Jogdíjmutyi: a magyar kultúra szégyene

H_A Címkék: kultúra művészet törvénymódosítás zenészek szerzői jogdíj kultúrpolitika Fidesz Balog Zoltán NKA elóadóművészek2013.10.05. 19:46

Előreláthatólag ez sem fogja különösebben szájba rúgni a magyar társadalom ingerküszöbét, de azért ejtsünk róla néhány keresetlen szót: nagyon úgy fest, az állam le akarja nyúlni az alkotók és előadók (úgy mint zenészek, írók, filmesek, képzőművészek) jövedelmének egy negyedét. Azaz 25%-át. Márpedig ha az állam valamit eléggé nagyon akar, annak aligha lehet akadálya manapság. Kétharmados királyságok idején.

Arra való tekintettel, hogy az előadóművészet nem éppen a rezsicsökkentés kategóriájába tartozik, azaz a lakosság 99,2%-át nem érinti, és szem elől nem tévesztve példának okáért, hogy aki nem dohányzik, az leszarja, hogy miként osztotta fel csókosai között a dohánypiacot a Fidesz, nincsenek illúzióim afelől, hogy ez az újabb igazságtalan, méltánytalan rendelkezés-tervezet (nemsokára kétharmados jóváhagyást élvező bizonyosság) a magyar emberek megütközését érdemben maga után vonhatná.

Pedig azt hiszem, kevesen vannak olyanok, akik örülnének annak, ha az őket jogosan megillető jövedelem egy negyedével bárki is önkényesen rendelkezne. Márpedig eme potenciális helyzet analógiájának szellemében hétfőn, 2013. október 7-én szavaz az Országgyűlés arról az utolsó pillanatban beadott, óriási horderejű módosító javaslatról, ami az alkotók, előadók és kiadók magánmásolási kompenzációs jövedelmének 25%-át átterelné az Nemzeti Kulturális Alaphoz. Ez derül ki abból az országgyűlési képviselőknek címzett nyílt levélben is, amelyet már október 4-én délutánig több mint ezer művész aláírt. Vagyis ha ez a törvénymódosító javaslat átmegy, innentől kezdve a Balog Zoltán páter vezette NKA saját hatáskörben dönti el, mit kezd azzal az összeggel, amiről az alkotók, előadók mostanig – egy közel száz éves hagyomány alapján – maguk által meghatározott kulturális célokra mondtak le. 

Azok számára, akik hajlamosak elengedni a fülük mellett az ilyen híreket, vagy akiket borzasztóan frusztrál, hogy az általuk nem kedvelt Geszti Péter, Lovasi András vagy Zséda a jövedelmük sokszorosát keresi meg zenészként, előadóművészként, javaslom továbbvinni ezt a perverz logikát. Vagyis elmerengeni afölött, hogy mi jöhet ezután? Ha a művészek jogos jövedelmének (értsd: az, amiért keményen vagy kevésbé keményen, de megdolgoztak) X százaléka ilyen módon "eltulajdonítható", mi a garancia arra, hogy holnap nem következnek az autószerelők, a műkörmösök, az eladók, a pincérek vagy a középiskolai tanárok? Akiknek az állam mondja meg, mire kell fordítaniuk jövedelmük meghatározott hányadát.

Engem, aki nem vagyok egy Geszti Péter vagy Szikora Róbert (mit hőbőrögnek, hülyére keresik magukat már csak az X-faktor hátán is) egy Kiss Tibor, Balázs Fecó, Kulka János vagy Palya Bea, mélységesen felháborít ez a legújabb pofátlan, gátlástalan, mutyi szagú kormányzati erődemonstráció.

Miként a nyílt levélben is megfogalmazódik, a jogdíj a szerzők, előadók fizetése. És pont. Következésképpen, ahogy a levélben is megfogalmazódik, kizárólag ezeknek az embereknek a joga, hogy döntsenek saját pénzük sorsa felől. Ebből kifolyólag, ezennel én is csatlakozom azokhoz, akik visszautasítják ezt az arcátlan beavatkozást a művészek magánautonómiájába. Elfogadhatatlannak tartom, hogy ez a - kurva drága nemzeti konzultációiról elhíresült - kormány úgy eszközöl (ki tudja hányadszorra) rendszerszintű módosításokat a különféle jogszabályok révén, hogy mindeközben megfosztja a különböző társadalmi csoportokat alkotmányos véleményezési jogától. 

Ha nem lenne olyan elkeserítően cinikus ez az újabb kormányzati agyrém, mondhatnám, hogy coki, pártállamban minden a párté és a vezéré, örüljenek ezek a nyomorultak, hogy egyáltalán alkothatnak még e szép magyar hazában. Sőt, adjanak hálát, hogy csupáncsak 25%-ra terjed ki az állam keze, mert lehetne sokkal rosszabb is a helyzet. Csakhogy ez az egész sokkal súlyosabb rendszertünet. Egy velejéig romlott, fekélyes rendszeré.

Meggyőződésem, hogy összes többi, hasonló intézkedés mellett a magyar kultúra ilyetén pofánköpése, hülyének nézése nem bocsánatos bűn. Egy egész ország, és a sokat emlegetett, mindenre felhasználható nemzet szégyene. Szégyellem magam azok helyett, akik számára a kultúra- és értékteremtők fenti algoritmus szerinti megsarcolása/megalázása csupán egy jelentéktelen tétel az összes többi közül. Szégyellem magam azért, hogy tulajdonképpen, szép lassan ez a világ rendje mifelénk.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr395552773

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.10.07. 13:39:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IIsten 2013.10.06. 09:32:54

miután begépelsz valamit, ajánlom, hogy olvasd el, és vizsgáld meg tartalmi szempontból, akkor talán nem irsz saját magadnak ellentmondó butaságokat

==T== 2013.10.06. 09:33:39

Szerintem meg az eddigi Artijus-os biznisz volt a gáz.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.10.06. 09:49:14

Hisz mindenkinek ki kell vennie a részét a Vezényló nagy álmából! :(
Majd le lehet alkudni 15-re is ezt még...
Számla nélkül meg még olcsóbbak ezek a narancsbolsik.
Amúgy is, amikor a maffia csak a 25%-át kéri a bevételeidnek, ne ágállj ellene! Örülj, hogy nem a 30-at akarja...

ob.szerver 2013.10.06. 09:50:31

Nem baj. Majd lesz lex Ákos, lex Zacis Attis, lex Keresztes Ildikó, stb.

Oszt jónapot.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.10.06. 09:51:21

@==T==:
Segítek... Az Artisjusos biznisz úgy volt gáz, ahogy!
Bár, a világ majd minden pontján van ilyesmi.
Ami persze állami szabályozás alapján működött eddig is, tehát nem lehetett volna az ÁLLAM NÉLKÜL!
Vagy netán én tévednék?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.10.06. 09:51:55

@ob.szerver:
NEM! DEHOGY! Még a feltételezés is... :))

KopaszMercis 2013.10.06. 09:53:25

Az, hogy az ArtiszDzsúsz lehúzza a fiatal művészeknek járó jogdíjakat, és odaadja a szőröstökű presszer picinek, es a debilcigány Ákosnak, már az is felháborító, de, hogy még ezek az ingyenélő tehetségtelen gecik még visítanak is közben, mint a malac akit levágnak az már aztán mindennek a teteje.

Talán ha született volna az elmúlt 50 évben bármilyen értelmes jogdíjat érdemlő mű kishazánkban, esetleg. De az, hogy 49 óta, mindig ennek az azóta tartó kommunista rendszernek a kegyeltjei politikai hovatartozásuk alapján kapnak lehetőséget és pénzt, és a tehetség nem játszik bele, az egyszerűen botrány.

akadekoskodo66 2013.10.06. 09:55:32

Azért álljon már meg a menet

1) Közlöm veled, hogy a legtöbb embernek lenyúlja az állam a jövedelme meghatározott hányadát. A rendszert úgy hívják, hogy adózás. Tőlem, aki bejelentett munkahelyen dolgozom, mindenféle adó meg járulék címén a mai napig a teljes bérköltségem (amibe a bruttón felül beleszámít a munkáltató által fizetett TB is) közel felét levonják. És mivel a bejelentett fizetésem viszonylag magas, a legtöbb ember feháborodva mondja, hogy vezessék be a kétkulcsos adót, vonjnak le többet tőlem, mert "fizessenek a gazdagok" Tudom, hogy a szerzői jogdíjból is van adózás, de a gondolatmenet kiindulópontja akkor is sérül.

