Kövér László szerint Kövér László fejében javult Magyarország megítélése Németországban

H_A Címkék: külkapcsolatok megítélés Magyarország Kövér László Németország Angela Merkel ukrán válság2014.08.30. 23:22

Mondanám, hogy ezek a dizájner drogok csodára képesek, ha Kövér László elvtársat kutya kötelességem volna felmenteni buta és arcátlanul pofátlan kijelentéseinek lelkiismeretére nehezedő súlya alól. De mivel ez az ideális eset nem áll fenn, és mivel tisztában vagyok azzal, hogy a magyar kormány sikerének titka a vitathatatlan tények alternatív valósággá való átfestésének művészi tehetségében gyökerezik, ugyanazt teszem, amit eddig is: szembeállítom a tényeket a Fidesz színűre átfestett tényekkel.

Egyfelől nyilvánvaló jelei vannak annak, hogy a magyar-német kapcsolatok nem éppen virágkorukat élik, de sőt:

- A német alkancellár, Sigmar Gabriel májusban arra szólította fel az Európai Néppárt vezetését, hogy zárja ki a Fideszt tagjai közül.

- Michael Roth szociáldemokrata politikus (külügyi államminiszter, vagy mifene) a Der Tagesspiegel című liberális német lap online kiadásában, a Magyarország rossz irányban halad címmel közölt interjúban azt mondta: "kételkedem abban, hogy a jelenlegi magyar kormány annyira ragaszkodik az EU alapértékeihez, amennyire az okvetlenül szükséges lenne". Szijjártó Péter visszaszólásában kioktatja: Michael Roth homályos általánosságokra utalgató megszólalását nehéz nem politikailag motiváltnak tekinteni - így.

image.aspx.jpg

A javuló német-magyar kapcsolatok: a magyar kormány minden erőfeszítése ellenére sem sikerült elérni, hogy Angela Merkel kancellár idén ellátogasson Budapestre, legalább egy, a rendszerváltás, a határnyitás 25 éves évfordulójához kötődő eseményre. Irreleváns összehasonlítás: Merkel márciusban járt Varsóban, és találkozott Donald Tuskkal, az pedig már csak hab a tortán, hogy a lengyel évfordulós megemlékezéseken Barack Obama is személyesen vett részt - fotó: HVG

- Zárójel: az RTL Klubot irányító Bertelsmann-csoport már rég nem titkolja a világ elől, hogy a politikailag motivált magyarországi reklámadó miatt csökken a cégcsoport profitja.

Másfelől Kövér László, aki Berlinben tartózkodott szombaton, gyorsan megüzente a félreértések elkerülése végett, hogy Németországban javult Magyarország megítélése az utóbbi időszakban. Amit ott fent látnak, az nem igaz, de legalábbis teljesen mást jelent.

 Mert 1: Mindkét országban lezajlottak a parlamenti választások, és Magyarországon "az emberek a demokrácia jegyében világossá tették, hogy a kormány munkájának folytatása mellett vannak."

Mert 2: Az európai gazdasági-pénzügyi krízis és az ukrán válság közepette "vannak fontosabb dolgok is, mint állandóan Magyarország vélt vagy valós hibáin lovagolni."

Tehát az van, hogy vannak a tények, és van Kövér László. Aki szerint ez a film, nem az a film. Mert az, hogy a Fideszt megint felhatalmazták valamire ebben az országban, automatikusan maga után vonja, hogy szemrebbenés nélkül figyelmen kívül hagyhatja a világ dolgait, jelzéseit, kritikáit. A demokrácia jegyében természetesen.

Nem mintha a közeljövőben bármikor szóba kerülhetne Magyarország de facto kizárása az európai porondról, azért beszédes, hogy Angela Merkel, Európa és a világ legbefolyásosabb politikusainak egyike több mint jelzésértékűen pont magasról tesz a határnyitás negyed évszázados évfordulójára. Csak úgy mint arrogancia, mint pofátlanság, mint nyíltan az arcunkba hazudás: csak ebben az értelemben idegesítő ez a nyegle taplóság, amit Kövér László megenged magának azért, hogy már megint kimagyarázza a kimagyarázhatatlant. Ez a szánalmas pávatáncot tömjénfüstbe burkolni hivatott szabadságharcos, személyiségzavaros küldetéstudat definíciója. Az egyik. Kövér Lászlónak hívják.

Vagyis ha Ukrajnában válság van, akkor közben Magyarországon bármit el lehet művelni, és ki lehet nyilatkoztatni? Mert mégiscsak nagyobb disznóság az, ami odaát történik, és akkor ugyan már ki foglalkozik ezekkel az apró jelentéktelen ocsmányságokkal, amiket ideát elművelünk mi? Mert a demokrácia jegyében a munkát folytatni kell, bármilyen szennyes is legyen?

Közben meg tény, hogy az állandó kettős beszéd EU ügyben (lásd Orbán, Kövér versus Navracsics, Áder) valóban értelmetlenné tett mindenfajta próbálkozást Európa részéről, hogy európai hangnemben beszélje meg velünk a megbeszélnivalóit. Úgyhogy magyarázza el valaki ennek a lázálmából ébredt arrogáns házelnöknek, hogy az ukrán válságnak semmi köze ahhoz, hogy Orbán vezér hadat üzent az egész világnak. Az ukrán válság nem ad felmentést arra, hogy ti, kiválasztott népbutítók hogyan szigetelitek el magatokat, és országotokat a világ civilizáltabb felétől. És az ukrán válságból végképp nem következik, hogy Németországban javult volna Magyarország megítélése.

