Nem fenyegetőzésképpen mondom

H_A Címkék: interjú jobboldal baloldal Orbán Viktor Kossuth Rádió trafikügy trafikpályázatok Trafikország2013.05.17. 11:06

"Szelíd ember vagyok, tehát nem fenyegetőzésképpen mondom, de hogy ha mi egyszer politikai szempontokat akarnánk egy ilyen pályázati rendszerben érvényesíteni, ott egy, azaz egyetlen baloldali sem nyerne". Trafikország, örülj és hajbókolj! A nagy testvér figyel téged. Tudja, hogy jobboldali vagy, és azt is, ha pechedre baloldali. Mert ebben az országban már csak jobb és baloldal létezik. Nincsenek munkanélküliek, megváltozott munkaképességűek, hátrányos helyzetűek, csak Orbán hívek, vagy mocskos kommunisták. És hogy mondhat ilyet egy miniszterelnök? Nyugodt lelkiismerettel. Ördögien félelmetes gondolatmenet. Egy olyan kijelentés ez, amely után jogállamban az ember foghatja magát és pakol. Az a hely nem Magyarország.

Ez itt a mély kómában fetrengő Trafikország! Ahol újra meg újra a pofánkba röhög a vezér, és a szeme sem rebben. Ma már tudjuk, hogy nekünk, szunnyadó Trafikországnak ez így jó. Mert itt első hallásra elhisszük, hogy a szelíd ember nem fenyegetőzik. Csak azon nem gondolkodunk el, hogy aki nem fenyegetőzik, az miért teszi hozzá tahó módon, hogy „nem fenyegetőzésképpen mondom”. Továbbra sem gondolkodunk. Elhisszük, hogy itt nincsenek politikai szempontok, és nem tűnik fel, hogy akkor miért tudja a miniszterelnök, hányan vannak a trafikpályázat baloldali nyertesei? Elhisszük, hogy a Fidesz választókerületi elnökeinek nem volt beleszólásuk az ügybe, elhisszük, hogy az elosztásnak köze nincs a politikához, miközben pontosan tudjuk: egy helyi fideszes képviselő hangfelvétellel bizonyította, hogy elkötelezett jobboldaliaknak kell nyerniük.

4267866_6cdec6724a202ffc946437ebc00b8f3d_wm.jpg"Ez egy ismert lélektani jelenség, hogy külső okokat keresünk."

Orbán Viktor miniszterelnök elvtárs, a Kossuth Rádió mikrofonja mögül megint belehazudott a pofánkba. Öntelt, sunyi, aljas módon. Megteheti? Meg. Két mondatban háromszor ellentmondhat magának, Trafikország issza a szavait. Eljátssza a pszichológust, hogy Európa hülye és lélektani alapon külső okokat keres saját válsága igazolására. És a szeme sem rebben. Annak a miniszterelnöknek, aki politikai tőkéjét a gonosz Európával való állandó riogatásból kovácsolja nap mint nap, töretlen sikerrel. Aki szerint ok nélkül gyűlölnek minket  az idegen, gonosz európaiak. Aki óvodásként nyafog arról, hogy bármit csinál, bármilyen jól csinálja, ezeknek semmi nem jó, semmi nem elég. Úgy látom, Orbán megint feladta a leckét neked, gyönyörű Trafikország!

Grandiózus hazudozásból utolérhetetlent produkáltál, Viktor. És attól a pökhendi kinyilatkoztatásodtól, hogy minden a terveitek szerint halad, engem a hideg kiráz. Attól, hogy ma már nem emberekről gondolkodsz, hanem jobb- és baloldaliakról, saját eszelős hatalmad kegyeltjeiről és olyanokról, akik kívül esnek ezen a körön. De talán leginkább attól, hogy a magyar emberek zöme bután mosolyog, elnézi a disznóságot, tűr, és helyezkedni próbál. Mert a rendszer logikája szerint egyébként megnézheti magát.

El sem merem képzelni mi lenne, ha fenyegetőznél, Orbán Viktor. 

fotó: index.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://hacsaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr985304367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deruyter 2013.05.18. 19:21:49

Egy beteg ember. Egy beteg országban.

apanna 2013.05.18. 19:24:03

"Nincsenek munkanélküliek, megváltozott munkaképességűek, hátrányos helyzetűek, csak Orbán hívek, vagy mocskos kommunisták."

Alternatív megoldást javasolj azoknak, akik egyik párttal sem szimpatizálnak, de kényszerből hol balra, hol jobbra szavaznak. Ha lenne egy erős közép, politikamentesen, szakértőkkel, és volt politikus nincs benne. Támogatnánk.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2013.05.18. 19:25:19

A miniszterelnök úr ezt tényleg így bemondta a szájával? Mert ha igen, akkor még annál is rosszabb a helyzet, mint amilyennek hittem...

kennyking 2013.05.18. 19:33:44

"Nincsenek munkanélküliek, megváltozott munkaképességűek, hátrányos helyzetűek, csak Orbán hívek, vagy mocskos kommunisták."
Ez hülyeség.

Gera 2013.05.18. 19:59:34

Orbánnak nincs igaza, mert igazából messze túl tehetségtelenek és korruptak ahhoz, hogy teljesen ki tudják szűrni a baloldalhoz kötődőket. Arról nem is beszélve, hogy sokan mindkét oldallal jó kapcsolatokat ápolnak nokiásdobozok útján.

Szociknak vége 2013.05.18. 20:03:11

Blogger koma, hinni a templomban kell.

2llkedő 2013.05.18. 20:32:41

Indul a Kétfarkú Kutyapárt a következő választáson!

2llkedő 2013.05.18. 20:37:30

"Szelíd ember vagyok, tehát nem fenyegetőzésképpen mondom, de hogy ha mi egyszer politikai szempontokat akarnánk egy ilyen pályázati rendszerben érvényesíteni, ott egy, azaz egyetlen baloldali sem nyerne".

Ne mi nyerjük a legtöbbet!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.18. 20:46:06

"Szelíd ember vagyok, tehát nem fenyegetőzésképpen mondom, de hogy ha mi egyszer politikai szempontokat akarnánk egy ilyen pályázati rendszerben érvényesíteni, ott egy, azaz egyetlen baloldali sem nyerne".

Ejj de jó mondat. Mennyire jellemző... egy hatalmától megrészegült téeszelnökre...tehát nem a mi Miniszterelnökünkre... természetesen.

Szociknak vége 2013.05.18. 21:02:02

@félázsiai 2llkedő: @pocakos focista: Orbán a közönségnek játszik. Annyira utálnak titeket a zemberek, hogy ezzel - 'ha mi egyszer politikai szempontokat akarnánk egy ilyen pályázati rendszerben érvényesíteni, ott egy, azaz egyetlen baloldali sem nyerne' - megint nyert egy rakás szavazatot.

zsanyibácsi 2013.05.18. 21:02:23

Megnéztem a Timing In Central Europe Kft honlapját - tice.hu - és valóban kínálnak 390000 Ft-ért vagy havi 7000-ért "mindentudó" online pénztárgép rendszert. Illetve a TRAFIPAKK csomagjuk annál sokkal több. Ajánlom mindenkinek, hogy nézze meg. A többi hasonló pénztárgépes rendszerrel nem lehet összehasonlítani, sem szolgáltatásban, sem árban.

Lucien53 2013.05.18. 21:19:16

"Szelíd ember vagyok, tehát nem fenyegetőzésképpen mondom, de hogy ha mi egyszer politikai szempontokat akarnánk egy ilyen pályázati rendszerben érvényesíteni, ott egy, azaz egyetlen baloldali sem nyerne".
Jövőre ha hagyjuk hogy megnyerje a "vállasztást" amit már bebiztosított magának akkor jön a nem szelíd arca.
A TEK már felkészül.
Ha mégsem nyerne akkor ott a "B" verzió a bebetonozott emberei megakadályozzák az új kormány működését azután jön az utcai szabad csapat csőcselék mint 2006-ban felgyujtani a fővárost.

Lucien53 2013.05.18. 21:22:08

Egyébként azt hogy ki baloldali vagy sem azt ő dönti el.
(lásd:Szűrös, Pozsgai urakat meg az egész fidesz vezetést)

Mesterlövész 2013.05.18. 21:45:14

Orbán, ismételten a jó kurva anyád, te patkány.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2013.05.18. 21:55:57

Viktor szerint a magyarok nem európához tartoznak, hanem egy félázsiai csőcselék. Azokkal meg egy vezérnek így kell kommunikálni: "Szelíd vagyok veletek, pedig közétek is lövethetnék." Így aztán a sok kis félázsiai tudja, hol a helye, ugyanakkor hála is tölti be a pici szívét.

aaaaa1111 2013.05.19. 00:42:57

Ó köszönjük szeretett kedvesviktorunk hogy azért hagytál néhány nem fideszcsicskának is nyerni néhány pályázatot...a bölcs és kegyes önkényurak mindig dobnak kis koncdarabot... áldassék a neved... boldogok vagyunk hogy nem politikai alapon ment a dolog... köszönjük kedvesvezetőnk...

Nero Bianco 2013.05.19. 00:48:43

"Szelíd ember vagyok, tehát nem fenyegetőzésképpen mondom, de hogymindenkinek alaposan átgondolni, ha mi egyszer politikai szempontokat akarnánk egy ilyen pályázati rendszerben érvényesíteni, ott egy, azaz egyetlen baloldali sem nyerne"

Na, most tessék alaposan mindenkinek átgondolni, hogy miért nem ég az ország.

eMJe 2013.05.19. 01:18:39

miért, a fidesz jobboldali? nem ápr. 1. van :)

légügyi megfigyelő 2013.05.19. 03:34:16

@apanna: Nekem úgy tűnik, nem a szerző sorolt be mindenkit, így Téged is két lehetséges kategóriába, hanem a nagyfőnök. Vagyis nem a szerzőn kellene számon kérned egy alternatív párt megalakítását, hanem talán körül kellene nézned. Ja, mielőtt esetleg kimondanád, hogy itt nincsen senki, azt javaslom, hogy a 2002 óta folyamatos fidesz-hazugságokkal próbálj meg leszámolni, azok minden válfajával, amellyel konzervatív és baloldali ellenfeleket le lehetett gyalulni, és amelyek ott keringenek ma is a közgondolkodásban.
Valahol itt van az apátia oka is, hiszen sikerült bekajáltatni, hogy nincs alternatíva és ebből csak egy jöhet: maradjon Orbán.
Ha ez nem tetszik, akkor tessék leszámolni magadban is az orbán-hazugságokkal.

Fullánkos Algol 2013.05.19. 05:50:25

A - mármint előző életükben - legmocskosabb kommunisták a fideszben ülnek, mint pl.:
Rogán - Rákosi
Szájer - Ágoston Péter mek.oszk.hu/00300/00355/html/img/7b.jpg
Orbán - Kun Béla
Pintér - Garbai filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=5227
Ilyenek azok a jellemek akik a saját örököseikre próbálják hárítani a SAJÁT BŰNEIKET.
Mindazok akik ezek után még van pofájuk hogy a fideszre merjenek szavazni, azok egy diktatúra kiépítőinek a cinkos bűnrészesei, és így is lesznek kezelve a gerinces magyar emberek meg a civilizált demokratikus világ részéről. Nem menekülhetnek az elszámoltatás elől, és minden tisztességes magyarnak kíméletlenül a falhoz kell állítania a fidesz szavazóit.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 07:16:55

Elmekórtani eset ez az ember. De a többi is, aki zombiként kiszolgálja, megvalósítja a vezír rémálmait.
Nem tudom elképzelni sem, hogy miben bíznak. Talán, hogy ők is csak álmodják az egészet és majd egyszer csak felébrednek belőle? Kellemetlen lesz rádöbbenni, hogy ez a valóság, nem álom.
Sztalin és pereputtya viselkedésére hajaz ez az egész. Hogy a gazdasághoz nem értenek jogi végzettséggel, azt értem. De, hogy jogász létükre a történelmet sem ismerik, s nem ismerik fel, mit művel a kedves vezető, nos, az nem sok jóra enged következtetni.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 07:24:31

Mindenki magából indul ki. Csak az nem mindegy, hogy ezt magánéleti vonatkozásban teszi-e vagy egy ország teljhatalmú vezetőjeként.
Orbán nem csak hogy politikai vonulatokban gondolkodik az emberek felől, de kikényszeríti, hogy az egész ország is így gondolkozzon. 15 éve vas akarattal igyekszik minden embert felcímkézni ebben az országban, s elérni, hogy az emberek is e szerint ítéljék meg egymást, magyarul, gyűlöletet kelt.
Pedig a 10 millió ember többsége nem a politikából él, és nem is első helyen szerepel életet fontossági listáján ez a dolog.

kvadrillio 2013.05.19. 08:01:01

normális vezetők nincsenek ebben az országban !!!!!

viktorka...

felcsutisuttyo 2013.05.19. 08:03:38

kíváncsi vagyok, mikor kerülnek elő a fegyverek.... ??????

Occam beretvája 2013.05.19. 08:03:47

@Mr. Waszabi: 15 éve mi?
"Mi sokkal jobban gyűlölünk benneteket, mint ti minket!"
Kornis Mityu írta az Élet és Irodalom hasábjain.
Eleddig nem magyarázta meg, kicsoda a "benneteket" és kicsoda a "mi".
Szar dolog mikor is a fagyi visszanyal.:-)

2llkedő 2013.05.19. 08:13:03

@Mr. Waszabi: "Sztalin és pereputtya viselkedésére hajaz ez az egész."

Inkább Hitlerre hajaz. A Bukás - Hitler utolsó napjai c. film tökéletesen be is mutatta ezt.

2llkedő 2013.05.19. 08:15:33

@Occam beretvája: A Haza nem lehet ellenzékben, alakítsatok polgári köröket, hogy ha kell, együtt mozdulhassunk, nem a diktatúra ellen harcoltam, hanem azok ellen, akik működtették, stb.

2llkedő 2013.05.19. 08:16:57

@eMJe: "a fidesz jobboldali?"

