Európa levelét megírta

H_A Címkék: színház cenzúra szabadság kultúrpolitika Magyarország2013.02.01. 16:01

Michael Haneke, Elfriede Jelinek, Matthias Hartmann... Nem tudom, Balog Zoltán hallotta-e a nevüket eddig, de mostantól remélem nem fogja elfelejtni. Ha elvbarátait kérdezi, ők azok, akik kintről megmondják a tutit, beleszólnak a dolgainkba az aljas balliberális, nemzetáruló felbújtóikkal egy követ fújva. Különben is mi az a Nobel-díj, Arany Pálma, vagy az Oscar-jelölés? És hogy veszik a bátorságot?

Úgy, hogy van az a kultúrpolitikai felfogás, miszerint nem egy istállóba bezárva, egyedül éljük magunkat bele a világba, honfoglaló őseink és turulmadaras kesergőink bűvöletében, hanem egy kultúrájában végtelenül gazdag Európa közepén van az otthonunk. Szerintem szerencsénkre, mások igen nagy bánatára. Van az a szemlélet, amely tisztában van azzal, hogy egy művész számára a hatalomhoz való csúszómászó dörgölőzés jelenti a legnagyobb veszélyt, a majdhogynem biztos halált. Van az megfontolás, amely értetlenül áll az ideológiai alapvetésű ízlés- és kultúraformálási szándékok előtt.  Amelyek a művész szabadságát a megfelelési kényszer által behatárolt keretek közé akarják szorítani.

Matthias Hartmann, a bécsi Burgtheater igazgatója (merre van az Bécs?) hat neves osztrák művésszel karöltve Balog Zoltánnak címzett levelet, amelyben a kultúra, különös tekintettel a színház szabadságának garantálását kérik.  Elfriede Jelinek gondolatában összefoglalható mindaz, amit Európa nevében az osztrákok gondolnak a magyarországi kultúrpolitikával kapcsolatban:

A művészet politikai befolyásolása, ideológiai megregulázása és a cenzúra által egy ország nemcsak termékeny energiáiból veszít, és végső soron szegényebb lesz, hanem ez a környezet a kisebbségek elnyomásának és az ellenük irányuló erőszaknak is kedvez. Ez a lehető legborzasztóbb, ami egy társadalommal történhet.

Nyilvánvaló, hogy ez az ügy nem csupán a Nemzeti Színházról és Alföldiről szól, bár kétségtelen, hogy ez volt az a bizonyos utolsó csepp a kultúrpolitikai ámokfutás poharában, amely Magyarországtól nyugatabbra élő és alkotó művészek szakmai önértékelésének és szolidaritásának biztosítékát kiütötte. Ezek az emberek – függetlenül attól, hogy hányan nem ismerik a nevüket – arról beszélnek, hogy semmilyen fennálló rend nem tart örökké. A művészetnek pedig nem az a dolga, hogy bólogasson, hanem hogy megkérdőjelezzen. Különben megszűnik azzá lenni, aminek küldetéséből adódóan lennie kell. Nem jobboldali és baloldali kultúra van, amelyet múlandó kormányzási ciklusoknak lehet alárendelni. Mert a kultúrának nem azzal teszünk szolgálatot, hogy a működésének alapját jelentő meghatározó intézmények élére pártmegbízottakat ültetünk.

Tisztelt Balog Zoltán miniszter úr! Megnyugodhat. Ez csak egy levél, semmire nem kötelezi önt. Magyarországtól némileg keletebbre a minap egy színházi világban otthonosan mozgó, rendező-ismerősömmel beszélgettem, aki így jellemezte a román színház mai állapotát: egyetlen olyan színpadot nem tudok említeni ma Romániában, ahol valódi, aktuális társadalmi problémákat feszegető előadásokat játszanának. Megkíséreltem: két előadás után nem tűzték többé műsorra a darabomat. Megnyugtató, nem? Máshol is van ilyen, minek ekkora jelentőséget tulajdonítani a dolognak? És különben is, pont az osztrákok szólnak be nekünk?

Igen, fel lehet háborodni, hogy már megint kioktattak, és lassan már nincs olyan ország a földgolyón, amellyel kapcsolatban ennyi kritika fogalmazódott volna meg, mint szép Magyarországunkkal. Meg lehet botránkozni azon, hogy a kultúremberek, a művészek érzékenyek az egymást ért negatív hatások miatt, és hogy ezt az együttgondolkodást semmiféle országhatárok nem választják el. Mert ezek nem osztrák és nem magyar nemzetiségű kedvezőtlen hatások, hanem az egyetemes kultúra nyelvén üvöltő fájdalmak.

Mert semmi másról nem szól ez a történet, mint arról, hogy az európai világszemlélet sokadszorra szembehelyezkedett a múlt nagyszerűségén végtelenítve merengeni és siránkozni képes provincializmussal. Európa ma azt üzente hét neves alkotó levelén keresztül, hogy a művészet mindig társadalmi kontextusban működik és hat, és hogy nem attól lesz értékes valami, hogy magunknak csináljuk. Nem attól lesz magyar és nemzeti valami, hogy kirekesztő, és ellentmondást nem tűrően bizonygatja igazát. Ezt pedig a politikumnak nincs joga megkérdőjelezni.

Búsa magyar fejünk homokba dugása helyett, könyörgöm, gyakoroljunk önkritikát. A virtuális fröcsögések és megbotránkozások helyett hagyjuk kibontakozni azokat, akik másként gondolkodnak, mint mi. Azokat, akik gondolkodnak, ahelyett, hogy mindenáron meg akarnának felelni. Tetszik vagy sem, én is azt várom ideológiai szimpátiától függetlenül  a mindenkori kormányoktól, amit Kathrin Röggla is leír:

...hogy kész legyen bekapcsolódni egy demokratikus művészeti vitába, amihez az is hozzátartozik, hogy észrevegye és komolyan vegye a magyar művészet szereplőinek széles körű tiltakozását, meghallgasson többféle szakértőt, ne lépjen a régi rendőrállamok nyomdokaiba, és ne ültessen az összes művészeti intézmény élére önhöz politikailag közel álló funkcionáriusokat. Efféle ellentmondást nem tűrő viselkedéssel ugyanis nemcsak a művészetet hozza előnytelen helyzetbe. A kritika a túlélési esélye minden demokráciának. És csak a demokráciáknak van jövőjük Európában.

És mert a levelezések ideje van: kiegészítésképpen a fenti okfejtéshez, a művészet szakmai szempontjainak mindent felülíró fontosságára visszacsatolásképpen, mindenkinek ajánlom figyelmébe Alföldi Róbert Nemzeti Színház közönségéhez címzett nyílt levelét

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr435057003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TamasGM 2013.02.02. 08:44:47

Remek. Igaz, hogy hiábavaló - amint a posztban is olvashatjuk - , mint minden eddigi külföldi beavatkozás (a médiatörvény nyugati nyomásra megtörtént módosítása is szemfényvesztés). De csak azért írok, mert a romániai utalás téves: a romániai színházban rengeteg társadalmilag is releváns dolog történik. Some misunderstanding, surely.
Kösz. TGM

Önnek megyünk (törölt) 2013.02.02. 08:55:25

Csak a szokásos: addig van kultúra, demokrácia, függetlenség, amíg mi kutyánk kölyke van ott :)

Amúgy meg mindenki éljen meg a piacról, nincs ingyenebéd.

zajos1 2013.02.02. 09:08:04

Különben is mi az a Nobel-díj, Arany Pálma, vagy az Oscar-jelölés? És hogy veszik a bátorságot?

na ja, hanem csak liberálok kapnák...

zajos1 2013.02.02. 09:09:40

Nemzeti Színházról és Alföldi

Bizarr, hogy eddig is együtt említhető volt...

die nadel 2013.02.02. 09:11:49

"Elfriede Jelinek gondolatában összefoglalható mindaz, amit Európa nevében az osztrákok gondolnak a magyarországi kultúrpolitikával kapcsolatban"

Kedves szerző vagy teljesen tájékozatlan vagy elhallgat bizonyos tényeket. Az osztrákok úgy zusammen és Elfriede Jelinek kvázi semmiben nem gondolnak azonosat. Jelinek kisasszony ennél lényegesen brutálisabb leveleket szokott irkálni szülőhazája polgárainak, akiket virtigli náciknak tart - maga emigrált Bécsből Berlinbe, ott él - az osztrákok pedig úgy utálják Elfriedét, hogy a neve helyett csak a Nestbeschmutzerinként emlegetik
de.wikipedia.org/wiki/Nestbeschmutzer

Che21 2013.02.02. 09:15:09

Érdekes, én úgy tanultam, hogy az Osztrák-Magyar Monarchiában csak a pénzügy, a külügy meg a hadügy a közös.

Ja, meg azt is tanultam, hogy a Monarchia már úgy kb. kilencen éve nem létezik.

H_A 2013.02.02. 09:16:54

@TamasGM: Én is köszi a felvilágosítást. Pár példa igen jól jönne.

MACISAJT 2013.02.02. 09:25:13

"(merre van az Bécs?)"

Elmondom, ha már Bécset és a komcsikat szóba hozta.
Volt egy komcsi "kultúrfelelős", bizonyos aczél appel györgy.
A "három T"( tűrünk, tiltunk, támogatunk" )kitalálója.
Aki az un. rendszerváltáskor megtért.Először is felfedezte nyilvánosan is gyökereit, ellátogatott ron werberékhez.
Deklaráltan hívő vallásos lett, ily módon az ő forgatókönyve 32 évvel megelőzte szegedi csanádkát.
Majd utána nü, hát éppen Bécs volt az úticélja, igaz, kávéházat nem volt ideje nyitni(mint kései princzgábornak), de egy ingatlant venni magának a K.u.K. fővárosban csak sikerült, ugyanúgy reménykedve a hazatérésben mint rákosi rosenfeld mátyás Szibériából.(igaz, erre ugyanúgy nem került sor, 1991-ben végső eltávozás miatt).

Hát ennyit a komcsikról és Bécsről...
Hogy kunbélákról egy szót sem.

Amúgy ezek a bécsi kultúrliberálisok egy mukkot nem szóltak mikor Schwajdát a halálba kergették budapesti cimboráik, az itteni "kultúremberek", szegény szelíd Siklós Mária tervező meg évekig járhatott a bíróságra, amíg a Legfelsőbb Bíróság kimondta hogy visszaélészerüen zárták ki a kamarából ezek a "kultúremberek".

Aztán a 2002-es kormányváltás után átvontatták az addig általuk sokszor átkozott, lesajnált épületet a Duna partjáról a Jordán(Tamás) partjára...onnantól már jó volt.
Nekik.

Egy mukk nem sok, nem hangzott el "Bécsből" és ma már kevés "gondolkodó" emlékezik alföldi kinevezésének körülményeire...