Egy dolog van: az orosz-ukrán válság és Európa energiaellátásának kérdése most valóban jóval központibb kérdés, mint egy uniós tagország napi, immár szisztematikusan művelt összehangolt áskálódása a demokrácia ellen. Ami szerintünk vélt, az lassan egy egész világ szerint nagyon is valóságos. A valóság pedig az - hogy Kövér László is értse - hogy Németországnak tele van a hócipője velünk. Legjobb esetben is úgy hívják ezt, hogy leszarja a fejünket. Ebből pedig csak az következik, amit már eddig is tudtunk: Kövér László szerint Kövér László fejében javult Magyarország megítélése Németországban.

Ha tetszett, amit olvastál, vagy ha nem, de hiányzik egy "lájk" az életedből, csatlakozz az újonnan indult Facebook-oldal kedvelőinek táborához!

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr206650843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mikka 2014.09.01. 13:13:51

@Sexual Harassment Panda: Baromság amit moncca. Te is tudod. Nem vagyok EU hívő, de nyugodtan lehet tagság nélkül is kereskedni és szabadon közlekedni. Elvégre nekik azért még fontosabb. Ők azok akik sok pénzt keresnek itt, és arról nem mondanak le csak azért mert nem vagyunk politikai unió tagok.. Ja figyelj...Mondjad már..Kivonult már a Raiffeisen...vagy az Erste vagy bármelyik bank amelyik azzal fenyegetőzött??? Hát persze hogy nemmm.. Mert hirtelen a hatalmas veszteségből, amivel teleordibálják a sajtót, csak kisebb profit lesz..Nem veszteség bazze..Kisebb profit..nem ugyanaz :)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.09.01. 13:14:23

@mikka: Azért nem baj, hogy nem te vagy a miniszterelnök... húúú bammeg.

turista a saját országában 2014.09.01. 13:16:54

Orbán nem lett mérsékeltebb - Merkel magyar politikája megbukott

Szerző: Győri Gábor | Megjelent a 2014. augusztus 31.

Nem bánhat kesztyűs kézzel Magyarországgal az Európai Unió, és Merkel kancellárnak fel kell ismernie, hogy a magyar kormányfővel szembeni politikája megbukott. Tömören erről szól a berlini közpolitikai intézet vezetőinek, Thorsten Benner igazgatónak és Wolfgang Reinicke elnöknek több mint egy hete megjelent írása, amely nem maradt visszhang nélkül: javaslataik visszaköszönnek a magyar ügyekben igen határozott Die Welt legújabb cikkében. Thorsten Benner nyilatkozott a Vasárnapi Híreknek.

www.vasarnapihirek.hu/friss/merkel_magyar_politikaja_megbukott

$pi$ 2014.09.01. 13:18:19

@mikka: De hát már elkönyveltüüüük.... nemáááá, lécci lécci lécci... :D

Gabor666 2014.09.01. 13:21:00

Van liberális mozgalom, amely a demokrácia visszaállítását akarja pártoktól függetlenül:

youtu.be/XpTtvoyw1yg

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 13:22:57

@mikka: ne haragudj, de nem èrtem teljesen mit mondasz.
Ha nem leszünk eu tagok, megszűnik a szabad munkavàllalàs, ès a szabad utazàs.
Kiszorulunk a közös piacròl, ès a piacaink jelentős rèszèt elveszìtenènk.
Ez a gond.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 13:24:39

@turista a saját országában: a magyar kormàny fœvel, ès nem nagyarorszàggal.
NEm hiszem hogy a magyarokat utàlnàk a friccek.
Azt meg mèg kevèsbè, hogy emiatt a cikk miatt a Nèmetek szankcionàlni fognak.

Lurian 2014.09.01. 13:27:15

@Sexual Harassment Panda: Még.
Meg egy csomó dolog nem volt sokáig, amíg egyszer csak nem lett. Az EU-nak konkrétan nincs ránk szüksége. Mondj egyetlen olyan (gazdasági, politikai, egyszerűen bármilyen) vonalat, ahol mi konkrétan KELLÜNK nekik. Egy minden szempontból instabil, széthúzó, jelentéktelen, mindemellett nagypofájú, lázongó, kifejezetten irritáló ország lettünk, aki ráadásul még névleg sem képes együttdolgozni az EU-val.

sas70 2014.09.01. 13:30:25

@$pi$: Ugyan így élvezték anno az egypárt rendszert is páran, mint ahogy te élvezed Orbán rendszerét. Az persze attól még nem volt jó! Az ilyen igazhívők, mint te, meg el sem tudják képzelni, hogy lehetne máshogy is.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 13:30:38

@Lurian: ez nem igaz.Stratègiai fontossàgù Mo.
A nemzetközi politikàban 1nm is stratègiai fontossàgù.
Azt, hogy a nato-bòl kilèpjünk, ès orosz èrdekszfèràba kerüljünk, nem fogjàk hagyni.
Eu kizàràs nincs.Meg kellene vàltoztatni az alapszerződèst, ami nèlkülünk nem fog menni.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 13:33:52

@Lurian: az lehet, hogy az Orbàn-kormànyt megdöntik.
Felfüggesztik a szavazati jogàt, Megvonnak tàmogatàokat, politikai nyomàs alà helyezik ès megbuktatjàk.de ez is èvek.olyan hogy ma megbuktatjàk olyan nincs.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.09.01. 13:36:06

Kövér-német két jó barát,
Aranyszívük harminc karát,
S nem igaz, hogy minden német
Utálja a nagynénémet.

Nagyon szeret minket Merkel,
S nem is csupán azér', mer' kell,
Nem gondolván "Egyen Ön ként!",
Csak imád, dalolva, önként.