Döntsd el:

Márai Sándor:
"Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban, ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a 'jobboldaliság' címkéjével ismert különös valamit; a tudatot, hogy ő mint 'keresztény magyar ember', előjogokkal élhet e világban; egyszerűen azért, mert 'keresztény magyar úriember', joga van tehetség és tudás nélkül is jól élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit, aki nem 'keresztény magyar' vagy 'úriember', tartani a markát, s a keresztény magyar markába baksist kérni államtól, társadalomtól: állást, kitüntetést, maradék zsidóbirtokot, potya nyaralást a Galyatetőn, kivételezést az élet minden vonatkozásában. Mert ez volt a jobboldaliság igazi értelme. S ez a fajta nem tanul. Aki elmúlt harmincéves, és ebben a szellemben, légkörben nevelkedett, reménytelen; talán megalkuszik, fogcsikorgatva, s mert önző és gyáva: bizonnyal hajlong majd az új rend előtt; de szíve mélyén örökké visszasírja a 'jobboldali, keresztény, nemzeti' világot, amelyen belül olyan szépen lehetett zsidó vagyont rabolni, versenytársakat legyilkolni és aladárkodni a nagyvállalatokban, képzettség és hozzáértés nélkül. (...) Ez a fajta soha nem változik meg. De amíg ezeknek szavuk van vagy befolyásuk, Magyarország nem lesz nemzet."

2013.05.19. 08:20:59

@apanna: "Alternatív megoldást javasolj azoknak, akik egyik párttal sem szimpatizálnak, de kényszerből hol balra, hol jobbra szavaznak. Ha lenne egy erős közép, politikamentesen, szakértőkkel, és volt politikus nincs benne. Támogatnánk. "

Miért várod a megoldást mástól? Pontosan ez az egyik akadálya a radikális változásoknak. Akik kényszerből szavaznak hol jobbra, hol balra, ülnek ölbe tett kézzel és várják hogy talán lesz egy jobb akire érdemes szavazni.
Ez így nem működik. Az erős közép, amely szakértelemmel, a nép javára kormányoz, CSAK a nép által megteremtett szabad viszonyok között működhet. Tehát ha csak várjuk hogy jöjjön valaki, akár a messiás, abból nem lesz változás. A változást nekünk kell meglépni.

javított állomány 2013.05.19. 08:21:24

@félázsiai 2llkedő: Ebben az évben jónak ígérkezik a szilvatermés.

2llkedő 2013.05.19. 08:22:54

@gyurlaci: Akkor remélhetőleg a házi pálinkafőzés kihúzza a gödörből a zországot.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 08:28:44

@Occam beretvája: mi közöm ehhez? Én nem gyűlölök senkit. Viszont vannak cselekmények, amikel nem értek egyet, s ha alkalmam nyílik rá, szólok, teszek ellene.
Azt megértem, ha valaki saját érdekei védelmében hazudik. Néha még a lopást is. Nincsenek illúzióim az embereket illetőleg. De vannak határok ezekben, amiket nem illik átlépni. Aki a hatalom vagy a pénzhegy lábánál ücsörög, annak óhatatlanul potyog le némi morzsa, ezen nem szabad csodálkozni. De van különbség a véletlenül kezemhez tapadt pár morzsa és az ezermilliárdos, szervezett és módszeres lopás között. Amint aközött is van különbség, hogy valaki a meglevőből kupacból lop el, vagy még adókat is kivet, hogy legyen mit ellopnia.
Mindennek tetejébe, amikor valaki másnak lop, üzletszerűen, szervezetten, s ehhez az államapparátust, hatalmat használja fel előre eltervezetten, meg a köz pénzét, aztán, amikor kiderül, hogy eltűnt a della, még a választók szemébe is hazudik arról, hogy miért nincs elég pénz, s megszorítások kellenek, s pláne e közben másokat vádol mindazzal, amiket maga cselekszik épp, nos, az ellen felemelem a szavamat. Mert hazudik és túl sok ember rovására teszi ezt.

grani 2013.05.19. 08:33:52

Érdekes dolog ez. Van valami pályázat, valami trafikos izé. Van valami eredménye. A kutyát se érdekel.
Aztán megjelennek valamilyen arcok, akik valahogy?, valahonnan megtudták, hányan indultak a pályázaton, melyik oldalhoz tartoznak politikailag. Aztán osztanak, szoroznak és kijelentik, hogy ez ellentétes politikai nézeteket vallók többen nyertek.
Akkor a kérdések:
1. Honnan tudták, hogy a pályázók milyen politikai nézeteket vallanak? Interjú? Esetleg vannak valamilyen listáik? Mindenesetre engem elgondolkoztat, hogy valakik nyilvántartják a politikai nézeteimet.
2. Honnan tudták, hogy kik nyertek, ha a lista nem nyilvános? "megszerezték"? Miért? Mi célból?
3. Szerintük milyen arányban kellett volna nyerniük a jobbosoknak és mennyit kellett volna kapniuk a balosoknak? Van valamilyen kvóta? Ki állapítja meg? A felháborodás arról szól, hogy kevés baloldali nyert? Vagy csak sima irigység?

Egy biztos, a mai ellenzék inkább hasonlit a puccsoló, maffia szerű bolsevik szeveződésre, mint egy nyugati, igazi ellenzékre. Csak még nincs Leninje. Viszont Sztálin, Trockij már valahonnan került.

2llkedő 2013.05.19. 08:35:53

@grani: "Egy biztos, a mai ellenzék inkább hasonlit a puccsoló, maffia szerű bolsevik szeveződésre,"

Nestlé: fogd rá a nyuszira!

2llkedő 2013.05.19. 08:36:48

@grani: "Csak még nincs Leninje."

A fidesznek viszont van Führerje.

grani 2013.05.19. 08:39:23

@félázsiai 2llkedő: A dehogy. Ti vagytok a tisztakezű, lánglelkű forradalmárok. A gáncsnélküli lovagok, az erkölcs és a morál Csimborasszója. Meghajlok erkölcsi magasságotok előtt.

grani 2013.05.19. 08:40:50

@félázsiai 2llkedő: Van ám :) Irigylik is a másik oldalon. Mindenhol azt olvasni, hogy az ellenzéknek csak egy vezető (führer) amire szüksége van és a győzelem biztosítva. Megy is a harc a jelöltek között.

Occam beretvája 2013.05.19. 08:46:57

@Mr. Waszabi: Milyen ezermilliárdos lopásról hablatyolsz itt?
Az barátom már régen lezajlott a spontán privatizáció és a Antal+Horn kormány idején.Ferenc testvérnek és Vityáéknak már csak a reguláris fosztogatás maradt a saját csókosaiknak.Ahogy egy baller KKV-s barátom mondta
"ezek legalább az alvállalkozóikat kifizetik".
Ő a Megyeri-híd építésébe rokkant majdnem bele.
Ja hogy ez nem ájrópunnijós tempó?
Igaz.
De vakok között félszemű a király.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 08:47:56

@félázsiai 2llkedő: javallanám, hogy ismerkedj Sztalin életével, viselt dolgaival is. Érdemes. Meg fogod látni, hogy Orbán sokkal inkább ez utóbbira hasonlít.
Nem mellesleg, terveiben is kinyilvánította látensen. Hitler kicsiben és nyilvánosan csinálta mindazt, amit Sztalin nagyban és stikában. Ez lehetett az oka annak is, hogy előbbi csak kb 10 évig regnált, utóbbi viszont 33 éven át. Az egyik egy népcsoportot irtott célzottan, több országban, a másik az oroszon kívül mindegyiket otthon, a saját országában.
Jellemzően, alig a pártja hatalomra kerülése után már elkezdte irtani a pártvezetőségben a társait módszeresen, akikkel együtt jutott hatalomra.
Trockij 1929-ben emigrált Mexikóba, több merényletet túlélt, végül 1940-ben sikerült megöletni - utolsóként. Azért az kellő paranoiára utal, ha valakit a világ tulsó felén is zavar politikai ellenfele létezése, miközben maga teljhatalomban ül.
Minden volt pártvezető társát megölette, és természetesen még sokkal több kisebb beosztású embert.
A népirtásokról nem is beszélve, arról ma sincsenek pontos számok, hogy a Szovjetunióban és később a keleti blokkban összesen hány embert öltek meg parancsai, intézkedései nyomán, de elég ha a Rákosi korszakra gondolsz, itthon mik történtek. Azokra is onnan jött a parancs.
Itt nem csak a egyes személyekre gondolok, hanem a különböző népcsoportok ellen, saját személyes gyűlöletéből folytatott szisztematikus elsorvasztás, kiéheztetésekre és tömeggyilkosságokra is. Nem csak fegyverrel lehet ölni, lehet az életkörülmények ellehetetlenítésével is, sőt sokkal inkább, viszont kevéssé észrevehető módon. Sztalin ilyesmikre használta hatalmát.

grani 2013.05.19. 08:52:32

@Mr. Waszabi: Na ja. Orbán a mini Sztálin. Akkor a kérdés, hogy a másik oldalon ki pld. Mesterházy, Gyurcsány vagy Bajnai? Már úgy értem, melyik történelmi személyiséghez hasonlíthatóak?

2llkedő 2013.05.19. 08:53:02

@grani: "Ti vagytok a tisztakezű, lánglelkű forradalmárok."

Ezt Piktorod eljátszotta 2002-2010 között.

2llkedő 2013.05.19. 08:53:55

@Mr. Waszabi: "Jellemzően, alig a pártja hatalomra kerülése után már elkezdte irtani a pártvezetőségben a társait módszeresen, akikkel együtt jutott hatalomra."

Hmmmm! Piktornál ezt még nem tapasztaltam.

2llkedő 2013.05.19. 08:54:41

@grani: "a másik oldalon ki pld. Mesterházy"

Orbán klón.

2013.05.19. 08:54:44

@grani: Nem valamilyen arcok jelentek meg akik valahonnan tudják hogy kik nyertek pályázatot. Itt a környezetemben is látom mi történt. NEM a politikai szimpátia az ami miatt bárki is pályázatot nyert volna. A szimpatizáns réteg, a legutolsó csavarok a gépezetben nem kaptak semmit. Akik kaptak azok pártkatonák, és az önkormányzati narancs színű képviselő a legalsó pont aki esetleg jól járt. Egy-egy magasabb posztot betöltő vidéki funkcinak az egész családi hálózata rátelepedett a trafiküzletre, és ez nem rágalom, vagy valami bolsi kitaláció. Itt a környezetemben is ez történt. Az itt élők között nagy a felháborodás, mint ahogy országszerte. Akik felháborodtak nem bolsik hanem szimpla átlagemberek. Egy egész népet megvádolni kitalált szitokszavakkal, mert csupán a megélhetését szeretné biztosítani nagyon kezd hasonlítani Rákosi módszeréhez, ő is a népet vádolta és büntette.

grani 2013.05.19. 08:55:19

@félázsiai 2llkedő: Szegények. Nektek már ez sem maradt. Tiszta lúzerek. Az egyik l(h)ibázik, a másik a Dzsingiszes szakállát nyírja le, a harmadik meg szimplán egy hiperaktív túlmozgásos milliárdos :D Hát nektek ez jutott.

magyar-magyar szótár 2013.05.19. 08:55:22

Csakhogy újabban Orbán [megint]lekádárosozásával a FIDESZ is kommunista bagázs ugye.
Ha pedig innen átpillantunk egy jobbikos palettájára, azon kommunista az LMP , az Együtt, Bajcsányék, az MSZP Orbánék... a Pimpi vagy a 4k és a politikusok összes kurvannya kurvannyája is, (ehhez kell most a 4! politikusellenes hangulatkeltése, muchachos :D ) gyakorlatilag a Jobbikon kívül mindenki kommunista annak a jobbikos szavazónak, aki szerint egyébként addig volt ó, amíg Kádár élt és az Állam adta a munkaHELYet és a biztos megÉLhetést.

Így teljes a kép.
Büntetni fog a zsírproletár a következő választáson: minden kommunistát meg fog büntetni és a Jobbik-ra ikszelésben látja leginkább a büntetés lehetőségét.
Sőt, még az asszimilálódófélen lévő cigányok is a Jobbikra fognak szavazni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.19. 08:55:59

@MetroGoldwinMayer: Engem is utálnak a zemberek? Mind? :-( Eddig nem vettem észre.

Ja értem, te most az egyszerű világképedről beszélsz, hogy aki nem fidesz tapsikoló az biztosan mszp szimpatizáns. Értem már. Ne zavarjon, hogy legalább 50% a pártpreferencia nélüliek aránya az országban.

Aki nem velünk, az ellenünk, röff!

2llkedő 2013.05.19. 08:56:20

@grani: Inkább azok, mint Hitler klón.

grani 2013.05.19. 08:57:56

@dr kotász: Én nem tapasztalok felháborodást e miatt. Ami felháborodás van, az az egész trafikos rendszer miatt van. Mármint hogy kilométereket kell majd gyalogolni, utazni stb. hogy egy doboz cigit vegyenek. Nekem mindegy, mert nem dohányzom.

magyar-magyar szótár 2013.05.19. 08:58:11

@grani: Ez tetszik a leginkább a történelmiarcképdobálósdi játszadozásban. Csakhogy orbán a teljes palettát lefoglalja Napóleontól a néhai Pablo Escobar kokainbáróig. Gömbös Gyula és Rákosi is és úgy cigányüldöző rasszista, hogy közbe A Cigány is [ - > Orbán -Farkas kormány]
A visszahatás: tehát a nebulóink valami vállonveregetjhetős hülye úrhatnám pomádékirály tökimakibácsinak képzelik Kádárt vagy Rákosit.

grani 2013.05.19. 09:00:40

@félázsiai 2llkedő: :D És egy klón (clown) akarnak nyerni?