2008-ban meg Balikó Tamás, pécsi igazgató és pályázó leplezte le alföldi pályázatának nyilvánvaló csalásait....
www.bama.hu/baranya/kozelet/nemzeti-szinhaz-csalast-emleget-baliko-110452

És igazán csodálkozom, hogyan ragaszkodnak ma, foggal-körömmel a hiszteroliberálisok a Nemzeti Színházhoz...

Hiszen mikor épült, a kígyó-béka kiabálása rá napirenden volt...
Szerencsétlen tervezője, egy szelíd asszony pedig évekig járhatott a bíróságra, amíg kimondták hogy :

Újra tervezhet a Nemzeti Színház építésze

Index

2004. december 1., szerda 09:36 |

Négy év után újra tagja lehet az építészkamarának, és ismét gyakorolhatja szakmáját Siklós Mária. A Legfelsőbb Bíróság határozata szerint a köztestület jogsértően zárta ki tagjai közül a Nemzeti Színházat megtervező építészt.

Jogsértően zárta ki tagjai közül Siklós Máriát, a Nemzeti Színház tervezőjét a Magyar Építész Kamara, állapította meg a Legfelsőbb Bíróság keddi határozatában. A legfőbb fellebbviteli testület döntése szerint visszaélésszerű volt a köztestület négy éve meghozott döntése.
--------

Aztán a 2002-es kormányváltás után átúsztatták a Duna-partról a Jordán-partjára...
és máris jó lett.
Igazából a szokásos forgatókönyv zajlik.
A ballibák most olyasmiért óbégatnak, amit a saját nyolc évükben kétszer is elkövettek, csak a Nemzeti Színház esetében(hogy a többi színházról szó ne essék).

Emlékeztetőül, a 2002-es "dicsőséges" kormányváltás után, még el sem égették jóformán a szavazócédulákat, máris:

2002. máj. 30. – Huszti Péter lett a Nemzeti Színház Rt. új vezérigazgatója. Görgey Gábor kulturális miniszter a kinevezésről szóló döntését csütörtökön ...

Majd mikor kitört a botrány, akkor beúsztatták a jordánt a képbe:
Jordán Tamás, a Nemzeti Színház 2003 január 1-jétől hivatalban lévő főigazgatója Görgey Gábor kulturális minisztertől vette át a kinevezését tanúsító okmányt hétfőn ...

És mi a francnak ragaszkodnak a ballibák MOST annyira hozzá?:D
Építsenek maguknak megfelelőt, oszt napestig dajdajozzanak benne...

De nem. Ehhez már nincs eszük, tehetségük.Nekik csak az kell ami a másé.Elfoglalni, uralni, megmondani hogy ki a " trendí" művész meg a "kultúrember".

Amúgy egy szomszédos posztnak van egy igaz mondata is, kiemelném:
"Alföldi nem üti a mércét nemzeti érzelemből, hazaszeretetből, konzervatív-keresztény értékrendből."

Ez világos.De minek kell ezzel még fel is vágni?

brekkk 2013.02.02. 09:25:17

Magyarán neves osztrák bibsik...ismerős, unalmas...

MACISAJT 2013.02.02. 09:28:30

Ja és természetesen a bécsi "kultúrliberálisok" nem értesültek erről:
www.parlament.hu/kepviselo/elet/a123.htm

vagy ha igen, azt gondolhatják, hogy a megfelelően kihangsúlyozott családfa/pedigré semmilyen szerepet nem játszott az alföldi róbert hilleri kinevezésében..:)

Muhaha.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.02. 09:28:45

még válaszolni se fognak erre a levélre szerintem, nemhogy tenni valamit.

H_A 2013.02.02. 09:39:40

@MACISAJT: Több mint kimerítő volt az érvelés. Majdhogynem tanulságos. A jobb és baloldali dobozokon túl azonban sajnos érdemi mondanivalót nem vélek kiolvasni a sorokból. Ez meg kevés az értelmes párbeszédhez. Ha nem osztrákok lennének, ha nem a fideszről lenne szó, akár még igazuk is lehetne. De így? :)

MACISAJT 2013.02.02. 09:42:57

@brekkk:

Naná."Paul" lendvai &co.
És két éve ugyanezek már ezt előadták:
hvg.hu/itthon/20110127_magyar_kormany_iroszovetseg_nacionalista_

MACISAJT 2013.02.02. 09:49:48

@autognomia: (" A jobb és baloldali dobozokon túl azonban sajnos érdemi mondanivalót nem vélek kiolvasni a sorokból.")

Hát akkor olvasgass Jelineket..:) Tanulságos.
És -talán- rá fogsz jönni,hogy mitől kapott ő ugyanúgy és ugyanolyan Nobel -díjat mint Imre Kertesz..és hogy Ausztriában is mitől köptek ettől ugyanolyan utálkozva a többségi osztrákok mint Magyarországon amikor egy közepesnél gyengébb holokausztszerző leürítette azt a Nobel-díj nyerőautomatát, ami Móricztól Ilyés Gyulán Sütő Andrásig addig senkinek nem sikerült.

H_A 2013.02.02. 09:54:27

@MACISAJT: Kár volt Kertész Imrét belekavarni. Nem beszéltem róla, nem is akartam. Ha róla akarok majd valamit mondani, akkor megteszem. És itt sem Jelinekről van szó, de persze értelmezd nyugodtan saját jobboldali dobozodnak megfelelően:) Jelinek életművét megkérdőjelezni, Nobel-díjastól mindenestől, minek alapján? Tulajdonképpen mit is akarsz kétségbe vonni? Csak hogy értsem. Köszi:)

Muad\\\'Dib 2013.02.02. 09:58:07

"...Ezek az emberek – függetlenül attól, hogy hányan nem ismerik a nevüket – arról beszélnek, hogy semmilyen fennálló rend nem tart örökké. A művészetnek pedig nem az a dolga, hogy bólogasson, hanem hogy megkérdőjelezzen..."
Az egész ügytől függetlenül (mert a fityesz valóban ámokfutó sok területen), ilyet leírni szégyen és gyalázat. Az a híg fos, ami Európában a művészetben megy, az a PC gondolkodásmód, az a szervilis megalkuvás a legalja mindennek. Ugyan miféle megkérdőjelezésről beszélünk? Mit kérdőjelezett meg Alföldi (aki amúgy nagyon is jó színész) a mainstream politikai gondolkodással kapcsolatban? Mesélje már el valaki.
Ez a mondat pont olyan szánalmas, mint a nagyon lázadó punkok (tisztelet a kivételnek) defetista mammogása. Ugyan kit zavar mostanában a "megbotránkoztatás"? Ki nem szarja le, ha egy punk elmegy mellette? Ki nem szarja le, a sajátosan értelmezett színházi darabokat, vagy kisebb színházak "brechti" produkcióját. Nincs belőle közfelháborodás, tökéletesen megfelel a kommersznek. Ha kisétálna valaki egy cvikkerrel meg frakkban az utcára, vagy bemutatna egy görög színdarabot eredeti formájában, nagyobb megdöbbenést okozna, mint az állítólagos "megkérdőjelezők", meg "lázadók".

merre 2013.02.02. 10:02:30

Minek ilyen idióta leveleket írni? Bár a szerzőjük bizonyára nem ismeri azt a fogalmat, hogy "nemzeti". Főleg nem, hogy Nemzeti Színház. Azt hiszi ott is valami avangárd vircsaftot kell rendezni.

Crass 2013.02.02. 10:22:28

A blogszerző által összehordott hazugsághalmaz szépen illeszkedik a liberális foskánon termékeinek sorába. Ugyanazok a személyek, ugyanazok a panelek, ugyanazok a hazugságok! Kendőzetlenül áll azok mellé, akik a politikai megfelelés, a törleszkedés halálát ezerszer halták meg, mitöbb "művészi" születésük sem jöhetett volna létre anélkül a politika nélkül, ami Európát, az igazi európaiság gondolatát ádázul tiporták, titkolták, gyalázták. És most ők jönnek, Európára hivatkoznak és megint terrorizálnak, fenyegetnek, szidalmaznak, hivatkoznak .... Osztrák levélíróiknak üzenem,ne váljanak cinkossá, ne prostituálódjanak, gondolkozzanak. Már ha van köztük olyan, aki erre képes ....

kennyking 2013.02.02. 10:24:17

Jelinek....phüü...( köp.)
Kb. akkora hatású és fontos szerző, mint Imre Kertesz.Hát az ő véleménye bizonyosan nagyon fontos.
Amúgy meg, ha valaki nem venné észre, kulturkampf van már vagy huszonöt éve.Jelenleg a liberálbolsevikok állnak vesztésre a nemzetinek hazudott liberálbolsevikok ellen.Pusztán két oligarcha közötti elszámolási vita van, amit a liberálbolsevikok próbálnak nemzetközivé tenni.Jelinek ezért szólalt meg.De, úgy nagyjából ( leszámítva néhány judeonácit)senki le sem szarja, mit böfög fel ebéd után az osztrák Nobel-díjas.

H_A 2013.02.02. 10:29:04

@Muad\\\'Dib: Pontosan ez a ki nem szarja le szemlélet az, amely miatt bármit meg lehet etetni azokkal, akiknek nehogy már megmondják, és különben is ki az a...? tipikus, előre kiszámítható, erről beszéltem. ez a szánalmas. de nyilván nem kell egyetértenünk. beleragadt a mátrixba, legyen ez az ön baja.

Éhes_ló 2013.02.02. 10:36:27

Nem csípem ezt a szerencsétlen buktoranduszt a minisztérium élén és a csicskáit sem szívlelem, de valamit jól csinálhatott (gondolom véletlenül, akarata ellenére) ha ez a sok mocsok így felhorgadt és a magyar antiszemitizmus, rasszizmus, cigányellenesség, a sajtószabadság megtiprása és egyéb libbantaknak olyannyira kedves nyalánkság mellet a haverjuk eltakarítása kapcsán egy újabb számukra kedves témát vesznek az aláírandó tiltakozásaik, elhatárolódásaik végtelenül hosszú sorába.

Ez végül is fontos visszajelzés és emlékeztetés minden értelmes embernek arra, miért lett a buktori mocsoknak kétharmada d209-et, elqrót és a libást követően.

Szóval naponta kellenek ezek a 2006 őszén rekord mélységekben sunyin kussoló, vagy a "csőcselék" szétlövésén lelkendező aljas pofák a médiába, minél nagyobb terjedelemben.

Ambiorix 2013.02.02. 10:37:10

Hatalomhoz dörgölőző színművészek? Most miért kellett szegény zseniális Major Tamásba és Gobbi Hildába ekkorát belerúgni?
:)))

Nyrségi Trolls (törölt) 2013.02.02. 10:38:04

Pont leszarom, hogy a csekély számú, súlytalan bécsi "kultúrliberálisok" mivel támogatják a sokkal szaporább és kártékonyabb magyar bajtársaikat. Már csak azokkal a nyomtatott cikkekkel fel lehetne gyújtani egy burgonyaraktárat, melyet egymás támogatására rendeltek egymástól.