:)

inebhedj - szerintem 2014.09.01. 13:38:16

Csak úgy jelzem: azzal együtt, hogy megítélés nyilvánvalóan nem fekete vagy fehér, lehet, hogy az SPD-s politikusok sziklaszilárd álláspontja egy ún. kereszténydemokrata párt vezette országról borítékolható minden időben, szóval a szerzőnek érdemesebb lett volna független (sőt akár "kereszténydemokrata") kritikusokkal alátámasztani Kövér véleményével szemben a sajátját.

Már ti. ha bárkit is meg akar győzni vagy elgondolkoztatni, s nem pedig megerősítő szándékú a poszt.

turista a saját országában 2014.09.01. 13:38:27

@Sexual Harassment Panda: "NEm hiszem hogy a magyarokat utàlnàk a friccek."

Mondta ezt valaki a hazudozó fideszeseken kívül?

"Azt meg mèg kevèsbè, hogy emiatt a cikk miatt a Nèmetek szankcionàlni fognak."

Pedig kellene. Súlyos gazdasági-és politikai szankciók, amelyek orrba basznák a csúti gazfickót. Egy kormányt úgy külön nem nagyon lehet szankcionálni. Csak az országgal együtt. Ez már csak így működik a világban. Én sem szeretném, magunk miatt, de ha nincs más megoldás...
Orbán láthatóan csak az erőből ért. Ő erőből cselekszik, és csak ugyanilyen, ellene alkalmazott erő fogná vissza valamelyest.

high up! 2014.09.01. 13:44:53

A németek értelmiségi része kívülről fújja, hogy Orbaneszku mekkora beteg embere az EU-nak. Meg hogy a gázszerelőjéből milliárdost csinált meg hogy az EU-ból ki akarna lépni, ha nem nem lejmolná a pénzüket.

Az, hogy a németeknek van néhány %-nyi Bogárlászló-Drábik-Bajjereszku féle közgazdasági idiótájuk, akik szerint pénzügyi világösszeesküvés van és meccsoda formátum ez a felcsúti hordószónok, hogy pofázik ellenük - ennyi belefér bármely társadalomba.
Csak hogy míg a németeknek csak pár százaléknyi ostoba rétegük van, akik semmit nem értenek a világból, addig a magyaroknál ez az arány a 80%-ig is elmegy.
Ez a különbség aztán egyazegyben megmutatkozik a két ország eredményeiben:

Németo: a világ vezető hatalma
Magyaro: a világot utolérni sose nem tudó, az orruknál fogva vezetett birkabarmok karámja. Már 1000 éve próbálják a magyar birkák a világot utolérni, de IQ nélkül ezután se fog menni.

FOLYTASSUK!

Lurian 2014.09.01. 13:47:03

@Sexual Harassment Panda: Nem kell minket konkrétan kizárni, elég, ha elintézik, hogy ki akarjunk lépni. Az más kérdés, ha Orbánt kicsinálják, de a magam részéről eléggé csodálkoznék, ha ez ennyire egyszerű lenne. Amennyire jobbra tolódott az ország, meg amennyire szabadságharcosok lettünk, ilyen retorika mellett ez elég bonyolultnak tűnik.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 13:48:53

@turista a saját országában: igen, a szankciòk valòban lelassìtanàk a pannon pumàt, bele is bukna viktor, de sajnos az egèsz orszàgnak àrtanak.@high up!:
Nem orbàn nem akar kilèpni .
Ha lenne nèpszavazàs, a vàlasztòk nem akarnànak kilèpni az eubòl.nagy különbsèg.

turista a saját országában 2014.09.01. 13:58:23

@Gabor666: Erről van szó. Kösz, hogy beraktad.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 14:02:30

@Lurian: baromsàg.rosszindulatù, egyoldalù fröcsögès.
Mi-n az eu tàmogatottsàg igen magas.
Egy kilèpèsre irànyulò szavazàs elbukna.

Lurian 2014.09.01. 14:02:47

@Sexual Harassment Panda: Na, én is pont erre gondoltam, de alapszabály ide vagy oda, ha tovább folyna ez a kivagyiság szerintem az EU keményen a tökünkre lépne... És fog is.
Amúgy a pár éves távlat sok. Annyi idő itt nem lesz - főleg az oroszok miatt.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 14:03:51

@Lurian: ja, ès egy kilèpès is 4-5 èv.
Tehàt olyan hogy holnap kirùgbak/kilèpünk, nem lètezik.
A legnagyobb rosszibdulatod ellenère sem.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 14:05:18

@Lurian: tökünkre tud lèpni, ès lehet hogy fog is, de kirùgni nem tud.
Ha lesznek szankciòk, amelyek èrnek is valamit, èvekbe tellnek.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 14:07:33

@Lurian: a leghamarabbi szankciòk is 3èv minimum.aztàn ha be sèrtődve kiir egy nèpszavazàs t a kilèpèsről, ès utàna ki is lèpünk, ùjabb 4èv.
Tehàt mondjuk 6-8 èv mùlva nem leszūnk tagok.

csak egy néző 2014.09.01. 14:08:13

"Németországban javult Magyarország megítélése az utóbbi időszakban."

És vazze nem röhögte el magát a bajuszos házmester gyökér.

christophe 2014.09.01. 14:14:12

Istenem mennyi hulye egymàs hegyèn-hàtàn.Eros hadsereget,kilèpni az EU-bol,Nato-bol,szabadkereskedelem(oszt mit adsz el sàmàndobokat).Komolyan orulok ,hogy màr csak a neten olvasom,hallom ezt a sok idiota hozzàszolàst....