2llkedő 2013.05.19. 09:02:09

@grani: Nem tudom, de a lényeg, hogy a Kétfarkú Kutyapárt is indul a választáson.

grani 2013.05.19. 09:03:56

@magyar-magyar szótár: Orbán akkor egy akkora tehetség, amilyen nem született még a világtörténelemben :D
Egy kicsit szerintem a paranoia világában leledzetek. Így már érthetőek a reakcióitok és a tevékenységetek. Igaz, ez a pszichiátria területe már, de hát istenem, ez van. Nekünk ilyen ellenzék jutott.

grani 2013.05.19. 09:04:35

@félázsiai 2llkedő: Helyes. Támogatandó. Régi párt az már.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 09:08:06

@grani: jelzem, a lista nyilvános volt, megjelent a pályáztató hivatalos weboldalán.
A trafiküggyel az egyik probléma, hogy beleavatkoztak a piacba, amely elvileg szabad. Nem egyeztettek a trafikosokkal, se más piaci szereplőkkel az egyszem Continentalt kivéve. Törvényi úton újra felosztották a piacot egyetlen cég ill. fideszes politikusok kedvéért. Ezen felül, menet közben további módosításokkal más szektorok profiljába vágó jogosítványokkal ruházták fel a trafikokat, pl. szerecsejáték, elvéve azok piacából is. S végül a gyöngyszem, hogy utólag megemelik törvényileg a kisker árrést, mert nem elég a della, amit akasztani lehet rajta. Mind e közben a fedősztori az volt, hogy a fiatalok dohányhoz jutását megnehezítsék.
Ha csak ennyi lett volna a cél valóban, és tényleg elkötelezettek lettek volna, akkor egyszerűen betiltják a cigaretta forgalmazást MO-n és pont. De nem ez történt, mint látjuk, hanem egészen más.
A nagyobb baj az, hogy ezzel precedenst teremtettek, innentől bármelyik szektorban megtehetik, ami egyrészt nem ad bizalomra okot egyetlen vállalkozásnak sem ahhoz, hogy idejöjjön, befektessen, illetve a magyar vállalkozásoknak arra, hogy pl. hitelt vegyenek fel tevékenységük bővítésére. Mert holnapután jöhet egy újabb társadalmilag hasznos kormány ötlet, amivel más vállalkozási szegmens tagjait forgatják ki vállalkozásaikból. Ezért nem lesz pl gazdasági növekedés számottevően. Minden szegmensben óvatosak a vállalkozások, nem terveznek 2014 tavaszáig semmit, meg akarják látni, érdemes-e, mi lesz. Ez azt jelenti, hogy ha a fidesz nyer, akkor sok külföldi vállalkozás egyszerűen lehúzza a rolót és hazamegy, illetve még több magyar vállalkozás költözik politikailag, jogilag kiszámíthatóbb környező országokba.
Ezek már tavaly beindult tendenciák, nem álom, ez a mai magyar valóság.
Hát, dióhéjban ennyi a jelentősége az ügynek. Lehet drukkolni még addig a fidesznek, de érdemes látni, hogy minden kisember saját magával baszik ki, ha ezt teszi. Mivel nem látszanak olyan kormányzati tervek, ötletek, miszerint a fidesz szavazók kivételek lesznek a kormány gazdasági öngyilkossága alól, értem ezalatt, hogy nem tervezik havi apanázs folyósítását politikai pártállás alapján.

2llkedő 2013.05.19. 09:10:55

@grani: Most lett (lesz) párt.

2013.05.19. 09:12:29

@grani: Nem hinném hogy mérvadó amit tapasztalsz. 100 emberből ha 10 nem tapasztal semmit, vagy nem akar tapasztalni semmit, az nem sokat nyom a latban. Kb ilyen az arány. A trafikmutyi csak a jéghegy csúcsa, ami ténylegesen szem előtt van és sok kisvállalkozót érint. Viszont a MÁV, GYSEV, BKV ügyek sokkal durvábbak. A legdurvább az hogy mint a példádon is látszik, itt sem az a mérvadó hogy ellopják TŐLED, tőlem, a néptől a megtermelt forrásokat, hanem az a mérvadó hogy ki lopja el. A fidesz lop akkor a fidesz szimpatizáns szinte óvodás egyszerűséggel csúfolja a sopánkodó baloldal szimpatizánst , vagy vélt szimpatizánst hogy "bíbíbí rábasztál, illetve fordítva. Tökmindegy melyik oldal lop, ha megkárosítanak, gyakorlatilag nem is léteznek oldalak, ez csupán az MSZMP átmentett hatalma, fidesz-mszp-jobbik-milla köntösben.

Occam beretvája 2013.05.19. 09:13:23

@félázsiai 2llkedő: Ahogy Karinthy után Moldova is írta:
"az amatőrnek ihlet kell, a profinak előleg"...

hot-spot (törölt) 2013.05.19. 09:19:29

@apanna: Lófasz!
Amelyik párt nyerni fog legközelebb,na abba kell azonnal belépni!
De csak addig,míg porondon van!

eMJe 2013.05.19. 09:21:17

@félázsiai 2llkedő: ez azért részben a kádári Mo-ra is illik :)
nem, nem jobboldali, komcsi :D

Mr. Waszabi 2013.05.19. 09:24:25

@Occam beretvája: add össze a nem megszorító csomagok összegeit és meglátod. Nem nehéz, egyszerű összeadás.
Emellett nem voltak hajlandóak a kormányzati beruházásokon faragni, egyetlen centet sem, sőt, újabb és újabb tervekkel jelentek meg. Ez ment az elmőlt 3 évben, és csak 2 napja merült fel először, hogy jé, talán a kormányzati projekteket is el lehetne halasztani. Tették mindezt akkor, amikor már recesszióba taszították az országot, amelyből még jövőre sem mászunk ki.
A múltba pedig lécci ne mutogass vissza ezek kapcsán, mert ezek a jelen kormány intézkedései, ahhoz senkinek semmi köze nincsen rajtuk kívül. Ezt azért lássuk tisztán.
Tehát, itt van ez a kormány, amely 3 éve csak rontja intézkedéseivel a magyar gazdaság helyzetét, miközben 2025-re , meg 2030-ra ígérgetnek kánaánt. Az államháztartást sem tették rendbe, mivel a hiányt csak úgy sikerült csökkenteniük, hogy a kötelezettségeinek sem tesz eleget az állam. A lefaragott oktatási, egészségügyi költségvetésben foglaltaknak sem. Intézményei hivatalos kormányzati javaslatra halmoznak fel tartozásokat, amelyeket a kormányszervek egyszerűen nem fizetnek ki, hanem a beszállítókkal, hitelezőkkel akarja lenyeletni a veszteséget. Ez főként magyar vállalkozásokat jelent, ezt nem árt tudni. Vajon te ezt megteheted egy étteremben, fodrásznál vagy moziban, hogy nem fizeted ki, amit elfogyasztottál? Nehéz lenne. A kormány viszont ezt teszi, miközben Orbán hetente vetít gazdaságról, munkáról, meg becsületről a nemzeti rádióban.
Ennyit erről, szerintem.

2llkedő 2013.05.19. 09:26:55

@eMJe: """Aki elmúlt harmincéves, és ebben a szellemben, légkörben nevelkedett, reménytelen; talán megalkuszik, fogcsikorgatva, s mert önző és gyáva: bizonnyal hajlong majd az új rend előtt; de szíve mélyén örökké visszasírja a 'jobboldali, keresztény, nemzeti' világot,"""

Mr. Waszabi 2013.05.19. 09:30:17

Másik érdekes észrevételem, hogy miközben Némethné még mindig sokallja a közműszolgáltatók hasznát, azaz hogy pár százaléknyi osztalékot fizettek, aközben az nem zavarja, hogy a Közgép, több száz milliárdos állami megrendelésekből nyert bevételei után szintén fizetett osztalékot. Felvetül a kérdés, hogy ejnye, csak nem lehetett volna olcsóbban is csinálni azokat a közpénzből fizetett projekteket? Hisz osztalékot fizetett a Közgép is, tehát lehetett volna olcsóbb. Vagy kettős mércével van dolgunk esetleg? Esetleg még is csak van politikai töltete a kormány gazdasági intézkedéseinek? Hogy mik vannak....

grani 2013.05.19. 09:31:35

@Mr. Waszabi: Szóval a nyilvános listán valakik elkezdték megjelölni, ki melyik oldalhoz tartozik? Hát ez jó!! Listázunk, listázunk? Ez olyan náci-bolsi tempó...
A dohánypiac soha nem volt szabad. Állami monopólium. Franciaországban is licensz kell a trafikhoz. A dohány az általában mindig állami mutyi. A piachoz semmi köze. Majd hülyék lesznek nem a saját köreiknek jutattni belőle.
Az pedig hogy egyesek lehúzzák a rolót csak azoknak fáj, akik kiesnek az üzletből. Azoknak, akik megkapják pont ellenkezőleg. Ami most történik, az szerintem a baloldali ellenzék nem éppen tisztességesen (mutyi) létrehozott gazdasági bázisának szétverése. Én még emlékszem, hogy a volt elvtársak, libcsi szimpatizánsok hogyan foglaltak el mindent. Sok barátom vesztette el akkor a vállalkozását, nyulták le a pályázaton nyert pénzét, jutatták majdnem börtönbe. Sokan kivándoroltak akkor. Igaz,a kutyát se érdekelte. Az akkori sajtó (libcsi) pont a kakaóbiztos gépek mosdatásával, a völgyhíd és az alagút szükségességének megmgyarázásaával volt elfoglalva. Na ja, meg azt magyarázta, hogy az állam rossz gazda és szépen átjátszotta a nagy szolgáltató cégeket külföldi állami cégeknek. Akik persze rögtön nyereségessé tették és osztalékot adnak a tulajdonosoknak ( a német és a francia államnak). Szóval, egy kicsit hiteltelen, hogy most szinte ugyanazok az arcok fellépnek a mutyizás ellen. Ha a kenyéradóik csinálják, akkor az gazdaságpolitika, ha a másik tábor, akkor mutyi.
Mondom én, gáncsnélküli, tisztakezű, lánglelkű forradalmárok. És egyuttal a szabad piac, a nyugati demokráci bősz védelmezői....

2llkedő 2013.05.19. 09:33:59

@grani: "Én még emlékszem, hogy a volt elvtársak, libcsi szimpatizánsok hogyan foglaltak el mindent."

""""Az emberek ma nemcsak azért bizalmatlanok a politikával és a politikusokkal szemben, mert a hivatalban lévő kormány gazdaságpolitikájának leginkább ők látták kárát, hanem azért is, mert az ………. évek óta visszaél a jóhiszeműségükkel és megfosztotta őket a tisztánlátás jogától. Amilyen gyorsan elillan a demokráciába vetett bizalom, olyan keservesen nehéz visszaszerezni . A …….oldal képtelennek bizonyult erre, sőt attól sem riadt vissza, hogy a napi politikai túlélés reményében olyan lépéseket tegyen, amelyek kül- és belföldön egyszerre rombolják hazánk tekintélyét . A demokrácia eszméjével összeegyeztethetetlen módon 20.. után jog- és alkotmányellenesen elmozdították azokat, akik nem kívántak asszisztálni felelőtlen politikájukhoz. A ………., ………. , ….. vezetői ismerhették meg elsőként, milyen is a …………….. kormány felfogása a jogállamiságról . …………. , ………….. , hivatalból történő elmozdítása csak az első lépés volt a demokratikus intézményrendszer leépítéséhez vezető úton. Ha úgy diktálta érdekük, kriminalizálták, ha kellett, antiszemitának bélyegezték az ellenzéket . Ha arra volt szükség, akkor megkísérelték tudatosan szembefordítani egymással az egyes választói csoportokat. S mindeközben görcsösen ragaszkodtak a kormányzati hatalomhoz, még akkor is, amikor világossá vált, hogy bizalom és támogatás hiányában az ország kormányozhatatlanná vált . Ezzel megfosztották az embereket a demokratikus véleménynyilvánítás és az önrendelkezés szabad gyakorlásának lehetőségétől.""""

grani 2013.05.19. 09:35:07

@dr kotász: Az észlelés szubjektív dolog. Ez tagadhatatlan. Viszont a te észlelésed is az. Semmivel nem ér többet, mint az enyém, bármennyire is szeretnéd, hogy több legyél mint én, te is csak egy szubjektum vagy. Ha többre tartod magad, akkor baj van. Nálad.

2llkedő 2013.05.19. 09:35:40

@grani: Jut is eszembe! Elmesélnéd a Közgép tulajdonosi körét?

grani 2013.05.19. 09:39:32

@Mr. Waszabi: Recesszióba taszították az országot? Hisz abban volt!!! Egész Európa recesszióban van!!! MO exportja, gazdasága 8O%-ban az unió piacára dolgozik. Hogy a fenébe ne lenne recesszióban, ha az Unió abban van.
Na, ennyit a baloldal érveiről, logikájáról.
Ha történetesen fejlődést produkált volna, akkor a ballibcsik azon siránkoztak volna, hogy MO már megint kilóg a sorból és nem követi az európai trendet :D

2013.05.19. 09:39:59

@grani: Ausztriában is állami cég adja ki a dohányárusítási jogokat, azzal a különbséggel hogy ott a szociálisan rászorulók(!) élveznek előnyt. Azon kívül bárki tud pályázni. Ez nem üres szabályzás, valóban így működik. Franciaországban pedig egyenesen nem mernek így mutyizni mivel ott egy szikra elég és az emberek az utcán vannak. A hozzászólásaid azt tükrözik hogy nem érted a nyugati demokrácia lényegét, gondolom nincs ilyen irányú tapasztalatod.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 09:40:48

@grani: hát, itt a feladat, írd meg, hogy szerinted milyenek, kikhez haosnlítanak. De tényszerűen ám, nem elég az állítás, vélemény. Tessen összehasonlítani őket más politikusokkal, intézkedéseik alapján.
A maga részéről azzal foglalkozom, ami van. Mert azon, ami volt, nem lehet változtatni. Az érem másik oldala, hogy a mutogatás csak figyelemelterelés, mivel akármekkora hülyeségeket csináltak az elődök, attól még az nem igazolja a jelenlegi kormány hozzá nem értő intézkedéseit. Sőt. 2010-ben azzal kampányoltak, hogy majd ők megmutatják. Hát megmutatták, hogy teljhatalommal sem képesek semmire, már ami az ország érdekeit illeti. Tehát ezt a mutogatós lemezt kéretik már kukázni, mert avíttas erősen.
De tessen átgondolni: elfogadják a tesco pénztárnál a kormányzat sablon kifogásait pénz helyett? Nem? Hát akkor ennyit ér a kifogásokba kapaszkodni. Mivel egyelőre törvény nem diszkriminálja pozitívan sem a fidesz-választókat, gyanítom, hogy nekik is pénzzel kell fizetniük mindenért, tehát érdemes elgondolkodniuk, mennyiben lettek megtévesztve s kirabolva az elmúlt 3 év alatt. Nem kell elmondani, mire jönnek rá, értem én a szégyenkezés logikáját, de aki megszólal, az legyen szíves, ne hazudjon. Mert méltatlan saját magával szemben.