Az, hogy külföldi, még nem jelenti azt, hogy komoly, értem?

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.02.02. 10:39:08

Hát tudjátok, ez az egész hisztéria nem más, mint a liberálbolsevikok egymás f@szának szopásán túli világ felfedezése.

Nézzünk a görbe tükör mögé, és kiderül, hogy van 2-3 jobboldali nak lefasisztázott színház, mert teszemazt a vezetője jobboldali érzelmű, és van kisillió liberálbolsevik csőcselék által vezetett, avékoló színház, akiknek már az is fáj, ha az annak 2-3-nak nem az ő csőcselékükből való hisztis buznyák a vezetője.

És akkor jön az ideológiai alapon rettegő bértollnok poszttoló, aki hatalomhoz dörgölődzőnek titulálja ezt a 2-3 jobbos színházvezetőt, megfeledkezve arról, hogy a többi színház vezetője a meleg sz@rig benyalt anno az MSZMP-nél, és utána vagy 4-5 kormányon keresztül mindenkinél, hogy megkaphassa a jól fizető színiigazgatói széket.

Még hogy értéket termelnek, hát lóf@szt! Alig 1-2 színház tud nullszaldós lenni, a legtöbb a milliós színészi gázsikkal (mert a libsi színésznek komoly gázsi jár, különben nyilatkozik, hogy bizony fűtetlen lakásban éhezik), szarér-hugyér tartott kiszolgáló személyzettel együtt ÁLLAMI TÁMOGATÁSBÓL tartja fenn magát.
Na ebben a kontextusban már érthető, hogy a biztonságos állami állásukat féltik, amit eddig összeszoptak maguknak a liberális ajjadékok!

És nem állnak meg a határnál, mennek a mindenféle külföldi libsi férgekhez nyalni, hogy azok is hőbörögjenek a magyar állami állások elosztása érdekében. Leszarom a díjaikat, rendjeiket és mindenféle köcsög egymás vállának veregetését. Ez nem más, mint amikor a külföldi geci már csak heccből is jól beszól bárkinek, hogy címlapra kerülhessen. Mert ilyenek ezek a liberálbolsevik bérrettegő nárcisztikus exhicionista úgynevezett művészek!

Lencsés István 2013.02.02. 10:40:28

Az osztrákoknak közük nincs ahhoz hogy itt végre rend van .

Measurer 2013.02.02. 10:41:33

Az osztrák művészek a memorandumot az Új Szinház tavalyi jobboldali igazgatóváltása miatt kezdeményezett Európai Szinházi Tolerancia nap alkalmából intézték Magyarországra.Tegnap Ungarisches Potpourri cimmel tartottak Bécsben rendezvényt, amely magyar szerzők műveinek felolvasásával a szomszédos ország szinházi életére és az itt élő romák helyzetére hivja fel a figyelmet.
nachtkritik.de/index.php?option=com_content&view=article&id=6540&catid=126

Muad\\\'Dib 2013.02.02. 10:43:33

@autognomia:
Látom nem értetted mag a lényeget. Nézzük pl. a brechti színház kialakulását. A maga idejében egyéni volt, soha még olyat nem láttak, formabontó és megdöbbentő volt. Ugyanez igaz a punk mozgalom kialakulására. Esetleg a mai "sokkoló" darabokra is igaz ez? Ugyan már! Millió helyen megtekinthető, millió felvezetésben, semmi meglepő nincs benne, mindenki tudja, hogy van ilyen, támogatott, agyondicsért művészet. Lehet mindenfélét irkálni, de ezt úgy beállítani, mint "megkérdőjelezés" szimpla hazugság.

Nyrségi Trolls (törölt) 2013.02.02. 10:51:29

@Magánvéleményem: Hát igen, a bolsevikok doktori címeinek osztogatása haveri alapon feltételezi, hogy a művészeti elismerések is hasonló módon lettek osztogatva. Ma te nekem, holnap én neked.
Különbség csak annyi, hogy a doktorihoz legalább el kellett menni egy bizottság elé.

tucano 2013.02.02. 10:54:24

nemhogyhogy a judeobolsevista írni tudók ne pofázzanak bele a mi dolgunkba, de senki sem és aki véleményt mer mondani, kinyitni a száját és megkérdőjelezni azt amit, az kurva gyorsan fogja be a száját, mert amikor ő volt akkor ugyanolyan korrupt gec volt, maradjon csöndben a sarokban a külföldi takony, mert írnizenélnifilmetforgatni kurvára nem tud, de tuti zsidóbuzi is, tehát ne szájaljon nekünk itt főleg ne a mi kultúházunkról, hamár akadályozta, akkor most pofa be holokamu nyerőgépautomatás csikosruhás, aki örülhet hogy nem lőtte Dunába a nagyapám, mert levelet mert írni, aggódjon a nátha miatt a külföldiköcsög, de ne a mi édes hazánkat.

Egyébként jó, hogy nem postára adták a levelet, mert útközben el is lopták volna a 4 centes bélyeg miatt.

kennyking 2013.02.02. 10:59:00

@tucano:
" itt főleg ne a mi kultúházunkról, hamár akadályozta,"
Helyesn:-"itt főleg ne a mi kultúházunkról, homár akadályozta, "

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.02.02. 10:59:40

@Measurer: Ja, ajvékolnak ezerrel, mert valaki beleköpött az ő liberálbolsevik langyi leveskéjükbe. Szarni rá magasról!

kennyking 2013.02.02. 10:59:53

@Nyrségi Trolls:
Mi a zsidók második legnagyobb ünnepe?
Oscar-díj átadás.

tucano 2013.02.02. 11:02:32

@kennyking: :D sok ziccer kimaradt, de látom már pótolják!

Naxalite 2013.02.02. 11:19:34

@tucano: Csodás, erőltetett röfögés, az ilyen jellegű szövegeknél mindig azt mosolygom, hogy a lényegi, komolyan vehető hozzászólásokra egyáltalán nem reagál, csak úgy vakvilágba-pusztába kirakja a(z általa vélt) tutit. Mer' mé' ne, há' én vagyok a felvilágosult kultúrlény, többiek meg csak mondják a maguk faszságát.

H_A 2013.02.02. 11:30:57

@Naxalite: Te is kitehetnéd. De inkább idejössz röfögni.Erőltetetten. Engem nem zavar, még csak ki se moderálom, bármikor olvashasd vissza magad. Ha érdemben beszélnénk a kérdésről, volna értelme. A zsidózást, komcsizást már ismerem. További kellemes morgolódást!:)

LallyPop 2013.02.02. 11:32:43

Szerintem elmehetnek a müvész urak a picsába.

salamander 2013.02.02. 11:37:49

Magyarország a 70-es évektől Európa egyik leginkább liberális művészetét kultúráját (mondhatni ebben is éllovasok vagyunk/voltunk) erőltette magára.

Mindezt persze úgy, hogy az amerikaiak által is erősen támogatott liberális [a felszínen kommunista] Aczél György ezt minden erejével támogatta.
Már a hatvanas években megfogalmazta Kádár János, hogy nem akarja Aczélt a kultúra közelében látni, mert mindenki tudta, hogy nagy kétkulacsos figura, ám a hanyatló világgazdaság az olajárrobbanás a 70-es évekre olyan helyzetbe hozta a szovjetuniót, hogy nem tudta tovább finanszírozni a KGST tagállamokat.

A nyugati hatalmak - érdekes módon - ragaszkodtak Aczélé személyéhez, s a kölcsönöket ettől is függővé tették... Kádár meghátrált, a szovjeteket ez akkor már nem érdekelte.

Aczél tehát megerősödött, és szabad kezet kapott, megalakult a Huszár Tibor-féle szociológiai tanszék az ELTE-n, ahol szépen kiépítették az SZDSZ alapjait adó liberális társaságot adó csoportot. Demszky, Hodosán, Vásárhelyi, Magyar Bálint, Kis János, sokan jogot is végeztek mellé, hogy az irányítással a közigazgatással is tisztában legyenek stb.

A gyökereket innen kell figyelni, és lépésről lépésre láthatóvá válik, hogy a permanens a hatalom íve amit ezek a figurák Aczél György segítségével kiépítettek. Sem amerikai oldalról sem az EU oldaláról nem támadták őket, mert pontosan illeszkedtek a liberális vonulatba. 1990-ben az SZDSZ erős volt, és benne a kultúra akkori/mostani urai tökéletes biztonságban rombolták le a szovjetunió által még meghagyott magyar nemzeti népi urbánus kultúra maradék darabjait.

Jól látható, hogy a Demszky és az SZDSZ 20 éves regnálása alatt a források teljes elterelésével (néhány szélső liberális kísérletező műhelynek kiemelésével) olyan űr keletkezett főként Budapesten, hogy az szinte gyógyíthatatlan. Ennek ellencsapásaként jött létre Makovecz és Fekete György által képviselt válasz.
Megjegyzem, hogy Fekete György az egyik legkonszolidáltabb képviselője ennek a radikálissá nyúzott művészcsapatnak. Háttérbeszélgetéseken már a 90-es évek végén megfogalmazódott, hogy a maroknyivá züllött SZDSZ-t örökre száműzni kellene kultúra és az oktatás környékéről is de az I. Orbán kormány nem merte felvenni a nemzetközi pénzeszsákokkal a küzdelmet. (Egyfelől ennek köszönhető a bukása)

Most is elég rosszul kezdett, mert a Műcsarnok igazgatója és a szélső liberális Szőcs Géza, Alföldi Robert(a)"helyén hagyása" is mind ezt a félelmet mutatja.

Jelenleg ott tartunk, hogy a kultúrában és az oktatásban rákényszerülünk a hatalomváltásra, mert az e liberális társaság egyfelől önként nem lép vissza másfelől csak valaminek az elbontására alkalmas. Építeni, képzett oktatást kidolgozni, véghezvinni a kultúrában értéket létrehozni már természeténél fogva sem képes.

Ezt az Európában és az USA-ban erős médiabirodalommal és forrásokkal rendelkező liberális csoportok bázisdemokraták nem nézik jó szemmel.

Ezért minden oldalról beindul a támadás, az önállósodás első mozzanatára. A kultúra az a közeg és terület, amely a lehanyatlott lerabolt tömegek életének számára ismét célt, értelmet, összetartást és erőt tud kölcsönözni. Ennek az erőnek az első alapja a közös nyelvi és irodalmi kultúra, a közös művészeti és jogi kultúra, amelyek ismeretében magabiztossá válik minden magyarul beszélő polgár. ennek fényében tudja értékelni más nemzetek kultúráját és látja reálisan önmagát is.
Ennek hiányában pedig csak mások nagyszerűségét érzékeli/láthatja és gyorsan szolgai sorba degradálja magát...