2) Miért ne határozhatná meg az állam, hogy mennyit tesz el egy gyakorlatilag HATÓSÁGI ÁRBÓL? Az általad említett autószerelők, a műkörmösök, az eladók, a pincérek esetében ugyanis a munkáltató dönti el, hogy mennyit hajlandó fizetni érte. Az előadóművészek esetében a koncertbevétel és a lemezeladás számít tényleges olyan saját teljesítménynek, amikor a művész megmondja az árat, és az iénybevevő eldönti, hogy igénybe veszi-e? Csakhogy a szórakozóhelyekről beszedett, vagy éppen az üres adathordozók esetében gyakorlatilag hatósági ár van, és annak is kell fizetni, aki egyáltalán nem akar fizetni az adott "művészeknek"

3) És itt érkezünk el ahhoz, hogy miért nem lesz ebből felháborodás. A legtöbb ember azért van felháborodva, mert pl. azért az SD kártyára, amit a fényképezőjébe tesz, és csak a saját képeit teszi rá, szerzői jogdíjat kell fizetmni az ún. előadóművészeknek, mert akár zenét is tehetnél rá. Meg mert nemrég voltam pl. indiai étteremben, és azért nem adtak indiai háttérzenét, mert akkor is az Artisjusnak kellene egy hatósági árat fizetni, aki nem az indiai zenészeknek, hanem átalányban a magyar előadóknak adná oda. És ezek rohadtul nem azok a dolgok, amiket írtsz, hogy az "előadóművészek" annyira megdolgoztak volna érte.

Dr_Minimum (törölt) 2013.10.06. 09:56:03

Szoval nekem, aki a megkeresett penzem felet elveszi az allam, sajnalnom kene, hogy a kedves muveszek "fizeteset" is megsarcoljak mostantol? Hat a jo edes anyatokat.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.10.06. 09:56:54

@KopaszMercis:
Most a Párt még egy sápot akar levenni róluk.
Hogy könnyebb legyen nekik... is...
Erre lázonganak!
Szörnyű ez... :)

euAgWzgmmtq7K 2013.10.06. 10:00:23

@==T==: egyetértek. A jogdíj eddig is mutyizás volt egyébként, rádiós szerkesztőstül, MAHASZ listástól, stb., szóval ennek a részletei érdekelnének, mit vesznek el most.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.10.06. 10:01:41

@Dr_Minimum:

"Biztos újraosztják a piacot" – nyilatkozott a Korálból ismerős Balázs Fecó a hvg.hu-nak. A jobboldali elkötelezettségét nem titkoló zenész-zeneszerző azt is elárulta, hogy bár nem lát a kulisszák mögé, nincsenek illúziói a témában. "Állandóan rajtunk húzzák a nadrágszíjat, pedig már lassan nincs hova" – fakadt ki. Fecónak meggyőződése, a tervezet elfogadását saját, fél évszázados karrierje is megsínylené.

"Tiltakozunk az ellen, hogy az Országgyűlés több tízezer alkotó és előadó (zenész, író, filmes, képzőművész) zsebéből akarja jogos jövedelmének 25%-át kihúzni" – kezdődik a magyar művészek országgyűlési képviselőknek címzett, október 4-ei keltezésű nyílt levele, melynek petíciórészét olyan hangszeresek, rezidens hírességek látták el digitális aláírásukkal, akik megéreznék a vágást."

Amikor már a Fecó is, akkor azért ... :)

Mindössze a maffia belenyúl jobban a kasszába.
Ennyi... Ekkora feneket keríteni az ügynek, tényleg...

Lajosforras 2013.10.06. 10:02:26

mélységesen leszarom a vernyákolást, ugyanis minden egyes rohadt pendrive (cd, sd-kártya) tartalmazza az üreshordozók után fizetendő jogdíjat,amiből olyan "művészek" is bőven részesülnek, akinek önszántamból egy büdös garast nem adnék, nemhogy a "műveit" megvegyem. inkább épüljön még egy stadion bodzásbütykösön, minthogy néhány tehetségtelen, analfabéta f@szkalap békében óbégasson.

IIsten 2013.10.06. 10:02:32

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

akkor olvasd el még egyszer, és láthatod: nem akarnak még egy sápot levenni róluk. ha nem látod, még egyszer olvasd el, ha akkor sem, menj vissza reklamálni az általános iskolába, hogy miért nem tanitottak meg rendesen a szövegértésre...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.10.06. 10:04:18

Egyébként tessenek majd akkor is ennyire nyüszíteni, amikor az állam a patikákba nyúl bele és csinálja ki a jelenlegi tulajdonosokat.
Rákosi elvtársuk idején nem volt ekkor államosítási hullám.
Végül is, ez a 25% is csak a padlássöprések modern változata.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.10.06. 10:06:30

@IIsten:
Nehezedre esik, akkor olvasd el. 25%-át elveszik és majd ők osztják el...
A nehezebben értelmező hozzád hasonlóknak ajánlom a kolontári katasztrófa idején "begyűjtött pénzek elosztását" - emlékeztetőül.
Baszod, te nem ebben az országban élsz?
Nem tudsz magyarul???

BelAmi 2013.10.06. 10:08:06

Nekem erről az alacsony nyugdíjuk miatt siránkozó "művészek" jutnak az eszembe (pld. Medvecky Ilona, vagy a valaha nagymenő - és nagy lábon élő, de járulékot nem fizető - urak). Tisztelet a kevés kivételnek.

Totof 2013.10.06. 10:12:38

Az tehát a legtöbb kommentelőt nem zavarja, hogy amit eddig az Artisjus (sokak által kritizált módon) visszaosztott a művészeknek, innentől kezdve átutal az NKA-nak, aki a saját szeretett kincstári énekeseinek oszt majd vissza.
Többek között Ákos, Vidnyánszky, Kerényi, Dörner, Ókovács, Kárpátia, meg hasonló, az asztalra sok, sima nyelvet letett "művész" támogatására.
Érdekes, továbbá, hogy kommentelők többégét zavarja a trafikmutyi, Közgépmutyi, stadionmutyi, de amikor a művészmutyi megy, amellé teljes mellszélességgel kiállnak.
Működik a fidesz megosztó politikája.
democrat.blog.hu/2013/10/05/a_torzult_ertekrend_es_erkolcsok_orszaga

IIsten 2013.10.06. 10:13:58

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

akkor idézek és aztán magyarázok, mert én ilyen kedves vagyok:
"Vagyis ha ez a törvénymódosító javaslat átmegy, innentől kezdve a Balog Zoltán páter vezette NKA saját hatáskörben dönti el, mit kezd azzal az összeggel, amiről az alkotók, előadók mostanig – egy közel száz éves hagyomány alapján – maguk által meghatározott kulturális célokra mondtak le. "

tehát a 25%-ot nem a pénztárcákból veszik ki, mert ez eddig sem őket illette, hanem annyi történik, hogy az elosztás ezentúl központi lesz. hogy ez jó, vagy rossz azt én nem tudom, hiszen semmi rálátásom nincs, csak segitek neked (meg a poszt irójának, ami külön röhej), hogy megértsd a leirtakat.
ill. egy esetben igazad van, ha az adott "művész" valami úton-módon saját magának osztotta a 25%ot, de abban talán egyetértünk, hogy ez esetben kifejezetten üdvözlendő az új elosztási rendszer

stimt?