2llkedő 2013.05.19. 09:40:55

@grani: "9. Milyen intézkedéseket javasol a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség a probléma kezelésére és miért?

A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés. "
fidesz.hu a gazdasági világválságról.

grani 2013.05.19. 09:42:50

@félázsiai 2llkedő: Na ja. Ebben a közegben kell megélni. Lehet a mindenkori győztes oldalán állni, teljesen helyesen, lehet a következő befutóra tenni. Csak azt nem szeretem, amikor egyesek érdeknélküli, haza és demokrácia megmentők szerepében tetszelegnek. Ne hülyítsük egymást már....
Persze blogon jól esik egy kicsit csiszolni az agytekervények kanyarulatát :D

2llkedő 2013.05.19. 09:43:07

@grani: "Ha történetesen fejlődést produkált volna, akkor a ballibcsik azon siránkoztak volna,"

Ha a kiskutya nem szart volna, kidurrant volna.

2llkedő 2013.05.19. 09:44:08

@grani: "amikor egyesek érdeknélküli, haza és demokrácia megmentők szerepében tetszelegnek."

Akkor miért támogatod a fidesz-kdnp gittegyletet?

grani 2013.05.19. 09:44:29

@félázsiai 2llkedő: Halvány fogalmam sincs. Viszont emlékszem, mikor az előzők idején bármit csináltam, végül mindig Kóka valamelyik cégébe futottam bele. Ha meg teljesen másba vágtam, akkor meg Hujber Ottó volt a végén minden láncnak.

2llkedő 2013.05.19. 09:45:58

@grani: Most meg Simlicska valamelyik cégébe botlasz bele.

grani 2013.05.19. 09:46:39

@dr kotász: Á, honnan is ismerném a demokrácia lényegét. Pár év az USÁ-ban, Hollandiában, Belgiumban, másfél év Párizsban, Svájcban. Ugyan, az nem számít. Majd te elmondod nekem. Köszi :)Tipikus magyar értelmiségi tempó. Majd te elmondod a tutit. Nekem.

2013.05.19. 09:46:43

@grani: Bocs de nálad van baj, az empirikus észlelés, a kívülről érkező információk soha nem szubjektívek. Az hogy nem egy kisbolt tulajdonos szívja a fogát mert egy lehetőséget elvesznek tőle hogy ne kelljen szó szerint vegetálnia, az nem tartozik ki hogyan ítél meg egy eseményt témakörbe. Amennyiben úgy ítéled meg hogy ez nem felháborító, hogy egyre több ember jut a tönk szélére az Antall-Horn-Medgyessy-Orbán-Gyurcsány ámokfutásnak köszönhetően akkor nincs kapcsolatod, kötődésed a valódi, magyar népet jelentő közösséghez. Gyurcsány, Bajnai, Vona és Orbán pártján állsz. Ez pedig tudjuk mit jelent.

2013.05.19. 09:48:33

@grani: Ez még nagyobb szégyen rád nézve, ha még tapsolsz is az mszmp utódpártjainak ámokfutásához.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 09:52:13

@félázsiai 2llkedő: valami aljas, nemzetközi összeesküvő kicserélhette gameboyra a kormány gps-eit, ezért tévesztették el az irányt, mindhárom elem tekintetében. Csak is ez történhetett. Azt ugyanis el nem tudnám képzelni,hogy a kedves, erkölcsös, világosan látó fidesz vezetők tervezetten és orbitálisan ávertek mindenkit, mocskos módon pofán hazudtak minden magyar állampolgárt az elmútt3évben. Nem, ilyesmi nem történhetett semmiképpen.

grani 2013.05.19. 09:53:07

@Mr. Waszabi: Hát tudod, a focihoz és a politikához mindenki ért. Én azt bírom, hogy valakik, akik kivűl állnak az egészen, minősítgetnek, még pedig csak úgy. Hogy helytelen intézkedés. Honnan tudod? Hogy helytelen politikat? Kinek? Neked? A te köreidnek? Árt a hazának? Miből gondolod? Ki a fene vagytok ti, hogy minősítgettek? Akkor, amikor tudósok, gyakorlati, döntési helyzetben lévők, akik sokkal több információval rendelkeznek, itt és külföldön, össze-vissza beszélnek? Soros szinte ugyanazt mondja, mint Orbán. Most akkor mi van?
De ti, ballibcsi, PC értelmiségiek, tudjátok az igazat, mert nálatok a Szent Grál, szátokból az Igazi Szakértelem szólal meg. Aki meg nem hallgat rátok, az mind fasiszta, náci, rasszista, mutyizó, antidemokrata stb. Hozzátok képest az Orbán mafia egy toleráns, demokratikus banda. Nem sok szimpatizánst fogtok begyűjteni így.

grani 2013.05.19. 09:54:00

@félázsiai 2llkedő: Nem az a baj, hogy nem szart, hanem az, hogy igen. Csak az állaga nem mindenkinek tetszik :D

grani 2013.05.19. 09:54:33

@félázsiai 2llkedő: Lehet. De már nem tevékenykedek MO-n, hála az égnek.

grani 2013.05.19. 09:57:10

@dr kotász: Nem állok a pártjukon. A palettát nézem. Ebből lehet válogatni, ezek vannak, ezt produkálja a magyar elit.
A jobbiknak vannak ésszerű gondolatai, igazi rendszerváltók lehetnének, de van egy nagy bibi: a rasszizmus. Ezzel semmiképpen nem tudok azonosulni.
Másokat meg nem látok, akik tényleges szavazóbázissal rendelkeznének.

2llkedő 2013.05.19. 09:57:23

@Mr. Waszabi: Az egész szöveg hazugság volt.

Mint ahogyan minden, amit a baloldali kormányokról írtak, mondtak, azt mind-mind ők csinálják meg többszörös intenzitással. A leltári szám nélküli TEK-esek már nem gumibogyókkal fognak lődözni.

grani 2013.05.19. 09:58:03

@Mr. Waszabi: Dehogynem :) Simán átvernek a fiuk bárkit. Jól is teszik.

2llkedő 2013.05.19. 09:58:18

@grani: De legalább nem durrant ki. Az lenne az igazi katasztrófa.

2llkedő 2013.05.19. 09:59:12

@grani: Akkor mi érdeked a propaganda nyomatásának?

2llkedő 2013.05.19. 10:00:13

@grani: "Simán átvernek a fiuk bárkit. Jól is teszik."

Ha mán magyar vagy, akkor illik ismerni a mondást: aki másnak vermet ás, az sírásó.

grani 2013.05.19. 10:04:25

@félázsiai 2llkedő: Ki mondta, hogy verem? És ki mondta, hogy ássák?
Tudod, a mai világban az áltozattal ásatják meg a sírt... Nézz több mozit :D

grani 2013.05.19. 10:05:07

@félázsiai 2llkedő: Miért ne? Csak érdekből lehet valamilyen tevékenységet folytatni? Mindenki csak érdekember, szerinted?

hot-spot (törölt) 2013.05.19. 10:08:31

@grani: Tudod mikor volt divat az ingyenmunka szombatonként?
A szocializmusban.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 10:11:05

@grani: saját magadat viszed be az erdőbe. Csak aztán sírva ne fakadj. Elhiszem, hogy téged nem érdekel a trafik ügy, de akkor miért foglalkozol vele? Miért akarod elhitetni másokkal is, akiket érdekel a téma, hogy igazából nem fontos? Béna troll vagy.
Én nem említettem politikai kritikát, kizárólag racionális gazdasági történéseket, tényeket kritizálok.
A trafik lista nyilvános, amint azon információk is, hogy a nyertesek mennyiben is tartoznak a kormány által megcélzott családok kategóriájába. Nem az információkat összeszedők tehetnek arról, hogy a nyertesek többsége nem tartozik bele a célkategóriába. Amiként arról sem, hogy ellenben a régi trafikosok sokkal inkább. Ugyanis a trafik régóta nem egy milliomos intézmény, elég szerény megélhetést biztosított eddig is a művelőinek. Sokan be is zártak már korábban emiatt. Tehát azt mondani, hogy a régiek a listán látható arányban nem feleltek meg a kritériumoknak, ellenben az újak meg maradéktalanul, nos, ez ugye nyilvánvaló hazugság.
A családi vállalkozás fogalmát lehet csűrni csavarni, ám kifejezetten a szegényebb, vagy közmunkán élőkről beszélt, mint célközönségről Lázár János,Orbán Viktor, amikor a törvényt benyújtották.
Hát nem sikerült eltalálni a célközönséget, meg a törvény célját sem. Ergo, nem ért a kormány ahhoz, amit csinál, vagy egyszerűen átbaszta az embereket újfent.

2llkedő 2013.05.19. 10:12:36

@grani: "Tudod, a mai világban az áltozattal ásatják meg a sírt... Nézz több mozit"

Nem kell mozit nézni, a fidesz bevezeti, hogy a halottaknak magukat kell elásni.

grani 2013.05.19. 10:13:07

@hot-spot: Hát lehet. De ma vasárnap van. Aztán ez nem munka, szórakozás :) Titeket cikizni jót tesz a májamnak. Vagy mondjuk úgy, kölcsönkenyér visszajár? Tétje számomra nincs. Meg aztán miért ne? :)

2llkedő 2013.05.19. 10:15:03

@grani: "Titeket cikizni jót tesz a májamnak."

??????

Csak magadat járatod le.

grani 2013.05.19. 10:16:35

@Mr. Waszabi: Csak azt ne mondd, hogy te érintett vagy a trafik űgyben és itt akarod kiharcolni az igazad? Egy politikai blogban? Kilóg a lólab. Gondolom, te is ballib aktivista vagy, aki azt gondolja, hogy itt fogja elveszejteni a hatalomon lévőket. Engem nem fogsz meggyőzni arról, hogy rátok szavazzak. Másokat se nagyon. Akkor mire az egész? Szórakozol te is, pont mint én. Te mondod a magad igazát, én az enyémet. A szavazók meg majd eldöntik.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 10:18:02

@félázsiai 2llkedő: ez talán csak azért lehet, mert nem eddig igen akadt senki a pártban, aki ellenvéleményt fogalmazott meg. Ez nem lehetséges?

grani 2013.05.19. 10:18:21

@félázsiai 2llkedő: Szerinted. Szerintem meg nem :) Titeket se járatlak le, mert az lehetetlen.

hot-spot (törölt) 2013.05.19. 10:24:15

@grani: Örülök,hogy legalább beismered, hogy egy kretén troll vagy.

2llkedő 2013.05.19. 10:25:33

@Mr. Waszabi:
"""9. Az új mozgalom lényegébõl és belsõ szervezetébõl kifolyólag ellensége a parlamentnek. Elveti tehát a vezért mások véleményének végrehajtójává lealacsonyító többségi döntés jogának elvét általában éppen úgy, mint saját bensõ szervezetében. A mozgalom az egész vonalon a vezér feltétlen tekintélyének elvét követi, amely ennélfogva a legnagyobb felelõsséggel is jár.""""

grani 2013.05.19. 10:28:13

@hot-spot: Szerinted. Szerintem meg te vagy az. Lehet, hogy te nem tartod magad trollnak, hanem a szabdságharcosnak, agitátornak vagy ami tetszik, de számomra te csak egy troll vagy.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 10:29:50

@grani: egyelőre te vagy az aki kategorikusan gondolkodik s érvel, lózungokkal próbálkozik vakítani, én csupán a konkrét témához szóltam hozzá. Nem azt nézem, hogy hol íródik egy cikk, hanem hogy mi van benne, arról van véleményem.
Minél többet beszélsz, annál kellemetlenebb helyzetbe hozod magad. Ez csak annyiban jelent problémát, hogy valószínűleg nem arra szól a megbizatásod, hogy jobban lejárasd bénaságoddal a kormányt, hanem hogy hatásosan eltereld a figyelmet a disznóságaikról. Ez egyelőre nem sikerült, azaz nem értesz a dologhoz.
Tanulni kellene még.

hot-spot (törölt) 2013.05.19. 10:31:49

@grani: Nem kívánok veled diskurálni a továbbiakban,nem ütöd meg az elvárt színvonalat.
Keress magadnak egy 30 IQ val rendelkező bégetőt,és azzal jól elleszel te kis dedós.

grani 2013.05.19. 10:55:55

@Mr. Waszabi: Hát szerinted. Csak az a baj, hogy a te állítólagos "szakmaiságod" mögött személyes vélemények vannak és politikai motiváltság. Persze, megpróbálod maga d objektív "szakértőnek" eladni magad, csak nem jön be. Ezért jogosan vagy dűhös, hisz az ötlet jó volt. Megértelek.
Csak más szempont szerint, hogy úgy mondjam. Adva van egy ország, amely hosszú évszázadokon keresztűl két részre van osztva. Jó hosszú ideig az egyik rész kisajátította magának az ország erőforrásait. Aztán ilyen-olyan jogi alapon ezt törvényesítette is. Nemrég jött egy fordulat, amelyikben az országnak az a része, amelyik eddig szívott, megpróbálja kiturni a másik részt a jóból. A történelmi körülmények miatt ezt most nem lehet akasztással, deportálásokkal, tömegmészárlásokkal megoldani, ezért mindenféle praktikákhoz fordulnak. Dettó, mint tették az ellenfeleik valamikor a negyvenes évek végén és a kilencvenes évek elején. Az ország újrafelosztása történik most éppen. És mivel mindenki tartozik valahová, megpróbálja a sajátját, a sajátjait védeni. A te hozzászólásaid bizonyítják, hogy hova tartozol. Azok közzé, akik kárára történi az újrafelosztás.
Hát ez van. Én téged és az írásaidat ilyen szemszögből értékelem és nem szóltam hozzá a "szakmai" részéhez. Az számomra érdektelen.

grani 2013.05.19. 10:57:47

@hot-spot: Helyes. Én is pont ez gondolom rólda, ha megnyugtat :) Igazi pártkatona vagy, rajtad a ballibcsi PC fasiszták szeművege. Uncsi a fajtátokkal vitatkozni. Pont olyanok vagytok, mint a jehovisták, kommunista agitátorok vagy az inkvizitorok. Rettentően vaskalaposok, elszántak és buták.