Csoda hogy az osztrák "művészek" (jórészt Paul Lendvaik által előadott szűrőn keresztül szemlélve az országunkat) nekiállnak "aggódni" meg felszólítgatni az Magyarország művészeit?

***

egyatlagosfelhasznalo 2013.02.02. 11:38:12

@kennyking: És a Nobel-díj? Az már smafu? :-)

Naxalite 2013.02.02. 11:39:57

@autognomia: Előttem már többen, többféleképpen leírták hozzászólásokban, fölöslegesnek tartanám leírni ugyanazt, más szavakkal. Mellesleg mint látod Tucano hozzászólására reagáltam.
Zsidózást, komcsizást ismered? Mondjam azt hogy én meg a fasisztázást, kirekesztősdit, nácizást, antiszemitázást ismerem? :)

salamander 2013.02.02. 11:44:28

@Lencsés István:
Még nincs rend, csak elindultunk a helyes irányba.
Nagyon remélem nem fordulunk el vagy vissza.

Tisztelettel,
***

LallyPop 2013.02.02. 11:56:13

Alföldi Róbert és a Nemzeti volt az utolsó csepp......

Gihahaha. Mármint mi a felháborítóbb, hogy Alföldi kitöltheti a szerződését az utolsó napig, vagy hogy nem végtelenítették a szerződését a kultúra szabadsága jegyében?

Ez olyan mint mikor a berlini buzeráns polgármester megizente Tarlósnak hogy ugyan adjon már pénzt a homokparádéra.....:)))

LallyPop 2013.02.02. 12:01:15

@salamander: Fogalmazzál óvatosabban. Nem liberális müvészek ezek az urak hanem liberális származásúak...:)))

MACISAJT 2013.02.02. 12:09:10

@autognomia: ("Kár volt Kertész Imrét belekavarni. Nem beszéltem róla, nem is akartam. Ha róla akarok majd valamit mondani, akkor megteszem. És itt sem Jelinekről van szó,")

Valóban, nem CSAK jelinekről van szó..:)
Hanem imre kerteszről is, jelinekről és az egész vircsaftról, "paul" lendvaiig bezárólag.....

De hogy ne nyújtsam feleslegesen, linkelem a hivatalos életrajzát:
hu.wikipedia.org/wiki/Elfriede_Jelinek

Amint visszafogottan meg van említve, "Nestbeschmutzer" bizony jelinek az osztrákoknak...
ahogy imre kertesz is a magyaroknak.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2013.02.02. 12:09:18

@MACISAJT:
Ősmagyar búsongás, az ami kitört belőled...
Az építészkamarának volt baja a tervezővel, mivel pályáztatás nélkül kapta a lehetőséget, megfosztva ezzel a többi, talán érdemesebb építészt!
Ott vagy még nagyon eltévedve, ha azt hiszed, csak az lehet jó, amit valaki ősmagyarként, kackiás bajusszal, talpig bocskaiban, keresztény heteroszexuálisként hoz létre. Jah és legyen Orbán következetesen következetlen mániákus imádója, mert csakis abból sül ki valami jó!

LallyPop 2013.02.02. 12:14:40

@Madnezz: Nem az a kérdés hogy jó-e hanem hogy kinek.

Az elqrós évtizedben nem lehetett hallani ezeket a mértékadó érdemes müészeket semmi ellen tiltakozni úgyhogy minnél többet picsognak, annál biztosabb hogy elindultunk a nekünk jó irányba.

salamander 2013.02.02. 12:15:20

@Ándi bácsi:
Hát óvatos voltam és nem írtam le, hogy ezek szinte mind zsidók ráadásul olyan zsidók, akik rejtőzködnek, és nem az országunk érdekeit képviselik/ték sőt...
ahol lehet belerúgnak, de csak addig amíg az ország nem kerül át a "győztes oldalra". Akkor aztán ők lesznek az elsők a nemzeti identitás hirdetésében és megfeszítenek minden "eretneket", aki esetleg "másként" is gondolkodik.
Ugye milyen ismerős? Az idősek erre csak az mondják vigyázzunk, mert a szar mindig a víz tetején úszik...

***

LallyPop 2013.02.02. 12:17:50

Esetleg a Burgtheater fényeit lekapcsolhatnák a következő Holokauszt ünnepélyig tiltakozásul (a nácizmus ellen).

LallyPop 2013.02.02. 12:20:39

@salamander: Kíváncsi vk hogy az osztrákok (akikben biza munkál egy egészséges, köhömm, fajgyülölet) hogyan viszonyulnak ezekhez a mértékadó értelmiségiekhez.

@MACISAJT: "Nestbeschmutzer" - ez mit jelent?

Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2013.02.02. 12:21:45

Elfriede Jelinek egy német nyelven beszélő degenerált, feminista cseh zsidó, aki szívében olthatatlan gyűlöletet táplál a hagyományosan kereszténynek vélt értékek és keresztény Európát megjeleníteni akaró gondolkodók, politikusok iránt. Saját bevallása szerint ennek fő oka az, hogy diák korában zsidóként egy római katolikus iskolába küldték tanulni, ahol nagyon rossz tapasztalatokat szerzett. Ha jól meggondoljuk, nem meglepő hát, hogy folyamatosan támadja a keresztény alapokon nyugvó, erősen nemzeti jellegű magyar kultúrpolitikát.

Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2013.02.02. 12:22:20

Elfriede Jelinek egy német nyelven beszélő, degenerált, feminista cseh zsidó, aki szívében olthatatlan gyűlöletet táplál a hagyományosan kereszténynek vélt értékek és keresztény Európát megjeleníteni akaró gondolkodók, politikusok iránt. Saját bevallása szerint ennek fő oka az, hogy diák korában zsidóként egy római katolikus iskolába küldték tanulni, ahol nagyon rossz tapasztalatokat szerzett. Ha jól meggondoljuk, nem meglepő hát, hogy folyamatosan támadja a keresztény alapokon nyugvó, erősen nemzeti jellegű magyar kultúrpolitikát.

Nyrségi Trolls (törölt) 2013.02.02. 12:22:55

@Ándi bácsi: Ha már elkúró, mit szólna ez a társaság, mikor Gyurcsánnyal az élen a mindent aláírók elindulnának a chartás menetre, aztán egyszer csak egy gumilövedékes rendőrsortűz lekaszálná az első sorokat (igen, Heller Ágnes is kapna egyet a szemébe), azok pedig röhögve kiabálnák, miért ment oda?

Túl Hosszú Captcha (törölt) 2013.02.02. 12:25:33

Drukkolok a briteknek, hogy lépjenek ki az unióból és ennek nyomán roskadjon össze ez az egész liberális-bolsevista szarhalom, majd sarjadjon ki belőle ismét egy egyszerű gazdasági együttműködési szerződés, némi utazási könnyítéssel.

tucano 2013.02.02. 12:26:10

@Naxalite: tényleg, kimaradt a pusztába röfögés, meg az ezek azt hiszik, hogy felvilágosult kultúrlényebbek, köszönöm a kiegészítést.

Talán nincs is olyan klisé, ami kimaradt volna a kommentfolyamból, de azért rajta vagytok!
Számomra ez már töménysége miatt túllépett a hétköznapi mocskon, műalkotást csináltatok belőle...

MACISAJT 2013.02.02. 12:26:31

@salamander:

A kunbéla-rákosi folytonoság miatt erőltették az apró-klán hatalomra kerülését, beleértve a kókai-libaszaértői "gazdaságpolitikát" és a hillerpiftai kultúrpolitikait, alföldistől...

Meg lett az eredménye, akkora zakót még nem kapott senki Magyarországon szabad választásokon..
Most meg addig feszítik a húrt, amíg megkapják a Jobbikot..oszt utána megint nézhetnek bután ki a fejükből...

És általában minden "gyalázás" mögött jól és egyszerűen kimutatható az itthoni hazaárulói kör, amely szövetkezve a nemzetközi hálózatával, ezeket terjeszti.

2013-ban most éppen azon indult be a gépezet, hogy egy judeobolsevik "kultúrpolitikus" degenerált fiacskájának öt év után távoznia kell az amúgy ebül szerzett Nemzeti Színház éléről...
Meg a simor-karvalits-királyjúlia triónak a Magyar Nemzeti Bankból...

Magyarországnak még hazaárulókból is hagyományosan csak a legalja jutott.

MACISAJT 2013.02.02. 12:30:18

@Ándi bácsi: (""Nestbeschmutzer" - ez mit jelent?")

Magyarországon is ismert kifejezés, a (saját) fészkébe piszkító....

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2013.02.02. 12:34:13

@Ándi bácsi:
Az elmúlt évtized céltalan sodródását, most felváltotta az aktív rombolás. :(
Ha másnak valami fáj, az nem jelenti, hogy nekünk jó... hacsak nem vagyunk szadisták. :D

salamander 2013.02.02. 13:20:42

@Ándi bácsi: Hát itt nem azok rettegnek.
Köztudott, hogy Európa nagyobb városaiban van egy odakozmált, nagyrészt szélsőséges liberális zsidó értelmiség, akik mindenre hajlandóak a csorda dicséretéért. (Ők állam az államban működnek saját médiarendszerük van, továbbá iskoláik vannak illetve szoros és brutális büntető rendszerük, amit az átlagos honpolgár nem nagyon sejt. Egy "szabálysértő" bibsi nem mást kockáztat, mint a kiközösítést ami sokszor lassú elszegényedéssel és állandó létbizonytalansággal jár).

Ezt a tirádát ilyen Paul Lendvaik és hasonszőrű szélhámosok terjesztik, amire a normális ember ebben a helyzetben heurisztikusan reagál. Ezek a személyek egyszerűen nem mások mint felforgatók.
Dél olasz barátaink intézkedése nyomán az ilyeneket kővel a szájukban szokták megtalálni.
Én mint a törvény szolgálja és tisztelője azonban ilyet nem mondhatok, csupán felháborodom ezen a pofátlanságon amit egyesek megengednek maguknak.
Azzal tudnának kiengesztelni, ha 20-30 ezer cigány családot átvenne az aggódó csapat és művészeti képzésben részesítenék, majd munkát biztosítanának nekik ott a szép Ausztria egyik kellemes zöldellő falucskáiban.
No mindjárt megszűnne a fene nagy liberalizmus... s fogcsattogásra sem jutna idejük mert a cigány honfitársaink ellopnák a műfogsorokat is...

***

LallyPop 2013.02.02. 13:26:42

@Madnezz: Ha másnak valami fáj, az nem jelenti, hogy nekünk jó...