Csetepaté márki 2013.10.06. 10:17:29

Nem marad más hátra, mint a multiknál robotoló parasztok szénné adóztatása.
De vigasztalja őket az a tudat, hogy remélhetőleg több nyugdíjuk lesz, mint pl kordagyuri 27.500 Ft-os nyugdíja.
(ne jöjjön senki azzal, hogy nem annyi, mert tudom, hogy annyi)

Lajosforras 2013.10.06. 10:19:41

@Totof: egyik oldal sem jobb a másiknál. de inkább nézek üres stadiont, minthogy fásy zsülikét hallgassak.

Totof 2013.10.06. 10:24:21

@Lajosforras: A stadiont a te pénzedből építik teljes egészében, Zsülike nem abból énekel.
Vagy máshogy: majdnem minden reggel elmegyek egy félkész stadion mellett (amit még az előzi vitya kormáény épített és csak a fenntartása is az én adóforintjaimból megy), Zsülikét soha nem hallottam, mert ismerem azt a gombot a távirányítón, amivel el lehet kapcsolni, úgyhogy tőlem egy fillér jogdíjat nem kapott.

Lajosforras 2013.10.06. 10:26:06

@Totof: vettél mér cd-t, sd-kártyát, bármilyen más adathordozót? igen? akkor kapott.

Totof 2013.10.06. 10:29:05

@Lajosforras: Az Artisjus a probléma?
Nem, a fidesz mutyija a probléma. Akkor azt tegyük rendbe. Majd utána az Artisjust is rendbe lehet tenni.

Totof 2013.10.06. 10:30:25

@Lajosforras: Mégegyszer máshogy:
Az számodra probléma, ha az artisjus oszt szét értéktelen alkotóknak pénzt, de ha fidesz csinálja, az már rendben van.

dr. Aullah 2013.10.06. 10:31:15

Aranyos, amikor a tolvajok sírnak, hogy lopnak tőlük :D

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.10.06. 10:31:44

A fidesz tavasszal megy.
Az új kormány mindent visszacsinál, akkor is ha nem lesz kétharmada.
Minden rendben lesz.
Nyugi.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.10.06. 10:34:55

@IIsten:
Értelek... sőt, ez még tetszik is nektek... oszt ez az irigységi faktor, vagy csak pusztán az a szocialista néplélek, Kádár-népe fíling hatása, ami oly szépen átjár téged, meg a hozzád hasonlókat?
Hisz erre, erre a zsigeri irigységre és butaságra épül a NER dicsőséges politikája, amit te is és a hozzád hasonlók is lelkesen csaholva fogadtok.
Mutyi mutyi hátán, amiknek a tizede láttán a majom cocikra rágyújtotta volna a béközép IQ mentes hada a fél belvárost, most meg lelkesen tapsoltok még ti is, hogy "IGEN, EZ AZ FIZESSEN CSAK, VEGYÉK EL TŐLE IS, NEKI IS LEGYEN SZARABB!"
Kádár Népe Győzni Fog!
Újra meg lesz Piktornak a 2/3, megérdemlitek.
Szimplán kiismertek benneteket, irigység, butaság, különben is, dögöljön meg a szomszéd tehene is!
HAJRÁ MAGYAROK!
Megkaptuk, amit megérdemeltünk... Innentől a maffia oszt el mindent, ezáltal erősödik egy bizonyos, szervilis rétegben az összetartozás vágy, a leosztások és kifizetések ereje ÖSSZETART!
Mint az akolban a birkák, szépen melegítitek egymást.

nu pagagyí 2013.10.06. 10:41:13

A tehetséges alkotók pénzét sürgősen át kell passzolni az állam által kinevezett művészeknek. Mégis mi frászból finanszírozzák Orbán lovasszobrát, vagy a tojó turul bigyófalvai emlékművét?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.10.06. 10:51:01

@nu pagagyí:
Ebből! Lesz itt még 100 m-es Piktor A Dicsősegges Szobor, aranyozva, a nap felé forgatva, NER talpnyalók nyelve által üzemeltetve.
Igény az van rá...

Mrs.Columbo 2013.10.06. 10:51:44

@KopaszMercis: ha nem a Blikkből meg a Story magazinból kulturálódnál, magad is rájönnél, mekkora ostobaság, amit írtál.

@akadekoskodo66: te komolyan azt gondolod, hogy abból a pénzből, amit az sd kártya jogdíj után fizetsz, lát bármennyit is pl. egy Sebestyén Márta vagy egy Törőcsik Mari? :-D

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 10:52:15

Eltakarodnak a mûvészek és szerzôk a sunyiba, amíg üres adathordozért jogdíjat szednek, addig befoghatják.

Akkor ugassanak, ha a jogdíjat a saját eladott anyagaik utàn kaphák csak.

nu pagagyí 2013.10.06. 10:52:54

@akadekoskodo66: A probléma az, hogy a szellemi alkotások ingyenesek lettek a magánemberek számára köszönhetően az internetnek, a másolóipar pedig az alkotót megkerülve sokszorosítgat. Nem kell feltétlenül üldözni az ilyesmit, hadd jusson hozzá mindenki a kultúrához, szzellemi vivmányokhoz. Az alkotónak viszont élnie kell valamiből, különben nem lesz mit ellopni. Erre találták ki az adathordozók utáni adót, amit ha jól tudom az alkotók saját autonóm szervezete oszt fel. Úgy gondolom állampárt-bácsinak pont ez szúrja a szemét, tőle független szervezet pénzt oszt. Eljátszotta ezt már a filmművészettel kapcsolatban, most a zenészeken és az előadóművészeten a sor, nehogy teljesítmény alapon boldoguljon valaki ebben az országban.

Totof 2013.10.06. 10:56:30

@HomicideWatch: Mintha én nem azt olvastam volna ki se a bejegyzésből, se a jogszabályból, hogy ezentúl nem lesz jogdíj az üres adathordozók után. Mintha azt olvastam volna ki, hogy ezentúl nem kritizálható módon lesz elosztva, hanem a kegyencek kapják. Légyszi erről alkoss véleményt.

Jhonnyq 2013.10.06. 10:57:40

@KopaszMercis: Született jó mű az előző 50 évben bőséggel,ha nem látsz,hallasz ilyet akkor az bizony a te szemed,füled,ízlésed hiánya.
A nickedből is lehet következtetni az ízlésedre,gondolom bejön inkább a - tuc-tuc-tuc...
A rendszer kegyeltjei pedig majd mostantól lesznek kiválasztva igazán.
Hogy a b...pics...ába nem látod ezt?

nu pagagyí 2013.10.06. 10:59:09

@KopaszMercis: Neked valóban nehéz lenne olyan művet alkotni, ami tetszene. Nulla IQ-ra nehéz megtalálni az adekvát mondanivalót és formát. Talán Simon és Garfunkeltől a csend hangjai közelíti leginkább az igényeidet.

IIsten 2013.10.06. 11:00:14

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

te olvasás nélkül reagálsz a hsz-emre? mert irtam, hogy nem mondom, hogy ez jó, hiszen nem ismerem sem az eddigi, sem az ezutáni rendszert, még nagyvonalakban sem. csak azt irtam, hogy sajnálatos módon félreértelmezted a poszt szövegét (akárcsak maga az iró)

de őszintén sajnállak, mert elvakultabb vagy, mint a legelvakultabb fidesz-hivő...

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 11:03:09

@Totof:
Amíg a senmiéry kapnak pénzt, üres adathordozókért, addig kiss, örüljenek, hogy kapnak.
Mivel gyakorlatilag extraadò amit védelmezel, az üres adathordozòk utáni extraadó bevétellel eddig is a központi kõltségvetésnek kellett volna gazdálkodni.
Ugyanis nincs mögötte mûvészi teljesítmény, üres.

Totof 2013.10.06. 11:04:51

@HomicideWatch: "központi költségvetés" = fidesz.
Ha gondolod, tapsolhatsz is hozzá.

