Európa monnyon le!

H_A Címkék: gazdaság lemondás válságkezelés EU Matolcsy György MNB Olli Rehn2013.11.30. 14:28

Az nem lenne baj, ha Matolcsy György, az MNB felkent elnöke nem az MNB felkent elnöke lenne, és a játszótéren fenyegetné pajtásait, hogy most már jó volna elhagyni a grundot, fiúk, mert kell itt nekem a hely.  Dacára annak, hogy a közelmúltban én is teljesen hiábavalóan adtam ultimátumot egyidejűleg Vlagyimir Putyinnak és Angela Merkel asszonynak, hogy méltóztatnának lemondani funkciójukról, mert engem baromira idegesít a fejük, mégsem teljesen világos, hogy a Magyar Nemzeti Bank elnökével hogyan szaladhatott el annyira az unortodoxia lova, hogy az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyekért felelős biztosát távozásra szólítsa fel azért, mert szerinte az Európai Unió félrekezelte a válságot. Hát így. Nem tudom mennyi megfeszített gondolkodás előzte meg ezt a bátor beszólást, vagy mennyi nyugtatóra mennyi alkoholt kell inni ahhoz, hogy egy jegybankelnök ilyen mértékben győzze le gátlásait, de a helyzetet mindenképpen siralmasnak találom.

Mindazonáltal azt kell mondanom: kemény csávó ez az Olli Rehn. A szeme sem rebbent, az arca sem rezdült, pedig egy ilyen híres-neves pénzügyi szakember próbálta jobb belátásra bírni az európai válságkezelés merre hány méterét illetően. Ellenkezőleg: azt üzente Matolcsynak, hogy nem mond le. Azért sem. Első látásra már az is abszurdnak tűnik, hogy Rehn egyáltalán leemelkedett ennek a gazdasági félanalfabétának a szintjére, és válaszra méltatta, de ezek a hanyatló nyugatiak már csak ilyenek. Ahelyett, hogy szemberöhögnének, megpróbálnak úriember módjára viselkedni és komolyan venni a legegetverőbb képtelenségeinket is. Nem, Brüsszel nem volt humoránál, és nem kérdezte meg, hogy nade, ki is az a Matolcsy?

Egyébként nem lenne baj - ahogy már írtam -  ha Matolcsy saját maga szórakoztatására játszaná el otthon, a tükör előtt a hídon dübörgő egér szerepét, de itt egy egész ország lejáratásáról van szó. Én amilyen hülye vagyok, készséggel elhiszem Matolcsynak, hogy az EU politikája elhibázott. Csakhogy ezt akkor volna elégséges alapja ilyen bőszen kijelenteni, ha az egyebek mellett általa is menedzselt magyar gazdaság a jó úton járna, és szárnyalna. És nem, nem arra gondolok, hogy a negatív növekedés is növekedés, hanem arra, hogy Matolcsy&Co. képtelennek bizonyult a világ szívcsakráját jelképező országa gazdasági helyzetét konszolidálni. Márpedig ez marhára rajta múlott.

Pont ezért, talán kifejthetné bővebben, hogy például miért élünk egyre jobban, miért fojtotta meg az unortodoxia a gazdasági növekedést, miért csökken a rezsink, ha nő, miért van több adónk, mint hajszál a fejünkön, miért sikerült felélni a megtakarításainkat, és miért hízott ilyen szép kövérre az addig sem karcsú állami bürokrácia? Már csak azért is, mert ha minden úgy menne mint az unortodox karikacsapás, talán a hitelminősítőket sem kellene fenyegetni, hogy lássátok már egy kicsit rózsásabban ezt az egyébként is narancsszínű ködöt, amit itt körülvesz minket, b*szki!

Szóval az van, hogy az Uniót lehet, és kell is kritizálni, az EU válságkezelése nyilván nem egy egyértelmű sikertörténet. De ilyen prosztó módon beszólni, mintegy felszólítani, és utasítgatni súlyos szereptévesztésre vall. Mert ezzel csupán egyetlen, de annál nagyobb baj van. Amíg a magyarországi fejlesztések tetemes hányadát az EU finanszírozza, a magyar gazdaság pedig függvénye a külföldi befektetéseknek, kioktatni és lemondásra felszólítani bárkit is, legalábbis szánalmas. 

Úgyhogy tetszik, vagy sem, napról napra nyilvánvalóbb, hogy a nemzeti alapon egyre nagyobbra dagadó kormányzati-államvezetési kisebbrendűség érzése mérhetetlen károkat okoz ennek az országnak. Orbán Viktor már többször bizonyította, és ha még szükséges volt, Matolcsy megfejelte most eggyel a dolgot: nem lehet komolyan vehető tárgyalópartner egy olyan ország, amely állandóan támadásba lendül, vagdalkozik, vagy éppen szipogva siránkozik, amikor bírálják a teljesítménye miatt. Azért, mert Matolcsykkal ellentétben, a negatív teljesítmény szerintük egyáltalán nem teljesítmény. Ahelyett, hogy egyszer, úgy értem, legalább egyszer magába szállna kicsitől nagyig, és otthon a tükör előtt dübörögve belátná hogy alkalomadtán van igazságtartalma a külső szemléletnek, és állandó konfrontáció helyett, érdemes volna megszívlelni a kritikákat és baráti jó tanácsokat.

De nem. Továbbra is mi osztogatjuk a kokikat és sallereket arra nézvést, hogy Európa monnyon le. De legalábbis meg vagyunk győződve arról, hogy ez így helyénvaló. És mióta már Szájer is válságkezelésből oktatja a németeket, én őszintén már csak annak örülök, hogy extrába legalább sem ő, sem Matolcsy nem verte a cipőjével az asztalt.

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr195667762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

high up! 2013.12.01. 14:53:19

@LallyPop:

Kóklerkám, köszi, hogy saját magad adsz adatot arra, hogy Magyaro akár GDP alapon is távolodik Németországtól és az euró zóna országaitól.

S ha a GDP/fő adatokat vesszük 2009-2012-ből, akkor a lemaradás még látványosabb. Már Szlovákiával se bírja a versenyfutást a rokkant Gyorsnaszádod.

fehérfarkas 2013.12.01. 14:56:05

Fociból nem akarjuk kioktatni az európaiakat? Ha márúgyis stadionokat meg fociakadémiát építünk? A dicsőséges 8-1 vereség után fociban is koszthatnánk őket, hogy még tisztességesen sem tudnak győzni. :D :D :D

fehérfarkas 2013.12.01. 14:59:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: "Igenis helyes, ha egy szövetség tagjai fellépnek keményen. Most ez független attól, hogy a konkrét ügyben igaza van-e Matolcsynak. "

De a szakmai szempontok alapján kellene fellépni rendesen, és nem pedig a józan ész ellen. Mert ez a gond Matelcsyvel, hogy valójában nem is az EU ellen szabadságharcol, hanem a józan ész és a racionalitás ellen.
Valamiért azt hiszi Matelcsy, hogy a józan ész az valami vírusos betegség, amit le kell győznie :D :D :D

high up! 2013.12.01. 15:00:16

@Krisz11: "Na és ki a francot érdekel a nemzetközi "hírnevünk"?! Nehogy már azért éljünk itt Magyarországon, hogy egy idióta vallon paraszt vajon mit gondol rólunk."

Hát az lehet, hogy nálatok a putriban tök mindegy, hogy a világ mit gondol rólatok, de teccik tudni a magyarsághoz nem csak a magadfajta igénytelen, lebutított, röghöz kötött Hungarikum tenyészállatok tartoznak, hanem Európában és a világban gondolkodó magyar polgárok is. Ezeknek meg az nem mindegy, hogy a Gumicsizmás paraszforradalmárok miatt őket is csak ilyen elmebetegnek tarthatja a világ.

high up! 2013.12.01. 15:03:03

@Krisz11: "Éljünk azért hogy nekünk jó legyen, és ne nyaljuk senkinek a seggét."

Akkor te miért nyalod Orbanescu eftgárs seggét?

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.01. 15:05:20

@fehérfarkas:

Aláhúztam, hogy nem Matolcsy kijelentését akartam védeni, hanem a másik kommentelő abszurd hozzászólását akartam kritizálni.

high up! 2013.12.01. 15:09:00

@♔batyu♔:

batyu eftárs, ezek az angolok nem azt állították, amit Andor mondottt, hanem ami tény a mai Magyaro-on. Teccik tudni?

De majd jön Kocsi Máté és kiadja a nemzetközi cáfolatot, miszerint Magyaro csodálatos ország, eddig 300 ezer brit vándorlt ide (köztük nagyon sok cigány és zsidó), hogy békében és anyagi biztonságban élhessenek.

Pop40 2013.12.01. 15:10:58

@LallyPop:

Ha már szemezgetni tetszik, kedves agyhalott narancsbolsi elvtárs, legyen kedves akkor berakni a teljes adatsort.