- Sajnos azt jelenti, különöen a befektetési üzletben van ez így, amit a liberális származásúak nagy sikerrel üznek.

stim 2013.02.02. 13:27:36

Béccsel vagy az osztrákokkal nincsen Magyarországnak semmi problémája. Mióta külön vagyunk. Nem cél ennek a nyugodt viszonynak a megzavarása. Nem kell beledumálni a más dolgába, Magyarországon se mondja meg senki a bécsieknek vagy az osztrákoknak, hogy mit csináljanak vagy mit ne csináljanak. Úgy gondolom, hogy a legtöbb osztrákot tökéletesen hidegen hagyja, hogy a magyar intézményekbe kiket választanak vezetőknek; ez a vélemény egy-két ember saját véleménye amihez joguk van de ennek megfelelő súllyal kell kezelni. Engem sem érdekel, hogy kiket választanak az osztrákok a különböző intézményeik élére vezetőnek; nem ott élek, semmi közöm hozzá, érdekem nem fűződik hozzá ezért nem is érdekel. Nem erőszakolom rá a saját véleményemet másra, élni hagyom a másikat és nem dumálok bele az ő dolgába de legfőképpen nem minősítem és nem ítélem el. Hagyom, hogy úgy csinálja ahogy ő akarja. Ez is annak a demokrácia nevű dolognak az egyik fontos része amire hivatkoznak azok akik a saját érdekeiket akarják másra erőszakolni a demokrácia nevében. Magyarországon magyar intézményekbe a világ legtermészetesebb dolga, hogy magyarokat neveznek ki vezetőnek. Aki meg nem is itt él mi köze hozzá?

Minden közösségnek megvannak a bajkeverői, akik a saját feszültségüket szeretik másra kivetíteni. Van egy mondás. Rómában viselkedj úgy mint a rómaiak. És akkor megszűnik a konfliktushelyzet. Aztán vannak azok akik nem lelki éretlenségből támadnak másokat hanem mert rosszindulatúak és tudatosan támadják a másikat. Könnyű őket felismerni. Szándékosan a másik értékeit igyekszenek bemocskolni, rossz hírét kelteni a világban, beletörlik a lábukat abba a mi a másiknak fontos és értékes, hogy megsértsék az önérzetét és amikor felhorgad benne a jogos önérzet akkor azért támadják mert védekezni mer és az ő támadásukat védekezésnek állítják be míg a másik védekezését támadásnak. Mert akit eredetileg támadnak az nem csak egy könnyen alakítható massza hanem saját értékrendje van ami eltér a támadóétól. Ez vagy tudatos terjeszkedés vagy egyszerű xenofóbia ami táplálja azokat akiknek problémájuk van külföldön aból, hogy a magyarok a saját országukban mit csinálnak. Magyar intézményekbe magyar vezetőket.

Ha valóban nyitott szemmel és széles látókörrel nézünk Magyarországra és az ő helyében a világra akkor a világot Magyarország azzal teszi sokszínűbbé, hogy jellemző módon magyar és ebből a nyelvből, kultúrából adódóan olyan dolgokat hoz létre ami karakterében rá jellemző és más mint más országoké. Ettől válik egyedivé és megismételhetetlenné. A magyarokra jellemző az a csavaros észjárás ami a Rubik kocka feltalálásának az egyik alapja a feltaláló zsenialitásán túl és kíváncsian várom azt a Rubik kocka alakú épületet amiben majd összegyűjtik bemutatásra a magyar szellem eredményeit.

Measurer 2013.02.02. 13:35:50

@Magánvéleményem: mindenesetre a kezdeményezők szerint mintegy 600 szinházban, különféle nyelveken hangzott el Markus Kupferblum memoranduma.
Pl. az ORF értelmezésében már nem csak az Új Szinházban, hanem a Nemzetiben is homofób és gyűlölködő darabok fogják jelezni a magyarországi rasszizmus térnyerését.
volksgruppen.orf.at/ungarn/aktuell/stories/177199/

LallyPop 2013.02.02. 13:39:05

@Measurer: ...:)

Tehát már azt is tudják hogy milyen darabok fognak menni?

Ha nem lesz buzulás a darabban akkor az gondolom homofób darab...:)

És minden darab zoofób lesz, az is tuti(nem fognak állatokkal dugni). Borzalom.

Naxalite 2013.02.02. 13:39:28

@tucano: Logikád kérlelhetetlen. Grat-grat, fölényed nyilvánvaló és megbonthatatlan :)

O. Kán 2013.02.02. 13:51:15

Érdekes a balliberális fölény blogírásban. Vagy csak az index torzít be?

fizetekmegegysort 2013.02.02. 13:51:45

Elolvastam a kommenteket, és azon gondolkodom, hogy vajon az itt fröcsögők az elmúlt egy év során hányszor tették be a lábukat színházba? (Azt, hogy konkrétan a Nemzetiben akár egyetlen Alföldi-darabot láttak-e valaha, már meg sem kérdezném...)

O. Kán 2013.02.02. 13:55:43

@fizetekmegegysort: Mármint melyik oldali fröcsögőkre gondolsz?

fizetekmegegysort 2013.02.02. 14:02:48

@O. Kán: Hát ez az, hogy oldaltól függetlenül...olyan ez a vita, mint mikor a fociról vitatkoznak a magyarok. Mindenki baromira ért hozzá, igaz sose volt focimeccsen, de azt tudja, hogy neki az UTE vagy a Fradi a szimpi.

takács bálint (törölt) 2013.02.02. 14:12:04

@stim:
ma a németek elsőszámú gazdasági partnere a kelet-középeurópai térségből lengyelország. tulajdonképpen egyre kevésbé titkolt céljuk, hogy informálisan visszaállítják poroszországot.
en.wikipedia.org/wiki/File:Ac.prussiamap3.gif
az egykori hazna részen a kaczynski-féle vonal kisebbségben van. vagyis könnyen lehet, hogy nem lesz semmiféle német expanzió a balkán irányába.

ez persze gazdasági összeomlással fenyegetné egész közép-kelet európát. ezért valószínűleg újra létrejönne a cseh-szlovákia mini föderáció. és egy kisebb ausztria-magyarország. ami után könnyen összeállhat a monarchia.

az osztrákok arra játszanak, hogy most államosított jegybanki tartalékot, kulturális intézményrendszert, közművagyont átvegyék. magyarországnak nem nagyon lesz másik választása.

illetve mégis csak. a másik lehetőség, hogy magyarországot (romániával és bulgáriával együtt) kiteszik az unióból a balkánra. de enélkül is tovább erősödhet a migráció. a "hasznos" munkaerő (orvosok, mérnökök, szakmunkások, nyelveket beszélő tanárok) még nagyobb tömegben hagyják el az országot. és akkor a magyarok hason csúszva fognak könyörögni bécsben.

a székelyeknek is leesett már a tantusz. a nagy nemzetieskedés a balkánra sodorta magyarországot. senki sem fogja megvédeni őket. se támogatni, se megvédeni. magukra vannak hagyva. és erdélyben csak azért nem lesz polgárháború, mert az igazi ellentét nem román és magyar, hanem szegény és gazdag között feszül.

röviden: európa egy föderális nyugatra és egy feudális keleti konföderációra fog oszlani. a németek és az osztrákok, illetve részben az olaszok ebből a keleti térségből fognak mazsolázni. illetve az oroszok.

a magyar önállóság olyan szinten ostobaság, hogy az leírni nem lehet. ahogyan az albán, vagy a macedón önállóság. a vicc kategóriájába esik. majd lesz egy pont, amikor a magyar népnek leesik, hogy a gyerekeit a balkánon fogja felnevelni. azon a ponton talán még szobrot is akar majd állítani kádár jánosnak. ami bizonyos szempontból borzalmas. de nem lehetetlen.

LallyPop 2013.02.02. 14:17:24

@takács bálint: az osztrákok arra játszanak, hogy most államosított jegybanki tartalékot, kulturális intézményrendszert, közművagyont átvegyék.

- a jegybanki tartalék nem egységes, egy része a kerbankok betétje, de van benne ktgvetési betét is, és nem változott semmi a jegybanktv-ben.

- kultúrális intézményrendszer eddig is állami volt, kivéve ha nem(pl. RTL Klub).

- közmüvagyon egy része állami volt, most vették meg az Eon gáz üzletágat, ami vásárlás(vö. kommunista államosítás), tulajdonos-csere.

A többi hülyeséget is elolvassam?....:DDLol

stim 2013.02.02. 14:29:00

@takács bálint:

az önállóság eszméjét feladni olyan szinten ostobaság, hogy leírni sem lehet. Határon innen és túl.

A félremagyarázás, megalkuvás, mellébeszélés, a semmittevésre, akaraterő hiányra, hitetlenségre magyarázatkeresés nem old meg semmit. Minden valamirevaló ember ragaszkodik a céljaihoz. Ha vannak neki, ugye.

tucano 2013.02.02. 14:31:17

@Naxalite: vmi furcsa kisebbségi komplexusod lehet, de örülök, hogy beszélgetünk.
Szerinted sincs joga bárkinek kifejezni a nemtetszését?
Mondjuk egy vagy több magyar művész/értelmiségi nem írhatja meg a véleményét valamely külföldi ország kultúrpolitikájával kapcsolatban?

Szerintem megírhatja, sőt meg is kell írnia. Az hogy ez milyen reakciókat szül, rögtön meg is mutatja, hogy egyáltalán nem volt felesleges. Bűncselekményt nem követtek el, csak jelezték egyet nem értésüket. Tétje nincs, háború nem lesz belőle, sőt per sem. A magyar döntéshozók egyszerűen leszarják. Valószínűleg ezzel a levélírók is tisztában vannak, mégis úgy gondolták, hogy kifejezik elégedetlenségüket a magyar kultúrkampf ellen.
Magyarország ennél jobban már úgysem tudja lejáratni magát külföldön. Az otthoniakat úgysem érdekli, nem érnek rá egymás kifosztása közben ilyen pitiáner dolgokkal foglalkozni, a külföldieket sem érdekli, legfeljebb megjegyzik, miheztartás végett.
Amiről egyébként az első hozzászólásomban írtam, az bizony az előttem szólók véleményének sommázása volt, amit kihagytam, hozzá tették ők maguk. Hogy ebben te mi kivetnivalót találtál nem tudom, ezt neked kell eldöntened.
Na, függöny le.

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 14:41:15

"Mert semmi másról nem szól ez a történet, mint arról, hogy az európai világszemlélet sokadszorra szembehelyezkedett a múlt nagyszerűségén végtelenítve merengeni és siránkozni képes provincializmussal."

Höhö! Azér van valami otromba bája annak, amikor hat ember belterjes nézeteire igyekszünk erőnek erejével ráerőltetni az "európai világszemlélet" címkéjét.

Igaz, hogy kamu, de az újlipóciai világszemléleten edződött lelkeknek megadja a jóleső gyönyör érzését.

