M0-ás mizéria: a méltányos közteherviselés pofán törlése

H_A Címkék: szavazás ellenzék útdíj közteherviselés útdíjmentesség autópályahasználat2014.12.15. 23:26

Az elmúlt napok, hónapok közéleti történéseinek, nyilvánosságra került gátlástalan közpénz lopásainak és megtakarításainak fényében tényleg az lehetett volna az ember érzése, hogy karácsony előtt nagyobb pofátlanság már nem jön szembe. Pedig de, szembejött. Mert ebben az országban senki nem maradhat ki a méltányos közteherviselés elvének érvényesítéséből. Kivéve azok, akik a méltányos közteherviselés erkölcsi alapvetéseiről a legáhítatosabban szoktak prédikálni.

Jó, oké, azon nem lepődtem meg egyáltalán, hogy a széleskörű családi összefogás által kormányzott országban a hatalom tartóoszlopai elmagyarázzák, hogy miért lesz jó nekünk, ha azért, ami eddig ingyenes volt, fizetni kell. Ha ezt különösebb megbotránkozás nélkül kénytelen is vagyok elfogadni, azt azért meg kell állapítanom: az autópálya-használat fizetőssé tételéről szóló azonnali, sürgős, és halaszthatatlan szavazás támogatása az iskolapéldája annak, hogy miért ennyire reménytelen ez a hely, ez az ország, ez a jobb sorsra érdemes szeglete a földnek. Miközben az egyik betegségre hivatkozik, a másik szándékosan távol marad, az elsöprő többség pedig gépiesen nyomja a gombot, alig akad négy-öt ember, akinek a lelkiismerete nem engedi meg, hogy méltányossági alapon kivonja magát az alól, amit a pórnép nyakába varr éppen. Ezért a többséggel ellentétben nem járul hozzá a képviselői benzinkártyáról fizetett útdíjjal kapcsolatos törvénymódosítás rendkívüli megtárgyalásához.

20141212mem-m0s-autopalya-szomszedok.jpg

 forrás: Facebook

 Az egész magyar politikai elit (?) gyalázata és szégyene, hogy ma a magyar parlamentben a hatalom és az ellenzék kedélyes összeborulásának eredményeként a képviselők saját maguk számára garantált útdíjmentesség megszavazását szorgalmazták úgy, hogy ezzel az istenadta birkáknak fizetőssé teszik azt, amiért eddig nem kellett fizetniük. Megsemmisülve állok ez előtt a mérhetetlen cinizmus előtt. Főleg amikor arra gondolok, hogy nekem, és a körülöttem élő, hozzám hasonló pórnépnek milyen nehézségeket, kínkeservet jelent úgy várni a hónap végét, hogy ne kelljen számolgatni, hogy mennyi lemondással, nélkülözéssel jár sokunk számára az, hogy ezek a gazemberek kényük-kedvük szerint összelopkodják maguknak a luxusvillákat, karórákat, egzotikus utazásokat, mangalicatelepeket, könnyen felejthető, megszámlálhatatlan, bevallatlan milliárdokat.

Cinkostársak ezek mind abban, ahogyan az utolsó emberi vonásokat levetkőzve, mindent áthárítanak azokra, akiknek az érdekeit állítólag képviselni hivatottak. Kormánypártoktól ellenzékig egy rothadó, erkölcstelen bagázs ez, nekünk meg újra emészteni kell. Lenyomták a torkunkon, hogy tökéletesen rendben van az, hogy havi pár ezerrel több marad ezeknek az éhező, rászoruló képviselőknek a zsebében, és hogy mi meg fizetünk. Magunk helyett is, helyettük is. Már nem is trükköznek, direkt bele az arcunkba. Ők már nem is szégyellik, 5000 forint évente nekünk meg ugye nem tétel.

Régóta értem én, hogy nincs ebben az országban tetves ellenzék, de mától ezt hivatalosan, alkotmányba is érdemes szögelni. Pedig semmibe nem került volna gerincességből, vagy legalább enyhe vigaszt nyújtó képmutatásból leszavazni ezt a méltányos teherviselést célzó kotorászást a nép zsebében. De nem, az ellenzék beleállt. Mi pedig fizetjük mától tovább az alapilletményüket, a lakhatásukat, a ruhapénzüket, a külföldi útjaikat, villás munkareggelijüket, szolgálati autójukat, sofőrjüket, és mostantól álljuk az útdíjukat is. Mert mi egy ilyen nagyvonalú népség vagyunk. És mert megérdemlik. És mert sajnos mi is őket.  

 

Ha tetszett, amit olvastál, (az sem baj, ha nem tetszett) csatlakozz a nem oly régen indult Facebook-oldal kedvelőinek táborához!