Németo Magyaro
2004 1.2 4.8
2005 0.7 4.0
2006 3.7 3.9
2007 3.3 0.1
2008 1.1 0.9
2009 -5.1 -6.8
2010 4.0 1.1
2011 3.3 1.6
2012 0.7 -1.7
2013 0.5f 0.7f

epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&plugin=1&language=en&pcode=tec00115

Ebből mintha az látszana, hogy az az időszak, amikor mi a GDP nominális növekedési értékében megvertük Németo-t, nem mostanság volt, a komcsi kúrmányod alatt, hanem a sokat átkozott "emútnyócévben"

Azt meg már csak halkan megsúgom, hogy nem teljesen mindegy ám, mennyi a vetítési alap, amiről számolják a GDP növekedését... Németo-nak kicsivel nehezebb ám 5% növekedést összehozni arról a szintről, ahol most áll, mint pl Albániának.

Annyi eszed azért lehetne, hogy ha már a GDP terén lófaszt nem tudtok felmutatni, legalább mélyen kussolsz a témában, na de a sok szellemi fogyatékos narancsmajom sose az eszéről volt híres. :D

♔batyu♔ 2013.12.01. 15:15:13

@high up!: Persze "Teccik tudni", megírta a Népszava is, hogy rettegnek a cigányok, mert magyarok ölik a cigány nyugdíjasokat a pénzekért. Elmondanám, hogy rendőrök hada keresi ebben az antiszemita országban azt a három kemény bűnözőt aki "megrongálta" a hanukát.

high up! 2013.12.01. 15:23:12

@♔batyu♔:

Ez aztán perdöntő bizonyíték ám!
(és mekkora csoda: a rendőrök végzik a kötelességüket!)

Szabványok 2013.12.01. 15:24:41

@high up!: "Annyira szép, amikor a rongyos, félázsiai magyar paraszt fikázza a nyugati civilizációt és annak az összes, a magyar paraszt által soha el nem érhető eredményeit."
Tökéletesen igazad van.

Konzervatív0 2013.12.01. 15:25:24

@Pop40: hát lehet kicsit rosszul értelmezem de nekem úgy tűnik hogy a németek a W második V-jének mélypontját közelitik (vagy érik el) mi meg mintha a múlt évben ezen már túlestünk volva.

A türelem tornaterem.

Értem én a szerzőt hogy a punijó szent és sérthetetlen, kellően liberális pénzügyi guruk gyülekezete és annak egy matolcsi ne szóljon be, de ne feledkezzünk meg pár dologról.
A válság egész jól forecastálható volt de az unió (is) elfelejtette ezt figyelembe venni, vagy szándékosan szemet hunyt fölötte.
A válság kirobbanásának okai ismertek, de az esetleges újboli bekövetkezést megelőzendő nem vagy csak csakély mértékben történt elmozulás.
Az unio liberális gazdaságpolitikája (bankszektor és globalizáció) kiváló táptalaj egy ujabb válságnak, főleg úgy hogy nem tanultunk az előző okaiból és ujabb lyukakkal tömtük a lyukat.

Nos ez a teljes liberális gazdaságpolitika csődje, és bármi/bárki ami megpróbál szakitani ezzel a gazdaságpolitikával csak jobb lehet.

Konzervatív0 2013.12.01. 15:27:54

@Szabványok: szivesebben vagyok félázsiai parasztként a magam ura mint egy lierális gettó rabszolgája.
Ha te nem, akkor ez nem a te országod.

Pop40 2013.12.01. 15:32:44

@Konzervatív0:

"Értem én a szerzőt hogy a punijó szent és sérthetetlen, kellően liberális pénzügyi guruk gyülekezete és annak egy matolcsi ne szóljon be, de ne feledkezzünk meg pár dologról."

Nem hinném, hogy erről lenne szó.

Az Eu-t teljes joggal lehet és kell is bírálni egy sereg dologért. Csak ugyan ne azok pofázzanak már neki pl válságkezelés meg növekedés témakörben, akik maguk azt sem tudják, mi az, mert a 3 évük alatt már az is csoda volt, ha éppen abban az évben pozitív volt a GDP. ("unortodox növekedés", meg "magyar tündérmese", rémlenek még?)

Az meg már külön a röhej kategória, hogy azt a fél % GDP növekedést, amit fideszkomcsiék elértek, azt az éjjel-nappal szidott mocskos EU cégei révén érték el, s valahogy, érdekes módon nem a dübörgő magyar gyorsnaszád jeles cégei hozták össze, mint amilyen pl a Közgép.

high up! 2013.12.01. 15:33:08

Ez sem a fidióta tenyászállománynak szól, ezt úgyse tudják felfogni, hogy mivé manipulálta Orbanescu őket:

Azok a szakemberek, akik a kétezres évek második felében a magyar gazdaságpolitikáról szóló párbeszéd meghatározó alakjaivá váltak, az Orbán-kormány megalakulása után jelentős részben visszahúzódtak. Bár szakmai tapasztalatuk, képzettségük és hajlamuk is meglenne a közügyek alakításához, jelenleg nem töltenek be vezető pozíciót a kormányban vagy valamelyik fontos állami intézményben. Pedig sokan reménykedve várták az új kabinetet, azt hitték, a Fidesz alkalmas arra, hogy fordulatot hozzon Magyarország életében, és - mint mondják - „rendbe tegye ezt a szeméthalmot”.

...Mások inkább azzal magyarázták a generáció nagyjainak visszahúzódását, hogy féltik a szakmai hitelességüket, és hogy „összemossák őket azzal a vudu közgazdaságtannal”, amelyet sokak szemében Matolcsy György képvisel.

...Távol maradt a politikától például Hamecz István, az OTP Alapkezelő vezérigazgatója, aki gazdaságpolitikai kérdésekben legfeljebb publicistaként, a Heti Válaszban megjelenő írásain keresztül nyilvánul meg. Részt vett ugyan a kormány 2011 őszén szervezett, tizenegy vezető közgazdásszal tartott két konzultációján, de hamar kiderült, hogy a konzultáció csak látszatnyitottság volt a kormány részéről, és igazából az üzenetekből nem értenek vagy nem akarnak megfogadni semmit.

...Volt olyan közgazdász az új nemzedékből, aki megpróbált beállni a kormány politikája mögé, és ehhez - a generációból egyedül - magas pozíciót is kapott. Kármán András a Magyar Nemzeti Bank pénzügyi elemzések igazgatója volt, amikor a kormány megalakulása környékén Szapáry György Matolcsy György figyelmébe ajánlotta. A nemzetgazdasági miniszternek megtetszett Kármán szakértelme, és kinevezték a Nemzetgazdasági Minisztérium adó- és pénzügyi államtitkárának.

Kármán a bankadó kivetésében még kitartott a kormány politikája mellett, de nem sokra rá, az IMF „hazazavarását” megelőző tárgyalásokon belátta, hogy csak a miniszter és a miniszterelnök akaratának végrehajtója lehet.
2011 októberében végül lemondott pozíciójáról, mert nem akarta tovább adni a nevét a kormány gazdaságpolitikájához - fogalmazott egy az akkori történésekre rálátó forrás.

high up! 2013.12.01. 15:36:25

@Konzervatív0: "szivesebben vagyok félázsiai parasztként a magam ura mint egy lierális gettó rabszolgája."

Pont ilyen agymosott hasznos hülyék kellenek a Nemzeti Birkamenetbe.

Pop40 2013.12.01. 15:36:48

@Konzervatív0:

"mint egy lierális gettó rabszolgája."

Szegény nyugatiak, ha tudnák, hogy ők ott tulképp mind egy liberális gettó rabszolgái. :DDDD
Mind rohanna kivándorolni ide, ebbe a fantasztikus, nagyszerű közgépes-trafikmutyis narancsbűzös demokráciába. :DDDDDDDDDDDDDDD

Ja, és bár nem neked címezted, de tökéletesen igaza volt annak, akinek írtad.
Azt meg hadd ne te szabd már meg, hogy ez kinek az országa.

LallyPop 2013.12.01. 15:37:08

@high up!: Aha, köszi az adatokat..:)

Konzervatív0 2013.12.01. 15:39:17

@Pop40: Azt gondolom egyre több "matolcsi" fog beszólni az eu-nak. A brittek is mocorognak, a lengyelek is szemezgetnek velünk, és sorolhatnám.
Még ha nevetségesnek is tűnik egy kis ország renitens bankelnökétől a beszólás (kb mint amikor torgyán "mondjon le"-zett) azt gondnolom az unió súlyos hibákat halmoz egymásra és ennek nagyon rész vége lesz.

A pudig próbája az evés... várjunk pár évet és minden kideül.

Szabványok 2013.12.01. 15:42:28

@Kim Jong Un: "pedig ez a sok hozzaerto olyan jol kezelte a valsagot, hogy orom nezni! Gorogorszag, Spanyolorszag viragzik mi? Ezek teljesen szetkurtak mindent az EUban, szoval ezek ne pofazzanak nekunk, mert nullak."
Nemrég volt az orvosok fizetésének összehasonlítása.
Mennyit is keres egy spanyol orvos?
Mennyi (jó) orvos fog itt maradni Magyarországon?
Hol szeretnél orvoshoz menni, ha beteg leszel? Egy EU-s kórházban, ahol megfelelő körülmények között 5000EUR-t kereső (magyar) orvos operál, vagy itt, ahol a hulló vakolatú műtőben, az ittmaradt 500EUR-t kereső orvos operál. (És elvárja a paraszolvenciát.)