Azt meg ugyebár senki nem várja el, hogy indoklást/alátámasztást nyerjen, hogy miért is pont ennek a hat embernek a nézete takarja az európai világszemléletet és nem, mondjuk, azoké a németeké, akik éppen nemrég tüntettek Berlinben azon jogaik csorbítása miatt, hogy nem élhetik ki a zoofiliájukat.

Pedig ők is európaiak.

BÁR TUDNÁNK AZT, HOGY PONTOSAN MIT IS TAKAR AZ EURÓPAI VILÁGSZEMLÉLET KLISÉS IDEHÁNYÁSA! :)

takács bálint (törölt) 2013.02.02. 14:45:41

@Ándi bácsi:
a németek orbán, fico, ponta, zeman győzelmét látva egyre kevésbé a népnemzeti "balkán" irányába terjeszkedni. tusk az egyetlen komolyan vehető szövetségesük. de ő is inkább az egykori porosz területen erős.
en.wikipedia.org/wiki/File:Wybory_parlamentarne_2011_zabory_powiaty.png
a választási térkép mellé rakd oda a jelenlegi németországot. egy új "porosz" övezet rajzolódik ki. ebben a térsében fognak befektetni. mert ott lesznek biztonságban. sehol máshol. nem lesz semmiféle balkáni expanzió. ahogyan azt a fritzek eredetileg tervezték.

a német szövetségi választások után határozott irányváltás lesz. ha a magyarok szuverének akarnak lenni, akkor ők a maguk részéről arra bólintani fognak. illetve már ma is bólintanak. a német diplomácia ma már rendkívül megértő, hogy magyarország nem akar az euroövezethez csatlakozni.

persze ezt az magyar jobboldal hatalmas győzelemnek állítja be. mert azt gondolják, hogy ezzel magyarország hatalmas győzelmet akaratott. és ezzel legitimálják orbán viktor politikáját. csakhogy nem erről van szó. németország egyszerűen feladja ezt az irányt. meghagyja ausztriának, részben olaszországnak és az oroszoknak.

európa nem sokban tér el az egy évszaddal előttitől.
commons.wikimedia.org/wiki/File:Europe_1914.png
csak ez most egy kereskedelmi háború.

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 14:49:46

Európai kritika az aggódók európai világszemléletéről...

m.cdn.blog.hu/su/subba/postimage/kritika_1359528863.jpg

takács bálint (törölt) 2013.02.02. 14:53:24

@pocaklakó minimanó:
itt arról van szó, hogy elfogadod a nemzetközösségi lét bármilyen formáját. vagy nem fogadod el. hat osztráknak joga van véleményt formálnia arról, hogy mekkora tuskó vagy. vagy nincs joga. és aztán majd ez az egész vita úgy fog eldőlni, hogy aki a zsetont tolja azé lesz a színház.

és ez egy ponton nem feltétlen lesz a magyar állam. mert mondjuk a jegybanki tartalék fele osztrák. és nem vagyok abban biztos, hogy nem lesz osztrák-magyar burgenland. szövetségi iskolarendszerrel. és a gyesevből nem nő ki egy szövetségi vasút. ha nem vennéd észre az utakat osztrákok építik. és a németektől visszavásárolt közművek egy részét el kell majd egyszer adni. mert másképp nem fogsz tudni nyugdíjat fizetni.

nem úgy van, hogy a magyarok fingják a passzát szelet. az érdekek határozzák meg. ki lehet innen picsázni a franciákat. de csak a németekkel lehet kipicsázni. a németek feladhatják a térséget, de akkor ausztria lép a helyébe. és ebben svájc csendes társ.

kárpát-medencei integrációt ez a nép nem tud teremteni. mert leköpi a szomszédait. akkor valakinek dirigálnia kell. bécs erre a szerepre jelentkezett be.

sjános 2013.02.02. 14:55:38

Jajjj Uram Isten! Ennyi okos ember. És mind itt! És mindenhez értenek! Nézem, és mivel picit lehet mazohista is vagyok talán tudat alatt, bele is olvasok a hozzászólásokba, és jéééé....ugyanazok a nevek akik tegnap még oktatásügyi szakértők voltak, tegnapelőtt jeles gazdasági szakemberek, ma már komoly műértők, művészettörténészek!(jut eszembe, államilag támogatott ez a szak most vagy sem??) Holnap gondolom mindentudó történészek lesznek! Csak azt nem értem, ennyi okos "tanácsadóval" miért ilyen gyenge ez az egész kormányzati teljesítmény??

Hohó60 2013.02.02. 14:57:29

Európa azért süllyed egyre lefelé, és azért fog még mélyebbere zuhanni, mert az itt említett osztrák szélsőségesekhez hasonló erőszakos internacionalisták egyre nagyobb befolyásra tesznek szert kártékony eszméik terjesztésében, a normakitás elleni harcban.
Európának vége. Köszönjük elvtársak.

csakhalkanszólok 2013.02.02. 15:08:13

Amióta a világ világ, a kultúrába MINDIG beleszólt a hatalom. Régen is, most is, itt is, a művelt Nyugat Európában is.

Csak ma PC-nek nevezik a censor-t. Hogy ki határozza meg azt a csodaszép PC-t? Na az egy külön mise....

Nem titkolom konzervatív keresztyén vagyok, így nem titok nekem kevesebb a bajom a mai berendezkedéssel, mint pár évvel korábbival. De szenilis sem vagyok, és amikor kicsit több mint 10 éve éppen a most kormányon lévő oldal sziszegett hogy nincs színháza, megszólalási lehetősége, stb, akkor a most elnyomott ellenzék azt harsogta: Ez üzlet, tessék venni/csinálni maguknak.

Nem sokkal később lejárt a Nemzeti Színház igazgatójának megbízatása, és Jordán Tamást Alföldi Róbert váltotta. Akkor mi volt a baj Jordánnal? Semmi, vagyis semmivel nem több mint most Alföldivel. Miért kellett lecserélni? Csak. Volt még más pályázó is. Igen, még három. A politika döntött, és Alföldi lett az igazgató. Akkor az egyik oldal volt tele hangoskodással, most meg a másik.

Mi ezzel a baj?

A pityogva - nagy valószínűséggel politikai szimpátiai miatt is - sorban álló budapesti többségnek üzenem: tetszik tudni, nekünk vidéken pedig elérhetetlen a Nemzeti Színház. Pedig tetszik tudni a mi pénzünkből is épült, én még anno téglajegyet is vettem :-(, adómról nem is beszélve. Sem az Alföldi féle, sem a Jordán féle, se semmiféle Nemzetibe nem jutunk el, mert irreális egy színházi előadásért utazással együtt tízezreket kifizetni. Mert tetszik tudni nálunk a bérszínvonal éppen a fele a "Pöstinek".

Amikor a gödör ügy elkezdődött, mi itt barátaimmal már akkor is úgy láttuk, Budapesten felesleges még egy színház, nemzeti meg még úgy sem. Annyi pénzből a legkiválóbb színészekkel, jó pár kamionnal kellett volna utazó Nemzetit létrehozni, mert a nemzet nem (csak) Budapesten él.

Szóval, üdvözlöm a cikk íróját, aki vélhetőleg "Pösti", meg üdvözlöm az aggódó bécsi "barátainkat" is, de innen nézve ez a hiszti álságos, és nevetséges.

Ha annyian állnak sorban ma a pénztárnál, akkor biztosan van egy színpad, akit ezek az emberek önnfentartó módon Alföldi alá tudnak tolni. Pár évig pedig tessék megpróbálni elképzelni, hogy egy "vidéki suttyó konzervatív" ember is lehet néha Nemzeti Színház igazgató.

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 15:08:16

»In 2005, Knut Ahnlund left the Swedish Academy in protest, describing Jelinek's work as "whining, unenjoyable public pornography", as well as "a mass of text shovelled together without artistic structure". He said later that her selection for the prize "has not only done irreparable damage to all progressive forces, it has also confused the general view of literature as an art."«

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 15:16:18

@takács bálint:

"hat osztráknak joga van véleményt formálnia arról, hogy mekkora tuskó vagy."

Persze, hogy joga van. Másnak meg joga van ahhoz, hogy véleményt formáljon arról, hogy ők mekkora tuskók.

Nincs is ezzel semmi gond.

A gond csak azzal az ártánykodós hazudozással van, amely azt próbálja meg erőnek erejével elhitetni, hogy annak a hat osztrák tuskónak a véleménye az, amit európai világszemléletnek hívunk.

És mindezt azért kell elhinnünk, mert jól megmondták.

Indok meg sehol. Alátámasztás meg sehol.

Dixi, osztjónapot!

H_A 2013.02.02. 15:19:26

@pocaklakó minimanó: Ez a hangnem gyönyörű:) Azt hiszem, kár volt kedélyes eszmecserére számítani a részedről. Az idehányt soraiddal csámcsogj azokkal, akiknek egy tetves Oscar-díjról is a zsidók jutnak eszükbe.:) Nem lesz nézeteltérés legalább.

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 15:20:00

"Michael Haneke, Elfriede Jelinek, Matthias Hartmann... Nem tudom, Balog Zoltán hallotta-e a nevüket eddig..."

A tipikus tuskó indítás.

Nagyon menő módszer ez - csak akkor van kétségbeesés, ha kiderül, hogy a "hallotta-e" jellegű álkérdéseket feszegető is csak hallott róluk és ebben merül ki az összes tudása a témában.

Nekik ajánlom Pierre Bayard Hogyan beszélgessünk olyan könyvekről, amelyeket nem olvastunk? című könyvét. :)

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 15:21:18

@autognomia:

"Azt hiszem, kár volt kedélyes eszmecserére számítani a részedről."

Muszáj volt arra a szintre ereszkednem, amelyen a topicnyitó eszmefuttatás megrekedt.

Kicsit nehézkesen mozgok az idegen terepen, de majd belejövök. :)

LallyPop 2013.02.02. 15:22:05

@takács bálint: 'osztrákok'

Mint Lendvai, Jellinek?

1. Nem osztrákok, zsidók.
2. Nem az osztrákok vagy zsidók véleménye ez, hanem néhány meg nem értett zsidóé. Mindkettejük arcáról alapból süt a kedveség és a kultúra szeretete.

fizetekmegegysort 2013.02.02. 15:23:30

@csakhalkanszólok: Igazad van, vidéken kevesebb a fizu. Néhány éve volt alkalmam - munkámból kifolyólag - sokat tartózkodni vidéken. És bizony a túró rudi az ottani magyar üzletláncban kevesebbe került mint Pesten, és kevesebbet fizettem a szállásomért, a fagyiét, az ebédemért, de még az esti mozi is olcsóbb volt mint itt. Sôt, kollégám a pont akkora lakását, mint a miénk, fele annyiból vette mint mi, olcsóbb volt ott az albérlet is. Lehet, hogy azóta nem így van, akkor így volt.
Azt meg épp a napokban hallottam egy TV műsorban, hogy pont Alföldi ideje alatt vált rendszeressé a vidéki buszjáratok indítása a Nemzetibe, hogy ne csak a Pöstinek legyen elérhetô. Nem vitatkozni szeretnék Veled/véleményeddel, csak épp ez a néhány dolog eszembe jutott.