Jhonnyq 2013.10.06. 11:07:05

Rohadjanak meg már de tényleg!
A tököm kivan már a rodhadék " központosításnak" nevezett lopásból.
Ez egyre rosszabb lesz.
Orbán és politikája már csúszdán van,gazdasági " elképzelései " rendre kudarcot vallanak.
Egyre több és több adót kell majd beszedni,hogy képes legyen fedezni a hibás lépéseiből fakadó hiányt.
Mindenki extrán meg lesz adóztatva még azok is akik ma még tapsolnak ennek a korcs rendszernek.
Ébresztő emberek!

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 11:07:36

Hány EU-s államban szednek jogdíjat üres adathordozó után? Örüljenek, hogy a maffia szocialisták és orbán sem szüntette még ezt a tetves rendszert, még ugatnak is.

Totof 2013.10.06. 11:09:42

@HomicideWatch: B+, ne az üres adathordozón tornázz már! Megszűnik? Nem. A fidesz megint benyel egy csomó bevételt, ami eddig nem az övé volt, most meg a saját kegyencei között osztja majd szét. Mit nem látsz ezen?

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 11:13:10

@Totof:
Központi költségvetés = magyarország, választott Parliament stb.

Sajnálom, hogy kôkommunistaként fingod nincs a demojrácia mûködésérôl.

smartdrive 2013.10.06. 11:13:32

szóval visszakapjuk azt, amit az artisjus miatt fizetünk az adathordozókra?

Totof 2013.10.06. 11:15:07

@HomicideWatch: Ja, hogy fideszbérenc vagy.Akkor OK.

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 11:15:16

@Totof:
Nem nyeli be, csak mivel ez üres adathordozó különadó, ô osztja szét. Államadòsság csökkentésre kellene fordítani. Ugatás a sok ingyenélô.

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 11:18:40

@Totof:
Leszarom a fideszt kommcsik azok is, az mszp is. Nem a fidesz-nszp tengely szemellenzôseihez tartozom.
Van egy szaris tetves Fos rendszer, ami miatt többet fizetün minden adathordozóért, a kutyák meg ugatnak, pedig örülniük kellene az ingyen pénznek.

Lajosforras 2013.10.06. 11:22:44

@Totof: ég egyszer: ízlés dolga. inkább kárpátia vagy ákos, mint fásy zsüli és puskás peti.

Totof 2013.10.06. 11:23:40

@HomicideWatch: Akkor olvasd el a jogszabályt. Eszerint kulturális célra kell felhasználni. Jelen helyzetben mi a kulturális cél? Fidesz kegyencek. (vagy nem?) Erről tépem a szám, de te csak az üres adathordozókról beszélsz, ami nem fog megváltozni. Koncentrálj arra, hogy mi változik és merre. Jobb lesz tőle? Javul a kultúra helyzete tőle Magyarországon?
Nahátakkor.

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 11:24:52

homar.blog.hu/2010/07/07/zuzzuk_be_az_artisjust

Kis tájékoztató a mafia artisjusról. Egyébként a filmedek, fotósok, írók mennyit kapnak tôlük? Hisz ezeket is adayhordozón tárolják. Még ugatnak is, így legalább látjuk, hogy az a 25% mire lesz költve, kik kapják.

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 11:28:02

@Totof: okoska, akkor hol a tavalyi kimutatás, hogy pontosan mire költötték a különadót. Kúltura különadó, üres dathordozón, beszarok.

nu pagagyí 2013.10.06. 11:29:27

@HomicideWatch: A szektorális különadókat annak a szektornak a fejlesztésére kellene költeni, ahonnan elvonták. Ez az értelme. A mindenféle szir-szarra az általános adók szolgálnak. Ha szabadon elkölthető pénzt akar kiszipolyozni állambácsi a népből, akkor az általános adók kulcsát emelje meg (SZJA, társasági adó, Áfa). Amit leírtam az persze csak demokráciában érvényes, ahol el kell magyarázni miért így és miért pont ennyit von el az állam, mi az adó célja. Diktatúrában persze nem kell a kormánynak elszámolnia semmivel, elveszi ami tetszik neki és kész.

Totof 2013.10.06. 11:29:31

@Totof: Mielőtt ízléseken vitatkoznánk, szögezzük le : nekem a módszerrel van a bajom. Valami nem működik tökéletesen, ezért majd jól központosítjuk és annak adjuk, aki nyal.

Totof 2013.10.06. 11:30:57

@Lajosforras: Pardon, ez ide lett volna reakció.

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 11:34:48

Ha az mszp vagy a jobbik lesz hatalmon, akkor az mszp csicskák vagy jobbik fanok kapják majd a 25%-ot. Most nyilván a fideszesek, állítod, de nem tudhatod.

Totof 2013.10.06. 11:40:35

@HomicideWatch: És még te mondod, hogy nem mszp-fidesz tengelyen keresztül látod?

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 11:42:06

@nu pagagyí:
Aztán elszámolt-e az Artisjus ezzel a különadóval? Ellenôrzi-e ôket valaki? Tavaly pontosan kik és mennyit kaptak? És elôtte? Hol vannak a milliárdok?

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 11:46:07

Miért nem rakunk különadót a telefonokra, tv-re, Hi!Fi-re? Hisz a barmok axon hallgatják nézik, olvassák a digitális tartalmat, számítôgépekre.

Patkány külöadó ez is mint a többi. Mindjárt azzal jössz, hogy nem is a zemberek fizetikmeg. De kik kapják a milliárdokat?

ppppalika 2013.10.06. 11:48:44

Az a baj, hogy a hatalom nem átgondolt módon újraszabályoz egy hibákkal működő rendszert, hanem a hibák meghagyása mellett torzít rajta. És ugyanez történik sok más területen.
Bár - ha jobban meggondolom - az legalább olyan balul sül el, ahol totálisan újraszabályoz, lásd az oktatást.

gabest1 2013.10.06. 11:50:53

Valaki még pénzért dolgozik? Ilyen egy rendes kommunizmusban nem fordulhatna elő.

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 11:56:26

@nu pagagyí:
Az elôzô neked ment. Véditek a védhetetlen patkány különadót, amit vmi Artisjus nevûfos oszt szét totálisan átláthatalanul, állítólag nagy részét külföldre utalják, persze nem mondják meg kinek.

Legyen különadó az áramon elemeke,n hisz biztos zenét hallgat vele a baron, majd adjuk oda a pénzt az Artisjusnak, hisz azok biztos megfelelôen osszák szét.

Miért nincs különaadó a papíron, odaadhatnánk az íroknak, hisz biztos lemàsoljak a könyveikat fenymasoloval.

Totof 2013.10.06. 11:58:23

@HomicideWatch: Megtaláltad a probléma lényegét, gratulálok, örül a fidesz az éleslátásodnak.

KopaszMercis 2013.10.06. 12:00:42

@nu pagagyí: @Jhonnyq: @Mrs.Columbo:
Jó hát elnézést kérek, hogy amíg ti otthon kazettáról a dzsovi dzsovi dzsaszperre veritek a fasztokat én mondjuk egy belga fesztiválon sörözök a dévgróllal és jónpóldzsónzzal...

Majd egyszer megtanultok angolul és rájöttök, hogy van annál jobb dalszöveg, hogy sztereotipikussztereo meg a faszom tudja milyen szörnyűségekre gerjedtek a vasfüggönyön innen. Mindenesetre nyilván teljesen jelentéktelen és értekelhetetlen kalap fos... majd amikor Síposeflófaszt beiktatják a rakenrol hólofémbe, akkor fussatok neki ennek mégegyszer.

Kezdő prosztó barmok...

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 12:01:00

@ppppalika:
Igen baj, az egész fost meg kellene szüntetni, de itt a különadó és annak teljesen átláthatatlan felhasználása mellett kardoskodnak, mert éppen most jól jön a fidesz szidásához.
Eddig is fos volt ez a különadó, ezután is az lesz. Lehet, hogy ezután tudni fogom, hogy a 25%-a kinek megy. Eddig ezt sem tudtam.

Totof 2013.10.06. 12:02:47

@HomicideWatch: Tudni fogod, mi? Mert a fidesz olyan átláthatóan kormányoz.