Az országunk egyre kevésbé működőképes!
Nemcsak az egészségügy, hanem a tömegközlekedés, az utak, a dohányboltok, az áramszolgáltatás, közoktatás, egyetemek, állami tenderek minden-minden röhejesen szarul működik.
Tedd azt, amit a magyarok tettek a '60-s, '70-s években! Utazz ki és nézd meg a saját szemeddel, hogy miként működik a rohadó kapitalizmus!

Konzervatív0 2013.12.01. 15:43:34

@high up!: Még jó hogy vannak köztünk ilyen ária fajok is mint te, akik mindenkit lehülyézhetnek a magas lovukról.

Felénk azt mondják ilyenkor:
"Apád inkább széket csinált volna, akkor jobb lenne a világ"

Minden esetre gratulálok a szüleidnek a jólneveltségedhez.
Azért ne köpd őket szembe ha véletlenül megismered őket a magas lóról.

guu 2013.12.01. 15:43:52

@colonel Tigh:
" A kritizálásnak is van egy módja, illeme, protokollja, amiket főleg ezen a szinten ildomos lenne betartani." Ez igaz de ha Neked valaki folyamatosan mantrázza,hogy hülyeség amit csinálsz és fékezed
a gazdaságot,aztán egyszer csak kiderül mégis az a jó irány akkor lehet,hogy nem a protokoll pontos betartása az ami először eszedbe jut.

Szabványok 2013.12.01. 15:46:30

@Konzervatív0: Nem értelek.
A liberalizmus a szabadságról szól. Hogyan lehetne ott az ember rabszolga?
A "getto" monotonitásáról ismerkszik meg. A liberalizmus a sokszínűséget kedveli.
Ezek után a "liberális gettó rabszolgája" számomra értelmezhetetlen, önellentmondásokkal teli kifejezés.

Ez az ország az én országom is. 1/10M része az enyém. De remélem ennél nagyobb hatásom van a jövőjére azzal, hogy bemutatom az embereknek, hogy én milyen Magyarországot képzelek el.

Pop40 2013.12.01. 15:46:38

@Konzervatív0:

Az, hogy értelmes szakemberek beszólnak, teljesen rendjén való.

De a britek, lengyelek, stb nem engednek fontos pozícióba olyan pállott agyú elmebeteget, aki egy -1,7%-os GDP-re lenyilatkozza élő adásban a CNN-en, hogy ez egy "magyar tündérmese", amit irigyelni fog a fejlett világ.

Máshol az ilyen majom utcát söpörne, nem pedig gazdasági miniszter meg jegybankelnök lenne egyedül azon okból, hogy a szintén segghülye miniszterelnök értelmi szintjéhez ő áll legközelebb, ezért őt nevezi ki ezekre a posztokra a hozzáértő szakemberek helyett.

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2013.12.01. 15:47:48

@LallyPop: Alaptörvényben rögzíti az Országgyűlés, hogy Rogán Antal szép és Orbán Viktor nem cigány.
Te viszont egy állat vagy!!!

LallyPop 2013.12.01. 15:48:11

@Szabványok: És akkor most mi lesz? Mit fogsz tenni?

LallyPop 2013.12.01. 15:53:16

@Pop40: 'De a britek, lengyelek, stb nem engednek fontos pozícióba olyan pállott agyú elmebeteget, aki egy -1,7%-os GDP-re lenyilatkozza élő adásban a CNN-en, hogy ez egy "magyar tündérmese", amit irigyelni fog a fejlett világ.'

De a briteknél, lengyeleknél emelkedik is az adósság, és fingjuk nincs mit kezdjenek vele. Arra meg esélye sincs ezeknek az européer kormányoknak, hogy újraválasszák őket. Ennyit a kompetenciájukról.

Szabványok 2013.12.01. 15:55:02

@LallyPop: Megpróbálom meggyőzni az embereket arról, hogy ne egy a médiából áramló alternatív valóságban éljenek, hanem nyitott szemmel járjanak, nézzék meg milyen az élet Magyarországon, nézzék meg milyen az élet a hanyatló nyugaton.
Ezen ismeretek birtokában döntsön arról, milyen országban akar élni.
Párszázezer honfitársunk már elvégezte ezt az összehasonlítást és kint él. Én nem azt szeretném, ha a maradék is kimenne, hanem, ha ezek visszajönnének és itthon valósítanál meg azt, amit odakünn láttak.

LallyPop 2013.12.01. 16:01:16

@Szabványok: Tehát akkor mit teszel jövőre?

Konzervatív0 2013.12.01. 16:03:07

@Pop40: a GDP számai a múlt indikátorai a nyilatkozatok pedig a jövöt vizionálják. Türelem barátaim.

czjanos 2013.12.01. 16:03:28

Torgyán doktor plágiummal fogja vádolni Matolcsyt.

Pop40 2013.12.01. 16:06:31

@LallyPop:

"De a briteknél, lengyeleknél emelkedik is az adósság, és fingjuk nincs mit kezdjenek vele. Arra meg esélye sincs ezeknek az européer kormányoknak, hogy újraválasszák őket. Ennyit a kompetenciájukról."

1, Ez nem tudom, hogy jön ide. Esetleg azért emelkedik az adósság, mert nincs egy Eltolcsyjuk?:DDD
A mi adósságunk meg nem emelkedik, mindössze stagnál. Igazán szép eredmény 3000 milliárdnyi manyup-vagyon lenyúlása után.
2. Önmagában az, hogy egy országnak mennyi az adóssága, az égvilágon semmit nem jelent. Nézd meg a japánokat, mennyi az adósságuk, s valahogy egész jól elvannak vele.
3, Egy kormány kompetenciáját te abban méred, mennyi esélye van az újraválasztásra?:DDDDDDDD ja, bocs.

no_successful2 2013.12.01. 16:08:32

@Szabványok:

""Annyira szép, amikor a rongyos, félázsiai magyar paraszt fikázza a nyugati civilizációt és annak az összes, a magyar paraszt által soha el nem érhető eredményeit."
Tökéletesen igazad van."

Nosza mi tart vissza, pályázz el a te fasza nyugatodra ebből a "félázsiai" országból, aztán erősítsd ott a nemzettudatot. Kib.szottul nem fogja sajnálni senki, hogy elmentél.

LallyPop 2013.12.01. 16:10:13

@Pop40: 1. Minden bizonnyal nem véletlen, hogy a 27 EU tagállamból 25ben nőtt az adósság 2010 óta.

2. Önmagában nem, ezért ez a kormány a devizakitettséget már mostanáig nagymértékben csökkentette, a lakossági államkötvény hányad pedig (ala Japán) a sokszorosára nőtt.

3. Megbocsátok.

Konzervatív0 2013.12.01. 16:10:58

@Szabványok: tedd, de ne csapd be őket nagyon.
Ha valaki azt gondolja hogy az utólag csatlakozott országokban valaha is lehet olyan (vagy hasonló) fenntarthatatlan életszinvonak mint most a nyugati országokban az nagyot téved.
Attól tartok a nyugat is hamarosan meg kell barátkozzon azzal hogy a jelenlegi szinvonala fenntarthatatlan.
Ezt mindenki tudja és aki azzal a réménynel lépett be az unióba hogy itt is kánaán lesz hát nagyot fog csalódni.

Sosem lesz. Nincs az a gazdaságpolitika, nincs az a forgatókönyv, nincs az a megoldás.

Csak piacnak lettek felvéve a csatlakozó országok, valamint a nyugati tőke korlátlan áramlását segitendő.

És ebben nem tévedek, csak itt európa közepén egy ilyen kis országnak nincs sok választása.

Minden esetre a követlező EP választásokon a liberális oldal nagyot fog zakózni EU szinten, és reményeim szerint az őket majmoló baloldal is, és akkor lesznek itt furcsa változások.

Pop40 2013.12.01. 16:13:45

@Konzervatív0:

Türelem? Mégis meddig?

Eltolcsy 2012 júniusban delirált a feritélről a cnn-nek.
A jövő az volt, hogy abban az évben -1,7% volt a "tündérmese", idén meg 0,7% lesz.
És valahogy nem látszanak azok a tényezők, amik a jövőben is bármiféle növekedést elindíthatnának.

Jövőre meg remélhetőleg kirúgják a p-csába ezt az eszement hordát, és valaki olyan kerül pozícióba, aki tényleg ért is a gazdasághoz valamit.

LallyPop 2013.12.01. 16:16:30

@Pop40: 'És valahogy nem látszanak azok a tényezők, amik a jövőben is bármiféle növekedést elindíthatnának.'

A 2014es átlagos külföldi becslés 2% + GDP, 0% adósságváltozással. Ilyen az 1. Orbán kormány óta nem volt.

'Jövőre meg remélhetőleg kirúgják a p-csába ezt az eszement hordát, és valaki olyan kerül pozícióba, aki tényleg ért is a gazdasághoz valamit.'

Hihihi, nem mintha nem tudná mindenki ki az egyetlen alternatíva.