2llkedő 2013.05.19. 10:58:53

@grani: "Nemrég jött egy fordulat, amelyikben az országnak az a része, amelyik eddig szívott, megpróbálja kiturni a másik részt a jóból."

„”””Az államnak pártatlannak kell lennie . Nem ügyeskedhet, nem változtathatja kénye-kedve szerint a törvényeket és a szabályokat. Ha az állam részrehajló, és magánérdekek kiszolgálójává alacsonyodik, magánérdekek foglyává teszi a törvényhozást, akkor saját működésének értelmét számolja fel. Ha az állam azt akarja, hogy tiszteljék, akkor tiszteletre méltónak is kell lennie.””””

„”””Magát az államot sem övezi erkölcsi megbecsülés, mert maga sem viselkedett erkölcsös módon. Miközben folyamatos áldozatvállalást várt el polgáraitól, egyre kevesebbet adott cserébe . Az államon sokak szerint valójában nincs már mit tisztelni, maradék tekintélye pedig a korrupciós botrányok sorozatával tovább porladt . Az állam a magánérdekek kiszolgálójává vált, a törvényalkotás lobbicsoportok áldozatául esett .””””

/ A Nemzeti Együttműködés Programja
Irományszáma: H/47
Érkezett: 2010. máj. 22. /

2llkedő 2013.05.19. 11:01:15

@grani: "Rettentően vaskalaposok, elszántak és buták."

Mondja ez egy elszánt vaskalapos buta.

grani 2013.05.19. 11:03:07

@félázsiai 2llkedő: Na, ott vagyunk a dedós szinten :D És még ti akartok választás nyerni? Az én papámnak meg CSÉB-je van, bibi :D

hot-spot (törölt) 2013.05.19. 11:03:13

@félázsiai 2llkedő: Kommunista agitátorok..
Mondja ezt valaki,aki ingyen akarja dolgoztatni az embereket.
Ez totál belesül már a saját ostobaságába.DDD

grani 2013.05.19. 11:04:40

@félázsiai 2llkedő: Propganda blabla... Az állam mint igazságos meg ilyesmi.
Én anarchista vagyok. Magasról teszek az államra és a jogra.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 11:05:04

@grani: hehe. Ezt csak olyan emberek hiszik el, akik nem csinálják a gazdaságot, mert nem értenek hozzá, s ezért elhiszik az ilyen lózungokat.
Nincs olyan, hogy recesszióban volt. Az nem ok.
A gazdasági szereplők 2 év alatt képesek voltak a 2008-as válságot is javulóra fordítani 2010-re. Pozitív hozamok, stb. Megndult felfelé. Nem mellesleg egy állítólag gonosz és rabló Bajnaival a nyakában, akinek véletlenül sikerült olyan megszorításokat eszközölnie, ami segítette a válságból való kilábalásban a gazdaságot, egy év alatt is. Ezzel szemben a kedves és becsületes, mindenhez szakértő Orbán uralma óta meg hiába terv terv hátán, valahogy nem sikerül 5-ről a 6-ra lépni 3 év alatt sem. Hát ez hogy van?
Nyilván, szakmailag alaposan átgondolt, racionális döntés volt egy nehéz helyzetben még extraadókkal is javítani a gazdasági szereplők versenyképességét, nem de? Az is nagyban javította a hazai vállalkozások feltörését, hogy a bankhitelek fedezetéül szolgáló bankbetéteket inkább az államkötvényekbe szipkázta át a kormány, az adófizetők pénzéből fizetett magas hozamokkal. Most meg ugye, az alapkamat lenyomásával szívja ki a bankrendszerből a pénzt, aminek ugyanez a hatása. Hát, bizonyára jó elképzelések voltak ezek ötlet korukban, csak mire megvalósultak, valahogy inkább nettó hülyeségnek látszanak, legalábbis az eredmények ezt mutatják.
A bíróságon az ilyesmit legkevesebb a gondatlanságból elkövetett károkozás kategóriában tárgyalják. De lehetne a hatalommal való visszaélés, kombinálva a bűnszervezetben, előre kitervelt szándékból, különösen nagy értékre okozott vagyoni hátrány passzus alatt is.
De maradjunk a nettó hülyeségnél inkább, az is elég súlyos, amikor valaki ezek mellett még döngeti a mellét, hogy siker, meg növekedés.

Az feltűnő, hogy miközben az országot érintő kérdésekben sorozatosan mellényúlnak, tévednek, aközben a saját érdekkört gazdagító intézkedések valahogy mind sikeresek. Nem érdekes véletlen? Dehogynem, fenemód. Szelektív hozzáértésnek volnánk szemtanúi? Amely véletlenül csak akkor aktivizálódik, amikor nem lehet valami probléma megoldásából személyes hasznot húzni? Igen érdekes orvosi eset, annyi szent.
Vagy nem betegségről van szó, hanem sokkal inkább az ország előre eltervezett kirablásáról, a választók érdekeinek leszarásáról. Hát, akármelyik esettel állunk is szemben, egyik se fotogén Orbánra nézve, ez a helyzet.

grani 2013.05.19. 11:06:07

@hot-spot: Persze, hogy ingyen. Sőt, az lenne a lényeg, hogy még ők fizessenek nekem. :) Mark Twaint olvasot ön valaha? Buta libuska :D

hot-spot (törölt) 2013.05.19. 11:07:34

@Mr. Waszabi: Nem értem,minek égeted magad azzal,hogy egy szellemi fogyatékosnak magyarázol?
Gyógypedagógus vagy tán?Mert akkor megértem az erős kényszert,bár neki inkább pszichológusra lenne szüksége meg kényszerzubbonyra.

grani 2013.05.19. 11:09:02

@Mr. Waszabi: Hogy mi fotogén neki, mi nem, hadd döntse el ő maga. Szerintem, ha kinyitja reggel az újságot és azt olvassa, hogy a ballib valamin hőbörög, elégedetten dől hátra :)
Ja, és te csinálod a gazdaságot? Mert úgye én csak mint önjelölt szakértőt tudlak efogadni. És hát a szakértők is tévednek, két szakértő ritkán van egy véleményen stb... Szóval a szakértőség meg nem papi köntös, nem felkent, tévedhetetlen személy. Vagy nem tudtad?

grani 2013.05.19. 11:09:51

@hot-spot: :D Neked már nincs szükség, mert minden reggel szedálnak :D

2llkedő 2013.05.19. 11:12:47

@grani: "Propganda blabla..."

Ennek vagy te is az áldozata.
Mert kihez is kell szólnia a propagandának?

""""A művelt intelligenciához, vagy a kevésbé képzett tömegekhez?
Mindig csak a tömegek felé kell irányulnia!

A propaganda feladata nem az egyesek tudományos kiképzése, hanem a tömegnek bizonyos tényekre, eseményekre, szükségszerűségekre stb. való figyelmessé tétele úgy, hogy azok jelentősége a tömeg érdeklődésének középpontjába kerüljön.
Minden propagandának népszerűnek kell lennie és szellemi színvonalát a felvilágosítandók legkevésbé képzett rétegének befogadóképességéhez kell szabni.
Minél nagyobb az a tömeg, amelyre hatást kell gyakorolni, annál kevésbé legyen magas a propaganda szellemi színvonala. Ha tehát a propaganda a háborúban való kitartás fokozását célozza, és éppen ezért az egész népre irányul, a túlságosan magas szellemi előfeltételek kerülésére a legnagyobb gondot kell fordítani.
Minél kisebb a tudományos tehertétel és minél inkább a tömeg érzelméhez szól a propaganda, annál átütőbb az eredmény. Ez a propaganda helyességének és helytelenségének legkitűnőbb fokmérője, és semmi szín alatt sem egynéhány tudósnak vagy esztétikai ifjoncnak a kielégítése.
A tömeg befogadóképessége nagyon korlátolt, értelme kicsiny és éppen ezért nagyon feledékeny. Ezekből a tényekből kifolyólag tehát minden hathatós propaganda csak néhány pontra kell, hogy szorítkozzék. Ezt a néhány pontot és néhány tételt addig kell vezérszavakban ismételni, amíg az utolsó is megérti ebből a szóból azt, amit akarunk. Mihelyt az ember ezt az alaptételt feláldozza és sokoldalú akar lenni, akkor a hatás elaprózódik, mert a tömeg a nyújtott anyagot sem megérteni, sem megemészteni nem tudja. Ezáltal azonban az eredmény is tovább gyengül mígnem végleg elmarad.""""

2013.05.19. 11:21:36

@grani:

"Én anarchista vagyok."

"Hát tudod, a focihoz és a politikához mindenki ért. Én azt bírom, hogy valakik, akik kivűl állnak az egészen, minősítgetnek, még pedig csak úgy. Hogy helytelen intézkedés. Honnan tudod? Hogy helytelen politikat? Kinek? Neked? A te köreidnek? Árt a hazának? Miből gondolod? Ki a fene vagytok ti, hogy minősítgettek? Akkor, amikor tudósok, gyakorlati, döntési helyzetben lévők, akik sokkal több információval rendelkeznek, itt és külföldön, össze-vissza beszélnek? Soros szinte ugyanazt mondja, mint Orbán. Most akkor mi van? "

A fenti két közlésednek hogy anarchista vagy és hogy az állam dolgába a közember nem szólhat bele, annyira sincs köszönőviszonyban egymással mint egy pingvinnek és Fidel Castro szivarvégének. A zagyvaságnak egy célja van, a terelés. Az pedig, hogy a jobbikot alkalmasnak látod egy radikális változás szervezésére, a tudatlanságodat bizonyítja. A jobbik összes alapítója kilépett a pártból amikor Vona hatalomhoz jutott. Orbán kifutófiúja volt. Azon sem csodálkoznék ha a háttéremberek szdsz-es kommunikációs tanácsadók lennének.

2llkedő 2013.05.19. 11:22:01

@Mr. Waszabi: "Ezzel szemben a kedves és becsületes, mindenhez szakértő Orbán uralma óta meg hiába terv terv hátán, valahogy nem sikerül 5-ről a 6-ra lépni 3 év alatt sem. Hát ez hogy van? "

2012 az elrugaszkodás éve volt. Most már az Ikarosz féle szárnyalás éve van.

grani 2013.05.19. 11:23:35

@félázsiai 2llkedő: Igen, ez így igaz. Az átlagszavazó IQ-ja 1OO alatt van.
Propaganda lehet tömeges és célzott. Ha egy bizonyos réteget akarunk megszólítani, ahoz más propaganda anyagra van szükség. Orbán jól méri fel, melyik réteghez hogyan kell szólni. Machiavellista. Az ellenzék meg mit is csinál? Azt mondja, megemelni az SZJA-t. Kinek üzen ezzel? Azoknak akik az SZJA csökkentéssel növelték a munkával szerzett jövedelmüket. Vagyis aki Bajnaira szavaz, az arra szavaz, hogy csökken a jövedelme, vagyis hülye az illető. Persze, Bajnai megpróbálja a propagandistákon keresztül elhitetni, hogy ez tulajdonképpen jó lesz a dolgozónak. Na, ez a célzott propaganda. Csakhogy amig a tömegpropagandához nem kell magas IQ-ju propagátor, egy zömében felsőfokú végzettséggel rendelkező rétegnek bemagyarázni, hogy milyen jó lessz neki, ha több adót fizet, hát oda már kell gógyi.
Sok szerencsét hozzá :D

grani 2013.05.19. 11:26:10

@dr kotász: Na látod, ezt nem tudtam. Nem követem nyomon a Jobbik belső életét.
Anarchistaként nem gondolom, hogy az állammal bármilyen viszonyt fentartani jó dolog. Megpróbálom a minimumra redukálni a kapcsolatot az állammmal. Remélem, hogy érdeklődés hiányában egyszer magától elhal.

2llkedő 2013.05.19. 11:27:25

@grani: "Azt mondja, megemelni az SZJA-t. Kinek üzen ezzel? Azoknak akik az SZJA csökkentéssel növelték a munkával szerzett jövedelmüket."

Ez mondjuk éppen az értelmiségi szint. Akihez a propaganda szólna, azok éppen kevesebbet vittek haza.

grani 2013.05.19. 11:37:51

@félázsiai 2llkedő: Akkor magyarázza azoknak, akik minimálbéresek, hogy ez nekik jó, de nekem ne próbálja bemesélni. Az én szavazatomra Bajnai ezek után ne számítson. Nekem semmi hasznom nem származik a ballibcsikből, ezért megteszek mindent, hogy az értelmiségből kikerülő osztályárulókat, akik Bajnai hatalomra jutásán dolgoznak, ellehetetlenítsem, kiközösítsem az értelmiségi társadalomból!!!
Na, hogy tetszik az ilyen hozzáállás? :D

Mr. Waszabi 2013.05.19. 11:38:32

@grani: ejha:) A legutóbbi mellkasröntgenem véletlenül nincs meg nálad? Vagy esetleg a többi felsorolás is csak merő találgatás, próbálkozás volt? Elég béna technika, ezen még javítanod kellene a sikerhez.

Mik a tények? Lássuk, hogy próbálkozol ezzel azzal, de nem jön be. Sokat telefonálsz a központba konzultációért? Remélem nem, mert kár lenne erre pénzt költened. Vagy azt is fizetik?