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 12:05:54

@Totof:
Látom csak a fideszezés megy. Mennyit fizetnek érte?
Szóval miért is véded ezt az átláthatatlan Fos különadó rendszert? Vagy csak fideszezni jöttél? Sxánalmas vagy.

Tiborpapa 2013.10.06. 12:06:41

Az alkotó szellem nyerje el méltó büntetését! Miben különböznek ők tőlünk? Nehogymááá élősködjenek rajtunk igaz magyarokon, akik önként hozunk áldozatot a haza érdekében.
Tudósok, művészek lehet kivándorolni az orvosok után. Nincs rátok szükség. Éljen a kommunizmus!
Nnna, ki van még?

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 12:08:50

@Totof:
Nem tudod abbahagyni mi, te baron. Fudesszel fekszel és kelsz. Ki kapta tavaly a több mint 10 mrd forintot, amit beszedett az Artisjus? Ki?

Kámasuka 2013.10.06. 12:09:16

A nem müvészek jövedelmének 50%-át vonja el az állam!

A müvészek 25%-ához viszont semmi köze, el a kezekkel!

Totof 2013.10.06. 12:10:53

@HomicideWatch: Hol írtam, te fasz, hogy az Artisjus jól csinálja? Te véded a fidesz változtatását úgy, hogy érdemben egy szót nem szóltál hozzá. Bármit írok, csak a különadóval jössz, egy értelmes érvet nem hoztál fel a változtatás mellett.

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 12:12:54

@Tiborpapa:

Nem errôl van szó, de ha már van egy ilyen Foster különadó, akkor lássuk mire költik, ki kapja? Külföldre utalják 60-70%-át? Kinek? Pontosan hová?
Ez a fos neked a kultura támogatása? Mûvészek is kaptak belôle? Festôk szobràszok? Mennyit? Ki?

Kámasuka 2013.10.06. 12:14:38

@Totof: Megint szerez pár szavazatot a Fidesz ezzel az újítással. Az artisjusos zsidók meg háborognak, de ki nem szarja le?

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 12:18:20

@Totof:
De hoztam, te nem hoztâl ellene.

1. Artisjus tetvek külföldre utalják a pénz nagy részét. Támogatjuk amagyar kulturát mi?

2. Artisjus tetvek teljesen átláthatalanul mûködnek. Kinek italtak tavaly és mennyit?

Van esély rá, hogy ezentúl legalább a 25%- áról tudni fogjik, hogy a külōadó bevételeit ki kapja, jövôre már úgyis az mszp ossza szét ugye. Majd ôk ihazságosan teszik, átláthatóan.

Totof 2013.10.06. 12:20:11

@BenFranklin: Na, mégegy.
Akkor leírom a sok fideszfan reakcióját.
A) Mi a baj a jelenlegi rendszerrel?
Fideszfan válasz: Szar az Artisjus.
Adekvát a válasz? Többé-kevésbé.
B) (Jelenlegi probléma) Jó a változtatás?
Fideszfan válasz: szar az Artisjus
Adekvát a válasz? Hát nem, a kérdés nem az volt, hogy szar-e az Artisjus, hanem, hogy jó-e a változtatás.

Totof 2013.10.06. 12:22:22

@HomicideWatch: Mindkét pontodban benne van az Artisjus, te hülye.
Nincs esély az átláthatóságra, mert a fidesz ugyanolyan átláthatatlanul kormányoz és oszt pénzt, mint az Artisjus.

HomicideWatch (törölt) 2013.10.06. 12:29:13

@Totof:
Artisjus-os vagy mi? Hirtelen nem zavar az átláthatatlanság, csak ha a fidesz ossza szét.
jövôre a talpig becsületes mszp fogja osztani, az jó nem?

neutreality 2013.10.06. 12:31:23

Fel tud sorolni barki 10 aktiv kortars muveszt? (Nem olyat, aki a muveszet imitalasabol el.)
Talan Szorenyi, Brody, esetleg Kulka, es biztosan van meg egy par, de sztem 10 nem lesz meg.. (Csontvary, Marko, Lugossy, Kabos, Ady, Jozsef Attila, Petofi, Moricz, Marai, Mikszath stb. stb. - az ezeket legallab megkozelito szintre gondolok, tehat nem Pataky Attila vagy Olah Ibolya..)

Totof 2013.10.06. 12:31:44

@HomicideWatch: Szaralak vagy, nem is olvasod el, mit írtam.

akadekoskodo66 2013.10.06. 12:33:38

@Mrs.Columbo: Nem, pont azért írtam idézőjelben a "művészt".

@nu pagagyí: Nem, a probléma az, hogy miután a piac átalakult, még mindig a 100 évvel ezelőtti rendszerhez próbálnak ragaszkodni. Tudomásul kell venni, hogy a megváltozott világban már nem a koncert adja el a lemezt, hanem (az akár ingyenes) lemez adja el a koncertet, és már abból kellene megélni. Persze az egész filmes és zenész világ ezt nem akarja tudomásul venni, az USA-ban sem, de ez ugyanaz, mint amikor a ludditák megpróbálták tönkretenni a szövőgépeket.

Tiborpapa 2013.10.06. 12:34:26

@HomicideWatch: A tájékozatlanság mellett veled együtt elég sokan mondanak habzó szájjal ítéletet alkotók felett. A szerzői jog és a vele járó jogdíj elég bonyolult szabályokhoz kötődik. Manapság már szinte mindenhez (zene, képek, rajzok, írói művek) ingyen hozzá lehet jutni az internet segítségével, amiből a szerző szinte semmit nem profitál. A kiadók alig fizetnek a szerzőknek, mert nekik is alig van hasznuk. Persze, vannak kivételek, akiket nem fog megrendíteni a 25% sem, de a többségnek nagyon fog fájni.
Nem igazán látom, hogy a jelenlegi kormány az adófizetők pénzét megfelelően használja. Csak azt látom, hogy ők zsírosodnak, meg az érdekeltségi körük.
Kétségem sincs afelől, hogy ebből a 25%-ból is a csókosokat hízlalnák.
Ez az ország egyre süllyed (mentálisan mindenképp) és ha így halad, el fog tűnni, mint Atlantisz. (Talán igazuk van azoknak, akik szerint onnan származunk?!)

egysmás 2013.10.06. 12:37:28

Nekem is küldött a fenti szervezet ilyen levelet, de nem írtam alá.
Azért nem, mert az articsókák csókos lehúzós kurvaanyja elmegy a picsába egytől egyig!
Az, hogy most a fidesz nyúlja le a lóvét és épít belőle játékvasutat Orbánnak, meg a feketegeci györgynek villát vesz belőle, az is felháborító, de az articsókák léte és működése az igazán nevetséges.
A jókurva anyjukat, hogy fenyegetőzni tudnak, meg faszomkodni, mert megzenésítenek pár művet, meg kiadódik néhány könyv!
Sóval behinteni, felszántani a hivatalt!
Orbánékat meg abba a földbe temetni, hogy ne nőjön virág a sírjukon!
Ha meg mégis, locsolni brigeciollal!

Remélem a rákgyógyszerekre kell ez a pénz!

egysmás 2013.10.06. 12:42:27

@Totof: Nincs jó válasz arra a kérdésre, hogy jó-e a változás.
Elvileg egyébként jó, mert az Artisjust-tól pénzt nem kap fehérember, ha meg úgysem kap, még annak is több értelme van, ha kisvasútat építenek belőle.

komplikato 2013.10.06. 12:43:54

Zavart érzek az erőben. Az Artisjus eddig egy marha nagy MAFFIA volt. Most az állam próbálja megsarcolni a MAFFIÁT. Egy olyan országban, ahol a lakosság annyira jogkövető, hogy legalább 90%-ban "import", Artisjus adót NEM tartalmazó termékeket vesz meg inkább.

A művészek legnagyobb része eddig sem kapott semmit sem Artisjus-tól, ellenben AZ vett el tőlök pénzt. Szerintem ők most jót röhögnek az egészen ...