 

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr576985977

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: M0-ás mizéria: a méltányos közteherviselés pofán törlése 2014.12.16. 10:26:02

Ma a magyar parlamentben a hatalom és az ellenzék kedélyes összeborulásának eredményeként a képviselők saját maguk számára garantált útdíjmentesség megszavazását szorgalmazták.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Haraszty Miklós 2014.12.16. 08:39:25

A Fónagy szerint 2 gombóc fagyi.Kifizetjük a díjat, de az ilyen szemetek afagylaltba dögöljenek bele.

inuitdog 2014.12.16. 12:40:34

Ugyan most visszavonták a díj alóli mentességük megszavazását, de mivel az összes költségtérítésüket az adófizetők fizetik, a gépkocsi használattól a benzinkártyán keresztül, végül is tökmindegy.

nnnnnnnn 2014.12.16. 12:50:13

5 rongy egy évre, nem nagy szám.

1ghost 2014.12.16. 12:52:18

Nagyon jó a cikk, nagyon igaz, minden gondolatát osztom.

Amíg ezek a rohadt Narancs Kommunisták a közéletben vannak Magyarországnak lőttek. Húzni el a picsába innen aki csak teheti.

Emmett Brown 2014.12.16. 13:01:22

@$$$=$$$: a fő baj az, hogy ezt hasraütésszerűen vezették be, sehol egy hatástanulmány, ami a várható bevételekkel kalkulál, meg a forgalom esetleges változásairól, arról nem is beszélve, hogy ha a cél az autósok tömegközlekedésre való terelés a cél, akkor arról sincs semmi infó, hogy melyik vonalon mennyivel kell a Mávot/Volánt/Bkv-t bővíteni.

gigabursch 2014.12.16. 13:01:37

Ami azt illeti igazában csak az bp-i agglomerációs lakosok hisztiznek.
Senki más.
De ők meg nem izgatnak.

Ellenben a megyei éves autópályadíj egy értelmes ötlet és szerintem elég sok fog belőle fogyni.
Nem kevesen vannak akik pl. egy BAZ-SzSzB-HB hármassal egy egész évben elvannak.

gigabursch 2014.12.16. 13:03:58

@Emmett Brown:
Nem akarok kekeckedni, de ha meg lennének, akkor meg azon menne a hiszti, hogy miért fizetnek ki milliókat mindenféle tanulmányokra a haveri cégeknek.

Röviden: Vannak dolgok, amik szerintem akkor is értelmes dolgok, ha épp nem vizsgálják agyon.

Emmett Brown 2014.12.16. 13:05:44

@gigabursch: nem kell haveri cég. ott a minisztérium, ahol feltételezem nem nagy kihívás keríteni egy közlekedésmérnököt meg egy közgazdászt, és számoltatni velük.
Egyébként miért értelmes a körgyűrűt fizetőssé tenni?

iovialis 2014.12.16. 13:07:09

@$$$=$$$: Csak az a baj, hogy az elmúlt néhány évben ez már kb. a harminckettedik "csak-öt-rongy-(nem-nagy-szám)".

A poszt idézőjele több, mint indokolt. Ez nemhogy nem az "elit", hanem a "LEGALJA" (...nem, nem az elitnek.)

nnnnnnnn 2014.12.16. 13:12:16

@Emmett Brown: milyen hatástanulmány kell ehhez?

nnnnnnnn 2014.12.16. 13:14:45

@iovialis: amúgy meg attól függ mi a nézőpontod. aki nem fogyaszt azt egy csomó adó nem érinti. szerintem ez jobb mintha mindenkit érintene mindenféle adónem.

♔bаtyu♔ 2014.12.16. 13:20:19

Teljesen egyetértek. Ez egyszerűen gáz. Jól kifejezi a képviselők gondolkodásmódját, nem csoda, hogy nagy a korrupció.

A képviselőknek egy teljesen új nemzedékének kellene megjelennie, persze nem civillé átvedlett libsik, komcsik, azok gyerekei, unokái.

Ez azért lesz nehéz, mert 100%-os csere kellene, az pedig lehetetlen.

gigabursch 2014.12.16. 13:29:07

@Emmett Brown:
Ne legyen kivételezés.
Csak azért.

Mert miért legyen több joga bárkinek bármihez, csak mert ott él?
Ugyanazt a műszaki tartalmat használja egy egész évben, mint más az ország más részén és neki fizetnie kell.
Legalább nem fog fillérbaszóskodni hétvégén a mellékutakon.