De segítek, nehogy beszarj az erőlködéstől, mert nézni is rossz, amit művelsz. Esetleg lehet, hogy a gyakorlatban művelem mindazt, amihez hozzászólok, és még nem kopott fel az állam, tehát valszeg még értek is hozzá picinyt. Esetleg ezért nem kapott még senki nagyobb tévedésen vagy hazugságon évek alatt sem. Újat mondtam? Pedig nagyon egyszerű logika.

Te meg találgatsz itt, hogy én mihez nem érthetek? Ne röhögtesd ki magad, egészen biztosan nem fog örülni a János, hogy a saját bénaságod miatt csak rontod a kormány imidzsét, ahelyett hogy javítanád. Ebből nem lesz prémium, az tuti.

És ezek után még mondhatod, hogy akarom a javadat? Nem hinném. Csupa emberbaráti szeretet vagyok. Csak a hazugságot nem szeretem, meg az ámítást. A mókusvakítást meg ugye állatok jogainak védelme miatt nem:)

Mr. Waszabi 2013.05.19. 11:41:02

@hot-spot: dehogy is. A troll jól fogalmazta meg a lényeget: ami ide kerül, azt mások is elfogják olvasni. Csak az a kérdés, mit vonnak le abból mások, ha azt látják, hogy a kormánytrollok béna amatőrök:)

2llkedő 2013.05.19. 11:42:11

@grani: "Na, hogy tetszik az ilyen hozzáállás?"

Márai Sándor:
"Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban, ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a 'jobboldaliság' címkéjével ismert különös valamit; a tudatot, hogy ő mint 'keresztény magyar ember', előjogokkal élhet e világban; egyszerűen azért, mert 'keresztény magyar úriember', joga van tehetség és tudás nélkül is jól élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit, aki nem 'keresztény magyar' vagy 'úriember', tartani a markát, s a keresztény magyar markába baksist kérni államtól, társadalomtól: állást, kitüntetést, maradék zsidóbirtokot, potya nyaralást a Galyatetőn, kivételezést az élet minden vonatkozásában. Mert ez volt a jobboldaliság igazi értelme. S ez a fajta nem tanul. Aki elmúlt harmincéves, és ebben a szellemben, légkörben nevelkedett, reménytelen; talán megalkuszik, fogcsikorgatva, s mert önző és gyáva: bizonnyal hajlong majd az új rend előtt; de szíve mélyén örökké visszasírja a 'jobboldali, keresztény, nemzeti' világot, amelyen belül olyan szépen lehetett zsidó vagyont rabolni, versenytársakat legyilkolni és aladárkodni a nagyvállalatokban, képzettség és hozzáértés nélkül. (...) Ez a fajta soha nem változik meg. De amíg ezeknek szavuk van vagy befolyásuk, Magyarország nem lesz nemzet."

grani 2013.05.19. 11:44:28

@Mr. Waszabi: Na látod, semmi tény, csak duma. Esetleg arra nem is gondolsz, hogy én is szakmabeli vagyok, esetleg jobban keresek?
Neked nem mellröntgenre, hanem teljes koponya CT-re lenne szükséged. Érveid elfogytak, már csak ismételsz. Mi az, a pártközpontban nem veszik fel a telefont? Nincs utasítás? Rögtönöznöd kell? Hád ez még nem nagyon megy. Próbálkozz. Tudod, kreatívitás meg minden.
Az érvrendszered szánalmas, szakmailag egy nulla. Vitába se érdemes szállni vele, mert egy szint alá nem megyek.
Na, telcsi a központba és pár szinttel jobb szöveg. Nem az utca népének magyarázol.

grani 2013.05.19. 11:46:44

@félázsiai 2llkedő: Na, Márai ezt jól megfogalmazta. Mikor is? Ja, azóta eltelt egy kis idő. Most a jobboldalit baloldalival kell helyetesíteni, a kozervativot balliberalizmussal, amugy minden helytálló :D

2llkedő 2013.05.19. 12:00:27

@grani: "Most a jobboldalit baloldalival kell helyetesíteni,"

Kik is nemzeti keresztények hülye gyerek?

2llkedő 2013.05.19. 12:05:40

@grani: Ezexerint a fidesz-kdnp baloldali.

2llkedő 2013.05.19. 12:07:38

@grani: "Az érvrendszered szánalmas"

A tiéd az nem szánalmas, hanem nincs. Érved csak annyi, hogy most jól megszívatjuk a másikat. Gratulálok!

grani 2013.05.19. 12:09:49

@félázsiai 2llkedő: Hülyegyerek, hát ti vagytok azok!!! Csak nem nemzeti-keresztény, hanem ballibcsi. Ti vagytok most azok, akiket valamikor Márai nemzeti-kereszténynek nevezett. Pont úgy viselkedtek, mint egykor a nemzeti-keresztények. A nemzeti keresztények meg pont azt teszik, amit ti akkoriban.

grani 2013.05.19. 12:10:51

@félázsiai 2llkedő: Mondod te. Ja, megszívattalak? Bocs, szándékomban állt :) És mindezt úgy, hogy még csak nem is cáfoltam az érveidet :D Na, ezt kapd be...

grani 2013.05.19. 12:11:34

@félázsiai 2llkedő: Valahogy úgy. De ez nem újdonság. A blgotérben többször kitárgyalták már, hogy MO-n minden pont fordítva van.

2llkedő 2013.05.19. 12:12:32

@grani: Nestlé: fogd rá a nyuszira!

2llkedő 2013.05.19. 12:13:45

@grani: "Ja, megszívattalak?"

Legfeljebb az asszonyodat szívattad meg, nem engem. Edzened kell még magad!

2llkedő 2013.05.19. 12:15:01

@grani: "A blgotérben többször kitárgyalták már, hogy MO-n minden pont fordítva van."

Tehát a fidesz-kdnp gittegylet a mocskos kommunista bagázs.

Egyre jobban belezavarodsz a hülyeségeidbe.

2llkedő 2013.05.19. 12:15:53

@grani: Márai pontosan jellemezte a fidesz-kdnp gittegyletet.

grani 2013.05.19. 12:17:56

@félázsiai 2llkedő: Egyszer már elsütötted. Akkor se jött be. Próbálkozz valami mással...

grani 2013.05.19. 12:18:53

@félázsiai 2llkedő: Jaja. Ámítsd csak magad. Gyenge vagy, menj egy kicsit még vissza a pártközpontba súlyzózni. Aztán majd ha úgy érzed, fuss neki mégegyszer :)

grani 2013.05.19. 12:20:04

@félázsiai 2llkedő: Á, dehogyis, a ballibcsi PC fasiszta bagázsra igaz, amit mondott. A világ megváltozott. Persze, ámítsd csak magad, de ha ti akartok a komcsi bagázs lenni, ám legyetek :D

2llkedő 2013.05.19. 12:24:18

@grani: """A blgotérben többször kitárgyalták már, hogy MO-n minden pont fordítva van."""

Megen besültél!

2llkedő 2013.05.19. 12:30:40

@grani: "Persze, ámítsd csak magad, de ha ti akartok a komcsi bagázs lenni, ám legyetek"

Ismételten kimondtad, hogy a fidesz-kdnp gittegylet a komcsi bagázs.

Már magad se tudod, mit beszélsz.

apanna 2013.05.19. 12:49:42

@Mr. Waszabi: "Tették mindezt akkor, amikor már recesszióba taszították az országot, amelyből még jövőre sem mászunk ki. "-Mi több! Egész Európát beletaszította Orbán!

Az ilyen szájtépések miatt hiteltelen az ellenzék is. A reális gondolkodásról még hírből sem hallottatok.

apanna 2013.05.19. 12:51:00

@hot-spot: Egyre többen vannak, akik egyik párttal sem szimpatizálnak. Ebből kellene kiforrnia egy új egységnek.
Sem a jelen, sem az ellenzék nem lehet büszke a saját "pártjára".

Mr. Waszabi 2013.05.19. 12:51:24

@grani: hm. Ezt az ovis tanácsot adták a kommunikációs stratégáid? Hogy mondd vissza szóról szóra, amit tőlem hallottál 5 perce? Vagy nem sikerült őket elérni telefonon és ezt tudtad kínodban kitalálni, ennyire futotta?
Ne már, ennél azért komolyabbra számítottam. De néha én is tévedek:)
Vagy csak a nagy erőlködésben elvesztetted a fejed, és nem jó helyről kopipészteltél? Egye fene, nem perelek plagizálsért.
Tudod, mit? Ha a pénz felét nekem adod, akkor adom alád a kormánypárti egybites lovat. De ingyen nem könnyítem meg a munkádat, bocs. Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen, tudod:)
Ja, és az én apukámnak meg csébje volt - én nyertem, bebebee:)

apanna 2013.05.19. 12:55:10

@légügyi megfigyelő: Most épp te vagy az aki bekategorizált.

Nem ismersz. Milyen alapon teszed mindezt? Nem is kell válaszolnod. Az IQ nehéz dolog..

apanna 2013.05.19. 12:57:53

@dr kotász: Senkitől nem várom, hogy valamit elkezdjen bármit is. Én többed magammal már elkezdtem valamit. Te?

2llkedő 2013.05.19. 12:59:11

@apanna: "Egyre többen vannak, akik egyik párttal sem szimpatizálnak. Ebből kellene kiforrnia egy új egységnek."

Először Mohács kell!

Mr. Waszabi 2013.05.19. 13:01:30

@apanna: köszönöm, azért a királyi többesről lemondanék. Szerény ember vagyok, sért az ilyen nagyzolás.
A tényeknél maradva, változatlanul a jelen kormány gazdaságpolitikai intézkedéseit kritizálom, mivel ezen múlik a jelenünk és a jövőnk, immáron egyre húsbavágóbb módon. Politikai, érzelmi, indulati szálakat nem szőttem a mondandómba. Ezt ugyan a kedves trollok szeretnék becsúsztatni, de hát ez egyelőre nem megy, lássuk be:)

Lehet velem vitatkozni, de szigorúan racionális tények alapján. Mivelhogy én is ilyeneket kritizáltam.
Ki, mit tett, mi volt az eredménye számszerűen, ez az, ami számít. A köztudatba ügyesen elhintett vélelmek, érzelmi sértettségre apelláló hazugságkampányok, keltett indulatok csak picsafüst, ezért ezeket kéretik mellőzni.
S persze, nem csak az előző kormányok, de a mostani tekintetében is tessenek tényeket, számokat hozni, már csak az esélyegyenlőség kedvéért. Így korrekt.

pocaklakó minimanó 2013.05.19. 16:23:47

IRS & Tea Party movement.

Csak jelzem.

Ha má' egyszer bal és jobb...

pocaklakó minimanó 2013.05.19. 16:25:41

@Mr. Waszabi:

"Ki, mit tett, mi volt az eredménye számszerűen, ez az, ami számít."

Vö.: "A JP Morgan globális pénzügyi szolgáltató csoport londoni befektetési részlegének közgazdászai az áprilisi inflációs adatok hét eleji ismertetése után közölték: várakozásuk szerint a dezinflációs folyamat most átmenetileg megfordul, de az inflációs ütem így is kényelmesen az MNB 3 százalékos célszintje alatt marad. A ház londoni elemzői 2,0-2,5 százalék közötti ütemeket várnak a következő hónapokra, de azt is valószínűsítik, hogy a tervezett újabb közüzemi díjcsökkentések hatására a nyár végére ismét 2 százalék alá lassul az éves infláció. A JP Morgan szakértői közölték: az idei év egészére 2,2 százalékos átlagos inflációt várnak Magyarországon."

Mr. Waszabi 2013.05.19. 17:20:34

@pocaklakó minimanó: lszi, engedd el a repedt nádszálat, mielőtt eltöröm, nehogy baleset legyen. Megvan? Ok.
Tehát. Az infláció a gazdaság két szélső állapotában alacsony. Az egyik, amikor szárnyal, minden nagyon jól megy, van fizetőképes kereslet, nagy a fogyasztás. Minél nagyobb a forgalom volumene, annál több a fejlesztés, innováció, a verseny, ezáltal csökkennek az előállítási költségek és az árak is, a bérek reálértéke, azaz vásárlóereje pedig nő. Ideális állapot.
Gondolom, az nem képezi vita tárgyát, hogy most nem ebben az állapotban van gazdaságunk.

Tekintve, hogy MO-ről az elmúlt év során kb 10 mrd dollárnyi tőke távozott a bankrendszerből, ami a hazai vállalkozásokat finanszírozta volna ( a külföldiek nem a hazai bankrendszerből finanszírozzák magukat, csak jelzem.), minek nyomán finanszírozási válság állt elő a hazai vállalkozásoknál, csökken a forgalom, nő a bezárt, tönkrement cégek száma, a munkanélküliség, csökken a fizetőképes kereslet.

Tehát a bankrendszer kivéreztetésével a kormány csak a magyar vállalkozásokat és a magyar munkavállalókat sújtja, immáron 2 év óta.

A másik szélső helyzetben, a gödör alján, ahol gazdaság stagnál, illetve tovább csökken még mindig, lassuló ütemben, nos, az a másik állapot, amikor az infláció csökken.
A tavalyi 5-6%-os infláció után elértük ezt az alsó holtpontot, a gödör alját, ahol már a további drágulás a vállalkozások tönkremeneteléhez vagy bezárásához vezetne, ezért inkább bevállalják a veszteséget is, megmaradásuk érdekében.
De mindezt veszteség rovására teszik, amit nyilván hosszú távon képtelenek fenntartani megtérülés nélkül.

A londoni elemzők által jelzett számok tehát nem a gazdasági szárnyalását jelentik, hanem csupán a stagnálás megmaradását jelzik előre, év végéig biztosan. Ez pedig egybe vág a növekedési előrejelzésekkel, miszerint még jövőre is stagnálni fog a gazdaság. A további megszorítások, illetve a kormány újabb keletű költekezései a megszorítások mellett (92 mrd zárolás vs. 150 mrdos informatikai beszerzés), nos, egyáltalán nem segítik a stagnálásból való kimászást. Hát itt tartunk, ez van egyelőre.

pocaklakó minimanó 2013.05.19. 17:29:00

@Mr. Waszabi:

"Az egyik, amikor szárnyal, minden nagyon jól megy, van fizetőképes kereslet, nagy a fogyasztás. Minél nagyobb a forgalom volumene, annál több a fejlesztés, innováció, a verseny, ezáltal csökkennek az előállítási költségek és az árak is, a bérek reálértéke, azaz vásárlóereje pedig nő. Ideális állapot."