Lurian 2014.09.01. 14:19:15

@Sexual Harassment Panda: Mi a fröcsögés??
Amúgy egy kilépésre irányuló szavazás a választási hajlandóság miatt egyáltalán nem biztos, hogy bukta lenne a jobb oldalnak... Ha valamiben jók a jobbosok, akkor szervezni, és mozgósítani kurvára tudnak. Ezt nem lehet elvitatni. Medvebőr.

christophe 2014.09.01. 14:21:41

@Lurian: '' Az EU-nak konkrétan nincs ránk szüksége.''maximàlisan egyetèrtek,semmit az ègadta vilàgon semmi hozzà adott èrtèket nem ad M.o az EU-nak az a 8-9millios piac pedig,aminek ràadàsul rohamosan csokken a vàsàrloèrtèke,nem potolhatatlan.

$pi$ 2014.09.01. 14:24:07

@turista a saját országában: "Súlyos gazdasági-és politikai szankciók"

Mi van, nem azt csinálja, amit te szeretnél. Nahát! :D

Fejesrob 2014.09.01. 14:26:10

@Lurian: Elhiheted, a jobbosok sem tudnak jobban szervezni, annál is inkább, mert a szavazók nagy része nem jobbos. Persze balos sem.

A nép egyszerűen amellé áll aki eredményesebb és nem szereti azt, aki béna.

Egy háború küszöbén nagyon erősen megnőne az EU és NATO ellenesség,de ez így van pld. a franciáknál, angoloknál sőt németeknél is.

Lurian 2014.09.01. 14:27:54

@Sexual Harassment Panda: Nincs rosszindulatom. Nem drukkolok, hogy az ország tönkremenjen, még ha neked ez is jött le. Sőt, EU párti vagyok. Sőt, éltem is ott (nem csak itt), és fasza volt. Ha olyan lenne a világ itthon, mint ahol jártam, egy szavam sem lenne. Szerintem másnak sem nagyon.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 14:28:00

@Lurian: ????
Hol hallottad hogy a jobboldalon valaki kI akar lèpni????
Ki mondta, egyetlen szòval is????
Az eu tàmogatottsàg jòval 50% fölött van.senki sd akarna kilèpni.

Lurian 2014.09.01. 14:29:17

@Sexual Harassment Panda: Normál esetben.
De normál esetben az oroszok otthon maradtak volna, mi nem harsognánk Putyin imádatát, és nem ekéznénk az EU-t lépten nyomon. Normál esetben.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 14:30:54

@Lurian: szerintem nem ekèzzük az eu-t lèpten nyomon.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.09.01. 14:31:03

@$pi$: Figaro, Wort, L'Espres, Le Monde, DIe Presse, Die Welt, NJHT, WSJ, Economist, FT, Washington Post, FAZ, NZZ
Persze mindbe csak a magyar ballibsik írogatnak (akik olyan ügyesek és befolyásosak, hogy még egy főpolgármester-jelöltet se sikerül rendesen elindítani, a töbiről nem is beszélve, de az egész világsajtót és még a jobboldali politikusokat is befolyásolni tudják).

Lurian 2014.09.01. 14:31:29

@christophe: Az a 8-9 milliós piac nem kizárólag EU-s termékeket vásárol. Egy Írország "elvesztése" jóval nagyobb lenne az EU-nak. A fejlődő román piac talán csábítóbb, a csehek, szlovákok is kiszámíthatóbbak mint mi.

Lurian 2014.09.01. 14:33:12

@Fejesrob: Kérdés: miben eredményesebb? Egyelőre olyan, hogy a "nép" amellé áll, aki hangosabb.
A jobbosok (Fidesz, Jobbik) pedig valahogy mégiscsak jobban mozgósít országosan.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.09.01. 14:34:14

@inebhedj - szerintem: Merkel külpolitikai tanácsadója, a norvég és svéd európa-ügyi miniszter, Donald Tusk elég lesz?

Lurian 2014.09.01. 14:35:44

@Sexual Harassment Panda: Tényleg? Melyik valóságban? (Amúgy a Nyugat ekézése és az EU ekézése kb hasonló szint.)

$pi$ 2014.09.01. 14:38:26

@Kuviklacz: "Figaro, Wort, L'Espres, Le Monde, DIe Presse, Die Welt, NJHT, WSJ, Economist, FT, Washington Post, FAZ, NZZ"

Ezeket olvasod rendszeresen? Ne kamuzz. :)

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 14:40:26

@Lurian: ja vona!
Jobboldalròl beszèltünk.èn a kormànyra gondoltam.
Kb naponta 4x hallani hogy az eu tagsàgnak nincs alternatìvàja, öngyilkossàg, lemaradàs, stb.ezeket Orbàn mondta.
Meg szàjer, meg navracsics.

Lurian 2014.09.01. 14:48:08

@Sexual Harassment Panda: A kormány az inkább bal, de már megszokásból én is jobbra sorolom őket mindig.
Alternatíva az nincs, de a kormánypárti nyilatkozatok - mondjuk úgy - nem túl barátságosak az EU irányába. Mintha nem azok etetnének minket már évek óta...

$pi$ 2014.09.01. 14:57:54

@Lurian: "Mintha nem azok etetnének minket már évek óta... "

Ha téged ők etetnek, akkor beszélj szépen róluk. :)

Lurian 2014.09.01. 15:05:14

@$pi$: Engem konkrétan ők etetnek, de ha megmondod melyik szektorban dolgozol és hol élsz, hamar kideríthetjük, hogy téged vajon ők etetnek-e vagy sem. Azért ne legyenek illúzióid...