Ha van elszabott rendszer, amit meg kéne szüntetni és sóval beszántani a helyét, az az Artisjus jelen formája. De nem. Nem érdemi állami beavatkozás érkezik, hanem megsarcolják őket? Ez egy vicc.

egysmás 2013.10.06. 12:44:19

@Totof: A kérdés az, hogy jó-e, ha pénzt szednek a fénymásolód után, meg az SD kártyádért, hogy ebből építsenek kisvasutat, vagy pénzeljék Pressert, Gesztit, na meg legfőképpen saját magukat.

Függetlenbaloldali (törölt) 2013.10.06. 12:47:48

A "művészek" miért az államtól várják a mannát? Ha nekünk a piacgazdaságot ajánlgatják, akkor ők miért lógnak az állam csöcsén, és miért nem ők maguk tesznek a sorsukért?

Ennyi erővel járjon a gazdálkodóknak is pénz a közösből, mert sok a terménylopás, kapjanak a boltok is, mert a volti lopások száma is magas, de az energiaszolgáltatók is, mert az áramot is lopják. Stb stb...

Tiborpapa 2013.10.06. 12:48:47

Úgy látom, sokan csak az Artisjust akarják keresztre feszíteni, de ha jól olvastam a közleményben, nem erről van szó. A kormánynak mindenki pénzére fáj a foga. Minden alkotóéra.
Még valami: A szerzői díjak eddig sem voltak adómentesek.

Totof 2013.10.06. 12:50:24

@egysmás: Az, hogy pénzt szednek, még akár jó is lehetne. Inkább az a baj, ahogy elosztják. Na ezen viszont nem javít a rendszer.
Ha annyira változtatni akarnának, akkor a teljes jogdíj rendszert alakítanák át, nem a beszedett pénzt tilitoliznák.

Sir Galahad 2013.10.06. 12:51:37

Foglaljuk össze, hogy érthető legyen.

1. A művészek jogdíjából eddig is levontak központilag 25 százalékot, ez után is le fognak. Pontosan ugyanannyit. Lehet vitatkozni azon, hogy ez így jó-e, de mint látható, nem új találmány, s eddig nem tiltakozott ellene senki. Nincs tehát szó arról, amit a szerző és néhány hozzászóló sugall, nevezetesen, hogy valamiféle új sarcot vetnének ki rájuk.

2. A befolyt 25 százalékok elosztása változik meg. Ezen megint lehet vitatkozni, de szerintem legalább annyi embernek nem tetszett a korábbi mód, amennyinek most nem tetszik az új.

3. Tehát a szerző által fölvázolt probléma vihar egy kanál vízben, bolhából növesztett elefánt. Gratulálok!

egysmás 2013.10.06. 12:55:05

@Függetlenbaloldali: A gazdálkodóknak JÁR a közösből.

Általában több, mint az árbevételük...

Az állam egyik feladata a kultúra támogatása, ez adja ugyanis a nemzeti identitást.

Az artisjust viszont nem ez a vonal, hanem az, hogy születnek művek, amiket lead a tévé, rádió, ami ezután fizet, majd ezt a lóvét osztják vissza a művészeknek.
Arra való, hogy ne egyesével kelljen minden rádiónak, tévének leszerződnie Ákossal, Attisal, Gesztivel, hogy most másfél percben a te számodat nyomjuk 10,5 forintért.

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.06. 12:57:10

@==T==: A biznisz marad, te hülye libsi, ugyanúgy fizecc az üres lemezek és pendrájvok útán.

♔bаtyu♔ 2013.10.06. 13:00:52

@Tiborpapa: Miért mit gondoltál, a Gyurcsányék által felvett hiteleket ki fogja visszafizetni? Rogán?

Te és a Bródy. És igen, ha a Bródy egy kicsivel több pénzt keres mint te, akkor ő valamivel többet.

Ilyen ez a popszakma, lehet menni Ferihez reklamálni.

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.06. 13:02:00

@HomicideWatch: Jővőre, ha az emeszpá lesz hatalmon, minden pendrájv 25 százalékán egy aldirektoriban emeszpé propaganda anyagokat, meg az intencionálé wav fájlyát kell tárolni. Hülye libbancs!

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.06. 13:03:20

@♔bаtyu♔: Pont Rogán jó példa te fasz, mert az V. kerület a legeladosódotabb. Hülye ballibbant!

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.06. 13:04:01

@Sir Galahad: Akkó se ugass a nagyok dolgába, te mesehős!

Totof 2013.10.06. 13:04:27

@Κara kán: Megvolt a vasárnap déli eligazítás?
Tényleg, ti ilyenkor csak szóban kapjátok meg az utasítást, vagy CD-n is odaadják nektek?

Sir Galahad 2013.10.06. 13:05:22

@Κara kán: Me te példájul nagy vagy? Hüje mongol :P

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.06. 13:06:12

@Totof: Le vagy maradva. Streameren lehet hallgatni online. Nincs idő levelezni, azonnal kell raegálni.

tükörfúró 2013.10.06. 13:06:41

Hááát..azért kissé ingatag alapon áll az egész érvelés ott, ahol azt a "fizut" nem a tulaj nyomja az -autó- szerelő markába, ahnem az állam szedi be különböző karhatalmi kényszerítő eszközökkel élve, gyak. adó módjára, pl az üres adathordozókon...

Egyébiránt a síránkozás másik része is lapbilis, jujj a csúnya állam elveszi a jövedelem egy részét. Mindenkitől leveszi, ha csak felmegy az áfa, ha megváltoznak a kisválalkozás adózásának szabáklyai, hopp, máris "pénzt vettek el", autószerelőtől a műkörmösig mindenkitől.

Ami emögött van, az a koncepció pont olyan, mint eddig minden amit a kormány csinált, megnézték hol van még szabad lé, fillérenként áramló sokmilliárd, majd lecsaptak rá. Legyan az magánnyugdij, szerencsejáték, dohánytermék, elvették és ujraosztották.

A művészet esetében még egy legyet ütnek egy csapásra, a művészi önkifejezés ősidők óta a politzálás egyik eszköze is, széles tömegeket ér el, mozgósító és világnézeti hatásai vannak, igy az ellenőrzés alá vonása minden diktatúrához közelítő, a társadalmi mozgásteret csökkentő politikai formációnak elemi érdeke.

Idehaza az előadóművészet egyébként ugyanugy szedált irányiható és kilóra megvehető, mint bármi más, a jogdijak lefölözése az azonnali bevétel bármiből bárhonnan kifacsarásán tul inkább, egy megelőző lépés, lesz az ország lassú, totlális, fekete afrikai szintre lerohadásának olyan pontja, a reménynek hirtelen elveszése és sokféle baj kiderülése, amikor minden parázs izzás akár totális lázadást indukálhat.

Tehát a Szeretett Vezető és csapata igyekszik még idejekorán bekészíteni a poroltót ezekre a gyújtópontokra.

Totof 2013.10.06. 13:07:19

@Κara kán: Bámulatos, hol tart ma a tudomány.

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.06. 13:07:36

@Sir Galahad: Bazd meg te annyira hülye vagy, ha te szerezted volna be a hadi anyagot Batu kánnak, elmarad a tatárjárás.

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.06. 13:09:51

@Totof: Ha online streameren közvetítném pénzért ahogy elbánokn veletek libsikkel, meggazdagodnék.

♔bаtyu♔ 2013.10.06. 13:10:16

@Κara kán: Egyrészt jobbos vagyok, másrészt te viszont kibaszott ostoba, mert egyetlen mondatot nem tudsz értelmezni. Nem Rogán a lényeg, bármely ismertebb fifeszes politikusnevet is írhattam volna, a lényeg azon van, hogy az MSZP által felvett gigahitelek a fideszes kormánynak okoznak többletkiadást.
Azért írtam Rogánt, mert azt a legostobább is ismeri, de ezek szerint ez sem segített.