Papíron így is van. Éppen ezért érdekes az látni, hogy például az USÁ-ban a második világháborút követő gazdasági fellendülés során (1945-től az 1973-as olajválságig) milyen érdekes módon alakult az infláció. Mert pl. az 1945-ös 20% körüli, 1950-re negatív lett, de két év múlva ismét 10% körülire mászott, majd 0 és 5% között mozgott 1973-ig lassan, de majdnem folyamatosan emelkedve.

Papíron minden elmélet jól mutat.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 17:49:55

@pocaklakó minimanó: az a baj, hogy ez nem elmélet. Ez a gyakorlatban is így működik, itt és most. Már tart egy ideje, jelzem. Kevesebb áru van az üzletekben, féleségre is és alacsonyabb minőségű, mint korábban. Nagyon sok helyen nincs raktárkészlet, várni kell a megrendelésekre napokat, olyan termékeknél is, ahol ez még 2 éve sem volt jellemző.
Közben az árak emelkedtek a volumen csökkenése miatt. Értelemszerű, hogy ha tavaly előtt egy alkalmazottal eladtam napi 100 db-ot valamiből, most meg 50-et, akkor az egy termékre eső költségem magasabb. Ergo, emelem az árat, amíg lehet, kompenzálandó a veszteségemet. Teszem ezt mindaddig, amíg megveszik emelt áron. Csökkenteni igyekszem a veszteségemet, érthető. Aztán, ha tovább csökken a kereslet, megint emelek. De amikor már csak 10-et adok el naponta, akkor el kell gondolkodnom, hogy vagy tovább emelem és kiszorulok a piacról, vagy kiszámolom, hogy meddig vagyok képes veszteséggel eladni a napi darabszámot, hogy azt tartani tudjam. Esetleg kirúgom az alkalmazottamat és magam csinálok mindent, de az is a minőség rovására megy, ami további veszteséget okoz. Ha kivonulok a piacról, utána sokkal többe kerül újra beküzdeni magam, ezért ezt a pontot igyekszem kitolni, amennyire lehet.
Ez itt a gyakorlat. Ma itt a cégek többsége a túlélésre játszik, itt tartunk. Nem csak a kisvállalkozások, de még a pénzintézetek is.
A külföldieknél a kardinális kérdés az, hogy meddig hajlandóak az anyavállalatok finanszírozni a veszteség növekedését. Azt biztosan állíthatom, hogy sok cég van MO-n, akik kivárnak 2014 tavaszáig, s attól függően maradnak vagy tartanak meg jelenleg veszteséges üzletágakat, hogy marad-e az Orbán kormány vagy sem. Úgy értendő, hogy ha marad, akkor sok cég leépítéseket fog eszközölni, mert nem fogják a kormányt finanszírozni. Konkrét stratégiákról beszélek, nem vélekedés. Természetesen nem mondom el, hogy mely cégekről van szó. Nem itt van a gödör valódi alja tehát, ezt érdemes észrevenni. Lehet ennél sokkal rosszabb helyzet is. Az emberek döntenek, mi lesz.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 18:05:13

Nem értem egyébként a fidesz-kdnp választók logikáját. Az országban nagyjából azonos mennyiségű fidesz-kdnp szimpatizáns, és nem fidesz-kdnp szimpatizáns él. Ez látszik az elmúlt 15 év választásain, szoros volt a verseny mindig. A 2/3-adok minden alkalommal egy-egy kormány büntetése miatt alakultak ki, nem azért mert a választók pártállásukban ennyire változékonyak.
Ez azt is jelenti, hogy a gazdaságban dolgozó fidesz-kdnp szimpatizánsokat az abban érvényesülő negatív hatások épp olyan arányban érintik, mint a nem fidesz-kdnp szimpatizánsokat. Egy hajóban evezünk tehát.
Még is valami lila ködfelhőben szeretnének sokan hinni és ezt propagálják, holott ez sosem létezett, csak mondják a kurrens vezetők, hogy de, van ilyen.
Viszont, a gyereknek akkor is enni, tanulni kell, ha apa, anya munkanélküli. A családnak ennie kell, öltözködni, a lakást fenn kell tartani, mindezeknek csak töredéke a rezsi. Koszosan, mosdatlanul vagy lyukas ruhában pedig nehéz állást találni, főleg, ha a munkanélküliség magas. Az átlag magyar megélhetéseire a közmunkás bér nem elegendő, csak mondom. Az arra elég, ha nincs családja és meg tudja húzni magát rokonoknál, legfeljebb. Lassan el kéne gondolkodni, kinek a bőrére is megy ez az egész buli. Nem Orbánéra, afelől nem kell aggódni.
Valószínűleg Orbán tisztában van azzal a mélyrepüléssel, ami az ő esetleges maradásával jár a gazdaságban, ezért tesz biztonsági óvintézkedéseket a rezsicsökkentésre, csökkentendő az emberek háborgását, amikor bekövetkezik az a leépülés, amit vázoltam.
Nem lesz vasárnapi körmenet, annyi szent.

pocaklakó minimanó 2013.05.19. 18:11:26

@Mr. Waszabi:

"A külföldieknél a kardinális kérdés az, hogy meddig hajlandóak az anyavállalatok finanszírozni a veszteség növekedését."

És csak halkan megjegyezném, hogy nagyon kevés helyen garantált a mindenkori kormányzat akkora nyereségeket a külföldi cégeknek, mint amekkorákat errefelé kaphattak.

De ez csak megjegyzés.

pocaklakó minimanó 2013.05.19. 18:14:12

@Mr. Waszabi:

"Ez azt is jelenti, hogy a gazdaságban dolgozó fidesz-kdnp szimpatizánsokat az abban érvényesülő negatív hatások épp olyan arányban érintik, mint a nem fidesz-kdnp szimpatizánsokat. Egy hajóban evezünk tehát."

Ezeket a "roppant fontos" kérdéseket valahogy mindig elfelejtik feltenni másoknak.

Például azoknak, akik ezerszámban szavaznának most is azokra a ballib pártokra és utódpártokra, akik regnálása alatt a lejtmenet megindult.

De ez csak mellékvágányos megjegyzés. Általában nem veszik figyelembe, mert minek is!?

Mr. Waszabi 2013.05.19. 18:35:04

@pocaklakó minimanó: szerintem itt sokan el vannak tévedve a kapitalizmus működését illetőleg.
Adott egy lepusztult, tőkeszegény+eladósodott ország, amely rendszert vált, azonban sem jogrendszere,sem kultúrája (hatékonyság pl.) igen sok kockázatot jelent a befektetők számára.
Ezért ez az ország kénytelen magas kamatokat, hozamokat ígérni és biztosítani is ahhoz, hogy a befektetőknek megérje a magas kockázat. Ez bármely más feltörekvő országban is így zajlott korábban is, vannak rá precedensek bőven. Magyarország viszonylag későn lépett erre a pályára. Hogy európai példákat említsek, előtte ott volt Portugália, Spanyolország és Görögország is. Nagyjából mindegyiknek 10-15 év előnye volt velünk szemben, ráadásul kevéssé volt hektikus az üzleti élet nekik az elején, mivel nem volt még internetes kereskedés a tőzsdéken.
Szóval, álomvilágban él az, aki elhiszi, hogy minket itt kizsákmányoltak és csak minket, csak itt. Ez mindenütt így megy. Azt kell megérteni, hogy bármi annyit ér, amennyit adnak érte a piacon, nem annyit, amennyit elképzelünk. Ez utóbbi csak álmodozás, önsorsrontás. A magyar piac termelékenysége még messze van egy fejlett országétól, nagyon messze. Sokat kell dolgozni alacsony bérért ahhoz, hogy az ország fel tudjon tőkésedni. Pl. Kínának, Dél-Korának 30 év kellett ehhez, de ők nem hagyták abba a szigort 10 év után, hanem a mai napig keményen dolgoznak. Így érték el a saját tőkéjük jelen mértékét. Amit nem mellesleg külföldi országokba fektetnek be, nem felélik, ez sem mellékes.
Itt viszont a Horn kormány után véget ért a takarékosság, az első Orbán kormánnyal kezdetét vette a költekezés. Az utána jövő mszp kormányok pedig folytatták. A legfőbb ok Orbán folyamatos hazugság kampánya, amellyel 2002 után sem hagyott fel. Az más kérdés, hogy lehetett volna Meggyesiben és Gyurcsányban is annyi spiritusz, mint Hornban, hogy végig viszi a gazdaságilag előnyős programot politikai vesztés árán is. Mert ez nyilvánvaló volt akkor is.
Nos, Orbán sokat beszélt, sokat ígért 2002-2010 között, ám igéreteit végül nem váltotta valóra, helyette csak még rosszabb helyzetben hozta a gazdaságot, a jogrendszert meg teljesen átrendezte.
De a dal addig tart, amíg van honnan elvenni, ezt viszont korlátozza a károsultak növekvő tömege. Amikor ez elér egy kritikus szintet, akkor akár erőszakkal is leváltják. Lásd Ceausescu. Neki is volt TEK-je, meg teljhatalma, még is simán leverték.
Nem kell álmodozni, amondó vagyok. A jelenlegi gazdaság politika kb, Ceausescuéval ekvivalens, azaz nincs perspektívája.
JObban átgondolva, nem értem, hogy miért kellett ilyen mohónak lenni, ha 40 évre akart berendezkedni. MIért kellet elzavarni az IMF-et, vagy összerúgni a port minden potenciális nemzetközi partnerrel, szervezettel, ha egyszer az ország nem áll meg a maga lábán. Az 50-es évek szintjét nem biztos, hogy sokan kíbírják itt, és gyanítom, hogy a legtöbben nem is akarják kipróbálni élesben. A fidesz-kdnp szimpatizánsok, választók sem, így értem. Gondolkodni még nem késő, van egy év, lehet figyelni, merre tart a kormány, javító intézkedéseket hoz vagy sem. Ezért várnak ki a piaci szereplők is. Ez nem érzelmi kérdés, nem ígértek kérdése, hanem a cselekedeteké. Azt kel meglátni, ami történik, arra lehet racionálisan reagálni. De ami most van, az biztos nem jó irány.

pocaklakó minimanó 2013.05.19. 18:44:40

"A legfőbb ok Orbán folyamatos hazugság kampánya, amellyel 2002 után sem hagyott fel."

Bár nincs kifejtve, de biztos úgy van, ahogy mondod. Ha mégsincs úgy, akkor feltétlenül úgy van.

pocaklakó minimanó 2013.05.19. 18:49:01

@Mr. Waszabi:

"Ezért ez az ország kénytelen magas kamatokat, hozamokat ígérni és biztosítani is ahhoz, hogy a befektetőknek megérje a magas kockázat. Ez bármely más feltörekvő országban is így zajlott korábban is, vannak rá precedensek bőven."

Az egésszel az a probléma - amellett, hogy teljesen elnagyolt és könyvízű szöveg a laissez-faire bűvkörében -, hogy országonként más és más megoldások léteztek.

Itt meg a könyv szövegének betűhív átiratát erőltették, mondván: annál, ha kizsákmányolnak minket, csak az a rosszabb, ha nem zsákmányolnak ki minket.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 18:51:09

@pocaklakó minimanó: ismétlem -már korábban írtam -, a jelen kormány intézkedéseit nem ahhoz kell viszonyítani, hogy a korábbiak mit csesztek el. Azon már túl vagyunk, lett is kormányváltás, ám a jelen kormány nem hozza azokat az ígéreteket, amelyekkel megnyerte a választást 2010-ben, ellenben számos olyan dolgot tett, amire nem volt felhatalmazása és ne is használt az országnak. Az, ha valaki az elődei hibájából nem tanult, s elköveti ugyanazokat, miközben rájuk mutogat, nos, az butaságról tesz bizonyságot. Azért, mert jobban átverte az embereket, mint az elődje, mivel azt állította, hogy ő jobban csinálja.

Az üzleti bizalom a kormány jogbizonytalanságot okozó törvénygyártása miatt van a béka segge alatt. A trafik ügy mellett az energiaszektor csesztetése nem igazán vonzza a termelésbe a hosszútávú befektetőket, ezt lássuk be. Ezért erősödött a tisztán spekulatív külföldi tőke az állampapírpiacon pl. A bankok mr 2 éve egyre kevesebb hitelt tudnak kihelyezni, ugyanis az MNB kamatláb állítgatása nem takarja be a nehéz piaci helyzetben levő vállalkozások kockázatait. Ezért számított Matolcsy rosszul, amikor így képzelte megindítani a hitelezést. Illetve csak ezt mondta, mert ő is tudta, hogy ez nem így működik. Ezért próbálkozik most az MNB devizatartalék rovására hitelezni, de annak volumene messze elmarad a a szükségestől.
Meg kel érteni, hogy stabil jogrendszer kell a befektetési bizalomhoz, ami elsősorban a magántulajdon védelmét jelenti. Nos, sem a trafik pályázat, sem a korábbi, külföldieket hátrányosan megkülönböztető intézkedések, sem pedig az energia szektor piszkálása nem ebbe az irányba mutat. Az mindegy, hogy mit mond a kormány, a befektetők döntenek és ők garanciákat akarnak. Nem véletlen, hogy a rendszerváltás után csak 1997-ben indult meg az új külföldi cégek beáramlása az országba, addig csak a lomvásárlók jöttek. Mert akkorra zárult le a jogrendszer elégséges átalakítása. Tehát azzal, hogy Orbán ezt visszaalakítja, nos, az ellenkezőjét éri el. Fogalmam sincs, hogy mire gondol, mik a tervei, de 10 év szívás alsóhangon, az nem éri meg egyetlen választónak sem. Szerintem senki nem tervezett ilyen periódust az életébe, de ez csak az én véleményem.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 19:05:44

@pocaklakó minimanó: nem tartozom egyik párt bűvkörébe sem, soha nem is tartoztam, ha erre vonatkozott a kérdés. Nem szorulok rá egyikre sem. Ez olyan magas léc? Pedig sok ilyen ember él az országban.
Konzervatív-liberálisnak definiálnám magam, ami azt jelenti, hogy megállok a magam lábán, nem szorulok semelyik kormány alamizsnájára, se anyagilag, se gondolatilag, megvan a magam konzervatív emberi értékrendje, ami kicsit becsületesebb, mint a jelen kormányé.
Annyit asszem jogosan elvárhatok, hogy ha megfizetem az adót, akkor hagyják csinálni, amit tudok, és ne kavarjanak bele, pláne ha nem értenek hozzá. A szomszédaimat én is meg tudom sarcolni fegyverrel, ehhez nem kell gazdasági szakértelem, tehát ezt az utat, amim most megyünk nem tartom járhatónak.
Békét, boldogságot meg végképp nem hoz senkinek, az is tuti.
Mindenki maradjon a saját kaptafájánál, a gazdaságot hagyják élni és adót fizetni, a politikusok meg akkor békésen herdálhatnak. Na, ez most nincs így, kissé felborult az egyensúly. Ennek eredményeit látjuk magunk körül.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 19:11:58

Csak szólok, hogy felesleges beszéltetni, mert nem ad több fogást, akkor sem, ha holnapig folytatjuk.
Mára eluntam, megyek dolgomra. Szép estét.

pocaklakó minimanó 2013.05.19. 19:14:33

@Mr. Waszabi:

"...a jelen kormány intézkedéseit nem ahhoz kell viszonyítani, hogy a korábbiak mit csesztek el."