Pop40 2013.12.01. 16:18:44

@LallyPop:

1, És ebben a 25 tagállamban hányban volt arra példa, hogy a kormány ellopott 3000 milliárd manyup-vagyont nyom nélkül?
2, Igen, az állampapírokra meg beígért akkora felárat, hogy az ország a gatyáját is ráfizeti majd, mikor lejárnak. Nem csoda, hogy érdeklődnek a külföldiek (is.)
3, Nekem? :D
Nekem aztán nem kell, téged minősít, nem engem.
Felteszem, neked Castro és társai a kormányzás etalonja, hisz mindig újraválasztják.

LallyPop 2013.12.01. 16:20:30

@Pop40: 1. Nem loptak el semmit, hiszen nem volt magántulajdon. És nem nyom nélkül, hiszen egy csomó mindent vett az állam.

2. Fele akkora kamat van az állampapírra mint a válság előtt...:)

Pop40 2013.12.01. 16:28:31

@LallyPop:

"A 2014es átlagos külföldi becslés 2% + GDP, 0% adósságváltozással. Ilyen az 1. Orbán kormány óta nem volt."

Ha megbocsátasz, ezt majd hiszem, ha látom.

És ha már adósságváltozásnál tartunk:
Az emútnyócban 10 ezer milliárddal növekedett.
Ebből 3e milliárd volt a 13. havi nyugdíj, amit a fidesz MEGSZAVAZOTT.
2 ezer milliárd volt ugyanez a közszférában, + az ottani béremelés: a fidesz ezt is MEGSZAVAZTA.
3 ezer milliárd meg ment a manyupba, amit a fidesz nyom nélkül ellopott kormányváltás után, s AZ ADÓSSÁGOT MÉG EZZEL SEM VOLT KÉPES CSÖKKENTENI.
Ezzel az emútnyócra kevesebb, mint évi ezer milliárd adósságnövekedés jön ki (mivel a manyup megvolt kormányváltáskor.)
A narancskomcsik meg úgy tartják mondjuk közel helyben az adósságot, hogy elloptak 3000 mill manyupot, ami évi 1000 milliárd.
Innentől fogva miről is beszélünk?

Ezek után a fideszes sikerek után már érthető, mikor egy -1,7%-os GDP-csökkenésnél feritélről dumálnak. :D

Szabványok 2013.12.01. 16:35:04

@no_successful2: Nem megyek el.
Nekem ez a hazám. És azt szeretném, ha a hazám jól működne és jól érezném magam a hazámban.
(Hasonlat: Ha a gyerekem valami rossz fát tesz a tűzre, akkor nem elzavarom és másikat csinálok helyette, hanem megpróbálom (szép szóval, példamutatással, neveléssel, stb.) jó útra téríteni.)

Pop40 2013.12.01. 16:37:58

@LallyPop:
"Nem loptak el semmit, hiszen nem volt magántulajdon."

Nem a francot. Nézd majd meg a vonatkozó mnyp-törvényt.
Amúgy ha nem lopták el, hol is van az a pénz?

"És nem nyom nélkül, hiszen egy csomó mindent vett az állam."

JA, vett pl mol-részvényt több éves árfolyamcsúcson. Kár, hogy ezt nem ebből vette, hanem az IMF hitelből, amit Bajnaiék nem szórtak el, hanem berakták tartaléknak az MNB-be.
Fideszbolsiéknak fröcsögni jó volt a hitel ellen, de elszórni már valahogy nem derogált. ;)))

Konzervatív0 2013.12.01. 16:38:49

@Pop40: ne reménykedj :) Amig nincs egy értelmes ellenfél addig maradnak.

Pop40 2013.12.01. 16:39:58

@LallyPop:
"2. Fele akkora kamat van az állampapírra mint a válság előtt...:)"

Nézz esetleg körbe a nyugati világban, mennyi az uralkodó kamatszint. Segítek. Nulla.

Ehhez képest van bőséges felár nálunk.

Szabványok 2013.12.01. 16:41:37

@Konzervatív0: Azért van remény. Az elmúlt 40 évben sokszor jártam Kelet-Németországban. Az elmúlt 20 évben Kelet-Németország, egészen konkrétan Kelet-Berlin a legsötétebb szociból Európa egyik legjobb helye lett.
Ott bekövetkezett az, amit 24 éve vártunk a rendszerváltástól.
Ha a Siemens Chemnitzben jól tud működtetni vállalatot, miért ne tudna Budapesten?
Szóval, van remény!

Pop40 2013.12.01. 16:47:16

@Konzervatív0:

Hála istennek, ezt kötve hiszem. :D
Azt hiszik, azt, hogy az utóbbi 3 évben ott rúgtak bele mindenkibe, ahol tudtak, a választásokra az érintettek majd nyom nélkül elfelejtik. Hát pech, mert nem fogják. :D Nem véletlenül csak cigóbuszoztatással tudnak időközit nyerni még vérjobbos körzetekben is. :DD

Én speciel bárkire leszavazok majd, akit az ellenzék jelöl, csak bukjon a fideszkomcsi maffia. És nem azért, mert a legkisebb mértékben is elégedett lennék az ellenzékkel, de az ördögre is leszavaznék, ha ez lenne az ára, hogy megbukjon Orbán elvtárs meg a bandája.

Konzervatív0 2013.12.01. 16:47:58

@Szabványok: egy országot nem lehet kettévágni, de ha mondjuk külön országként csatlakoztak volna :) ...

A siemnes: csak nézd meg a siemens vezérléssel működö alstom szerelvényeket.
A gyarmatokra nem kell olyan minőségben dolgozni...
Vagy nézd meg a magya Coca-t és a nyuagtit :)
Esetleg kostóld meg a Nyugati milkát meg a magyart :)
Vagy beszéljünk csak a sörökről.
Ittál már gondolom jó német sört. És itthon ittál már német sört? (a németektől behozott lőrére is gondolok pl.)
Több válalat beismerte, hogy hát igen a volt szoci országokban az ottaniak szájaizéhez igazítja a termékek összetételét :) Tudod mit jelent ez?

Erről beszélek.

Konzervatív0 2013.12.01. 16:51:32

@Pop40: ööö a "cigóbuszoztatás" témájában ugy hallotam a szociknak áll most a szénájuk félre, szóval ezzel óvaosan :)
Valóban kicsit a nyeres pózt felvéve kommunikált a fidesz a nyugattal is, de ugye egyenlőre most úgy néz ki nyerőre áll. Lehet csak blöfföl, de kiderül ha teriteni kell :)
Várjuk meg.

Szabványok 2013.12.01. 16:58:09

@Konzervatív0: Az NDK-ra ez csak annyit jelentett, hogy kész rendszert alkalmaztak rá és több pénzt. Pénz most nekünk is jön kohéziós támogatásként. A rendszert viszont nem vagyunk hajlandók átvenni.

Az Alstom kontra Siemens történetet:
Nem, nem az a baj, hogy rossz minőségben dolgoztak. Mi kúrtuk el, de nagyon. Ha hülyén írjuk ki a tendert és külön vesszük meg a biztbert és külön a gördülőállományt, akkor bizony nincs fővállalkozó, aki integrálni tudná a rendszert.

Egy eladó természetesen a helyi igényekhez alakítja a termékét. Például a helyi szabványokhoz, jellegzetességekhez. (Tudod mennyi nemzeti előírásunk van a vasútra, metróra? Rengeteg.)
De ugyanígy a helyi pénztárcákhoz is hozzáigazítják. Nem egy gyárnak van olcsó kivitele szegényebb piacokra.

Pop40 2013.12.01. 17:05:12

@Konzervatív0:

Ha a szocik el tudják vinni a fidesz orra elől a cigókat, úgy, hogy a fidesz tüzifától közmunkáig bármit tud ígérni, a szocik meg semmit, meg is érdemlik. :D
S tegyük hozzá, eddig bírósági ítélete egyedül a fidesznek van arról, hogy buszoztatott. :)

"de ugye egyenlőre most úgy néz ki nyerőre áll. "

Hálistennek már csak maximum a kvk-kban áll úgy, de valóban, várjuk meg, már csak 5 hónap és kiderül :)

Szabványok 2013.12.01. 17:06:28

@Pop40: "JA, vett pl mol-részvényt több éves árfolyamcsúcson. Kár, hogy ezt nem ebből vette, hanem az IMF hitelből"
Na, ilyen gazda(tulajdonos) az állam!
Én fordítva csináltam, az árfolyam minimumon (2000Ft) vettem OTP-t és eladtam a kormányváltáskor 7000Ft-ért.
Az állami tulajdon a világ leghülyébb tulajdona, mert nagyon megfoghatatlan a tulajdonos, pontosabban a tulajdonos nagyon nehezen tudja gyakorolni a tulajdonosi jogait.

Konzervatív0 2013.12.01. 17:06:34

@Szabványok: hátöö lehet le vagyok maradva, de mintha a milka pl nálunk drágább lenne mint pl az osztárkoknál :) de a milka pl németországban 0,69€/100g nálunk akocióban 285Ft :) de hidd nyugodtan hogy itt azért szarabb mert olcsóbb :)

Konzervatív0 2013.12.01. 17:13:48

@Pop40: a remény hal meg utoljára.
Már látom lelki szemeimmel azt az éjszakát amikor lendvai ildikó a kovács laca vállán kisirt szemekkel kirkácsolja a mikorfonba, hogy "CSÁLTÁK, MEGMONDTAM hogy CSÁLNI fognak" aztán jönnek az álvideók :)

Pop40 2013.12.01. 17:19:20

@Szabványok:

Te jobban csináltad, mint én, én már 3000-en és 2300-on bezsákoltam. :) Akkor kezdtem el figyelni a tőzsdét anno, régi szép idők... :DDD
1200 volt amúgy a minimum, nem 2000, igaz, onnan már úgy lőtt ki, mint a rugó. :D

az állami tulajdonos részben igazad van.