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.06. 13:12:05

@♔bаtyu♔: És a rogán által felvett hiteleket ki fizeti vissza kis hazudós libsi?

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.06. 13:13:11

@Sir Galahad: Mi van? még egy riposztra sem futtya?

Tiborpapa 2013.10.06. 13:13:19

@♔bаtyu♔: Ne keverd!

De jó! Akkor javaslom, hogy adóztassák meg az adományozást is. Az adományok 90%-át úgyis az adomány kezelői nyúlják le. A legtöbb ember úgyse ad semmit, tehát őket nem érinti a dolog. A gazdagok, akik bizonyára csak ezzel akarják csökkenteni az adóalapjukat, hadd fizessenek. Van nekik miből.
Ezzel nagy valószínűséggel megpezsdítenék az adományozási kedvet, csakúgy, mint ezzel az izével az alkotókedvet. Büntetni, büntetni, büntetni!
Hej, de jó is magyarnak lenni!

egysmás 2013.10.06. 13:13:21

@♔bаtyu♔: Ha a gigahitelek olyan megterhelőek, a faszés stadiont építenek, ahelyett, hogy visszafizetnék őket?

Ha nekem lenne hitelem, és nem tudnám rendesen fizetni, akkor nem viszkire költeném azt a pénzt, ami a kezembe került...

tükörfúró 2013.10.06. 13:14:14

@♔bаtyu♔: A gyurcsány, orbán, megyó, bajnai stb által felvett hiteleket. Egyébként ja.

A másik tévpont a "visszafizetni", ilyemsi nem történt, nem történik és nem fog történni.

Semmit soha nem fizettünk vissza, az államadósság jelen pillanatban is növekszik, mint a rednszerváltás óta gyakorlatilag folyamatosa, bizonyos számmisztika trükkök által történt torzitás néhány %os hatásaitpl eltekintve.

Ami történt: Maximum egyik hitelt kiváltottuk egy másikkal, illetve a napi működésre szükséges ujabb mégnagyobb hitelek felvételének mértékét(!) tehát a hiány mértékét csökkentettük, átmenetileg, a multban felhalmozott vagyon és a mindekori versenyképesség kárára.
Adósságcsökkenésről, visszafizetésről szó sincs, sőt.

monddazigazatmar 2013.10.06. 13:25:50

Azért az annyira érdekes, hogy ha a kormány bármihez hozzá akar nyúlni, akkor rögtön előugrik néhány szószóló, aki elmagyarázza, hogy az miért volt jól eddig, és miért lesz rossz. Eddig ebben az országban nagyon fasza volt minden, mi? Ugyanezek az emberek nem hőbörögtek 3-5-10 évvel ezelőtt a rettenetes állapotok miatt?

Mrs.Columbo 2013.10.06. 13:28:23

@KopaszMercis: jól van, elnézem neked, hogy tényleg egy tapló vagy. Azt már kevésbé, hogy ahelyett, hogy művelődnél, informálódnál a világ dolgairól, a belga fesztiválon sörözöl.
(Mondjuk az is elárul valamit öregem, hogy az angolodra vagy büszke, amit én egyébként alapnak tekintek..:D )

Mrs.Columbo 2013.10.06. 13:30:31

@akadekoskodo66: oké, de vannak az idézőjeles művészek meg vannak a nem idézőjeles művészek. Ki dönti el egyébként szerinted, hogy ki az idézőjeles? És vajon fognak különbséget tenni idézőjeles és nem idézőjelesek között, amikor beszedik a zsét?

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.06. 13:32:27

@♔bаtyu♔: Te barom! Imf hitel visszafizetve? Akkor miért nőt 2 ezer milliárddal az államadósság? És hova lett a 3 ezer milliárd manyup? ha összeadjuk, akkor a fidesz többet ver el mint a maszop éves szintem. csak kreatív könyvelés semmi több.

Netuddki. 2013.10.06. 13:35:46

@♔bаtyu♔: "hogy az MSZP által felvett gigahitelek a fideszes kormánynak okoznak többletkiadást. "

Amnéziás vagy fidesztroll? A gigahiteleket pont a fideszes önkormányzatok vették fel.
Nem a maszopot akarom védeni, de sajnos bassza a csőrömet amikor ekkora baromságokat írkáltok. No meg az is, hogy minden balfaszságotokat a maszopra akarjátok kenni. Ők is szétlopták az országot, de ti még sajna rajtuk is túltesztek. Mert a gigahiteleket amiket az 5. szökőkútra vettetek fel a nagy részét el is loptátok. Abból finanszíroztátok az akkor ellenzéki fideszt. Most meg ott áll a megzöldült víz a drága szökőkutatokban, B.átok+...

Red shield representatíve 2013.10.06. 13:58:09

@♔bаtyu♔: Látom, ahogy aláfűtöttek a hazugságaidnak, szedted a batyudat és tovább álltál.

2013.10.06. 14:17:41

Jó olvasni itt a posztokat. Most már látszik, hogy a poszt írok is világosan érzik, hogy a magyar emberek nem hisznek az ellenzék szekerét tologató média csicskáknak.

Bizony így van, magatoknak írtok, hazudtok, senki nem vesz komolyan benneteket!

Mr. Waszabi 2013.10.06. 14:24:59

Hm. Ezek még mindig meg tudnak lepni. Azt gondoltam, a patikusokat fogják megsarcolni soron következőleg, erre lehetett következtetni a patika törvényből. Értem ezalatt, hogy a közepes és nagyobb cégeket, láncokat feloszlatják sok kisvállalkozásra, akik így nehezebben tudnak összefogni érdekeik képviseletére a későbbi állami sarc ellen.
Vajon az ügyvédek mikor kerülnek sorra? Az is egy zsíros falat.

JohnHenry 2013.10.06. 14:25:03

őőő... ez valami alsótagozatos iskola online találkozója...? hihetetlen a kommentek színvonala.....

Mária 2013.10.06. 14:33:56

1. állítás: " az állam le akarja nyúlni az alkotók és előadók (úgy mint zenészek, írók, filmesek, képzőművészek) jövedelmének egy negyedét"

2. állítás: "az alkotók, előadók és kiadók magánmásolási kompenzációs jövedelmének 25%-át átterelné az Nemzeti Kulturális Alaphoz"

Most akkor a szerői jogi díjak negyedét, vagy a teljes bevétel negyedét, vagy mit akar lenyúlni az állam?

monddazigazatmar 2013.10.06. 14:48:48

@kovi1970: Azért még kérdeznék egyet.
A kormány átvállalta az önkormányzatok hiteleinek egy részét, nem? A kormány megvette a mol 20%át. Akkor miért mondod, hogy nem csökkent az államadósság, és hogy hova tűnt a sok milliárd?
A szocik eladtak amit lehetett, és ugy nőtt az államadósság.

Lajosforras 2013.10.06. 14:49:34

@Totof: nekem a fidesztől is égnek áll a hátamon a szőr, de a legjobban attól, hogy mindenféle nyomorult él és virul csak azért,mert már előre lehúznak, hogy aztán egy artisjus szétosztogassa ilyen sp-nek meg fluor tomiknak. és nem kevés pénzről van szó már akkor sem,ha csak az üreshordozókat vesszük. pedig az csak egy szelete a végösszegnek.

Rob67 2013.10.06. 15:07:31

Lenin utan szabadon... Azert rendes viktor. Csak 25%ot von el.
Akar le is lovethetne oket...
Gondolom Pataky Fenyevo Ufonauta Attila mostanaban nem kapott eleg penzt.
Persze az is lehet hogy a legnagyobb jogdij tulajdonosok kapnak buntit mert rosszalkodtak mostanaban...
Szorenyi es Brody... Csunya fiuk.

Az utolso kapcsolja le a villanyt. Ha lesz meg...

monddazigazatmar 2013.10.06. 15:23:32

@Rob67: pataky ezután se fog kapni, mert nem szerző

lujo22 2013.10.06. 15:53:11

mielőtt ostobaságot mondanék, kérdezem, ez a 25% azután lenne levonva, amiből már levonták az összes, nyugdíj, tb, stb. járulékot?