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 15:24:36

Valószínűnek tartom, hogy sohasem fogjuk megtudni, vajon a topicnyitó milyen kimunkált érvrendszerre alapozza azt a magvas megállapítását, miszerint ennek a hat embernek a véleménye foglalja magában az EURÓPAI VILÁGSZEMLÉLETET.

Azzal kell majd megelégednünk, hogy ha egyszer a bloggazda leírta, akkor azt neki el kell hinni.

Ha esetleg tovább kérdeznénk, akkor vélhetőleg olyan cizellált replikákat kapnánk, hogy ha nem értjük, akkor fölösleges is a magyarázat.

Silány, na! :)

Veridicus2012 2013.02.02. 15:29:46

Fordítsuk le magyarra a bejegyzés lényegét: a magát kirekesztő kizárólagossággal színházi szakmának nevező, nemzetközi léptékben is egyoldalú és belterjes bagázs a magyarországi színházi kultúra szabadságáért sikoltozik, ezért nagyon szeretnék megmondani, kik nem csinálhatnak színházat.
Hát a kurva anyjukat!
Milyen művészi szabadság az, ahol néhány egzaltált köcsög akarja megszabni, mi fér bele a színházba és mi nem? Ótvaros kirekesztő seggfejek. Vegyük már észre, mennyire szánalmas, ugyanakkor pofátlan ez a bagázs!
Szerencsére az Újszínház kellő erősségű pofon ezeknek. Hónapokra előre nem lehet jegyet kapni egyes darabjaikra. Lehet ajvékolni, seggfejek!

Veridicus2012 2013.02.02. 15:31:09

Ja, a bejegyzés címe is kirekesztő, mert azt sugallja, hogy néhány balliberális zsidó művész egyenlő Európával. Jelezném, hogy Európa sokszínű. Akinek nem tetszik, az menjen a kurva anyjába!

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 15:44:00

"Van az a szemlélet, amely tisztában van azzal, hogy egy művész számára a hatalomhoz való csúszómászó dörgölőzés jelenti a legnagyobb veszélyt, a majdhogynem biztos halált."

Ld. Bertolt Brecht elrettentő példája, aki niemand lett az NDK-ban pedig hogy dörgölőzött a hatalomhoz még az 1953-as megmozdulások leverése alkalmával is (Neues Deutschland, 1953. jún. 21.).

"Van az megfontolás, amely értetlenül áll az ideológiai alapvetésű ízlés- és kultúraformálási szándékok előtt. Amelyek a művész szabadságát a megfelelési kényszer által behatárolt keretek közé akarják szorítani."

Ld. a politikai korrektség terrorja; a liberális eszmetörténeti totalitarianizmus (remélhetőleg) múlékony korszaka.

takács bálint (törölt) 2013.02.02. 15:48:12

@stim:
a szabadság eszméjét kell megtartani és nem az önállóságét. ma európában kevés államalkotó nép önálló. talán csak a moszlimok (az albánok a bosnyákok). persze ők a legkevésbé szabadok. gazdasági és szociokulturális is magukra vannak hagyva. éppen úgy, mint a cigányok. önállóak, de nem szabadok.

azért, mert ezek a népek nem értik: a szuverenitás abban áll, hogy az alapvető normákban megegyezünk a szomszédainkkal. és nem abban, hogy nem egyezünk meg. értem? mit is mond orbán viktor brüsszelben. a közösség pénze kell, de a közösség normái nem kellenek hozzá. a magyarokon kívül melyik nemzetiség vezetője mondja ezt? ugyan melyik?

persze az "ejrópaiak" látják, hogy a keleti népek fordítva vannak bekötve. ez a kissé elnagyolt géntérkép nagyjából mutatja, hogy meddig működik a "közös piac".
en.wikipedia.org/wiki/File:Haplogroups_europe.png

ezért a "kétsebességes" európát intézményesíteni gazdasági-politikai kényszer. ebből egy föderális nyugat következik. és lesz egy keleti konföderáció. szóval az olyannyira vágyott önállóságot a magyarok meg fogják kapni. de az nem lesz a jó. ez majd ki fog derülni. és akkor majd valamerre csatlakozni kell. szövetségi politikát kell folytatni.

hogy értsd: a kárpát-medence önállóságára kell törekedni. és a magyar nép szabadságára. egy kárpát-medencei mini integrációra van szükség. focis példánál maradva: egy többnemzetiségű kárpát-medencei liga kupa menőbb lenne, mint a nemzeti bajnokság. a "nemzetit" részben fel kell adni. szövetségire kell cserélni. persze ettől még lehet nemzeti válogatott. de mellette föderális bajnokságra van szükség. kárpát-medencei bundesliga. vagy monarchia-belire. vagy középeurópaira. fociban is lenne a követendő irány.

csak ez a nép provinciális. a magyar szurkolók szerint "néger" fifa összejátszik a "zsidó" uefával. ennek az országnak egy olyan miniszterelnöke van, aki azt magyarázza el, hogy itt azért nincs foci, mert a népek nem férnek el a stadionokban. tessék már megérteni: ez így nem fog működni. se a gazdaságban, se a kultúrában, se a sportban. nem csak a nyugati, de keleti civilizációkban sem.

és akkor időlegesen valaki diktálni fog. ha nem németek, akkor az osztrákok. ha nem az osztrákok, akkor az oroszok. vagy tessenek potens politikai vezetőket választani. akik nem pofáznak a nemzeti érdekekről hanem egyszerűen csak érvényesítik. ehhez persze nem egy szervilis félhülyére kell bízni a gazdaságot. ebben az országban a kultuszminiszter közutálatnak örvend. ha nem lennének testőrök, akkor diákok rózsikát régen kihajították volna az ablakon, mint a husziták. nála gyűlöltebb alak csak fekete györgy. azért, mert ezek az embere csak a primitív tagadásra építenek.

fekete györgynek kell irányítania a kultúrát. nincsenek alkalmasabb személyek? és miért kell mindenhez egyszemélyi vezetés? miért nem régiós kulturális tanácsok működnek szövetségi keretek között? miért nem mondjuk azt, hogy legyen a kárpát-medence egy tucat régiójában működjenek nagyszínházak. és akkor mindjárt sokféle ízlés érvényesülhetne. minden évben lehetne a kárpát-medencének is kulturális fővárosa. miért nem követjük az európai mintákat. miért nem mondjuk, hogy ez egy makro-régió, egy mini unió. erre felelj.

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 15:48:23

"Különben is mi az a Nobel-díj, Arany Pálma, vagy az Oscar-jelölés?"

A vulgáris érvelés csak addig érvényes, ameddig nem fordul az ellenkezőjére.

Ha Dr. Nóbeldílyas-Aranypálma Oszkár, világhíres celebművész (nem csupán "korlátozottan világhíres", mint pl. Jelinek) úgy nyilatkozik, hogy a nyilatkozata az itt megnyilatkozók nyilatkozatával ellentétes, akkor a díj és a jelölés már irreleváns.

Ez alap.

Martian (törölt) 2013.02.02. 15:50:00

...egyrészt néhány akármilyendíjas kultúrharcos véleményét nagyobb (európai) léptékű "mértékadó" hivatkozásnak venni ordas csúsztatás,
...másrészt az éppen regnáló kormányzatok - az egész világon, minden korszakban - mindig is a saját szempontjaikat próbálták benyomni a kultúrába, soha nem volt kormányzati alapú "független" kulturális intézmény,
...harmadrészt mindig is léteztek privát, "állammentes" kulturális intézmények, amelyekben nem az aktuális kurzusnak kellett ribanckodni - hanem a privát mecénásnak.

septem 2013.02.02. 15:52:34

jó, hogy lelép a hisztis robika. megosztó személyiség volt. jordán se volt semleges, de nem osztotta meg ennyire a közönséget.

egyébként a másik homoszexuális is hisztizett egyet opera vonalon. a kis puffadék kovalik is telesírta európát, hogy üldözik, meg a szokásos barna esős dumák.

gusztustalan az egész. az viszont jó, hogy itthon ezek rendre fordítva sülnek el.

na hápogjatok, picsogjatok libsik. máshoz úgysem értetek.

takács bálint (törölt) 2013.02.02. 15:55:01

@Veridicus2012:
ha nem vennéd észre te szerencsétlen barom. nem akarják megszabni. éppen azt mondják, hogy ha maga a színház szabja meg azt az irányt, amit követni akar. a színészek, a rendezők, a közönség. a külföldi és a belföldi kritikusok. ez az egész ne provinciálisan működjön.

éppen ti vagytok azok, akik azt mondjátok, hogy legyen egy kulturális tótumfaktum. pontosan ugyanúgy, mint aczél györgy idején. és négy évente váltják egymást a kurzusok. az iskolarendszert az összes kormány csak rombolta, a kultúrában csak lefejezések voltak. az osztrákok éppen azt mondják, hogy ez ne így legyen.

persze ők is megérik a pénzüket. ők is az érdekeiket követik és diktálni akarnak. csak azt mondják, hogy ne legyen egyszemélyi diktatúra. ti meg azt mondjátok, hogy legyen.

LallyPop 2013.02.02. 15:56:12

@takács bálint: 'azért, mert ezek a népek nem értik: a szuverenitás abban áll, hogy az alapvető normákban megegyezünk a szomszédainkkal. és nem abban, hogy nem egyezünk meg. értem? mit is mond orbán viktor brüsszelben. a közösség pénze kell, de a közösség normái nem kellenek hozzá. a magyarokon kívül melyik nemzetiség vezetője mondja ezt? ugyan melyik?'

- Egy fenét. Te nem érted. Ad absurdum a szuverenitás pont abban áll hogy senkivel sem egyeztetünk semmiben, hanem saját jogon döntünk. Ehhez pedig az kell hogy (ad absurdum) kiszipolyozzuk, leigázzuk, leöljük a szomszédainkat.

Ez a szuverenitás, ennyi, nem több. Ha igazán királyosan szuverének vagyunk hívhatjuk honvédő háborúnak a hódító népirtást és aki nem hiszi el annak kiirthatjuk a népét, földjét behinthetjük sóval....:)

septem 2013.02.02. 15:58:42

@takács bálint: pont azért ilyen szépen feldarabolva a kárpát-medence - azok által, akiket te példának állítasz - hogy ez ne lehessen.
de szépen magyarozol, a ceu-n tanulsz?