Blogger Géza 2014.09.01. 15:05:50

Orbán véletlenül sem üzent hadat az egész világnak, csupán a liberális erőknek és liberális dogmáknak. Pontosabban azoknak, akik ezek ürügyén akarnak túlságosan beavatkozni a magyar belügyekbe.

Blogger Géza 2014.09.01. 15:08:02

@Kuviklacz: Sokkal egyszerűbb a nem itt élő, magyarul nem tudó, az országot nem igazán ismerő újságírókkal bármit megetetni, mint az itt élő választópolgárokkal.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 15:10:12

@Lurian: hagyjad.valszeg fogalma sincs ròla hogy a magyar ipart a dèl-német tartja el.

engem is ők etetnek.
Nagyon nem örülnèk, ha haza kellene mennem, mert kilépnènk.

Blogger Géza 2014.09.01. 15:12:07

@christophe: @Lurian: Borzalmas nagy diplomáciai, stratégiai és presztízsveszteség lenne az EU számára, ha az EU területe elkezdene Európa közepén csökkenni, főleg ha a kiváló területek esetleg orosz érdekszférába kerülnének. Lényegében Ukrajnában is eg EU-orosz rivalizálás folyik, és látjuk, hogy mi mindent bevetnek a felek... Ha még emellett északon is elkezdődne az erózió (Anglia?, Skócia?), az duplán kellemetlen lenne.

$pi$ 2014.09.01. 15:12:35

@Lurian: "Engem konkrétan ők etetnek, de ha megmondod melyik szektorban dolgozol és hol élsz, hamar kideríthetjük, hogy téged vajon ők etetnek-e vagy sem. Azért ne legyenek illúzióid..."

Neked se. Ugyanis távmunkában dolgozom egy svéd cégnek itthonról. Meg egy angol cégnek.

Ha ezek nem lesznek, akkor lesz más, úgyhogy kinyalhatja mindenki...

Blogger Géza 2014.09.01. 15:13:41

@christophe: Hát annál idiótább hozzászólás, mint hogy Magyarország sámándobokat exportál, nem született itt eddig.

Lurian 2014.09.01. 15:16:47

@Sexual Harassment Panda: A cégünk uniós cégek pénzéből él. Ennyi. Ha ezek elmennek tőlünk, akkor kapásból lesz itt úgy 1500 munkanélküli. Ezen nincs mit szépíteni.

Blogger Géza 2014.09.01. 15:20:08

@Sexual Harassment Panda: Attól még egyáltalán nem szorulnánk ki a piacról. Amit itt az Audi legyárt, azt biza ki is viszi, tök mindegy, mi van.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 15:20:38

@$pi$: ja ès ha neked van munkàd, az màr elèg is! Èrtem.

Blogger Géza 2014.09.01. 15:22:55

@Lurian: Az uniós cégek attól nem fognak automatikusan elmenni, Kínában is ott tobzódnak, pedig szó sincs róla, hogy EU-s tag legyen. Attól még vámunió is fennmaradhatna. De ez pusztán fikció, egyik fél sem akar válást.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 15:23:04

@Blogger Géza: ha nem leszünk tagjai a vàmùniònak, a magyar àruk versenykèptelenek lesznek.egyszerűbb àtvinni a gtàrat 100km-el arrèbb.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 15:25:22

@Blogger Géza: ,??????? Kìna egy 1300 milliòs piac!
Ha kilèpnènk nem hinnèm hogy tagjai maerdunk a vàmùniònak. Ez ellentmondàs.
Valamint mi lenne a kint dolgozòkkal? ?
Jöhetnènek haza . nagyrèsze.

Blogger Géza 2014.09.01. 15:26:39

@turista a saját országában: A liberális sajtó (pl. die Welt), soha nem szerette Orbánt és a Fideszt, amióta elhagyták a Lib. Internacionálét. Csak éppen a német liberálisok - a magyarokhoz hasonlóan - kiestek a parlamentből és a kormányból is. A liberalizmus csillaga leáldozóban, és a képviselőik pánikszerűen szűkölnek. De a kutya (die Welt) ugat, a karaván (magyar gazdaság) meg halad...

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 15:26:42

@Blogger Géza: kilèpųnk, de tagjai maradunk a vàmùniònak. .èrtem.LOL!

Blogger Géza 2014.09.01. 15:29:22

@Sexual Harassment Panda: Dehogy ellentmondás. Norvégiával, Svájccal szemben sincs EU-vám. A török dolgozókat sem küldik csak azért haza, mert Törökország nem EU-tag. Az más kérdés, hogy Nagy-Britannia és Németország már így is szigorításokat vezet be az ottani külföldi (akár EU-s) munkavállalókkal szemben (persze csak "visszaélések miatt"), szóval az EU-tagság sem garancia önmagában semmire.

Blogger Géza 2014.09.01. 15:31:30

@Sexual Harassment Panda: Igen, a világ kicsit bonyolultabb annál, mint amit te megértesz belőle. De örülök, hogy azt már felfogtad, hogy lehet vámunió tagság nélkül is. De ennek Magyarország szempontjából semmi jelentősége.

Blogger Géza 2014.09.01. 15:36:18

@sas70: Csakhogy a Fideszt és Orbánt már 3-szor választották meg a magyar választópolgárok, tehát a kettő elválasztása nem is olyan egyszerű. Aki Magyarországgal akar tárgyalni, annak belátható időn belül OV-ral és a Fidesszel kell tárgyalnia. Lehet kávézgatni Falusokkal, Bokrosokkal, Bajanaikkal stb. (a Nyugat sokkal jobban csípné őket, olyan jó kis helytartó típusú nyaloncok lennének), csak éppen nekik nincs reális esélyük arra, hogy belátható időn belül érdemben bármibe is beleszóljanak.