Érdekes, hogy a korábbiak példája mindig csak akkor említendő, ha azok - szerinted - jól tették a dolgukat.

Fura, nem?

Például milyen jó hivatkozni a horngyufára, akinek regnálása alatt a bajuszlajos csomagja elvitte a háztartások megtakarításait.

Arra lehet hivatkozni.

pocaklakó minimanó 2013.05.19. 19:15:15

@Mr. Waszabi:

"...ellenben számos olyan dolgot tett, amire nem volt felhatalmazása és ne is használt az országnak."

De gustibus...

pocaklakó minimanó 2013.05.19. 19:17:03

@Mr. Waszabi:

"A trafik ügy mellett az energiaszektor csesztetése nem igazán vonzza a termelésbe a hosszútávú befektetőket, ezt lássuk be."

Azt is lássuk be, hogy a kormányzatilag garantált profit erősen piacidegen dolog, de persze a piacidegen dolgok egészen addig menők, ameddig abból profit származik.

Ha a piaci megoldás felé tolódik el a játszma, akkor a korábbi kényelmeshez képest persze, hogy sanyarúság van.

2013.05.19. 19:25:00

@apanna: Nem személyes jellegű volt a hozzászólásom, a kommented ezt sugallta, a várakozást, erre írtam. Egyébként az átlag magyar gondolkodást tükrözi némileg, sajnos a magyar emberek nagy része nem érzi hogy rajtuk áll az ország jövője, felelősek érte, ha kell Orbán, Vona, vagy Bajnai ellenében is. Én is elkezdtem, folytatom.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 19:37:35

@pocaklakó minimanó: nem unod még? Én már igen.
De legyen.
Arra a Bokros-csomagra gondolsz, amelyik megalapozta az első Orbán kormány New Deal-programját? Ugye.
A lakáshitelezés is jó ötlet volt, meg a Széchenyi program is, de most nem ez a téma, már sehol sincs egyik sem. MOst a most gondjaival kell szembenézni, azokat kell megoldani. Ezért nem releváns bárhova is nézegetni, viszonyítgatni ahhoz, hogy mikor mi volt. Mert ebből nem lesz megoldás, ez csak magyarázgatása a semmittevésnek.
Akkor azon programoknak látszott a hatása a gazdaságon, etapon belül, az aktuális pénzügyi válság ellenében, most viszont egy ilyen ötletet sem vezettek elő 3 év alatt. Pedig még az is segíthetett volna, ha az akkori ötleteket felújítják. De nem tették. Pedig az elején még tartalékok is voltak ehhez, de azt másra sikerült elkölteni.

Megjegyzem, tőlem nem olvastad sehol, hogy mindent elkúrtak a fideszék korábban, vagy, hogy az őket követő mszp kormányok nem kúrtak volna el számos dolgot, csak most nem ez a megoldandó problémánk, hanem a jelenlegi politika és gazdaság politika, amely 3 év óta csak rontja az ország állapotát.

Mondtam, hogy nem politikai-érzelmi alapon nézem a dolgokat, hanem gazdasági alapon. Mert Torgyánok is elférnek akár, meg Orbánok, Semjének, teszetosza szdszesek is a politika színpadán, amíg van miből. De amikor a gazdaságot véreztetik ki ahhoz, hogy herdálhassanak, meg nem térülő beruházásokra költsenek, nos, akkor az ellen már szólok. Mert a tyúk levágása bizony véget vet a tojásáradatnak is, ha érted. Ez a határ, amit nem kéne átlépni. Nem bonyolult logika, szerintem.

Mr. Waszabi 2013.05.19. 19:45:25

@pocaklakó minimanó: itt az a kérdés, vajon az emberek többsége tisztában van-e az ország valós helyzetével? Mert szerintem nincs. S ekként azzal sem, hogy milyen akár a Kádári rendszer színvonalán, korlátai közt élni.
Pedig nem volt olyan nyomorúságos, még is le kellett váltani. Orbánt kéne megkérdezni, miért is kellett, s ha akkor kellett, akkor mostan miért kell újjáépíteni.
De megmondom neked. Orbánnak politikai ambíciói voltak az átkosban. Akkor ahhoz nem volt elég erős, hogy nyílt módon Kádárék leváltására törjön, ez még mesének is valószínútlen volt akkor. Így kénytelen volt belemenni egy demokratikus váltásba másokkal. Csakhogy a liberális szegmensben üldögélve hamar észrevette, hogy ezzel nem jut döntő hatalomhoz, ezért 94-ben átöltözött konzervatívba. ELső hatalomra jutása nem sikerült maradéktalanul, az emberek elzavarták. Nem adta fel, másodjára megvalósította eredeti elképzelését: Kádár János utódja lett.
Nekem nem annyira tetszik ez a kép, mert elfelejtette ilyen irányú tervei közölni a választások előtt. A demokrácia pedig nem a mértéktelen átbaszásról szól normális országban, pláne nem 20 év több-kevesebb demokrácia után. Tele lesz vak mókusokkal az ország, ha ez így megy tovább, sajnálom az állatokat.

pocaklakó minimanó 2013.05.19. 20:55:37

@Mr. Waszabi:

"Arra a Bokros-csomagra gondolsz, amelyik megalapozta az első Orbán kormány New Deal-programját?"

Nem, arra a csomagra, amely elvitte a háztartások évtizedes megtakarításait. Meg amelyik az egekbe lökte az inflációt. Satöbbi.

"MOst a most gondjaival kell szembenézni, azokat kell megoldani. Ezért nem releváns bárhova is nézegetni, viszonyítgatni ahhoz, hogy mikor mi volt."

Akkor meg nem értelmezhető a korábbi rezsimek dicsőítése. Elvégre irreleváns most.

"...csak most nem ez a megoldandó problémánk, hanem a jelenlegi politika és gazdaság politika, amely 3 év óta csak rontja az ország állapotát."

Igen. Mindig így szokott lenni. Kit érdekel már, hogy hirtelen államcsődöt elkerülő (erről a csődről azt lehet tudni, hogy pár nappal előtte még minden oké volt), eurócsilliárdos hitelfelvétel boldogít minket és szabja rendkívül tágra a mozgásterünket. Á, az felejtős.

Felvehetnék másfélmilliárd forintos hitelt a te hitelkereted terhére, hogy aztán majd később te igyekezz lavírozni? Előre is köszönöm!

"De amikor a gazdaságot véreztetik ki ahhoz, hogy herdálhassanak, meg nem térülő beruházásokra költsenek, nos, akkor az ellen már szólok."

a) Ez elképzelhető forgatókönyv.
b) Akárcsak az ellenkezője.

Most akkor nézzük meg, hogyan nyilatkoztak a zseb-Nostradamusok hónapokkal ezelőtt és hogy nyilatkoznak most?

pocaklakó minimanó 2013.05.19. 20:58:37

@Mr. Waszabi:

"itt az a kérdés, vajon az emberek többsége tisztában van-e az ország valós helyzetével? Mert szerintem nincs."

Ha tisztában lettek volna bármikor is, akkor 2006-ban lett volna fidesznyik kétharmad.

"Orbánnak politikai ambíciói voltak az átkosban. Akkor ahhoz nem volt elég erős, hogy nyílt módon Kádárék leváltására törjön, ez még mesének is valószínútlen volt akkor. Így kénytelen volt belemenni egy demokratikus váltásba másokkal."

Ez csakis így lehetett. Esetleg elkérhetném tőled esti olvasgatásra az ún. rózsadombi paktum szöveghű leiratát is? Most éppen unatkozom, biztos jól jönne egy kis izgalom. :)

"Nekem nem annyira tetszik ez a kép, mert elfelejtette ilyen irányú tervei közölni a választások előtt. A demokrácia pedig nem a mértéktelen átbaszásról szól normális országban, pláne nem 20 év több-kevesebb demokrácia után."

Ez is egy nézet. De a helytállóságáról csak annyit tudunk, mint a vele ellentétes másik nézet helytállóságáról.

pocaklakó minimanó 2013.05.20. 08:57:21

Apró-cseprő miegymás... :)

"Lehet velem vitatkozni, de SZIGORÚAN RACIONÁLIS TÉNYEK alapján. Mivelhogy ÉN IS ILYENEKET kritizáltam." (2013.05.19., 13:01:30)

Lássuk a tényszerűséget!

a) "ELMEKÓRTANI ESET ez az ember. De a többi is, aki ZOMBIKÉNT kiszolgálja, megvalósítja a vezír rémálmait. (…) SZTALIN ÉS PEREPUTTYA viselkedésére hajaz ez az egész." (2013.05.19., 07:16:55)

b) "Orbán nem csak hogy politikai vonulatokban gondolkodik az emberek felől, de kikényszeríti, hogy az egész ország is így gondolkozzon. 15 éve vas akarattal igyekszik minden embert felcímkézni ebben az országban, s elérni, hogy az emberek is e szerint ítéljék meg egymást, magyarul, GYŰLÖLETET KELT." (2013.05.19., 07:24:31)

c) "...javallanám, hogy ismerkedj SZTALIN ÉLETÉVEL, viselt dolgaival is. Érdemes. Meg fogod látni, hogy ORBÁN sokkal inkább ez utóbbira HASONLÍT. Nem mellesleg, TERVEIBEN IS KINYILVÁNÍTOTTA LÁTENSEN (...) ELKEZDTE IRTANI a pártvezetőségben a társait módszeresen (…)A NÉPIRTÁSOKról nem is beszélve (…)a különböző népcsoportok ellen, saját SZEMÉLYES GYŰLÖLETéből folytatott SZISZTEMATIKUS ELSORVASZTÁS, KIÉHEZTETÉSekre és TÖMEGGYILKOSSÁGokra is. Nem csak fegyverrel lehet ölni, lehet az életkörülmények ellehetetlenítésével is, sőt sokkal inkább, viszont kevéssé észrevehető módon." (2013.05.19., 08:47:56)

Érthető mindenki számára, hogy a párhuzam és a látenssé nyilvánított tömeggyilkosságokra és egyebekre való hivatkozás MÉLYEN TÉNYSZERŰ. :)

ÉS

"A múltba pedig lécci ne mutogass vissza…"(2013.05.19., 09:24:25)

Lássuk a jelent!

"A gazdasági szereplők 2 ÉV ALATT KÉPESEK VOLTAK A 2008-as VÁLSÁGOT IS JAVULÓRA FORDÍTANI 2010-re. Pozitív hozamok, stb. Megndult felfelé. Nem mellesleg egy állítólag gonosz és rabló BAJNAIVAL a nyakában, akinek véletlenül sikerült olyan megszorításokat eszközölnie, ami SEGÍTETTE A VÁLSÁGBÓL VALÓ KILÁBALÁSBAN A GAZDASÁGOT, egy év alatt is. Ezzel szemben a kedves és becsületes, mindenhez szakértő Orbán uralma óta meg hiába terv terv hátán, valahogy nem sikerül 5-ről a 6-ra lépni 3 év alatt sem. Hát ez hogy van?" (2013.05.19., 11:05:04)

Érthető mindenki számára, hogy a múltra való hivatkozás csak akkor nem megengedett, ha az a korábbi rezsimekre vet rossz fény. Ha a mostanira vet, akkor természetesen megengedett. Tehát ha Orbit diszkreditálni kívánnánk, akkor lehet az elmútnyócév dolgait megfelelő színben feltüntetni, de ugyanez nem játszik be akkor, ha Fletót vagy a Libást kívánnánk. :)

Érthető. A saját logikai rendszerében ez teljesen egyértelmű dolog. A hangok is megmondhatták. :)

légügyi megfigyelő 2013.05.22. 05:07:01

@apanna: Hm, attól tartok valamit nem érthettél meg abból, amin felkaptad a vizet. Nem arra válaszolsz, amit írtam, hanem igyekszel vagdalthúst gyártani a hozzászólásból. Figyi, ha nem érted az egy dolog, ha meg nem értesz eget vele az egy másik. Mindkettőnek jellemzően kétféle megoldása van: a.: hagyni a fenébe, b: érvelni. Ám felkapni a vizet olyasmin, ami nem úgy van LEÍRVA, amint azt érteni véled, az szánalmas. És különösen az, ha tetézed egy IQ bajnokos alázási kísérlettel.
Tessék olvasni, gondolkodni, értelmezni, reagálni, vagy nem reagálni!

Ha persze a hozzászólásaidat valami materiális vagy elvi alapon indokolható elkötelezettségből teszed, felmentésed van az előbb leírtak alól, hiszen az evvel a tevékenységgel jár.
süti beállítások módosítása