Emmett Brown 2014.12.16. 13:31:14

@$$$=$$$: lássuk csak: egy olyan, ami nem csak annyit lát, hogy van Pest megyében x autó, és emiatt évente x*5000 FT plusz bevétel lesz. ami megbecsüli, hogy az x autóból hányan nem fizetik inkább, és mennek a kertek alatt ott dugókat okozva, hogy emiatt hányan gondolják esetleg, hogy inkább bevonatoznak, ami miatt mennyi plusz szerelvény kell.

De majd meglátjuk januártól hogy mi lesz az agglomerációs átutazóforgalommal.

gigabursch 2014.12.16. 13:31:40

@♔bаtyu♔:
Tanult cimborám édesapja annyit mondott úgy 25 éve, hogy az összes képviselőt felakasztani.
Utána új választás és még egyszer...
Utána új választás és tudják mit szabad és mit nem.

Mit jelent az, hogy képet visel és mit az, hogy képet mutat.

♔bаtyu♔ 2014.12.16. 13:31:43

"Nemcsak autópályadíjat, hanem parkolást is fizethetnének a képviselők akár országgyűlési üzemanyagkártyával, akár szintén hivatali telefonnal, és még több más javadalmazási bővítés van napirenden, pl. a politikusi álláshalmozásra ismét lehetőséget teremtene a javaslat."

A Jobbik nem támogatja. Ezt szögeztem le és fejtettem ki a rendelkezésemre álló négy percben - írta Facebook bejegyzésében Novák Előd, a Jobbik alelnöke."

♔bаtyu♔ 2014.12.16. 13:34:00

@gigabursch: A nyilvánosság erejének kell itt érvényesülnie, nem pedig akasztásoknak. Szerinted mi lenne utána?

Húsz civilnek álcázott Sorosék által tuningolt libsi az USA támogatásával lényegében örökre bebetonozva. Mint Ukrajnában.

♔bаtyu♔ 2014.12.16. 13:37:45

@Emmett Brown: Az ötlet azért is baromság, mert az M0-s éppen a várost tehermentesíti. Inkább azon kellene agyalniuk hogyan lehetne még több forgalmat az M0-ra terelni.

Pld. egy ötlet, időnként fizetni Gajdoséknak, hogy sávlezárásokat csináljanak, tegnap ugyanis csodálatos volt a városban autózni. Mintha vasárnap lett volna.

nnnnnnnn 2014.12.16. 13:38:33

@Emmett Brown: elmondom neked. semmi nem fog változni emiatt.

@♔bаtyu♔: nem szavazták meg. fizetik ők is a lóvét.

iovialis 2014.12.16. 13:44:50

@$$$=$$$: A mentesítő útvonalak fizetőssé tételében épp az a durva, hogy nem "csak" az ingázók plusz kiadásával teremt érdeksérelmet. Mindazok szívni fognak, akik emiatt megnövekedő forgalmú helyeken laknak - szennyezettebb levegőt mindenképpen. Ehhez képest a "valaki mások" évi ötezre eltörpül, valóban. De azt meg nem hiszem, hogy kötelezővé fogják tenni, ergo, ha valaki nem akar fizetni, majd megy máshogy, például keresztül a város szívén. Hurrá...
@gigabursch: "Nem kevesen vannak..."
Nos, az agglomerációsok sincsenek "kevesen", és rajtuk kívül még ott az érintett lakosság, ehhez lásd pár sorral feljebb. (Nem azért, hogy izgassa, csak úgy a korrektség kedvéért.)

Hogy mindezeket számszerűsíteni lehessen, arra nagyon jó is lett volna valamiféle előzetes hatásvizsgálat. A közigazgatási engedélyezésben, amikor például egy utat ÉPÍTENEK, az ilyesmit szigorú kritériumokkal elő is írja a törvény. Természetesen a "választott" jogalkotóknak ilyen szőrszálhasogatásra nem kell hogy teljen a drága idejükből, meg a hiányzó intelligenciájukból :) Már a minap lenyilatkozta valami erősebb helyiértékű megmondóember, hogy
444.hu/2014/12/09/azt-hitte-hogy-a-kormany-szamitasokat-vegez-mielott-idiota-gazdasagi-torvenyeket-hoz/

♔bаtyu♔ 2014.12.16. 13:53:31

@iovialis: Azzal együtt az ötletnek szerintem lenne létjogosultsága. Mármint annak, hogy valahogy csökkenteni a reggeli és esti mizériát.

Csak éppen nem így, hanem komolyabb gyorsvasutakkal, gyorsbuszokkal kellett volna ezt megoldani. Ezeket bevezetni, majd az M0 fizetőssé tenni reggel és este.

Így annyit érnek el, hogy a Bp. környéki ugyanúgy autóba ül, csak éppen fizet érte havi ötezret. Mert a melóhelyén ezért nyilván nem fog felmondani. Persze semmilyen probléma nem oldódik meg.