Lurian 2014.09.01. 15:38:38

@Blogger Géza: Az EU a jelenlegi formájában nem tűnik túl működőképesnek. Vagyis ez így nem igaz. Egyszerűen egy nyugaton kitalált rendszert nem lehet ráhúzni egy-az-egyben egy magunkfajta országra. SHP arról beszél, hogy évek kérdése egy eu-s ország kipaterolása ilyen vagy olyan eszközökkel. De bizony akadhatnak Force Majeure esetek is, amikkel az EU bürokrácia nem számol, gyorsan pedig képtelen rá reagálni. Ilyen az orosz intervenció pl., de még Orbán kiszámíthatatlan gazdasági unortodoxiájára sincs válaszuk.

Lurian 2014.09.01. 15:40:03

@$pi$: Laknál te is vidéken, máris nem lenne ilyen rózsaszín! Ha viszont ott élsz, akkor baromi mázlid van - szemben az ország döntő többségével.

Blogger Géza 2014.09.01. 15:43:50

@feketehun: Pontosan, mert a németek jó részének is tele a hócipője a brüsszeli bürokráciával (lásd a mostani szász választások eredményét, az EU-kritkus jobboldal előretörését), és valójában Orbán patriotizmusa nem a németek, hanem Brüsszel ellen irányul. És meg lehet nézni, hogy hogyan reagált a pénzügyi válságra Magyarország és Görögország. A görögök újra és újra nyújtják a kezüket extra segélyért, míg a magyarok semmi ilyesmit nem tettek, mi rendbe tettük a pénzügyeinket. A németeknek ez utóbbi nyilván szimpatikusabb.

TrollSlayer 2014.09.01. 15:44:47

@mikka: Mikor voltál utoljára Németországban? 1930-as években?

Lurian 2014.09.01. 15:45:01

@Blogger Géza: Kínának viszont nincs különösebb alternatívája. (Gyártó cégnél dolgozom, és napi szinten szembesülök a dologgal vagy kétszázszor.) Majd talán lesz, egyszer. Mostanra viszont nemcsak olcsó Kína, de iszonyú know-how is van a kezükben. Sajnos igen jó minőségben is tudnak gyártani, nem csak szemetet.
Magyarország helyett viszont ott van Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Lengyelország alternatívának. Románia is érkezik jobbról. Ha innen valaki nem megy el, az csak az idehozott infrastruktúra miatt van, semmi másért. Ha viszont úgy tűnik, hogy megéri átmenni, akkor át fognak menni másik országba. Haverom mesélte, hogy amíg az IBM-nél dolgozott, ők sem hitték, hogy egyszer majd lelép a cég, aztán köszönhetően Megyónak 2 hét alat cuccoltak.

Blogger Géza 2014.09.01. 15:49:25

@Lurian: Pontosan azt mondja Orbán is, hogy nem kell mindent szó szerint átvennünk és lemásolnunk a nálunk jóval liberálisabb nyugati államoktól, legyen az EU annyira sokszínű, menyire csak lehet. Legyenek világosan, írásban lefektetve a közös szabályok (végül is le vannak), és amit az nem szabályoz, az bizony tagállami hatáskör. És nem lehet kettős mércével Magyarorsázg szemére hányni egy megoldást, amit más EU-s tag is alkalmaz. Legyen szó AB hatásköréről, homoszexuálisok házasságáról, bírói hivatalról, szektorális különadóról, termőföld védelméről.

feketehun 2014.09.01. 15:52:18

@mikka: Huhú... amikor a soraidat olvastam, megkönnyebbülés töltött el, hogy nem vagy állami döntéshozói pozícióban :)

De most ember, komolyan gondolod, hogy Magyarország katonailag releváns tényezővé tudná kinőni magát? Atomfegyvert kifejleszteni nem két fillér, és közben ugye a lakosság életszínvonala most sem verdesi az eget. Én személy szerint nem szeretnék észak-koreásat játszani a jövőben sem.

Meg hogy kilépni a NATO-ból... azért ennek nem sok értelme lenne tekintetbe véve azt is, hogy az oroszok éppen a szomszédban kopogtatnak. Az oroszok nem fognak megint tankkal jönni ide, pontosan azért, mert NATO-tagok vagyunk. Illetve ha jönnének, akkor totális háború törne ki. Még a legelvakultabb oroszok sem akarnak totális háborút. Addig viszont pont azért nem támadnának meg minket, mert NATO-tagok vagyunk. Ennek hiányában simán átgyalogolnának rajtunk.

Magyarországnak nincsenek barátai... Nézd, ezzel az erővel senkinek sincsenek barátai. Az EU nem elsősorban arról szól, hogy ez az ország a barátom, a másik nem a barátom, hanem arról, hogy kölcsönösen együttműködünk egymással. Nyilván Hollande, Cameron és Barosso, meg mindegyik arc a saját pecsenyéjét sütögeti. Ahogy Orbán is. Nyilván. De barátokat nem is államvezetői szinten kell keresni, hanem a magunk kis életében. Ha megtanulsz nyelveket, te is rájössz, mekkora fasza dolog külföldi arcokkal jóban lenni, adott esetben segíteni egymásnak, legyen az illető francia, német vagy román.

Szóval én sokkal szívesebben élnék egy olyan országban, ami nyitott a nyugat irányában, mint egy olyanban, amelyik elzárkózik, és ahol mindenféle puszipajti kiskirályok atombombát fejlesztgetnek. Ha ez utóbbi mégis megvalósul, akkor eltávozom, és szerintem nem leszek egyedül. Akkor meg már annyira nem is egyszerű megoldani ezt az ütőképes államot.