Nemzeti Dohányos 2013.10.06. 15:53:37

Ez a kacifántos megfogalmazás az Artisjusos pénzek negyedéről szól? Mert akkor az kurvára nem jogszerűen megkeresett jövedelem, hanem olyan pénz, amit kvázi ellopnak tőlem, ha merevlemezt, cd-t, pendriveot veszek. Szóval én inkább keveslem, hogy az állam csak a 25%-ot nyúlja vissza.

Ráadásul az elosztás is igazságtalan, őskövület zenészek kapják a lóvé nagyját, miközben a letöltött zenékben minimális a részesedésük.

meggyes alfonz 2013.10.06. 15:54:33

Ez a nem megszorítás kormánya.
Sírtok itt 25%-on. Másoknak a bevétel 20%-át kell leadniuk és még csak jogszabály sincs rá! Ez a védelmi pénz. Örüljetek, hogy nem az egészet vették el.

Kámasuka 2013.10.06. 16:04:29

@meggyes alfonz: A szocik alatt minden 200 felett kereső gazdag leadott 55%-ot.

Nem is siratja őket senki.

nu pagagyí 2013.10.06. 16:09:33

@HomicideWatch: Az Artisjus egy egyesület, a tagjainak számol el, akik maguk a művészek.

nu pagagyí 2013.10.06. 16:12:18

@KopaszMercis: Nem hiszem, hogy a magyar kultúrát Londonban csinálják.

nu pagagyí 2013.10.06. 16:20:03

@lujo22: Az adót az Artisjus által kifizetett jogdíjból vonják, az Artisjus bevételét pedig törvény biztosítja. Az Artisjus ugyanúgy mint más egyesület, köztestület (focicsapat, vagy a Fekete-féle Művészeti Akadémia például), elszámol a bevételével. Elsősorban viszont a tagjainak felel és ez bassza a kormány csőrét. Nem annak jut a pénz, aki legjobban dicsőíti a legfényesebb segget.

Husz_János_Puszita 2013.10.06. 16:22:27

Te Autognomia, nem jöttél még rá, hogy minden guruló forintot besöpörnek? Egy fillért nem hagynak a sifonérban, sok éhes hűbéres szájat kell betömni.

Mindenki sorra kerül. Még tudják palástolni, de kong a kassza.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.10.06. 16:29:01

Szegény Puskás Öcsi bácsi hogy szégyelné magát a felcsúti "feltámadás" láttán.
Sorra veszi a meccseit a Felcsút!

Jövőre választások lesznek és hogy nézne az ki, hogy az Orbán stadionjának nincs NB 1-es csapata. Nosza igazoltak gyorsan játékosokat.
Nem ment a szekér, tutti kieső helyen a csapat, hát veszünk, intézünk meccseket.

A Fradi elnöke a fideszes, listázós Kubatov. Mit tesz Isten a tutti esélyes Fradi simán kikap 3:1 re. Sima ügy.
Most hétvégén Pécsett pár fideszes vezető bejelenti a meccs előtt, hogy 1 milliárdot adnak stadion felújításra. Hogy hogynem 2:1-re kikap a hazai csapat.
A felcsúti Puskás szépen veszi a meccseit a fidesz révén.

Gondoljuk a fideszes MLSZ csak vizsgálódik ez ügyben is.
Ilyen orbáni, sunyi, simlis, álszent csaló "nemzeti" világ az övék.
A Fradi meg a Pécs is szégyelje magát!

Emberek, ti meg gondolkodjatok el...!

Jhonnyq 2013.10.06. 16:44:21

@KopaszMercis: Figyelj te címeres paraszt.
Attól,hogy dobbantani kellett korábban számodra és rád ragadt az angol még ne gondold azt,hogy baromi nagy menő vagy.
2 évet éltem Amerikában,1 évet Izraelben,1 évet Kínában te nagyon fasz.
25 éve zongorázok.Mi a lófaszt tudsz te?
A zenéről ne tarts nekem előadást se az angolról se a vasfüggönyről te tuc-tuc barom.

ftk 2013.10.06. 16:56:14

Szerintem válaszunk már el egymástól pár dolgot.

1. Üres adathordozós jogdíj: természetesen meg lehet szüntetni, abban a pillanatban lesz is értelme, amint soha többé senki nem másol le CDT-, DVD-t, és kizárólag legálisan szerez be zenét, filmet, játékot, könyvet, mindent.
2. Ennek híján lehet persze üldözni a felhasználót is, de egyrészt az jóval többe kerül, mint a kieső bevétel, másrészt akkor mi lesz a kulturális és szellemi javakhoz való szabad hozzáférés ideájával?
3. A zeneszámok, filmek stb. lejátszása, előadása utáni jogdíj egészen más tészta, ott egyértelműen a szerző/kiadó szellemi tulajdonának kereskedelmi célú felhasználásáról van szó (elvileg).
4. A szerzői jogdíjak 25%-áról van itt szó, ha jól értem, ezt kell leadni az NKA-nak, azaz a fenti 1. és 3-ból befolyó bevétel összességének negyedét. Eddig az Artisjus elosztotta úgy, ahogy, most majd a 75%-át osztja el úgy, ahogy, a többit az NKA nagyjából arra, amire akarja. Az Artisjus a szerzői jogok érvényesítésére létrejött szervezet. Az NKA nem az. Az egy másik történet, hogy az Artisjus roszul végzi-e a dolgát.
5. A szerzői jogdíj adóköteles, mint az előadói díjazás is. A szerző/előadó ezekből él. Az Artisjus által elosztott szerzői jogdíjakból való elvonás az NKA javára az Artisjus megfelelő működése esetén egyenletes elvonás minden jogdíjból, azaz minden olyan művésztől, aki a művei eladása, bemutatása stb. után jogdíjra jogosult. Ha az Artisjus nem jól működik, akkor is elvonás, ám akkor egyenetlen. A különbség ott van, hogy az első esetben mindenkit, a másodikban csak a kevésbé jó kapcsolatokkal rendelkezőket (a többséget) érinti hátrányosan.

mel gibson 2013.10.07. 05:13:25

"Egy velejéig romlott, fekélyes rendszeré"
: DDD
megint orrfacsaró mszp szagot érzek
nyomorultak.

Joooe 2013.10.07. 06:27:20

"Pedig azt hiszem, kevesen vannak olyanok, akik örülnének annak, ha az őket jogosan megillető jövedelem egy negyedével bárki is önkényesen rendelkezne."
Ez így hülyeségnek hangzik, mindenki örülne neki, ha csak 25%-ot vonnának el tőle és nem 50-nél többet...
Nem is értem, a jogdíjakból tényleg csak ennyi lesz levonva és eddig semmi nem volt?

belekotty 2013.10.07. 07:22:13

@Rob67: Villany? Hol lesz már akkor a villany? :-))

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.10.07. 10:49:28

Ez kabaré! Mutyisarcot raknak a mutyisarcra? Kééész ez az ország :DDD

KopaszMercis 2013.10.07. 15:28:09

@Jhonnyq:
Nem dobbantottam én sehova, és attól mert vedégeskedtél külföldön, még ha kinyitod a szádat az ukrán meleprostituált gusztustalan akcentusoddal meg sem bírod értetni magad.. hagyjuk ezt. A zongora meg nagyon dícséretes, és kurvára kurrens hangszer, találtam is rólad egy videót a jútúbon, de bunkó balkán cigány :)

Barnaky Miklós 2013.10.07. 15:38:06

@ftk: ez csak a privát véleményem, de szerintem az említett, üres adathordozókra kivetett díjat már rég el kellett volna törölni: egy olyan rendszer, ami groteszk módon a bűnösség vélelmére épül, szerintem tarthatatlan. Indítottam egy petíciót is ezügyben (ha ez itt spamnek minősül, elnézést, de úgy vélem, a témához tartozik):
www.peticiok.com/a_maganmasolasi_jogdijak_megszunteteseert
süti beállítások módosítása