H_A 2013.02.02. 16:07:04

@pocaklakó minimanó: Európát csak akkor szeretjük, amikor a seggünket nyalja. Ez evidens. Az a baj, hogy bármennyire is vered magad a földhöz, nem ez volt az első, nem is az utolsó beszólása Európának:) Külön leírtam, mert borítékolható volt a reakció. Valószínű, hogy mikor már ötvenedik alkalommal is hülyének titulálnak, elgondolkodsz. Vagy csapkodod az asztalt tovább sokadmagaddal, zsidózol, és lesajnálsz, megbélyegzel. Embereket, akiknek nem ismered a munkásságát, (azzal a sok cuki hozzászólóval együtt, akinek bekattant a balliberális jelző) Belekötni Jelinekbe valóban sokkal kézenfekvőbb, mint a közlendő tartalmát elvonatkoztatni a politikai térképtől, és attól, hogy melyik oldalán állsz te, és melyiken én. Ha nem Jelineket idézem, talán feleennyi szenny jön szembe, mert a többi név végképp semmit nem mond. Tőled kicsit többet vártam. Ez igen lábszagú eszmefuttatás.:)

septem 2013.02.02. 16:18:28

@autognomia: az egésznek az alapja egy hazugság. az, hogy alföldit eltávoltítják a nemzeti éléről. mindenki tudja, hogy lejár a szerződése.

te is hazudsz, nyilván direkt.
melyik pártban tolod, a dk-ban?

LallyPop 2013.02.02. 16:19:22

@autognomia: 'nem ez volt az első, nem is az utolsó beszólása Európának:)'

- amenniyben a degenerált feminista zsidóra Jellinekre gondolsz és a haverjára(mint Európára), biztosan nem volt az utolsó

'Valószínű, hogy mikor már ötvenedik alkalommal is hülyének titulálnak, elgondolkodsz.'

- az tuti csak nem azon amin szeretnéd

'zsidózol, és lesajnálsz, megbélyegzel.'

- a zsidó az zsidó. Ezek szerint a zsidók magyaroznak?

'Belekötni Jelinekbe valóban sokkal kézenfekvőbb, mint a közlendő tartalmát elvonatkoztatni a politikai térképtől'

- Ha valaki normális értékrendüt idézel akkor most minden OK lenne. És nem derült volna ki hogy kiket olvasol....:)

LallyPop 2013.02.02. 16:20:36

@septem: Igen, alapból hazudik, mint a többi patkány. Nem baj ha lebukik majd hivatkozik antiszemitizmusra.

toronado 2013.02.02. 16:33:20

A zámolyi romák óta, a sorozatban levélírók, tiltakozók, főleg ha nevesek, mértékadók, és bérletük van az eléjük tárt médiafövenyen hemperegni, nos ezek legfeljebb undort keltenek a jobb érzésű emberekben. Jelinek önmaga is egy tanulmány és hát mindegyik mögött ott a cél:

A ballibek többek között arról ismerszenek meg, hogy önös érdekeiket mindig hatalmas erkölcsi ködfelhőbe burkolják. Minél nemesebb a cél: világbéke, atommentes föld, kihaló fajok, állati jogok; gyermekszegénység; pedofília, nőellenesség, rasszizmus, antiszemitizmus elleni harc stb., minél nagyobb erkölcsi felhajtást rendeznek, annál nyilvánvalóbb, hogy még több PÉNZT, BEFOLYÁST, HATALMAT akarnak.

septem 2013.02.02. 16:34:11

@Ándi bácsi: csak a szokásos. ez megy 25 éve.

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 16:35:16

@autognomia:

"Az a baj, hogy bármennyire is vered magad a földhöz, nem ez volt az első, nem is az utolsó beszólása Európának."

a) Ott vagy eltévedve, hogy hat ember rinyálását Európa rinyálásának tartod.
b) Ott kamuzol, hogy meg sem tudod magyarázni, hogy miért pont Jelinek, Haneke és a többiek azok, akik az ún. "európai világszemlélet" képviselői.
c) És ott vagy hamis, hogy meg sem próbálod megmagyarázni, hanem elvárod, hogy a kamuzásodat igaznak tekintse mindenki.

"Vagy csapkodod az asztalt tovább sokadmagaddal, zsidózol..."

A ... előttit hol is végzem? Ja, hogy te úgy gondolod? Az mindjárt más.

"Embereket, akiknek nem ismered a munkásságát..."

Ó, dehogynem. Hobbiártalom a könyvolvasás. Kérdezhetek? :)

"Belekötni Jelinekbe valóban sokkal kézenfekvőbb..."

Ezt mesélted annak a svéd irodalmárnak is, aki Jelinek miatt koccolt le a díjat odaítélő grémiumból? Biztos ő is roppant tájékozatlan. Még a végén antiszemita is lehetett volna belőle, csak már nem él.

"Tőled kicsit többet vártam."

Én is többet vártam, de ilyen klisés, hazug, nagyképű, alátámasztatlan és tapló topicot kaptam csak. Muszáj volt alkalmazkodnom a színvonalához.

Most mindketten elégedetlenek vagyunk.

Te azért, mert olyan szöveget látsz, amilyet te is nyújtasz - csak pepitában. :)

megtorolom 2013.02.02. 16:39:29

Szerintem egyáltalán nincs szükségünk, balliberális művészetre.Volt szerencsém látni művészetnek titulált halom szart. Menjenek a francba. Teljesen elferdítették a normális kultúrát és még mindig ők szeretnék ezt a hülye szennyet közvetíteni.Az osztrákok meg fogják be, semmi közük nincs ahhoz, hogy itt milyen kultúrát részesítünk előnyben. Egyáltalán milyen alapon pofáznak bele?

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 16:51:18

Kezdjük hát listázni a kamuszövegeket...

Cím: Európa levelét megírta.

Már a cím is kamu. :)

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 16:56:28

"Elfriede Jelinek gondolatában összefoglalható mindaz, amit Európa nevében az osztrákok gondolnak a magyarországi kultúrpolitikával kapcsolatban..."

Újabb kamuzás.

a) Nem Európa nevében beszélnek.
b) Nem az osztrákok gondolják.

És még csak a bejegyzés elején járunk... :)

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 16:57:47

"...ez volt az a bizonyos utolsó csepp a kultúrpolitikai ámokfutás poharában, amely Magyarországtól nyugatabbra élő és alkotó művészek szakmai önértékelésének és szolidaritásának biztosítékát kiütötte."

Újabb kamu.

a) Általánosítást von le 6 szakmányban aggódó ember megnyilvánulásából.
b) Nem támasztja alá - miért is tenné? - semmivel az állítását.

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 16:58:55

"Ezek az emberek – függetlenül attól, hogy hányan nem ismerik a nevüket – arról beszélnek, hogy semmilyen fennálló rend nem tart örökké."

Ebben igazat adok nekik. Tényleg. Az sem tart örökké, hogy amúgy tájékozatlan külföldi akárkik beleugatnak mások dolgaiba.

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 17:02:52

"A művészetnek pedig nem az a dolga, hogy bólogasson, hanem hogy megkérdőjelezzen. Különben megszűnik azzá lenni, aminek küldetéséből adódóan lennie kell."

Újabb kamu. Pontosítva: kamuzós interpretáció.

a) Senki nem állíthatja, hogy mi az ún. művészetnek a dolga.
b) Következésképpen senki nem állíthatja, hogy ha nem úgy megy a dolog, ahogy ő véli, akkor céltévesztésről van szó.
c) Például az arisztotelészi nézet szerint... :)

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 17:05:39

"Európa ma azt üzente..."

A korábbi kamu nyomatékosítása.

A profik így csinálják.

Erről így írtak: "Some things are believed because they are demonstrably true, but so many are believed simply because they have been asserted repeatedly."

takács bálint (törölt) 2013.02.02. 17:30:16

@septem:
ha rajtam múlna, akkor a kárpát medence tartományi szinten így állna össze:
-- burgenland: osztrák felső és a magyar alsó őrség
-- felső-pannónia: magyar és a szlovák kisalföld
-- alsó-pannónia: dél-dunántúl és pannon horvátország (pannonska hrvatsa)
-- felvidék (felföld): észak-magyarország és kelet szlovákia
-- lengyel-szlovák-urkán-magyar-román kárpátalja bukovinával
-- tiszántúl: a magyar észak-alföld és a román részek (partium).
-- történelmi (belső) erdély a székelyfölddel
-- délvidék: a magyar dél-alföld, a román bánság (banat) és a szerb vajdaság
-- balaton
-- adria (jadranska hrvatska)
-- pozsony
-- budapest
-- zágráb
-- szlovénia
és ez a felosztás elég jól illeszkedne az osztrák tartományi felosztáshoz:
-- bécs
-- alsó-ausztria
-- felső-ausztria
-- salzburg
-- karintia
-- stájeroroszág
-- tirol
-- volarberg
csehországhoz:
-- prága
-- bohemia
-- moravia
illetve lenne a kapcsolat lengyelországgal:
-- szlovák-lengyel tátra
-- lengyel-cseh szilézia
ukrajna irányába:
-- lemberg (halics)

ezt a felosztást amúgy nem az osztrákok, vagy a németek zúzzák szét. hiszen ők tartományokban gondolkodnak. hanem a kelet-európai nacionalisták. ha a kultúra tartományi parlamentekre van bízva, akkor nem lehet harsogni a nemzeti propagandát és ellenpropagandát. ebben az esetben 20-30 tartományban élnének az egykori monarchia népei. 20-30 kulturális tanácsban mindenki megtalálná a maga ízlése szerint valót. de ezt nem a "tudjuk kik" akadályozzák meg. hanem a népnemzetiek. akik nemzetállamoknak hazudott kultúrpolitikai gettókba akarják zárni a népeket. és teljhatalommal felruházott kormányzókat akarnak ezek élére állítani.

amúgy nem tanulok, és nem is tanultam a ceu-n.

pocaklakó minimanó 2013.02.02. 17:43:57

@takács bálint:

A Gyűlölt Ellenségeink blogon is van egy felosztási tervezet. Csak ott Európát illetően.

És vicces formában.

Ucsityszja, ucsityszja i ucsityszja...

i289.photobucket.com/albums/ll210/PedroHistory/leninquote.jpg

Veridicus2012 2013.02.03. 16:24:08

@takács bálint:

Te szerencsétlen barom, vedd már észre, hogy ez a éhány egzaltált zsidó épp azért ajvékol, mert az ő kánonjuktól eltérő színházi irányzat is helyet kér a nap alatt. És erre bizony igény van, az Újszínházban hónapokra előre telt ház van. Ezért ajvákolnak.

OminózusZsé 2013.02.03. 18:05:55

@Veridicus2012: Az Újszínházban? Telt ház? :DDD Te melyik filmet nézed?

pocaklakó minimanó 2013.02.04. 08:59:10

"Európa" csendes, újra csendes... :)
süti beállítások módosítása