Blogger Géza 2014.09.01. 15:53:45

@Lurian: Persze, bárki elmehet, de lehet látni, hogy ahelyett, hogy mennének, inkább fejlesztenek és jönnek 2010 óta. Kínában egyre drágább a munkaerő, ha még erre rárakódik a jövőben egy nyugdíjbiztosítás, csökkenni fog a versenyképessége. És az a bírságsorozat, amit most Kína kivet az ottani multikra, ezerszer fájdalmasabb, mint bármiféle magyar különadó.

Miért cuccolt az IBM Megyó miatt?

$pi$ 2014.09.01. 15:57:41

@Lurian: "Laknál te is vidéken, máris nem lenne ilyen rózsaszín! Ha viszont ott élsz, akkor baromi mázlid van - szemben az ország döntő többségével. "

Jah, mindenki ezt mondja, de az igazság az, hogy ahogyan én találtam otthon végezhető külföldi munkát bárki más is találhat. Már aki járatos a szakmában.

Lurian 2014.09.01. 15:58:39

@Blogger Géza: Nem is lenne ezzel olyan nagy gond, ha közben nem lennének a "kísérőjelenségek". Szerintem a legtöbb kritikusnak leginkább ezekkel van tele a bugyra. Azt még a legliberálisabb liberális sem szeretné szerintem, hogy lépten nyomon belepofázzanak a dolgainkba. Bármennyire is erről karatyol a sok fidesztroll, és kormánypárti bértollnok.

wolves84lb 2014.09.01. 16:02:03

@Éhes.ló: ennél biztos futja szellemesebb hozzászólásra is a Lendvai utcában...szólj már a portás bácsinak, segítsen neked.

Lurian 2014.09.01. 16:02:08

@Blogger Géza: Van ahol fejlesztenek, ez tény. Mondjuk valószínűleg az sem véletlen, hogy ennyire közel a határhoz. :-) A kínai kiadások valóban emelkednek, de még mindig bőven az elviselhető szint alatt vannak. Átlagban a mi cégünk úgy 50%-kal tud rosszabb árakat produkálni az átlag kínainál úgy, hogy már totál letoltuk a gatyát. Sajnos itt ez a véres valóság.

Asszem valami adóztatási ügy miatt cuccoltak. Mintha magasabb adósávot akartak volna rájuk berhelni? Nem tudom pontosan.

Lurian 2014.09.01. 16:02:45

@$pi$: Melyik szakma - ha nem vagyok indiszkrét?

$pi$ 2014.09.01. 16:03:05

@Sexual Harassment Panda: "ja ès ha neked van munkàd, az màr elèg is! Èrtem. "

Ezt honnan vetted? Látomásaid vannak vagy mi a fene? Beszélnek hozzád a szellemek? :D

$pi$ 2014.09.01. 16:03:40

@Lurian: Programozás. Nos igen, tudom, szerencsés vagyok. Igaz.

Éhes.ló 2014.09.01. 16:24:12

@wolves84lb: a zakótokat kétségtelen ül ott szabják, de van pár más műhely is.
Ezért a feltételezésed ismét a totális alkalmatlanságotokat és értelmetlenségeteket bizonyítja.

Minden esetre nem segít rajtatok és a haverjaitokon.
Ez pedig megnyugtató és szórakoztató is egyben.

mikka 2014.09.01. 16:31:59

@feketehun: nem értem ezt a kretén gondolkodást

miért zárkóznál el csak azért mert nem egy akolban élsz?
miért ne lehetne ütőképes hadsereget fejleszteni?
Miért lennél Észak -Korea? Izrael Észak-Korea??? A maga 300-1000 db robbanófejével?
Nem értem ezt a félek önmagam lenni gondolkodást..
Ember, ilyen mentalitással nem lennél állampolgár az én országomban :)

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 17:19:33

@Blogger Géza: ez az!ezt kerestem, köszönöm!
Ta nagyon el vagy tévedve Gézám!
Svájc/Norvégia rossz példa, aranypofám, mert valóban nem eu tag, DE TAGJA AZ EURÓPAI GAZDASÁGI TÁRSASÁGNAK,
gyakorlatilag 99%-ban ugyanazok a szabályok érvényesek rájuk, utazhatnak, dolgozhatnak az euban, tagjai a vámúniónak, de nem fizetnek/kapnak pénzt.
Úgyhogy, ez xar példa volt.
Ha mi kilépnénk, nem lennénk tagjai a szabad piacnak, visszaállitanák a határellenőrzést, se szabad utazás, se munkavállalás.
A kint lévők nagy része jöhetne haza.
A magyar termékek versenyképtelenek lennének.
Kb államcsőd.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 17:20:23

@mikka: ??egy is fostalicska ország, pénz, emberek, és mindenféle nyersanyaghordozók nélkül?
Szakadj le a minimaxról haver.

Blogger Géza 2014.09.01. 17:57:05

@Sexual Harassment Panda: Mi a fenéért ne lehetnénk már tagjai az EGT-nek? Amúgy azon kívüli országok esetében is egyre kisebb a vámok jelentősége. Szakadj már le a rémálmaidról...

christophe 2014.09.01. 18:26:16

@Blogger Géza: nem az EU akar magyarorszàgtol szabadulni(egyenlore)hanem az orbànvona vonal harcol ellene màrmint az EU ellen.

christophe 2014.09.01. 18:31:25

@Blogger Géza: Mièrt mi marad,ha azok a ''mocskos multik kivonulnak magyarorszàgrol,max. a fonott kosàr,màr az Unicum,Pick stb.sincs magyar tulajdonban majd mehetsz dollàrboltba,ha egy kis tèlisszalàmit akarsz zabàlni....''

