró,költő,aki erdélyi is,meg magyar is,mégse kavar ekkora vitát...
Pl.Csáth,Tamási,stb....”

„Utoljára: Az irodalmi élet elég nagy részének nem az a baja a gróffal, amit politikáról mondott vagy politikailag csinált, hanem hogy nem elég jó, ha úgy tetszik, nem elég nagy író (mondjuk, Tamásihoz, pláne Máraihoz képest), és kívülállók - igen, elsőrendűen politikai okokból…”

„Negyedszer, a politika ott kezdődött, hogy a jobboldal felfedezte magának ezt a derék grófot, akinek élete keserve az volt, hogy nem tud olyan jól írni, mint Tamási Áron.”

„Hát én Wass Albertet leginkáb...a 14 éves Tamási Áronkához hasonlitanám. :)))
Bocs, csak egy kicsit humoros...”

„Wass nem volt mindig csúcsformában, és nem is volt egy József Attila vagy Tamási Áron…”

g) Kissé mulatságosnak (bár inkább szánalmasnak) tartom, hogy ezek a kritikusok szinte mindig ugyanazokat a kliséket rángatják elő a mellényzsebükből. Ha wass a kontra, akkor tamásimárai a rekontra: más szinte soha.

h) Ezek a művelt és tájékozott (muhaha!) kritikusok! :)

pocaklakó minimanó 2013.02.09. 20:47:19

@OminózusZsé:

"Shakespeart sem kötelező szeretni. Speciel gyengébb darabjai is vannak:)"

a) Shakespeare-t. Örülök, hogy segíthettem.

b) Az életművet nem egy-két mű alapján szokták megítélni és - jobb helyeken (ez nem az itthoni ötezer álértelmiségi helye) - nem politikai vonzalmak mentén.

c) És szokott indoklás is lenni.

d) Az ötezer álértelmiséginél az indoklás hiánycikk szok' lenni.

OminózusZsé 2013.02.09. 23:18:01

@pocaklakó minimanó: tehát, a SZOKTÁK a mérce?:) Ezt kérdezem jó ideje.:) Köszönöm a javítást, bocsáss meg, hogy éjfélkor már másodlagos a stíl, a mondandómhoz képest:)
süti beállítások módosítása