Pop40 2013.12.01. 17:20:50

@Konzervatív0:

cöcöcöcö:)
csak nehogy megint hídfoglalás meg "a haza nem lehet ellenzékben", "élelmes ezüstérmes, szemfüles bronzérmes"-dumák legyenek belőle, mint anno. :DDD

Krisz11 2013.12.01. 17:21:15

@high up!: Szerintem viktor csak egy blöff. Ők elolvasás nélkül szavazták meg a lisszaboni szerződést. Nem vagyok a rajongója.
@nincs_itt:
"ha nem lenne az EU, akkor nem lenne pénz sem, akkor viszont te is egy lennél a saját seggébe fulladt lovasnemzet tagjai közül!"
Ez, hogy onnan jön a segíly egy legenda az eu seggét nyalók közt. Nekem amúgy van diplomám, versenyszférában dolgozok, szakmai tapasztalat, stb. Az únió nélkül is volt itt és lenne is gazdaság. A szovjetekről is leváltunk, mégis kereskedtünk velük, meg most is az utódállamokkal. Ahhoz, hogy együttműködjünk nem kell, hogy a kolhozba birkaként betereljenek. Nem kell mindenre birkakén bólogatni, amit egy eu-s fasz mond.
Amúgy itt van példának a Volkswagen. Ukrajnában,Nigériában és Mexikóban is van gyára, pedig egyik sem eu tag. Attól meg gazdaságilag együtt lehet működni.

Konzervatív0 2013.12.01. 17:30:42

@Pop40: Az állami tulajdon valóban elég sok esetben nem túl jól hasznosul, viszont ne felejtsük el vannak olyan terültek amiben érdemes a hatósági kontrol.
Nem véletlen hogy nyugati országokban is bizonyos terülteken az állam a tulaj ugyanis jó a befektető de a befektető mindent el fog követni a saját tőkéjének a mindenáron való megétrüléséért, akár szabálytalanságokat is. Csak nézzük a kartelezéseket. És ez csak a jéghegy felszine.
Azt gondolom a világ lassan rájön hogy a tisztán versenypiac nem életképes mint ahogy a tisztán állami sem. Valahol a kettő keveréke a jó.

Szabványok 2013.12.01. 17:30:58

@Konzervatív0: Ugye ezek nettó árak, nem a 27%-os világbajnok ÁFÁ-t számolod bele?
Amúgy meg, ha olcsóbb Bécsben a Milka, akkor ki kell menni Bécsbe és bevásárolni. Rá fog jönni a magyar kereskedő, hogy érdemes lenne olcsóbban adnia.
Tudod, így működik a piac.
És nem úgy, hogy az Anyag- És Árhivatal rendeletileg szabályozza az árakat.

Konzervatív0 2013.12.01. 17:33:20

@Pop40: ok, majd kiderül melyikünk a jobb jövendőmondó :)

Krisz11 2013.12.01. 17:35:52

@high up!:
"teccik tudni a magyarsághoz nem csak a magadfajta igénytelen, lebutított, röghöz kötött Hungarikum tenyészállatok tartoznak, hanem Európában és a világban gondolkodó magyar polgárok is."

Szerintem szánalmas részetekről ez a megfelelési kényszer. Ha világban gondolkodsz, sem kell az eu-nak hanyattdőlni.. csak mert jön valami barom ukáz mint a szovjetektől.

Konzervatív0 2013.12.01. 17:37:40

@Szabványok: a németeknél is ÁFA :) ok nem 27% :) de amire rá szerettem volna világitani, hogy nem áll az hogy azért kapunk mi szarabbat mert olcsón kell adják.
Nos nem. Egyszerűen ilyen jár a gyarmatokra :)
Na akkor elmondok egy titkot.
Egy olyan multinál dolgozom akinek van gyára angliában is.
Az angolok veszteségét a keletiek kompenzálják évek óta :)
Na jó ott egy targoncás többet keres mint nálunk egy manager, itt meg 6 éve nem volt még inflációkövető béremelés sem, dehát ilyen a világ :)

Konzervatív0 2013.12.01. 17:39:12

@Krisz11: az uborka görbületszabvány mondjuk tök jó :)

Pop40 2013.12.01. 17:42:17

@Konzervatív0:

Na ez az első dolog, amiben egyetértünk. Szerintem is valahol a kettő keveréke a jó (illetve ágazattól függ.)

A tisztán magántulajnál túl erős a profitérdek, a tisztán államinál pont fordítva: senki nem törődik semmivel, mert megfoghatatlan a tulajdonos. (mint a szocialista viccben: -kié az üzem? A tiétek! Erre hátulról egy hang: Akkor vigyünk haza!)

Pop40 2013.12.01. 17:45:27

@Krisz11:

Felétek az már "hanyatdőlésnek" számít, hogy nem valaki nem fikáz habzó szájjal olyasmit, aminek ő a századrészét nem képes nyújtani?

Pop40 2013.12.01. 17:47:08

@Pop40:
és a "valaki" előtt nincs "nem"
sorry

nincs1itt 2013.12.01. 18:23:35

@Krisz11: Akkor mesélj, hogy melyek azok a TERMELŐ cégek, vállalkozások, amelyek NEM az EU-ból költöztek ide, amelyek magyar alapításúak és/vagy tulajdonúak?! Ekkora demagógiát már régen olvastam!

Kim Jong Un 2013.12.01. 18:46:08

@Szabványok: ezt csak te akarod igy latni, hogy egyre szarabb minden. Neked akkor is az lenne, ha visszajonne a libas haverod, neked tokmindegy.

Mellesleg eltem 2 evet a Briteknel, 2ot a Nemeteknel (nem mekiben mosogattam mint sok szajlengeto hulye itt), szoval en tudom mirol beszelek, ha azt mondom, hogy ott sincs kolbaszbol a kerites, es itthon is jo!

nincs1itt 2013.12.01. 18:57:41

@Szabványok: Van egy rossz hírem a Milka 100gramm 59 cent, brutto!!! 19%-os ÁFA-val.
De ha a csirkehús árára vagy kíváncsi, akkor azt is leírom.
Most a 95-ös benzin, 1,495 EUR/liter, a minőségi különbségről a Madzsarisztánban kaphatóhoz képest, ne nyissunk vitát.

nincs1itt 2013.12.01. 18:59:17

@Kim Jong Un: Rendben, akkor azt nem értem miért nem maradtál? Mert az tény, hogy itt sincs kolbász akerétísben, egy falat se! De, hogy ott Hátsó Hátasztánban, hasonlóan jó lenne, mint a felsorolt országokban, ezen vinnyogva kellett röhögnöm!

nincs1itt 2013.12.01. 19:03:33

@Konzervatív0: Ja és neked ez a cég megfelel??? Igazán nem értem, hogy ha te gyarmatiként viselkedsz, miért csodálkozol, ha úgy is kezelnek?! Értem én, hogy nehéz, da ha nem vagy képes, akkor ne rinyálj, hogy szar ott. Menj targoncásnak Angliába, ja, hogy az derogál? Aha, te maradsz "értelmiségi"+"manager", xarér-hugyér' a "gyarmaton"!

2013.12.01. 19:04:45

Az EU-t jogosan érhetné kritika bizonyos dolgokban de amikor Viki beszélteti a Matolcsy fabábuját akkor senki nem fogja a szalonképtelen beszólásokat komolyan venni.

Kim Jong Un 2013.12.01. 19:17:03

@nincs_itt: itt jobban elek. Az ott megszerzett tudassal, es kapcsolati tokevel itt sokkal jobb eletet tudok elni, mint ami ott volt, pedig ott sem szenvedtem hianyt semmibol. Ennyi.

Ezert tudom egyebkent objektiven szemlelni az itthoni esemenyeket. Szarok a rezscsokkentesre, nem szamit. Szarok a dragulasra, nem szamit. Szarok az IMF hitelre meg az allamadossagra, nem szamit. A hazamat viszont szeretem, es ez szamit. A politikaban en kizarolag szimpatia alapjan dontok, es ez az amiben a boszme meg a libas eselytelen. A Jobbikot kedvelem, ezert szavazok rajuk. A fidesszel ugy vagyok, hogy van is rajtuk sapka, meg nincs is rajtuk, de inkabb ezek legyenek 10000 evig mint meg egyszer a boszmeek.

nincs1itt 2013.12.01. 19:41:55

@Kim Jong Un: Értelek! Illetve, te is az Háry János (Münchhausen báró) magyar vagy akiket messzire kerülök, akik 2-en megélnek 400 EUR-ból és dohányoznak, meg söröznek is ebből a pénzből és még havi 1000 EUR-t spórolnak is, igaz minimum havonta visszautaznak autóval, ami legkevesebb 200 EUR.
Szóval, biztosan igazat mondasz...