Orbánéknak is natúr pénzszerzés a céljuk, a többi rizsa.

gigabursch 2014.12.16. 13:56:38

@♔bаtyu♔:
Én egy 25 évvel ezelőtti beszélgetést emlegettem fel, melynek apropóját adta az, hogy a képviselők igen tekintélyes hányada magán kívül semmit nem képvisel.

gigabursch 2014.12.16. 13:58:29

@Emmett Brown:
Miért? meg akarsz látogatni?
(amúgy meg: Közöd?)

Egyébként Magyarországon és legyen ennyi elég!
Amúgy az elmúlt 7 évben mindig vettem egy éves matricát a saját kocsinkra.

♔bаtyu♔ 2014.12.16. 13:59:50

@gigabursch: Végül is a képviselők többsége nem önállóan dönt.

A javadalmak időnkénti megszavaztatása éppen azért van, hogy a csóka úgy érezze, ő is dönthet valamiben.

Tehát nem a képviselőt kell "büntetni", hanem a pártját.

gigabursch 2014.12.16. 14:03:48

@♔bаtyu♔:
Érdemben Budapest és az agglomeráció dolgát az tenné könnyebbé, ha lenne vidékfejlesztés.
Példának okáért a 4-es metróra elfüstölt 4-500 mrd (különböző számok futnak, de ez itt msot lényegtelen) felhasználták volna néhány híd építéséra a Dunán és a Tiszán (Vác, Aqunicum, Kelenföld-Csepel-Dél-Pest, Fajsz, Mohács, Tiszadob, Lónya, Riszaroff) valamint a kapcsolódó közutak fejlesztésére.
Persze némi vasútfejlesztés sem ártan, mert azok a vasutak, amik pl a Tiszántúlon vagy a Dél-DUnántúlon leledzenek és leesnek a talpakról vagy a talpak már rég elkorhadtak, nos azon nehéz dolog terhet szállítani, mert egy BZ-t sem bír el.

gigabursch 2014.12.16. 14:05:14

@♔bаtyu♔:
Mert nem lehet őket visszahívni.
Ez mondjuk a Jobbik egyik legszimpatikusabb célja és nem tudok arról, hogy ezt bárki is zászlajára tűzné. (max. Schifferékből tudnám ezt még kinézni.)

Netuddki. 2014.12.16. 14:17:04

@$$$=$$$: "5 rongy egy évre, nem nagy szám."

Szerintem meg mégiscsak túl nagy a pofád...

Emmett Brown 2014.12.16. 14:21:10

@gigabursch: gondoltam hozok egy példát a szűkebb lakókörnyezetedre. de sebaj

inuitdog 2014.12.16. 14:31:46

Ezek igazi vagy virtuális matricák lesznek? Ha igaziak a Vas megyeire kíváncsi lennék.

csárlszbrunzol 2014.12.16. 14:59:34

@1ghost: "Amíg ezek a rohadt Narancs Kommunisták a közéletben vannak Magyarországnak lőttek."
Mennyire jó volt azelőtt. Tiszta kánaán volt, csak úgy virágzott az ország. Hol volt akkoriban útdíj? Meg képviselői juttatások? Most meg? Jó, jogy azt nem várják, hogy mi köhögjük össze nekik a fizujukat.

csárlszbrunzol 2014.12.16. 15:01:05

@Emmett Brown: Szerintem itt csak egy cél volt: bevétel, ha már máshonnan nem jött be (mondjuk netadó, vagy más, már meglévő költségvetési tétel nem teljesülése. Szóval a hatástanulmány max a bevételi lehetőségekre koncentrálhatott volna, már a lehetséges céljuk alapján.

csárlszbrunzol 2014.12.16. 15:05:03

@♔bаtyu♔: kajakra volt olyan gondolatom, hogy Gaskóék tegnapi bulija arra volt jó, hogy megnézzék, mekkora hatása lehet a fizetőssé tételnek. :-)

1ghost 2014.12.16. 15:16:09

@csárlszbrunzol:

Bizony, a Narancs Komcsik előtt is volt elqurás, de azért az babapiskóta volt ahhoz képest, amit ezek a mostani középkori barbárok csinálnak.

És ráadásul ezek nem talicskával, hanem kamionnal tolják ki a közpénzt.

Fasza, mi?

csárlszbrunzol 2014.12.16. 15:23:29

@1ghost: Szerintem semmivel nem különbek, ugyanazezt csinálta az előző garnitúra is.

1ghost 2014.12.16. 16:06:18

@csárlszbrunzol: Na ja, már amennyiben a bolti kiflitolvaj és a maffia ugyanaz.
süti beállítások módosítása