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 18:35:09

@christophe: Bocs, de orbán sosem modta hogy ki akar lépni.

christophe 2014.09.01. 18:43:35

@Sexual Harassment Panda: mit is szokott mondani az az elmebeteg''ne arra figyeljenek amit mondok,hanem arra ami teszek''nos vèlemènyem szerint igencsak feszegeti a hurt,oszt lesz majd koki meg saller

Blogger Géza 2014.09.01. 18:44:32

@christophe: Nem az EU ellen, csak a túlzott központosítás és a brüsszeli központ túlhatalma ellen. Ez nagy különbség.

Sexual Harassment Panda 2014.09.01. 19:14:02

@christophe: nem hinnèm.
Ő maga sokszor elmondta:öngyilkossàg kilèpni, elszegènyedès, lemaradàs.

Tudományos libsizmus 2014.09.01. 19:18:15

@christophe:
Az elmebeteg legnagyobb beszólása eddig az volt, hogy a veszett kutyákat sintértelepre kell vinni. Tudod, az überdemokrata.

christophe 2014.09.01. 19:22:31

@Blogger Géza: màrpedig ez egyutt jàr,ha kellenek az elonyok,a milliàrdok,a szabad kereskedelem a kulfoldi munkavàllalàs stb.A màsik minden unios tagàllamnak,szavazati joga van,ja,hogy a matolcsy fèle unortodox gazd.politika ès az illiberàlis,munkaalapu tàrsadalom,Oroszorszàg,Torokorszàg,Kina majmolàsàra nem talàl partnert a felcsutitorpe az màr màs lapra tartozik.

alfacharlybravo 2014.09.01. 19:27:49

Kezdetben volt egy olyan nézet, hogy nem probléma ez a zakó a választásokon, Bolgár Úr showjában az ATV ben. Magyarország pár nagy német nagyvállalkozó kegyelem kenyerén él azoknak füttyentenünk kell és eltapossák mint bogarat Orbánt és országát, majd kilökjük őket az EU ból. Habár sikerült rengeteg kárt okozni a propagandával és tényleg sikerült zavart okozni, de amíg az üzlet működik addig maradunk. Nem tudom mi a végső cél miért kell pusztulnunk, pedig itt van Budapesten a legnagyobb diaszpóra? Vagy biztonságos (arab mentes) backup államot üdülőhelyet akarnak itt létrehozni?

Lurian 2014.09.02. 00:15:32

@$pi$: Hát ja, ez valóban frankó munka. Igazad is van, én is otthonról csinálnám. De azért a szerencsének nem tudom mennyi köze van ehhez. Ha jól sejtem megdolgoztál a lehetőségért.

feketehun 2014.09.02. 07:06:52

@mikka: Ember, ilyen mentalitással nem lennél állampolgár az én országomban :)

Akkor egyetértünk! :)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.09.02. 10:55:41

@$pi$: Az is rendszeres, ha minden második számot elolvasok. De igazából kapon a hírleveleiket, és azt olvasok el, ami érdekel. Viszont ezekben mind megjelent a közelmúltban egy nem Magyarországot fikázó cikk (hanem a kúrmányt).

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.09.02. 10:59:47

@Blogger Géza: Ha mind a Te szellemi színvonaladon lenne. Csakhogy a magyar választópolgárok zöme kevésbé jut hozzá információkhoz a valós helyzetről, mint a külföldi újságírók. Aki nem tud magyarul, az fordítót alkalmaz, ha kell. De azt senki normális ember nem gondolhatja komolyan, hogy a köztudottan ellenzékben lévő, köztudttan balfasz, széthúzó és a (baloldali megmondüemberek körében is) általános vélemény szerint programtalan erők állításait átveszik anélkül, hogy a másik aldalt megkérdeznék (amelyik ráadásul a velük azonos oldal, lásd a norvég minisztert és a fentebb felsorolt sajtótermékek zömét), hacsak nem áll a magyar kormány csapata nyelveket nem tudó és közlésképtelen idiótákból (mondjuk bizonyos jelei vannak ennek).

igazi Ténytár 2014.12.03. 06:25:39

@ De meg mennyire!

____

Az MTI a NÉMET KONZERVATÍV LAP szerzője, Robin Alexander Látogatás egy kívülállónál című írását szemlézi. Robin Alexander cikkének címe viszont az online kiadásban egész másképpen hangzik. Ott ugyanis az a címe, hogy MERKEL PUTYIN KISÖCCSÉNÉL TERVEZ LATOGATAST.

www.welt.de/politik/deutschland/article134855272/Merkel-plant-Besuch-bei-Putins-kleinem-Bruder.html

A cikk felidézi OrbánNyugatot bíráló kijelentéseit és kokettálását a keleti országokkal, az Oroszország elleni EU-szankciók bírálatát, majd az elmúlt hetekben a meglepő visszafordulatot az EU-hoz és a NATO-hoz.

index.hu/kulfold/2014/11/30/angela_merkel_budapesti_latogatast_tervez/
_____

igazi Ténytár 2015.02.04. 10:31:18

@ ANNYIRA jo , hogy MERKEL ELZAVARATA MAGAMELLOL Orbant a zsido megemelkezesekor....;-)))

"kettejük országházi találkozója után Orbán még kísérőként sem vett (vehetett) részt Angela Merkel programjában.(Bekialtas blog)"
süti beállítások módosítása