Krisz11 2013.12.01. 19:45:57

@nincs_itt:
"Akkor mesélj, hogy melyek azok a TERMELŐ cégek, vállalkozások, amelyek NEM az EU-ból költöztek ide, amelyek magyar alapításúak és/vagy tulajdonúak?!"
Ne keverd a szezont a fazonnal, kedves elftárs.
1.) számtalan nem magyar, de nem is eu cég van itt pl: Hankook, meg egy vagon usa cég, meg stb. Az eu nélkül is itt lennének. De eu-s cégek is itt lennének eu tagság nélkül is. 2004-előtt is voltak itt eu cégek, az nem zavar? Az eu kolhoz tegság nélkül is itt lennének.
2.) vannak magyar termelő cégek, én több, milliárdos forgalmú mezőgazdasági céget is ismerek, még azzal együtt is, hogy sajnos ebben is sok a külföldi az elprivatizált vagyon miatt. Ezek is meglennének.

nincs1itt 2013.12.01. 20:01:23

@Krisz11: Értelek! Látom, eddig tartott, amíg az "eligazításon" elmondták, szóval a Hankook, Samsung, Lear Co., ezeknek a cégeknek, CSAK alacsony képzettségű munkaerőre van szükségük. A termékeiket Mo.-ról nézve exportálják, az alapanyagok, részegységek zömében importból származnak, pl az AUDI CSAK összeszerel Mo.-on. Az nyereséget pedig hazaviszi, a munkabérek+költségeik mókásak, a hazaihoz mérve.
Itt voltak, de az EU tagság előtt az adó és egyéb kedvezmények és a rendkívül alacsony munkabérekkel "kompenzálták", hogy Mo.nem EU tag. Most már EU tag, viszont az összes kedvezmény maradt... Hát nem megéri?? Bizony nem! Ugyanis egy ilyen Lear formájú cég éppen most szúnik meg, vagy lesz helyette vagy nem, de inkább a nemre tippelek. Az AUDI, Mercedes, OPEL, már NEM Mo.-on fejleszt, bővít. Nem kell a hanta, vannak forintban milliárdos cégek, tény, de az EUR-ban már csak 10 milliós nagyságrend...

Krisz11 2013.12.01. 20:41:14

@nincs_itt: "Az AUDI, Mercedes, OPEL, már NEM Mo.-on fejleszt, bővít. Nem kell a hanta, vannak forintban milliárdos cégek, tény, de az EUR-ban már csak 10 milliós nagyságrend..."

Akkor most nem magadnak mondasz ellent? Itt a nagy eu és senki nem fejleszt magyarországon csak a richter gedeon, az összeszerelő üzemekben meg ázsiai bérek vannak.

nincs1itt 2013.12.01. 20:50:18

@Krisz11: Látom azért ez már bolonyult neked, mint Matolcsy tekintete! Azt próbálom elmagyarázni, hogy ha nem szabaccságharcóna Orbán, az ezt megelőző kormányok, meg nem lettek volna ugyanannyira dilettánsok, mint a jelenlegi, akkor MÁS lenne a helyzet arrafelé.
De mivel, a Fidesz és a többi párt segítségével és gazdagodására szétverték azt is, ami működhetett volna, ezért tart ott Mo., ahol.
Az EU pedig tolhatja ide pénzt, ha egyszer ellopják, nem arra fordítják, vagy ha igen, akkor "okosba" megóggyák.
Az EU nem tehet arról, hogy tolvajok, gazemberek, sarlatánok és gyakorló/gyakorlott elmebetegek "irányítják" egy tagországát. Tiszteletben tartják, hogy a zemberek ezt akarják. Ahogy Olli Rhen, sem legyintett egyet, vagy köpött egy büdös bunkó niemand aktuális agymenésére, hanem emberszámba vette és válaszolt. Na ezt nem fogod megérteni sosem, mert 300-500 év lemaradást nem egyszerű behozni.

Szabványok 2013.12.01. 20:54:19

@Kim Jong Un: "ezt csak te akarod igy latni, hogy egyre szarabb minden. Neked akkor is az lenne, ha visszajonne a libas haverod, neked tokmindegy."
?? Nekem nem szarabb minden, én jól érzem magam, elégedett vagyok a sorsommal. (De ez nem is tartozik ide.)
Ami elszomorít, az az, hogy látom a hazámat egyre jobban lemaradni.

"Mellesleg eltem 2 evet a Briteknel, 2ot a Nemeteknel (nem mekiben mosogattam mint sok szajlengeto hulye itt), szoval en tudom mirol beszelek, ha azt mondom, hogy ott sincs kolbaszbol a kerites, es itthon is jo!"
Persze, hogy itthon is!
De.
De van, ami ott jobb és itt is átvehetnénk.

1) Az egyik anyagi jobblét. A fizetésért(jövedelemért) az ember hétszer annyi bigyót kap, mint Magyarországon. Sokakkal ellentétben én magát az életszínvonal különbséget nem tartom tragikusnak. Ami ebben elszomorító, hogy 40 évig csökkent a különbség, most meg újra nő.

2) UK-tól különösen a stabilitást irigylem. Lehet tervezni a jövőt! Tisztelik a múltjukat, annak szerves folytatásaként képzelik el a jövőt. De a németeknél is sokkal hosszabb távra lehet tervezni, mint itthon.

3) UK-tól is, németektől is irigylem a szabadságukat. Azt, hogy az állam nem szól bele a mindennapjaikba. Az emberek _nem_ politizálnak, nem visznek mindenbe politikát, nem gyűlölik a másikat, mert másik pártra szavazott. Ettől olyan nyugodt lesz az élet. Ettől működőképes lesz az ország. És ez a legfőbb irigységem tárgya. Ehhez nem kell sok pénz, ehhez nem kell sok idő.

Szabványok 2013.12.01. 20:56:25

@nincs_itt: Ha ekkora a különbség, akkor miért nem nyitsz egy csokiimportőr céget?
Tudod, a piacgazdaságban így egyenlítődnek ki az árkülönbségek, nem úgy, hogy az AVH kommandósai lecsapnak az árdrágítókra és Alaptörvénybe foglalják a Milkacsoki árát.

Szabványok 2013.12.01. 20:57:54

@nincs_itt: Sőt! Modern emberként ezentúl a neten rendelj csokit Németországból. Meg van oldva, nem?
(Én már ezer körüli tranzakciónál járok az ebayen, mert az nem más, mint maga a PIAC.)

nincs1itt 2013.12.01. 21:01:54

@Szabványok: Jaj, te kis okos. Elballagok a legközelebbi bótba, de nem inkább kocsival megyek, és megveszem magamnak a csokit. Euróból, amiben a fizetésemet kapom. Nem vagyok kereskedő alkat, vásárolok az Ebay-en is. De nekem európai szintű a bérem, nem kell okoskodnom, meg variálnom, hogy megéljek. Mo.-ra meg látogatóba sincs miért menjek.

Szabványok 2013.12.01. 21:02:24

@Kim Jong Un: "itt jobban elek. Az ott megszerzett tudassal, es kapcsolati tokevel itt sokkal jobb eletet tudok elni, mint ami ott volt, pedig ott sem szenvedtem hianyt semmibol. Ennyi."

A barátom 25 éve kiment az USA-ba. Jobban él ott?
Abszolút anyagi értelemben valószínűleg igen.
De relatíve, a környezetéhez viszonyítva rosszabbul él. És az számít. Itthon én a Rózsadombon élek, de ő ott nem a Beverly Hillsen.

nincs1itt 2013.12.01. 21:07:13

@Szabványok: Na egy újabb Münchhausen! Te figyu, ez olyan mo.-i népszokás? Kijafaxt érdekli, hogy te abban a lepukkant, büdös, ex-komcsi negyedben laksz - állítólag - Mo.-on? Beverly Hills-et összevetni a Rózsadombbal... Kicsi net-kereskedő, Háry Jancsi.

Szabványok 2013.12.01. 21:08:01

@nincs_itt: Nem teljesen értem miről beszélsz.
A Ft konvertibilis pénz, bármikor átváltom EUR-ra. Nem mindegy, hogy miben kapom a fizetésemet?
Én sem vagyok kereskedő alkat. De nem kell variálnom, hogy megéljek, okoskodni meg szeretek.
Másik oldalról, ha leszarod a volt hazádat, akkor mi is van? Valahol Hannoverben élsz, ide nem is fogsz többet jönni, csak fikázod az itt élőket?
Ha annyira szíveden viseled a volt hazád sorsát, akkor gyere haza és zavard el a francba Orbánt. De az nekem nem jön össze emberileg, hogy onnan röhögsz, hogy itt növekszik a mucsa.

Szabványok 2013.12.01. 21:21:22

@nincs_itt: Úgy látom nem értetted meg, amit írtam.
Megpróbálom másképp:
Az ember az életszínvonalát ahhoz méri, ami a környezete.
Dáriusz kurva gazdagnak érezte magát, mert az összes kortársánál gazdagabb volt. Ma viszont a kőművessegéd autója is kényelmesebb, mint az ő hintója volt. Én, itthon a legfelső decilisben vagyok. Nem érzem magam szegénynek, bemehetek akármelyik étterembe és ehetek, megengedhetem magamnak és családomnak azt, amit itt megengedhetnek az emberek. Ha kimennék Svájcba, akkor ott, szegény ember lennék. Nem tudnék venni egy nyaralót a Genfi-tó partján (itthon tudok a Balaton partján), nem tudnék egy lakást venni a lányomnak.

Ha már én is szóba kerültem...
Nekem tökéletesen megfelel ez a hely, mert már zöldövezet (egyáltalán nem büdös), viszont 10 perc alatt ott vagyok a Margit-hídnál, Battyányin, vagy a Moszkva-téren, magyarul a kedvenc városomban. Lepukkant? Lehet, nekem jó.
Netkereskedő? Nem, nem vagyok netkereskedő, mert a kereskedő vesz-ad. Én csak veszek. Kütyübuzi vagyok, imádom az autómat, hifi, fotózás a hobbim. Elég régóta vásárolok a világ minden tájáról, amióta ebay van, leginkább onnan.
Példának hoztam fel az Ebayt, hogy az nem más, mint a világpiac. Ott lehet lemérni, hogy 2013-ban mennyibe kerül egy izé. Amennyit megadnak érte, amennyiért odaadja az eladó.
De ne foglalkozzunk velem, nem vagyok ennyire extrovertált, csak épp példaként hoztam magam. Mondhattam volna a sógornőmet is, vagy Gipsz Jakabot.

nincs1itt 2013.12.01. 21:34:29

@Szabványok: Nem, nem mindegy miben kapod. De látom, a nagyotmondás tényleg népszokás arrafelé... A felső decilisbe tartozol? Há', persze! De svájcban csóringer lennél? Ugyan kicsi huszár, ha Mo.-n megvan mindaz ami leírtál, akkor már Svájcban sem vagy szegény! De valószínűleg nem hagytad még el az országot, nyelvet csak az angolt ismered, a fizetésed éppen maghaladja az 1000 euró nettót és te ettől már valaki vagy? Ott! Nem kell vetítened, nagyzolni, a Rózsadomb bizony lepukkant, különösen az a része ahonna 10 perc alatt eléred a felsorolt helyeket. Ha neked az Ebay a "világpiac"...
Persze lehet szeretni, még a Rio de Janeiro-i nyomortelepet is.
Igen leszarom, mert nem a hazám, ugyanis olyan mélyre és gyorsan süllyedt, éppen a volt "honfitársaimnak" aktív részvételével, mint a Titanic! De még nem ért le a fenékre!
Igen leszarom, mert olyan alakok irányítják, amilyeneket mindketten ismerhetünk, de ezeket a akárkiket meg is kell szavaznia valakiknek... Te pedig ott magyarázod a bizonyítványodat, hogy neked mindenre fussa, bezzeg Svájcban, USA-ban, Németországban ott nem! Nem kicsi lúzer lehetsz, hogy ekkora baromságokat hordassz össze Darieoss hintójáról, meg kőműves gépkocsijáról.
Meg minek is mennék oda, leváltani bárkit? Megszavazta a hozzád hasonló sok millió kifogás kereső bajnok... Akkor nektek jó, nekem meg nem volt megfelelő...

Kim Jong Un 2013.12.01. 21:41:48

@nincs_itt: nem, en 3300-3500 eurobol eltem, es felretenni nem tudtam sokat (nem is akartam), mert mint emlitettem volt, JOL eltem ott kinnt is. De ez a fizetes ott kinnt azert nem eszvesztoen sok (UK-ben is hasonlo volt az arany, bar ott kevesbe ment jol) es itthon egy kozepes vagy szarabb honapban is bejon ez az osszeg, es a kiadasok ossze sem hasonlithatoak.
De en ilyen szamokat nem is emlitettem, nem tudom mire fel kezdted el ezt a mondokat. Kurva nehez lenyelni, hogy valaki itthon jol el sajat erobol, ugy, hogy a politikahoz semmi koze mi? Oh, ti sok vesztes panelproli...soha nem tanultok.

@Szabványok: na vegre! Vannak itt ertelmes emberek is, nemcsak ilyen nincs_itt felek! :)

1. Alapbol igazad van, es en megertem azokat az embereket, akik emiatt mennek ki. Nincs ezzel gond, vannak olyan szektorok, ahol ez a kulonbseg tenyleg hajmereszto. Mivel en olyan vallalkozast mukodtetek aminek csak "nyugati" ugyfelei vannak, es a termekunk vagy a digitalis formanal veget er, vagy olyannal, amit konnyu postazni ezert mindegy hol vagyunk a bevetel megvan. Tehat innentol mindegy is.

2. Mindket orszagnal ereztem, hogy ezek sokkal tovabb fognak allni mint Magyarorszag, ha dol a szar, de nekem akkor sem volt egyik sem a hazam. Voltak ott magyarok akik probaltak benyalni magukat, hogy egyenrangukent kezeljek oket, es hogy ok megtagadtak am a hazajukat, eljen nemetorszag/uk!!! Az oslakosok ezeket felmosorongynak tekintettek, es bottal nyultak hozzajuk. En nem akartam oda tartozni, buszke voltam arra, hogy honnan jottem, en ott dedikaltan egy vendegmunkas voltam, aki nem is akar tobb lenni! Ezt viszont tiszteltek, es korrektul bantak velem mindenhol! En ezalatt a 4 ev alatt jottem ra arra, hogy igenis jo, hogy buszke vagy a hazadra, es soha nem szabad megtagadni!

3..........haaaaaaaaaaaat ezzel vitatkoznek. Lehet, hogy en rossz kornyeken voltam, de nem kicsit politizalnak. Mindenert a kormanyt szidjak - foleg a nemetek -, es sir a szajuk, semmi nem eleg.
Ha arra gondolsz, talan olyant en sem lattam, hogy valakinek a vegletekig megkeseriti az eletet az, hogy eppen a Merkel a kancellar, es nem valaki mas. Itthon vannak olyanok akik ebbe belebetegedtek mar...ez ritkabb ott kinnt.
Az allam meg itt sem szol bele annyi mindenbe, ha az ember nem akarja. Oke, persze, ha anyagilag jol megy, ezt konyebb kijelenteni, de nem szabad tulbecsulni ezt itthon sem!

A kutyuket meg itthon is megveheted olcson, en egy jo ideje az extra dolgokat + autoalkatreszeket csak ebayrol veszem. :)

Annal pedig semmi sem er tobbet, ha az ember a hazajaban el joletben.

Kim Jong Un 2013.12.01. 21:45:38

@nincs_itt: aztan mondd, a foberlod hanyadikan jon majd a penzert? :D Mosogatasbol meglesz az addigra a zse, vagy megint magyarazkodsz te szerencsetlen? :D

nincs1itt 2013.12.01. 21:50:58

@Kim Jong Un: Húúú, vazzeee! Átszámoltad az 1 milliót meg az aprót euróra, figyelj Münchhausenkém, ott buktál le, hogy a költségek. Na mesélj, arany virágszálam, mennyibe is fájt a megélhetés, mondjuk Németországban, havonta... Nem tudtál félretenni, jajj egyem azt a csöpp szívedet, jártál valaha ott? Vagy csak hallottad, olvastad, mondták a haverok?
Komolyan mondom, ebben semmi irónia vagy bántás nincs:
Nem értem, hogy a hozzád hasonlóknak miért kell kényszeresen hazudnia? Kerestél 1500-1600 EUR nettot, tömegszálláson laktál, elbaxtad a pénzed a hazautazásokra,meg nagyzolásra ott Madzsarisztánban.
Hánynom kell az ilyen alakoktól!

nincs1itt 2013.12.01. 21:55:20

@Kim Jong Un: Kicsi hazudós, elutaltam a lakásom törlesztőrészét. Ja, nem mindenki mosogat ám, nem kell abból kiindulni, hogy neked nyelvismeret és szakma hiányában csak az jutott...
Figyelj, egyszerű kis senki vagy, voltál és leszel, ott Hátsó Hátasztánban. Nekem ez nem gond, de a frusztrációdat majd kezeltesd, alkalom adtán, bár arrafelé úgy hallom, nem valami komoly az egészségügy...
Tényleg szóltak már, hogy mehetsz vissza a baustelle-re, mert megint kell aushilfer? Kitől kérsz kölcsön a kiutazásra? Vagy a szüleid nyugdíját nyúlod le megint?

Kim Jong Un 2013.12.01. 21:59:18

@nincs_itt: 1200 euro volt a lakasberles rezsi nelkul - Sachsenhausen mond valamit? - kocsival jartam at a varos masik felebe mindennap dolgozni(akkor egy 4.2 benzinessel), vasarlaslnal nem az arcetlit neztem mint ahogy neked kell, ha beszart valami hivtam ki ra embert, ha a kocsi beszart, akkor vittem Maintalba a markaszervizbe (akkor volt nagy ujdonsag, es mint visszajaro ugyfelnek felajanlottak egy R8 tesztvezetest - pedig hol voltam attol, hogy megvegyem :D :D - ezzel eltem is). Folytassam meg? Leirom meg egyszer. JOL eltem ott kinnt, es az ennyibe kerult.
Es igen, haza is jartam sokszor, ami nem volt olcso, de belefert! :D
Persze ez neked gondolom teljesen erthetetlen, a mosogatasert nem jar ennyi, es csak almodsz arrol, hogy ugy elj mint egy nemet. De itthon verheted a melled, hogy teged aztan eluldozott az orban! :D :D SZANALMAS vagy kiskocsog az a helyzet! :D

Kim Jong Un 2013.12.01. 22:01:58

@nincs_itt: ja bocs, nekem meg van egy sajat hazam amire semmit nem kell utalnom senkinek. :D :D Es te oktatsz engem baszki. :D Erzed azert. :D

Kim Jong Un 2013.12.01. 22:10:44

@nincs_itt: ja meg 3 dolog.

1. Azert szornyu lehet igy elni ahogy neked. Mindenki csak hazudja a joletet, mindenkinek rossz, csak neked jo, mert te megmutattad, hogy kimentel, es mostantol a te faszod korul porog a vilag...ketsegbeejto lehet na!

2. Nagyon vagod a baustelle aushilder temat, gondolom van benne boven tapasztalat. :D En ezekkel ott ebben a kontextusban nem talalkoztam.

3. A beszelgetest en itt lezartam, ne erolkodj, nem nezek vissza ide. :D

nincs1itt 2013.12.01. 22:47:46

@Kim Jong Un: istenem, Te hazudni sem tudsz, a 4,2 ódi mar legalabb 15 eves cucc, az ernyoc meg alig 3. sachsenhausen, frankfurtnal? 1200 eur volt a berleti dijad, aha persze. sugjak, hogyan lehet olcson meguszni? nem a fizetesed k everted össze a berleti . tenyleg kar volt hazudozni.
nem kicsi hazudos, tarsolyps bunko jobbikos, nem nekem rossz, hanem neked, mert mar kepzelt barataid is kikozositettek, annyit hazudozol össze. na szevasz mar ezen a blogon is lebogtel! pedig csak hazudni nem kene...

Szabványok 2013.12.02. 02:24:32

@nincs_itt: "Nem, nem mindegy miben kapod."
Meg tudnád indokolni, hogy miért?
Mert, ha valami nagyon jó indokot mondasz, akkor a devizaszámlám számát adom meg a titkárnőnek, hogy arra utalják a fizetésem és akkor átváltódik.

"De látom, a nagyotmondás tényleg népszokás arrafelé... A felső decilisbe tartozol? Há', persze! De svájcban csóringer lennél?"
Nem értem, mi ebben az ellentmondás, mi ebben a hihetetlen. Magyarországon a felső tized határa valahol nettó 300eFt/hónál van. Efölötti jövedelemmel, itt elég jól el lehet élni. (Gondold csak el, havi egy tonna csirkefarhátat vehetek rajta!)
Viszont ez Svájcban mélyen az átlagjövedelem alatt van. Nézz csak utána ki keres havi 1200CHF-t Svájcban!
Nagyotmondás?
Minden tizedik ember a felső decilisben van. A netezők 20%-a a felső decilisben van, tehát itt minden ötödik nick a felső decilisben van. Én is. Nagyon jó szakmám van, 40 éve dolgozom benne, sok eredményt elértem, jó állásom van, cégem van, stb. Nem tudom hallottál-e róla, hogy itt, Magyarországon nem egyformák a keresetek én pl. többszörösét keresem, mint egy pályakezdő orvos vagy mérnök.

"De valószínűleg nem hagytad még el az országot,"
Ezt a butaságot meg mire alapozod??
Elég sokfelé jártam üzleti ügyben is, magánemberként is. De különben is, ennek semmi köze beszélgetésünkhöz, tudod, ma már nem kell mindent személyesen megtapogatnia az embernek, van útleírások, statisztikák, internet és természetesen utazó emberek, akik elmesélik, hogy itt meg ott milyen az élet.

"Igen leszarom, mert nem a hazám,"
No idefigyelj, Te idegenszívű! Itthagytad a hazát, más országot kerestél magadnak, mert Neked az a fontos, hogy hány méteres és milyen fényes az autód. Te dolgod, Te döntésed.
De nekem ez a hazám és elvárom, hogy tisztelettel, jobbító szándékkal beszélj róla, ne szard le a szülőföldedet.

"Te pedig ott magyarázod a bizonyítványodat, hogy neked mindenre fussa, bezzeg Svájcban, USA-ban, Németországban ott nem!"
Látszik, hogy kint élsz egy ideje, mert a magyar nyelvű szövegértéseddel bajok vannak. Ezt én nem állítottam.

"Nem kicsi lúzer lehetsz,"
Ahhoz, hogy lúzer lehessek, versenyeznem kéne. Én nem versenyzem, nem szoktam összemérni a farkamat másokkal, melyikünknek nagyobb a lóereje.
Most mérjem össze Veled, az erekciómat? Számoljuk össze, hogy Te mit értél el az életben és hirdessünk győztest valamilyen alapon? (Stílusodból az jön le, hogy Te havi jövedelem alapján osztályozod az embereket.)
Tudod mit?
Egyezzünk meg abban, hogy Te három és félszer annyit keresel mint én, tehát Te egy winer vagy én meg egy lúzer. Jó éjszakát aludj jól és a jövő héten keress négyszer annyit, mint én fogok!

Szabványok 2013.12.02. 02:34:07

@Kim Jong Un: "Az allam meg itt sem szol bele annyi mindenbe, ha az ember nem akarja."

Lófaszt nem!
Eheti példa: Mivel én vagyok a közös képviselő a társasházban, negyedévenként kellene jelentést tennem a lakóknak a lépcsőházvilágítás rezsicsökkentéséről. Most csináljak bolondot magamból?

A gazdasági szabályzókat hetente írja át. Még jó, hogy nem dohányzom, mert lassan azt sem tudom, hol és hogyan kéne bagót venni.
3 éve vettem autót és mindenki hülyének nézett, mert magyar ember létére nem szlovák rendszámmal vettem. Cégünket is át kéne tenni Szlovákiába.
Múltkor voltam egy _szakmai_ konferencián. Mivel kezdődött? Nem, nem az Internacionáléval, mint 60 éve, hanem azzal, hogy az illetékes elvtárs elmondta, hogy 2010-től irányváltás történt, azóta minden sokkal gömbölyűbb.

Szabványok 2013.12.02. 02:51:19

@nincs_itt: " Átszámoltad az 1 milliót meg az aprót euróra, figyelj Münchhausenkém, ott buktál le, hogy a költségek. Na mesélj, arany virágszálam, mennyibe is fájt a megélhetés, mondjuk Németországban, havonta..."

Mesélj csak, mennyibe mi mennyibe kerül Németországban?
Mennyibe kerül egy családi ház? Ha beülsz egy étterembe és eszel egy jót, az mennyi? Mennyibe kerül a gyereknek az óvoda? Mennyit fizetsz a takarítónőnek? Nézz meg egy német autósújságot, hogy milyen költséget számolnak km-ként egy autóra!

Az 1M itthon nem elérhetetlen jövedelem. Ha valakinek jó szakmája van, sokat tanult, sokat dolgozott, eredményei vannak, jó helyre sikerült elhelyezkednie, értelmes, akkor kereshet ennyit. Még munkával is! (Vállalkozással természetes nincs felső korlát.)
És itthon 1M/hóból kényelmesen meg lehet élni. Ha még a párja is hazahozza ennek a felét-kétharmadát, akkor nincs anyagi gond.

Nem ezzel van a gond itthon. Hanem azzal, hogy az átlag alacsony. De még azzal sem igazán. Hanem azzal, hogy süllyedünk! Időlegesen még ezt is elviselné az ember.
De a kapitány teljes gőzt vezényel a jégheggyel szembe!
Na, ez a probléma és máris visszaértünk a poszt címéhez.

Szabványok 2013.12.02. 03:07:22

@nincs_itt: Húha! Neked tényleg valamiféle komplexusod/üldözési mániád van. (Ráadásul továbbra sem tudod a szöveget értelmezni.)
Csak egy adalék. Miért ne kereshetne valaki Németországban 3500EUR/hót? (Egy ismerősömnek ajánlottak fel egy 8000EUR-os állást. Projektvezetőit egy vasútbiztonsági fejlesztéshez.)

Megismétlem:
Itthon az 1M/hó feltűnően magas jövedelem. sokaknak van, de országos szinten - sajnos - elhanyagolhatóan kevésnek. Épp ezért itthon ebből fényesen meg lehet élni minden anyagi nehézség nélkül.
3000EUR/hó Németországban nem egy egetverő jövedelem, inkább alacsony, mint magas. Ennyivel legfeljebb német átlagpolgár lehet valaki. Illetve lehetne, ha nem lenne külföldi, a családja már ott élne 50 éve és lennének megfelelő tartalékja, hogy ha elveszíti a munkahelyét egy gazdasági válság miatt, akkor pár hónapot, de akár pár évet is kibír. (Egy gyerekkori barátom 30 éve Bécsben mérnök. A válság idején beszéltem vele, elvesztette a munkahelyét és bizony 50+ nem olyan könnyű munkát találni. Amit összegyűjtött, azt elvitte 8 hónap munkanélküliség, új munkája csak Regensburgban lett.)
süti beállítások módosítása